Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

eu il schimb la 2000 de exemplu. la o luna, cateodata la 3 saptamani. 240-250 de lei uleiul si vreo 70 filtrul plus vreo 40 filtrul de aer.

Parerea mea ca e prea de tot......dar e parerea mea... no offence. Depinde si ce faci cu motorul...poate daca te dai pe circuit (sau ca pe ciruit :rock: )in fiecare luna, e altceva. Poate daca m-as sparge in bani da, as face si eu asa....si daca as avea un Ducati MotoGP replica, din ala la 80.000 de euro.... Dar deocamdata am doar un motor din 2001, la care fabrica Honda zice sa ii schimb uleiul la 12000 de km sau in fiecare an si eu il schimb la 5-6000... si pun ulei bun (Motul 7100 de ex). Deci, eu cred ca depinde si ce motor ai, si ce faci cu el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uleiurile moto sunt SPECIAL PENTRU MOTO si sunt facute in asa fel sa impace si motorul si cutia de viteze si sa nu-si piarda proprietatile la turatii ridicate ! Daca din partea ta este OK sa pui orice ulei in motor n-ai decat ! Poti sa-i pui si diesel ca deh...e mai vascos si face presiune mai mare pe caldura ! LOL

 

Daca ai cumva detalii te rog sa expui aici modalitatea de fabricare a uleiului moto si modalitatea de fabricare a ueiului auto.

Care sunt diferentele? Cum este facut cel moto? Din ce este facut? Cum este facut cel auto? Din ce este facut?

Stii?

 

Singura si cea mai importanta caracteristica a uleiului este VISCOZITATEA. Ea este singura care face diferenta. Caile de circulatie a uleiului printr-un motor sunt proiectate si au dimensiuni in asa fel incat numai un ulei poate circula pe acolo si implicit unge piesele la care ajunge, si acel ulei trebuie sa ideplineasca 2 conditii mari si late, obtinute din calculul de proiectare: cantitatea si viscozitatea.

 

Doua piese metalice intre care exista frecare directa se vor deteriora rapid atunci cand intre ele nu exista lubrifiant. Acel lubrifiant poate lipsi din 2 cauze: nu ajunge acolo; nu are vascozitatea necesara si este spalat rapid de miscarea celor doua piese in intervalul pana la urmatoarea ungere, adica pana ajunge uleiul acolo. Aceste 2 conditii pot fi indeplinite iarasi, de ce am spus mai sus: CANTITATE, VASCOZITATE.

La cele de mai sus se presupune ca sistemul de propulsare al uleiului in circuit functioneaza.

 

Restul e apa de ploaie si speculatii de care profita producatorii avand clienti ca tine.

 

La motocicleta mea in manual e specificat: Ulei mineral sau semisintetic, 10W40. Atat. Nici de moto, nici de tractor, nici de auto, nici de vapor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, ai dreptate. Te inteleg ca din motive financiare tu bagi ulei hidraulic, ca e mai ieftin.

Dar specificatiile? Zici ca sunt povesti?

Tu verifici vascozitatea intre degete si concentratia antigelului dupa gust?

 

 

Dar daca nu pui nici un ulei in motor peste iarna ce are? Daca zici ca nu-l pornesti deloc? :lol:

De ce trebuie sa tii neaparat un ulei in motor daca nu-l pornesti absolut deloc?

 

Apare rugina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, ai dreptate. Te inteleg ca din motive financiare tu bagi ulei hidraulic, ca e mai ieftin.

Dar specificatiile? Zici ca sunt povesti?

Tu verifici vascozitatea intre degete si concentratia antigelului dupa gust?

 

 

 

 

Apare rugina.

Arata-mi undeva ulei hidraulic cu urmatoarele specificatii: SAE 10W40.

Da-mi exemple de specificatii.

N-apare nimic, motorul ramane uns pe interior daca in prealabil a avut ulei in el.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferentele intre regimul de utilizare al uleiului la motociclete si la masini sunt urmatoarele:

- motocicletele opereaza in general in ture mai mari

- motocicletele au o in general o compresie mai mare

- motocicletele au un raport mai mare de cal putere / capacitate cilindrica

- unele motociclete se bazeaza (si) pe ulei in racire

- si mai e faptul ca acelasi ulei unge si cutia de viteze

 

Nu stiu de care parte a baricadei sa ma situez, am citit studii si intr-un sens si in altul, dar eu unul nu as pune ulei moto intr-o motocicleta noua sau aproape noua sau intr-una pe care am de gand sa o tin ceva ani.

Cat despre schimbatul uleiului, multi exagereaza intr-adevar. Sunt alte lucruri mai importante pentru intretinerea motocicletei decat scaderea constanta a intervalului schimbului de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tu te risti sa ajungi la zona rosie? Sau mergi la jumatatea plajei de turatii ca sa "nu se intample ceva"? :lol:

Nu, nu ma risc sa ajung in zona rosie. Pentru ca nu ma dau reising. Folosesc turatiile mari doar la depasiri sau urcari nasoale. E ceva rau in a pastra un motor pentru mai multi ani in loc de abuzat, spalat si dat mai departe ca o camasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus 12.000 ca interval dublu fata de o revizie de 6.000. Pe de alta parte, la DR se schimba la 6000, deci am presupus ca la toate japonezele e asa. La BMW in manual scrie 10.000km, dar e o mentiune ca, in caz ca se foloseste motorul foarte mult in oras, schimbul sa se faca la 3.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare combinatie ca economisiti 20-60 de lei la un schimb de ulei. Si ce faceti cu ei? Va luati shaworme de la dristor...?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tin minte ca pe ceva sait am citit un test facut exact pe tema asta....sunt uleiurile moto cu ceva mai speciale decat cele auto? S-ar putea pune ulei auto in motocicleta? Ei au considerat ca cel mai important factor este vascozitatea uleiului si cat de repede se pierde aceasta dupa anumiti km. Au testat mai multe uleiuri pe mai multe motoare si rezultatul a fost ca vascozitatea era la fel cam la toate uleiurile de aceeiasi specificatie......si concluzia care au tras-o ei era ca poti folosi ulei de masina la motocicleta. Nu mai gasesc saitul si nici nu ma i tin minte detalii.

Nu asta e saitul, dar seamana, plus ca e mai detaliat aici.....

http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm

 

The results of these tests seem to support some of the long-standing theories about oils while casting serious doubt on others. Going by these tests it would seem logical to assume that:

 

1.The viscosity of synthetic-based oils generally drops more slowly than that of petroleum-based oils in the same application.

 

2.Comparing these figures to viscosity retention for the same oils when used in an automobile (see later text by Prof. Woolum) would indicate that motorcycles are indeed harder on oils than cars.

 

3.The fastest and most significant drop in the viscosity of petroleum-based oils used in motorcycles occurs during the first 800 miles (or less) of use.

All of these results (1-3) agree with everything the oil companies have been telling us all along. However, the same test data also indicates that:

 

4.The viscosity of petroleum-based oils, whether designed for auto or motorcycle application, drop at approximately the same rate when used in a motorcycle.

 

5.There is no evidence that motorcycle-specific oils out-perform their automotive counterparts in viscosity retention when used in a motorcycle.

These last two results (4-5) definitely do not agree with what the motorcycle oil producers have been telling us. In fact the test results not only indicate the two motorcycle oils being outperformed in viscosity retention by the two automotive synthetic products. but even by the relatively inexpensive Castrol GTX, which is a petroleum product. This directly contradicts the advertising claims made by the motorcycle oil producers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand astia cu testu le-au aratat rezultatele (care indica ca nu e diferenta in retinearea vascozitatii intre ulei moto si auto), fabricantilor care sustineau acest lucru, nu le-a convenit. Li s-au cerut testele pe baza carora fac afirmatii ca uleiurile moto sunt superioare si ca doar aceseat sunt bune pt moto, bineinteles ca nu au avut.

Specialistii de la Mobil si Castrol au afirmat ca nu stiu de existenta unei formule specifice de faricare a uleiului pt moto...

 

Bottom Line

 

It could appear from this data, then, that there is no validity to the constantly-used argument that motorcycle-specific oils provide superior lubrication to automotive oils when used in a motorcycle. If the viscosity drop is the only criterion, then there is certainly no reason to spend the extra money on oil specifically designed for motorcycles. There does, however, appear to be a legitimate argument for using synthetic and synthetic-blend oils over the petroleum based products.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu bag la a mea ulei moto, de ce sa mint. Dar.... bag ulei moto ieftin, echivalent la pret cu uleiul auto. De ce sa bag ulei scump Motul cand exista ulei ieftin Denicol? E fabricat in Belgia, e pentru moto, e semisintetic. De ce asta costa aproape jumatate decat Motul? Sau trei sferturi decat Motorex?

 

http://www.denicol.com/ - nu le fac reclama, dar mie mi se pare excelent. Folosesc de 13000km, l-am schimbat de 2 ori, si motocicleta merge foarte bine. Si e ieftin.

De diferenta imi iau benzina. Sau altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-mi undeva ulei hidraulic cu urmatoarele specificatii: SAE 10W40.

Da-mi exemple de specificatii.

N-apare nimic, motorul ramane uns pe interior daca in prealabil a avut ulei in el.

 

Da, din nou ai dreptate. Uleiul STOU pt agricultura este de 10W30 si se poate baga la motor la sistemul hidrauluc etc. deci nu stiu ulei hidrauluc doar de 10w30 si de 15w40!!!

Specificatii:API, ACEA, JASO

Editat de kpax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de masina se fabrica la fel ca si cel de motocicleta....la baza este acelasi amarat de ulei . Diferenta de pret si de caracteristici vine de fapt din aditivii care se introduc in ulei in functie de specificatii !!! DECI : ADITIVII FAC DIFERENTA , NU ULEIUL !!!!!

La fel ca la benzina ! La baza e aceeasi nenorocita de benzina de cand s-a descoperit petrolul incoace....diferenta insa o fac aditivii . Daca vrei sa faci economie nu ai decat sa bagi REGULAR....eu o sa bag intotdeauna CARRERA 100 . (oare pana la urma faci economie???)...la fel si la ulei ! :lol:

 

MOTOCICLISMUL E O PASIUNE SCUMPA CARE NU ACCEPTA ECONOMII !!! ......VREI ECONOMIE ?...ia-ti bicicleta !

Editat de Slick
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, intr-o viata viitoare o sa-mi fac firma de produse exclusiv moto si o sa ti le vand tie la pret triplu! Traiasca scumpetea motociclismului! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Eu am facut un ulei performant si ieftin dar are o buba, unge bine numai intre 10.000 si 12.000 de ture si ma obliga sa merg numai pe o roata dar oricum va dau reteta.

 

Intr-un lighean se pun urmatoarele: 64,87% ulei Floriol acesta fiind baza, 34,81% ulei de masline Mazza acesta fiind agentul de vascozitate, 0,32% aditivul minune adica o flegma. Se amesteca bine pana flegma este dizolvata. Toate ingredientele le gasiti la Carrefour, Cora, Metro sau la magazinul din colt.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut corleone,

eu sunt chimist si sunt interesat de un parteneriat pentru a dezvolta reteta ta.

 

testele de pana acum au aratat ca daca se adauga si un strop de lubrifiant anal, plaja de turatii in care este eficient uleiul creste pana la 14-15000, si deci poate fi folosit cu succes atat de racerii intaratati cat si de poponarii care sufera de anus uscat.

problema ar fi ca uleiul asta trebuie schimbat dupa fiecare ejaculare.... dar, deh, e scump motociclismul..... vrei economie? fa sex anal fara lubrifiere! :lol:

 

ma gandeam sa facem 70%-tu; 30%-eu din vanzari. rog seriozitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus 12.000 ca interval dublu fata de o revizie de 6.000. Pe de alta parte, la DR se schimba la 6000, deci am presupus ca la toate japonezele e asa. La BMW in manual scrie 10.000km, dar e o mentiune ca, in caz ca se foloseste motorul foarte mult in oras, schimbul sa se faca la 3.000km.

 

UITE CE E IN CARTEA DE LA 1200 GS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
salut corleone,

eu sunt chimist si sunt interesat de un parteneriat pentru a dezvolta reteta ta.

 

testele de pana acum au aratat ca daca se adauga si un strop de lubrifiant anal, plaja de turatii in care este eficient uleiul creste pana la 14-15000, si deci poate fi folosit cu succes atat de racerii intaratati cat si de poponarii care sufera de anus uscat.

problema ar fi ca uleiul asta trebuie schimbat dupa fiecare ejaculare.... dar, deh, e scump motociclismul..... vrei economie? fa sex anal fara lubrifiere! :laugh:

 

ma gandeam sa facem 70%-tu; 30%-eu din vanzari. rog seriozitate.

 

tot e bine ca nu schimbi filtrul...in legatura cu parteneriatul vedem, sa-mi consult avocatul si consiliul director. :lol:

 

 

UITE CE E IN CARTEA DE LA 1200 GS

 

al dreaq GS ia mai mult ulei ca o dacie si are doar 2 roti si 2 pistoane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca e de 2t aunci se baga cea de la sapa de gradina si daca e de 4t aunci poti folosi orice... chiar si unsoare litiu calciu numai sa aiba vascozitatea din manualul de service!

 

NU CUMVA SA ASCULTI DE MINE!!!

 

Va rog sa posteze cineva, cine foloseste ulei auto in moto de multi ani si este multumit cu performante.

Sau persoane care au pus ulei normal in motor de pompe diuze de la VW si sunt multumiti cu performante.

 

In rest sunt doar pareri aruncate de ......

Editat de kpax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutam doar de motoare in 4 timpi aici.

Uleiul nu are nici o legatura cu turatia. Astea sunt mituri de marketing. Il doare fix in pix cu ce viteza se invarte vibrochenul.

Fiecare producator de ulei care se respecta va avea macar pe net o fisa cu datele tehnice ale produsului lor.

Vreti sa aveti grija de motor? Atunci nu aruncati banii pe cel mai scump ulei, si studiati putin inainte de ce anume aveti nevoie, apoi luati uleiul potrivit.

Uleiurile moderne auto sunt pline de aditivi care reduc frecarea si distrug ambreiaje in ulei, asta am testat pe pielea mea, si mai sunt multi altii care au patit-o si o pot comfirma. Sunt si uleiuri auto care sunt compatibile perfect cu motoare mai vechi cu ambreiaj in ulei, dar nu fac reclame pe aici.

Si cel mai important e sa il schimbati la intervalul recomandat, sau mai devreme daca aveti drumuri scurte si dese, mai ales la temperaturi scazute, sau daca se ineaca frecvent, pentru ca ajunge benzina in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Certurile despre uleiuri sunt interminabile pe toate forumurile in toate tarile.

Am si eu o intrebare: ce vroiau sa zica cei de la suzuki sa bagam ca ulei in manualul de mai jos? E cam la fel pt toate japonezele recomandarea.

unsoareuv5.th.jpgthpix.gif

O fi mutul, carfur, total?

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UITE CE E IN CARTEA DE LA 1200 GS

La 11GS asa scrie, intervale de 10.000, ulei SG sau SJ, iar daca se utilizeaza predominant in oras, schimb la 3000.

 

Citisem de cativa BMW-isti care foloseau cu succes de ani de zile uleiuri de masina. Insa aici e vorba de un ulei de motor care circula... numai in motor, nu si prin ambreiaj si cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Certurile despre uleiuri sunt interminabile pe toate forumurile in toate tarile.

Am si eu o intrebare: ce vroiau sa zica cei de la suzuki sa bagam ca ulei in manualul de mai jos? E cam la fel pt toate japonezele recomandarea.

unsoareuo6.th.jpgthpix.gif

O fi mutul, carfur, total?

Ma repet pt ca nu se vedea bine imaginea

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...