Okesz Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 n-are bre nici o treaba sistemul de prindere totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni Absolut de acord cu Iulian! Sa clarificam: nu este vorba de jenti lovite, strambate ci de jenti descentrate, care bat un pic fie lateral fie axial. i a mea bate, am vazut la fel ca si Alex, la inlocuirea anvelopei, dar nici vorba ca din aceasta cauza sa schimb rotile. Stiu ca la revizii ar trebui verificate spitele, daca sunt uniform stranse. Am intrebat la BMW Wallis (Budapesta - unde a fost si Ianachim) si nici ei nu se ocupa de centrarea rotilor. Sunt insa convins ca in tarile cu multe GS-uri exista ateliere specializate pe asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 21, 2013 Autor Share Postat Mai 21, 2013 n-are bre nici o treaba sistemul de prindere totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni daca erau jenti normale nu era asa mare tehnologie deci tocmai sistemul de prindere al spitelor da bataia asta de cap....0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Da, sistemul este cauza, deoarece, fata de jantele obisnuite unde spitele vin dinspre marginea butucului rotii spre mijlocul jantei, la jantele acestea spitele sunt "aliniate" la marginile jantei. Astfel, efectul strangerii sau slabirii spitelor nu are acelasi efect ca la jantele clasice. Cand eram copil, singur imi puteam centra roata de la bicla, nu este mare scofala, era logic pe care spite sa le strangi/slabesti sa tragi janta intr-o parte sau alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Ravishing Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit? Nu e vorba de meserias, ci de utilaj + meserias. Iar in Romania si Ungaria nu gasesti combinatia asta. Eu am jenti turnate cu care am mers 90.000 de km si n-am nicio problema. Initial si eu tot cu spite am vrut (for adventure look) insa "sansa" a facut sa iau cu jenti turnate, ceea ce ma bucura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Fara a fi specialist, din ce am citit, spitele la roatile tip GS lucreaza in pachet. Nu se intervine la o singura spita ca la cele normale ci la 4 spite odata intr-un anumit algoritm si apoi se masoara efectul. La mine dupa ce am busit roata zdravan am intreptat inelul, am inlocuit spita rupta si am centrat roata fara probleme. Daca aveam GS ma apucam de experiente, asa nu am chemare. Utilajul nu este mare scofala un ax si 4 comparatoare, il am deja. La mine in cartea de service spune ca toleranta maxima la bataie axiala sau radiala trebuie sa fie sub 2 mm. A iesit 0,3 mm. Editat Mai 21, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Apropos de roti... am facut deja vreo 3000km cu Dunlop TrailMax TR91, am mers pe toate conditiile, tare pe autostrada, ploaie torentiala, pasuri alpine uscat si ud, off-road (uscat) si sunt foarte incantat. Pe curbe si pe ploaie diferenta este mare fata de Conti TrailAttack ce am avut primele doua sezoane, daca stiam ca se simte asa le punem de mult! Basca, am scapat si de o mica vibratie neplacuta data de forma profilului la Conti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 water cooled engine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Gospodare! La MAN te duci cu masina? Ai rezolvat dilema? Editat Mai 21, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Asta e o poza cu noul GS Adventure racit cu apa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Asta e o poza cu noul GS Adventure racit cu apa!!! Domnu' moderator, sunteti off-topic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Gospodare! La MAN te duci cu masina? Ai rezolvat dilema? Ce rost isi are asta aici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Fara a fi specialist, din ce am citit, spitele la roatile tip GS lucreaza in pachet. Nu se intervine la o singura spita ca la cele normale ci la 4 spite odata intr-un anumit algoritm si apoi se masoara efectul. La mine dupa ce am busit roata zdravan am intreptat inelul, am inlocuit spita rupta si am centrat roata fara probleme. Daca aveam GS ma apucam de experiente, asa nu am chemare. Utilajul nu este mare scofala un ax si 4 comparatoare, il am deja. La mine in cartea de service spune ca toleranta maxima la bataie axiala sau radiala trebuie sa fie sub 2 mm. A iesit 0,3 mm. Nici la cele clasice nu umbli doar la una. Ci la 2. Aia la care lucrezi si la cea opusa. Parca pe louis e un device pt spiteri. Principiul ar trebui sa fie acelasi si la rotile de la bmw si datorita configurarii ar trebui 2 cu 2. Vb doar teoretic cu experienta la bicicleta. Ideal ideal e ca spitatul sa-l faci cu spitele toate destranse si sa lucrezi pas cu pas pana toate sunt tensionate si roata centrata. Munca de chinez batran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Bai, esti belea. E luata de pe net sau stii povestea ei? De pe net...e haioasa rau... Editat Mai 21, 2013 de cristache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Ideal ideal e ca spitatul sa-l faci cu spitele toate destranse si sa lucrezi pas cu pas pana toate sunt tensionate si roata centrata. Munca de chinez batran Asta e ideea. Mai mult ca sigur in fabrica sunt montate pe dispozitiv /robot /automatizat. Noi ne vaitam ca nu le face nimeni manual ? Si eventual, dupa ce gasim un meserias sa le aduca in abaterile acceptate, radial si lateral,....sa-i platim cat ?...20 de RON ?..100 ?..200 ? Editat Mai 21, 2013 de 22iulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Ce rost isi are asta aici? Ce rost are asta aici ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Teoretic se pot tensiona si cu un acrodor de chitara De curiozitate... care sunt avantajele jantelor cu spite fata de cele turnate in aluminiu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcseh Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Teoretic se pot tensiona si cu un acrodor de chitara De curiozitate... care sunt avantajele jantelor cu spite fata de cele turnate in aluminiu? Avantajul e ca ti se intampla mai greu ce mi s-a intamplat mie! ) Rezista mai bine la lovituri (se deformeaza plastic) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Se zice ca rezista mai bine la lovituri (in cel mai rau caz se descentreaza, nu prea spargi/deformezi janta), arata mai bine si conteaza destul la revanzare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Se zice ca rezista mai bine la lovituri (in cel mai rau caz se descentreaza, nu prea spargi/deformezi janta), arata mai bine si conteaza destul la revanzare asta cu revanzarea e aiurea. era un articol scris de james may ("capt. slow" din top gear) in care zicea foarte bine, ca ajungem sa cumparam ceva, doar pentru ca o sa fie mai bine la revanzare. vrei masina rosie, dar iti cumperi neagra pentru ca o s-o revinzi mai usor. si morala era sa ne bucuram de lucruri atata timp cat sunt ale noastre si sa nu mai cumparam (masina/moto sau mai stiu eu ce) pentru persoana care o s-o cumpere de la noi ci sa le luam pe gustul nostru. Asta e ideea. Mai mult ca sigur in fabrica sunt montate pe dispozitiv /robot /automatizat. Noi ne vaitam ca nu le face nimeni manual ? Si eventual, dupa ce gasim un meserias sa le aduca in abaterile acceptate, radial si lateral,....sa-i platim cat ?...20 de RON ?..100 ?..200 ? 1. tanti asta macar stie sa cante 2. yamaha face instrumente de cantat mai bune decat bmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 (editat) Tipul asta zice ca cu 8 ore de munca a reusit sa o centreze http://my1200gs.blogspot.ro/2013/03/first-things-first-front-wheel.html http://www.webbikeworld.com/motorcycle-wheels/spoke-wheels/ Editat Mai 22, 2013 de knox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 asta cu revanzarea e aiurea. In primul rand, am pus-o pe ultimul loc si cu zambetul "tamp" aferent. Ce zici tu si J M aveti dreptate, si sustin ideea. Dar aici nu e vorba numai de culoare, e vorba si de celelalte avantaje (mentionate), deci nu platesti doar ca se revinde mai bine asa cum ai face in cazul culorii. Totusi, pot sa-ti spun cu siguranta ca un 12GS cu spite are mult mai multe sanse la revanzare. Cand cautam sh si la mine era un criteriu si stiu destui altii care mergeau pe aceasta idee sau cel putin vedeau spitele ca un plus. Asa cum sunt convins ca destui cand au luat-o de noua ar fi vrut sa le aiba dar nu prea s-au indurat sa plateasca extra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bill Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 care aveti mobre cu spite o sa fiti uimiti ca de noi nu sunt perfecte.verificati si o sa vedeti ca e chiar asa. de regula usoara bataie este situata chiar la locul de imbinare a profilului si aceasta se vede numai, sau cand dati cauciucul jos . cred ca stiti ca janta are profil din turnare nu e tabla ondulata. sunt tolerante admise (aveam undeva stipulat,parca 1,5 pe plan vertical si orizontal). o sa radeti insa nu se umbla never la tensionarea spitelor, acestea sunt destul de dure cat sa nu se intinda, ele sunt stranse la 5 NM pe niplu unde mai are si un surubel cu imbus f mic de siguranta. daca NU ati lovit jantele, LASATI-LE IN PACE, refuz sa cred ca sunt descentrate indiferent de kilometrii parcursi. eu am avut intr-adevar o problema, a fost USOR descentrata pe verticala de la un mare CRATER in asfalt la 120 km/h, noroc ca nu m-am imprastiat ca ma strangeau cu farasul. a trebuit sa demontez janta si sa iau la respitat de la 0. nu e atat de greu pe cat se vorbeste. adevarat ca e mai delicat si diferit decat spitarea clasica faceti schimburile anuale si MULTA BENZINAAAA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 Mai sunt situatii cand numai de la rulaj, fara nicio lovitura, se slabesc niplurile, toate sau pe zone si automat roata incepe sa bata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bill Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 la astea a noastre, NU. s-au facut 250.000 km fara sa se agate de retensionarea spitelor uitati-va in capetele niplurilor sa vedeti contra suruburi in capatul spitelor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.