Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Ziceam mai sus ca mi-am luat un MTB Canyon. Am vreo 2000 km cu el, timp in care mi-a facut de vreo citeva ori (din care de 2 ori azi) urmatoarea figura: intra citeodata lantul intre pinionul mic si cadru. De fiecare data cind am patit am reglat dupa surubul de limitare. Prima data am patit la una din primele iesiri, semn ca probabil n-a fost reglat bine din fabrica.

 

Totul merge im-pe-ca-bil in rest, e de vis. E ceva firesc si nu stiu eu? Ma gindesc ca o bicicleta cu componente de nivelul asta e deja de nivel de curse de amatori, cum naiba sa-ti sara lantul in cursa de MTB?

 

Cind patesc asta imi amintesc de Alfine. Cu toate limitarile lui te face sa uiti de problemele astea. Randamentul e sensibil mai mic, compar viteza maxima la eforturi all-out cu el pe acelasi segment vs cursiera sau MTB si diferenta e mare dar in toti kilometrii n-a facut nici o figura. Jos palaria Shimano, la 300 de euro roata completa cu Alfine 11 e incredibil ce au reusit japonezii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@gn77b, si dupa ce ai inchis limita prima data, a doua oara era iar limita deschisa? Ai inchis-o suficient de mult? Vezi sa nu se fi strambat suportul ala de la schimbator, ca sunt foarte sensibile si se strica din orice.

 

@JUST4TNT, merci, dar ma uitam dupa cineva din Romania. Ma intereseaza si garantia, de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cind pateam mai dadeam o tira spre interior, nu reglam de la zero. Dupa ce am patit weekendul trecut am observat ca trebuia re-reglata si tensiunea cablului de la butoias. De data asta am reglat totul de la zero. Remarcabil e ca in mers nu prea se simtea, lantul cadea tot corect pe pinioane, problema se simtea doar la extreme, acolo incepea sa faca zgomot. Probabil ca greseala mea a fost ca ma asteptam sa fie mult mai rare reglajele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai reglajul de care vorbesti trebuie facut f rar daca nu lovesti schimbatorul . Chiar si la echiparile ieftine acest reglaj nu prea face probleme, la o echipare buna chiar nu ar trebui sa faca deloc.

Verifica daca filetul de la surub e ok sa nu cumva sa fi fost fortat si deaia nu mai tine. Mai poti incerca sa-i pui o contrapiulita daca ai loc sau pasta blocatoare.

Bineinteles, cel mai important e sa fi facut reglajul corect, adica cu cablul de la schimbator detensionat ca altfel te poti pacali :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Neata colegi. O recomandare pt un service care poate centra o roata cum trebuie ? Ideal prin sectorul 3.

Cei de la decathlon nu au reusit sa o faca (bicla muierii, cumparata de la ei...).

Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

https://www.bikexcs.ro/contact

ii recomand pe baietii din sediul din Baba Novac. Mi-au reparat foarte bine niste chestii la bikla, dar nu centrat de roti. - asta in sectorul 3

 

In sectorul 6: http://dkbike.ro/ Aici am facut cetrare la roti de competitie pe cursiera si a fost foarte bine.

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata colegi. O recomandare pt un service care poate centra o roata cum trebuie ? Ideal prin sectorul 3.

Cei de la decathlon nu au reusit sa o faca (bicla muierii, cumparata de la ei...).

Multam!

 

PerfectBike - Cutitul de Argint

 

Intreaba de Vlad. Este mecanicul la care apelez de cativa ani buni, il recomand cu toata increderea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan de la Sportwin. Str. Cernauti. (Langa Arena Nationala). Inca am rotile de la MTB centrate de 7 ani. Nici o problema pana acum. Si nu sunt genul care a facut 200 km pe an, si aia pe sosea.

+ 1 si pentru Vlad de la PerfectBike.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai bicle diferite au transmisii diferite. Intrebarea nu are sens la modul general. Eu cind mi-am luat MTB-ul m-am uitat pe site la rapoarte si am calculat ce cadenta as avea in comparatie cu celelalte bicle la o viteza data. Diferenta nu e asa de mare si pina acum n-am simtit nevoia de raport mai mare decit la vale pe asfalt. Fa si tu calculul asta (avind in vedere si circumferinta rotii, evident) si o sa te lamuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt sugestii. Incerc sa ajung la perfectbike :)

 

Legat de 26 vs 29 - parerea mea este sa alegi un 29 daca ai nevoie sa "absorbi" mai bine gropi/denivelari sau mergi pe distante lungi constant, unde 29 este mai rapid decat un 26.

In rest 26 este mai usor, mai manevrabil (printre masini de ex), cost mai mic al gumelor, acceleratie mai buna (efort mai mic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am una cu roti 650b (27.5) si una cu 29 si iti zic ca pe asfalt nu simti absolut nicio diferenta intre ele. Sigur ca au geometria destul de diferita, dar si pentru ca una e de xc si cealalta e de downhill. Per total, daca nu iesi la offroad, poti sa iei linistit si una de 27.5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....

 

Cind patesc asta imi amintesc de Alfine. Cu toate limitarile lui te face sa uiti de problemele astea. Randamentul e sensibil mai mic, compar viteza maxima la eforturi all-out cu el pe acelasi segment vs cursiera sau MTB si diferenta e mare dar in toti kilometrii n-a facut nici o figura. Jos palaria Shimano, la 300 de euro roata completa cu Alfine 11 e incredibil ce au reusit japonezii.

Voiai anul trecut sa-ti schimbi butucul alfine 8 cu unul de 11 viteze. Ai facut pana la urma pasul? Daca da, cum se comporta in comparatie cu cel de 8 viteze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ce diferențe de cadenta e intre un mtb cu roti de 26 și unul cu roti de 29?

Intrebarea asta nu prea are sens in conditiile in care vorbim de biciclete cu multe viteze.

Cadenta optima tine de organismul biciclistului si se poate determina in laboratoare specializate.

In general este considerabil mai mare decat cea despre care ai crede ca ar fi optima. In general incepatorii fac greseala de a pedala cu cadenta mica, fortandu-si genunchii si obosind repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pina la urma a zis ca si-a schimbat transmisia si a ramas la aia veche. A mea e de 29 nu pt. ca as fi vrut neaparat asa, ci ca pt. ca la marimea mea Canyon nu fac decit de 29. Daca e buna sau nu habar n-am ca n-am avut alt MTB. Citeodata parca pare cam mare dar se poate merge cu orice.

 

Apropo de hibrid, mi se pare cea mai ilogica categorie de biciclete. Exact asta vroiam sa iau si eu dar vorbind cu lumea am ajuns la concluzia ca sint niste biciclete care nu ofera nimic in comparatie cu altele, sint marketing pt. oameni care nu stiu ce vor. M-am uitat la toate hibridele de la toti producatorii: grele si nejustificat de scumpe. Cind am dat peste asta de acum a fost no-brainer, erau hibride mai scumpe cu componenta mai proaste.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un hibrid dar nu îl pot folosii pe macadam noroios sau zăpadă.cauciucurile subțiri dac deplasarea extrem de grea [...]

la mtb sunt montate roti de strada.mrgeam fără stres prin zapada.cu hibridul nu pot face asta

 

Te contrazici singur. Cum poti sa spui ca aceleasi cauciucuri, dar pe cadre diferite, pot sa faca fata sau nu?

Legat de treaba cu hibridele, nu stiu la ce hibride te-ai uitat, dar vezi ca exista inclusiv biciclete cu ghidon dropout si cauciucuri de MTB de 2.4.

Bineinteles, exista si multe hibride foarte usoare. Daca te uiti la un magazin la care cea mai scumpa bicicleta e 1000 ron, e clar.

La fel, sa nu uitam ca nu doar greutatea e importanta, dar si geometria.

 

P.S.: Eu am un hibrid de 7.4 kg.

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazici singur. Cum poti sa spui ca aceleasi cauciucuri, dar pe cadre diferite, pot sa faca fata sau nu?

Legat de treaba cu hibridele, nu stiu la ce hibride te-ai uitat, dar vezi ca exista inclusiv biciclete cu ghidon dropout si cauciucuri de MTB de 2.4.

Bineinteles, exista si multe hibride foarte usoare. Daca te uiti la un magazin la care cea mai scumpa bicicleta e 1000 ron, e clar.

La fel, sa nu uitam ca nu doar greutatea e importanta, dar si geometria.

 

P.S.: Eu am un hibrid de 7.4 kg.

Pai eu cind zic hibrid ma refer la genul ala de bicicleta care nu e exact clar ce-i. Aduce pe undeva a MTB dar n-are chiar geometrie de MTB. Nici nu-i bicla de oras nu-i, nici de touring, nu prea e nimic.

 

De exemplu: https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/trekking-city/2018/1182-bikefinder.html

 

Chiar as fi curios ce hibrid de 7,4 kg ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...