Sari la conținut

Eu, Singur Pe Strada ... Incident De Incepator


Reason
 Share

Postări Recomandate

Fiind incepator , acum o luna si ceva intrebam aici pe forum ce sa aleg dintre Yamaha tdm 850 , Honda cbf 600 sau vfr 800, dupa cum am atasat am ales tdm 850....si tdm mi-am facut degetu.

 

 

 

Ma duceam la munca de dimineata pe racoare si intr-o curba la dreapta, in coborare, am apasat putin mai tare frana de spate..a alunecat, instantaneu din instinct am luat piciorul de pe frana , a prins din nou aderenta si m=a aruncat pe stanga.

 

ZBOING cu casca si cu tot corpul pe asfalt si vreo 5 rostogoliri pana in boscheti.

 

Consecinte :

deget rupt si nu mai stiu ce nasol la el...julituri pe picioare si pe coate

manusa stanga si geaca (Spyke cu protectii) ....rupte

motorul putin sifonat...toba putin indoita, semnalizare fata bucati, carena stanga julita bine,, bord crapat , pedale rupte

 

singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ?..va intreb ca acum cateva zile am intrebat un posesor de R1 si zice ca el nu foloseste deloc frana spate.

post-8753-1214084762_thumb.jpg

post-8753-1214084854_thumb.jpg

post-8753-1214085237_thumb.jpg

Editat de Reason
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa motocicleta :crack: ...dar si degetul arata bine, next tine take care :crack:

 

Chestiile alea in deget la ce folosesc? Cum poti sta cu ele 30 de zile??? Intreb pentru ca am vazut o persoana cu degetul rupt insa in Belgia si nicidecum nu a avut un astfel de monstrulet :crack:

Editat de Katy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ?

Da, tot timpul. Doar in caz de urgenta (cu ambreiajul tras aici) sau daca spatele e insuficient pun si fata. Aplic pe strada ceea ce am fost invatat in off. Iar, din punctul meu de vedere, spatele e usor controlabil cand e blocat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau ce deget patzit... arata spooky cu 'utilajul' ala infipt in el!

 

Sper sa ti se refaca repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ?..va intreb ca acum cateva zile am intrebat un posesor de R1 si zice ca el nu foloseste deloc frana spate.
[/i]

 

 

Folosesc mereu si fata si spatele indiferent de situatie atata doar ca trebuie sa ai grija sa nu blochezi spatele. Cat priveste accidentul tau...stai linistit ca altii patesc mai rau si mai e o chestie, pana nu cazi odata nu poti spune ca esti motociclist (totusi nu-si doreste nimeni sa cada).

 

Insanatosire grabnica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[/i]

 

 

Folosesc mereu si fata si spatele indiferent de situatie atata doar ca trebuie sa ai grija sa nu blochezi spatele. Cat priveste accidentul tau...stai linistit ca altii patesc mai rau si mai e o chestie, pana nu cazi odata nu poti spune ca esti motociclist (totusi nu-si doreste nimeni sa cada).

 

Insanatosire grabnica!

Stau destul de linistit ca am mai avut astfel de experimente .. am mai cazut nu stiu cate ori de pe bicla , de pe scuter..etc. dar fara urmari. Cred ca este vb. si de limita. Se pare ca vreau sa vad cam pana unde este limita instrumentului ca sa stiu pana unde se foloseste.... bineanteles se mai intampla si cate ceva.

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu de obicei le folosesc pe amandoua simultan in situatii de urgenta insa in curba nu folosesc fata decat f rar. deaia e bine sa exersezi franarea de urgenta ca altfek te alegi cu un 'emitator' de mare frumusete la deget (bine ca nu e la cap). bafta multa si insanatosire lui Tom Degetel. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
Stau destul de linistit ca am mai avut astfel de experimente .. am mai cazut nu stiu cate ori de pe bicla , de pe scuter..etc. dar fara urmari. Cred ca este vb. si de limita. Se pare ca vreau sa vad cam pana unde este limita instrumentului ca sa stiu pana unde se foloseste.... bineanteles se mai intampla si cate ceva.

 

Merci

 

Imi place ca esti optimist, ma uit la frati-miu si ma mir ca inca este-n viata (are un picior amputat inca din copilarie) si a avut cateva accidente (ce-i drept nu din vina lui dar este predispus la ele) dar nu se lasa ii da inainte, macar l-am convins sa-si ia un Burgman de 250 ca modelul asta il "calmeaza", merge mai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa motocicleta :crack: ...dar si degetul arata bine, next tine take care :crack:

 

Chestiile alea in deget la ce folosesc? Cum poti sta cu ele 30 de zile??? Intreb pentru ca am vazut o persoana cu degetul rupt insa in Belgia si nicidecum nu a avut un astfel de monstrulet :crack:

 

 

Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie.

 

Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum.

 

Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation

 

Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur

http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg

Editat de Baazalung
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi.

Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti.

De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata.

 

Invata sa franezi! E vital!

 

Ai inceput pe un animal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi.

Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti.

De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata.

 

Invata sa franezi! E vital!

 

Ai inceput pe un animal...

 

Eu totusi cred ca mai este vb. si de temperatura asfaltului ...in dimineata aceea era destul de racoare si a alunecat mult mai usor. Aceeasi curba am facut-o de vreo cateva zeci de ori la aceeasi viteza.

 

Nu vreau sa se dea impresia ca sant deja si eu un nr. 46 pe motor...crede-ma ca nu este animal.

 

Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie.

 

Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum.

 

Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation

 

Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur

http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg

 

In final doctorul mi-a spus ca degetul nu o sa se mai inchida ca la inceput , o sa stea putin departat cand strang pumnul.

Ma gandesc eu ....ca daca vreau sa dau si eu o directa de stanga o sa mai bag si un deget in ochi in acelasi timp....alta belea :crack:

 

Haz de necaz...oricum nu e asa grav.

De durut nu ma doare , m-a durut putin primele 2 - 3 zile....sa vedem dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi.

Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti.

De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata.

 

Invata sa franezi! E vital!

 

Ai inceput pe un animal...

 

What he said.

 

 

Daca blochezi spatele, mai bine il tii asa. In schimb, daca blochezi fata, instantaneu da-i drumu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosec fata si spatele concomitent. spatele trebuie dozat bine deoarece folosind frana fata furca se va compresa, greutatea se va muta pe fata si spatele va ramane mult mai usor si "pregatit" sa rupa aderenta.

pentru mine frana fata e sfanta.

doar frana spate folosesc la viteze mici, la parcari, pe nisip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie.

 

Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum.

 

Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation

 

Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur

http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg

Multumesc de infos :crack: sper sa nu am never ever nevoie de asa ceva, arata infiorator chiar si pentru un Tom Degetel cum spunea cineva mai sus :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folossc foarte mult si frana spate. mai ales acum, cand am probleme cu frana fata, m-am obisnuit sa franez la limita aderentei cu spatele. la franare de urgenta le folosesc pe ambele. probabil ai cazut si din cauza vremii racoroase + caucicuri reci = aderenta scazuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc spatele indiferent de viteza, si aici ma refer si la 200, de multe ori pun spatele innainte.

nu stiu ce sa zic multi sunt foarte speriati de spate, eu nu am nici o problema ce e drept m-am dat foarte mult pe enduro si inca ma mai dau, unde e un deliciu sa lucrezi cu spatele. dar trebuie sa ai si un pic de sange race, uite ieri intr-un moment de inconstienta m-am dat pe doua curbe un pic mai tare si imediat dupa 200 m la iesire este o trecere de pietoni (uitasem de ea) si evident cineva traversa si dai mare frana cu saptele pana in momentul in care s-a dus pe dreapta mult si urma sa ma arunce (highside) dupa care i-am dat drumu si am blocat-o iarasi dar mai finut.

 

nu stiu depinde foarte mult de la motoreta la motoreta (centru de greutate, suspensie) si evident si ce cauciuc ai, eu am supercorsa care probabil prin compozitia lor soft suporta abuzul asta foarte bine.

iti recomand sa incepi usor de la viteze mici si faci frana numai cu spatele ca sa intelegi mai bine dinamica dupa care maresti viteza si intensitatea franarii. evident lucrul asta il faci intr-un spatiu fara trafic si la inceput pe un asfalt curat. pentru mine frana spate este optiunea nr 1 cand vine vorba de franari pe viraj sau ajustarea trasei.

 

sanatate multa si mult succes, iti recomand sa incepi utilizarea franei spate fara nici o retinere (evident in cunostiinta de cauza).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca fiecare are stilul lui ...si cel mai probabil totul depinde de motocicleta

Tdm-ul meu nu franeaza cine stie ce cu spatele, chiar daca ajung sa blochez roata...adica nu se simte

 

Dupa cum s-a spus mai sus ``depinde foarte mult de la motoreta la motoreta (centru de greutate, suspensie) si evident si ce cauciuc ai``... e si parerea mea

Editat de Reason
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franele se folosesc in functie de viteza si de motocicleta. Ca sfat general la viteza mica foloseste frana spate, iar la viteza mare frana fata in cantitate mai mare. Am patit de 2 ori pana acum sa cad la viteza mica pentru ca am blocat frana fata. Alte reguli mai sunt ca daca blochezi roata spate o tzi blocata, iar la cea fata sa ii dai drumul imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut eu o schiema pe undeva cum franezi ..... si cica franezi inainte de curba ... in curba menti viteza si te inclini iar la iesire accelerezi si te indrepti :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...