scorpion031185 Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 Salut, am gasit si eu o bicicleta first bike la cineva si am luat-o, parca raptor ii zice. La prima vedere arata intreaga doar ca furca pare ca ar avea nevoie de servisare. Intrebarea mea e, inainte sa o stric, cum sunt furcile astea de biciclete, au si ulei in ele sau doar arcuri? Sa nu ma apuc s-o demontez prin sufragerie furca mea lucreaza si cu aer si cu ulei... si arcuri si nu e o furca foarte scumpa.. gen 400 de lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 Salut, am gasit si eu o bicicleta first bike la cineva si am luat-o, parca raptor ii zice. La prima vedere arata intreaga doar ca furca pare ca ar avea nevoie de servisare. Intrebarea mea e, inainte sa o stric, cum sunt furcile astea de biciclete, au si ulei in ele sau doar arcuri? Sa nu ma apuc s-o demontez prin sufragerie daca o demontezi baga vaselina ca uleiul o sa-ti curga din ea tot timpul si o sa adune mult praf pe telescoape .......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 daca o demontezi baga vaselina ca uleiul o sa-ti curga din ea tot timpul si o sa adune mult praf pe telescoape .......... Mersi de sfat asa o sa fac. In rest am dat aseara o tura cu ea si cred ca e stramb discul de frana si atinge. As schimba sistemul cu totul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 Discurile de frana de bicicleta se indreapta si e chiar simplu de facut acasa, e nevoie de un patent si un minut de liniste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scorpion031185 Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 Discurile de frana de bicicleta se indreapta si e chiar simplu de facut acasa, e nevoie de un patent si un minut de liniste. serios? asa moi sunt discurile sau trebuie sa ai tehnica? eu am pus mana pe discurile de la bicicleta pe care o detin si par destul de tari.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 Discurile de frana de bicicleta se indreapta si e chiar simplu de facut acasa, e nevoie de un patent si un minut de liniste. Cred ca depinde cat de strambe sunt si in cate locuri. Am incercat cu mai multe scule sa indrept 2 discuri de 160 (Avid G3 parca erau) si n-am reusit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scorpion031185 Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 hm.... eu sincer nu m-as baga la asa o creatie decat daca am altele noi si nu am ce pierde. Am mai incercat sa-mi indrept eu o janta si am stambat-o mai tare )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 Eu le îndrept cu o cheie mare reglabilă. Are avantajul că are fălcile late, plate și distanța dintre ele rămâne așa cum o reglezi. Pe zona unde atinge de plăcuță se trage puțin de coada cheii în sens contrar. Deformația trebuie să fie pe lungime mare, cam un sfert de cerc, altfel se valurește discul. (la fel e și la jante, dar mai complicat un pic, din cauza spițelor mai numeroase care trebuiesc tensionate gradual pe zona descentrată) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Iulie 25, 2013 Share Postat Iulie 25, 2013 (editat) eu l-e indrept cu mana , le pozitionez pe marginea mesei si incep sa apas cu podul palmei , si fac treaba asta din loc in loc pana ce se indreapta caci sincer nu as vrea sa l-e zgarii sau sa ciobesc vreunul .valabil pentru deformari usoare , de altele nu am patit pana acum ... cica dupa treaba asta ar trebui incalzite putin si lasate sa se raceasca usor ca sa isi pastreze noua forma .... eu nu am incercat !!! mai e si varianta de service , cred ca mai mult de 10 - 15 lei nu costa pentru 2 bucati ps. am Avid roundagon 205 si 185 mm Editat Iulie 25, 2013 de Joon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
galla Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Salut, am nevoie de putin ajutor de la cunoscatori. vreau sa imi cumpar o bicicleta mai low cost. m-am oprit la un MTB "Vertical" . intrebarea mea este daca face bani sau nu. o voi folosi in oras mai mult. poate un wheelie un stoppie. Multumesc. -> http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/vand-mtb-vertical-edge-mountain-bike-noua-cea-din-poza-roti-de-26-functionare-impecabila-141192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 La banii aia m-as uita dupa un MTB cu furca fixa, de calitate, de prin anii '90. Daca ai peste 50 kg, in afara de naveta nu ti-as recomanda sa faci cu furca aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 29, 2013 Autor Share Postat August 29, 2013 (editat) am dat peste un articol interesant: http://www.rohloff.de/en/technology/speedhub/efficiency_measurement/ ============================================ apropo de indreptarea discurilor de frina. mie incepuse sa-mi hirsciie periodic la frinare discul pe fata, m-am uitat la el si avea bataie. pus bicla cu rotile in sus, luat un marker, facut un vint sanatos la roata si apropiat markerul lent de disc. unde lasa urma trageam de el cu mina. dupa care stergeam urma cu spirt si refaceam. ajuta si de lasat o urma de verificare pentru a calibra cit de tare trebuie tras de el ca sa-si revina. in cam 20 de min l-am facut cit sa nu aiba bataie vizibilasi zgomotul a disparut. cu ocazia asta am aflat ca frinele (mecanice) au o ajustare a pozitiei placutei fixe (ne-mobile) Editat August 29, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Daca ti-a luat 20 de minute sa le faci inseamna ca nu te-ai grabit deloc, ai baut si o bere si ai fumat vreo 2 tigari intre timp. Da, unele frane mecanice au reglaj pentru placuta fixa (ex: Avid BB7), dar nu toate (ex. Avid BB5) chiar daca sunt de la un producator renumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 e cum ar fi ?! Cam asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 Daca ti-a luat 20 de minute sa le faci inseamna ca nu te-ai grabit deloc, ai baut si o bere si ai fumat vreo 2 tigari intre timp. Da, unele frane mecanice au reglaj pentru placuta fixa (ex: Avid BB7), dar nu toate (ex. Avid BB5) chiar daca sunt de la un producator renumit. eu bb5 am pe bicicleta si curios ca la mine are reglaj si placuta fixa! daca esti curios pot sa pun o poza sa vezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 Pune te rog, chiar sunt curios, ca frate-meu are BB7 si are reglaj si la placuta fixa, iar varului meu i-am luat o bicicleta care a venit cu BB5 si nu are reglaj decat la placuta mobila. E adevarat ca e un model ceva mai vechi, gen 2009 sau 2010, dar din ce stiam asta era diferenta majora intre BB5 si BB7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Septembrie 16, 2013 Share Postat Septembrie 16, 2013 (editat) Cam asa: tareeee !! Editat Septembrie 16, 2013 de Joon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Septembrie 16, 2013 Share Postat Septembrie 16, 2013 Pune te rog, chiar sunt curios, ca frate-meu are BB7 si are reglaj si la placuta fixa, iar varului meu i-am luat o bicicleta care a venit cu BB5 si nu are reglaj decat la placuta mobila. E adevarat ca e un model ceva mai vechi, gen 2009 sau 2010, dar din ce stiam asta era diferenta majora intre BB5 si BB7. exact asa arata si ale mele ! nu o data le-am reglat.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 16, 2013 Autor Share Postat Septembrie 16, 2013 (editat) Daca ti-a luat 20 de minute sa le faci inseamna ca nu te-ai grabit deloc, ai baut si o bere si ai fumat vreo 2 tigari intre timp. Da, unele frane mecanice au reglaj pentru placuta fixa (ex: Avid BB7), dar nu toate (ex. Avid BB5) chiar daca sunt de la un producator renumit. sa stii ca m-ai nimerit, sticla de bere a fost tot timpul linga mine. cel mai mult mi-a luat sa-mi calibrez forta cu care trebuie sa trag de disc, n-am vrut sa trag din prima ca taranul ca sa agravez problema in loc s-o ameliorez. si nu m-am lasat pina n-am ajuns sa-l fac sa nu aiba bataie vizibila la ochi. chestia cu ajustarea placutei fixe merita retinuta, probabil se indoaie (si) datorita faptului ca in timp discul e din ce in ce mai deplasat pe laterala la frinare. apropo de frine pe disc, am citit recent un articol in care zicea ca UCI ia in calcul acceptarea lor la bicicletele de sosea. l-am si gasit: http://www.bikeradar.com/road/news/article/bike-brands-unite-to-seek-disc-brakes-approval-in-pro-road-racing-38329/ Editat Septembrie 16, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 17, 2013 Share Postat Septembrie 17, 2013 exact asa arata si ale mele ! nu o data le-am reglat.......... Multumesc. Daca inteleg bine din poza se regleaza doar o placuta, cea fixa, iar cea mobila nu? La BB7 are rozete de reglaj pe ambele placute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 Multumesc. Daca inteleg bine din poza se regleaza doar o placuta, cea fixa, iar cea mobila nu? La BB7 are rozete de reglaj pe ambele placute. pai ajuta-ma si pe mine sa inteleg ,de ce ar fi nevoie sa poti regla si placuta mobila !? care daca chiar doresti se poate regla foarte simplu din cablu(chiar din reglajul acestuia nu trebuie sa desfaci nimica) nu ai nevoie de nici o cheie...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 Daca cea mobila-i prea departe de disc ai cursa moarta la maneta si probabil vei avea nevoie de aia cativa milimetri de cablu pentru o franare extrema undeva pe vreo coborare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Septembrie 21, 2013 Share Postat Septembrie 21, 2013 pai ajuta-ma si pe mine sa inteleg ,de ce ar fi nevoie sa poti regla si placuta mobila !? care daca chiar doresti se poate regla foarte simplu din cablu(chiar din reglajul acestuia nu trebuie sa desfaci nimica) nu ai nevoie de nici o cheie...... Pentru ca pe masura ce se toceste o poti regla din cablu sau din etrier. Si pentru ca la BB7 etrierul se regleaza din rotitele placutelor, apoi reglezi placutele, asta e procedura oficiala si e mai usor si mai precis decat sa o faci altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 25, 2013 Admin Share Postat Septembrie 25, 2013 (editat) De maine intru si eu in lumea biciclistilor, mi-am luat asta:, abia astept s-o incalec sa vad cum ne intelegem..n-am mai pedalat de vreo 15 ani si recunosc ca sunt afon, habar nu am sa schimb vitezele la astea noi ).. O groaza de tehnologie in astea, frane hidraulice, suspensii aer/ulei, rebounduri, etc..te doare mintea..eu o ardeam la tara pe Tohan de-mi sareau maselele ) Editat Septembrie 25, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 25, 2013 Share Postat Septembrie 25, 2013 Ce inaltime ai? Pare foarte micuta... cam pentru o fata de 1,60-1,65 m La bicla mea am amortizor si pe spate, (Fox RP23 pt cine cunoaste) pe aer. Trebuie setata prima data presiunea corecta in functie de greutatea calaretului. Apoi are rozeta de rebound (amortizare pe revenire) cu vreo 12 clickuri parca si maneta de "pro pedal" cu rozeta de reglaj pe 3 trepte. Blocheaza amortizorul dar nu total. PE fata am Fox Talas 32 RLC. Poti seta cursa la 100-120-140 mm, are reglaj de rebound, blocare progresiva si reglaj al tariei pe denivelari mici. Transmisia mi se pare banala, 3x9 viteze. In afara faptului ca trebuie sa stii ca nu se schimba in forta si nu se folosesc combinatii extreme de foi cu pinioane (foaie mare-pinion mare, etc), nu e mare branza. Franele hidraulice Deore XT au si ele vreo 3 reglaje... Deci, ai dreptate... Tehnologia velo e mult peste cea moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.