Dominator72 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Nu sunt piulite. Sunt saibe. La mine, de exemplu, sunt puse doua saibe de aprox 0,2 mm fiecare, sub coroana melcata din plastic. Problema e cam asa, aceasta coroana melcata nu trebuie sa se deplaseze axial spre rulment dupa montaj. Trebuie sa existe doar un joc mic aici. Spunea cineva aici ca a avut probleme cu cele doua gheare din cuplajul prin care roata antreneaza coroana melcata din plastic. Aceasta uzura permite deplasarea piesei din plastic si iesirea acesteia din angrenarea corecta. Oare acele piese pe care le schimbati voi asa de des sunt originale, sau sunt contrafacute si nu respecta cotele corecte? Inca ceva, prin constructie acest angrenaj melcat nu poate transmite cupluri mari. Deci trebuie verificat daca cablul se roteste usor in manta, daca e bine uns angrenajul si daca nu cumva exista ceva blocaje mecanice in contorul de km, care sa franeze exagerat rotirea acestuia. Ei bine, pentru ca tot s-a deschis subiectul acest legat de populatia de melci din Dominatoarele noastre, am si eu doua chestii de spus: o afirmatie si o intrebare. Deci: - cu vreo doua saptamani in urma am constatat ca Dominatorul meu are... doi melci!!! Cel de la roata din fata si mai era unul (d-ala fara cochilie, adica limax) sub carena de la baterie. P-asta nu l-am gresat, i-am dat doar cu sare - legat de melcul de plastic, respectiv intreg sistemul tahometrului: la al meu, la viteze mici (sub ~ 30km/h) imi bate acul de la vitezometru de zici ca sufera de Parkinson. De la ce sa fie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 - legat de melcul de plastic, respectiv intreg sistemul tahometrului: la al meu, la viteze mici (sub ~ 30km/h) imi bate acul de la vitezometru de zici ca sufera de Parkinson. De la ce sa fie? ai dintii tociti la melc sau cele doua limbute dinspre roata sunt stirbe (ca in cazul la care am dat link ieri. Eu de cind mi-am pus de aluminiu numai odata l-am bulit. Ala a rezistat vreo 10miide kilometri. Asta iarna am uns cablul bine (scos din camasa, spalat, gresat; nu doar turnat niste wd40 ca pina atunci), am uns si spirala aia din angrenaj (iar spalat, iar gresat cu ulei de transmisie), am pus melc nou si am schimbat si saibuta aia care ramine pe roata cind o scoti, aia cu doua urechiuse. Acuma singura belea, dupa cum va spuneam, o am ca mi se mai desfileteaza cablul din bord. In alta ordine de idei, am reusit sa gasesc motivul pentru care mi se scurgea ulei pe exteriorul morotului si imi umplea hainele de ulei si stateam mereu intr-un nor de fum. Un rahat de surubel, care zau ca nu stiu ce cauta acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 - ... mai era unul (d-ala fara cochilie, adica limax) sub carena de la baterie. P-asta nu l-am gresat, i-am dat doar cu sare - ... imi bate acul de la vitezometru de zici ca sufera de Parkinson. De la ce sa fie? -Scarboasa treaba e un melc fara casa... Daca tot ai doi melci, macar sa aiba casa amandoi... Eu cred ca cel de langa baterie e de rezerva, daca nu avem roata de rezerva, macar melc sa avem. -La diagnostic de Parkinson... trebuie sa consulti un neurolog Eu zic ca vibratia e de la cablul de kilometraj. Probabil ai rupt un fir sau mai multe, care agata in manta, vibraza cablul si transmite aceasta vibratie la vitezometru... parerea mea... E bine uns cablul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 -Scarboasa treaba e un melc fara casa... Daca tot ai doi melci, macar sa aiba casa amandoi... Eu cred ca cel de langa baterie e de rezerva, daca nu avem roata de rezerva, macar melc sa avem.-La diagnostic de Parkinson... trebuie sa consulti un neurolog Eu zic ca vibratia e de la cablul de kilometraj. Probabil ai rupt un fir sau mai multe, care agata in manta, vibraza cablul si transmite aceasta vibratie la vitezometru... parerea mea... E bine uns cablul? Da, cablul l-am uns inainte sa-l montez, insa Parkinson a aparut chiar dupa ce l-am uns. "Inainte sa-l montez" inseamna ca l-am reconditionat dupa un accident (fusese indoit la 90 de grade intr-un loc), l-am curatat cu WD40 si l-am uns cu ulei de motor. Sa fie de la faptul ca uleiul pe care l-am folosit era de masina si nu de motocicleta? Probabil ca in locul unde a fost camasa (si miezul) indoita la 90 de grade, o fi existand pe interior vreo "bavura tehnica" si probabil ca influenteaza. Poate ca ar fi o idee sa testez cu un alt cablu inainte sa merg la... neurolog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
natzy_6 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Ca alternativa, un amortizor de XR 650 e cu vreun inch mai lung. Mai simplu iei unu s-h si il restaurezi decat sa iei unu nou. Multumesc de idee cred ca asta ar fi cea mai buna solutie. Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Salutare! Ca nou posesor de honda dominato nx650 din 1998, si incepator totodata, am si facut prima prostie. Astazi, cand sa scot motocicleta din curte dupa vreo 4 zile de cand n-a mai fost pornita, am uitat sa trag de soclu. Si cum n-o lua, am zis ca e prea frig, si am mai apasat de cateva ori butonul starter. Si uite asa, de prost ce am fost, nu mai porneste deloc acum, nici cu soclul la maxim. Electromotorul se invarte, se aude, dar tensiunea in baterie a scazut considerabil, 9,4 V in gol. Acum cand insist si tin butonul apasat, se invarte ceva, mai dau si de gaz, si tot degeaba, apoi tacane releul de sub sa (banuiesc ca e ala de la electromotor). Nu stiu ce sa ii mai fac. Am scos si bujia, era nitel uda de o negreata asa, am curatat-o, am sters-o si am bagat-o la loc. Tot nu porneste motorul. Am verificat si cu ea scoasa, si face scantei. Se poate sa fi infundat ceva, ca tot am tras de gaz de fiecare data cand apasam butonul..? Multumesc mult pt orice ajutor. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 (editat) pai ai inecat-o de la pornirea nereusita. si tot insistand, bagand si mai multa benzina in cilindru si invartind la demaror ai terminat si bateria. las-o o noapte linistita, pune redresorul pe baterie si incearca maine. chiar daca bateria are putere sa invarta daca nu ai tensiunea necesara pt o scanteie buna nu o sa porneasca. deh... pacatul de a avea o singura bujie la un monocilindru . vezi ca se spune s[h]oc [choke in engleza] nu soclu. cand o mai ineci inchide benzina si da la automat de cateva ori (atentie: nu tine butonul apasat mai mult de 10-15 secunde o data, iti omori bateria altfel) cu acceleratia deschisa. sau scoate bujia si sterge-o de benzina. spor! Editat Octombrie 15, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Dap, am retinut. Soc Acum am scos bateria si am pus-o la o sursa de vreo 14 V in serie cu 0.66 ohmi. o sa o las ceva vreme, mai la noapte ii leg si o dioda si o las pana dimineata, sa nu am surprize. Deci maine sa scot bujia sa o sterg, pun bateria incarcata, si ii dau pornire, cu alimentare cu combustibil pe OFF sau ON? O sa incerc intai pe ON..... Multumesc harciogu, si va spun maine ce am rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 (atentie: nu tine butonul apasat mai mult de 10-15 secunde o data, iti omori bateria altfel) plus ca se fu_e carbunele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 Eu personal daca tot e sa scot bujia ...i-as da de cateva ori la buton cu bujia scoasa sa se aeriseasca bine cilindru. Apoi o bagi si ar trebui sa o ia. Dap, am retinut. Soc Acum am scos bateria si am pus-o la o sursa de vreo 14 V in serie cu 0.66 ohmi. o sa o las ceva vreme, mai la noapte ii leg si o dioda si o las pana dimineata, sa nu am surprize. Deci maine sa scot bujia sa o sterg, pun bateria incarcata, si ii dau pornire, cu alimentare cu combustibil pe OFF sau ON? O sa incerc intai pe ON..... Multumesc harciogu, si va spun maine ce am rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 (editat) Tre sa ne vedem, Mihaie, sa te-nvat cum sa pornesti jucaria aia galbioara. Daca te uiti pe la pagina 60-70 a topicului asta o sa vezi frustrarile mele legate de pornire, acu un an de zile Iote aci: /index.php?...t&p=1483816 Ce ma mai chinuiam sa-l fac sa plece. Pe urma m-am obisnuit si acu il pornesc si-l incalzesc fara sa mai stau sa ma gandesc ce si cum fac Editat Octombrie 16, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 "Inainte sa-l montez" inseamna ca l-am reconditionat dupa un accident (fusese indoit la 90 de grade intr-un loc), l-am curatat cu WD40 si l-am uns cu ulei de motor. Sa fie de la faptul ca uleiul pe care l-am folosit era de masina si nu de motocicleta? Probabil ca in locul unde a fost camasa (si miezul) indoita la 90 de grade, o fi existand pe interior vreo "bavura tehnica" si probabil ca influenteaza. Poate ca ar fi o idee sa testez cu un alt cablu inainte sa merg la... neurolog Aha, m-am prins, nu dai toate detaliile ca sa vezi ce scenarii putem noi sa inventam... In mod sigur e asa cum zici, din cauza indoirii peste limita a cablului s-a deformat sau poate chiar s-a rupt armatura aceea de otel spiralata prin care trece cablul, provocand o agatare si implicit o vibratie. Cred ca nu prea ai ce sa faci decat sa iei unul nou sau eventual sa-i schimbi doar mantaua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 Cred ca nu prea ai ce sa faci decat sa iei unul nou sau eventual sa-i schimbi doar mantaua. Si asta repede, pina nu se BIIIIIIIIIp melcul.....ala de la kilometraj, limax-ul se descurca singur ca d-aia e hermafrodit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 (editat) Tre sa ne vedem, Mihaie, sa te-nvat cum sa pornesti jucaria aia galbioara. Daca te uiti pe la pagina 60-70 a topicului asta o sa vezi frustrarile mele legate de pornire, acu un an de zile Iote aci: /index.php?...t&p=1483816 Ce ma mai chinuiam sa-l fac sa plece. Pe urma m-am obisnuit si acu il pornesc si-l incalzesc fara sa mai stau sa ma gandesc ce si cum fac ascultati la switch, ca e mare mester la pornit motoare. si asta primavara a fost cel ce a venit cu ideea geniala de a ridica cricul cand dau la automat (incercasem tot, de la sprayuri de pornit la baterii de camion). si acum, dupa 2 curatari ale intrerupatorului ala de la cric tot cu el sus trebuie pornit, ca sa o ia la sfert. o sa il scot o data din circuit, dar am o lene in mine @naminator2003: da, dai drumul la benzina pe ON. ce ti-am zis de OFF era ca sa incerci sa evapori benzina din cilindru dupa inecare. deci: bagi cheia, dai drumul la benzina, tragi socul la maxim (e racoare la 5 grade) si dai la automat, eventual cu cricul sus ca sa nu ai surprize de contact imperfect ce iti "saboteaza" pornirea. bujia daca tot ai scos-o poti sa o cureti cu o sarma de alama si sa o arzi pe aragaz (capatul cu contacte sa fie in flacara, nu altcumva, ca spargi portelanul de izolatie). vezi distanta la electrozi 0,8-0,9 mm - gasesti lere la orice magazin cu piese auto. oricum ai putea sa iti iei una nou. e 20 lei si simti diferenta daca cea veche e mai varza (NGK DPR7EA-9 sau DENSO X24EPR-U9). spor! Mesaj completat Later edit: perie cu sarma de alama, nu sarma simpla. Editat Octombrie 16, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 o sa il scot o data din circuit, dar am o lene in mine poate pleci cu cricu pus..... Later edit: perie cu sarma de alama, nu sarma simpla.Eu n-am avut la indemina nici perie de sirma simpla, nici de alama; am curatzat cu niste lite iesite dintr-un cablu. Si n-a avut nimic de obiectat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 poate pleci cu cricu pus.....Eu n-am avut la indemina nici perie de sirma simpla, nici de alama; am curatzat cu niste lite iesite dintr-un cablu. Si n-a avut nimic de obiectat. in tineretile mele am plecat cu cricul pus la ij. ce vremuri bai nene, nu stiam ce e harsaiala care se auzea la motor. acum mi-a mai venit mintea la cap, nu cred ca mi s-ar mai intampla. ideea e sa o cureti de "mazga" care ar putea face sa nu mai dea scanteie. eu folosesc putin solvent si o carpa de bumbac. e esential sa nu strici electrozii sau portelanul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 Multumesc mult switch si harciogu. Am reusit sa o pornesc, am tinut toata noaptea bateria la incarcat, s-a mai incarcat. Astazi am tras socul la jumate, am invartit de cateva ori, dar n-a luat-o din prima. Apoi cand tineam apasat butonul, miscam socul intre jumate si maxim, si asa luat-o. Asta sa tin minte ca altadata daca gresesc pornirea se poate sa o imping pana acasa, daca imi moare bateria ca acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 ascultati la switch, ca e mare mester la pornit motoare. si asta primavara a fost cel ce a venit cu ideea geniala de a ridica cricul cand dau la automat (incercasem tot, de la sprayuri de pornit la baterii de camion). si acum, dupa 2 curatari ale intrerupatorului ala de la cric tot cu el sus trebuie pornit, ca sa o ia la sfert. o sa il scot o data din circuit, dar am o lene in mine @naminator2003: da, dai drumul la benzina pe ON. ce ti-am zis de OFF era ca sa incerci sa evapori benzina din cilindru dupa inecare. deci: bagi cheia, dai drumul la benzina, tragi socul la maxim (e racoare la 5 grade) si dai la automat, eventual cu cricul sus ca sa nu ai surprize de contact imperfect ce iti "saboteaza" pornirea. bujia daca tot ai scos-o poti sa o cureti cu o sarma de alama si sa o arzi pe aragaz (capatul cu contacte sa fie in flacara, nu altcumva, ca spargi portelanul de izolatie). vezi distanta la electrozi 0,8-0,9 mm - gasesti lere la orice magazin cu piese auto. oricum ai putea sa iti iei una nou. e 20 lei si simti diferenta daca cea veche e mai varza (NGK DPR7EA-9 sau DENSO X24EPR-U9). spor! Mesaj completat Later edit: perie cu sarma de alama, nu sarma simpla. NGK DPR7EA-9 ? sau NGK DPR8EA-9 ? la modelele mai noi este cu 7 in loc de 8 sau asa e la bujia pentru iarna ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 16, 2009 Share Postat Octombrie 16, 2009 DPR 7 EA-9 sau DPR 8 EA-9 sau DRP 9 EA-9. 7 pentru rece, 9 pentru mers pe autostrada constant si 8 normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 Intrebare: CE POATE SA TZACANE (si nu e Switch) LA MOTORUL MEU? Pina acuma il mai apuca dar in maxim un km se potolea. Am zis ca e de la incalzire prea mare. Draci, si dimineatza la pornire a facut la fel dupa ce ieri spre casa m-a tinut intro tzacaneala continua. Unde-i localizat decompresorul ala faimos sa-i dau doua palme dupa ceafa sa spuna ce se intimpla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 (editat) CE POATE SA TZACANE (si nu e Switch) LA MOTORUL MEU? Io cand va zic ca tzacane.... si voi nimic... BETMEN, BETMEN! Editat Octombrie 27, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 baieti, o plimbarica vineri sambata, ceva careva ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 Deci nu ma ajutati si pe mine? E un tzacanit puternic, nu-i d-ala normal. Tzacanitii 'normali' is ingnorabili. NU-I D-ALA. Tare mi-e ca se duce naibii ceva prin motor si ma plimb toata iarna cu piesele de la motor prin oras, desfacute de pe cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 Deci nu ma ajutati si pe mine? E un tzacanit puternic, nu-i d-ala normal. Tzacanitii 'normali' is ingnorabili. NU-I D-ALA. Tare mi-e ca se duce naibii ceva prin motor si ma plimb toata iarna cu piesele de la motor prin oras, desfacute de pe cadru. De unde vine zgomotul de la motor? Daca nu ai pedala la motor(adica ii mai noi de '91) nu ii decompresorul asa ca poti elimina o chestie din lista. Daca vine din partea superioara a motorului cel mai probabil ii vreun culbutor. Vezi sa nu fi patit si tu cum am patit eu cu supapa si anume sa agate in scaun sau ghid si sa aiba o intarziere fata de supapa pereche(astfel apare si brusc si dintr-o data jocul mare care provoaca sunetul). Si sa nu zici ca nu poate fi supapa fiindca mie imi statea motocicleta la relanti, pornea normal si nu avea nici o pierdere de putere. Eu zic ca ii vreo supapa si ca o sa scapi simplu. Daca ma insel, ii cam rau ca atunci problema se adanceste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 De unde vine zgomotul de la motor?Daca nu ai pedala la motor(adica ii mai noi de '91) nu ii decompresorul asa ca poti elimina o chestie din lista. Daca vine din partea superioara a motorului cel mai probabil ii vreun culbutor. Vezi sa nu fi patit si tu cum am patit eu cu supapa si anume sa agate in scaun sau ghid si sa aiba o intarziere fata de supapa pereche(astfel apare si brusc si dintr-o data jocul mare care provoaca sunetul). Si sa nu zici ca nu poate fi supapa fiindca mie imi statea motocicleta la relanti, pornea normal si nu avea nici o pierdere de putere. Eu zic ca ii vreo supapa si ca o sa scapi simplu. Daca ma insel, ii cam rau ca atunci problema se adanceste. Din pacate suna prea tare sa-mi dau seama de zona din care vine. Azi n-am mai avut curaj sa plec cu ea. Daca oi avea timp, diseara, mai incerc. Daca nu, in we, pe lumina. Danke de info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.