Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pana la 60.000 km am bagat numai 20W50 de la Bavaria, fiindca este la un pret bun si am considerat ca nu merita sa bag ceva superior (adica sintetic). La ultimul schimb am bagat Motorex Boxer 15W50 (sintetic) si sunt foarte multumit,

dupa aprox. 6-7.000 km de la schimb, nu a trebuit sa completez deloc (din 20W50 bagam cam. 0,6-0,7 l/10.000 km). Culmea, desi este un ulei "mai subtire", cu 15W50 si motorul este mai silentios.

4 l au costat vreo 180 RON.

 

Din cate am inteles eu din comenteriile de pe net, se baga full sintetic ceva mai devreme, la mai putini kilometrii. Cei de la Bavaria te-au sfatuit sa schimbi la 60k cu full sintetic?

Inteleg ca daca folosesti semi mai ajuta la sigilare...

 

Si insistand, acum pentru un sezon care va avea pana la 35-40 de grade, ce sa bag: 15w-50, 15w-40, 10w-50?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din cate am inteles eu din comenteriile de pe net, se baga full sintetic ceva mai devreme, la mai putini kilometrii. Cei de la Bavaria te-au sfatuit sa schimbi la 60k cu full sintetic?

Inteleg ca daca folosesti semi mai ajuta la sigilare...

 

Si insistand, acum pentru un sezon care va avea pana la 35-40 de grade, ce sa bag: 15w-50, 15w-40, 10w-50?

poate te ajuta

 

http://www.castrolmoto.com/en/oil_selector.php

 

THE MOST SUITABLE OIL FOR YOUR BIKE IS

Power 1 Racing 4T 10W-50

 

MakeBMW

ModelR1200GS (Motorcycles)

Engine4 str.

Year2004-

New Search

Print

Application Recommendation Capacity (ltr)

Engine (4 str.) Premium Power 1 Racing 4T 10W-50 © 4.0

Mid-range Act>evo 4T 20W-50

Gearbox (a) 0.8

Final Drive (a) (B)

Fork

Coolant

Brake Fluid Premium Motorcycle Brake Fluid

Mid-range Brake Fluid DOT 4

Hide NotesHide Oil Change Intervals

Lubricant / Capacity Notes

a. Manufacturer's recommendation, Syntrax Long Life 75W-90

b. Capacity unquoted

c. Alternative recommendations: -10°C to >30°C, 20W-50; -15°C to 30°C, 15W-40; -20°C to 20°C, 10W-40; -20°C to 10°C, 10W-30

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de off si apropo de uleiuri...

Ce se recomanda la K12 transversal?

ketchup-bottle-smiley-emoticon.gif

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am mai intrebat si de ce au fost necesre alte dimensiuni ale anvelopelor (care inseamna vrand-nevrand pretul mai mare al lor) si se pare ca vechile dimensiuni penalizau capacitatile suspensiei actuale, sesnsibil mai performanta. A zis ca se simte cu totul altfel in mers... abia astept sa fac primul test!

nu cred, cred ca e masura pur comerciala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perioada poti s-o uiti ca nu se daduse inca peste cap kilometrajul la 100k. :)

 

da' chiar, inca nu s-a vandut ala?

 

au incercat sa mi-l vanda mie.

nu dau io o caruta de bani pe un motor de 100k...

Sunt curios cu cat l-au dat/ Mie-mi cerusera €9,200. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios cu cat l-au dat/ Mie-mi cerusera €9,200. :lol:

 

Eu il vazusem pe mobile cu 7900€... n-as zice ca e chiar mult, chiar si cu cei 100.000km, totusi e un ADV, pe exterior parea ca arata bine si cred ca mai poate duce km buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu il vazusem pe mobile cu 7900€... n-as zice ca e chiar mult, chiar si cu cei 100.000km, totusi e un ADV, pe exterior parea ca arata bine si cred ca mai poate duce km buni.

 

Eu il vazusem pe mobile cu 7900€... n-as zice ca e chiar mult, chiar si cu cei 100.000km, totusi e un ADV, pe exterior parea ca arata bine si cred ca mai poate duce km buni.

fugi ma de aici...

 

l a luat unul sa l puna in gradina ca dadea bine cu fantana arteziana...

auzi la el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il vazusem pe mobile cu 7900€... n-as zice ca e chiar mult, chiar si cu cei 100.000km, totusi e un ADV, pe exterior parea ca arata bine si cred ca mai poate duce km buni.

hai un 7000 dca era si cu clima si dobly, parca parca ( si musai genti, garmin si intercom).

la 100,000 mai are viata cel putin dublu. ma rog , eu compar cu japonezele..

 

fugi ma de aici...

 

l a luat unul sa l puna in gradina ca dadea bine cu fantana arteziana...

auzi la el....

era Swarovscki edition ?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unui prieten i-au spus ca nu i-o vor livra la data pentru ca inca nu au hartile de injectie.

da mi mail ul lui ca ii trimit eu hartile. garmin, ultima versiune. bmw 2014 Second Edition.

 

Hai ca apare si Iphone 5s.

poate fac astia un pachet sa se dea impreuna la un pret avantajos. am inceput sa strang bani, cred ca peste 500 e nu o sa fie :-)

 

Au angajat un japonez care sa-i invete cum s-o faca.

deci asta era sa postez si eu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de off si apropo de uleiuri...

Ce se recomanda la K12 transversal?

ketchup-bottle-smiley-emoticon.gif

 

Pai in mod normal ce spune producatorul: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html

 

Pai in mod normal ce spune producatorul: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html

 

Vad ca nu a luat linkul complet ...!

 

Deci, gasesti in Rider's manual la sectiunea Service, de la pagina 132.

K_0581_RM_0904_K1200S_01.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw e o corporatie formata in capitalism.

capitalismul are o singura filozofie pe care si-o urmeaza cu succes:

"get as much as you can for as long as you can!"

 

acest "for as long as you can" ar merge la firmele serioase private nu publice.

la cele publice se aduna actionarii si pun un CEO, a carui raspundere devine profitul companiei care se scurge in buzunarele lor, ale actionarilor.

si pentru CEO, capitalistul desavarsit e aceeasi filozofie, idee care nu tine seama de ceilalti, nici macar de actionari. el stie ca n-o sa fie sef acolo toata viata.

al lui e doar contul lui. asa ca-si fixeaza o strategie pe termen scurt, 10 ani cu maximizare in 5. dupa 5 incepe sa prospecteze alte companii, si pleaca.

 

ce se pierde aici? principalul motiv pentru care posesorii de tractoare bmw cumpara masinile lor pe 2 roti.

se pierde traditia.

d-aia mercedes a dezvoltat A classe, bmw si porsche, SUV-ul. unui manelist ii vine sa-si cumpere porsche sa-si scoata familia la iarba verde. Nu conteaza ca ideea de traditie se pierde si ca firma pierde in the long run, conteaza acum!

 

noua ne ramane sa ne adaptam si sa traim dupa ce vrea piata ACUM, piata care e formata din manelisti si care decide la lansarea unui porsche SUV.

si firmele japoneze lucreaza pe acelasi principiu. they are no different.

 

back to you, guys.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il vazusem pe mobile cu 7900€... n-as zice ca e chiar mult, chiar si cu cei 100.000km, totusi e un ADV, pe exterior parea ca arata bine si cred ca mai poate duce km buni.

 

io-ti zic de bavaria, cand il aveau in pipera.

la nr ala de km nu dam nici €7k.

la €10k mai puneam 2 si luam unu la 15,000km din germania.

l-am luat cu €7.4k pe kodiak la 35,000km, echipat si cu gentile originale, de langa stuttgart, de la un vlajgan care mai avea in garaj inca 4 bmw-uri diferite clase.

 

Pai in mod normal ce spune producatorul: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html

 

 

Vad ca nu a luat linkul complet ...!

 

Deci, gasesti in Rider's manual la sectiunea Service, de la pagina 132.

 

"Do not use synthetic engine oils unless they have been approved by BMW"

s-au cam descalificat pentru prosita de mai sus. ma rog tot comerciala e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, @Tau...

 

Si totusi, servisarea se face cu zeama rosie amintita de mine...

 

La k12 si 13 constructorul recomanda Castrol Power1 Racing 5W-40.

Oare de ce?!...

 

3D_emoticon_S224.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, @Tau...

 

Si totusi, servisarea se face cu zeama rosie amintita de mine...

 

La k12 si 13 constructorul recomanda Castrol Power1 Racing 5W-40.

Oare de ce?!...

 

3D_emoticon_S224.gif

 

Salut mate,

 

La uleiuri sunt adeptul uleiului cat mai subtire la temperaturi joase (la pornirea motorului).

Marca are mai putin importanta. Toate folosesc aceiasi aditivi si au procese de fabricatie, daca nu identice, asemanatoare.

Am avut un VW Golf 1 din '70 care mergea cu Castrol 0W40. Iti mai spun ca iarna n-avea nici o ezitare sa proneasca?

 

Daca nu-ti mananca ulei, deci elimini factorul economic, poti pune linistit.

Cel care declara ca nu se pune sintetic in motor decat dupa o anumita "viata", nu dau prea multi bani pe ceea ce stie. D-aia am scris ceea ce-am scris, extras din manual.

Asta se face si in scop comercial, pentru ca intretinerea sa fie mai ieftina. Daca BMW ar recomanda sintetic, de informatia asta ar beneficia competitia si ar scoate in evidenta ca intretinerea vehiculului pe care-l vinde e mai ieftina.

 

Motocicleta pe care am cumparat-o la 0km in Canada, un motor de R6, i-am tinut uleiul de rodaj 1,000km, dupa care am cautat un shop (ca si acolo-s idioti), care mi-a pus sintetic in el de la inceput, si am mers de atunci numai cu sintetic, 5-40

 

La tractorul pe care-l am, Bavaria a refuzat sa-mi puna altceva decat mineral 20-40 sau 20-50, asa ca mi l-am schimbat singur. 10-50. Bavaria mi-a spus ca o sa-mi tacane.

Asta, pentru ca asa se vorbeste pe banca la intrarea in bloc, nu pentru ca ar exista vreo teorie.

Cand am fost la ei din nou, le-am pornit motorul si au ramas surprinsi.

Acum "le-a dat voie" pentru modelele GS si 15-40, 15-50.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tractorul pe care-l am, Bavaria a refuzat sa-mi puna altceva decat mineral 20-40 sau 20-50, asa ca mi l-am schimbat singur. 10-50. Bavaria mi-a spus ca o sa-mi tacane.

 

Nu inteleg ca ce chestie te-ar refuza, mi se pare o prostie. In primul rand, presupun ca nu mai erai in garantie si pana la urma plateai manopera. Deci erai "pe barba ta". (as putea intelege doar, eventual, refuzul de a-ti pune stampila de service ca n-ai facut conform normelor "lor")

Mie aici, cand aveam R1100, chiar mi-au pus si recomandat 10w40 semisintetic.

 

Vad acum ca a aparut un nou tip de Power 1, 10w40:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025766&contentId=7047600

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ca ce chestie te-ar refuza, mi se pare o prostie. In primul rand, presupun ca nu mai erai in garantie si pana la urma plateai manopera. Deci erai "pe barba ta". (as putea intelege doar, eventual, refuzul de a-ti pune stampila de service ca n-ai facut conform normelor "lor")

Mie aici, cand aveam R1100, chiar mi-au pus si recomandat 10w40 semisintetic.

 

Vad acum ca a aparut un nou tip de Power 1, 10w40:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025766&contentId=7047600

 

stiu, d-asta m-am spumat nitel. le-am spus ca le dau hartie s-o faca pe raspunderea mea, negativ. doar stiau ca nu mai avea garantie...

am zis, okay, iti platesc uleiul tau cel mai ieftin care vrei sa-l pui si mi-l pui p-al meu, negativ.

dracu, las' c-o face sensei in parcare la subsol. afirmativ. de 2 ori ca sensei e paranoic si trebuie sa si spele baia.., :) si cutia la fel, de 2 ori, odata cand am adus-o de la gradinita dion germania, a doua oara dupa 1,000km.

ma rog, experientele mele cu bavaria ma fac sa apreciez ce e dincolo de romania, mai mult.

 

despre marci...

cand am facut ceva teste la RAR la uleiuri.., mi-am dat seama ca diferente nu sunt notabile.

diferenta apare numai la mineral vs sintetic.

unu e facut din furnici uriase, dinozauri si ferigi, celalalt in laborator.

sesizabil, mineralul iti consuma in special vara (cifra de fierbere mult mai mica decat la sintetic)

ma rog sunt multe proprietati care nu se simt dar fac bine la motorel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unora le place sa inventeze ULEIUL

bine dracu ca nu sunt 6 tipuri de benzina ca sa vezi discutii atunci....

 

SCRIE IN CARTEA TEHNICA FOARTE CLAR IN CIFRE....

LA TEM X FOLOSESTI ULEI X

LA TEMP Y FOLOSESTI ULEI Y

 

CE DRACU O FI ATAT DE POVESTIT CHIAR NU STIU....

 

DA CRED CA E MAI USOR DE SCRIS PE NET DECAT DE TINUT GHIDONUL...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unora le place sa inventeze ULEIUL

bine dracu ca nu sunt 6 tipuri de benzina ca sa vezi discutii atunci....

 

SCRIE IN CARTEA TEHNICA FOARTE CLAR IN CIFRE....

LA TEM X FOLOSESTI ULEI X

LA TEMP Y FOLOSESTI ULEI Y

 

CE DRACU O FI ATAT DE POVESTIT CHIAR NU STIU....

 

DA CRED CA E MAI USOR DE SCRIS PE NET DECAT DE TINUT GHIDONUL...

 

SUBSCRIU :)

 

Ce draq atata discutii pe aceasta tema, sunt ferm convins ca poti pune orice ulei cu specificatiile agreate de producator, nu conteaza deloc marca.

Ba mai mult, nici viscozitatea nu prea conteaza (ma refer la cei care dau exemple cum ca motorul porneste mai usor la rece cu 10W50 sau chiar 0W50), in afara de Ianachim cine mai merge iarna cu motorul???

Or, la 20 de grade, soare cu nori si vant slab la moderat, cat de mult credeti ca ar conta indicele inferior de viscozitate? :)

Si nici cel superior, ca nu prea alergam noi motoarele in asa hal, incat sa se supraincinga (eventual la parade).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SCRIE IN CARTEA TEHNICA FOARTE CLAR IN CIFRE....

LA TEM X FOLOSESTI ULEI X

LA TEMP Y FOLOSESTI ULEI Y

 

CE DRACU O FI ATAT DE POVESTIT CHIAR NU STIU...

 

De acord! :10:

 

... incat sa se supraincinga (eventual la parade).

 

Sau in blocaje de trafic cu stop&go...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...