Vizitator MosRahao Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Ai probleme cu motorul? Nu ai zis nimic de motor. Pune pe o lista pe perete problemele care le gasesti. Stabileste ce faci in fiecare zi. Ia-ti o bere langa tine. Pune un Pink Floyd in difuzor. Nu, cu motorul nu sunt probleme. Porneste imediat, merge (foarte frumos chiar), am si frane, lucrurile acestea functioneaza bine. Voi vedea pentru cata vreme, deocamdata consider ca treaba a fost bine facuta de catre mesterul Pedros, la aceste capitole. Rotile sunt de asemenea bune: sunt echilibrate de catre Rabinul. Cauciucurile si camerele sunt noi, rulmentii si ei is noi. O sa postez o lista cu ce, cum si cat am schimbat, poate va fi folositoare si altora. Multumesc. E o idee buna sa fac o lista de probleme de rezolvat. Nu ma gandisem. Faptul ca nu am putut si io merge cat de cat si omeneste cu ea (din cauza turatiei mari in relanti -de care am sa ma ocup azi dupa amiaza) m-a scos din minti intr-atat ca nu pot judeca limpede... Lista ajuta si am s-o fac, intrucat in momentul asta mi se invartejesc in cap toate chestiile "mici" care impreuna sunt al dracului de "mari". Mergi ori crapa. Asa sa te adresezi motocicletei tale. Mergi ori crapi. De frica va merge. Vezi de treaba, IJ-ul asta al tau este capabil sa faca mult mai multe mii de km decit crezi tu. Treaba este ca trebuie sa ai incredere in tine si in el. Asta va rezolva multe. Numai bine. Ai punctat bine cu chestia asta, legata de incredere. O sa-mi dau toata silinta sa o recapat. Si-n mine, si-n fier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Bun! Deja se vede schimbarea de atitudine! De fapt, asta așteaptă toată lumea de la tine! Ideea e să nu faci din țînțar, armăsar! Și un roi de țînțari, tot un roi amărît rămîne! Se rezolvă cu, vorba lui nea Victor: FSSS! Hai că am pus numai semne de exclamare! Prietenii știu de ce! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 7, 2012 Autor Share Postat Mai 7, 2012 fa poze la motor sa vedem diferenta, fa o lista cu ce s-a lucrat la ea. Stiu ca a trebuit sa iti schimbi ambielajul, asta inseamna demontare totala. La partea de motor, cutie, ambreiaj se vede cum a lucrat Pedro, eu il stiu meticulos pentru ca mi-am facut cu el mentoratul acum 8-9 ani cu primul meu motor un Ij Planeta 5 cu atas. Trebuie rabdare si un pic de experienta ca motorul sa fie etans la mijloc, cutia destul de chinuita de Ij si ambreiajul mai neprietenos sa functioneaze. La fel il stiu in alegerea pieselor pe care le baga in motor si cere inlocuirea celor uzate - chiar daca eu la nevoie la Nipru imi permit sa pun in motor piese cu uzura pentru ca "merge", la Pedro nu ai sa vezi. Cea mai mica urma pe bolt il nemultumeste, daca se aude cel mai mic tacanit in motor stie de pe unde e si vrea sa remedieze. Toba daca a fost desfacuta si curatata o sa mai scuipe niste fum, desi Pedro probabi ti-a pus asbest. Vezi si tu pe unde si daca poti pune asbest pune ,daca nu asteapta ca o sa se acopere cu calamina sau poate o sa rasufle in continuare - eu nu am putut remedia scaparea a putin fum pe la prinderea tobei finale. Cum adica nu e prins cablul de acceleeratie? In ce sa fie prins? Ijul Planeta vibreaza destul de mult si suruburile se desfac. O sa pierzi curand pedala de schimbator Defapt ti-am si scris ce probleme are Planeta inainte sa o iei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thegerman Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Âşi eu am pierdut pedala de la schimbator, am gasit o la 5 km inapoi, maneta de actionare soc, semnalizare spate... să stii că motocicleta nu te va lasa, ai răbdare să te acomodezi cu ea, reglajul relantiului o să te mai chinuie in timp sau reglajul amestecului, iți vei da seama cănd ai să o duci la drum lung, azi merge bine, a doua zi e puturoasă, dăcă apucă să se încălzească motorul pierzi din putere s.a.m.d sunt curios cum se va comporta la drum lung cu ataÂşul, a mea e solo. Să nu regreți alegerea făcută, te va duce unde vrei Âşi înapoi sigur, sigur. Spor la treabă in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) fa poze la motor sa vedem diferenta, fa o lista cu ce s-a lucrat la ea. lista cu tot ce am schimbat la ea am sa o postez deseara. s-au reparat: motorul, franele, rotile si chestii legate de caroserie. motocicleta s-a demontat toata, intr-adevar. s-a schimbat tot ce se putea schimba, ce nu a fost disponibil a pus Pedros de la el. sunt curios cum se va comporta la drum lung cu ataÂşul, a mea e solo. e mai dificil de condus cu atasul dar e funny -am constatat cand am adus-o de la Husi, cu schumydan. multumesc frumos pentru incurajari! Editat Mai 7, 2012 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Fratele meu alb, daca sunt alea in motor in firea lor si sunt convins ca sunt ar trebui sa te duca inconjurul pamantului. Cel putin arata gata pentru asta. Hai, organizare, surubareala, ulei d-ala bun sa miroasa frumos dupa tine si jar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Nunta e pe 25 august, cu un weekend inainte e intalnirea de comuniste si atase. Vii acolo, vezi si negociezi, poate convingi. Desi cu o saptamana inainte doar e la risc. Macar un up de la mine Casa de piatra si copii fericiti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
etarulescu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 inca este de actualitate astept oferte Vii la Focsani pe data de 16 iunie si sigur te intelegi cu cineva de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Exact! ala e locul cel mai bun, si e din timp! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
delu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 multumesc de info! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 AMIN. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 mai sunt moto de ales.scuzati de poze sunt amestecate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) Hai, organizare, surubareala, ulei d-ala bun sa miroasa frumos dupa tine si jar... sa traiesti si sa ai numai asfalt uscat si tu! numai bine! astazi m-a vizitat Aleko, un om special. s-a uitat la Jivina si nu s-a lasat pana nu a reglat relantiul si un pic, cat a crezut el, avansul. acum nu mai urla motocicleta. un tip de nota zece, Aleko. bafta multa sa ai, Domnule! s-a schimbat tot ce se putea schimba, ce nu a fost disponibil a pus Pedros de la el. REZERVOR BENZINA (second) 1 BUC PLUS BUSON CU CHEIE, CU CAUCIUCE SI ORNAMENTE 100 ROBINET BENZINA REZERVOR 1 BUC 20 SET GARNITURI MOTOR 1SET SET COMPLET CU TOATE GARNITURILE 10 SET SEGMENTI 2 SET CATE UN SET COMPLET PT COTELE 0 SI 1 (5lei/buc segment) 30 AMBIELAJ COMPLET 1 SET TOT ANSAMBLUL, NOU 250 PINIONUL DE ATAC 1 BUC 20 RULMENT FOAIE SPATE 1 10 FOAIA DE SPATE 1 BUC 50 LANTUL DE TRACTIUNE 1 BUC 50 BURDUFURI LANTZ 1 SET SETUL DE BURDUFURI DE CAUCIUC PT. PROTECTIE LANT 20 SET SURUBURI INTINZATOR LANTZ 1 SET STANGA-DREAPTA 5 SET PLACI DE AMBREIAJ 1 SET DIN CELE BUNE 30 AXUL DE LA MELCUL DE PORNIRE 1 BUC 30 PEDALA DE PORNIRE 1 BUC CU TOT CU SISTEMUL DE PRINDERE 40 SETUL DE SEMERINGURI MOTOR 2 SET INTREG SETUL DE SEMERINGURI 30 PEDALA SCHIMBATOR VITEZE 1 BUC MODELUL CU CALCAI 30 FILTRU AER complet 1 SET INTREG ANSAMBLUL, CU CARCASA CU TOT 45 CABLU DE KILOMETRAJ 1 BUC 15 TOATE CABLURILE DE COMANDA 5 BUC ACCELERATIE, FRANA fata, AMBREIAJ, SOC, DECOMPRESOR 25 SET COMENZI ELECTRICE 1 SET BLOCURILE DE COMANDA STG+DREAPTA DE PE GHIDON 40 BORD PLANETA 5 1 BUC COMPLET 150 CONTACT CU CHEIE 1 BUC FARA CARCASA NEAGRA PLASTIC, SCRISA IN RUSESTE 15 TOBA ESAPAMENT COMPLETA 1 BUC INCLINATA, CU TOT CU COT SI FLANSA + PIULITA DE PRINDERE 210 KIT REPARATIE FURCA FATA 1 SET bucse telescopmetalice 15 + bucse textolit 15 + semeringuri pt ambele furci 25 55 KIT REPARATIE AMORTIZOR ATAS 1 SET 5 KIT REPARATIE TELESCOAPE SPATE 1 SET 5 BUCSI BASCULA CU AX CU TOT 1 SET 20 CARCASA PROTECTIE FOAIE 1 buc 80 CUTII+CAPACE LATERALE 1 SET COMPLET, STANGA-DREAPTA, CU CHEIE, CUTIE+CAPAC+ORNAMENTE 140 SEMNALIZATOARE 6 BUC 60 STOP SPATE 2 BUC COMPLET, CU RAMA, OGLINDA SI CARCASA 40 ARIPA FATA PENTRU FURCA CLASICA 1 BUC INCLUSIV CU SISTEMUL ORIGINAL DE PRINDERE 90 HUSA IJ PENTRU SHEA 2 BUC MODEL NOU, cu o cusatura rosie 50 SET "PRESURI" CAUCIUC 2 SET 30 CRASH BAR 1SET 80 CAPACE METALICE MOTOR (second) 1 SET STG+DR, CELE DE LA CARBURATOR SI FILTRU AER 50 RELEU INCARCARE 1 BUC ORIGINAL IJ PLANETA 5 50 SCARITE PASAGER (second) 1 set 40 CRIC CENTRAL (second) 1 buc 30 SORICEI FIXARE, MICI SI MARI 30 plata transport piese 3 buc 50 CAUCIUCURI + CAMERE DE AER 3 SET CAUCIUCURI MITAS, CAMERE CONTINENTAL 660 1 ULEI DE FURCA, 1 ULEI DE MOTOR 20 REPARATIE MOTOR MANOPERA MOTOR 400 REPARATIE TELESCOAPE INCLUDE MANOPERA 100 RON SI 250 RON MATERIALE 350 MANOPERA ROTI PEDROS MONTAT/DEMONTAT ROTI 100 MANOPERA ELECTRICA PEDROS manopera instalatia electrica 100 RULMENTI AMBIELAJ si alti rulmenti necesari pt motor, cumparati de Pedros 240 RULMENTI ROTI 8 buc cate doi per roata, inclusiv roata de rezerva 80 MANOPERA ROTI RABINUL montaj/demontaj cauciucuri/indreptat, echilibrat roti/spite/montaj rulmenti 300 benzina, motorina, diluant spalari piese, probe motor, etc. 30 Spray vopsea 50 diverse materiale marunte 200 costuri TRANSPORT MOTO acasa costuri legate de acte vanzare/cumparare, benzina, tren, etc. 500 costuri INSCRIERE MOTO inclusiv identificare RAR, asigurare, numere noi, talon, etc. 500 cost CUMPARARE MOTO 1750 TOTAL GENERAL RON: 7410 TOTAL GENERAL EURO: 1.700 fa o lista cu ce s-a lucrat la ea. din pacate, lista a fost rearanjata aiurea, de catre motociclism.ro, dar lista e cea de sus; e imposibil de rearanjat, am incercat. in fereastra de editare apare altfel decat in postarea publica. e naspa mai ales ca nu se aliniaza corect randurile. o las asa, ca n-am ce-i face. sper sa fie citibila.si mai ales sa ajute intreaga comunitate, macar cu preturile la piese dar si cu o idee despre ce inseamna un asemenea proiect, pentru ca: multa lume s-a mirat in ce am bagat 1.700 de euro... iata in ce: moto, acte, piese si manopera.! TOTAL GENERAL EURO: 1.700 se adauga suportul primit in piese gratis, din partea mai multor motociclisti; in fel de fel de alte forme de ajutor oferit gratuit (inclusiv cand ramasesem fara bani de benzina si bere sau o bucatica de paine), in sfaturi, in atitudine, in lucru, in tot felul de alte obiecte donate sau fie macar cateva vorbe bune, pretioase si acestea. suport acordat de o multime de motociclisti, de oameni. tot acest suport nu poate fi cuantificat. dar e si cel mai valoros suport. va multumesc! Editat Mai 7, 2012 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Si uite asa te transformi din posesor de motocicleta(cum bine zice cristi57), in motociclist.. Acum, ca tot m-am bagat, iti dau si eu un sfat : boxer, 4timpi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) .....depinde de care boxer si de ce "natie".....si......de cati bani esti dispus sa cheltui intr-un timp scurt..... Editat Mai 8, 2012 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Si uite asa te transformi din posesor de motocicleta(cum bine zice cristi57), in motociclist.. Acum, ca tot m-am bagat, iti dau si eu un sfat : boxer, 4timpi . De preferinta BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 ...nu conteaza ce ai pus in ea , sau cat a costat (spre complexarea publicului scapatat...) tot vei ramane cu ea in drum la primul deranjament... Conteaza cine regleaza relantiul, nu cine se minuneaza de el! Si oricum ai uitat de cristalele swarovsky care trebuiau si ele inlocuite cu unele mai dragute, deci poula , la prima defectiune iar curge un roman fluviu cu lamentari si depresii....iar publicul trebuie sa verse lacrimi de compasiune, incurajari.... Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 8, 2012 Autor Share Postat Mai 8, 2012 (editat) Dupa ce a cumparat cam tot ce misca intr-un Ij din ratiuni mecanice imediate dar si preventive si estetice, sa isi ia altceva? Tragand linie: e un Ij cu motor total revizuit cu ambielaj nou care suna bine, e bine inchis, cutie care schimba foarte placut, ambreiaj moale, bucsi de bascula schimbate, telescoape fata care nu curg, frane care merg, rulmenti noi in roti, roti echilibrate cu cauciucuri noi etc. poti sa spui ca-i 99% mecanic ca din fabrica. Zdranganea tare motorul pentru ca era usor tensionat cablul de acceleratie, statea turat in relanti, nu m-am prins imediat . Altfel carburatorul, UN K65 cu kitul schimbat era OK reglat. Toba intr-adevar zgomotoasa si scuipa esapament pe la imbinarea de cot. Poate cu ceva material de etansare si niste calamina nu o sa mai aiba sunet spart - in timp se infunda usor usor. Comanda de ghidon cumparata noua e de-aia de plastic, culmea nu-i cracanata si nu joaca, daca face figuri o sa ia tot continutul si o sa-l puna in vechea comanda. Ce ar mai merge facut e montat o mica aprindere tranzistorizata AT01, dar mai incolo sa impuste un pic platina 2-3000km. Un surub aici, acolo, o vopsea ici colo. @Festina, cu placere chiar nu a fost mare lucru, multumesc si eu pt catadioptrul ala. O sa-ti mai dea de munca putin pe parcurs daca vrei sa fie glantz, dar e buna de drum. Iti dau de veste cand e sa ne strangem mai multe atase la plimbare . Pedro, cand ti-e gata Ijul? Editat Mai 8, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 @Festina, cu placere chiar nu a fost mare lucru, multumesc si eu pt catadioptrul ala. O sa-ti mai dea de munca putin pe parcurs daca vrei sa fie glantz, dar e buna de drum. Iti dau de veste cand e sa ne strangem mai multe atase la plimbare . Pedro, cand ti-e gata Ijul? Coane Alecule, da-mi exemlu de citeva motoate(touringuri) 2t pentru drum lung (eventual si cu atas). Ce s-o mai aburim. Acuma poate s-o vinda cu pret bun si sa-si ia una adevarata.Parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 8, 2012 Autor Share Postat Mai 8, 2012 (editat) Coane Alecule, da-mi exemlu de citeva motoate(touringuri) 2t pentru drum lung (eventual si cu atas). Ce s-o mai aburim. Acuma poate s-o vinda cu pret bun si sa-si ia una adevarata.Parerea mea E tare simpatica atasista asta usoara, uneori am nostalgii de zdranganeala 2T. Are pentru touring o orezarie de-aia de 250cmc de nu se strica, nu e setoasa, si mi-ar alearga Niprul meu Md157 sau Uralul tau solo de zicem aman-aman etc. Dupa parerea mea ar mai avea loc de un Nipru cu atas. Ii gasim unul, cu o mica investitie de vreo 2000 Euro.... Editat Mai 8, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 uite dom'le ca nu esti singurul: eu mi-am luat un Jupiter cu 5 mil, am mai bagat in el 25 de mil. l-am refacut absolut complet totul nou, vreo 2 ani de munca si am reusit sa parcurg in acest timp vreo 50 km, cu multe pauze pentru diverse reglaje . acum este pe dreapta..necesita mici reglaje la aprindere si carburatie. toate astea le-am facut singur si in premiera asa ca nu ma oftic de nimic. intre timp mi-am luat o Honda, tot clasica, si IJ-ul il tin intr-o magazie, astept sa-mi vina din nou cheful de reparat . pentru edificare pun si-o poza. iti doresc mult succes in calatoria ta spre Nord ,dar iti recomand sa nu te aventurezi mai departe de 100km de casa daca nu stii sa-l desfaci si sa-l faci la loc cu ochii inchisi si eventual cu mainile legate la spate. ura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 ...dar iti recomand sa nu te aventurezi mai departe de 100km de casa daca nu stii sa-l desfaci si sa-l faci la loc cu ochii inchisi si eventual cu mainile legate la spate... Asta nu sună foarte încurajator ... Cît despre Jupiterul tău, nu-l lăsa să aștepte prea mult, să nu se oftice și să plece singur ... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) clac-clac Bravo! Pai inteleg ca mai trebuie blocator pe cate un surub sa nu se destranga(fara rusine, japo au blocator din fabrica) relanti e rezolvat, un AT01 iti dau eu gratis(da-mi PM cu adresa cand ai nevoie, eu iti recomand sa-l pui cat de curand, creste fiabilitatea platinei, pornirea e mult usurata, etc) si cam gata, esti bun de bagat cortul in atas sa iesi la o tura. Se poate face touring cu 2T, (uitati-va la kiloetrajele voastre, ca au peste 3000km, al meu e trecut de 60k). Diferenta intre touring cu 4T si 2T este asa: Te intorci cu 4T din tura, il speli, schimbi consumabile dupa necesitati(ulei, filtre, lant, cauciucuri) si il lasi in garaj pana la urmatoarea tura. La touring 2T ajungi acasa dupa expirarea a 10-20000km si faci ca si cu avioanele dupa x ore de zbor. Cartea de service in mana, demontezi jumatate de motocicleta, masori, inspectezi, inlocuiesti piese si montezi totul la loc. Asa ajunge si 2T-ul sa mearga ca un avion, in siguranta, pana la expirarea urmatoarelor X ore de functionare. Pe de alta parte motorul 2T fiind simplu, demontarile astea nu se compara cu demontarea unui 4T(sau a unui avion, daca tot am comparat) Altfel tot mergi cate un pic si "reparezi" pe marginea drumului. Se poate touring cu 2T, stiu, ca eu asta fac. (Brasov-Zimnicea si retur de 1 mai, 604km) Ii fac fara probleme si cu IJ-ul, nu numai cu MZ-ul, doar sa-l pregatesc eu. am dat 500E pe motor, am bagat 500E in benzina=distractie si inca 1000E in piese(infrastructura distractiei) si inca vro 500E in echipament. Si o sa mai bag, ca sa ma distrez in continuare :-) Editat Mai 8, 2012 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 iti recomand sa nu te aventurezi mai departe de 100km de casa daca nu stii sa-l desfaci si sa-l faci la loc cu ochii inchisi si eventual cu mainile legate la spate. ura! Acesta este un sfat bun. Pe drum nu o sa gasesti pe cineva care sa iti regleze cablul de acceleratie la motor. Mz-ul meu nu a mers cum am vrut eu pana nu l-am desfacut cu mana mea si am invatzat fiecare piesa din motor. Prima data cand am iesit din curte cu mz-ul s-a oprit undeva la 5 km de casa si l-am dus de coarne inapoi, dar nu am fost nici pe departe asa demoralizat ca tine. Mult succes in continuare. Motorul arata excelent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Ma oameni buni :-) nu asa se face. Adica inainte l-am facut sa viseze frumos, apoi acum ii dam palme. Cine a fost cinstit inainte, a incercat sa-l sperie, sa renunte, ca e greu ca nu e romantic. Verde-n fata. Nu a renuntat, hai sa-l ajutam pana isi ia zborul un pic ca dupa aia se descurca. Motorul 2T nu e asa complicat si amanuntele le invata din mers. Deci @FestinaLente: din mers se invata, trebuie sa mergi, sa-i dai jar, sa cada ce vrea sa cada acum pe langa casa, nu departe. Tii minte ca ti-am spus inainte sa-ti iei un junghi de scuter, sa-l folosesti de material de studiu? Sa-i dai jar? Acum ai sarit peste scuter, ai motorul, acelasi sfat: da-i sa manance pamantul. Ai facut reparatie capitala, acum la inceput este normal sa cada cate ceva, considera rodaj. Asta e scopul rodajului la orice produs nou sau reparat capital, sa pice acel procent de 5% din piese care par bune dar nu sunt, sau sa macane acele reglaje care par bune, dar nu sunt. Curba de invatare nu e asa lunga la comuniste, daca te implici. Intr-un an, daca te implici, faci totul cu ochii inchisi. Dar nu lasa anul sa treaca pe langa tine. Intreaba-te, intreaba, incearca, invata. Ai vazut filmul "The world's fastest Indian"? Are muulte invataminte in el. Citeste cat mai multe din descrierile de tura lungi, care sunt aici pe forum, si sunt cateva magnifice. Si la fiecare defect al lor sa-ti pui intrebarea tu ce ai fi facut daca erai tu cu IJ-ul. Poate aveai rezolvare, poate ti-ai fi dat seama ca iti lipseste ceva, o scula, o cunostinta, si atunci cauti sa te perfectionezi. Cand o sa fii gata sa pleci la drum lung, o sa stii, atunci o sa-ti spun sa nu-i mai dai jar, tocmai sa te tina mult, si atunci o sa stii si de ce, si cum, si o sa-mi dai sfaturi mie. Pana atunci, sfatul meu e sa mergi in turele cu Aleko daca te invita, du-te la Focsani, mergi la cate o intrunire mai de aproape, si pe forum vii cu problema exclusiv tehnica, cu poze la ea, cu intrebari, si o sa fii ajutat. Nu cadea in capcana sa faci blog aici cu treburi emotionale ca noi astia poate avem si cate o latura de hiene si rupem :-) Ai vazut. Nu ne plangem pe umar, ne ajutam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.