Sari la conținut

Izh Jupiter 4 Dupa 15 Ani De Stat In Garaj.


IZH-Jupiter4
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am adus si eu recent o motocicleta IZH Jupiter 4 care astat intr-un garaj 15 ani de zile, rugina nu am foarte multa dar vroia sa intreb ce ar trebuie sa schimb la ea, caucuiucuri, camere, lantul m-am prins si eu ca pentru siguranta mea e bine sa le schimb, dar in rest (in afara de aspecte estetice) ce ar mai trebui sa schimb sau sa verific ca sa n-am probleme nici in mers nici la rar (ca trebuie sa-i fac si revizia).

 

De pornit inca n-am incercat s-o pornesc, ma gandesc sa curat rezervorul inainte, si chiar si asa, mi-e frica sa nu cumva sa se strice ceva ca nu prea ma pricep.

 

Poate va ajuta si niste poze:

 

dscf2584lh4.jpg

dscf2587pa6.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ma.. felicitarile mele.. ala e fain tare k motor si plus k are vopseaua originala vad in stare buna... deci prim adata... ia si tu si pune niste poze mai mari... sa il vedem mai in detaliu.. si la bord sus.. k nu imi dau seama cum s prezinta.. totusi. .ce e cacaria aia acolo langa maneta de ambreiaj ? k nu bate faru..:nono:

 

asa... uite.. ia odata si da jos prafu de pe el...spalat bine bine tot.. curatat cu benzina motorina ceva uleiu ala care nu s ia cu apa... apoi incearca sa fezi dak e functional motoru.. dak s invarte..sa nu fie blocat.. dak da.. atunci e ok. apoi vezi dak ai baterie la el. .desi nu cred..:P pune-i o batarie...minusu la masa plusu la firu ala d tre sa iti atarne p acolo...in capacu stang.

 

in rest.. vezi dak merge asa si te descurci sa il alimentezi cu curent.. asta in caz k nu si-a bagat vreun nene labele in el sa ii faca improvizati isi artificii la instalatia electrica.. cum am mai vazut la multe...dak are curent.. ia o fisa d bujie..infige o bujie in ea, da pedala si vezi dak ai scanteie.. apoi benzina in rezervor si pedala.... posibil sa dai mai multe.. ....foarte muuulte..:nono:

 

in rest.. dak iti porneste... sanatate.. iei si tu o carpa ceva o perie.. si lustruiesti ce e d lustruit... incat sa vezi tot ce e dubios sub stratu ala de jeg.. :D dupa ce l-ai curatat vezi dak are probleme cu vopsea ceva... modificari in cardu desi nu e cazu.. cred... si na...il aranjez... cum iti place tie... dak vrei sa fie original.. i lasi cum e... oricum. .arata fain... :nono: asa am facut si eu cu ale mele... unu cel putin l-am luat mai catastrofa ca al tau... si acu e bobocel.. dak ai intrebari.. orice.. oricand.. doar spune... :nono: si t ajut cu cea mia mare placere.... atat cat ma pricep si eu... :kali: bafta multa la lucrari!!! :kali: si mai baga poze din mai multe unghiuri.. si mai mari eventual.. sa vedem si noi ce si cum.. :hug:

 

SI AMRE ATENTIE !!! LA PEDALA DE PORNIRE SA NU LOVESTI IN TOBA.. K RAR MAI VEZI IJ CU TOBA STANGA INTACTA.. :( T ROG EU...AI MARE GRIJA.. K MA DOARE SUFLETU CAND VAD K LE PETICESC TOTI DIN CAUZA PEDALEI.. :kali: FAIN NENE.. SA-TI TRAIASCA... :kali:

 

PS....nu e nevoie sa schimbi lantu.. decat dak e tocit tare. .sau s vad urme dubioase pe el. .dar in general tin lanturile astea muuuulti ani.. fara probleme.. dak zici k a mai stat si in garaj.. :nono: nu te lega de el..dar acu vezi si tu cum e stare asa....:kali:

Editat de Hell_Rider_Edy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, mersi mult de sfat, am frecat zilele trecute cateva ore cu o perie de plastic la ea dar n-am apucat sa fac poze de atunci, o sa revin maine poimaine cu poze noi dupa ce scap de un examen.

 

I-am dat o pedala (cu mare grija :kali: ) si se invarte, baterie n-are, o sa-i pun.

 

A, si o alta intrebare, s-a jucat cineva cu ea si pare ca schimba toate vitezele si schimbatorul il apesi si cu degetu si schimba, am motiv sa ma uit in cutia de viteze? Adica sunt sanse sa fie ceva neinregula p-acolo sa vreau sa schimb in I-a si sa ma duca in IV-a direct din greseala sau ceva de genul asta?

 

Si pentru ca tot observi ca-s necunoscator major, ai vreo idee de vreo carte ceva care ar ajuta sa mai invat si eu ce se intampla acolo?

 

La bord imi lipseste butucul unde venea cheia... nu stiu de ce, are o incuietoare mai jos la ghidon care blocheaza rotile, tb. sa aflu ce facea butucula din bord si de unde iau altul.

 

Langa bord are un indicator de temperatura, initial a mai fost unul si pentru celalat piston, le pusese tata acolo sa vada ce temperatura au pistoanele in mers, la electrica are aprinderea refacuta in rest e normala.

 

73147160rg1.jpg

12965634ht9.jpg

Editat de IZH-Jupiter4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma frate nici eu nu-s cunoscator major. .dar te pot ajuta cu experienta mea....:kali:

 

cu pedala aia. .dak zici k schimba asa usor.. ori merge prea bine.. ori e strans tare ambreiaju si in mers o sa iti mearga patinat... dar. .se paote sa fie impecabil.. eu zic sa nu desfaci motoru.. pana nu dai o tura sa o simti in mers....

 

iar manual vezi k mai gasesti pe forum... incearca sa dai un search... si pt schemele electrice lafel...

Editat de Hell_Rider_Edy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am atas dar nu l-am adus inca, n-am unde sa-l si e mai usor de transportat direct cu motocicleta cand o pun pe picioare.

 

Mai am o intrebare... Cum se pune pe cric? N-eam chinuit doi oameni ultima oara si teoretic va trebui sa fac asta singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

picioru drept in spatele piciorului cricului si mana dreapta de urechea aia d sub sa iar stanga p ghidon...picioru stang langa cel drept.. si tragi de ea..

:kali: spor.. si eu am avut probleme cu ridicatu p cric la ij.. dar am rezolvat-o cu un cric lateral.. :kali:

 

Adica piciorul stang in spatele piciorului cricului, mana dreapta de urechea de sub sa si ghidoanele ca in poza si tragi de cornul stang. Daca ghidoanele sunt drepte sau altfel, tragi degeaba de ele.........Ma gandesc ca vrei sa o ridici pe cric cand esti pe partea stanga ,ca nu te dai jos pe dreapta...

post-9285-1214577491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi tutror de sfaturi, incerc maine sa vad ce iese :kali:

 

A, si mai aveam o intrebare, piese de schimb aveti vreo idee de unde sa iau? De exemplu cand era la tara in garaj niste tarani au dat spargere si au furat stopul... si de la motocicleta si de la atas, plus un manson de bujie si trusa de scule... la ce le-o fi trebuit nu stiu dar cel putin stopul si trusa as vrea sa le fac rost originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi tutror de sfaturi, incerc maine sa vad ce iese :kali:

 

A, si mai aveam o intrebare, piese de schimb aveti vreo idee de unde sa iau? De exemplu cand era la tara in garaj niste tarani au dat spargere si au furat stopul... si de la motocicleta si de la atas, plus un manson de bujie si trusa de scule... la ce le-o fi trebuit nu stiu dar cel putin stopul si trusa as vrea sa le fac rost originale.

Vorbeste cu Dany de pe forum. Inainte de a porni curata platinile.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica piciorul stang in spatele piciorului cricului, mana dreapta de urechea de sub sa si ghidoanele ca in poza si tragi de cornul stang. Daca ghidoanele sunt drepte sau altfel, tragi degeaba de ele.........Ma gandesc ca vrei sa o ridici pe cric cand esti pe partea stanga ,ca nu te dai jos pe dreapta...

 

 

stangu in spatele cricului ??? :kali: e mai dificil.. cel putin pt mine.. cu dreptu e mai lejer.. :kali: sau cel putin asa mi s pare mie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca n-am avut rabdare pana maine sa incerc s-o pun pe cric si tocmai am venit de-afara :kali:

 

Pe scurt am reusit si cu mana stanga pe ghidon, cu picioru stang sa tin cricu si cu mana dreapta sa ridic de manerul de la sa chiar nu merge asa de greu, tb. s-o smucesc bine dar reusesc s-o urc pe cric, singurul mister pe care-l mai am e cum o sa bag eu mana dupa cric sa-l pun jos cu tobele incinse, ca e destul de ascuns cand e ridicat... oricum ma bucur ca nu va trebui s-o sprijin de toti copacii :kali:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum depinde de abilitatile fiecaruia ce picior foloseste...acum nu stiu care e la tine spatele cricului ....Eu cu piciorul stang pun cricul pe asfalt si il tin pe ureche si apoi ridic...

 

Dar de ce sa bagi mana dupa cric? Nu il scoti cu piciorul ? Baga piciorul sub cadru si asa scoate cricul. Si daca nu reusesti,poti sa sudezi cricului o ureche pe care sa o poti agata cu piciorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut !! am avut si io jupiter 3! itzi recomand pt bunul mers al motorului sa ii pui o aprindere electonica, vezi pe forum ca este cineva care le face pt motor cu 2 cilindri! schimbai uleiul din cutie inainte de toate curatza carburatorul platinile daca vrei sa il pornesti, vezi sa ai bujii bune si noi si daca nu mere da-mi un PM sa te ajut! ca sunt tot din bucuresti!

 

 

bafta !! frumoasa achizitie! sper sa nu se fi umblat in motor pana acum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In motor nu s-a umblat, e sigilat, mersi de oferta cu ajutorul, in curand chiar s-ar putea sa te rog, o sa vad eu daca ma descurc si macar pentru o inspectie finala tot as vrea sa o vada cineva care se pricepe la ele, dau beri :kali: sau fac un site daca ai nevoie ca-s un neam de web designer :kali:

 

Aprinderea a fost facuta de taica-miu si era facuta bine, pornea la prima pedala in orice situatie si nu trebuia reglat nimic in ea multe luni de zile, sper sa ma prind eu ce-a facut el acolo ca dupa 15 ani sigur ceva nu mai merge.

Editat de IZH-Jupiter4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hop si eu !!!

am dat un search dupa o bujie de ij si am ajuns pe acest topic.

vreau si eu un sfat cu privire la un motor de ij 49 stat 20 de ani intr-un hambar.

nu are bujie si nu stiu ce s-ar potrivi :bigstar:

vreau sa pun motocicleta pe picioare si imi vor fi de folos sfaturile voastre .

sper sa nu se supere initiatorul topicului ca am intrat peste....

 

apropo ,am vazut un ij 49 intr-o poza pe topic ; apartine cuiva sau e de pe net??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hop si eu !!!

am dat un search dupa o bujie de ij si am ajuns pe acest topic.

vreau si eu un sfat cu privire la un motor de ij 49 stat 20 de ani intr-un hambar.

nu are bujie si nu stiu ce s-ar potrivi :bigstar:

vreau sa pun motocicleta pe picioare si imi vor fi de folos sfaturile voastre .

sper sa nu se supere initiatorul topicului ca am intrat peste....

 

apropo ,am vazut un ij 49 intr-o poza pe topic ; apartine cuiva sau e de pe net??

 

 

pai aici ai sa gasesti multe poze cu ij 49 :crack: si d p net si ale oamenilor... spor la restaurat..:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hop si eu !!!

am dat un search dupa o bujie de ij si am ajuns pe acest topic.

vreau si eu un sfat cu privire la un motor de ij 49 stat 20 de ani intr-un hambar.

nu are bujie si nu stiu ce s-ar potrivi :bigstar:

vreau sa pun motocicleta pe picioare si imi vor fi de folos sfaturile voastre .

sper sa nu se supere initiatorul topicului ca am intrat peste....

 

apropo ,am vazut un ij 49 intr-o poza pe topic ; apartine cuiva sau e de pe net??

In prima faza incearca cu una de dacie, trebuie sa mearga!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain ij'u ... frate cu al meu :burnout:

 

 

 

Vin si eu cu o intrebare pe topicul tau, ca doar e in tema.

 

Vreau sa schimb platinile, si ma intrebam de unde le cumpar? sunt aceleasi ca si la un tip de masina??

post-8776-1215534144_thumb.jpg

Editat de vlad302
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai ghicit ! :blbl:

P.S...pentru Jupiter4, frumoasa mostenire ti-a lasat batrinu,s-o calaresti sanatos !! :burnout:

 

LA IJ JUPITER SE POTRIVESC PLATINI DE MOSWICH! DA NU CRED CA GASESTI DE MOSWICH! INCEARCA IN TALCIOCURI LA RUSI SA DAI COMANDA CA ADUC EI CE VREI!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scapati de platini. cel mai mare cosmar pt. motoare. schimba simeringurile. dupa 15 ani nu mai sunt bune nici sa faci poze cu ele. garniturile schimba-le si pe ele ca o sa se strice cand desfaci motorul. regleaza avansul inainte sa il pornesti. curata foarte bine carburatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...