Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Ieri am facut o tura din Zarnesti pana la Magura iar mai apoi pana la cabana Curmatura.Cam solicitant traseul mai ales cel de la Curmatura unde 95% din drum urci.

Momentan un filmulet cu traseul de la Magura, cand termin il urc si pe cel de la Curmatura:


» Post actualizat in 03 Oct 2016 19:10

Partea a 2-a, pana la Curmatura.Urcarea cam solicitanta (nu cobori mai deloc si nici nu prea mergi pe plat, ci tot traseul il urci in principiu) insa coborarea face toti banii cu atentie la bolovanii de piatra.Din pacate amicul cu care am fost si-a facut iar varza bicicleta, i-a sarit latul si l-a strambat (de abia o luase vineri din service pentru exact aceeasi chesti, unde i-a fost schimbat lantul cu altul KMC si bloc pinioane).Eu unul am incercat sa gasesc o explicatie, pe coborare din cauza terenului lantul vibreaza iar daca dai din pedale mai incet (te afli in rapoare mici gen foaie mijlocie pinion mijlociu de exemplu) tot ce faci este sa arunci lantul de pe transmisie, se prinde intre foi si pedale si aia e, se stramba, alta explicatie nu am gasit avand in vedere ca e a 2-a oara cand pateste asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Să fim serioși, să ajungi la Curmatura e una dintre cele mai ușurele ture de mountain bike, mai ușor ar fi Susai :D

Sunt doar 3-4 kilometri de urcuș...

Coborârea e rapidă și periculoasă dacă nu ai roțile umflate cât să nu faci snake bite. Data viitoare poate încerci să cobori pe traseul de picior către fântâna lui Botorog ;)

Ca să nu îți sară lanțul trebuie să urci pe foaia mare și pe un pinion din mijloc sau mai mare, ca să stea întins. Se încurcă cel mai adesea când pedalezi spre înapoi și ar trebui evitată manevra.

Încă o observație. Unghiul camerei sub șa nu e cel mai fericit. Încearcă un montaj pe piept ;)

Altfel, felicitări! Ați prins cam ultima zi frumoasă de pedalat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui) si/sau arcul de la intinzatorul din deraior e prea slab. Se mai intampla si daca se foloseste deraior scurt pe foi si pinioane cu plaja larga, dar ar fi trebuit sa zica ceva oamenii de la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Lantul sare de obicei daca e lung (cine il lasa suficient de lung ca sa mearga pe pinionul mare si foaia mare o face pe barba lui)

Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probat ieri vreo 7 km o cursiera Lapierre din carbon, foarte probabil o s-o cumpar dar mai cuget citeva zile. E model vechi (2008) dar cu upgrade la roti Mavic Ksyrium Equipe si Ultegra SL tot din perioada aia (probabil un 105 din ziua de azi il bate). Din pacate noaptea si intr-o zona foarte circulata dar o idee tot mi-am facut. Ce m-a surprins e ca pina si pe pavaj se muleaza incomparabil mai bine decit ce am acum. O fi de la greutate, o fi de la carbon, o fi de la roti? In rest, n-am avut orgasm dar nici am asteptari de genul asta de la biciclete si obiecte in general. M-am impacat cu pozitia surprinzator de repede. Cind am mers duminica pe o bicla de trekking cu drop bars abia reuseam sa frinez cu miinile pe "hoods" (nu stiu cum li se zice la noi) si abia am asteptam sa ma dau jos de pe ea. Plus ca avea o directie prea agila pt. gustul meu. Nimic din astea pe Lapierre.

 

Din cite pare, dupa lungimea head tube-ului si a tubului furcii pare sa fie ceva "endurance", vad ca asa e botezata specia asta de cursiere cu pozitie mai comoda. Dupa ce imi iau cursiera probabil hibridul il transform intr-un fel de MTB fara pretentii cu o suspensie fata SH si cauciucuri cu balon mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi bine ca inepțiile de genul ăsteia să le ții pentru tine pe viitor. Nu de alta, dar s-ar putea ca unii să le ia de bune și să se trezească în vârf de munte cu lanțul blocat sau deraioarele strâmbe sau chiar rupte.

Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am luat cursiera, o prezint miine.

 

Intrebare: merita sa dau citeva milioane pe o furca SH cu suspensie ca sa pun pe aia veche (+ cauciucuri cu balon mai mare)? Scopul nu e utilizarea off-road ci doar sa nu-mi mai bat capul sa incetinesc la cea mai mica bordura.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere nu merita pentru ca o furca entry-level, e doar entry-level. La un momentdat trebuie servisata, acea servisare s-ar putea sa te coste mai mult ca furca in sine. Trebuie tinut cont si de faptul ca la unele furci nu pot fi inlocuite simeringurile.

 

Unele sunt pe ulei, altele doar arc simplu. Evolutia mea a fost astfel, am avut un RS Dart3, arc cu ulei, la temperaturi de genul cum avem afara, era moarta. Nu lucra deloc. Nici inlcouirea uleiului nu a adus o imbunatatire considerabila, sa zic un 20%. Etapa urmatoare RS Reba SL, varianta mai veche, cea cu 2 camere de aer pentru o reglare mai dificila (dar mai buna conform statisticilor). Ei bine, aici nu mai ai probleme, lucreaza cand vrei. lucreaza impecabil. Diferenta de pret, sh, de 10 ori. Dar eu o tin pentru off-road. Tehnica din ea face multe, gen Motion Control, daca mergi pe sosea se blocheaza singura pentru ca simte ca nu are de ce sa lucreze si alte chestii.

 

Daca vrei doar pentru borduri, atunci, daca chiar vrei o furca, cauta-le pe cele simple, doar arc. Acolo ai sanse mai mici sa se defecteze ceva. Iar sh, e mereu la noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furca cu suspensie pentru touring, de obicei naspa si grea... Eu unul prefer fara prin oras. (cu toate ca servesc foarte rar). In cazul bordurilor... E bine sa capeti putina tehnica. Fata se ridica peste relativ usor. Te lasi pe spate si tragi de ghidon. Daca ai suspensie, poti impinge tare-n furca inainte. (asta merge si la mobra). Spatele, cu putin antrenament, il tragi si p-ala usor. Trebuie sa inveti sa tragi de pedala cu varful, lasandu-te pe ghidon... Exerseaza la viteza mica in parc, ridica spatele cate putin :D

Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare?

Eu nu merg in diagonala, dar se pot ivi cazuri. Mergi la vale, cu latul pe foaia mare si un pinion de prin mijloc macar. Vine o rampa accentuata. Schimbi repede doar pinionul, cat mai mare, sa fortezi inertia... pac, lant blocat, iti blestemi soarta, uneori dai roata jos ca nu mai vrea deloc sa se dea spre inapoi. Deraiorul spate e supus la niste tensiuni maricele, e dat peste cap, se indoaie, uneori imperceptibil dar apoi te-ntrebi de ce nu mai schimba bine. E clar, lantul trebuie scurtat fiind pe foaia mare si pinionul mare, nicicum altcumva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avantajul furcii rigide prin oras este greutatea redusa, o ridici foarte usor peste orice bordura. Dezavantajul ei este ca la denivelarile curente ale drumului apare disconfortul. Personal, prin oras as prefera o hibrida, roti de 28 cu anvelope de touring antipana, ghidon cu putin rise si furca cu cursa scurta. Rotile de 26 sint o optiune si mai buna daca trebuie sa o cari pe scari sau in lift.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ultima afirmație te contrazic. Cei 32 milimetri diferență sunt compensați de diferența de geometrie. Practic ghidonul și șaua e la aceeași înălțime. Ce poate diferi e doar lungimea totală... care nu deranjază în lift.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotile sint de 28, nu le schimb. Am renuntat la ideea cu suspensia fata cind am vazut cit cintareste una ieftina.

 

Ce cauciucuri recomandati? Ce balon ar fi recomandat pt. utilizare in mare p[arte pe asfalt bun dar si drumuri proaste spre foarte proaste ocazional si offroad foarte rar?

 

Ma uitam la:

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-continental-speedride-reflex-puncture-protection-42-622-28-1-6-negru-negru.html

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-schwalbe-citizen-28-1-60-700-40c-42-622-b-b-sk-rt-hs416.html

 

Dupa masuratori, 42 incape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as merge pe:

Continental Touring

Continental Travel Contact

Schwalbe Marathon (orice din seria asta)

 

In principiu as alege orice e cu profil central slick sau aproapiat si pe margine crampoane sau profilat. Umflate la presiune aproape maxima cand esti pe sosea si scos din presiune pana la un nivel echilibrat incat sa ai contact cu crampoanele, dar sa nu fie prea desimflat cat sa faca pana, cand esti offroad.

 

Vezi ca la noi sunt scumpicele, cauta si pe site-urile de profil din Germania, eventual te combini la comanda cu omologii nostri de pe forumul fara "moto" in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu merg in diagonala, dar se pot ivi cazuri. Mergi la vale, cu latul pe foaia mare si un pinion de prin mijloc macar. Vine o rampa accentuata. Schimbi repede doar pinionul, cat mai mare, sa fortezi inertia... pac, lant blocat, iti blestemi soarta, uneori dai roata jos ca nu mai vrea deloc sa se dea spre inapoi. Deraiorul spate e supus la niste tensiuni maricele, e dat peste cap, se indoaie, uneori imperceptibil dar apoi te-ntrebi de ce nu mai schimba bine. E clar, lantul trebuie scurtat fiind pe foaia mare si pinionul mare, nicicum altcumva.

Da, se pot ivi, dar daca nu stii sa mergi atunci lasi lantul lung si mergi in orice combinatie iti trece prin minte. Nu mi-a trecut vreodata prin cap ca pe o rampa sa schimb pinioane, am lantul scurt de 3 ani de cand mi-am facut bicicleta (custom, piesa cu piesa) si a folosit-o si frate-meu la vreo 50 de concursuri de ciclism intre timp fara sa strice nimic. In afara de ceva uzura nu are nimic nici lantul si nici pinioanele, dar au fost folosite doar de oameni care stiu sa mearga si au ceva ani de MTB in spate si cateva mii de kilometri in fiecare an. Pentru Leana' din piata nu e o idee buna, dar nu stiu daca vorbeam de Leana pe-aici, ca Leana nu se da downhill si chiar daca s-ar da nu ar remarca jocul in lant, ci cum zboara in cap la primul bolovan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am văzut biciclete de downhill cu mai mult de-o foaie...

» Post actualizat in 10 Oct 2016 04:08

Nu prea am văzut biciclete de downhill cu mai mult de-o foaie...

Pe de altă parte, nu prea înțeleg cum pot împărți doi mountain bikeri de valoare o singură bicicletă... După 50 de concursuri ar cam trebui schimbate vreo 4-5 lanțuri și 2 rânduri de pinioane. Dacă le ai tot p-alea de acum 3 ani, ceva nu se potrivește. Bașca 50 de concursuri în 3 ani înseamnă cam 16 weekenduri în care mătăluță ai stat acăsică și nu prea ai avut timp să faci miile de kilometri de care pomenești.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Continental Tour Ride 26 x 1.75 pe MTB si sunt multumit, nu sunt foarte rapide, sunt grele, insa am scapat partial de grija penelor. Folosesc bicicleta mai mult prin oras, mai ajung din cand in cand pe cate un offroad usor.

 

Mai am o Univega pe 26", un MTB rigid si usor din CrMo, nu ma impac insa prin oras cu furca fara suspensie si ghidoanele prea joase. As vrea sa montez o furca cu suspensie, insa imi trebuie furca de1 inch fara filet, insa nu prea am vazut asa ceva decat pe la bicicletele DHS vechi.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti recomanda de unde pot lua un ghidon curbat (preferabil din aluminiu, negru) >58cm, 1", curbura >10 cm, sa se potriveasca la o bicicleta pliabila Dahon vitesse D 08 (2016) ?

Producatorul Dahon zice ca e buna pentru oameni pana la 192 cm... nu e asa... eu am 186 cm si saua e cu 10 cm deasupra ghidonului pentru un picior aproape intins... ca urmare pozitia mea e prea aplecata pentru o bicla de oras...

(astept si alte sugestii, ms)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti recomanda de unde pot lua un ghidon curbat (preferabil din aluminiu, negru) >58cm, 1", curbura >10 cm, sa se potriveasca la o bicicleta pliabila Dahon vitesse D 08 (2016) ?

Producatorul Dahon zice ca e buna pentru oameni pana la 192 cm... nu e asa... eu am 186 cm si saua e cu 10 cm deasupra ghidonului pentru un picior aproape intins... ca urmare pozitia mea e prea aplecata pentru o bicla de oras...

(astept si alte sugestii, ms)

Veloteca... poate ca ar fi o idee buna sa te duci cu bicicleta acolo, montezi ghidonul si vezi cum te simti cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are pipa :D a9c084699760509f6636a411f5a85d4b-6767065

Vezi ca imediat sub ghidon mai e o cheita rapida, daca o desfaci, ghidonul se ridica destul de mult. E imposibil sa nu stai ca pe chopper ;)

 

 

Daca nici asta nu te multumeste, incearca un ghidon fluture. https://www.google.ro/search?q=butterfly+handlebar&safe=off&biw=1600&bih=1016&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTgOHr68_PAhXMVhoKHZYyAHsQ_AUIBigB

 

Sau chiar unul de BMX...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, prin oras as prefera o hibrida, roti de 28 cu anvelope de touring antipana, ghidon cu putin rise si furca cu cursa scurta. Rotile de 26 sint o optiune si mai buna daca trebuie sa o cari pe scari sau in lift.

Asta cu liftu e cu dus si intors, conteaza si cadrul si ghidonul si inaltimea seii si usile de la lift.

In cazul meu de exemplu am constatat ca bicla cu roti de 28'' incape mai bine in lift decat mtb-ul cu roti de 26'', desi eram convins ca e invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti grija la bicicleala ca am auzit ca ar fi iesit astia sa dea amenzi, cica le-a picat pe biciclisti acuma... Ce mai zice prin cod legat de echipament? Cascuta (pt. asta mi-a zis un prieten ca si-a luat amenda), chestii reflectorizante seara + far/stop?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...