Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

Am vazut trinta pe asfalt putin ud cu E07 si m-am lamurit.

 

Noi astia cu experienta mitas am invatat sa mergem pe ud fara sa dam cu nasul de pamant :D

 

Ai dreptate cu cauciucurile bune. Daca un k60 ajunge la pretul de karoo t, e clar ca merita karoo. Treaba cu mitas e ca este mai ieftin si se toceste greu, ceea ce pentru un zgarcit ca mine e un motiv bun sa-l iau :D Iar faptul ca pe ploaie merg incet de frica sa nu cad, asta-i un lucru pozitiv. Orice cauciuc ai avea, pe ploaie e mai bine sa mergi incet.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca ala are cam 3-4.000km. Profilul la Karoo T nu e foarte inalt, insa crampoanele sint mult mai late fata de Karoo normal.

Un sfat pentru cine vrea Karoo T: pe fata sa nu scada presiunea sub 2 atm (pe sosea) ca se uzeaza instantaneu inegal. Pe spate e bine sa stea in jur de 1,5 atm, ca sa formeze pata de contact mai mare si sa se uzeze uniform.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ala are cam 3-4.000km. Profilul la Karoo T nu e foarte inalt, insa crampoanele sint mult mai late fata de Karoo normal.

Un sfat pentru cine vrea Karoo T: pe fata sa nu scada presiunea sub 2 atm (pe sosea) ca se uzeaza instantaneu inegal. Pe spate e bine sa stea in jur de 1,5 atm, ca sa formeze pata de contact mai mare si sa se uzeze uniform.

Eu Karoo T l-am luat SH si nu stiu exact cati km are parcursi, dar cum a zis si Cristi cred ca are cam 3000 de km.

Mersi pt. sfat in lagatura cu presiunea pe spate (1,5 atm), momentan am 2 atm, dar am s-o scad la 1,5

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ala are cam 3-4.000km. Profilul la Karoo T nu e foarte inalt, insa crampoanele sint mult mai late fata de Karoo normal.

Un sfat pentru cine vrea Karoo T: pe fata sa nu scada presiunea sub 2 atm (pe sosea) ca se uzeaza instantaneu inegal. Pe spate e bine sa stea in jur de 1,5 atm, ca sa formeze pata de contact mai mare si sa se uzeze uniform.

Dar pt moto(Varadero,V-Strom,e.t.c) care recomanda 2,5 fata-spate..cam care crezi ca ar fii presuinea indicata pt Karoo T?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar pt moto(Varadero,V-Strom,e.t.c) care recomanda 2,5 fata-spate..cam care crezi ca ar fii presuinea indicata pt Karoo T?

Presiunea de 1,5 atm e recomandata in mod special pentru off road. Eu cu TDM-ul meu mai bag si macadam si forestiere, chiar daca are 250 kg la plin. Cu 2 atm in Karoo T, tdm-ul meu se comporta perfect pe asfalt, are aderenta buna, dar daca merg si pe macadam cred ca e mai bine s-o scad la 1,5 atm, plus ca anvelopa se va uza uniform si pe laterale, nu doar pe centru. De aceea punand pe V-Strom un Karoo T 150/70/17, cum am si eu, cred ca se va comporta tot la fel de bine atat pe asfalt cat si pe macadam si cu o presiune de 1,5-2 atmosfere. Bineinteles, sa nu se circule cu viteze pe asfalt mai mari de 120-130 km/h, ceea ce nici nu e recomandat pt. asemenea anvelope cramponate. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu si eu care sint presiunile recomandate, DAR....

- Karoo T are flancuri foarte tari, poti sa ai si 0,5 atm in el ca tot tzapan este, nici nu-ti dai seama ca e desumflat

- presiunea nu are nici o legatura (in cazul de fata) cu tinuta de drum sau comportamentul, ci STRICT cu rezistenta in timp. Una e sa te tina 5000km si alta 10.000 sau mai mult. Asta e o constatare pe care am facut-o in timp, si care trebuie luata ca atare, adica sfat.

- pentru fata, presiunea determina modul in care crampoanele calca pe asfalt. Daca e presiune mare (peste 2) crampoanele calca egal. Sub 2, crampoanele mari de pe mijloc se comporta diferit de alea despicate (mai mici) si apar niste uzuri inegale. Problema e ca in maxim 100km, pe asfalt, diferenta de uzura ajunge la vreo 3mm si incepe sa tropaie, iar daca se merge asa prea mult, probabil ca se duce de tot cauciucul.

Mesaj completat

PS Poate ca cele de mai sus par niste inconveniente, dar sint deja la capatul celei de-a doua perechi de Karoo T, iar a treia va fi tot Katoo T. Lebadake are tot Karoo T si cred ca va merge si el pe aceeasi alegere, si am mai luat si pentru un prieten cu XT600. Deci experienta exista, si sfaturile de mai sus din experienta asta vin.

 

PPS Nu cred ca pe off-road, la nivelul nostru, e asa mare diferenta intre 1 - 1,5 - 2 atm. Mai bine bagam o presiune care sa asigure comportament si uzura optima pe strada.

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand mi-am luat motocicleta, in vara asta, am fost bucuros ca are cauciucurile cu uzura foarte mica, (nu prea stiam eu la vremea aceea ce inseamna Metzeler Tourance), dar si trist la gandul ca le pot folosi doar pe asfalt. Ulterior am prins ceva curaj, si, nu mica mi-a fost mirarea constatand ca pot iesi din niste situatii limita, pentru experienta mea, cu ajutorul lor. Sincer nu stiu cum pot gasi atata aderenta prin noroi desfundat! :D

 

S-a intamplat sambata trecuta, aceasta este doar una dintre portiunile de noroi. :D Tin sa va spun ca a fost prima mea iesire pe noroi! :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu prea aveai aderenta :D roata spate se invartea foarte mult pt ca aluneca pe noroiul ala.

 

daca aveam un set d karoo T sa vezi cum treceai fara sa iti dai seama :D

Mesaj completat

tot citesc si recitesc topicul asta. si pana l-a urma m-am decis la ce cauciucuri imi iau la vara.

 

TDM-ul avand o combinatie cuidata gume on/off pe dimensiunile lui nu gasesti pereche ci mai mult stradale

 

110/80-18 si 150/70-17 - am sa merg pe k60 pe fata si k76 pe spate.

 

K60 pe spate mi se pare ca se toceste inegal plus ca TDM-ul e criminal cu cauciucul spate pe care il maltrateaza grav.

 

Ma uit acum la pirelurile sport demon si spatele mai are 1mm iar fata 4mm ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare opreste-te si curata cu un bat intre roata si aripa fata. Sau da aripa jos complet. Ai fi mers mai usor asa. Si nu, aia nu se numeste aderenta in noroi desfundat, se cheama frecus de ambreiaj, motor si timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare opreste-te si curata cu un bat intre roata si aripa fata. Sau da aripa jos complet. Ai fi mers mai usor asa. Si nu, aia nu se numeste aderenta in noroi desfundat, se cheama frecus de ambreiaj, motor si timp.

 

Daca te uitai mai atent ai fi vazut ca am dat aripa fata jos, asta dupa ce am curatat-o de cateva ori, insa fara mare succes.

 

Eu nu am spus ca este de preferat acest cauciuc, m-am mirat doar ca poti trece peste o astfel de suprafata si cu acest cauciuc.

Traseul a fost lung, prin padure si nu numai, doar ca pentru a ajunge acolo unde ne-am propus trebuia sa trecem si de portiunile astea!

Nu m-am apucat, de nebun, sa incerc sa trec eu asa, de curiozitate!

 

Deci ia faptul ca atare, nu face pe filozoful...

 

Mesaj completat

pai nu prea aveai aderenta :) roata spate se invartea foarte mult pt ca aluneca pe noroiul ala.

 

daca aveam un set d karoo T sa vezi cum treceai fara sa iti dai seama :)

 

 

Se invartea, dar si inainta, nu spun ca aveam o mare aderenta, dar a fost cu mult mai mare decat m-as fi asteptat de la niste cauciucuri orientate spre asfalt, eu doar acest lucru am vrut sa-l punctez.

 

Si pana la urma a fost aderenta, din moment ce am urcat fara ajutor, nu? :D

 

Ma uit si eu cu jind dupa karoo T, dar deocamdata nu mi le permit, asa ca merg si eu taras grabis. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AM VORBIT CU CEI DE LA MAXISCOOTER (heidenau>ro)

SI O PERECHE DE GUME K 76 PENTRU VARADERO 518 RON CU TVA-2% CA AM COMANDAT PE NET.

GUMELE K60 SUNT MAI SCUMPE CU APROX.100RON

preturile le-am luat de pe site,nu m-am gandit ca nu sunt actualizate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

preturile le-am luat de pe site,nu m-am gandit ca nu sunt actualizate

 

Eu mi-am comandat saptamana trecuta k60 de pe site (heidenau.ro) si am platit exact atat cat scrie acolo, asa ca nu stiu de unde au auzit unii ca preturile nu-s actualizate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiu cum pot gasi atata aderenta prin noroi desfundat! :D

 

S-a intamplat sambata trecuta, aceasta este doar una dintre portiunile de noroi. :D Tin sa va spun ca a fost prima mea iesire pe noroi! :)

 

 

Ai reusit sa treci cu ele zona aceea. Am inteles ce ai punctat, ca te-a surprins faptul ca ai putut sa o parcurgi. Insa (ca tot eram eu disperat nestiind cum e cu K60), mentionez ca eu caut ceva noroi sa ma distrez, nu imi propun sa trec de el pt ca l-am intalnit in drum fara sa vreau (deh, am DR 650 R, e mai usurica); in plus, aici mai e ceva derutant: gasisem si un articol din strainatate unde lauda un tip K60-urile pe un BMW F 650. Omul spunea ca s-a dus cu ele si la un circuit abandonat de motocross, si a trecut si prin noroi, si a fost total impresionat de ce aderenta buna aveau cauciucurile. Apoi completa, spunand "Au o aderenta offroad mult mai buna decat Michelin Anakee". Pai cand citesti aderenta buna offroad, traseu de motocross, zici ca ai dat de gumele sfinte atotputernice. Pentru ca, apoi, sa afli ca omul le compara cu niste gume strict de strada?! Aia nu e aderenta offroad!! Diferenta mare intre a putea sa te strecori prin zone offroad pt a-ti putea continua calatoria pe asfalt, si alta e sa cauti pe harti trasee forestiere, noroaie si dealuri cu iarba pe care sa-ti propui sa le urci pt distractie. Cand "o cauti cu lumanarea" vrei si gume care sa te treaca cu bine.

 

PS - Cum Mitas E-09 nu mai e disponibil la Chemtraders pe perioada de iarna, astept o pereche de Heidenau K60 maine-poimaine. Si foarte bune ca pret. Cred ca vor fi mai bune pe asfalt fata de E-09, voi afla in curand cum sunt pe iarba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai reusit sa treci cu ele zona aceea. Am inteles ce ai punctat, ca te-a surprins faptul ca ai putut sa o parcurgi. Insa (ca tot eram eu disperat nestiind cum e cu K60), mentionez ca eu caut ceva noroi sa ma distrez, nu imi propun sa trec de el pt ca l-am intalnit in drum fara sa vreau (deh, am DR 650 R, e mai usurica); in plus, aici mai e ceva derutant: gasisem si un articol din strainatate unde lauda un tip K60-urile pe un BMW F 650. Omul spunea ca s-a dus cu ele si la un circuit abandonat de motocross, si a trecut si prin noroi, si a fost total impresionat de ce aderenta buna aveau cauciucurile. Apoi completa, spunand "Au o aderenta offroad mult mai buna decat Michelin Anakee". Pai cand citesti aderenta buna offroad, traseu de motocross, zici ca ai dat de gumele sfinte atotputernice. Pentru ca, apoi, sa afli ca omul le compara cu niste gume strict de strada?! Aia nu e aderenta offroad!! Diferenta mare intre a putea sa te strecori prin zone offroad pt a-ti putea continua calatoria pe asfalt, si alta e sa cauti pe harti trasee forestiere, noroaie si dealuri cu iarba pe care sa-ti propui sa le urci pt distractie. Cand "o cauti cu lumanarea" vrei si gume care sa te treaca cu bine.

 

PS - Cum Mitas E-09 nu mai e disponibil la Chemtraders pe perioada de iarna, astept o pereche de Heidenau K60 maine-poimaine. Si foarte bune ca pret. Cred ca vor fi mai bune pe asfalt fata de E-09, voi afla in curand cum sunt pe iarba.

 

In afara de E09, alte gume de enduro pt vaci imi vin in cap doar Karoo, TKC80 sau Michelin Desert. K60 e dual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu prea aveai aderenta :D roata spate se invartea foarte mult pt ca aluneca pe noroiul ala.

 

daca aveam un set d karoo T sa vezi cum treceai fara sa iti dai seama :)

Mesaj completat

tot citesc si recitesc topicul asta. si pana l-a urma m-am decis la ce cauciucuri imi iau la vara.

 

TDM-ul avand o combinatie cuidata gume on/off pe dimensiunile lui nu gasesti pereche ci mai mult stradale

 

110/80-18 si 150/70-17 - am sa merg pe k60 pe fata si k76 pe spate.

 

K60 pe spate mi se pare ca se toceste inegal plus ca TDM-ul e criminal cu cauciucul spate pe care il maltrateaza grav.

 

Ma uit acum la pirelurile sport demon si spatele mai are 1mm iar fata 4mm ...

Deci tu vrei sa iti iei pt fata un cauciuc DE SPATE. Pentru ca pe dim alea, nu exista K60 fatza, doar spate. Good luck :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu vrei sa iti iei pt fata un cauciuc DE SPATE. Pentru ca pe dim alea, nu exista K60 fatza, doar spate. Good luck :D

 

 

da. pai nu prea am alte alternative.

 

 

conti escape e scump iar de sawa rockrider nu stiu nimic ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand cauciucuri pentru TRANSALP : un set MICHELIN ANAKE 80% - pret 200 ron (se vind si separat la 100 ron bucata)

 

Heidenau K60 pentru spate 70% - pret 70 ron

 

fotografiile descarcabile de aici http://www.fotok.ro/transalp.zip

 

trimit oriunde in tara ramburs cu posta romana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
On-topic despre camere enduro. Parerea mea personala, verificata (nu din auzite).

 

Eu m-am cam speriat cand am vazut ce subtire in carne era un Metzeler Tourance fata in portiunea dintre crampoane. Daca la fel sunt si Karoo, poate (nu bag mana in foc) din cauza asta ai avut probleme cu maracinii.

Eu am avut camera de 4,5 mm grosime, Michelin, pe Tenere, cand am luat-o de la neamt. Ori ca era veche, ori statuta si se uzase in zona valvei, nu stiu, dar am reusit sa forfec total valva, cu presiune de 1.8 in roata.

Fara sa fi luat ceva in roata si sa merg pe janta sau asa ceva.

Cu valva rupta, proptita de perete in garaj, statea singura in picioare, fara pic de cuta :D .

Sunt bune pentru chestii scurte care, dupa ce trec prin cauciuc, si-au cam pierdut inaintarea. Pentru zona ta numai bune adica. Un cui sau o aschie mai lunga trece si prin HD ca prin branza. Parerea mea.

Daca nu ma inseala memoria am vazut de vanzare asa ceva mai nou si la Romi si la mai multe magazine din TM (Timisoara Choppers, Nomad Sport, Maxi Scooter (Heidenau, 3mm).

Mesaj completat

A, btw, Michelin groase are sigur Alfred. Si cred ca mai toti dintre cei profilati pe enduro - Mototech, Crazymotors, Patrick, etc... au asa ceva pe stoc sau pot sa aduca.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, crede-ma ca a cautat si Romi, si eu pe la inca vreo 3-4 magazine si furnizori. Nu se gasesc camere groase (vorbesc de 4-5mm, nu de altele subtiri) pe 17". Din fericire merg astea de 18" fara probleme.

Cauciucul dintre crampoane e intr-adevar foarte subtire, maxim 5mm grosime. De-aia trebuie neaparat camera groasa. Si e adevarat, un cui trece prin orice cauciuc, inclusiv de tractor, dar e altceva cind respectiva camera e atit de groasa incit reactioneaza ca un tubeless.

Si inca ceva, e cauciuc natural, nu butil, si altfel prin peticele reci pe el. Cu butilul vorbesc din experienta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, crede-ma ca a cautat si Romi, si eu pe la inca vreo 3-4 magazine si furnizori. Nu se gasesc camere groase (vorbesc de 4-5mm, nu de altele subtiri) pe 17". Din fericire merg astea de 18" fara probleme.

Cauciucul dintre crampoane e intr-adevar foarte subtire, maxim 5mm grosime. De-aia trebuie neaparat camera groasa. Si e adevarat, un cui trece prin orice cauciuc, inclusiv de tractor, dar e altceva cind respectiva camera e atit de groasa incit reactioneaza ca un tubeless.

Si inca ceva, e cauciuc natural, nu butil, si altfel prin peticele reci pe el. Cu butilul vorbesc din experienta...

 

 

:(

 

uite, poate gasesti ceva la astia.....

 

Visit My Website

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...