Reason Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 (editat) Fiind incepator , acum o luna si ceva intrebam aici pe forum ce sa aleg dintre Yamaha tdm 850 , Honda cbf 600 sau vfr 800, dupa cum am atasat am ales tdm 850....si tdm mi-am facut degetu. Ma duceam la munca de dimineata pe racoare si intr-o curba la dreapta, in coborare, am apasat putin mai tare frana de spate..a alunecat, instantaneu din instinct am luat piciorul de pe frana , a prins din nou aderenta si m=a aruncat pe stanga. ZBOING cu casca si cu tot corpul pe asfalt si vreo 5 rostogoliri pana in boscheti. Consecinte : deget rupt si nu mai stiu ce nasol la el...julituri pe picioare si pe coate manusa stanga si geaca (Spyke cu protectii) ....rupte motorul putin sifonat...toba putin indoita, semnalizare fata bucati, carena stanga julita bine,, bord crapat , pedale rupte singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ?..va intreb ca acum cateva zile am intrebat un posesor de R1 si zice ca el nu foloseste deloc frana spate. Editat Iunie 21, 2008 de Reason Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zuziki Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 FOARTE RAR CEL MAI BINE E SA FOLOSESTI FRANA DE MOTOR SPER SA TE FACI BINE CAT MAI REPEDE SI SA ITI REPARI MOTO SI MAI REPEDE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reason Postat Iunie 21, 2008 Autor Share Postat Iunie 21, 2008 Am uitat sa zic ca am fost operat la deget si doctorul mi-a infipt chestia aia in deget pt. vreo 30 de zile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zuziki Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 UFFFFFFF ALA DA DEGET RUPT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Katy Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 (editat) Frumoasa motocicleta ...dar si degetul arata bine, next tine take care Chestiile alea in deget la ce folosesc? Cum poti sta cu ele 30 de zile??? Intreb pentru ca am vazut o persoana cu degetul rupt insa in Belgia si nicidecum nu a avut un astfel de monstrulet Editat Iunie 21, 2008 de Katy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ? Da, tot timpul. Doar in caz de urgenta (cu ambreiajul tras aici) sau daca spatele e insuficient pun si fata. Aplic pe strada ceea ce am fost invatat in off. Iar, din punctul meu de vedere, spatele e usor controlabil cand e blocat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr.Wattmaster Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 Uau ce deget patzit... arata spooky cu 'utilajul' ala infipt in el! Sper sa ti se refaca repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 singura intrebare pe care o am ....Voi franati frecvent cu frana de spate ?..va intreb ca acum cateva zile am intrebat un posesor de R1 si zice ca el nu foloseste deloc frana spate.[/i] Folosesc mereu si fata si spatele indiferent de situatie atata doar ca trebuie sa ai grija sa nu blochezi spatele. Cat priveste accidentul tau...stai linistit ca altii patesc mai rau si mai e o chestie, pana nu cazi odata nu poti spune ca esti motociclist (totusi nu-si doreste nimeni sa cada). Insanatosire grabnica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reason Postat Iunie 21, 2008 Autor Share Postat Iunie 21, 2008 [/i] Folosesc mereu si fata si spatele indiferent de situatie atata doar ca trebuie sa ai grija sa nu blochezi spatele. Cat priveste accidentul tau...stai linistit ca altii patesc mai rau si mai e o chestie, pana nu cazi odata nu poti spune ca esti motociclist (totusi nu-si doreste nimeni sa cada). Insanatosire grabnica! Stau destul de linistit ca am mai avut astfel de experimente .. am mai cazut nu stiu cate ori de pe bicla , de pe scuter..etc. dar fara urmari. Cred ca este vb. si de limita. Se pare ca vreau sa vad cam pana unde este limita instrumentului ca sa stiu pana unde se foloseste.... bineanteles se mai intampla si cate ceva. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razorbladed Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 eu de obicei le folosesc pe amandoua simultan in situatii de urgenta insa in curba nu folosesc fata decat f rar. deaia e bine sa exersezi franarea de urgenta ca altfek te alegi cu un 'emitator' de mare frumusete la deget (bine ca nu e la cap). bafta multa si insanatosire lui Tom Degetel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 Stau destul de linistit ca am mai avut astfel de experimente .. am mai cazut nu stiu cate ori de pe bicla , de pe scuter..etc. dar fara urmari. Cred ca este vb. si de limita. Se pare ca vreau sa vad cam pana unde este limita instrumentului ca sa stiu pana unde se foloseste.... bineanteles se mai intampla si cate ceva. Merci Imi place ca esti optimist, ma uit la frati-miu si ma mir ca inca este-n viata (are un picior amputat inca din copilarie) si a avut cateva accidente (ce-i drept nu din vina lui dar este predispus la ele) dar nu se lasa ii da inainte, macar l-am convins sa-si ia un Burgman de 250 ca modelul asta il "calmeaza", merge mai linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baazalung Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 (editat) Frumoasa motocicleta ...dar si degetul arata bine, next tine take care Chestiile alea in deget la ce folosesc? Cum poti sta cu ele 30 de zile??? Intreb pentru ca am vazut o persoana cu degetul rupt insa in Belgia si nicidecum nu a avut un astfel de monstrulet Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie. Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum. Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg Editat Iunie 21, 2008 de Baazalung Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Iunie 21, 2008 Share Postat Iunie 21, 2008 totul e sa te faci bine, in plus sper sa apara un reply interesant despre franare.... multa bafta si insanatosire completa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi. Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti. De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata. Invata sa franezi! E vital! Ai inceput pe un animal... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reason Postat Iunie 22, 2008 Autor Share Postat Iunie 22, 2008 Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi.Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti. De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata. Invata sa franezi! E vital! Ai inceput pe un animal... Eu totusi cred ca mai este vb. si de temperatura asfaltului ...in dimineata aceea era destul de racoare si a alunecat mult mai usor. Aceeasi curba am facut-o de vreo cateva zeci de ori la aceeasi viteza. Nu vreau sa se dea impresia ca sant deja si eu un nr. 46 pe motor...crede-ma ca nu este animal. Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie. Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum. Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg In final doctorul mi-a spus ca degetul nu o sa se mai inchida ca la inceput , o sa stea putin departat cand strang pumnul. Ma gandesc eu ....ca daca vreau sa dau si eu o directa de stanga o sa mai bag si un deget in ochi in acelasi timp....alta belea Haz de necaz...oricum nu e asa grav. De durut nu ma doare , m-a durut putin primele 2 - 3 zile....sa vedem dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Oryon Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Nu mai folosi frana in curbe! Ca incepator, targetul tau este sa inveti sa culci motorul, si sa intri mereu cu viteza adecvata in curbe - sa nu fii nevoit sa franezi.Daca ai blocat spatele si motorul nu e drept, nu-i mai dai drumu pana te opresti. De obicei la franarile de urgenta pe asfalt curat si uscat, folosesti numai fata. Spatele se blocheaza repede si esti tentat sa dai drumu' si la fata. Invata sa franezi! E vital! Ai inceput pe un animal... What he said. Daca blochezi spatele, mai bine il tii asa. In schimb, daca blochezi fata, instantaneu da-i drumu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GooFooTz Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Folosesc mereu frana de spate, numai in curbe si pe linia de tramvai nu Insanotosire grabnica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vishco Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 eu folosec fata si spatele concomitent. spatele trebuie dozat bine deoarece folosind frana fata furca se va compresa, greutatea se va muta pe fata si spatele va ramane mult mai usor si "pregatit" sa rupa aderenta. pentru mine frana fata e sfanta. doar frana spate folosesc la viteze mici, la parcari, pe nisip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Katy Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Chestiile alea se numesc fixatori externi. Sunt ca niste suruburi puse in cele doua oase. Tija de la exterior are rolul de a apropia cele 2 oase (metacarpianul si falanga proximala) si de a le mentine in pozitie. Iti raspund eu cum poate sta asa 30 de zile... Cand ai de ales intre o perioada de stat incomod si viabilitatea ta (deget, picior, ce-o fi) poti sta si nemiscat. Depinde mult de om, oricum. Explicatie wiki - fixator extern: http://en.wikipedia.org/wiki/External_fixation Pun un link catre o radiografie care iti arata cum arata chestia asta. A si B sunt de interes si explica destul de exact ideea. Diferenta e ca sunt puse la femur http://www.uphs.upenn.edu/ortho/oj/pics/p27f4.jpg Multumesc de infos sper sa nu am never ever nevoie de asa ceva, arata infiorator chiar si pentru un Tom Degetel cum spunea cineva mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 eu folossc foarte mult si frana spate. mai ales acum, cand am probleme cu frana fata, m-am obisnuit sa franez la limita aderentei cu spatele. la franare de urgenta le folosesc pe ambele. probabil ai cazut si din cauza vremii racoroase + caucicuri reci = aderenta scazuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valbi Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 eu folosesc spatele indiferent de viteza, si aici ma refer si la 200, de multe ori pun spatele innainte. nu stiu ce sa zic multi sunt foarte speriati de spate, eu nu am nici o problema ce e drept m-am dat foarte mult pe enduro si inca ma mai dau, unde e un deliciu sa lucrezi cu spatele. dar trebuie sa ai si un pic de sange race, uite ieri intr-un moment de inconstienta m-am dat pe doua curbe un pic mai tare si imediat dupa 200 m la iesire este o trecere de pietoni (uitasem de ea) si evident cineva traversa si dai mare frana cu saptele pana in momentul in care s-a dus pe dreapta mult si urma sa ma arunce (highside) dupa care i-am dat drumu si am blocat-o iarasi dar mai finut. nu stiu depinde foarte mult de la motoreta la motoreta (centru de greutate, suspensie) si evident si ce cauciuc ai, eu am supercorsa care probabil prin compozitia lor soft suporta abuzul asta foarte bine. iti recomand sa incepi usor de la viteze mici si faci frana numai cu spatele ca sa intelegi mai bine dinamica dupa care maresti viteza si intensitatea franarii. evident lucrul asta il faci intr-un spatiu fara trafic si la inceput pe un asfalt curat. pentru mine frana spate este optiunea nr 1 cand vine vorba de franari pe viraj sau ajustarea trasei. sanatate multa si mult succes, iti recomand sa incepi utilizarea franei spate fara nici o retinere (evident in cunostiinta de cauza). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reason Postat Iunie 22, 2008 Autor Share Postat Iunie 22, 2008 (editat) vad ca fiecare are stilul lui ...si cel mai probabil totul depinde de motocicleta Tdm-ul meu nu franeaza cine stie ce cu spatele, chiar daca ajung sa blochez roata...adica nu se simte Dupa cum s-a spus mai sus ``depinde foarte mult de la motoreta la motoreta (centru de greutate, suspensie) si evident si ce cauciuc ai``... e si parerea mea Editat Iunie 22, 2008 de Reason Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mjollnir Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Franele se folosesc in functie de viteza si de motocicleta. Ca sfat general la viteza mica foloseste frana spate, iar la viteza mare frana fata in cantitate mai mare. Am patit de 2 ori pana acum sa cad la viteza mica pentru ca am blocat frana fata. Alte reguli mai sunt ca daca blochezi roata spate o tzi blocata, iar la cea fata sa ii dai drumul imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 pe curba eu nu franez deloc. franez in lina dreapta pana la viteza optima pt curba. frana fata si frana spate le folosesc concomitent. insanatosire grabnica, arata oribil constructia aia de la deget. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Am vazut eu o schiema pe undeva cum franezi ..... si cica franezi inainte de curba ... in curba menti viteza si te inclini iar la iesire accelerezi si te indrepti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.