Sari la conținut

Cel mai fiabil motor


koffa
 Share

Postări Recomandate

Secretul sta in DRUMURI LUNGI si mers linistit. Fiind primul proprietar a folosit-o in aceeasi parametrii tot timpul , a reusit sa o faca sa functioneze fara jena.

Faza cu uleiul este insa naspa. In carte recomanda 1:25( adica 40%!!!!!), si ulei rusesc de 2t ( in afara de alte uleiuri de motor auto). Acel ulei MV8 este chiar uleiul Lukoil de 2t ce s-a gasit la noi pana anul trecut.

Deci probabil ca daca baga cat ulei trebuie scapa de segmentare... :huh:

Oricum la drum lung cat ulei i-ai baga, chiar si 40%, nu se depune atata calamina. Calamina apare in orash.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Poate pare incredibil, dar sa stiti ca nu exagerez. Poate am avut noroc de motoare bune, dar eu cred ca rodajul (la inceput) si apoi exploatarea conteaza cel mai mult. Si spun asta pentru ca vad tot timpul in jur motociclete care cad...pentru ca nu sint intretinute.

Eu nu forjez niciodata un motor. Stiu ca e greu sa te abtii, dar daca tii la el...asta e. Mai merge un demaraj sau un sprint scurt, sa se curete plaminii :huh:

Exemplu: am un Mercedes 240D din '77. Cind l-am luat minca ceva ulei (in jur de 1,5 l/100 km). Acum merge cu un ulei decent, fac schimbul la 10.000 km si consuma cam 700 g/1000 km. Asta pentru ca l-am invatat sa mearga frumos, fara forja, fara excese...

Discutia ramine deschisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de ulei:

Cartea la IJ recomanda ulei de motor rusesc (naiba stie ce tip).

Asa ca daca bagam un ulei special 2T, si cu atit mai mult unul de calitate, vom respecta indicatiile producatorului de ulei (in general intre 20 - 25 g/l). Cam asta e logica mea. Daca IJ-ul nu are pretentii si merge cu ulei prost, va fi bucuros sa aiba un ulei bun...

Inca ceva: prin '93 am bagat (de nevoie) un ulei 2T romanesc. In 150 km mi s-a infundat toba asa de rau (veneam de la Bucuresti), ca abia am ajuns acasa, cu 50km/h... Aviz amatorilor de astfel de uleiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi-mic ce recomandari tehnice imi poti da pentru a face calumea un motor de nipru. micile chichite cu care eu inca nu sunt familiarizat :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar, IJ-urile cand au venit de la mama lor, au avut piese super bune pe ele. Este un baiat si in Piatra Neamt cu o Planeta 5, din 92, unic proprietar, nu a umblat niciodata in motor, dar are doar vreo 25000 km.

E adevarat, uleiul prost si forjatul distruge. Eu am mers o perioada cu un misnk cu ulei de ala rosu, de Stihl, full sintetic. Nu scoatea fum deloc, de ziceai ca e 4T. Toba era curata, s-a ars pana si calamina de pe ea. Si daca e sa o luam pe aia dreapta, chiar daca pui mai mult ulei, si se face calamina, nu cont, ori se arde ori o arunca pe toba iar toba o dai jos si ii dai foc si se curata, dar iti pastrezi motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu Niprul l-am luat cu vreo 1500km la bord. Era aruncat practic, i se parea prea mare si incomod proprietarului.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa demontez motorul si sa curat fiecare piesa. Apoi am studiat cartea tehnica si l-am reasamblat cu cea mai mare atentie. Dar, repet, era ca nou...

A urmat rodajul (bagam si putin ulei 2T in benzina, sa-l protejej suplimentar). M-a surprins si pe mine consumul zero de ulei. Dar chiar daca ar consuma putin, asta nu e foarte grav. Mai bine asa (putina uzura) decit o piesa noua care sa se gripeze.

Pe parcurs am mai bagat niste tratament metalizant Liqui Molly. Ideea este ca aditivii gen 2+2 sint de fapt corectori de viscozitate, nu au efecte de ungere ci doar ingroasa uleiul sa nu mai curga sau sa se consume. Cred ca efectul e doar psihologic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spuneam, la montajul pistoanelor, atentie la decalajul axei boltului...studiati desenul tehnic al motorului sa vedeti pozitia de montaj.

Altfel creste frecarea si se incinge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spuneam, la montajul pistoanelor, atentie la decalajul axei boltului...studiati desenul tehnic al motorului sa vedeti pozitia de montaj.

Altfel creste frecarea si se incinge.

Decalaj fata de ce? Scuza-ma ca te intreb dar chiar m-ai facut curios... :huh:

 

By the way, un manual de Nipru (nu catalogul de reperatii) dar sa fie lizibil cat de cat, unde gasesc si eu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica iei pistonul, il pui vertical si te uiti prin gaura de la bolt. Ei bine, gaura asta nu e pe mijloc, e decalata in lateral (la pistoanele originale).

In carticica aia se vede bine decalajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare! Cel mai bun e un ETZ, am observat ca toti care au ETZ-uri spun asta. :disappointed: Deci m-am inscris si eu, desi acuma mi-e paralizat saracu, ca i-am distrus cutia. Despre povestea cu uleiurile stiu un lucru. Era ulei romanesc produs aci in Baia Mare "pentru drujbe" cica... Era la 30.000 si dupa parerea mea, foarte bun, indiferent cine ce-ar zice. Problema e ca si-au dat seama talharii ca toti motociclistii cumpara ulei din acela, numai dupa simplul fapt ca acela trecea primul, nu de alta, si l-au scos de pe piata. Cand am intrebat daca nu ami au ulei din acela, ba chiar le-am aratat si cutia, aproape ca au spus toti ca nu au mai vazut asa ceva. Ciudat, nu mi-a venit sa cred. Ideea e ca pe urma locul in raft a fost ocupat de uleiurile alea unguresti superscumpe la pretz cvadruplu, care de altfel mie mi se parea ca chiar suparau motorul. Aral 2T il foloseam inainte si am revenit pe Aral 2T dupa ce s-a "taiat" uleiul de "drujbe" care era super de altfel.

In rest, aditivele respective, sunt de acord ca au efect Placebo (pt proprietar) in cel mai bun caz, de altfel as spune ca sunt facute sa distruga piesele. Eu asa am impresia, indiferent de explicatiile altora cu vascozitatea si tra la la.

Drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica iei pistonul, il pui vertical si te uiti prin gaura de la bolt. Ei bine, gaura asta nu e pe mijloc, e decalata in lateral (la pistoanele originale).

In carticica aia se vede bine decalajul.

la cele originale si atat?? si in ce pozitie se monteaza pe biela?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiabilitatea tine foarte mult de stilul in care il conduci. Daca ii dai in gura mai mult decat poate el duce si daca te rupi in figuri prea mult cu el....te lasa.

Domnilor,

Am condus un Simson (mai apar pe acest forum detalii despre el) 20 de ani / drumuri scurte, pescuit Âşi lungi: Putna, BorÂşa, navetă pe TransfăgărăÂşan fără probleme etc.

Acest motor, cu multe chichițe de altfel, nu te lasă-n drum dacă se folosesc piese de calitate, ungere corespunzătoare, reglaje corecte Âşi solicitare la 2/3 din parametrii maximi - se poate depăÂşi doar masa maximă (am mers Âşi cu 400 kg total), dar nu este pentru începători sau pentru cei care doresc paradă.

În general, multe alte motoare îndeplinesc condițiile de mai sus, dar cele în 4 timpi cu aprindere separată de inst.de iluminat le consider mai de încredere.

Deci ...

Numai bine Âşi nu uitați că din punct de vedere statistic ordinea în privința gradului de risc este elicopterul, motocicleta solo Âşi apoi avionul cu reacție (cel de vânătoare)...

mp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ij planeta 5 - f.multumit. Pt ca: vorba lu Auxois350 + cristi-mic daca ai piese de calitate puse pe el, totul este etansat si reglat f. bine, si nu te uiti la o planeta ca la o hayabusa - NU TE LASA!

 

Despre ulei: STHILL sau HUSQVARNA pt. ca e motor 2T foarte turat,(stiti cu totii cum urla o planeta cind depasesti ceva cu 130km/h);

procent: 30g/litru testat si folosit 3ani fara intrerupere; merge ca un 4T Fara Fum, Fara Calamina.

 

Croaziera? Intr-adevar - intre 85km/h si 95km/h. Se poate si mai mult dar face CANCER (adica moare incet si sigur)

 

Cutia de viteze: INDESTRUCTIBILA!. Eu unul nu am vazut si nu am auzit pe nimeni sa spuna ca a facut varza o cutie de pl5. Intradevar unele au probleme cu vit.2 (vina o poarta un rahat de distantier pus unde nu trebuie sau care lipseste cu desavarsire).

 

+

STABILITATE, este MASIV(daca te lovesti de ceva cu 4 roti, ii vai de cele 4 roti - testat)

Pe locul II: DNEPR(sau nipru)

 

E... asta-i parerea mea!

 

Best regards!

Editat de LUCIFER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Despre ulei: STHILL sau HUSQVARNA pt. ca e motor 2T foarte turat,(stiti cu totii cum urla o planeta cind depasesti ceva cu 130km/h);

procent: 30g/litru testat si folosit 3ani fara intrerupere; merge ca un 4T Fara Fum, Fara Calamina.

 

 

Ei, nu e chiar asa turat la cca. 5000 rot/min. Si eu am inceput de vreo luna sa folosesc ulei Stihl. Curios, ca inca mai scoate ceva fum (probabil a mai ramas ulei Arol nears prin coturi si sitele de la tobe :smoke: ) Nu pun cit scrie pe sticla, adica 20 ml/l de gaz, ci ceva mai mai mult, cam 25 ml. Insa daca tu spui ca folosesti de 3 ani ulei din asta in proportia de 30 ml/l, si treaba e ok, voi face si eu la fel. De fapt, voi pune cam 28 ml ulei + 4 ml aditiv ABRO/l de benzina.

 

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi va lauda propriul "odor" dupa propria pricepere.

Eu am avut jawa,ij,nipru si am mers destul si cu etz-ul.

Acu n-am nici unul deci nu prea pot fi acuzat de subiectivism.

ETZ-fara absolut nici o discutie.Din toate pctele de vedere superior celor enumerate.

Numa' ca nu oricui ii da mana sa recunoasca cand poseda capra ij de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu raman la parerea ca cel mai fiabil motor ar fi ala de minsk. Merge ca prostu, si cu aproape orice. Il tii 2 ani sub copac in curte, ii pui benzina, ii dai doo carje si a luat-o. Daca esti norocos te duce cu 110 la croaziera pentru multi ani. Deci da, motorul de minsk rulz!!! :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, nu e chiar asa turat la cca. 5000 rot/min. Si eu am inceput de vreo luna sa folosesc ulei Stihl. Curios, ca inca mai scoate ceva fum (probabil a mai ramas ulei Arol nears prin coturi si sitele de la tobe :smoke: ) Nu pun cit scrie pe sticla, adica 20 ml/l de gaz, ci ceva mai mai mult, cam 25 ml. Insa daca tu spui ca folosesti de 3 ani ulei din asta in proportia de 30 ml/l, si treaba e ok, voi face si eu la fel. De fapt, voi pune cam 28 ml ulei + 4 ml aditiv ABRO/l de benzina.

 

:banana:

 

Te corectez un pic (no offence) : 6850 ture. Asa se intimpla cind schimbi uleiul cu unul mai bun.Si eu am patit la fel. Am folosit EXCEL apoi AGIP apoi CASTROL si in final acelea 2 care le-am scris dar de fiecare data cind am trecut la un alt ulei a scos un pic de fum (vreo 5 km de mers cu motorul).

Sunt curios: Pt ce pui aditivla IJ? Da-mi un PM Merci

Editat de LUCIFER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai uleiul stihl e pt. drujbe, alea merg la turatii mari, peste 10.000 deci tre' sa ofere si protectie sporita! :banana: si din cate stiu eu (poate ma insel, poate nu) este full-sintetic! :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca voi sunteti sinceri (cei cu ij) dar eu am facut cu al meu 5000 km (am bagat set nou) si acum e terminat,merge in ultimul hal.Tot la 300-500 km se strica ceva : vreo 3 probleme la electrica,spart rulmentul de la ambreiaj,ars releul de incarcare,pierdut suruburi la greu,pierdut surubul de la pedala pe pornire,2 platini schimbate,lantul intins pe sosea de 5 ori,tot se destrange furca fata,ramas fara stop pe frana (fara sa stiu),ramas fara frana fata,ramas fara ambreiaj de 2 ori (o data s-a rupt cablu).NU imi pot imagina cum fac altii 20.000 km fara sa se strice.Si cine a zis ca poti sa mergi cu ij-ul in blana ca nu pateste nimic minte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal!

Stress-u are dreptate.

Da sthill-ul e facut pt turatii mari. Rezulta deci ca daca lucreaza la 10000 ture, isi face treaba si la 4000, nu-i asa? Si atunci nu mai este nevoie de aditiv pt ca la cite ture ia IJ-ul sau orice alt 2T, el este destul de "viscos" sau babeste spus - super protectie.

 

A NU SE CONSIDERA CA II FAC RECLAMA!!

EU DOAR IL FOLOSESC SI PT CA SUNT SUPER MULTUMIT DE EL IL RECOMAND.

 

Off topic sau On topic

Ce ulei folositi voi pt cutia de viteze? Eu TEXACO(pt cutii de viteze manuala, NU AUTOMATA)

Asa de curios ce sunt!

 

Merci!

Editat de LUCIFER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu folosesc arol 2t de cand mi-am luat minsku si ma declar multmit , pun 30ml/litru si nu am nici o problema la motor (excludem cutia de viteze) :smoke:, mai adaug ca minsku dupa parerea mea e simplu de reparat si intretinut , pui ulei in cutie si in amestec si n-ai treaba cu motoru daca ai un carb paco iti iei adio de la reglaje(are numai un surub de relanti) n-ai platina n-ai baterie ... :banana:

Editat de csman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...