ERU Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 am dus eu la rabinu si fata si spatele nu a avut cum sa le faca Cand am fost la el mi s-a laudat ca: "e singurul din tara care a facut roti de GS/A care au un sistem cu totul diferit de prindere a spitelor". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Se potriveste si la GS? sau doar GSA? Hai sa lamurim problema cutiilor originale BMW la GS si GSA, pt. a evita confuziile. In primul rand, exista doua tipuri de cutii, atat in cazul topcase cat si sidecases: pe de o parte cutiile vario (care se pot extinde) din plastic si pe de alta parte cele din metal. Ele se pot monta/comanda exact dupa gustul fiecaruia, atat la GS cat si la GSA, inclusiv amestecate, adica: poti pune si pe GS si pe GSA atat cutiile vario cat si cele metalice. Am zis ca se pot amesteca, adica poti pune sidecases vario si topcase metalic sau sidecases metalice si topcase vario. Cum am spus, dupa cum vrea fiecare. Standard, nici GS nici GSA nu au suporturile de sidecases incluse dar pt. ca suporturile sunt de obicei incluse in pachetele de optionale (cele pt vario la GS si cele pt metalice la GSA) lumea s-a obisnuit sa le spuna celor vario "de GS" si celor metalice "de GSA" si cumva pe buna dreptate ca cele metalice se potrivesc mai bine la GSA. De asemenea, daca nu ma insel, portbagajul standard de la GSA are si rol de suport pt. topcase-ul metalic, direct, fara alta adaptare. La GS, chiar si pt. topcase-ul vario, mai trebuie comandat adaptorul ce face legatura intre portbagaj si topcase. Am vazut insa si destule GSA cu 3 cutii vario sau doar topcase vario asa cum am vazut si destule GS cu cutiile metalice. Asadar, sa revin la subiect, cutiuta de scule produsa de Bogdan poate fi montata pe GS daca ai suporturile de sidecases "de GSA" (pt. sidecases metalice). Salut, am fost la AB sa-mi schimb guma spate moment in care am descoperit ca am roata stramba, vobleaza pe doua axe iar ei nu stiu sa regleze spite. In concluzie stie careva unde imi pot centra roata? Eu stiam ca (cel putin oficial la service BMW) nu se pot remedia, singura solutie fiind janta noua, care evident este costisitoare. Problema este insa veche si ma surprinde ca nimeni aici pe topic, dintre cei patiti, nu poate confirma concret daca se pot remedia undeva sau nu si daca da, la cine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Am o idee despre cum s-ar putea centra astea, dar pentru asta as avea nevoie de janta cam 1 saptamana. In cel mai rau caz, o dau inapoi la fel cum am primit-o... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 21, 2013 Autor Share Postat Mai 21, 2013 problema este data de sistemul de prindere al spitelor pe jeanta pentru a o face tubeless rabinu nu a reusit sa mi le aranjeze nu stiu ce a facut dupa cu altele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcseh Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Eu stiam ca (cel putin oficial la service BMW) nu se pot remedia, singura solutie fiind janta noua, care evident este costisitoare. Problema este insa veche si ma surprinde ca nimeni aici pe topic, dintre cei patiti, nu poate confirma concret daca se pot remedia undeva sau nu si daca da, la cine. Este total aberanta pozitia oficiala, dar este cea mai la-ndemana, ei nestiind sa regleze niste spite! Si apropos, operatiunea asta ar trebui inclusa in pachetul de revizie pentru ca e normal ca spitele sa se mai slabeasca. La cros/enduro stiu ca fac asta o data pe an. E ca si cum ti-ar zice sa iti iei un echipament nou doar pentru ca nu au ei spalatorie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 La fel e si la ABS. Daca se strica, il inlocuiesti, punct. Nu repari. Oarecum e de inteles, is unele lucruri la care nu poti face rabat. Roata si ABS-ul fiind din categoria aia. Si lor le e mai usor sa bage 1000/2500 eur (roata/abs) in buzunar, decat sa se apuce sa le repare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Este total aberanta pozitia oficiala, dar este cea mai la-ndemana, ei nestiind sa regleze niste spite! Si apropos, operatiunea asta ar trebui inclusa in pachetul de revizie pentru ca e normal ca spitele sa se mai slabeasca. La cros/enduro stiu ca fac asta o data pe an. Nu le iau apararea ca nu am de ce, pot fi in aceeasi situatie cu tine candva... dar jantele alea nu se "strica" totusi asa usor. Daca ai janta de aliaj si o strici, o lovesti intr-o groapa, crezi ca ti-o indreapta? Nu, ti-o schimba. Daca o indrepti tu undeva, e treaba da dar ei nu iti recomanda asta dpdv al sigurantei si nici nu-ti pot garanta ceva dupa reparatie. Apropos de asta, de aceea service-urile in general nu repara ci inlocuiesc, pt. ca nu pot oferi garantia ceruta prin lege la ceva reparat. Poate ca bani ar castiga mai mult din manopera decat din adaosul la piesa schimbata. la cross este altceva, se stie clar pt ce scop o iei iar spitele nu sunt pt janta tubeless, deci este mult mai usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcseh Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Nu le iau apararea ca nu am de ce, pot fi in aceeasi situatie cu tine candva... dar jantele alea nu se "strica" totusi asa usor. Daca ai janta de aliaj si o strici, o lovesti intr-o groapa, crezi ca ti-o indreapta? Nu, ti-o schimba. Daca o indrepti tu undeva, e treaba da dar ei nu iti recomanda asta dpdv al sigurantei si nici nu-ti pot garanta ceva dupa reparatie. Apropos de asta, de aceea service-urile in general nu repara ci inlocuiesc, pt. ca nu pot oferi garantia ceruta prin lege la ceva reparat. Poate ca bani ar castiga mai mult din manopera decat din adaosul la piesa schimbata. la cross este altceva, se stie clar pt ce scop o iei iar spitele nu sunt pt janta tubeless, deci este mult mai usor. Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 21, 2013 Autor Share Postat Mai 21, 2013 Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput.... cati km au rulat jentile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcseh Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 cati km au rulat jentile? 11.000km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 21, 2013 Autor Share Postat Mai 21, 2013 Crede-ma ca nu am dat in nicio groapa, janta arata impecabil iar un nene mecanic (bun) mi-a zis ca toata socoteala e din cauza ca spitele nu au fost stranse bine de la inceput.... cati km au rulat jentile? aici clar e o problema la mine aparuse cam la 70000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bartatiberiu Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 salut la toti. dati-mi variante de unde pot lua: - scaritze mari la BMW R1200GS sub 100eur. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 problema este data de sistemul de prindere al spitelor pe jeanta pentru a o face tubeless n-are bre nici o treaba sistemul de prindere totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 n-are bre nici o treaba sistemul de prindere totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni Absolut de acord cu Iulian! Sa clarificam: nu este vorba de jenti lovite, strambate ci de jenti descentrate, care bat un pic fie lateral fie axial. i a mea bate, am vazut la fel ca si Alex, la inlocuirea anvelopei, dar nici vorba ca din aceasta cauza sa schimb rotile. Stiu ca la revizii ar trebui verificate spitele, daca sunt uniform stranse. Am intrebat la BMW Wallis (Budapesta - unde a fost si Ianachim) si nici ei nu se ocupa de centrarea rotilor. Sunt insa convins ca in tarile cu multe GS-uri exista ateliere specializate pe asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 21, 2013 Autor Share Postat Mai 21, 2013 n-are bre nici o treaba sistemul de prindere totul e dat de timp, rabdare si nervii consumati cu operatinuea, pentru ca , cine a avut rabdare (userul BILL) a reusit , numai ca ...daca nu gresesc a demontat toate spitele, a verificat janta sa nu prezinte lovituri , daca a necesitat indreptare apoi a spitat-o la loc..cross spokes,..dinamometrica sau diapazon,..nu stiu e manopera multa si d-aia nu se baga nimeni daca erau jenti normale nu era asa mare tehnologie deci tocmai sistemul de prindere al spitelor da bataia asta de cap....0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Da, sistemul este cauza, deoarece, fata de jantele obisnuite unde spitele vin dinspre marginea butucului rotii spre mijlocul jantei, la jantele acestea spitele sunt "aliniate" la marginile jantei. Astfel, efectul strangerii sau slabirii spitelor nu are acelasi efect ca la jantele clasice. Cand eram copil, singur imi puteam centra roata de la bicla, nu este mare scofala, era logic pe care spite sa le strangi/slabesti sa tragi janta intr-o parte sau alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Ravishing Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 facepalm... cand tocmai imi ziceam sa iau GS ca sa scap de problema jantelor descentrate. Ati reusit sa gasiti pe cineva care se pricepe sau mai trebuie asteptat 10 ani pana apare un meserias renumit? Nu e vorba de meserias, ci de utilaj + meserias. Iar in Romania si Ungaria nu gasesti combinatia asta. Eu am jenti turnate cu care am mers 90.000 de km si n-am nicio problema. Initial si eu tot cu spite am vrut (for adventure look) insa "sansa" a facut sa iau cu jenti turnate, ceea ce ma bucura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Fara a fi specialist, din ce am citit, spitele la roatile tip GS lucreaza in pachet. Nu se intervine la o singura spita ca la cele normale ci la 4 spite odata intr-un anumit algoritm si apoi se masoara efectul. La mine dupa ce am busit roata zdravan am intreptat inelul, am inlocuit spita rupta si am centrat roata fara probleme. Daca aveam GS ma apucam de experiente, asa nu am chemare. Utilajul nu este mare scofala un ax si 4 comparatoare, il am deja. La mine in cartea de service spune ca toleranta maxima la bataie axiala sau radiala trebuie sa fie sub 2 mm. A iesit 0,3 mm. Editat Mai 21, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Apropos de roti... am facut deja vreo 3000km cu Dunlop TrailMax TR91, am mers pe toate conditiile, tare pe autostrada, ploaie torentiala, pasuri alpine uscat si ud, off-road (uscat) si sunt foarte incantat. Pe curbe si pe ploaie diferenta este mare fata de Conti TrailAttack ce am avut primele doua sezoane, daca stiam ca se simte asa le punem de mult! Basca, am scapat si de o mica vibratie neplacuta data de forma profilului la Conti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 water cooled engine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 (editat) Gospodare! La MAN te duci cu masina? Ai rezolvat dilema? Editat Mai 21, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Asta e o poza cu noul GS Adventure racit cu apa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Asta e o poza cu noul GS Adventure racit cu apa!!! Domnu' moderator, sunteti off-topic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Gospodare! La MAN te duci cu masina? Ai rezolvat dilema? Ce rost isi are asta aici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.