Goldwing Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 Cu totii faceti referiri numai la participantii la trafic, fie ei "de-ai nostrii" sau "de-al lor". Dar in special in Romania mai avem de a face cu un participant inca si mai neprevizibil: constructorii de sosele, cei care (nu) le intretin, si cei care (nu) le repara. Si acestia trebuie sensibilizati ca in trafic exista si vehicule pe 2 roti, cu aceleasi drepturi ca altii cu mai multe, dar intr-un pericol mult mai mare. Cind intri cu masina intr-o groapa (mai ales pe ploaie cind e plina cu apa si nu o vezi), iti poti rupe un amortizor, cu motocicleta e vorba de ruptul gatului. Ca sa nu mai vorbim de santiere nesemnalizate, sau cu portiuni re drum "incepute" cu asfaltul razuit, unde poti trece fara probleme cu masina la 100 km/h, dar cu motocicleta la pas... In general, la conceptia, repararea si semnalizarea soselelor, motocicletele sunt inexistente pentru autori. In vest de exemplu, pana si marcajul de pe sosea se face cu o vopsea speciala care sa nu produca derapajul celor care calca pe el cu numai 2 roti. Aici intervine raspunderea - chiar si penala - a celor care raman indiferenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 reducerea taxelor la echipamente de protectie; instalare de camere video / radare automate ca in Anglia; pedepse drastice (macar amenzi penale) pentru trecut pe rosu / peste banda continua / neacordarea de prioritate / viteza / caruta daca prin aceasta s-a pus in pericol alt participant la trafic - punctul anterior ar face aplicarea unei astfel de legi posibila; pieton calcat ca era pe rosu sau aiurea - daca scapa amenda; limitarea puterii, asa cum e acum in lege, mi se pare aberanta. GS-ul meu are 44CP, si e cea mai mica (ca putere) motocicleta decenta din clasa ei - mai jos exista doar 125cc, iar intermediare (250, 400) nu mai produce nimeni. Si chiar daca ar avea 144, nu caii aia omoara pe nimeni (cel mult ma dau pe jos daca sunt fraier), ci viteza - si pana si un 125 de 10 cai prinde 100 kmph. PS: nu-mi sariti in cap ca nu vreau CBR sau Hayabusa, dar nici nu-mi ziceti sa merg 2 ani pe 125. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CiprianIfrim Postat August 20, 2005 Share Postat August 20, 2005 - inasprirea controalelor asupra mopedelor, cat A1, cat A in primii 2 ani - verificarea limitei de kW mopede, scutere ? nu cred ca astea sunt marea problema....sau motoarele puternice ..... mintea noastra trebuie educata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
junioru Postat August 21, 2005 Share Postat August 21, 2005 - alocrea de resurse pentru un inceperea si urmarirea unui proiect finantat din fonduri europene pentru construirea a 1 circuit vitea moto/auto de nivel mondial (F1, motogp) si a inca 5 pentru plan local (localizate undeva in zonele timisoara/iasi/constanta/craiova/cluj) si cine crezi tu ca e uniunea europeana sa iti dea bani de asa ceva? ei nu dau bani decat pentru "refacerea" infrastructurii nu pentru circuite si etc.... - descurajrea vanzarilor de motociclete foarte puternice (super sport > 1000 cmc) ce ar fi de maine sa nu mai intre in tara wv si ferrari si porche ca fug prea tare.... - inasprirea si definirea clara a legislatiei care reglementeaza wheelie, stoppie in trafic e definita clar...ai 2 roti, re sa le folosesti pe toate in trafic, asta chiar daca esti idiot si pleci pe o roata pentru ca mai sunt si alti participanti la trafic. - inasprirea controalelor asupra motociclistilor incepatori, cu posibilitatea verificarii limitei de kW legale (tot mai multi incepatori morti pe 1000cmc) daca tu iei maine b-ul sa zic, nu ai voie sa conduci un porche? ce haios esti. mori si pe scuter daca esti idiot si trag de gaz la maxim, eu am 750 si n-am avut motor in viata mea, diferenta nu o face motorul, ci creierul aluia de sta pe sa. - incepem cu o sesiune de brainstorming (1 saptamana) asta trebuia sa faci inainte sa scrii aici nu vreau sa fiu rautacios dar sunt unele lucruri care nu se pot face indiferent cine ai fi si ce ai vrea sa fi, nici chiar basescu nu poate reglementa lucrurile cum vrei tu... mai bine s-ar oraniza demonstratii de ce poti patii daca pleci pe o roata, daca alergi ca nebunu prin oras, ... daca ai merge cu 40-50 km/h in oras sigur poti evita, sau cel putin nu dai ortu popii daca te loveste o masina... asa ca ....mai bine educi intai motociclistii si pe urma conservarii ca nu sunt chiar mereu de vina ei... am vazut azi unu pe un enduro mergea pe dunga continua si facea slalom printre masinile de langa axul drumului... vrei sa spui ca pe ala daca il calca masina imi pare rau? no shit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Daeath Postat Septembrie 12, 2005 Share Postat Septembrie 12, 2005 sincer imi pare o idee total deplasata sa tratezi motocicletele supersport in mod diferit (implicit persoanele care agreeaza mersul pe supersportive fata de restul motociclistilor) 194836[/snapback] Sunt de acord cu tine. Cine vrea sa conduca un speed n-are decat, o face pe carnea si banii lui. Ar fi o idee pentru cei ce sar direct de la scoala de soferi la un speed de 1000 cmc (dar nu reglementata de lege): incercati motoare mai usoare inainte pentru a va dezvolta reflexele!!! Pana si Valentino Rosi a inceput cu clasa de 125 cmc !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Daeath Postat Septembrie 12, 2005 Share Postat Septembrie 12, 2005 quote=Smokey,Jul 2 2005 - reglementarea mersului motocicletelor oriunde pe banda de mers (nu doar langa bordura) Sunt foarte deacord cu asta... mai ales ca masinile au tendinta de a considera motocicletele drept obiecte de cantitate neglijabila! La punctul asta sa nu se renunte sub nici o forma!!!! - reglementarea (pozitiva) trecerii motociclceltelor printre coloanele OPRITE la semafor, autostrada, sosea Daca se voteaza asa ceva o sa fie un haos general! Motociclistul care se baga intre 2 masini isi asuma riscul. - modificarea/perfectionare/inasprirea examenului cat.A, inclusiv inasprirea regulamentului scolilor de soferi Stiu din surse sigure (instructor) ca din 2007 se va da examen in oras cu casti dotate cu microfon. - obligativitatea reperatarii examenului auto (legisltatie) odata la x ani, in functie de varsta E deja obligatoriu - reglementarea omologarii castilor what? - alocarea unui buget mai mare (de x) FRM, asigurarea transparentei fondurilro - alocrea de resurse pentru un inceperea si urmarirea unui proiect finantat din fonduri europene pentru construirea a 1 circuit vitea moto/auto de nivel mondial (F1, motogp) si a inca 5 pentru plan local (localizate undeva in zonele timisoara/iasi/constanta/craiova/cluj) Putem pune chiar si vise in reglementare? Statul abia are bani de intretinut mai marii parlamentului. Nu sunt bani pentru spitale si invatamant, dar noi vrem circuit de nivel mondial??? Hai sa pornim de la ipoteza ca traim in Romania! - instruirea autoritatilor care au contact cu motociclistii (politie, etc) in aprecierea obiectiva a situatiilor (eliminarea prejudecatior "merge ca nebunul") eventual prin organizarea de intalniri mixte cu demonstratii (motor care depaseste la 100 la ora masina care merge la 50 la ora, etc) what? Asta nu suna a lege. Eventual cluburile moto din toata tara sa organizeze proiecte de informare a politistilor la care acestia sa fie obligati sa participe... Dar sa se invete singuri? Prejudecatile nu se elimina asa de usor... - inmultirea numarului de politisti pe motociclete Ati vazut motoarele politistilor? Or fi ele BMW... dar is facute in bataie de joc. Parbrizul vine prea inspre ghidon si la cea mai mica intoarcere apasa maneta de frana sau de ambreaj, in functie de curba. Pedala de frana e bagata sub carena ca nu poti ajunge calumea cu piciorul la ea. Si astea doar ca prime lucruri observabile. Or fi politistii odiosi, dar nici chiar asa! - reducerea tarifului vamal la motocicletele japoneze (sau doar la cele care nu sunt super-sport) De ce nu reducerea tarifului vamal la toate motoarele indiferent de tara de origine? Cele din Italia sau Anglia nu sunt bune pentru Romania? Sau chiar japonezii si chinezii tre sa manipuleze piata mondiala pe toate planurile??? PS: ce ai cu super-sporturile? Daca tu ai prejudecati cum vrei sa ii convingi pe altii sa nu aiba? Eu propun: - reglementarea chooperelor - inasprirea pedepsei pentru nepurtarea castii - inasprirea pedepsei pentru depasirea vitezei legale (indiferent de vehicol) - cresterea varstei de acordare a permisului pentru mopede - includerea in chestionarele de examen pentru soferi a unui numar semnificativ de intrebari referitoare la mersul in trafic alaturi de o motocicleta (macar o treime de intrebari) - facilitati pentru infiintarea de cluburi moto plus facilitati de achizitionare a motoarelor pe aceasta cale Cand mai imi vin idei... oi mai scrie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kuki Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 Sau hai sa facem ca-n Sri Lanka... MAXIM 250 cc (doar politia are voie cu 400 cc) Echipament: sarong (fusta aia a lor) si slapi + o coaja pe post de casca cica... Dar sunt meseriasi. Sa vezi cand isi pierd cate un slap cum se intorc si-l iau din mers. F simpatici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 are you for real ?? cica se incearca o eliminare a discriminarii intre auto vs. moto ... din cate vad incerci TU PERSONAL o discriminare supersport vs. restul motociclistilor ... sincer imi pare o idee total deplasata sa tratezi motocicletele supersport in mod diferit (implicit persoanele care agreeaza mersul pe supersportive fata de restul motociclistilor) intr-adevar, ar fi o idee ca SCUTERELE japoneze sa nu mai aiba vama (motive evidente, poluare, diminuarea traficului, etc) ... dar nu toate motocicletele mai putin supersport 194836[/snapback] Pentru ce am vrea sa promovam aceasta discriminare??? Cineva traieste cu impresia ca whellie sau stoppie sau alte acrobatii nu se pot face si cu....... Transalp spre exemplu???? sau cu RS125??? Hai sa fim seriosi, wheelie poti face si cu un scooter de 50cc (si chiar lumanari)..... Deja ne dam pe degete unii altora si nici nu am inceput bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shobolanu19 Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 hmm. ma indoiesc ca o sa fim bagati in seama prea mult de cei de sus(conducere).oricum as fi de acord cu chestile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 Tot citesc despre discriminari impotriva celor ce vor vitezane. Ce sa fie oare? Mi-au facut o pofta....... Ma duc sa aranjez achizitionarea unei vitezane cu 280km/h sa vad de ce sunt oamenii asa invidiosi !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
horiabt Postat Martie 4, 2006 Share Postat Martie 4, 2006 Neacordarea de prioritate soldata cu victime,sa constituie infractiune,iar daca din accident rezulta decedati,sa fie tratata ca o crima cu premeditare ,( avea semn de stop,nu a oprit,inseamna ca intentiona sa omoare pe cineva )... Mai multi politisti pe motociclete. In perioada de pionerat cel putin,motociclistii sa poarte veste reflectorizante ca politistii(un fel de lamaie pt incepatori la masina )...eu personal ma gandesc sa port tot timpul asa ceva dupa ce l-am vazut pe Ray ce vizibil era cand mergea cu Lary pe motor ! Inasprirea examenului de conducere pt soferi....la sange ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B99KWA Postat Martie 17, 2006 Share Postat Martie 17, 2006 (editat) 1. De asigurarea obligatorie nu zice nimeni nimic?Cica acuma se intoduce la masini (si banuiesc ca si la motoare) chestia aia cu "n-ai asigurare obligatorie si revizie valabila, te cheama la politie si ti-o radiaza daca nu te duci". Acum asigurarea se poate plati si pe 6 luni, si ma intreb, daca tot tin motoru' in garaj iarna (sau daca plec 1 an din tara, sa zicem, ca sa fie valabil si pentru masini), sau daca am motoru' sau masina praf in garaj de la un accident si ma plimba astia de la casco cu actele de luni de zile, cu ce drept ma obliga sa platesc asigurarea obligatorie daca nu merg cu masina sau motorul pe strada?Vrea cineva din domnii care au votat legea sau ordonanta sau ce o mai fi chestia asta sa faca o tura cu mine cu zzr-ul iarna pe gheata? Ca n-am voie sa circul fara asigurare obligatorie mi se pare corect, dar sa-mi fie radiata jucaria din oficiu daca n-am asigurare pt ca cineva considera ca "oricum circul cu ea" mi se pare aberant. Nici mie nu-mi convine faptul ca multi circula fara asigurare, daca te pocneste vreunul aiurea nu prea vezi banii, dar asta se putea rezolva mult mai simplu decit baza de date centralizata....radiat masini.... bani de la buget cheltuiti aiurea (in loc sa traga naibii cu banii astia dungi pe jos cu vopsea calumea, nu de-asta care aluneca) si lume care tine masina sau motorul in garaj amendata sau radiate fara ca omul sa aibe vreo vina, pentru ca nu circula.De ce circula lumea fara asigurare?Simplu si clar, pentru ca amenda pt chestia asta inseamna ca e prea mica. Mult mai simplu era sa puna amenda 20 de milioane si sa vedem cine mai facea chestia asta. SI spun asta pentru ca nici mie nu-mi convine sa ma buseasca cineva, sa-mi faca paguba de 1000 de euro sau mai mult, si sa nu vad banii ca n-are asigurare, iar el sa scape cu o amenda mult mult mai mica decit ma costa pe mine sa-mi repar masina sau motorul. Citat de la cei care lucreaza la baza de date nationala cu asigurarile RCA, baza de date care este si online http://cedam.csa-isc.ro/index.php?id=2 : "În scurt timp, calitatea de neasigurat RCA a unui proprietar de autovehicule va putea fi identificata si din baza de date la nivel national. În aceasta situatie, veti primi o înstiintare prin care vi se va aduce la cunostinta calitatea de neasigurat si, daca în termenul prevazut de reglementarile în vigoare, nu faceti dovada încheierii asigurarii RCA, înmatricularea autovehicului pe care îl detineti va fi suspendata din oficiu. Din punct de vedere legal, un autovehicul a carui înmatriculare este suspendata nu poate fi utilizat pe drumurile publice, în caz contrar proprietarul acestuia fiind pasibil de o amenda cuprinsa între 3000 si 5000 RON." 2. Chestia cu politia romana....ca sa fie mai multi pe motor....mai scoliti in ce inseamna motor....despre examene pentru carnet....am urmatoarele de spus, valabil si pentru motor si pentru masini: -Politia rutiera are urmatorul numar de telefon: 9544 si trebuie format cu 021 in fata de pe mobil pentru ca nu este numar gratuit, ca sa anunt ca la o intersectie toate stopurile erau pe culoarea verde si era sa fac un accident a trebuit sa platesc convorbirea, la 955 care era gratuit nu mi-au primit reclamatia telefonic, au zis sa sun la 9544 (care este si acum taxabil). N-au bani pentru un numar de telefon gratuit , asa ca nu cred ca au bani pentru cele cerute pe acest topic pina acum. -Ca sa fii sofer politist pe o masina de politie cu girofar n-am auzit sa se faca vreo scoala de conducere in plus ca sa-i invete sa si stapineasca masina aia de politie daca tot le da voie sa mearga cu girofarul cu viteze mari prin oras.Poate sint eu prost informat, dar daca este asa, nu vad cu ce este mai putin periculos un politist care merge cu girofarul peste limita legala decit un sofer simplu care face aceeasi chestie, diferenta e doar ca unul este politist si altul nu, in materie de condus au aceeasi scoala (nu e valabil doar pentru politie, ci pentru toti care au girofar pe masini).Limitele de viteza sint stabilite pentru siguranta tuturor participantilor la trafic, daca legea da voie salvarii, politiei.....sa mearga mai repede cu girofar pentru ca e nevoie (si e normal), cred ca ar fi bine sa-i oblige sa se si scoleasca pentru a face chestia asta in conditii de siguranta (deh, vad si eu la televizor ce-i invata pe politistii de dincolo in materie de condus inainte sa le dea pe mina masina cu girofar).Un accident cu un aro cu girofar de politie care a intrat intr-o dacie care a oprit in intersectie pe sina de tramvai la auzul girofarului si a facut-o praf l-am vazut eu, nu povestesc din auzite, si omul nu oprise aiurea, nici n-avea cum sa se fereasca pt ca era prins in coloana de masini care stateau la rind sa faca stinga in intersectie. A venit aro pe sinele de tramvai si s-a infipt in el cu vreo 100 la ora, la socului, acum citiva ani ). - La examen moto se da doar poligon ca proba practica,iar orele se fac doar in poligon, cum va asteptati sa se descurce cineva in trafic ?Hai sa zicem ca ar fi ok daca ai deja categoria B si stii ce inseamna trafic (desi e ceva mult mai diferit pe motor), dar cine ia direct categoria A, si a facut doar jaloane in poligon, fara sa iasa macar o data intre masini, canale, gropi, semne ascunse prin pomi dupa doua rinduri de masini parcate, etc... voi credeti ca are vreo sansa sa nu-si rupa gitul?( ca sa fiu un pic circotas propun sa sapam niste gropi, sa trageem niste dungi care aluneca si sa punem si citeva canale fara capac la Ilioara in poligon, sa fie proba de examen, ca sa se familiarizeze examinatii cu conditiile din trafic, eventual bagam in poligon si doua dacii 1310 cu geamurile de la oglinda laterala drepte (care nu micsoreaza si nu vezi nimic in ele, si care se vind ca geam de schimb la magazinul "Dacia" din Bucuresti-Pantelimon). -La examenul auto pt B , nu se da poligon , ca rezultat 90% din absolventi habar n-au sa faca o parcare laterala cu spatele (cunosc multi ). - al treilea bec la frina la masini sa fie obligatoriu, nus ce a fost in capul celor care au conceput sistemul asta idiot ca becurile de pozitie sa fie si de frina, mult mai repede se vede cind se aprinde ceva in plus decit atunci cind 2 becuri deja aprinse lumineaza mai tare. - ca sa ma conving de obiectivitatea politiei, sa vad si eu constatari ca se produc accidente din cauza drumurilor si a semnalizarii proaste, cei care au carnet si citesc stiu in ce stare sint drumurile si mi-e greu sa cred ca nu exista acest motiv la producerea accidentelor, intotdeauna soferii sint de vina, niciodata (sau foarte foarte rar) drumurile , canalele, gropile....dungile trase cu vopsea de lac in loc sa fie cauciucata, ....desteptii pe care i-am vazut eu iesind cu masinile de spalat drumurile si dadeau cu apa pe jos cind termometrele din Bucuresti din intersectii aratau -1 -2 grade........ Editat Martie 17, 2006 de B99KWA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
keops Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 am avut recent surpriza neplacuta (recunosc, e vina mea ca nu stiam de 7 ani de cand am permis)... sa constat in legislatie ca semnul depasirea interzisa este defapt depasirea interzisa cu exceptia motocicletelor fara atas! cu alte cuvinte, toti cei cu ceafa groasa cu jeepuri, mertzuri, etc care ma scoteau pe acostament cu viteza de pe banda mea in timp ce banda opusa era ocupata....defapt respectau legea! - de modificat acest aspect legislativ, o motocicleta are nevoie de o banda intreaga, nu-i bicicleta! si nici mobra neaparat; - de modificat si partea cu motocicletele trebuie sa circule cat mai aproape de bordura ... am citit pe pro-bike in manualul de condus moto canadian ca recomanda circulatia langa axul drumului: Partea stanga a benzii este des recomandata ca fiind cea mai buna deoarece: Evitati petele de ulei scurs de la alte autovehicule formate in centrul benzii de mers. Vedeti traficul in fata. Cei car vin din fata va pot vedea mai usor. Folositi toata banda care vi se cuvine, descurajand automobilistii care incearca sa intre pe aceeasi banda. Puteti vedea mai mult din intersectiile de pe partea dreapta, si puteti fi vazut de acolo. Acestea sunt avantajele in mare parte a timpului, dar sunt multe situatii cand este mai intelept sa folositit partea centrala sau dreapta a benzii de mers, pentru a mari spatiu-tampon. In EU cum este? ca la noi la nimeni sefule, dar tu cand depasesti printre masini si printre benzi sau pe linia continua cum este? fii obiectiv! 1. campanie de constientizare a participantilor la trafic ca exista si motorete....atat! 2. hai sa mergem mai incet macar in oras 3. sa nu mai dea cu sloboz de ala alunecos pe jos cand spala strazile 4. FOARTE IMPORTANT!!!!!: scoala moto DECENTA. eu in scoala nu am invatat nimic. e o porcarie!!!!!! mai bine iti dau permisul direct ca oricum nu inveti nimic accidente se intampla in toata lumea si marea lor majoritate din cauza motociclistilor...la noi multi merg tare si in conditii tehnice precare...fara cauciucuri in regula, fara motorete verificate tehnic etc...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy12000 Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Infiintarea de scoli moto ca si in strainatate nu-i prea posibila, atata timp cat nu sunt spatii necesare, special amenajate si atata timp cat toti pun masinile pe primul plan, uitand de motociclisti. Ar fi bine ca in fiecare judet sa se amenajeze astfel de poligoane. Cine sa le inchirieze ar fi, as fi primul care as merge sa-l inchiriez deoarece lucrez in domeniu (dar atata timp cat in tot orasul este un poligon de 80 de m lungime, nu ai ce face, ramai la traditionalul poligon, banalele opturi). Sunt sigur ca numarul accidentelor ar scadea mult, daca fiecare motorist ar fi obligat sa urmeze aceste cursuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Mai 24, 2006 Share Postat Mai 24, 2006 intrucit azi a venit un domn politist si a cerut ajutorul nostru pentru consultari referitare la solutii de imbunatatire a traficului rutier cu referire la partea MOTO, m-am gindit ca ar trebui "dezgropat" topicul poate cei ce se vor duce la discutii vor avea un punct de plecare pentru discutii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 Da... Am citit Si eu thred-ul asta si ma ofer sa ajut astfel: 1) Pot sa redactez documentul despre care zicea smokey la inceput.Adik sa centralizez tot ce s-a scris aici in thred si sa ii dau o forma oficiala si literara. 2) Pot dona niste bani in acest scop: anume redactare(alta decat a mea) si pentru a trece de diferite formalitatzi(daca este cazul) ... chiar ma apuc de punerea in pagina a ducumentului si o sa i-l postez aici si intr-o forma downloadabila/printrabila (.doc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 (editat) boon.. iata mai jos o sinteza a ce s-a spus pana aici... este posibil sa ma certe careva... pe motivul ca nu am introdus si cerintzele lor! cum am facut sinteza: am cautat si introdus doar acele cerinte care se intalnesc de mai multe ori dect sunt contestate la un raport aproximativ de 2:1 sau mai mult Nu am introdus : cestia cu cerintzele legate administratorul drumului si chestii alunecoase(vopsea,detergent).... pentru ca nu stiu daca are ce sa caute in regulament si nici pe cea cu weelie sau stopie... pentru ca nu stiu cum sa ma exprim. nu am facut nici o introducere pe motiv ca ... nu stiu pentru ce anume o concep...(politie/presa/afise/...etc) 1)Inasprirea pedepselor pentru toti partcipantii la traffic care nu respecta anumite reguli de circulatie ce pot avea urmari deosebit de grave: -trecerea pe culoarea rosie a semaforului; -schimbarea sensului de mers prin locuri care nu permit acest lucru, cum ar fi drumurile marcate cu linie continua, sau efectuarea acestei manevre incorect, precum intoarcerea de pe alta banda decat cea de langa axul drumului; -neacordarea de prioritate, la intrarea de pe un drum lateral pe unul principal sau la iesirea din parcare. 2)Reglementarea pozitiei de mers a motocicletelor pe carosabil; actualul regulament prevazand ca acestea sa circule pe banda de langa bordura, lucru care pune intr-un real pericol conducatorii acestora din urma din cauza reziduurilor care se aduna in aceasta zona si a altor participanti la trafic care, la intrarea de pe un drum lateral, pentru a-si asigura o mai buna vizibilitate intra adanc in intersectie. 3)Reglementarea raspunderii in cazul accidentelor survenite din vina unui participant la traffic in cazul in care un altul a avut de suferit pagube materiale sau vatamari corporale fara sa fi existat un un contact intre vehiculele conduse de cei doi sau, in cazul pietonilor, intre acesta si un vehicul. 4)Reglementarea limitarii de putere a motocicletei care poata fi condusa de un incepator si o mai buna etajare a acesteia. 5)Reglementarea echipamentului obligatoriu pentru conducatorii de motociclete, ciclomotoare si mopeduri cat si pentru pasgerii acestora; eventual in functie de tipul motocicletei si de capacitatea cilindrica sau puterea motorului acesteia. 6)Introducerea obligativitatii sustinerii unui examen de legislatie rutiera pentru toti participantii la trafic, inclusiv a celor care conduc vehicule cu cilindree mai mica de 50 cc, 7)Inasprirea conditiilor de acordare a permiselor pentru categoriile A1, A, B1 sau B. si o mai buna verificare a conditiilor de scolarizare a cursantilor ce aspira la obtzinerea uneia din categoriile mai sus mentionate. Eventual si testarea periodica a participantilor la trafic, posesori de permise de conducere. Astept critici (constructive)! Editat Iunie 9, 2006 de ranga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 (editat) - din cite am citit pe aici, acuma nu mai e obligatorie banda 1 pt motociclete. parca legea scrie ca toate vehiculele trebuie sa mearga pe banada de linga trotuar, daca aia e ocupata se poate merge si pe celelalte (cam in scopul depasirii e facuta formularea). a fost un topic pe teme asta promit sa-l caut si sa preiau pareri de acolo - si la celelalte categorii sa se inaspreasca conditiile de acordare ( a se vedea problemele cu MaxiTaxi care sunt de categ C si nu m-as supara daca si soferii de tir ar baga la cap ca linga cabina lor poate exista , acolo jos, un motociclist pe care nu e OK sa-l calce. - probabil ca actualul cod rutier ar putea fi catalogat drept insuficient daca s-ar aplica cum trebuie si atunci am mai fi nemultumiti de el; nu-mi pasa daca pedeapsa pentru depasirea liniei duble continue e 1 leu vechi sau e un glont in cap atita timp cit acel sofer care merge pe contrasens nu este pedepsit (a se vedea bd. Ghencea si pe bd.Mihail Sebastian asta e o practica veche) sau acelasi lucru pentru neacordarea de prioritate a pietonului pe verde sau a trecerii pe rosu parcarii in locuri nepermise sau intoarcerea in locuri nepermise sau .......... dar cel mai bine cititi codul rutier @ranga: sigur ti-a mai scapat ceva. oricum BRAVO Editat Iunie 9, 2006 de ser79ban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Duck Postat Iunie 13, 2006 Share Postat Iunie 13, 2006 Cateva nuante importante: Mare atentie la solicitari care ascund in spate avantaje economice. Propun ca idee, reducerea ideilor pe palierul modificarilor necesare codului rutier. -Modificari s-au facut de-a lungul timpului, politia centralizeaza accidentele cu motociclisti(si nu numai) si se fac proiecte de articole. Cateva lucruri asupra carora putem atrage atentia sunt: -Obligativitatea purtarii unui echipament de protectie. Stabilirea unui minim necesar de echipament(casca!, haina, pantaloni, Ghete). Amenzile sa fie usturatoare! Raspunderea in implicarea intr-un eveniment rutier soldat cu ranirea motociclistului sa fie trecuta in seama acestuia daca nu a avut echipament. De ce? Ganditi-va ca mergeti cu conserva si intra in voi(din vina voastra-oricand se poate intampla) un viteaz cu casca dar in pantaloni scurti si se face bucati la 50km/ora. V-ar conveni sa va alegeti cu dosar penal pt omor din culpa, doar pentru ca ala a mers in tricou si pantaloni scurti? NU! Si in plus, cei care merg asa se lauda ca o fac pentru ca isi permit. -SUSPENDAREA carnetului pentru cei care transporta in spate persoane fara echipament. E absolut ingrozitor ce vad pe strada. Baietii sunt echipati din cap pana in picioare, iar fetele sunt in fusta si pantofi. Ai cazut, ti-ai aranjat femeia! - In locurile care permit, desenarea pe asfalt a 2 dungi longitudinale paralele, dedicate motociclistilor. In felul asta se renunta la slalom, soferii stiu la ce sa se astepte daca vor sa schimbe banda si se fluidizeaza un pic traficul. Ma refer aici la intersectii in centrul oraselor, sau la intersectii de bulevarde late. Cred ca ar da bine si pe autostrada.... - Modificari obligatorii la examenul de categorie. Crearea unor chestionare speciale cu intrebari specifice. Modificarea examenului de "traseu". -asta e capitol separat. -Examen mai dificil pentru categoria A1. - Popularizarea pe scara larga a mopedelor si scuterelor. Aici primariile ar trebui sa dezvolte programe. Cel putin vara e mult mai comod pe moto decat la inghesuiala in autobuz, sau blocat in intersectie. - Reducerea taxelor de import pentru mopede si scutere- devin mai ieftine, sunt mai accesibile, se cumpara mai multe si se mai descongestioneaza traficul. Daca faci 2 ore cu masina pana la servici si 30 de minute cu mopedul, in zilele de vara sunt convins ca numarul de masini se reduce drastic. - modificarea limitei de viteza pentru motociclete(alea care pot). Propun in oras maxim 70km/h, in afara localitatilor 100 si pe autostrada 170. In acelasi timp, modificarea pedepsei pentru depasire: 100Km/h in localitate=suspendare. Peste 100km/h ANULARE! Pe sosea tot in felul asta, iar pe autostrada peste 250km/h anulare si trimitere la examen psihiatric. Si cea mai tare solicitare! - Sa stopeasca drumurile in intervale de timp anuntate si popularizate!!!!! Adica sa zica la stiri cand uda REBU strada, ca sa stiu sa nu ies. Ca altfel alunec si ma apuca toti dracii pe ei!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Iunie 13, 2006 Share Postat Iunie 13, 2006 Cateva lucruri asupra carora putem atrage atentia sunt: -Obligativitatea purtarii unui echipament de protectie. Stabilirea unui minim necesar de echipament(casca!, haina, pantaloni, Ghete). Amenzile sa fie usturatoare! Nu merge. Ce te faci cu cei care abia isi pot lua motocicleta si casca? Inteleg casca, iti intra ceva in ochi la 80 la ora, ala esti, nu mai vezi nimic. Dar restul, geaca, ghetele, pantalonii, manusile, astea tin de pielea ta si de riscurile pe care vrei sa ti le asumi. Si poti sa te faci bucati cu tot cu geaca, manusi, ghete si alte asemenea, daca ai ghinionul sa te lovesti de un copac, sa zicem.Raspunderea in implicarea intr-un eveniment rutier soldat cu ranirea motociclistului sa fie trecuta in seama acestuia daca nu a avut echipament. De ce? Ganditi-va ca mergeti cu conserva si intra in voi(din vina voastra-oricand se poate intampla) un viteaz cu casca dar in pantaloni scurti si se face bucati la 50km/ora. V-ar conveni sa va alegeti cu dosar penal pt omor din culpa, doar pentru ca ala a mers in tricou si pantaloni scurti? NU! Si in plus, cei care merg asa se lauda ca o fac pentru ca isi permit. Tu vorbesti serios? Adica nu mai trebuie sa acordam prioritate motociclistilor care nu au echipament complet? Sper ca iti dai seama ce implicatii ar avea o asemenea prevedere legala. Si de ce sa nu propui sa poarte si pietonii casti? Il accidentezi pe trecerea de pietoni unde are prioritate, ala nu poarta casca, pica si crapa. Daca avea casca, nu crapa. Ce zici, sa militam pentru furnizarea de casti la trecerile de pietoni?-SUSPENDAREA carnetului pentru cei care transporta in spate persoane fara echipament. E absolut ingrozitor ce vad pe strada. Baietii sunt echipati din cap pana in picioare, iar fetele sunt in fusta si pantofi. Ai cazut, ti-ai aranjat femeia!Vezi treaba cu echipamentul obligatoriu. Desi ar trebui sa ai responsabilitate mai mare in caz de accident, pentru ca tu ai luat mandra cu rinichii goi pe motor, iar aia habar n-are ce poate pati daca pica, chiar daca la viteza mica.- modificarea limitei de viteza pentru motociclete(alea care pot). Propun in oras maxim 70km/h, in afara localitatilor 100 si pe autostrada 170. In acelasi timp, modificarea pedepsei pentru depasire: 100Km/h in localitate=suspendare. Peste 100km/h ANULARE! Pe sosea tot in felul asta, iar pe autostrada peste 250km/h anulare si trimitere la examen psihiatric. Din nou, are you for real? Un incepator pe o motocicleta la 70 la ora in localitate franeaza mult mai greu decat o masina cu acelasi incepator si aceeasi viteza. La motocicleta nu te infigi in frane ca chioru' decat daca vrei sa ai urme de asfalt in freza. La masina se poate bloca frana si nu te duci pe jos decat daca deschizi usa si sari.Si care motociclete ar avea voie cu 70 in localitate? Pen' ca majoritatea ajung macar la viteza asta. In afara localitatii oricum ai limita 100 pe european. Iar pe autostrada de ce 170? De ce nu 169 sau 171, 180 sau 200? Tu ai impresia ca limitele de viteza sunt stabilite prin tragere la sorti? Se fac studii, se evalueaza rezultatele si se vede cam pe unde-i limita de siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Duck Postat Iunie 13, 2006 Share Postat Iunie 13, 2006 Interpretarile sunt corecte. La partea cu viteza, ideea era sa existe limite la un nivel superior fata de masini... ORICUM cu motoreta o arzi mai repede decat cu masina. Exemplele recunosc ca le-am dat la intamplare. Dar principiul mi se pare ok. Nimeni nu merge cu 50km/h in oras...nici macar cu Mobra. E doar o dezbatere de idei. In ce priveste echipamentul, eu ma refeream la situatii extreme. Daca eu intru in tine si n-am echipament, chiar daca din vina ta, cred ca ai fi de parere ca am fost inconstient si-mi merit soarta...ba chiar am sentimentul ca te-ai simti dator sa ma si calci pe cap. Daca mergi des cu masina, stii despre ce vorbesc. E normal sa-l las pe om sa treaca, dar daca e in bermude si cade la liniile de tramvai si-l ajut si eu un pic cu bara din fata, ce fac? Ma duc eu la puscarie ca el n-a fost in stare sa-si puna o casca pe cap? Poti sa ma acuzi de comportament de conservar, dar cam asa sta treaba. Echipamentul obligatoriu si minimul stabilit? Cand mi-am luat motoreta mi-am calculat special bugetul ca sa imi ajunga si de echipament. Cine nu considera amanuntul asta ori e inconstient( si atunci trebuie anuntat prin lege) ori o face pe carca lui si atunci revenim la punctul cu raspunderea Cat despre cei care cara pasageri neechipati in spate.......sa-i ajute Dumnezeu. Articolul ar suna asa: "Conducatorul unei motociclete are obligatia sa poarte echipament special de protectie. Acesta va fi compus obligatoriu din casca si combinezon special prevazut cu protectii pentru umeri, antebrate, coate si spate. Nerespectarea acestei obligatii va atrage raspunderea pentru accidentarile suferite de conducator, indiferent de situatia producerii acestora". Am omis manusile, ghetele, si pantalonii. Iar "raspunderea" este raspunderea nu pentru producerea, ci pentru urmarile accidentului. Modul de reglementare e treaba juristilor si a anchetatorilor. Repet, e doar o idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 19, 2006 Share Postat Iunie 19, 2006 cred ca ideea era sa se elimine aparitia pe strazi a motoristilor care conduc in slapi, bermude, maieu... e ceva in genul obligativitatii purtarii centurii de siguranta la conservari, adica dom'le, esti pe motor? ok, atunci casca, manusi, incaltari corespunzatore (nu slapi), pantaloni lungi si jacheta (nu maieu) sunt obligatorii. parerea mea... asfalt uscat! Intr-o vreme ma duceam si dupa tigari pe motor... de cele mai multe ori in bermude si adidasi ce ar insemna ca in timp ce dau o tura in jurul blocului cu un CB 450 de 40 de cai sa vina nenea militianu si sa imi dea 10 milioane amenda ca nu am combinezon pe mine... sunteti tampiti...? e o chestie de optiune personala... cine vrea poarta echipament complet cine nu... doar casca. Pe de alta parte... cred ca ar fi mult mai util sa se adopte echivalerea permisului B cu vechime de peste 2 ani cu permis A1... adicalea daca un sofer are vechime mai mare de 2 ani sa poata conduce o motocicleta sau un scuter de 125 cmc si max. 15 CP. Asa, multi soferi ar avea sansa de a vedea cum e in spatele unui ghidon si alta data vor fi mult mai atenti la motociclisti. pe de alta parte am fi mai muti pe doua roti... cea ce ar insemna ca am fi o masa de oameni care va fi mai greu de ignorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Iunie 22, 2006 Share Postat Iunie 22, 2006 -interzicerea umplerii gropilor cu pietris/nisip -obligativitatea curatarii nisipului de pe partea carosabila dupa reparatii si dupa sezonul dei iarna -o mai buna nivelare a carosabilului la intersectarea cu sinela de tramvai/cale ferata datorita pericolului deraparii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relup23 Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 eu o sa trag mai de partea pietonilor/ impotriva pietonilor - realizarea de protectii/ingradiri care sa limiteze trotuarul de partea carosabila si care sa nu mai permita masinilor sa foloseasca trotuarul pe post de strada( se intimpla ca pe tratuarul din fata cimitirului eroilor turci din Ghencea SA CIRCULE masini stingherind pietonii ) - amendarea pietonilor care trec pe culoarea rosie a semaforului ( vad masini obligate sa faca coada la trecerea de pietoni si sa ramina in intersectie pentru ca se gindeste o gloata de pietoni ca e cazul sa treaca ea pe rosu; deasemeni vad bunici cu copii care trec pe culoarea rosie a semaforului ) si a masinilor care trec razant printre pietonii aflati pe trecerea de pietoni PE CULOAREA VERDE - ca o completare a punctelor de mai sus, inmultirea agentilor de circulatie care ar trebui sa amendeze masinile care circula pe trotuar, pietonii care trec pe rosu. nu ar strica o mai buna pregatire (PR, autoaparare, legislatie....) - inasprirea masurilor care se iau asupra conducatorilor auto care depasesc viteza limita cu peste 40, 80, 100 km/h (daca prinde un nebun cu 180-200 km/h trebuie sa-l arda MUUULT mai rau decit unul care a trecut cu 10, 30 km/h peste limita de 50km/h in localitate) - cu toti stim ca pe Magheru, Dr Taberei, Bd Timisoara si alte drumuri mai drepte se forjeaza. propun radare fixe pe astfel de drumuri. - innasprirea masurilor luate impotriva politistilor care nu-si fac bine treaba (ieri o pipita a facut dreapta de pe banda 2 in fata politistului. cind ma bucuram si eu ca e un politist de fata si o amendeaza politistul o opreste, o dojeneste si ii da drumu ; nici macar nu i-a cerut actele). mai incolo, 2 masini de politie cu 3 politisti care planuiau sa plece azi la peste - curatatea orasului de carcase de masini. nu o face politia dar politia ii poate amenda pe proprietari sau pe cei de la primarie/adp. astept PM daca e ceva neclar tot ce ai propus este bun dar pe ulitzele din romania ar trebui sa ne construiasca astia tunele pentru motociclisti ca sa mergem an siguranta........scriu din experienta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gsflorin Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 salut sunt nou pe firmament si scriu pentru prima data. toate bune, dar sunt curios ce zice "ala'cu papucul sau ala cu mertzul sau "nea vasile" care nu mai poate el de noi si de politie.merg in fiecare zi din dr.taberei in aviatiei si vad politie odata pe saptamana. cred ca daca am face ceva gen mars de protest impotriva legislatiei-lunar, poate ar mai iesi ceva. in rest subscriu la modificarile in regulament fara discriminare de categorie auto-moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.