Geo_ZGA Postat Iulie 15, 2013 Share Postat Iulie 15, 2013 salut. in ultima instanta rezolvi cu sudura... doar sa nu-l tai/retezi de tot. nu stiu daca cu surubelnita ai vreo sansa, nu prea ai forta in ea plus ca e posibil sa se rupa capatul pe care-l fortezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Iulie 15, 2013 Share Postat Iulie 15, 2013 Multumiri lui Cristi 57. Pe un drum complet tampit, abrupt si cu pietris (dar cu un peisaj uluitor de frumos, undeva in Apuseni), mobra mea a gasit de cuviinta sa se opreasca, din cauza motorului prea incins. Dar cu ajutorul telefonic al lui Cristi, care m-a invatat ce sa verific si ce sa fac plus cu ajutorul unui camarad motociclist ungur din Bihor (membru Hawks M.C.) care a oprit sa ma ajute si am verificat impreuna tot ce trebuia verificat, am plecat mai departe, cu bine. Multumesc, Cristi! Multumesc, Orban Csike! Vand XV-535, stare buna. O vand pentru a o inlocui cu o sora mai mare. Pret 1600€ cu suport, topcase si sidecase. Si da, cunosc aceasta motocicleta. Este intr-o stare excelenta, mentinuta astfel de un om priceput si atent cu motocicleta lui. Indraznesc sa spun, prin prisma experientelor personale, la fel de atent si cu pricepere s-a ocupat si de problemele inerente ale motocicletelor prietenilor lui. .. Nu multi oameni isi ingrijesc motocicleta asa cum o face Cristi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Iulie 15, 2013 Share Postat Iulie 15, 2013 intrebare la voi posesorii mai vechi ai virago 535, la cati kilometri este recomandat schimbul de ulei la modelul asta ? mentionez ca am achizitionat un virago recent si tocmai am ajuns la 3000 km de la schimbul de ulei si nu stiu daca trebuie sa schimb acum sau cand mai exact. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 15, 2013 Share Postat Iulie 15, 2013 (editat) nu sunt posesor mai vechi, dar stiu un lucru: uleiul nu se schimba la 3000 km, fie el si mineral. Un ulei mineral sigur duce 6000-7000km, si unul sintetic 10000km. Acum mai depinde si de perioada de timp... cam la 1 an, zic eu. in cazul moto, la sezon. de schimbat, il poti schimba si la fiecare 1000km, dar dai banii degeaba... oricum, esti sigur ca a fost facut schimbul cand spune fostul proprietar? bine e sa-l schimbi (si filtrul) imediat ce o iei, sa fii sigur. Editat Iulie 15, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 ... la cati kilometri este recomandat schimbul de ulei la modelul asta ? ... Respecta programul de intretinere dat de fabricant si nu te doare capul! Nu utiliza alt ulei decat cel indicat - indiferent de producator. Indicatiile date de "specialisti" de cele mai multe ori te vor costa inzecit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 salut. in ultima instanta rezolvi cu sudura... doar sa nu-l tai/retezi de tot. nu stiu daca cu surubelnita ai vreo sansa, nu prea ai forta in ea plus ca e posibil sa se rupa capatul pe care-l fortezi. Ai avut dreptate. Nu merge asa. Se rup marginile. Am incercat si cu doua mox-uri. Aluneca pe surub. Nu vrea sa iasa. Incercand sa scot un surub rupt cu un mox am uitat ca prostu' de riscul zgarierii blocului motor : https://lh5.googleusercontent.com/-Gj7qrAX7x-M/UeVUpM_1UbI/AAAAAAAACFs/CijViBtLq04/w925-h694-no/20130716_170919.jpg E ok daca pun doar garnitura cu pasta de eransare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 nu sunt posesor mai vechi, dar stiu un lucru: uleiul nu se schimba la 3000 km, fie el si mineral. Un ulei mineral sigur duce 6000-7000km, si unul sintetic 10000km. Acum mai depinde si de perioada de timp... cam la 1 an, zic eu. in cazul moto, la sezon. de schimbat, il poti schimba si la fiecare 1000km, dar dai banii degeaba... oricum, esti sigur ca a fost facut schimbul cand spune fostul proprietar? bine e sa-l schimbi (si filtrul) imediat ce o iei, sa fii sigur. uleiul si filtrele aer/ulei impreuna cu cauciucurile au fost schimbate impreuna cu mine la garaj, deci sunt sigur de numarul de km parcursi. motorul il am de la un prieten ce a avut parte de un accident "minor" 40km/h dar cu efecte majore pentru el(ambele picioare rupte) dar nu si pentru motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Ai avut dreptate. Nu merge asa. Se rup marginile. Am incercat si cu doua mox-uri. Aluneca pe surub. Nu vrea sa iasa. Incercand sa scot un surub rupt cu un mox am uitat ca prostu' de riscul zgarierii blocului motor : https://lh5.googleusercontent.com/-Gj7qrAX7x-M/UeVUpM_1UbI/AAAAAAAACFs/CijViBtLq04/w925-h694-no/20130716_170919.jpg E ok daca pun doar garnitura cu pasta de eransare? parerea mea e ca nu... surubul ala lipsa strangea capacul, siliconul nu suplineste un surub. acum nici nu-mi dau seama cum si cat ar strange surubul respectiv... stiu ca e cam nasol sa ajungi cu ea la un meserias, dar nu stiu ce alte optiuni ai. nici cu 2-3-4 piulite insurubate nu merge? botezat bine cu un spray antigripant cu o seara inainte, incins bine si incercat cu inelara, eventual cu socuri, dat cu ciocanul in cheie... daca nici sudura nu e o solutie, mai ai varianta extractoarelor, a gaurii cu bormasina (bine centrata), a refacerii filetului... astea se pot face si acasa, dar cu scule. eu n-am gasit inca surub sa nu-l pot scoate, cel mai greu a fost la cel al oglinzii, care era retezat, ruginit si, mai ales, infiletat in aluminiu (suportul de pe ghidon). data gaura mai mica cu bormasina si rupt bucata cu bucata cu o daltita mica, pana a iesit. am stricat fff putin filetul... si daltita la gunoi. totusi incearca sa rezolvi cu piulite puse pe el sau cu sudura. nu ai nici un vecin cu aparat de sudura? in ce zona stai? un tig se poate lua "in spate" usor... uleiul si filtrele aer/ulei impreuna cu cauciucurile au fost schimbate impreuna cu mine la garaj, deci sunt sigur de numarul de km parcursi. motorul il am de la un prieten ce a avut parte de un accident "minor" 40km/h dar cu efecte majore pentru el(ambele picioare rupte) dar nu si pentru motor. atunci e bine, daca stii motorul bine intr-un anumit sens, insanatosire grabnica prietenului tau. in cazul asta, stai linistit cu uleiul, nu e cazul sa-l schimbi... a confirmat si Cristi asta, cu pozele cu graficul dat de producator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Io zic ca merita sa incerci sa sudezi o piulita (M8?) pe capatul surubului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) parerea mea e ca nu... surubul ala lipsa strangea capacul, siliconul nu suplineste un surub. acum nici nu-mi dau seama cum si cat ar strange surubul respectiv... stiu ca e cam nasol sa ajungi cu ea la un meserias, dar nu stiu ce alte optiuni ai. nici cu 2-3-4 piulite insurubate nu merge? botezat bine cu un spray antigripant cu o seara inainte, incins bine si incercat cu inelara, eventual cu socuri, dat cu ciocanul in cheie... daca nici sudura nu e o solutie, mai ai varianta extractoarelor, a gaurii cu bormasina (bine centrata), a refacerii filetului... astea se pot face si acasa, dar cu scule. eu n-am gasit inca surub sa nu-l pot scoate, cel mai greu a fost la cel al oglinzii, care era retezat, ruginit si, mai ales, infiletat in aluminiu (suportul de pe ghidon). data gaura mai mica cu bormasina si rupt bucata cu bucata cu o daltita mica, pana a iesit. am stricat fff putin filetul... si daltita la gunoi. totusi incearca sa rezolvi cu piulite puse pe el sau cu sudura. nu ai nici un vecin cu aparat de sudura? in ce zona stai? un tig se poate lua "in spate" usor... atunci e bine, daca stii motorul bine intr-un anumit sens, insanatosire grabnica prietenului tau. in cazul asta, stai linistit cu uleiul, nu e cazul sa-l schimbi... a confirmat si Cristi asta, cu pozele cu graficul dat de producator. Din pacate s-a rupt extractorul in interior. Si nu l-am folosit pe cel mai mic. L-am bagat pe cel mai mare cu putinta . Al dracu surub e atat de fragil ca se rupe la orice stres dar extractoare e in stare sa manance. Motorul a mers fara surubul ala de cand l-am cumparat . vreo 8000km . Acum imi dadui seaman ca lipseste cu ocazia bulirii starter clutchului. Io zic ca merita sa incerci sa sudezi o piulita (M8?) pe capatul surubului. Am incercat cu sudura s-a rupt piulita in surub. Editat Iulie 17, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Daca a mers fara probleme, fara acel surub, banuiesc ca poate sa mearga si in continuare Garnitura si/sau silicon (recomand Victor Reinz, dar merge si unul mai ieftin) si asta e. Din fata monitorului nu-mi dau seama cat de important e acel surub... tu stii mai bine. Ultima varianta ar fi cea cu datul gaurii si refacutul filetului, daca se poate pe aceeasi dimensiune, daca nu, mai mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Daca a mers fara probleme, fara acel surub, banuiesc ca poate sa mearga si in continuare Garnitura si/sau silicon (recomand Victor Reinz, dar merge si unul mai ieftin) si asta e. Din fata monitorului nu-mi dau seama cat de important e acel surub... tu stii mai bine. Ultima varianta ar fi cea cu datul gaurii si refacutul filetului, daca se poate pe aceeasi dimensiune, daca nu, mai mica. Mersi , o sa pun capacul fara surubul ala , pun si garnitura si pasta siliconica . Decat la Cezar de pe forum m-as duce da el e departe si n-am cum sa car motorul. Si mi-a zis ca e plecat din tara. In rest , in altcineva n-as avea incredere sa-mi dea vreo gaura p-acolo, la cati melteni sunt cine stie ce-mi mai buleste la motor. Daca a mers 8000km + cine mai stie cat fara surubul ala. + ca avea pe capac doar pasta siliconica nu si garnitura. Daca a mers fara probleme, fara acel surub, banuiesc ca poate sa mearga si in continuare Garnitura si/sau silicon (recomand Victor Reinz, dar merge si unul mai ieftin) si asta e. Din fata monitorului nu-mi dau seama cat de important e acel surub... tu stii mai bine. Ultima varianta ar fi cea cu datul gaurii si refacutul filetului, daca se poate pe aceeasi dimensiune, daca nu, mai mica. Pasta am Mannol Gasket Maker red. dau pe capac , pun garnitura apoi dau si pe bloc dupa ce se intareste pe capac . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Eu fac de obicei altfel... las 5 minute siliconul pus pe ambele suprafete in strat subtire si cat mai uniform, cu atentie sa nu se reverse pe interior... le pun la locul lor, strang suruburile la mana... si abia dupa cateva ore, eventual a 2a zi, strang pana la capat. Vorbesc de auto, la moto inca n-am umblat la capace, dar urmeaza... Daca folosesti garnitura, stratul sa fie f subtire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Din cat stiu eu, pasta siliconica se pune numai daca nu ai garnitura. Deci ai garnitura....... Editat Iulie 17, 2013 de Crazy Angel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Oho, traiasca domnu' Vineri poate va fac o vizita, il sun maine pe Razvan, sper ca mi-au ajuns piesele. Cand am avut ocazia, am folosit si silicon, chiar daca am avut garnitura. Mai ales daca garnitura e refolosita. Daca e pus in strat f subtire, nu strica... chiar si mecanicii care mi-au facut motorul la masina, cu garnitura noua VR, au pus si putin silicon. Si nu da nici un strop de ulei... in schimb, unde nu au folosit, la capacul tachetilor, da fff putin ulei pe la un colt/surub. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 ...am pus in motor Motul 20w50 -7100 Ester ... Apoi am constatat ca imi patineaza ambreiajul, ... Am reschimbat uleiul si totul a revenit la normal.... Personal utilizez ce scrie in carte 15W40...cu indicativul API - SE, SF, SG acelasi lucru l-am patit si eu. te rog sa-mi spui ce ulei folosesti dupa experienta asta. in orasul meu nu am gasit decat motul si repsol... n-as mai lua motul. oare repsolul e ok? am mai vazut intr-un oras prin care mai trec ulei castrol pt. motociclete. am ezitat sa-l iau fiindca nu se specifica pe eticheta nimic despre compatibilitatea cu cutii de viteza si ambreiaje ude, desi scria ca-i pt. motociclete in 4 timpi. m-a tentat sa-l iau - as face o economie de ~40-50 lei la schimb (4l) fata de celelalte doua uleiuri mentionate. merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Bel Ray nu te "pasioneaza"? Eu nu am incercat inca, de fapt inca nici n-am pornit mobra, dar asta voi lua... mineral sau semi, inca nu-s hotarat, 20w50, ca 20w40 indicat pt a mea nu se mai fabrica. p.s: il poti comanda de oriunde sa-ti vina prin posta (7-8 lei in plus) Editat Iulie 17, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Oho, traiasca domnu' Vineri poate va fac o vizita, il sun maine pe Razvan, sper ca mi-au ajuns piesele. Cand am avut ocazia, am folosit si silicon, chiar daca am avut garnitura. Mai ales daca garnitura e refolosita. Daca e pus in strat f subtire, nu strica... chiar si mecanicii care mi-au facut motorul la masina, cu garnitura noua VR, au pus si putin silicon. Si nu da nici un strop de ulei... in schimb, unde nu au folosit, la capacul tachetilor, da fff putin ulei pe la un colt/surub. Am dat subtire unde nu e surub in rest am lasat doar garnitura. Am strans surubrile capacului la 10Nm, rotorul la 80Nm, starter clutchul de volanta la 20Nm + adeziv de filet, Suruburile statorului la 7Nm + 1/3 din lungime adeziv de filet. Maine pun schimbatorul , bujiile si dam drumul . Ulei am Motul 7100 20w50. . Oricum o sa-mi modific stilul de condus ca prea am tras de motor d-aia o fi si pocnit starter clutch-ul, asta nu-i motor de viteza si acceleratii bruste. Editat Iulie 17, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Anul trecut am avut 15W40, insa la canicula dupa mai mult timp parca simteam ceva la motor. Anul acesta am pus Repsol 20W50 din curiozitate... motorul se comporta excelent si pe canicula, in traficul din Bucuresti. Cred ca 20W50 este exact ce trebe... si-l voi utiliza si in viitor. Editat Iulie 17, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Anul trecut am avut 15W40, insa la canicula dupa mai mult timp parca simteam ceva la motor. Anul acesta am pus Repsol 20W50 din curiozitate... motorul se comporta excelent si pe canicula, in traficul din Bucuresti. Cred ca 20W50 este exact ce trebe... si-l voi utiliza si in viitor. Mineral sau semisintetic? Sau sintetic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Am incercat cu sudura s-a rupt piulita in surub. Told ya! Alta data dai direct gaura si rezolvi problema in 10 minute! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Told ya! Alta data dai direct gaura si rezolvi problema in 10 minute! Pana ll urmatoarea desfacere de capac alternator o sa ma documentez cum se face operatiunea ca la carte deoarece nu vreau sa stric ceva si-o scot la capat pana la urma. Multumesc pentru sfaturi tuturor! Editat Iulie 17, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Mineral sau semisintetic? Sau sintetic? Pai daca incepe cu 20, nu poate fi sintetic... chiar daca scrie pe ambalaj asa ceva! Ce este bine de stiut? - O data pus in motor si dupa ce ai rulat cu moto, degradarea uleiului incepe. Asta inseamna ca si daca nu mergi cu motorul el continua sa se degradeze. Deci chiar daca nu ai km multi este bine ca sa-l inlocuiesti macar o data pe an. Am citit undeva ca daca masina sta in garaj 6 luni, atunci cand vrei sa o utilizezi obligatoriu inlocuiesti uleiul din motor. - Uleiurile minerale multigrade din zilele noastre, datorita aditivilor, au propietati identice ca si cele sintetice, doar durata de exploatare este mai scurta. Astfel poti merge linistit cu mineralul chiar 12000 km. Apoi Virago are un motor cu turatie mica catre medie, asta inseamna ca nu solicita si nu distruge uleiul la fel de repede ca un motor SS. - Filtrul nu este necesar sa fie schimbat o data cu uleiul ci la doua schimburi. Degradarea uleiului nu produce colmatarea filtrului. Acesta retine depunerile ce rezulta in timpul arderii trec pe langa secmenti si ajung in motor, fiind apoi spalate de ulei. - In grila de servisare, fabricantul specifica inlocuirea uleiului la 10000 km sau la un an chiar daca nu faci nr-ul de km, iar filtrul la 20000 km. Evident ca aceste valori nu sunt maxime! Din motive de siguranta si acordare garantie constructorul trece cca 60 - 70% din valorile normale. Deci si daca depasesti aceste termene cu 40 - 30% teoretic nu se intampla nimic. Editat Iulie 17, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 nu stiu, am intrebat... producatorii au schimbat atat de multe in productie si marketing, ca nu mai stiu ce sa zic si sa cred... apropos de uleiuri: mobra mea, nepornita de vreo 3 ani aproape, uleiul statut in ea... o sa dau afara uleiul vechi si pun unul nou pt 10-15 min de functionare, sa "spele" pe acolo. ce nu stiu eu e daca sa schimb filtrul de ulei inainte de primul schimb, cel de 15 min, sau dupa el, la schimbul final cu care voi merge putinul timp ramas din sezonul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 (editat) Nu cred ca este cazul sa schimbi de doua ori uleiul. Incalzesti motorul cu uleiul vechi si apoi il inlocuiesti dupa ce lasi sa curga tot. Este mai simplu! Dar daca vrei sa faci o "spalare", nu te opreste nimeni. Filtrul il schimbi inainte sa torni uleiul nou( si daca ai rulat cu cel vechi 20000 km) Editat Iulie 17, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.