Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

atunci de ce crezi ca au decis reducerea cantitatii de ulei de la 220 la 180?

Numa tu ai fost atent la scoala in clasele de gimnaziu? :)

 

Restul... ca sa va lamuriti, am facut urmatorul experiment: am luat un flacon dinala de plastic care avea miere initial in el. Cand ii pui capacul, inchide etans. Am pus in el cam 20% ulei. Am inchis capacul. L-am palpat, ca sa vad cat de "tare" se simte. L-am pus in cuptorul cu microunde, l-am lasat sa mearga ~ 30 secunde, pe Hi :)

 

Dupa 30 de secunde, apreciez ca o ajuns cam la 40 de grade. Am scos afara recipientul si era tare ca piatra. Cand am desfacut capacul, s-a auzit presiunea cum o iesit afara.

 

Am scris asta nu ca sa va demonstrez neaparat ca am dreptate, ci ca sa subliniez ca unii habar nu au de ce au in jurul lor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Numa tu ai fost atent la scoala in clasele de gimnaziu? :)

 

Restul... ca sa va lamuriti, am facut urmatorul experiment: am luat un flacon dinala de plastic care avea miere initial in el. Cand ii pui capacul, inchide etans. Am pus in el cam 20% ulei. Am inchis capacul. L-am palpat, ca sa vad cat de "tare" se simte. L-am pus in cuptorul cu microunde, l-am lasat sa mearga ~ 30 secunde, pe Hi :)

 

Dupa 30 de secunde, apreciez ca o ajuns cam la 40 de grade. Am scos afara recipientul si era tare ca piatra. Cand am desfacut capacul, s-a auzit presiunea cum o iesit afara.

 

Am scris asta nu ca sa va demonstrez neaparat ca am dreptate, ci ca sa subliniez ca unii habar nu au de ce au in jurul lor :)

 

 

Intreb si eu a crescut sau scazut nivelul uleiului cumva in borcan? nu cumva 80% aer s-a dilatat de fapt? pune si 80% ulei si compara poc-ul... eventual ca sa fie oabla treaba fa ca la scoala la experimente si masoara si temperatura si presiunea.

 

Ca idee, apa isi variaza volmul cam cu 4% intre 4C si 100C. Uleiul cred ca ceva mai mult. Fara aer ar crapa, adevarat ca lichidele nu prea-s compresbile ceea ce insemna presiune enorma... acu' daca nu ma insel aerul in volum constant de la 0C - 100C creste presiunea cu 37%...

 

Ma rog, nu vreau sa pornesc polemici - probabil ceva posibilitate de aerisire e cea mai destepta chestie

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci de ce crezi ca au decis reducerea cantitatii de ulei de la 220 la 180?

 

mi-am dat eu cu presupusu':

 

aerul isi mareste volumul mai mult decat lichidul care e considerat incompresibil. poate fortele hydrodinamice dezvoltate din miscare sa concure la distrugerea simeringurilor.

 

 

dar acu o intrebare:

la 220 era PLIN cu ulei??

avea si ceva aer?

 

de ce zic asta, poate o explicatie exista.

daca prsupunem ca era full, presiunea exercitata de lichid pe simering datorita temperaturii sau temperaturii si fortelor hydro din timpul mersului era mai mare decat a aerului.

bmw, scotand din lichid, da volum mai mare de expasiune a lichidului care e incompresibil, chiar daca aerul il comprima un pic.

 

nu stiu daca m-am facut inteles.

 

iei o seringa cu aer si-i astupi capatul cu degetul.

poti impinge pistonul ca aerul este compresibil

daca o umpli cu lichid, nu te mai poti juca. e ca lemnu.

 

acum iei seringa cu aer si o incalzesti. aerul se dilata mai usor, dar presiunea e mai mica pentru ca e compresibil, moleculile-alea se mai strang.

acum ia seringa, o umpli cu apa si o incalzesti. se dilata mai putin, dar nu poti negocia cu pistonul, lichidul fiind incpomresibil.

 

gata, v-am facut sa ma credeti prima data, acum va fac sa ma credeti de exact opusul rezultatului., :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminica la 10, Giurgiu, icre de crap cu ceapa si bors de peste. Scurt de deschidere.

 

mdaaaa....GIURGIU asat unde e...soseau GIURGIULUI acolo pana in gara progresu...ca vin cu tramvaiul 12.....

 

ALOOOOO DOMNUUUU

 

DE UN SCURT ...MERG PE CENTURA

 

NOI AM LUAT O LA ..LUNG CU 1 MARTIE ..COLO''SA O INTRARE PE LA TRANSFAGARASAN DE SIBIU..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banui ca tu nu ai probleme de-astea la Yamaha, nu? :)

alooo domnu ....Yamaha. e fiabila....... cand mergi pana la GIURGIU cu 80 km/ h ce dracu sa se strice......

 

auzi la el.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 45000 km. Daca era bmw puteam fi la al doilea cardan.

Sincer fara suparare, de la Simson incoace eu nu am auzit de vreo motocicleta care sa aiba atatea probleme la cardan.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 45000 km. Daca era bmw puteam fi la al doilea cardan.

Sincer fara suparare, de la Simson incoace eu nu am auzit de vreo motocicleta care sa aiba atatea probleme la cardan.

SIMSON BART, SIMSON ..... il stii si pe asta???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam aceleasi ganduri am si eu pt la vara.

 

Pai atunci deja suntem doi , eu am rezolvat si cu cutiile ai sa le vezi eu cred ca au iesit beton negru mat si captusite interior , mai avem chestiunea aia mica cu cutia laterala de scule , am comandat la Louis toata "dotarea " [ tiganeala ] cort /masa /saltele /scaune / e t c .........vreau s-al incarc ca pe magar , sa al vad ridicat de bot si sa geama de suparare , asa cum m-am perpelit si eu la cat am bagat in el .....................

toate cele bune .

Vb........

Vik.

 

Pai atunci deja suntem doi , eu am rezolvat si cu cutiile ai sa le vezi eu cred ca au iesit beton negru mat si captusite interior , mai avem chestiunea aia mica cu cutia laterala de scule , am comandat la Louis toata "dotarea " [ tiganeala ] cort /masa /saltele /scaune / e t c .........vreau s-al incarc ca pe magar , sa al vad ridicat de bot si sa geama de suparare , asa cum m-am perpelit si eu la cat am bagat in el .....................

toate cele bune .

Vb........

Vik.

 

 

* apropo unde pana mea este acel aerisor / suprapresiune de la grup la gsa 2011/212 an m-am uitat azi dupa el si nu prea s a aratat la subsemnatul ,este adevarat grupul se vedea cam in ceata fiind si la un gratar si cu cele adecvate gatlejului ..............sorry .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu faci o mentenanta adecvata cardanului se poate intampla la orice fel de mobra, ce sa vezi ca nici supapa nu prea ajuta.....sa fie Super Tenere? nu cred, cica e infailibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate probleme pt un amarat de cardan!

 

 

daca nu faci o mentenanta adecvata cardanului se poate intampla la orice fel de mobra, ce sa vezi ca nici supapa nu prea ajuta.....sa fie Super Tenere? nu cred, cica e infailibila.

 

:)))

 

si ca tot era vorba de aerisitorul ala de la cardan, are si yamaha. e chestia aia lucioasa din care curge ulei. :)

 

208hgk9.jpg

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu faci o mentenanta adecvata cardanului se poate intampla la orice fel de mobra, ce sa vezi ca nici supapa nu prea ajuta.....sa fie Super Tenere? nu cred, cica e infailibila.

 

 

:)

 

Bai ce rai sunteti... se strica si o Yamaha dupa maxim un an, din cele foaaarte multe vandute in primul an de fabricatie (ca poza e din aug. 2011), si voi sariti imediat s-o faceti de ras... hai sa ne vedem de verzele noastre ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))

 

si ca tot era vorba de aerisitorul ala de la cardan, are si yamaha. e chestia aia lucioasa din care curge ulei. :)

 

208hgk9.jpg

Eu zic ca e normal. Stiu ca pare aerisitor, dar este de fapt picurator. Daca la BMW e bug - scuipa ulei cand vrea ea si da eroare computerul de bord la calculul coeficientul de dilatare al uleiului, la modelul din poza e feature - bun cand cei din spate sunt pe lant si au nevoie de lubrifiere (si cred ca face bine si la ten).

 

Pe de alta parte, putem sa terminam cu topicurile de iarna? Ca e primavara de asta toamna...

 

Pe cai!

Editat de robert_bobariu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vad nimic anormal. Aerisitorul, elimina excesul de vapori de ulei. Daca nu ar fi existat se impusca simeringul. Cine l-a desfacut stie ca are o gaurica de 0,5 probabil, care printr-o sicana comunica cu exteriorul. Problemele adevarate sunt cardanele care crancane sau se rup. Pe alea sa le contabilizati. Sezonul nu a inceput pt toti, se vede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vad nimic anormal. Aerisitorul, elimina excesul de vapori de ulei. Daca nu ar fi existat se impusca simeringul. Cine l-a desfacut stie ca are o gaurica de 0,5 probabil, care printr-o sicana comunica cu exteriorul. Problemele adevarate sunt cardanele care crancane sau se rup. Pe alea sa le contabilizati. Sezonul nu a inceput pt toti, se vede.

ce culoare are uleiul la yamaha? sau trebuie sa-mi schimb iar monitorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fi mai explicit ca nu te inteleg. Ce vezi e la mintea cocosului, ulei din cardan combinat cu praful de pe drum.

aha, un fel de pigment... sa se vada pe unde curge...

 

deci in fine s a lamuri lumea ca "lantul" face legea:)

bagati mareeeeeee

 

orice cioara isi lauda puiu', heh?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca atat ati gasit la ST e inca bine. Scurgerea respectiva, cum s-a arata pe aici, in afara ca este normala, poate fi datorata excesului de ulei in cardan sau exploatarii excesive. La mine nu a aparut niciodata, dar eu spal motorul la 2-3 saptamani. Cand am vazut in detaliu aerisitorul ma intrebam daca nu intra apa, nu de la ploaie, ci daca treci printr-un vad si nivelul apei depaseste cardanul. Probabil diametrul foarte mic al gaurii limiteaza intrarea, dar asta este valabil la orice cardan prevazut cu aerisitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la yamaha si la chuck norris lichidele se scrug numai intr-un singur sens, n-ai de ce sa-ti faci grijanii.

si eu am avut yamaha. am vandut-o pentru ca ma scotea din sarite cu perfectiunea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am impresia ca va referiti la a doua poza, in care treaba se intampla conform prevederilor fabricantului, in schimb in prima poza, picuratorul nu a facut fata si a scapat ulei si pe la simering...cel putin asta era in discutie.

A nu se intelege ca am ceva cu Yamaha, insa probabil mobra perfecta este alta....eu sper ca noul GS.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...