Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Cum se face? Ce desfac si cum? Ce unelte speciale trebuie sa cumpar?

Depinde de variantele de butuc si de pinoane pe care le ai. Sunt cateva tipuri si difera atat procedurile cat si sculele necesare.

Daca spui ca se aude doar cand mergi din inertie cel mai probabil e vorba de bilele de la pinioane, dar daca tot umbli e pacat sa nu curati si sa ungi si conurile si bilele butucului , asta daca nu cumva ai rulmenti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pana la urma m-am hotarat sa nu-mi bag labele unde nu ma pricep si am fost la garantie. Si bine am facut! Trebuie sa schimbe nu stiu ce caseta din butuc.

 

Oricum, multumesc pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma m-am hotarat sa nu-mi bag labele unde nu ma pricep si am fost la garantie. Si bine am facut! Trebuie sa schimbe nu stiu ce caseta din butuc.

De faza cu "trebuie" eu nu sunt deloc sigur. Casetele se pot demonta, curata si unge. In cazul tau in care caseta functiona corect (nu scapa cand pedalai), problema fiind doar huruitul, aproape sigur singura problema era lipsa vaselinei. Cei de la service prefera sa-ti vanda alta noua decat sa o curete pe a ta muncind astfel mai putin si castigand in plus din vanzare.

E destul de migaloasa treaba cu desfacutul si remontatul ( are in jur de 100 de bilute asezate pe doua randuri ) dar e cea mai eficienta. Mai exista si o varianta intermediara intre desfacut si schimbat, si anume curatarea si ungerea fara demontarea casetei, dar in acest caz e nevoie de un device special pe care nu prea cred ca-l au multe service-uri de la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, daca e in garantie, nu plateste nimic zigzag-ul, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bicla e in garantie. Nu aveau piesa pe stoc dar o aduc in maxim doua zile. Am intrebat si mi-au spus ca nu platesc nimic. Cel putin asa mi-au spus azi.

Pe langa faptul ca nu ma pricep si n-as fi stiut la ce sa ma uit la una SH, garantia a fost al 2-lea motiv pentru care am luat-o noua. Sper sa nu am probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat totusi ca s-a stricat asa de repede. Stiu ca e departe de a fi o scula ( http://www.bikexcs.ro/bicicleta-cross-grip-124-2013.html ), dar totusi, dupa doar vreo 300km de mers pe strada....

Sunt curios ce-o sa mai ramana din ea dupa ce o s-o duc la munte.....

daca ai dubii ca face fata incearca sa faci multe poze inainte sa o iei la vale :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa descrierea pe care ai dat-o eu nu cred ca s-a stricat nimic, baia aia nu i-a prins bine, i-a spalat unsoarea din caseta.

Daca e in garantie atunci clar nu avea nici un rost sa o desfaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Butucii Joytech sunt slabuti. Macar niste Novatec erau buni. Butucii cu garnituri pornesc de la 150 de lei in sus.

Cred ca ti s-au stricat clichetii din butuc daca iti schimba caseta. E un pic de vaselina pe acolo dar nu foarte multa. Cred c-a fost o problema de fabricatie.

 

Se merge si prin apa cu bicla si n-are nimic, numai s-o usuci cu prima ocazie :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma mi-au inlocuit butucul cu totul. Asta e, de acum voi incerca s-o feresc cat mai mult de apa...

Daca s-or alinia astrele, weekendul asta sper sa fac si eu prima mea tura la munte cu bicla. Sunt tare curios sa vad ce-o iesi, ca in afara de bicicletele copilariei si o chinezarie care sta aruncata de vreo 10 ani, asta e prima mea bicicleta putintel mai buna. Ma gandeam sa merg de la cabana Cuibul Dorului pana la Omu si inapoi. Ramane de vazut daca m-or tine picioarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam frig de Omu și pe ultima porțiune e de cărat bicicleta în spate.

Eu mă duc (cu încă 8 inși) pe Baiului, urcare din Posada, coborâre în Azuga, urcare cu telegondola, coborâre pe Piscul Câinelui în Sinaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! detin o chinezarie luata din "Cora" in urma cu ceva timp si pe care n-am folosit-o decat ocazional in ultimii 5-6 ani. In weekend am dat o tura scurta de apr 30km, insa nu mi-a placut cum se aude in mers. Nu e un sunet strident, dar aud cum zgarie usor ceva pe acolo.

Desi lantul l-am curatat si uns (spray-ul de la moto, Bel Ray Blue Tac, cred ca-i mai scump decat lantul de la bicicleta), problema mea e cu nu stiu cum sa schimb vitezele la bicla.

La urcarea pe un pod spre exemplu, nestiind cum sa procedez, n-am umbat la viteze si mi-a fost f greu sa pedalez, in plus, cand treceam peste rosturile de dilatatie, simteam ca lantul nu se aseaza bine pe pinion (cred ca sarea putin). Bicicleta mea are 3 foi si 6 pinioane, iar in momentul asta lantul e pe foaia medie si pinionul cel mai mic .

Intentionez sa-mi cumpar o bicicleta performanta, dar inainte sa-i stric transmisia aleia noi, vrea sa invat cum dracu' se schimba vitezele pe asta ieftina.

Ma ajuta cineva cu un sfat?

In pozele inserate, se vede cum sunt acum setate vitezele si cum se aseaza lantul.

Multumesc!

post-66404-0-37751400-1371471180_thumb.jpg

post-66404-0-53934000-1371471189_thumb.jpg

post-66404-0-68936900-1371471201_thumb.jpg

post-66404-0-74148400-1371471208_thumb.jpg

post-66404-0-99679300-1371471221_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! detin o chinezarie luata din "Cora" in urma cu ceva timp si pe care n-am folosit-o decat ocazional in ultimii 5-6 ani. In weekend am dat o tura scurta de apr 30km, insa nu mi-a placut cum se aude in mers. Nu e un sunet strident, dar aud cum zgarie usor ceva pe acolo.

Desi lantul l-am curatat si uns (spray-ul de la moto, Bel Ray Blue Tac, cred ca-i mai scump decat lantul de la bicicleta), problema mea e cu nu stiu cum sa schimb vitezele la bicla.

La urcarea pe un pod spre exemplu, nestiind cum sa procedez, n-am umbat la viteze si mi-a fost f greu sa pedalez, in plus, cand treceam peste rosturile de dilatatie, simteam ca lantul nu se aseaza bine pe pinion (cred ca sarea putin). Bicicleta mea are 3 foi si 6 pinioane, iar in momentul asta lantul e pe foaia medie si pinionul cel mai mic .

Intentionez sa-mi cumpar o bicicleta performanta, dar inainte sa-i stric transmisia aleia noi, vrea sa invat cum dracu' se schimba vitezele pe asta ieftina.

Ma ajuta cineva cu un sfat?

In pozele inserate, se vede cum sunt acum setate vitezele si cum se aseaza lantul.

Multumesc!

manetuta din stanga e pentru foi (cele de la pedale) H.......L (high -mare , low - mica) si manetuta din dreapta e pt pinioane (1...6)

in timp ce dai la pedale rotesti manetele astea, incearca sa nu o faci cand fortezi (adica nu schimbi cand urci la deal.. cel putin eu nu fac asa, ca omori lantul), schimbi pe plat , inainte de deal.

multi spun sa eviti combinatii de genul 'cea mai mare foaie si cel mai mare pinion' sau invers, 'cel mai mic pinion si cea mai mica foaie', cand lantul sta 'stramb' adica ori asa / ori asa \ .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din poze la tine rezulta ca schimbatorul de pinioane e un pic dereglat pt ca lantul e pe ultimul pinion (6) dar maneta schimbatorului e setata pt pinionul 5 , asta e si motivul pt care lantul freaca si nu e asezat cum trebuie. Bine, asta e in teorie, in practica la schimbatoarele alea care-s dintre cele mai ieftine e posibil sa nu reusesti niciodata sa le reglezi perfect, dar cu putina chinuiala la reglaje si indemanare in manevrare se poate obtine un rezultat decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarul e ca pe drum plat am si incercat sa le schimb, fara sa pedalez violent. problema e ca indiferent ce variante setam, tot se auzea un zgomot usor. probabil "binox" are dreptate, o chinezarie ieftina nu poate rula ca un "giant" echipat cu "shimano". important e sa deprind felul corect in care se schimba vitezele, iar viitoarea bicicleta sa nu aiba nevoie de servisare dupa 500 de km.

multumesc amandurora!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate orice bicla are nevoie de servisare, asa credeam si eu, ca cele scumpe is service-free. asta pina am vorbit cu oameni care au bicle serioase. se pare ca anumite parti componente au nevoie chiar de mai multa intretinere. chiar saptamina trecuta imi povestea un prieten care are o bicla de 2000+ euro ca trebuie servisata furca Rockshox la 1000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarul e ca pe drum plat am si incercat sa le schimb, fara sa pedalez violent. problema e ca indiferent ce variante setam, tot se auzea un zgomot usor. probabil "binox" are dreptate, o chinezarie ieftina nu poate rula ca un "giant" echipat cu "shimano". important e sa deprind felul corect in care se schimba vitezele, iar viitoarea bicicleta sa nu aiba nevoie de servisare dupa 500 de km.

multumesc amandurora!

Poate ai lantul uzat..

Ca sa eviti uzura lantului, incearca sa mergi cu foaie mare+pinion mic/foaie mijlocie cu pinioanele din mijloc/Foaie mica+Pinion mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zis si facut.

Felicitari! Chiar si pentru cei antrenati nu-i usor sa ajunga la Omu... Ai mers in sa pe potecuta aia? :D

 

Hop si eu cu imagini din Baiului. Urcare din Posada, coborare in Azuga. Am vazut si ursul la 3-4 km de la plecare :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faine ture bagati!
Eu in ultima vreme, din lipsa de timp nu prea am facut ture lungi, dar imi gasesc in fiecare week-end cateva ore sa urca in Poiana si apoi o iau la vale spre Rasnov prin padure. Sunt multe trasee de bitza p-acolo, multe din ele depasind clasa XC si se incadreaza mai mult la AM/DH.

Cam asa arata unul din ele, cu precizarea ca "filmul"deformeaza un pic realitatea, in sensul ca in realitate pare ceva mai hard-core :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=DbdIN66fhHE

Drept pentru care trebuie sa imi schimb cat de curand Focusul meu HT pe un FS All Mountin, dar momentan nu sunt finante...

 

EDIT:NU stiu sa pun Embed :( poate imi dati niste indicii in acest sens va rog!

Editat de G.Burlacu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma crezi sau, dar asta a fost unul din motivele pentru care am parasit Bucurestiul anul trecut, dupa 13 ani si ceva de locuit in capitala. Ma enerva la culme ca trebuie sa pierd cel putin juma de zi ca sa ajung intr-o zona unde sa ma pot da cu bitza sau cu motorul si sa ma bucur 100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faine ture bagati!

Eu in ultima vreme, din lipsa de timp nu prea am facut ture lungi, dar imi gasesc in fiecare week-end cateva ore sa urca in Poiana si apoi o iau la vale spre Rasnov prin padure. Sunt multe trasee de bitza p-acolo, multe din ele depasind clasa XC si se incadreaza mai mult la AM/DH.

 

Cam asa arata unul din ele, cu precizarea ca "filmul"deformeaza un pic realitatea, in sensul ca in realitate pare ceva mai hard-core :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=DbdIN66fhHE

 

Drept pentru care trebuie sa imi schimb cat de curand Focusul meu HT pe un FS All Mountin, dar momentan nu sunt finante...

 

EDIT:NU stiu sa pun Embed :( poate imi dati niste indicii in acest sens va rog!

Salut, imi poti spune te rog de unde incepe traseul asta si unde se termina?

 

As vrea sa-l fac si eu insa nu cunosc foarte bine traseele de bicla in zona Rasnov.

 

De ex. daca as veni cu masina si as lasa-o in Poiana dupa care m-as da pe un traseu de genul facut de tine, am posibilitate sa ma intorc la masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea traseelor pornesc din Poiana Cristianului (Cum urci din Rasnov spre Poiana, dupa aprox 8-9 km iesi intr-un varf de panta unde si apoi ai o coborare) - uite aici pe harta :

 

<https://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=45.586605,25.514224&spn=0.00315,0.004823&t=h&z=18&vpsrc=6&layer=c&cbll=45.586712,25.514245&panoid=iYywDQbyqxiyU8sF_26pWQ&cbp=12,3.52,,1,7.66>

 

<https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&vpsrc=0&layer=c&cbll=45.586712,25.514245&panoid=iYywDQbyqxiyU8sF_26pWQ&cbp=12,114.94,,0,5.61&ll=45.586796,25.514261&spn=0.00315,0.004823&z=18>

 

Odata ajuns aici, pe partea dreapta (cum urci din Rasnov spre Poiana) se face o poteca, marcata cu 2 dungi albe si una albastra intre cele 2 albe - se vede in poza din google Maps. O iei pe poteca aia si in principiu incearca sa urmaresti marcajul si ajungi fix la partia de biatlon/trambuline de pe Valea Carbunarii. Pe parcurs sunt multe "intersectii" cu alte trasee, pe majoritatea am fost, pe unele inca nu. Dar pe toate pe care am fost pana acum dau la un moment dat fie in Rasnov, fie mai departe spre Coltii Cheii.

 

Ca si posibilitati de a lasa masina, poti sa o lasi fie sus in Poiana Cristianului fie jos in Rasnov. Eu as recomanda sa o lasi in Rasnov, urci si cobori pe bicla si ajungi la masina. Daca o lasi sus, va trebui sa urci dupa ce ai coborat (evident :)) si nu stiu cat chef de dat la pedale in sus mai ai dupa coborare :)

 

Daca esti din zona, lasa-mi un PM cand ai chef sa mergi si daca sunt liber facem o tura amandoi, sau macar ne intalnim si iti explic mai pe indelete.

 

Spor(t)!

Editat de G.Burlacu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...