Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

am dus eu la rabinu si fata si spatele

nu a avut cum sa le faca

 

 

Cand am fost la el mi s-a laudat ca: "e singurul din tara care a facut roti de GS/A care au un sistem cu totul diferit de prindere a spitelor".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se potriveste si la GS? sau doar GSA?

 

Hai sa lamurim problema cutiilor originale BMW la GS si GSA, pt. a evita confuziile.

In primul rand, exista doua tipuri de cutii, atat in cazul topcase cat si sidecases: pe de o parte cutiile vario (care se pot extinde) din plastic si pe de alta parte cele din metal. Ele se pot monta/comanda exact dupa gustul fiecaruia, atat la GS cat si la GSA, inclusiv amestecate, adica: poti pune si pe GS si pe GSA atat cutiile vario cat si cele metalice. Am zis ca se pot amesteca, adica poti pune sidecases vario si topcase metalic sau sidecases metalice si topcase vario. Cum am spus, dupa cum vrea fiecare.

Standard, nici GS nici GSA nu au suporturile de sidecases incluse dar pt. ca suporturile sunt de obicei incluse in pachetele de optionale (cele pt vario la GS si cele pt metalice la GSA) lumea s-a obisnuit sa le spuna celor vario "de GS" si celor metalice "de GSA" si cumva pe buna dreptate ca cele metalice se potrivesc mai bine la GSA. De asemenea, daca nu ma insel, portbagajul standard de la GSA are si rol de suport pt. topcase-ul metalic, direct, fara alta adaptare. La GS, chiar si pt. topcase-ul vario, mai trebuie comandat adaptorul ce face legatura intre portbagaj si topcase.

Am vazut insa si destule GSA cu 3 cutii vario sau doar topcase vario asa cum am vazut si destule GS cu cutiile metalice.

 

Asadar, sa revin la subiect, cutiuta de scule produsa de Bogdan poate fi montata pe GS daca ai suporturile de sidecases "de GSA" (pt. sidecases metalice).

 

Salut, am fost la AB sa-mi schimb guma spate moment in care am descoperit ca am roata stramba, vobleaza pe doua axe iar ei nu stiu sa regleze spite. In concluzie stie careva unde imi pot centra roata?

 

Eu stiam ca (cel putin oficial la service BMW) nu se pot remedia, singura solutie fiind janta noua, care evident este costisitoare.

 

Problema este insa veche si ma surprinde ca nimeni aici pe topic, dintre cei patiti, nu poate confirma concret daca se pot remedia undeva sau nu si daca da, la cine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o idee despre cum s-ar putea centra astea, dar pentru asta as avea nevoie de janta cam 1 saptamana. In cel mai rau caz, o dau inapoi la fel cum am primit-o...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este data de sistemul de prindere al spitelor pe jeanta pentru a o face tubeless

 

rabinu nu a reusit sa mi le aranjeze

nu stiu ce a facut dupa cu altele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu stiam ca (cel putin oficial la service BMW) nu se pot remedia, singura solutie fiind janta noua, care evident este costisitoare.

 

Problema este insa veche si ma surprinde ca nimeni aici pe topic, dintre cei patiti, nu poate confirma concret daca se pot remedia undeva sau nu si daca da, la cine.

Este total aberanta pozitia oficiala, dar este cea mai la-ndemana, ei nestiind sa regleze niste spite! Si apropos, operatiunea asta ar trebui inclusa in pachetul de revizie pentru ca e normal ca spitele sa se mai slabeasca. La cros/enduro stiu ca fac asta o data pe an.

 

E ca si cum ti-ar zice sa iti iei un echipament nou doar pentru ca nu au ei spalatorie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel e si la ABS. Daca se strica, il inlocuiesti, punct. Nu repari.

 

Oarecum e de inteles, is unele lucruri la care nu poti face rabat. Roata si ABS-ul fiind din categoria aia. Si lor le e mai usor sa bage 1000/2500 eur (roata/abs) in buzunar, decat sa se apuce sa le repare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este total aberanta pozitia oficiala, dar este cea mai la-ndemana, ei nestiind sa regleze niste spite! Si apropos, operatiunea asta ar trebui inclusa in pachetul de revizie pentru ca e normal ca spitele sa se mai slabeasca. La cros/enduro stiu ca fac asta o data pe an.

 

Nu le iau apararea ca nu am de ce, pot fi in aceeasi situatie cu tine candva... dar jantele alea nu se "strica" totusi asa usor. Daca ai janta de aliaj si o strici, o lovesti intr-o groapa, crezi ca ti-o indreapta? Nu, ti-o schimba. Daca o indrepti tu undeva, e treaba da dar ei nu iti recomanda asta dpdv al sigurantei si nici nu-ti pot garanta ceva dupa reparatie. Apropos de asta, de aceea service-urile in general nu repara ci inlocuiesc, pt. ca nu pot oferi garantia ceruta prin lege la ceva reparat. Poate ca bani ar castiga mai mult din manopera decat din adaosul la piesa schimbata.

la cross este altceva, se stie clar pt ce scop o iei iar spitele nu sunt pt janta tubeless, deci este mult mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu le iau apararea ca nu am de ce, pot fi in aceeasi situatie cu tine candva... dar jantele alea nu se "strica" totusi asa usor. Daca ai janta de aliaj si o strici, o lovesti intr-o groapa, crezi ca ti-o indreapta? Nu, ti-o schimba. Daca o indrepti tu undeva, e treaba da dar ei nu iti recomanda asta dpdv al sigurantei si nici nu-ti pot garanta ceva dupa reparatie. Apropos de asta, de aceea service-urile in general nu repara ci inlocuiesc, pt. ca nu pot oferi garantia ceruta prin lege la ceva reparat. Poate ca bani ar castiga mai mult din manopera decat din adaosul la piesa schimbata.

la cross este altceva, se stie clar pt ce scop o iei iar spitele nu sunt pt janta tubeless, deci este mult mai usor.

Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput....

cati km au rulat jentile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput....

cati km au rulat jentile?

 

aici clar e o problema

la mine aparuse cam la 70000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este data de sistemul de prindere al spitelor pe jeanta pentru a o face tubeless

 

 

n-are bre nici o treaba sistemul de prindere

totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc

a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare

apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu

 

e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-are bre nici o treaba sistemul de prindere

totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc

a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare

apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu

 

e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni

Absolut de acord cu Iulian!

Sa clarificam: nu este vorba de jenti lovite, strambate ci de jenti descentrate, care bat un pic fie lateral fie axial.

i a mea bate, am vazut la fel ca si Alex, la inlocuirea anvelopei, dar nici vorba ca din aceasta cauza sa schimb rotile.

 

Stiu ca la revizii ar trebui verificate spitele, daca sunt uniform stranse.

Am intrebat la BMW Wallis (Budapesta - unde a fost si Ianachim) si nici ei nu se ocupa de centrarea rotilor.

 

Sunt insa convins ca in tarile cu multe GS-uri exista ateliere specializate pe asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-are bre nici o treaba sistemul de prindere

totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc

a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare

apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu

 

e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni

 

daca erau jenti normale nu era asa mare tehnologie deci tocmai sistemul de prindere al spitelor da bataia asta de cap....0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sistemul este cauza, deoarece, fata de jantele obisnuite unde spitele vin dinspre marginea butucului rotii spre mijlocul jantei, la jantele acestea spitele sunt "aliniate" la marginile jantei.

Astfel, efectul strangerii sau slabirii spitelor nu are acelasi efect ca la jantele clasice.

Cand eram copil, singur imi puteam centra roata de la bicla, nu este mare scofala, era logic pe care spite sa le strangi/slabesti sa tragi janta intr-o parte sau alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Ravishing

facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit?

 

Nu e vorba de meserias, ci de utilaj + meserias. Iar in Romania si Ungaria nu gasesti combinatia asta.

 

Eu am jenti turnate cu care am mers 90.000 de km si n-am nicio problema. Initial si eu tot cu spite am vrut (for adventure look) insa "sansa" a facut sa iau cu jenti turnate, ceea ce ma bucura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara a fi specialist, din ce am citit, spitele la roatile tip GS lucreaza in pachet. Nu se intervine la o singura spita ca la cele normale ci la 4 spite odata intr-un anumit algoritm si apoi se masoara efectul. La mine dupa ce am busit roata zdravan am intreptat inelul, am inlocuit spita rupta si am centrat roata fara probleme. Daca aveam GS ma apucam de experiente, asa nu am chemare. Utilajul nu este mare scofala un ax si 4 comparatoare, il am deja. La mine in cartea de service spune ca toleranta maxima la bataie axiala sau radiala trebuie sa fie sub 2 mm. A iesit 0,3 mm.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de roti... am facut deja vreo 3000km cu Dunlop TrailMax TR91, am mers pe toate conditiile, tare pe autostrada, ploaie torentiala, pasuri alpine uscat si ud, off-road (uscat) si sunt foarte incantat.

Pe curbe si pe ploaie diferenta este mare fata de Conti TrailAttack ce am avut primele doua sezoane, daca stiam ca se simte asa le punem de mult! Basca, am scapat si de o mica vibratie neplacuta data de forma profilului la Conti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...