Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iata si topicul dedicat Primei intalniri oficiale a posesorilor de Honda Dominator - 2009

 

Mai exista si varianta aceasta a topciului: EnduroManiacs - Intalnirea Dominatorilor: Sibiu 2009

 

Va rog ca pentru inscrieri si discutii pe aceasta tema sa discutam pe topicul nou deschis.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va place noua mea masca de far? :rock:

post-5582-1244438735_thumb.jpgpost-5582-1244439085_thumb.jpgpost-5582-1244439171_thumb.jpg

Ce v-am pacaliiiiit. :P Defapt asta e noua masca de far.

post-5582-1244439239_thumb.jpgpost-5582-1244439305_thumb.jpgpost-5582-1244439514_thumb.jpg

sau mai saltata

post-5582-1244439615_thumb.jpgpost-5582-1244439543_thumb.jpgpost-5582-1244439570_thumb.jpg

dar cred ca o fac din spuma

post-5582-1244439756_thumb.jpgpost-5582-1244439810_thumb.jpg

sau o las asa dupa ce mai fac o incercare cu spuma; sau revin la fundul de cadita :rock:

Bine macar ca am apucat sa spal filtrul, sa ung cablul de kilometraj (magarii de la Honda se dadeau loviti simbata si nu raspundeau la telefon sa stiu si eu daca a venit sau nu piesulica) si sa-mi montez ventilatorul.

post-5582-1244440055_thumb.jpg care, daca va fi cuminte si-si va face treaba, o sa primeasca si un intrerupator :D

Purtati intotdeauna ochelari de protectie cind lucrati cu spumapost-5582-1244440245_thumb.jpg

In rest, m-am dat cu bicla pina la Feeria si inapoi (si nu am febra musculara), m-am pirlit de la soare (da' nu ma doare), am consumat un bax intreg de apa,....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant. ventilatorul ar trebui sa raceasca cadrul si, respectiv, uleiul?

Cam asa ceva; nu sunt sigur de eficienta lui insa; oricum partea respectiva e ventilata muuult mai bine in miscare.

 

Si mai e o chestie: daca nu ai flux de aer zdravan pe langa rezervoru din cadru si pe sub rezervoru de benzina, nu trage calumea in ture (ramane fara aer). Aviz celor care vor sa-si puna aripa inalta la roata fatza :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e o chestie: daca nu ai flux de aer zdravan pe langa rezervoru din cadru si pe sub rezervoru de benzina, nu trage calumea in ture (ramane fara aer). Aviz celor care vor sa-si puna aripa inalta la roata fatza :P

 

Asta e bonus. Cu aripa inalta ti se va incinge motorul bine-bine. :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O solutie ar fi fixarea cu pasta termodonductoare (si niste bride de metal) a doua radiatoare (radiatoare metalice simple, nu cu lichid) pe lateralele rezervorului de ulei, in partea centrala. Din pacate insa, nu prea ai loc de cursa telescoapelor.

 

Pana la urma tot radiatorul de ulei e cea mai buna solutie, luat de la un XR600.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in exploatare normala nu cred sa ai nevoie, iar radiatorul de ulei ar "incarca" si mai mult pompa. o sa revin cu pareri despre temperatura uleiului dupa ce vine mobra din atelier.

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in exploatare normala nu cred sa ai nevoie, iar radiatorul de ulei ar "incarca" si mai mult pompa. o sa revin cu pareri despre temperatura uleiului dupa ce vine mobra din atelier.

 

Eu zic asa:

Acest motor a fost proiectat cu grija, doar e Honda...

Dimensionarea aripioarelor de racire de pe cilindru s-a facut atent, astfel ca la o solicitare normala si la o temperatura a aerului normala sa asigure temperatura optima de functionare. Sunt convins ca s-a tinut cont si de suprafata cadrului si de fluxurile de aer care ajung pe el. Acest tip de racire este evident un compromis tehnic.

Referitor la montarea unui radiator, cred ca ar merge bine cu conditia sa existe un termostat pentru a se evita o supraracire. Sa nu uitam ca un motor care functioneaza sub temperatura normala merge mai rau decat unul care functioneaza un pic peste aceasta temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o fi dar cred ca nu au mers pe drumul meu spre casa. Altfel nu-mi explic cum de mi-a crapat geamul la termometru de ulei (nici aia de la Moto-Detail nu stiau ca uleiul poate trece de 140grade si nu au calculat in consecinta). Tocmai ca sa suplinesc fluxul de aer cind stau cu motorul in trafic am pus si eu ventilatorul. Clar nu face mare rahat dar macar sa intirzie momentul depasirii zonei rosii de pe ecran. (ca tot intreba Fancisc de termometru: NU-TI LUA! Viata ta se va schimba in rau.)

Azi nu am avut (ne)sansa sa verific daca face vreo treaba ventilatorul dar nu am mult de asteptat din pacate.

O alta chestie pe care, daca gaseam in garaj ventilatorul, o faceam este sa pun pe regulatorul de tensiune un ventilatoras mic, cred ca e de HDD sau ceva de genul asta (luase fratimiu doua si cind mi-a propus el sa imi montez mi-a fost lene sa scot aripa spate ca sa ajung la 'releu'. Acuma o sa caut pe la astia cu piese de computer sa vad daca gasesc ceva asemanator. Probabil ca o sa imi mai bag si ceva placute de aluminiu pe linga e ca sa se mareasca suprafata de contact cu aerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu de incarcare nu e sub sha? Daca da, nu prea o sa ai ce face cu un ventilaor acolo. Poate doar tzacalie de 40x40x10, care mai mult face galagie decat sa miste aeru (vb din exp cu PCuri). Un ventilator 'decent' nu aer loc acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu de incarcare nu e sub sha? Daca da, nu prea o sa ai ce face cu un ventilaor acolo. Poate doar tzacalie de 40x40x10, care mai mult face galagie decat sa miste aeru (vb din exp cu PCuri). Un ventilator 'decent' nu aer loc acolo...

Releul e rau de tot pus, intre aripa spate si cutia filtrului (more or less). Poti sa fii sigur ca il ajuti sa se raceasca daca-i pui o adiere cit de mica la cit e el de inghesuit acolo. Alternativa e mutarea lui ca la motoarele mai vechi, undeva in fata motocicletei, sa-l bata vintul din plin. Ma mai documentez eu acuma cum e cu ventilatoarele astea. Ma incinta un flux de aer mai mare (ca valoare) dar nu stiu ce e aia CFM; poate ma ajutati cu 'traducerea'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ser79ban: te-ai gandit ca problema s-ar putea sa nu fie racirea uleiului? ori mergi sarac/bogat pe amestec si motorul e foarte incins, ori ai ceva ce a infundat traseul de ulei limitand fluxul (de aici ungerea si racirea motorului de catre ulei). ceva nu e in regula si "pacaleala" racirii uleiului nu e o solutie (zic eu). imi dau si o parere, nefiind doctor in motoare.

 

termometrul cred ca limiteaza o "palma grea" pe mansonul de acceleratie al unui motor rece, cel putin psihologic, primvara si toamna (poate si iarna) cand incalzirea poate sa dureze ceva (>5min), mai ales dupa o noapte friguroasa. si iti mai taie din elan la forje pe autostrada, daca o sa merg pe asa ceva, vara, la 50 grade Celsius. asta a fost ratiunea cumpararii lui.

 

Later edit: CFM (1CFM = 0.47195 L/sec)

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dealul de la Academie pe la 5jumate-6 e singura problema a sistemului meu de racire.

 

uite ca pe wiki nu mi-a trecut prin cap sa caut. Pai pe la 60CFM d-astia cred ca e super ventilatorul ala. Acuma sa vad si ce dimensiuni are. Daca merge smecheria cu asta de-l am, cind mai umblam la circuit (sa punem intrerupator) punem si un ventilator mai puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

60CFM = flux de aer. Ca idee, 60cfm scoate un ventilator de calculator de 12cm, de firma, cand incepe sa se auda de la 1m. La mana se simte ca un fel de adiere usoara. Daca e vorba de orice janghina de 120mm, atunci vreo 50CFM la turatie normala (aka vrrrrrrr!!! deranjant).

 

Am eu vreo 2-3 ventilatoare daca vrei - iti donez cu draga inima, numa sa ai ce face cu ele pe mobra.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Japonezul a proiectat Dominatorul cu mai multa ratiune decat va inchipuiti asa ca nu inteleg de ce va faceti atatea griji. In primul rand a fost gandit pentru un anumit fel de utilizare si multa lume omite problema asta. Sa mergi in oras la 40*C si sa faci cativa km pe ora ii ca si cum l-ai tine la relanti. Asa ca nu are rost sa gasesti tot felul de inventii din simplul motiv ca daca o sa ajute, o sa ajute prea putin(nu o sa poti reproduce fluxul de aer de la o viteza de 50km/h astfel incat sa si fie eficient).

Apoi problema cu termometrul de ulei. De ce credeti ca nu a fost montat un termometru de ulei pe Domi? Raspunsul este pentru ca nu are nevoie. Uleiul din motor daca se va incinge prea tare se va arde si va fi completat. Termometrul de pe Louis nu face decat sa te sperie pentru ca nu arata temperatura uleiului care te intereseaza pe tine ci arata temperatura uleiului dupa ce face o tura prin motor. Doar ca dupa tura aceea, plimbarea prin cadru il raceste binisor.

Din cauza aceasta e foarte importanta calitatea uleiului si verificarea lui inainte de fiecare tura. Si in mod normal nu prea ajunge sa se arda decat atunci cand mergi cum nu trebuie. De exemplu traficul din orase aglomerate la temperaturi de peste 30*C sau trasee dificile pe care le faci pe munte doar cu viteza 1 la temperaturi mari.

 

Eu nu imi fac atatea griji pentru Domi ci incerc sa il intretin cum trebuie astfel sa tina cat mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Japonezul a proiectat Dominatorul cu mai multa ratiune decat va inchipuiti asa ca nu inteleg de ce va faceti atatea griji. In primul rand a fost gandit pentru un anumit fel de utilizare si multa lume omite problema asta. Sa mergi in oras la 40*C si sa faci cativa km pe ora ii ca si cum l-ai tine la relanti. Asa ca nu are rost sa gasesti tot felul de inventii din simplul motiv ca daca o sa ajute, o sa ajute prea putin(nu o sa poti reproduce fluxul de aer de la o viteza de 50km/h astfel incat sa si fie eficient).

Apoi problema cu termometrul de ulei. De ce credeti ca nu a fost montat un termometru de ulei pe Domi? Raspunsul este pentru ca nu are nevoie. Uleiul din motor daca se va incinge prea tare se va arde si va fi completat. Termometrul de pe Louis nu face decat sa te sperie pentru ca nu arata temperatura uleiului care te intereseaza pe tine ci arata temperatura uleiului dupa ce face o tura prin motor. Doar ca dupa tura aceea, plimbarea prin cadru il raceste binisor.

Din cauza aceasta e foarte importanta calitatea uleiului si verificarea lui inainte de fiecare tura. Si in mod normal nu prea ajunge sa se arda decat atunci cand mergi cum nu trebuie. De exemplu traficul din orase aglomerate la temperaturi de peste 30*C sau trasee dificile pe care le faci pe munte doar cu viteza 1 la temperaturi mari.

 

Eu nu imi fac atatea griji pentru Domi ci incerc sa il intretin cum trebuie astfel sa tina cat mai mult.

Si de cind ai tu Domi? :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de cind ai tu Domi? :rock:

 

De jumatate de an.

Dar stiu foarte bine ce am citit despre el si ce mi-au spus cei ce au avut Dominator sau cunosc motocicleta.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul e rau de tot pus, intre aripa spate si cutia filtrului (more or less). Poti sa fii sigur ca il ajuti sa se raceasca daca-i pui o adiere cit de mica la cit e el de inghesuit acolo. Alternativa e mutarea lui ca la motoarele mai vechi, undeva in fata motocicletei, sa-l bata vintul din plin. Ma mai documentez eu acuma cum e cu ventilatoarele astea. Ma incinta un flux de aer mai mare (ca valoare) dar nu stiu ce e aia CFM; poate ma ajutati cu 'traducerea'.

 

Oare ai verificat, asa cu mana, cam ce temperatura are releul regulator cu farul si stopul de frana aprins, cand e curentul maxim?

Referitor la acele ventilatoare, ai grija ca nu le place nici praful, nici umezeala, nici vibratiile... cred ca un ventilator de calculator nu e cea mai fericita alegere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au mai fost discutii despre radiator ulei, ventilatoare si alte de-astea. Am si eu o constatare:

Nu exista dominator mai nou de anul 2000, majoritatea de pe aici sunt 90-95. Si totusi merg. Sincer nu stiu pe nimeni sa fi cumparat domi-ul cu accesorii de racire suplimentara after-market.

Din moment ce au supravietuit pana acuma... de ce sa nu supravietuiasca si in continuare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serbane, fa si tu un test: scoate martorul ala de ulei cu ceas si baga-l an apa clocotita. Posibil sa-ti ajunga la 140 de grade :rock: Vorbeam azi dimineata cu tata si radea de ceasurile astea micute de temperatura.

 

Daca totusi esti sigur ca indica bine, scoate bujia si uita-te la ea. Pariu ca e alba-alba dupa o tura din aia cu 120 de grade :P Adica tre sa te joci cu surubu de amestec.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Japonezul a proiectat Dominatorul cu mai multa ratiune decat va inchipuiti asa ca nu inteleg de ce va faceti atatea griji. In primul rand a fost gandit pentru un anumit fel de utilizare si multa lume omite problema asta. Sa mergi in oras la 40*C si sa faci cativa km pe ora ii ca si cum l-ai tine la relanti. Asa ca nu are rost sa gasesti tot felul de inventii din simplul motiv ca daca o sa ajute, o sa ajute prea putin(nu o sa poti reproduce fluxul de aer de la o viteza de 50km/h astfel incat sa si fie eficient).

Apoi problema cu termometrul de ulei. De ce credeti ca nu a fost montat un termometru de ulei pe Domi? Raspunsul este pentru ca nu are nevoie. Uleiul din motor daca se va incinge prea tare se va arde si va fi completat. Termometrul de pe Louis nu face decat sa te sperie pentru ca nu arata temperatura uleiului care te intereseaza pe tine ci arata temperatura uleiului dupa ce face o tura prin motor. Doar ca dupa tura aceea, plimbarea prin cadru il raceste binisor.

Din cauza aceasta e foarte importanta calitatea uleiului si verificarea lui inainte de fiecare tura. Si in mod normal nu prea ajunge sa se arda decat atunci cand mergi cum nu trebuie. De exemplu traficul din orase aglomerate la temperaturi de peste 30*C sau trasee dificile pe care le faci pe munte doar cu viteza 1 la temperaturi mari.

 

Eu nu imi fac atatea griji pentru Domi ci incerc sa il intretin cum trebuie astfel sa tina cat mai mult.

 

 

macar daca postam sa scriem "pareri personale" sau "eu stiu". fara ranchiuna. :rock:

 

temperatura uleiului dupa cum e masurata e exact aia care iti trebuie, dupa un pasaj prin motor. uita-ta la senzorii de pe masini/camioane, nu sunt amplasati in baie, ci pe circuit, dupa iesire din motor.

 

mai importanta decat temperatura este presiunea... dar deh, e mai greu de amplasat senzorul pe traseu.

 

o data cu cresterea temperaturii scade si presiunea uleiului (asa am citit, in carti mai vechi de mecanica) si apare si ruperea filmului. la mai mult de 120 de grade la ulei (de aici si zona rosie pe indicator) si 170 la chiulasa ai mari sanse sa calezi motorul la un air cooled.

 

uleiurile, cu cat devin "mai" sintetice isi cresc si inertia termica, si fac mai dificila racirea (acest fenomen a fost insa de dorit, pentru a avea parametrii cvasi constanti de operare ai motorului).

 

da, Honda nu a pus indicatoare de temperatura, presiune ulei sau ampermetru pentru a arata incarcarea bateriei (si) din ratiuni economice. dar poate ca pasionat, ca posesor de SH ce pleaca la drum mai lung aceste "accesorii inutile" iti vor fi de folos. nu pledez pentru accesorizare dar nici pentru adoptarea unui stil spartan (asa, daca ma gandesc bine nici de turometru nu avem nevoie - a se vedea eliminarea lui pe SLR)

 

just my 2 cents.

 

Later edit: testarea senzorului meu moto detail in apa clocotita a fost primul examen dat de el. trecut cu brio, pe o perioada de 10 min. si la 36-38 grade e destul de fidel (temperatura corpului uman, cu marje de eroare).

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Later edit: testarea senzorului meu moto detail in apa clocotita a fost primul examen dat de el. trecut cu brio, pe o perioada de 10 min. si la 36-38 grade e destul de fidel (temperatura corpului uman, cu marje de eroare).

Cum ai testat temperatura corpului uman, daca nu te superi? :P :rock: :rock:

 

 

Cred ca si Serban acer acelasi soi de termometru. In fine, o indica el bine... din pacate. Deci 15-50 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au mai fost discutii despre radiator ulei, ventilatoare si alte de-astea. Am si eu o constatare:

Nu exista dominator mai nou de anul 2000, majoritatea de pe aici sunt 90-95. Si totusi merg. Sincer nu stiu pe nimeni sa fi cumparat domi-ul cu accesorii de racire suplimentara after-market.

Din moment ce au supravietuit pana acuma... de ce sa nu supravietuiasca si in continuare?

Pai cei care-si pun accesorii aftermarket le pun pentru ca nu mai au de gind sa-l dea si de aici faptul ca nu se vind accesorizate. :D

Eu am vazut o poza cu un radiator de ulei pus pe Domi, de asta tot incerc sa aflu cum pentru ca stiu ca se poate.

Ventilatoare pe 'releu' au fost puse si se vor mai pune in continuare. Din pacate nu mai merge forumul Honda unde era un topic al cuiva care a pus ventilator pe releu si el a si masurat temperaturile inainte si dupa (el avea avantajul ca releul lui era pe o laterala nu ascuns ca la Domi). Chiar si pe ADVrider am vazut aseara o poza cu releu 'ventilatorizat' pe un Transalp (sau AfricaTwin). Si pe topicul vecinilor cu Africa Twin e un exemplu de releu de Africana cu ventilator. Si la asta, cum va spuneam, il adaug si pe fratimiu.

Revenind la ce stiu, l-am prins intradevar pe ventilatorul meu aseara tragind chiulul dar m-a vazut ca-s cu ochii pe el si a pornit imediat. Tot nu-s sigur ca face treaba ca n-am avut ambuteiaj insa ieri nu a mai intrat pe rosu (adica a stat sub 120grade).

 

Nustiu daca v-am zis dar CURATATI-VA FILTRELE DE AER!!!!! Recunosc ca a trecut luna de cind nu l-am curatat dar m-am crucit ce a putut sa fie in filtrul meu.

 

?? Cu ce se curata uleiu ars de pe aluminiul motorului (ala cu pistonul)?? Trebuie sa ii mai fac si eu o curatare d-aia la periuta ca s-a cam umplut de diverse chestii care nu ies la o spalare 'de caroserie'.

Serbane, fa si tu un test: scoate martorul ala de ulei cu ceas si baga-l an apa clocotita. Posibil sa-ti ajunga la 140 de grade :moto: Vorbeam azi dimineata cu tata si radea de ceasurile astea micute de temperatura.
Cind l-am reumplut cu cu apa (de la centrala termica) arata 80grade ceea ce zicea si boilerul ca da.
Cum ai testat temperatura corpului uman, daca nu te superi?
Sigur nu ca la copii mici.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...