Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

"3 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte: 8. folosirea luminilor de ceata in alte conditii decat pe timp de ceata;"

 

"Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: vehiculul circulă cu defecţiuni la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;"

 

Nu ai voie sa circuli cu proiectoare sau stopuri de ceata aprinse cand nu e ceata. Deranjeaza. Mai ales cand mergi noaptea in spatele unuia cu ditai stopurile de ceata in ochii tai, sau cand proiectoarele bat aiurea. De asemeni poti regla farul motocicletei sa bata fix in oglinda soferului, si o sa fii mai mult decat vazut. Tu si toti cei care mai circula pe motorete :)

Editat de NaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu nu pricep cum niste faruri de ceata / proiectoare de ceata ( atentie, nu proiectoare xenonizate gen far aditional ) pot sa deranjeze pe cineva mai mult decat principial... nici faza lunga ziua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil fasciculul bate prea sus altfel nu ar trebui ca proiectoarele sa deranjeze (non xenon). Pe Africa aveam Hella de 55W fiecare echipate cu Philips Extreme Vision, erau reglate pt gropile de la 20-30 m in fata, nu deranjau pe nimeni.

 

Mersul cu proiectoare la moto ziua ajuta la o mai buna identificare in trafic a mobrei, mai ales in afara localitatii. In CH majoritatea care au mobre cu proiectoare din fabrica (STenere, GS/GSA,Crosstourer) merg cu ele aprinse pe drumurile nationale / autostrada.



La masina nu deranjeaza cele din fata, decat la cei care le pun aftermarket si bat prea sus. Intra adevar cel mai enervanti sunt cei cu lampa de ceata pe spate noaptea cand ceata e minima sau inexistenta....si din astia sunt peste tot. Sunt multi care pe bord au acel buton de care tragi spre tine ca sa aprinzi proiectoare fata si inca o data pt spate (la multe modele este acest set up). Grobienii trag tare o data de el si evident ca se aprinde si spatele cand nu trebuie...o teorie.

Editat de eti_radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

Eu nu pricep cum niste faruri de ceata / proiectoare de ceata ( atentie, nu proiectoare xenonizate gen far aditional ) pot sa deranjeze pe cineva mai mult decat principial... nici faza lunga ziua...

 

Faza lunga ziua, nu e obositoare pentru ca e ca si cum ai vedea o sclipire de soare ... iar ochiul e deja obisnuit cu o astfel de lumina.

Insa noaptea pe mine ma deranjeaza proiectoarele. Practic dubleaza cantitatea de lumina ce imi bate in ochi de la masina din fata (nu vorbesc de moto) si dupa un timp devine deranjant. Si apoi nu stiu cu ce ajuta un sofer faptul ca merge cu luminile de ceata? Eu nu am pe nicio masina lampi de ceata, pentru ca nu le vad rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza lunga ziua, nu e obositoare pentru ca e ca si cum ai vedea o sclipire de soare ... iar ochiul e deja obisnuit cu o astfel de lumina.

Insa noaptea pe mine ma deranjeaza proiectoarele. Practic dubleaza cantitatea de lumina ce imi bate in ochi de la masina din fata (nu vorbesc de moto) si dupa un timp devine deranjant. Si apoi nu stiu cu ce ajuta un sofer faptul ca merge cu luminile de ceata? Eu nu am pe nicio masina lampi de ceata, pentru ca nu le vad rostul.

 

hai, mai, fii serios, mai ales de la masini... farul de ceata e pus jos si bate jos, scurt si cu disipare laterala, n-are cum sa te orbeasca. si referitor la puterea lui comparata cu un far normal... e sub 1/2...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ca si faza scurta, proiectoarele (care nu sunt destinate special pt faza lunga) deranjeaza doar daca sunt prost reglate. In general insa, nu au de ce deranja.

 

O dam putin in off-topic dar as mentiona un lucru evident: din cate am vazut, la orice masina becul martor din bord pt. proiectoare de ceata este verde, deci nimic anormal, in timp ce cel de stopuri este portocaliu, deci o atentionare. Meltenii nu tin cont de asta din pacate... Insa diferenta dintre becul verde si cel poprtocaliu spune de la sine ce si cum.

 

La motociclete mi se pare ca trebuie sa fii chiar fraier sa ai proiectoare si nu mergi cu ele aprinse permenent, este evident ca ajuta sa fii mai vizibil in orice conditii de trafic. (personal nu sunt de acord cu mersul cu faza mare ziua)



hai, mai, fii serios, mai ales de la masini... farul de ceata e pus jos si bate jos, scurt si cu disipare laterala, n-are cum sa te orbeasca. si referitor la puterea lui comparata cu un far normal... e sub 1/2...

 

Total adevarat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cand te gandesti ca proiectoarele de ceata au acelasi rol ca al stopurilor de ceata: sa devii mai vizibil cand e ceata. In nici un caz proiectoarele de ceata nu au fost concepute ca sa lumineze drumul mai bine, cu sau fara ceata. La motorete, orice fel de lumina mi se pare OK a fi folosita atata timp cat este ziua. Noaptea, insa, fara faze lungi sau proiectoare. Pe principiul: ce tie nu-ti place, altuia nu-i face...

 

PS: Daca farurile de ceata ar fi reglate sa bata jos si-ar pierde menirea lor aceea de a te face mai vizibil decat cu faza scurta. Ele trebuiesc reglate cat mai sus dar fara a ajunge la nivelul la care lumina lor este reflectata inapoi de ceata, precum se intampla cu faza lunga.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca permiteti sa va zic parerea mea...

 

La masina, am xenon pe scurta. In dimineata zilei in care mi-am montat xenoane, am fost la un service sa imi regleze farurile, cata vreme mai aveam halogene. Apoi am pus xenoane... se vede bine, nu imi iau flashuri de pe contrasens, decat atunci cand ploua si se murdaresc farurile pe exterior. Cum masina nu are auto-leveling si nici spalator... se reflecta lumina in jeg si in loc sa bata pe drum, bate inapoi pe far, facandu-l sa straluceasca suparator de tare.

 

La mobra in schimb... am 4 proiectoare Hella FF50. Astia de la Hella (nemti) is dati dracu, IMHO. Fac chestii de calitate... Or costat 100 eur aduse in fata usii, un set de ceata, un set de faza lunga. Am astfel 5 puncte luminoase pe motor, toate coordonate de faza lunga. Faza scurta imi aprinde doar farul, faza lunga imi aprinde toate 5 (faru+4 proiectoare). La fel, astea le-am reglat la zid, am masurat pana unde e portbagajul la masina si le-am pus sa nu bata mai sus de atata. Culmea e ca nici cu motorul nu imi iau flashuri.

 

In schimb, m-a oprit o data un echipaj in Cluj, ofiterul fiind binecunoscut in zona pentru corectitudinea de care da dovada in timpul serviciului. Desi aveam 80 in localitate si ei erau cu MCV-ul, mi-au zis ca m-au oprit pentru proiectoare. I-am sugerat sa trecem Clujul pe motor, o data cu ele pornite si inapoi cu ele stinse. Si la fiecare trecere, sa numaram cati imi taie calea, cuantificand in posibile accidente. Moment in care o schitat un zambet, mi-a dat actele inapoi si m-o lasat sa plec.

 

Cert e ca si daca m-ar fi amendat si apoi trimis la RAR, tot le montam inapoi. Sincer sa fiu, prefer sa fiu vazut si sa ii enervez pe aia de pe contrasens, decat sa nu fiu vazut. Nu consider ca as fi nesimtit, ca in cazul in care as avea o evacuare extrem de zgomotoasa (n-am auzit de nimeni sa se planga ca nu poate dormi noaptea din cazua farurilor de pe contrasens).

 

Ca si concluzie, daca te faci vazut si nu deranjezi prin asta, da, pune-ti frate cat nu duce alternatorul. Da nu il leza pe ala de langa tine prin asta, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ziceam ca nu mai off-topic-esc, dar

 

Si cand te gandesti ca proiectoarele de ceata au acelasi rol ca al stopurilor de ceata: sa devii mai vizibil cand e ceata.

 

clar, in nici un caz nu-s gandite sa vezi mai bine pe ceata

 

In nici un caz proiectoarele de ceata nu au fost concepute ca sa lumineze drumul mai bine, cu sau fara ceata.

 

culmea ca pt asta sunt gandite, sa lumineze scurt in fatza masinii pt viteze mici ( ceata, ploaie etc )

 

Noaptea, insa, fara faze lungi sau proiectoare.

 

proiector != far de ceata. multi nu inteleg asta, dau banii pe faruri de ceata si dupa aia zic ca proiectoarele sunt jeg si ca nu vad mai bine deloc cu ele si mai bine puneau xenon :P

 

Daca farurile de ceata ar fi reglate sa bata jos si-ar pierde menirea lor aceea de a te face mai vizibil decat cu faza scurta. Ele trebuiesc reglate cat mai sus dar fara a ajunge la nivelul la care lumina lor este reflectata inapoi de ceata, precum se intampla cu faza lunga.

 

farurile de ceata nu-s gandite sa fii mai vizibil. si lumina e mai calda tocmai ca sa nu se reflecte inapoi, chiar daca asta inseamna vizibilitate mai mica. vizibilitatea poate fi un efect secundar, adevarat, dar nu e scopul lor

 

un alt beneficiu este ca la anumite mobre / masini ( XT660Z de exemplu ) faza scurta se stinge pe faza lunga... cu farul standard, in fatza mobrei nu mai vezi nimic - vezi mult in fatza sau daca esti pe accelerare vezi cerul :) adaugarea de faruri de ceata, additional driving lights sau ceva de genul rezolva problema.

 

---

 

pe mine tot n-o sa ma convinga nimeni ca niste faruri de ceata il deranjeaza mai mult decat faza scurta... sau ca-l deranjeaza mai mult un moto cu faza scurta + 2 faruri cacacioase de ceata decat doua faruri de tir pe faza scurta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza scurta reglata corect nu deranjeaza la nici un autovehicul. Faza lunga deranjeaza la toate autovehiculele. Proiectoarele de ceata sunt intre cele doua faze dpdv al deranjamentului.

Ca sa vezi mai bine in fata masinii la viteze mici mai bine iti pui proiectoare cat mai sus, nu la nivelul asfaltului si orice gandac sa aiba, astfel, o umbra de 5 metri. Proiectoarele de ceata NU sunt pentru luminarea drumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza scurta reglata corect nu deranjeaza la nici un autovehicul. Faza lunga deranjeaza la toate autovehiculele. Proiectoarele de ceata sunt intre cele doua faze dpdv al deranjamentului.

Ca sa vezi mai bine in fata masinii la viteze mici mai bine iti pui proiectoare cat mai sus, nu la nivelul asfaltului si orice gandac sa aiba, astfel, o umbra de 5 metri. Proiectoarele de ceata NU sunt pentru luminarea drumului.

 

ok, nu mai comentez ca vad ca n-are sens... doar iti recomand sa iei o masina dotata cu faruri de ceata exact cum e scoasa ea din fabrica si sa testezi ce zici tu acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clar, in nici un caz nu-s gandite sa vezi mai bine pe ceata

 

 

culmea ca pt asta sunt gandite, sa lumineze scurt in fatza masinii pt viteze mici ( ceata, ploaie etc )

 

???? Tradu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

hai, mai, fii serios, mai ales de la masini... farul de ceata e pus jos si bate jos, scurt si cu disipare laterala, n-are cum sa te orbeasca. si referitor la puterea lui comparata cu un far normal... e sub 1/2...

 

Pentru mine sunt deranjante cu atat mai mult cand soseaua e uda si efectul e si mai deranjant (prin reflexie). Cand asfaltul e uscat (acum ca vine vara) nu se mai simte asa mult.

Dar nu la toti am observat problema asta, cam trei sferturi au proiectoarele reglate astfel incat sa nu deranjeze ... insa un sfert sunt foarte deranjante.

Iar cand ma simt deranjat si eu dau pe faza lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa revenim mai ontopic, la GS(A), proiectoarele originale, atat cele cu halogen de la Adv cat si cele de GS cu LED, se numesc faruri suplimentare, nu "de ceata". Si fac exact ceea ce trebuie: vezi mai bine noaptea, in tuneluri etc si esti clar mai bine vazut in trafic.

N-am niciun dubiu legat de ambele aspecte. Si nici nu mi s-a atras vreodata atentia ca ar deranja noaptea asa cum si eu am vazut atatea venind din contrasens si nu deranjeaza.

Basca, pe ceata deasa (noaptea), cel putin ale mele cu LED, mi s-au parut de vis. Deci ajuta serios SI pe ceata. Nu mai vorbesc in curbe...

 

Este clar de asemenea ca reglate incorect deranjeaza. Un prieten al meu tocmai si-a luat un GS (2012) nou de la Bavaria la care a comandat si proiectoarele LED. Cand l-a prins noaptea pe drum venind aici, foarte multi i-au facut semn ca deranjeaza pt ca desteptii de la Bavaria nu le-au si reglat, doar le-au montat. Cand a facut service-ul de 1000km aici la service, i-au aratat si cat de usor se regleaza cu mana libera, fara desurubat ceva.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

Ca sa revenim mai ontopic, la GS(A), proiectoarele originale, atat cele cu halogen de la Adv cat si cele de GS cu LED, se numesc faruri suplimentare, nu "de ceata". Si fac exact ceea ce trebuie: vezi mai bine noaptea, in tuneluri etc si esti clar mai bine vazut in trafic.

N-am niciun dubiu legat de ambele aspecte. Si nici nu mi s-a atras vreodata atentia ca ar deranja noaptea asa cum si eu am vazut atatea venind din contrasens si nu deranjeaza.

Basca, pe ceata deasa (noaptea), cel putin ale mele cu LED, mi s-au parut de vis. Deci ajuta serios SI pe ceata. Nu mai vorbesc in curbe...

 

Este clar de asemenea ca reglate incorect deranjeaza. Un prieten al meu tocmai si-a luat un GS (2012) nou de la Bavaria la care a comandat si proiectoarele LED. Cand l-a prins noaptea pe drum venind aici, foarte multi i-au facut semn ca deranjeaza pt ca desteptii de la Bavaria nu le-au si reglat, doar le-au montat. Cand a facut service-ul de 1000km aici la service, i-au aratat si cat de usor se regleaza cu mana libera, fara desurubat ceva.

 

Pe moto e clar ca orice lumina suplimentara ajuta ziua.

 

Eram acum ceva ani pe autostrada si am tras pe banda de urgenta ca mi se desprinsese un bagaj.

Cand sa reintru pe autostrada ma uit in spate, vad un far bleg de scuter sau 125cc la distanta mare ... am zis sa nu intru ca sa nu-l sperii ori sa il deranjez.

Pana sa intorc iar capu sa ma uit pe unde mai e, a si trecut pe langa mine o vitezana cu vreo 200, de n-am vazut-o.

Ideea e ca ala era un moment cand din cauza unui far prost, puteam sa il (si sa ma) accidentez urat de tot, in cel mai bun caz.

Din cauza asta mi se pare normal ca motocicleta sa aibe o lumina proeminenta, mai ales daca merge tare ori agresiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

..... noaptea pe mine ma deranjeaza proiectoarele. Practic dubleaza cantitatea de lumina ce imi bate in ochi de la masina din fata (nu vorbesc de moto) si dupa un timp devine deranjant. .......

 

 

Absolut de acord. De ce credeti ca folosirea lor este interzisa in alte conditii decat ceata in majoritatea tarilor europene (daca nu cumva in toate)?

 

Si cand te gandesti ca proiectoarele de ceata au acelasi rol ca al stopurilor de ceata: sa devii mai vizibil cand e ceata. In nici un caz proiectoarele de ceata nu au fost concepute ca sa lumineze drumul mai bine, cu sau fara ceata.

 

 

Aici gresesti. Nu ti-ai pus intrebarea niciodata de ce proiectoarele de ceata sunt montate in bara, adica cat mai jos posibil? Pai fiindca ceata nu sta niciodata "lipita" de pamant, daca va uitati de obicei "pluteste" la ca. juma' de metru deasupra solului, astfel proiectoarele de ceata lumineaza sub stratul de ceata si astfel cu ele vezi mai bine carosabilul.

 

La moto insa nu sunt proiectoare de ceata ci proiectoare suplimentare, in principiu au fost gandite pt off-road, eu am mers cu ele noaptea in padure, pe drumuri forestiere serpuite si m-au ajutat f mult.

Dar le tin aprinse si pe drumurile intens circulate, unde riscul de a nu fi observat de ceilalti soferi este mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut de acord. De ce credeti ca folosirea lor este interzisa in alte conditii decat ceata in majoritatea tarilor europene (daca nu cumva in toate)?

 

Nu-mi dau seama, tu ai adaugat randul asta? La ce tari europene te referi? Pe unde am fost eu, am vazut ca se merge destul cu proiectoarele aprinse fara sa fie ceata. Din fericire nu si cu stopurile...

 

Dar le tin aprinse si pe drumurile intens circulate, unde riscul de a nu fi observat de ceilalti soferi este mare.

 

 

Eu nu reusesc sa inteleg... care ar fi motivul sa le stingi candva? Ca nu cer de mancare... Dar sigur ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, eu am adaugat acel rand.

 

Ia tradu-ne Herr Vlad ce inseamna asta: :)

Der Einsatz von Nebelscheinwerfern laut Straßenverkehrsordnung (StVO) nur bei „erheblicher Sichtbehinderung durch Nebel, Schneefall oder Regen“ erlaubt ist.

 

Sursa: http://www.t-online.de/ratgeber/auto/fahrverhalten/id_51752450/nebelscheinwerfer-richtig-einsetzen-bussgeld-droht.html

 

Si asta a fost doar Germania, insa stiu sigur ca la fel este in Ungaria si mai mult ca sigur si in Austria.

 

 


Eu nu reusesc sa inteleg... care ar fi motivul sa le stingi candva? Ca nu cer de mancare... Dar sigur ajuta.

 

Sa stii ca "cer de mancare", deoarece adauga sarcina suplimentara alternatorului, care depune rezistenta mai mare si motorul il invarte mai greu = consum de carburant mai mare.

Acum evident ca nu creste cu 0,5 l/100 km, insa este posibil sa creasca cu 0,1 l/ 100 km.

Serios :)

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu reusesc sa inteleg... care ar fi motivul sa le stingi candva? Ca nu cer de mancare... Dar sigur ajuta.

 

E simplu: a spus ca le tine aprinse atat in padure cat si pe drumurile intens circulate. Adica exact ce ai spus tu.

 

Eu am retineri in eficienta folosirii proiectoarelor (sau a fazei lungi) pe timp de noapte fara ceata. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia tradu-ne Herr Vlad ce inseamna asta: :)

Der Einsatz von Nebelscheinwerfern laut Straßenverkehrsordnung (StVO) nur bei „erheblicher Sichtbehinderung durch Nebel, Schneefall oder Regen“ erlaubt ist.

 

 

 

Sa stii ca "cer de mancare", deoarece adauga sarcina suplimentara alternatorului, care depune rezistenta mai mare si motorul il invarte mai greu = consum de carburant mai mare.

Acum evident ca nu creste cu 0,5 l/100 km, insa este posibil sa creasca cu 0,1 l/ 100 km.

Serios

 

N-am ce sa traduc, este evident. Am vazut insa ca n-are nimeni nicio greata p-aici (si in Germania) in sensul asta.

 

Dar la aia cu consumul nu pot comenta... pt 0,1L... doar nu esti frate cu Harea :)) pai as economisi 0,3L probabil fiind cu 10% mai atent la cateva acceleratii :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia tradu-ne Herr Vlad ce inseamna asta: :)

Der Einsatz von Nebelscheinwerfern laut Straßenverkehrsordnung (StVO) nur bei „erheblicher Sichtbehinderung durch Nebel, Schneefall oder Regen“ erlaubt ist.

Na gut , sa incerc eu o mica traducere & adaptare: " accesoriul - proiectoare pentru ceatza - este permis a fi folosit ,conform regulamentului circulatiei rutiere , numai pentru conditii de vizibilitate scazuta prin ceatza , ninsoare sau ploaie "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat motorul cu 'farurile suplimentare' cu LED. Le-am reglat sa bata destul de jos, la vreo 10m in fata, iar dunga de lumina este foarte precisa (par a avea o parte ingrosata cu rol de lupa pe centru). Cred ca intr-un an le-am stins de vreo 2 ori, sa nu intepeneasca butonul... Cert este ca simt diferenta majora fata de motorul anterior in privinta vizibilitatii (in ochii altora). Daca pe vremuri (cu F-ul) mergeam des ziua cu faza lunga, am renuntat la acest obicei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am 2 dileme:

 

1. Stie cineva la ce foloseste portbagajul asta de sus?

 

2. Ref. la problema cu LightF, as vrea sa verific becurile din far, ca sa ajung la ele, trebuie sa dau parbriz/bord jos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

Azi am 2 dileme:

 

1. Stie cineva la ce foloseste portbagajul asta de sus?

 

2. Ref. la problema cu LightF, as vrea sa verific becurile din far, ca sa ajung la ele, trebuie sa dau parbriz/bord jos?

 

1. Portbagajul e pentru bagaje. De fapt e o prelungire ... sau asa imi pare din imagine.

2. Eu am dat jos parbrizul si am scos bordul din lacas pentru a schimba xenonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema 1 - rezolvata, l-am dat jos, era un cod pe el, google zice ca e placa pt montaj topcase:

The mounting plate (BMW Part No. 7160 7694181-02) for an R1200GS Adventure

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...