ADVRadu Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Referitor la comparatia lui Cole-baci: el compara un pic mere cu pere, pentru ca la capitolul injectie "uita" de corpurile de injectie si de restul sistemului si se rezuma doar la injector. Eu nu cunosc mobre cu injectie directa (adica fara 'throttle bodies'). E o mare diferenta intre 'injectiile' folosite in aviatie la care face el referire (si care as baga mana in foc ca erau 100% mecanice), cele folosite in auto (sisteme de injectie directa chiar f bine puse la punct) si struto-camilele care se gasesc pe motocicletele 'state of the art' din ultimii ani. Industria auto nu mai foloseste port injection de TZ ani, si asta in mod sigur nu doar din cauza normelor de poluare! Comparatia ar fi valida daca sistemele de injectie moto ar fi intr-adevar cu injectie directa, dar atata timp cat sunt asa cum sunt (printre altele destul de complicate ca si realizare tehnica), un injector mai degraba s-ar compara cu un jiglor in cadrul schemei, parerea mea... Si inca ceva: activitatea omului (site, facebook, advrider...) are si o subtila (dar foarte serioasa) latura comerciala. De asta as zice sa "take it with a grain of salt". Si acum, ca sa dau un exemplu (de fapt, 2) concret(e): am momentan doua motoare care s-au facut atat pe carburatoare, cat si pe injectie, cu putine modificari in rest: un Suzuki SV650 (il am din 2008) si un KTM LC8 adv (il am din vara). Ambele sunt pe carburatoare, si in paralel am incercat si modelele echivalente cu injectie. Primul l-am ales asa pentru ca asa a fost sa fie (deh, salariu de student practicant si vanzator de proiecte), al doilea l-am ales asa pentru ca asa am crezut de cuviinta. Mai jos o sa explic si de ce: SV: - consum cam la fel - pe carb trage si suna ceva mai bine - pe carb are un raspuns mai ON/OFF la acceleratie, injectia e mai finuta - la injectie nu mai ai soc manual (ai 'fast idle'), in schimb reglajul pentru relanti e tot manual - de carburatoare trebuie sa te ocupi din cand in cand (curatat, verificat nivelul si amestecul); sincronizarea (in anumite limite, bineinteles) nu e critica, dar macar o data pe an 'e bine' sa fie facuta; Probabil pe injectie totul se rezuma la curatare si sincronizare, ceea ce e ceva mai putin de lucru; nu mult insa! - din cate stiu ambele sunt nepretentioase la benzina; cel putin al meu a facut mofturi doar cand am incercat sa-l fac sa mearga cu apa - motorul e din '99 si carburatoarele inca nu s-au defectat - nici de vreo injectie de SV nu am auzit sa se fi defectat Concluzia mea: la SV, daca vrei ceva mai multa comoditate, merita injectia. Daca vrei sa surubaresti si obtii satisfactie din asta...there's nothing like carbs! LC8: - in general (exista MULTE exceptii) motorul pe injectie consuma ceva mai putin...cam cu 0,5l/100km mai putin, care la un consum de ~7 oricum ce mai conteaza(?!?) - astfel de mobre oricum nu se iau ca sa mergi consum - la capitolul autonomie nu prea ajuta consumul mai mic: pompa de injectie e integrata in rezervorul stang si scade capacitatea totala de al 22l la 19,5l - de tras, ambele variante trag cel putin suficient - cu injectia e o poveste lunga la LC8; pe scurt: prima varianta, <2009, are raspuns ON/OFF foarte pronuntat la acceleratie si mai cateva bug-uri (cunsum exagerat, moarte subita a motorului in mers, functionare defectuoasa, etc. in functie de cum ti-e norocul); exista unele 'workarounds', dar nu exista cu adevarat o solutie definitiva/universala; varianta >=2009 are raspuns bun la acceleratie, problemele anterioare au cam fost rezolvate, in schimb a aparut una noua: i-au pus imobilizator (care e utilitatea lui pe un motor, habar n-am ?!?) si acesta e 'cu personalitate', adica te poti trezi cand ti-e lumea mai draga ca nu mai porneste motorul! Lucrul asta nu e mare branza daca esti, sa zicem, in Bucuresti sau oriunde altundeva unde e o reprezentanta pe aproape, dar daca esti prin Siberia... - la carb nu sunt probleme majore cu benzina proasta, insa poate ceda usor modulul de control al pompei de benzina (este pe platini, WTF?!?); modulul insa se inlocuieste usor si ieftin cu unul electronic, care nu cedeaza asa usor - la injectia e mai usor sa apara probleme de la benzina proasta (pompa de benzina, filtrele) - carburatoarele sunt destul de greu reglat pe moto (spatiu de lucru stramt al naibii); injectia se 'tuneaza' usor cu un PC si o interfata ff ieftina; clapetel de acceleratie trebuiesc totusi sincronizate - nici sistemul de injectie nu e deloc simplu - mersul la altitudine: la carb am simtit o scadere clara a puterii, o nevoie de a ridica relantiul si de a nu porni cu socul tras. In rest nimic ciudat. - cu injectie, experientele (altora) au fost diferite: de la mers fara probleme pana la imposibilitatea de a porni motorul sau mers innecat; aici cred ca iar depinde de ce noroc are fiecare cu sonda lambda si cu softul din ECU Concluzia mea: pentru ce vreau sa fac cu motorul asta carburatorul e cea mai buna solutie. Da, evident, mi-ar fi placut ultimul model, cu injectie care functioneaza bine, in primul rand pentru ca ar fi cu aproape ZECE ani mai nou si nu ar trebui sa ma gandesc asa des la simeringuri, garnituri, rugina, etc. Problema cu imobilizatorul m-a tinut insa la distanta de el. Nu vreau sa dau 7000+ € pentru un motor care poate sa-mi zica "Benzinesc - benzinesc, scanteiesc - scanteiesc/ Hai siktir ca nu pornesc!" in mijlocul vreunei pustietati, din cauza unei mizerii care oricum nu-i vad rostul...in fine, am cam deviat de la subiect, scuze! Concluzia mea finala: carburator? injectie? DA! pentru ca MOTOCICLETE! (un raspuns mai serios ar fi: depinde de motor si de ce vrei sa faci cu el! Important este sa te duca unde si cand vrei si sa-ti faca placere, indiferent daca te dai sau...mesteresti) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian Dutu Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Eu zic sa va opriti ca am inteles perfect acum ce e carburatia si ce este injectia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Eu zic sa va opriti ca am inteles perfect acum ce e carburatia si ce este injectia... Tu da, dar poate fetele inca nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 bravo ADVradu nu eram in stare sa scriu atata )) dar as mai avea ceva de adaugat.......vreme buna sa ma fie anu asta chit ca sunt carb sau inj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 apropo de imobilizator: acum sigur tre' sa vina macar unu' si sa ne spuna cat de important e si cat de greu e de furat o mobra. pff... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 bravo ADVradu nu eram in stare sa scriu atata )) dar as mai avea ceva de adaugat.......vreme buna sa ma fie anu asta chit ca sunt carb sau inj. Omu' cand n-are de lucru, isi face! » Post actualizat in 17 Oct 2014 12:14 apropo de imobilizator: acum sigur tre' sa vina macar unu' si sa ne spuna cat de important e si cat de greu e de furat o mobra. pff... Pai si nu e normal? Daca ai imobilizator, inseamna ca o poti imobiliza. Daca vrei s-o furi, trebuie s-o misti. Daca e imobilizata nu poti sa o misti. Daca nu poti sa o misti, nu poti sa o furi. QED! Nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Omu' cand n-are de lucru, isi face! » Post actualizat in 17 Oct 2014 12:14 Pai si nu e normal? Daca ai imobilizator, inseamna ca o poti imobiliza. Daca vrei s-o furi, trebuie s-o misti. Daca e imobilizata nu poti sa o misti. Daca nu poti sa o misti, nu poti sa o furi. QED! Nu? in afara de ceva tigani beti nimeni nu fura o mobra pe roti... ))) dar totusi o sa vina si o sa ne spuna cat de bun si eventual ce mare inovatie e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Eu zic sa va opriti ca am inteles perfect acum ce e carburatia si ce este injectia... Hai ma Abia ne am incalzit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 singura buba cu injectia ar fi daca se strica ceva. in rest e net superioara. baiul este altul... motoarele mai noi recte cu injectie nu sunt la fel de fiabile ca vechiturile care erau facute sa tina de 10 ori mai mult. daca poti, daca ai bani... asta nu este o problema. personal deocamdata ma rezum la motoare care se pot servisa fara mufa, soft si alte dracovenii pentru ca nu mi le permit. daca as putea financiar... evident ca mi-as lua H2 2015... dar peste pretul mare al utilajului... este si pretul de intretinere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikehit47 Postat Octombrie 17, 2014 Share Postat Octombrie 17, 2014 In opinia mea motoarele cu injectie nu prea au personalitate fata de cele pe carburatie. Cand spun personalitate ma refer la ce simti sub tine cand te urci pe ea. Cand ai carburatie, de obicei simti ca esti pe un monstru pe care trebuie sa-l imblanzesti, cand ai injectie, simti ca esti pe o masinarie si atat. In rest, de la model la model (injectie / carburatie) pot fi costuri diferite de intretinere (as in, poa' sa te coste mai mult servisarea unui motor pe injectie decat echivalentul pe carburatie si vice-versa). Nu as evita nici injectia, nici carburatia doar ca pe injectie as schimba cu siguranta toba stock cu una care genereaza vibratii mai mari, mai ales daca motorul are sub 600cc. Mai e aspectul consumului, de obicei motoarele pe injectie consuma mai putin (desi nu e regula). Pana la urma, cel putin in momentul de fata - raportat la bugetele noastre si la motoarele de pe piata, cred ca e o treaba de gust. Parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 http://www.pro-bike.ro/forums/topic/22605-carburator-vs-injectie/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Cine are F4I a incercat sa cumpere TPS-ul nou cand acesta a cedat?! La GSXR 1000 K5/K6 a incercat careva sa cumpere servomotorasul ce comanda cel de-al doilea rand de clapete?! » Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08. » Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08 Cine are F4I a incercat sa cumpere TPS-ul nou cand acesta a cedat?! La GSXR 1000 K5/K6 a incercat careva sa cumpere servomotorasul ce comanda cel de-al doilea rand de clapete?! » Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Problema e ca Honda si Suzuki (si nu numai) vand reperele astea cu tot cu corpul injectoarelor! Care nu costa decat 900-1000 de euro noi...sau pe acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Sarpe, citeste ce scriam mai devreme!!!! Gasesti la dezmembrari rampele de injectie complet echipate cu tot cu TPS, 50-150euro. Tin minte ca am adus pt o yamaha pe carburatie un set de membrane, nu aveai de unde sa iei second, noi au costat 70$ bucata. 2X70=140$ plus transport au dus la peste 170$, si asta luate pe dolari, aici in RO costau la dealer mult mai mult. Unii dintre voi vorbesc din auzite, nu au experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 De asemenea, intervalele de intretinere care sunt mai mari la injectie trebuie luate in calcul, eficienta consumului de benzina si de ce NU?? poluarea ! Comparativ intre CBR F4 1999 carburatie si varianta injectie F4i din 2000, este o diferenta de 1 l/100km , in minus pentru injectie.. ..poate este putin !! dar daca se calculeaza la o medie de 5000 km/an, rezulta 50 litri benzina. Cu 300 ron iti poti asigura un schimb de ulei. Acesta este unul dintre avantajele injectiei, dar cum s-a spus mai sus, libera alegere este a fiecaruia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Sarpe, citeste ce scriam mai devreme!!!! Gasesti la dezmembrari rampele de injectie complet echipate cu tot cu TPS, 50-150euro. Tin minte ca am adus pt o yamaha pe carburatie un set de membrane, nu aveai de unde sa iei second, noi au costat 70$ bucata. 2X70=140$ plus transport au dus la peste 170$, si asta luate pe dolari, aici in RO costau la dealer mult mai mult. Unii dintre voi vorbesc din auzite, nu au experienta. cu membranele e cu dus si-ntors, fiind sh nu ai o garantie ca sunt bune. daca sunt bune, da este o mare afacere! De asemenea, intervalele de intretinere care sunt mai mari la injectie trebuie luate in calcul, eficienta consumului de benzina si de ce NU?? poluarea ! Comparativ intre CBR F4 1999 carburatie si varianta injectie F4i din 2000, este o diferenta de 1 l/100km , in minus pentru injectie.. ..poate este putin !! dar daca se calculeaza la o medie de 5000 km/an, rezulta 50 litri benzina. Cu 300 ron iti poti asigura un schimb de ulei. Acesta este unul dintre avantajele injectiei, dar cum s-a spus mai sus, libera alegere este a fiecaruia. la f4 e invers, carburatia consuma mai putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 cu membranele e cu dus si-ntors, fiind sh nu ai o garantie ca sunt bune. daca sunt bune, da este o mare afacere! la f4 e invers, carburatia consuma mai putin CBB din 99, carburatie are o medie de 37,92 mile/gallon (US) adica 6,2litri/100km , iar media data importator in US pentru varianta F4i (injectie) este 44,1 mile/gallon-5,33litri/100 km. (http://www.unitjuggler.com/convert-fuelconsumption-from-mpg-to-lper100km.htmlhttp://www.unitjuggler.com/convert-fuelconsumption-from-mpg-to-lper100km.html) link de transformare daca doresti sa verifici ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 degeaba te iei dupa datele date de constructor, sunt teste facute in conditii ideale. in practica f4 consuma mai putin decat f4i si trage mai bine. dar desigur, vorbim de prima generatie de injectie la japoneze care nu a fost la fel de stralucita ca prima generatie la europene, nici acestea din urma nefiind cine-stie-ce, doar ceva mai rafinate, cu harti putin mai bine puse la punct. astazi injectia a evoluat destul, nu mai sunt probleme de genul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 degeaba te iei dupa datele date de constructor, sunt teste facute in conditii ideale. in practica f4 consuma mai putin decat f4i si trage mai bine. dar desigur, vorbim de prima generatie de injectie la japoneze care nu a fost la fel de stralucita ca prima generatie la europene, nici acestea din urma nefiind cine-stie-ce, doar ceva mai rafinate, cu harti putin mai bine puse la punct. astazi injectia a evoluat destul, nu mai sunt probleme de genul asta. Dar ce avem pentru analiza? Numai datele furnizate de constructor, teste de specialitate, etc. Are cineva in RO date comparative pentru 2 motociclete privind consumul in conditii reale? Reviste de specialitate in RO ?? Tot cei din US, UK, Germania, etc pentru ca stiu sa faca teste !! sau PRODUCATORII !Putini dintre noi reusesc sa faca acest lucru, ai nevoie de un traseu bine definit, masurari exacte si o veficare corecta. Este clar ca tehnica a evoluat si consumul este mai mic decat la carburatie, de ce? s-a expus mai sus pe 4 pagini ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 avem pentru analiza cazurile reale, de zi-cu-zi. in practica, pe drum public acel model de la honda consuma mai putin pe carburatie. la fel si sv-ul de 650, primele modele cel putin pe injetie consuma ceva mai mult. de asta am spus ca degeaba te iei dupa producatori, ei testeaza in conditii ideale, la un mers constant, fara accelerari si franari, fara vant s.a.m.d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 avem pentru analiza cazurile reale, de zi-cu-zi. in practica, pe drum public acel model de la honda consuma mai putin pe carburatie. la fel si sv-ul de 650, primele modele cel putin pe injetie consuma ceva mai mult / OK , dar explica-mi de ce consuma ceva mai mult ? care sunt cauzele? ar trebui sa cunosti daca tot afirmi ! . de asta am spus ca degeaba te iei dupa producatori, ei testeaza in conditii ideale, la un mers constant, fara accelerari si franari, fara vant s.a.m.d. testele sunt realizate in conditii reale, adica ce vrei sa spui.... ca se asteapta pana cand este zi fara vant, sau fac teste numai pe sosea lina, etc... Iar/din nou nu vreau sa te cred ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 pentru ca nu aveau hartile de injectie/avans bine puse la punct, simplu. producatorii urmaresc si profit, injectia le-a fost "impusa" mai devreme decat ar fi dorit ei din cauza normelor de poluare asa ca au facut un compromis destul de mare. r&d-ul costa destul de mult, chiar si in cazul unei "simple" harti. drept dovada rezultatele foarte bune cand se folosesc module gen power commander reglate pe dyno chiar si pe motociclete stock, nu mai vorbesc si cand se umbla la hartile de avans. cat despre consum ai google la indemana, nu trebuie sa ma crezi pe mine. daca citesti atent la unele motociclete si masini chiar scrie cu * jos, mititel: consumul este efectuat in conditii ideale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Eu as prefera un CBR600F din 2006 in fatza celui din 1999. Am avut modelull 99, dar asta se intimpla in 2004, adica motoreta avea atunci doar 5 ani. Acum ar avea mai mult de 15 ani. Inca o data sustin ca subiectul e mort, au trecut prea multi ani de cind domeniul carburatiei la moto e mort. Si da, modelul 99-2000 pe carburatie consuma mai putin cu aproape 1l fatza de modelul urmator aparut, pe injectie. Referitor la modul de livrare on-off, e cea mai mare timpenie sa-ti doresti o explozie de putere. Inginerii de la Yamaha au simtit bine trendul pietii, adica placerea multor clienti pt dezvoltarea on-off a puterii, si la urmatoarele modele R1 R6 pe injectie au facut softul sa copie functionarea pe carburatie, din acauza asta zeci de mii de idioti au murit sau au suferit accidente grave. Adica, ai 150cai disponibili la roata, deschizi gazul la turatii joase, medii, motoreta dezvolta putere dar nu prea multa, si de la 7500ture apare o explozie de putere, exact ca la carburatie. Chestia asta cu explozia de putere face ca sa simti ca ai racheta intre picioare, te minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 pentru ca nu aveau hartile de injectie/avans bine puse la punct, simplu. producatorii urmaresc si profit, injectia le-a fost "impusa" mai devreme decat ar fi dorit ei/ inventiile si progresul tehnologic merg inainte..nu trebuie sa fie impus, Honda a introdus injectia pe CX 500 in 1982, iar normele Euro 1 apar din 1991. Si bineinteles ca s-a dorit mai mult..si mai mult pentru reducerea poluarii,..o sa ajungem la Euro 8 in cativa ani ! din cauza normelor de poluare asa ca au facut un compromis destul de mare. r&d-ul costa destul de mult, chiar si in cazul unei "simple" harti. drept dovada rezultatele foarte bune cand se folosesc module gen power commander reglate pe dyno chiar si pe motociclete stock, nu mai vorbesc si cand se umbla la hartile de avans/ deja discutam de un compromis intre consum-putere. Si mi se pare normal ca sa-si vanda progresul tehnologic...au mereu concurenta in spate, nu o sa promoveze carburatia in sensul de "old history " . cat despre consum ai google la indemana, nu trebuie sa ma crezi pe mine. daca citesti atent la unele motociclete si masini chiar scrie cu * jos, mititel: consumul este efectuat in conditii ideale... :)/ Chiar nu vad scrisul acela...si am vederea OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.