cristi 57 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 (editat) salut! 1. am schimbat uleiul in motor.... 2. de cand am luat mobra..... 1. Ambreiajul patineaza din cauza uleiului doar cand acesta contine aditivi antifrictiune. Uleiul recomandat de producator este cel mai bun! In cazul tau, cel mai simplu este o verificare inainte de a schimba ceva. Scoti uleiul din motor si desfaci capacul de la filtru, apoi capacul de pe partea dreapta(dupa ce demontezi tobele si scarta de pe dreapta). Verifici cu un subler grosimea unei placi de ambreaj(noua are 3 - 3.1 mm) si lungimea arcurilor(39,5 mm - in stare libera). Daca arcurile sunt mai mici adaugi niste saibe pentru a ajunge la cota dorita. Remontezi totul la loc si faci o proba de drum. Ar trebui sa simti o imbunatatire... Daca: - placa are sub 2,6 mm, se inlocuieste tot kitul - daca arcurile au sub 38,5 mm se inlocuiesc Eu am comandat la romimoto, au sosit in cvateva zile... 2. Este o greseala sa inlocuiesti la un angrenaj mecanic uzat doar o parte din componente(partial)! O piesa uzata strica si "colaboratorii"ei! Editat August 13, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 cristi, multumesc de indicatiile privitoare la verificarea ambreiajului. am sa le urmez inainte de a comanda piesele. am si eu doua manuale de reparatii si oricum nu m-as fi apucat de treaba fara sa le consult. pt. pct. 2, bininteles ca as fi vrut eu sa schimb din prima pinionul ala (notat cu 8 in desenul atasat de tine), dar nu l-am gasit la o strigare (adica repede-repede - de fiecare data problema m-a prins in plin sezon). cautam sh. nu stiu cine ar da piesa separat. piesa noua... nu cred ca imi permit, costa cat un motor intreg de 535 sh si tre' sa astept un secol sa-mi fie livrata. eu cautam un sfat in vederea restaurarii suprafetei stricate. stiu ca se poate - pe vremuri, in arad, exista uzina de strunguri, unde se putea face "cromare de incarcare" - se incarcau cu crom (ce e foarte dur), tot felul de osii, axe cu sau fara came, manetoane pt. ambielaje, camasi de rulmenti, etc., apoi se prelucrau la cota. din pacate industria asta nu mai exista (printre altele, a disparut si ea). eu am prins-o, simsonachele meu acolo si-a primit hainele de crom. raman in dilema: exista vreo posibilitate de a restaura suprafata cu pricina a pinionului aratat mai sus? sunt metode DIY? m-am gandit sa pun pinionul pe un ax si sa-l montez intr-o masina de gaurit. asa as putea sa slefuiesc suprafata stricata cu hartie abraziva dar nu cred ca as avea contol suficient pt. a nu transforma acel cilindru perfect intr-un trunchi de con sau alte forme neregulate ce ar compromite definitiv pinionul. suprafata respectiva pare inca destul de dura - daca a fost tratata, tratamentul nu si-a pierdut efectul - de la o reparatie la alta nu si-a schimbat deloc aspectul si forma. rolele in schimb, au capatat fatete, in sectiune devenind, in loc de cercuri, poligoane. din cele trei seturi pe care le-am folosit, primul a fost original, si ultimele doua (ultimul fiind acum pe moto), le-am extras dintr-un rulment. de mentionat ca rolele de rulment sunt chiar mai rezistente decat rolele originale. doresc sa fac ambele operatiuni de reparatie dintr-un sut. role pt. starter clutch mai am, dar n-as mai face o reparatie temporara, lasand pinionul in starea actuala. nu-i greu sa schimb rolele o data pe sezon, nu dureaza mult (mi-am facut presa pt. extras volanta) dar e neplacut si pana la urma tot stric eu ceva, tot demontand-montand totul (capacul de carter, cablaraie magnetou sau mai stiu io ce...). garnitura ma enerveaza cel mai mult sa o fac si in plus se gaseste tot mai greu coala de clingherit de 0,5 mm. merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 (editat) 1. In primul rand demontarile si remontarile repetate duc in final la degradarea intregului ansamblu. 2. Rolele de rulment nu stiu daca sunt indicate, au alta duritate, destinata rulajului si mai putin unor forte excesive(material moale, elastic cu suprafata superficiala cimentata). 3. Incarcarea sectorului uzat(crom sau alte materiale) urmat de o rectificare nu cred ca rezista la socuri mecanice, se va exfolia... Poate o rectificare foarte precisa, apoi o bucsare la cald prin presare(otel cu destinatie precisa) urmata de tratament termic si o rectificare la cota de origine... bla, bla, bla... utilaje cu comanda numerica, tratament termic, rectificare de mare precizie... te doare capul... 4. Eu vad doua variante posibile: a. reparatie - daca partea de suprafata nu are uzuri mari, se poate rectifica cativa maxim 2 zecimi fara a indeparta partea cimentata si calita, astfel obti o piesa buna dar cu o cota mai mica. - diferenta de cota o rezolvi prin utilizarea unor role cu o dimensiune marita(exact cu cat ai indepartat din partea activa). Dficultatea consta in faptul ca aceasta operatie pentru a avea succes trebuie facuta pe o masina de rectificat adevarata(centeres)... chestia cu strungul si smirghelul ramane doar o frectie... b. inlocuire - motor recuperat dintr-o dauna totatala, accident, etc - virago de 400 si 500 au aceleasi componente... - piesa cumparata din magazine online(trebuie vazut... s-ar putea sa nu fie atat de scump) Editat August 13, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipu08 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 nu cred ca imi permit, costa cat un motor intreg de 535 sh si tre' sa astept un secol sa-mi fie livrata. Am luat eu IdleGear cu 2-3 sute de lei de la romimoto, nu mai tin minte exact, cauta putin in urma am pus aici patania..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 Am luat eu....de la romimoto..... Daca piesa comandata o are pe stoc, livrarea se face in doua zile. Daca o aduce din germania dureaza 6-10 zile. Comanda o poti face online pe magazinul lui. La cateva ore de cand lansezi comanda, omul te suna pentru confirmare, apoi se apuca de expediere. O data am comandat o piesa gresit din vina mea, omul nu sa suparat... am returnat-o si mi-a expediat piesa corecta. Am avut mai multe comenzi, mi-a dat si preturi bune. Am fost foarte multumit de prestatia lui Romimoto, este un tip serios... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 Daca suportul metalic al placutei ajungea la disc, strica suprafata acestuia... iar 2-3 mm grosimea stratului inseamna ca placutele trebuiesc inlocuite ff urgent! Cu asta nu te joci, e siguranta ta in joc! Gata, placute noi, schimbate cele vechi. Totul e OK ! Multzam de sfaturi si raspunsuri ! VIVA VIRAGO ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remy_Oprescu Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 Buna seara tuturor ! Ma gandesc sa imi cumpar prima mea motocicleta. M-am oprit asupra acestei minunate categorii pentru ca sunt fermecatoare. Intotdeauna mi-au placut chopperele/cruiserele. Din cate am citit pe forum Virago 535 ar fi un model fiabil si iertator(mai mult sau mai putin) cu greselile incepatorilor,dar in acelasi timp destul de puternic si cu un consum bunicel. Mi-ati recomanda acest model? Am 1.85, 72kg si un buget de 2000-2500(in care vreau sa intre si echipamentul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 daca ieri inca mai pornea mobra desi imi dadea semne ca se "termina" rolele ambreiajului de pornire, azi a mai pornit o data si gata... urmatoarele incercari au avut ca rezultat numai un uruit al electromotorului si al rolelor uzate... motorul nu s-a invartit deloc. neplacut e ca si pornirea prin impingere e destul de dificila fiindca, precum am spus, aluneca si ambreiajul. m-am "distrat" putin pana sa pornesc mobra, sa ma duc acasa. deocamdata am pus viroguta la locul ei. din lipsa de timp, doar saptamana viitoare voi desface starter clutch-ul pt. reparatii. Acelasi lucru l-am facut si eu, am slefuit suprafata cu smirghel fin pina arata ca rulmentu, chiar am bagat un surub cu 2 seibi mari prin gaura rotii dintate, am centrat-o si am prins-o in bormasina, bormasina la rindul ei in menghina am zis ca in felul asta se ia strat uniform, degeaba dupa ceva timp nu a mai mers, am desfacut si aparusera doua "inele" de uzura pe margini mi-am dat seama ca in momentul in care piesa se invirtea, eu tineam fisia de smirghel dar se lua strat mai mare de pe centru ideal ar fi de facut pe strung toata treaba, dar trebuie luat strat foarte mic pt ca rolele au cursa limitata iar daca se ia prea mult atunci nu mai ajung la ea nu vreau sa te sperii, eu spun ce am patit eu si cum am rezolvat-o, sper sa ai mai multa bafta, si pina la urma incercarea moarte n"are.... piesele vechi le mai am si in ideea ca nu prea vreau sa dau motorul, ma bate gindul sa le rectific pe strung, eventual cu bucsa si adus la cotele originale(am masurat cu sublerul piesele noi inainte sa le montez) chipu, cred ca de mesajul asta vorbesti mai sus... nu inteleg insa din el daca ai schimbat sau nu idle gear-ul sau ti-a reusit slefuirea. daca ti-a reusit, cum ai facut? ce fel de smirghel ai folosit? merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Elmann Postat August 15, 2013 Share Postat August 15, 2013 Buna seara tuturor ! Ma gandesc sa imi cumpar prima mea motocicleta. M-am oprit asupra acestei minunate categorii pentru ca sunt fermecatoare. Intotdeauna mi-au placut chopperele/cruiserele. Din cate am citit pe forum Virago 535 ar fi un model fiabil si iertator(mai mult sau mai putin) cu greselile incepatorilor,dar in acelasi timp destul de puternic si cu un consum bunicel. Mi-ati recomanda acest model? Am 1.85, 72kg si un buget de 2000-2500(in care vreau sa intre si echipamentul). Salut, Si eu incepator fiind tot catre Virago 535 m-am orientat si sunt multumit de alegerea facuta. Dar 1.) trebuie sa ai mare grija cand il cumperi pentru ca este important cum a fost ingrijit motorul inainte sa ajunga la tine. 2.) esti un pic cam inalt si o sa stai cu genunchi indoiti destul de mult (nu e foarte comod). Asta se rezolva cu comenzi avansate. Bafta la cumparat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 15, 2013 Share Postat August 15, 2013 Simbata campez la siriu, apoi dimineata plec prin inorsura catre brasov si mai departe catre hateg, petrosani, voineasa, brezoi, pitesti bucuresti. Inarmat cu conserve, supe, cortul si aragazul de voiaj... sa fi singur pe sosea si sa vezi cum apune soarele in retrovizoare O hoinareala de cca 1000 km prin munti si locuri mirifice unde nu voi rata nici o obiectiv turistic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 15, 2013 Share Postat August 15, 2013 sa fi singur pe sosea si sa vezi cum apune soarele in retrovizoare bravo si sa ai drum frumos! adevarul e ca-s satul sa intru aici si mereu sa vad numai discutii despre piese, carpeli, zdrentze si rateuri in cilindri... zici ca e "calcutta zone" sau un forum de dezmembrari moto.... sa aduci poze. asfalt uscat, Cristi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat August 15, 2013 Share Postat August 15, 2013 (editat) Drum bun si sa-ti savurezi cu maxima placere calatoria! Editat August 15, 2013 de octa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat August 16, 2013 Share Postat August 16, 2013 viroaga pe transalpina ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipu08 Postat August 16, 2013 Share Postat August 16, 2013 daca ieri inca mai pornea mobra desi imi dadea semne ca se "termina" rolele ambreiajului de pornire, azi a mai pornit o data si gata... urmatoarele incercari au avut ca rezultat numai un uruit al electromotorului si al rolelor uzate... motorul nu s-a invartit deloc. neplacut e ca si pornirea prin impingere e destul de dificila fiindca, precum am spus, aluneca si ambreiajul. m-am "distrat" putin pana sa pornesc mobra, sa ma duc acasa. deocamdata am pus viroguta la locul ei. din lipsa de timp, doar saptamana viitoare voi desface starter clutch-ul pt. reparatii. chipu, cred ca de mesajul asta vorbesti mai sus... nu inteleg insa din el daca ai schimbat sau nu idle gear-ul sau ti-a reusit slefuirea. daca ti-a reusit, cum ai facut? ce fel de smirghel ai folosit? merci! Am schimbat-o, sigur ca da, nu a mers "rectificarea",totusi am pastrat piesele vechi si mai incerc pe strung..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepito Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Va salut! Daca este cineva interesat se vine Yamaha Virago 535 , mai multe detelaii in topicul deschis la vanzari. Atasez si o poza . Numai bine!! /index.php?/topic/701412-vandschimb-yamaha-virago-535-an-97-stare-buna/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Va salut din hoinareala! ...probabil cu singura viroga ce nu trebuie reparata pentru ca nu se strica niciodata. E multa caldura peste tot, dar sunt destule rauri cu ape ce compenseaza... Este o nebunie sa prinzi un apus de soare in retrovizoare... singur pe sosea, pur si simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cristi, ce ti-ai luat pana la urma? si pune poze, cand poti, din calatorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 ... Lasa-l pe Cristi ca tot viroaga are, tu ce ai facut, ai promovat examenul, cand ne dam cu viroagele , hai ca trece vara.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 da domnu', am promovat cu brio cica sunt si eu motociclist cu acte in regula acum. mobra inca nu e terminata...lipsa de bani si de timp (mai ales de bani). dar f mult nu mai am, sper sa-mi ajunga ultimile piese necesare in vreo saptamana, sa o asamblez. si nu-mi mai ramane decat schimbul de ulei (si filtru) sa-l fac...benzina si cheie si itp, rca si inmatriculare. dar macar sa o vad eu pornita si functionala... nu-l las pe Cristi, sunt curios ce si-a luat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 (editat) Cristi, ce ti-ai luat pana la urma? si pune poze, cand poti, din calatorie - Daca vanzarea nu s-a produs rapid, m-am razgandit! Acum, privind in urma realizez ca hotararea a fost corecta. Nu am pierdut nimic! - Nu pun poze(prea multe) din cel putin doua motive: 1. gasesti pe net poze mult mai artistice, 2. daca nu simti mirosul florilor de camp, al focului de tabara sau al gratarului, poza nu are valoare…. Lasa-l pe Cristi ca tot viroaga are.... Asa-i, dar are si km(viroaga)... deja vorbim de altceva... ==================== P.S. M-am intalnit prin munti cu cateva grupuri formate din 2-3 motociclete, evident toti echipati si incarcati la fel ca mine... ne-am salutat si ne-am vazut de drum... intre ei nici un roman... restul sunt vorbe. Editat August 25, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Elmann Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 P.S. M-am intalnit prin munti cu cateva grupuri formate din 2-3 motociclete, evident toti echipati si incarcati la fel ca mine... ne-am salutat si ne-am vazut de drum... intre ei nici un roman... restul sunt vorbe. Frumoasa haiducie! La mai multe si pentru tine si pentru grupul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Foarte frumos Ai si tu dreptate, dar tot ma bucura si pozele... din sezonul asta nu stiu cat oi apuca, dar poate la anul iesim cativa cu viroagele la plimbari din astea p.s: credeam ca ai vandut-o... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 salut ! am nevoie de un releu de incarcare pentru un Virago 535, daca are cineva si imi poate face un pret ori o directie in care sa mai caut ... multumesc anticipat ! Eu am cumparat de la "prietenul chinez", de pe ebay... transport gratuit, m-a costat vreo 60 lei parca, a ajuns in vreo 3 saptamani. Inca nu l-am montat, nu l-am probat... ei zic ca e OEM si chiar arata OEM. E cu 5 fire, un +, un - si 3 faze. Daca te ajuta, imi spui si iti dau pe PM vanzatorul (sa caut prin mailuri). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 salut ! am nevoie de un releu de incarcare pentru un Virago 535, daca are cineva si imi poate face un pret ori o directie in care sa mai caut ... multumesc anticipat ! Metric Motion - Razvan. este si membru al forumului. metric motion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Septembrie 9, 2013 Share Postat Septembrie 9, 2013 Salut ! O problema la contact. Se intimpla sa "pun" contact cu cheia si nu intotdeauna am curent. Daca repet de mai multe ori se intimpla sa ramina contact pus. Banuiesc ca e ceva de la butucul yale. Este posibila o "reparatie" sau necesar unul nou ? Ca cel nou ii cam mult la bani. As mai mere cu el asa dar mi-e sa nu ramin fara contact in timpul mersului, cam nasoala faza. Multzam in avans ! Asfalt fara gropi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.