Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Cu adica fara fise? Ti-am scris sa le schimbi impreuna cu bobinele, pentru a elimina posibilitatea unei fise defecte.

Bujiile ude confirma faptul ca nu din carburatoare pleaca necazul sau nu acestea sunt cauza principala. Faptul ca defectul apare dupa o alimentare la benzinarie, inseamna o neconformitate a acesteia(posibil sa fie amestecata cu alt tip de combustibil sau altceva. Rateurile de aprindere fac ca in evacuare sa se acumuleze gaze nearse care se aprind la prima ardere ce se produce in cilindru. Mizeria din rezervor nu ajunge in carburatoare, este acumulata in filtrul de benzina, acesta este transparent si poti verifica vizual starea lui. Vezi ca filtrul de benzina are sens(marcat cu o sageata), daca a fost montat invers nu vezi mizeria din el!

Nu inteleg de ce tobele nu sunt identice!!?? Nu ai tobele originale? Daca sunt separate pe cea afumata ve-i simti un miros de benzina nearsa.

 

In final cred ca este vorba de o scanteie mai slaba combinata cu un amestec mai bogat pe cilindrul II. Daca pui o bujie transparenta ai sa observi o scanteie anemica, incapabila sa aprinda un amestec prea bogat. Scanteia in motor este total diferita de cea in aer liber, uneori exista afara si dispare in interior!

Trebuie sa refaci reglajul carburatiei si o sincronizare cu aparate specializate. (cu vacuumetre te pot ajuta)

====

Eu am inlocuit bujiile ce au R, toate necazurile anterioare au disparut. Aveam BPR7ES si am pus BP7ES.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

S-a cam spus ce vroiam si eu sa spun... raman la parerea (de amator) ca din aprindere e problema. Posibil sa fie si CDI-ul de vina...

Crezi ca s-a dereglat si carburatorul pe amestec mai bogat?

Cristi, care e diferenta la bujii, ce e acel R?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au o rezistenta interna de cca 5K. La injectie este ok, dar la carburatie sunt mai bune cele fara. Eu am facut carburile varza, m-am chinuit timp de cateva saptamani - aveam niste intreruperi ce se produceau in anumite conditii. Faptul ca bujiile aratau ok m-au facut sa orbecai aiurea. Cum le-am schimbat totul a reintrat in normal. Mai mult, am fost surprins si de scaderea consumului - facut la drumul de la bulgari - 3,96%, niciodata nu a fost atat de mic!

=============

Din cauza timpului ploios nu mai merg anul acesta la SEAWOLVES. In schimb merg la Focsani peste o saptamana. Pentru cine vrea sa mearga, o putem face impreuna. Iau si vacumetrele la mine... colo avem timp de teste si povesti.

 

PS. Geo, facem pariu pe o bere ca CDI-ul nu are nimic?

PPS. Nu, carburatorul a fost reglat prost de la inceput, a mers cat a avut o scinteie buna...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Facem, facem ;) Nu ma deranjeaza daca pierd, castig o bere bauta impreuna, ne si cunoastem cu ocazia asta.

Am inteles acum, ma gandeam ca ar fi fost prea mare coincidenta sa se deregleze si carburatorul, si aprinderea in acelasi timp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cred ca este bine sa va reamintesc...

 

Ce trebuie sa stim despre scanteia bujiei?
Scanteia pentru aprinderea amestecului carburant se produce sub forma unui arc electric intre electrozii unei bujii la sfârşitul cursei de compresie, cand presiunea in camera de ardere este crescuta. Deasemeni trebuie stiut faptul ca la mersul la relanti a motorului, presiunea in camera de ardere este mica(uneori chiar sub presiunea atmosferica de1 bar).
Valoarea tensiunii care trebuie creata intre electrozii bujiei pentru producerea scanteii depinde de mai multi factori, cei mai importanti fiind :distanta dintre electrozii bujiei, presiunea si temperatura amestecului carburant. Valoarea tensiunii este cuprinsa intre 10 000 si 25 000V.
Puterea scanteii trebuie sa asigure aprinderea amestecului carburant in orice condiţii de funcţionare a motorului.
Cum se produce scanteia? In momentul in care intre cei doi electrozi ai bujiei se aplică o tensiune electrică, va lua nastere si un camp electric, care va dirija miscarea ionilor si a electronilor. Astfel, ionii pozitivi vor fi atrasi de electrodul negativ al bujiei, iar cei negativi de electrodul pozitiv. Prin msrirea tensiunii intre electrozi, viteza ionilor va creste foarte mult, astfel incat vor sparge moleculele cu care se intalnesc. Moleculele sparte se disociaza in ioni si electroni, care vor fi atrasi si ei de electrozii bujiei. In modul acesta, se obtine ionizarea aerului si a particulelor de combustibil dintre electrozii bujiei. Amestecul ionizat isi pierde proprietatile de izolator, iar circuitul intre electrozi se va inchide printr-o scinteie de strapungere.
Conditii:
- cu cat distanta dintre electrozi este mai mare si tensiunea trebuie sa fie mai mare.
- cu cat presiunea aerului/amestecului este mai mare si tensiunea trebuie sa fie mai mare.
- cu cat temperatura aerului/amestecului este mai scazuta, tensiunea trebuie sa fie mai mare.
- cu cat amestecul este mai bogat, tensiunea trebuie sa fie mai mare.
Daca una singura din aceste conditii este indeplinita, scanteia nu se va produce sau este prea mica pentru a initia strapungerea.

Verificarea scanteii in lipsa unor dispozitive adecvate se poate face "la ochi", urmarind cu atentia marimea si culoarea. In aer liber trebuie sa fie plina, sa fie de culoare violet si sa se produca la minim 10 mm intre eclatori. O scanteie alba - este prea rece - nu initiaza aprinderea amestecului, una rosie - este prea slaba - la cresterea presiunii nu se produce.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu adica fara fise? Ti-am scris sa le schimbi impreuna cu bobinele, pentru a elimina posibilitatea unei fise defecte.

Bujiile ude confirma faptul ca nu din carburatoare pleaca necazul sau nu acestea sunt cauza principala. Faptul ca defectul apare dupa o alimentare la benzinarie, inseamna o neconformitate a acesteia(posibil sa fie amestecata cu alt tip de combustibil sau altceva. Rateurile de aprindere fac ca in evacuare sa se acumuleze gaze nearse care se aprind la prima ardere ce se produce in cilindru. Mizeria din rezervor nu ajunge in carburatoare, este acumulata in filtrul de benzina, acesta este transparent si poti verifica vizual starea lui. Vezi ca filtrul de benzina are sens(marcat cu o sageata), daca a fost montat invers nu vezi mizeria din el!

Nu inteleg de ce tobele nu sunt identice!!?? Nu ai tobele originale? Daca sunt separate pe cea afumata ve-i simti un miros de benzina nearsa.

 

In final cred ca este vorba de o scanteie mai slaba combinata cu un amestec mai bogat pe cilindrul II. Daca pui o bujie transparenta ai sa observi o scanteie anemica, incapabila sa aprinda un amestec prea bogat. Scanteia in motor este total diferita de cea in aer liber, uneori exista afara si dispare in interior!

Trebuie sa refaci reglajul carburatiei si o sincronizare cu aparate specializate. (cu vacuumetre te pot ajuta)

====

Eu am inlocuit bujiile ce au R, toate necazurile anterioare au disparut. Aveam BPR7ES si am pus BP7ES.

 

Cristi , poti sa vii pe la mine sa ma ajuti/inveti. Nu am sculele necesare si nici cunostintele necesare si mi-e ca stric ceva in loc sa repar. Platesc , dau bere , tot ce trebuie ca sa ma plimb cu "Bestia" decat sa stau sa ma uit la ea. :D

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, sa vin pan' la tine nu-i problema, nu ma dor rotile dar precis n-o sa am la mine exact scula care-mi trebe(asa se intampla de obicei) ...si cel mai nasol este ca in deplasare, nu pot bea o bere :what:

Am inteles ca motorul totusi merge. Chiar daca merge prost, eu zic ca-i mai eficient sa tragi tu o fuga pan' la mine... de facut o facem oricum!

PS. ...bere are si la mine, la parter. Si oricum eu dau prima bere... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine stie cum trebuie sa fie configurata seaua, pentru a nu-ti crea un disconfort dupa 2-3 ore de mers pe motor? De cate ori fac un drum mai lung, ultima parte devine un chin(...ba pe-o buca, ba pe alta :splat: ). Probabil trebe modificat ceva la forma sau la duritate... vreau ceva mai ergonomic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o imbunatatire ce ajuta mult:

demontezi invelitoarea scotand cu grija capsele, tai in burete un sant atat cu sectiunea in forma de V cat si ca forma cu deschizatura mai mare inspre spatele seii, in dreptul unde vine noada (sacrul coloanei vertebrale). remontezi invelitoarea cu capse noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Probabil trebe modificat ceva la forma sau la duritate... vreau ceva mai ergonomic.

 

Cristi, eu as lasa-o exact cum e, sa nu cumva s-o strici mai rau... insa incearca cu o perna de-aia cu silicon asezata peste sha. Cica face toti banii. Cele de moto sunt scumpe insa am inteles ca la decathlon au pt bicicleta, la vreo 100 de ron.

 

Am încercat să pun poza și nu vrea choose files???

 

choose files, da. alegi, apoi dai attach. la sfarsit, apesi post. Exact in pasii descrisi acum cateva posturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, deocamdata nu stric nimic. Incerc sa ma informez, poate exista cineva care a facut ceva in acest sens. De perna cu slicon am auzit ceva, dar singura informatie scrisa de un utilizator(tot pe acest topic) este faptul ca nu-i multumit - a pierdut siguranta si aluneca pe sa, a renuntat dupa juma' de ora si nu poate spune cum se simte dupa 4 ore. Apoi nu cred ca merita sa dau banii pe ea doar pentru incercari.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata seile mele refacute si retapitate ...multumesc lui ena dan din timisoara pentru lucratura daca mai vrea careva sincer merita sa incercati si are pretui mai mult decit decente las si un numar de telefon pentru contact 0761326424

Editat de augustin31
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Asa arata seile mele refacute si retapitate ...

 

arata super!

 

- ce e materialul acela gri cu care se pare ca a inlocuit o parte din buretele original bej?

- pe la cusaturi intra apa? cum sunt izolate?

- materialul negru cu care sunt retapitate este durabil? de care este?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata seile mele refacute si retapitate ...

Da, vad... asa arata si ale mele! Pe mine insa ma intereseaza cum te simti pe ele fata de inainte? Ce diferenta este? Ce sa inlocuit la ele si ce schimbari ergonomice ai realizat? Sunt mai moi sau mai tari, mai inalte/joase, mai bombate/plate, etc... Baniesc ca tu le-ai refacut fiindca erau degradate/uzate!

 

Cred ca fabricantul a insistat mai mult pe design, moto fiind conceputa pentru plimbari scurte, de agrement unde nu stai toata ziua calare. Iar cand sta mult timp in ploaie patrunde apa prin cusaturi, se imbiba buretele si dupa aceea timp de o saptamana te uda foarte elegant la c#r...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi pare rau ca nu pot sa va dau mai multe detalii ...azi dimineata au ajuns la mine inapoi ...cert e ca dupa cei 25 de km parcursi azi eu o simt mai bine ..dar ramane de vazut pe viitor la plimbarimai lungi ... iar cu apa printre cusaturi .. nu pot sa dau nici o explicatie ...eventual revin cu detalii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vad... asa arata si ale mele! Pe mine insa ma intereseaza cum te simti pe ele fata de inainte? Ce diferenta este? Ce sa inlocuit la ele si ce schimbari ergonomice ai realizat? Sunt mai moi sau mai tari, mai inalte/joase, mai bombate/plate, etc... Baniesc ca tu le-ai refacut fiindca erau degradate/uzate!

 

Cred ca fabricantul a insistat mai mult pe design, moto fiind conceputa pentru plimbari scurte, de agrement unde nu stai toata ziua calare. Iar cand sta mult timp in ploaie patrunde apa prin cusaturi, se imbiba buretele si dupa aceea timp de o saptamana te uda foarte elegant la c#r...

 

Darian (e si pe aici pe grup) se mai ocupa de sei. /index.php?/topic/291524-reparatii-sei/page-80 , dar din cate am citit e cam "ocupat". Poate macar poti sa obtii cateva raspunsuri la cum ar trebui facuta asa incat sa fie mai confortabila la drum lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

revin cu detalii

 

chiar te rugam, bineinteles dupa ce iti formezi o impresie - nu stiam ca de-abia ti-au sosit. asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut pe toata lumea.

Am de ceva vreme o viroaga 750 la care nu am intampinat probleme deosebite in afara de bendix (multa lume se plange).

Pentru ca nu ma dau banii afara din casa, anul acesta m-am apucat pe cont propriu de mesterit la ea. Respectiv schimbat semeringuri

si ulei furca, ulei grup, reglat culbutori, e.t.c. totul in afara de carburatoare(am avut o tentativa dar "manutele mele mici" nu prea intrau pe la suruburi).

Toate bune si frumoase pana intr-o zi cand la plecare, stand la relanti si-a schimbat mersul dintr-o data. nu tragea , pacanea, pocnea, bla, bla, bla.

Hai ca m-am apucat de povestiri. Deci in concluzie, daca n-ati adormit,am verificat daca scanteieste si daca benzineste, de scanteit scanteia, de benzinit pe pistonul 1 nu prea.

asa ca am dat jos carburatoarele ( sita cuiului de la plutitor era plina de rugina), am curatat tot ce era inauntru, am respectat aceleasi strangeri pentru ca mi-a fost frica sa nu-l

sperii.

Problema : miros benzina evacuare, trosnete in admisie dar merge chiar mai bine ca inainte.

Daca a inteles cineva ce am vrut sa zic si nu s-a plictisit pana aici dau o bere, pentru un ajutor dau si un mic( mai mic)

 

P.S. Este prin Constanta vreun coleg cu 750 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca a inteles cineva ce am vrut sa zic si nu s-a plictisit pana aici dau o bere...

Esti pe drumul cel bun. Ai inceput o treaba si ai lasat-o neterminata... mai trebe un reglaj de carburatie si este gata! Faptul ca ai lasat "aceleasi strangeri" nu este suficent, dupa cum vezi! Sigur gasesti in C-ta un baiat priceput la asa ceva, trebuie sa stai langa el sa vezi si sa intelegi... data viitoare va fi o joaca pentru tine.

Iti trebuie neaparat doua vacuumetre, in lipsa iti poti face(in zece minute) un comparator cu furtune, restul e poezie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu in Cta sunt mai multe Xv uri de 750 si 1100. Unul din membrii Seavolwes are una de 750, daca veneai la intrunire o vedeai :) . M-am si urcat pe ea si pozitia este geniala .

Cat despre mecanici care sa iti faca carburatia ar fi cativa in Cta ,printre care si Andrei la Mymoto(Ducatti) care lucreaza foarte bine ( am facut diverse pe la el ) dar merge pe preturile de service autorizat ca sa spun asa sau un tip Marian ( la care ajung si eu in cateva zile si lucreaza la un service/vulcanizare la iesire din Palazu catre Ovidiu) care este si de treaba si priceput si are si preturi acceptabile. Daca te intereseaza sa ajungi pe la marian sa iti vada,asculte motorul, eventual sa iti regleze carburile lasa un msj aici si vedem cum ne intalnim cand ma duc la el . Cat despre service ul Ducatti, este pe prima strada la dreapta ( e cu sens unic cum intri de pe sos Mangaliei) dupa Doraly.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi, fabricatul vacumetrelor si reglatul carburilor este poate poezie pentru tine, in schimb pentru noi, neavenitii, ignorantii in ale mecanicii este mai degraba o carte de-a lui Marcel Proust.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat pe blog-ul lui Cristi si va dati seama ca o sa incerc sa-mi fac niste vacuumetre, am incercat ceva pe principiul vaselor comunicante dar nu reusesc sa le reglez.

Deocamdata incerc sa le dau jos iar si sa refac nivelul ( cred ca este prea mare deoarece cand ii bag benzina pe direct iese peste tot ). Apoi o sa incerc o sincronizare, daca nici asa nu reusesc o sa intru pe mana profesionistilor.

 

"Unul din membrii Seavolwes are una de 750, daca veneai la intrunire o vedeai :) ." -

o tineam demontata de vreo saptamana si ieri am trecut prin Mamaia am vazut bulucul de moto si mi-am zis ..bai am si "io" motocicleta asa ca am facut cale intoarsa acasa am montat-o dar din cauza mirosului de benzina din esapament si din cauza nivelului destul de ridicat de benzina din camera mi-a fost frica sa ma duc cu ea incolo.

Iar cu masina ma simt ca fara buletin printre ei mai ales ca nu prea am socializat cu motoristi decat in mers .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi, fabricatul vacumetrelor si reglatul carburilor este poate poezie pentru tine...

Nu-i chiar asa, stai linistit, va fi si pentru voi!

Daca ai moto inseamna ca sti ce inseamna un surub, restul se invata impins de nevoie si de "dragostea" ce-ti ia somnul... asa am plecat si eu la drum cu multi ani in urma, cand habar nu aveam ce inseamna bujie... astazi nu prea mai sunt secrete pentru mine.

Acum a venit vremea sa va destainui din experientele traite, evident pentru cine are nevoie... am scris si voi mai scrie... de cate ori va fi nevoie!

=====

 

Vreau sa-ti spun ca-mi pare rau ca nu am venit la Seavolwes(este printre cele mai reusite actiuni de genul), chiar imi doream sa ne vedem... apoi iubesc valurile, rasaritul de soare, nisipul, aerul si tot ce inseamna marea.

Ieri dimineata cerul era acoperit de nori, m-am dus la @Elmann sa vad ce are motorul lui... pe la pranz sa inseninat... dubii serioase cu plecatul... sa plec, sa nu plec...

astazi ce sa mai zic??

Nu pot decat sa-ti urez distractie maxima!!!!! tie si la toti participantii. Deja am vazut primele foto!

 

...Apoi o sa incerc o sincronizare, daca nici asa nu reusesc....

Nu exista "nu reusesc", exista lipsa de experienta si neancrederea in tine... Experienta o capeti cu timpul iar increderea depinde doar de tine!

 

Acum la cele scrise e tine:

- unul din cuiele pontou(obturator) nu este asezat corect - nu inchide, agata - vezi ca are pozitie la montaj(un carlig din sarma de otel ce trebuie sa fixeze lamela plutitorului)

- camera de nivel constant are o gaura(orificiu de egalizare) ce comunica cu exteriorul printr-o tevusca ce se termina cu un furtun.

- vezi pe care din aceste furtune curge benzina - asa identifici carbul cu problema

- nu trebe sa demontezi carburatorul, defaci cele 4 suruburi laterale de la camera de nivel constant si i ndepartezi capacul - o sa curga benzina din camera

- tragi cuiul de la articulatia plutitorului, acesta cade impreuna cu cuiul obtutator

- repozitionezi cuiul cu carligul spre tine si montezi plutitorul astfel incat lamela de actionare sa se afle pozitionata intre cui si carlig

- pui capacul si faci probe punand repetat contactul(actionezi pompa de benzina)

 

Scrie tot ce ai facut, ce nu sti si ce nu intelegi. Incerc sa-ti explic fiecare pas ce trebuie facut.

=======

 

Daca renunti si jungi la Andrei stai pe langa el si intreaba-l tot ce vrei sa sti... ia legatura cu @Jerycho.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...