Sari la conținut

Am Suferit Un Accident Si Am Nevoie De Ajutor


tene_razvan
 Share

Postări Recomandate

Am fost implicat recent intr-un accident...am fost lovit de o masina care nu s-a asigurat si motocicleta a suferit anumite avarii. Problema este ca asiguratorul pretinde ca avariile nu pot fi platite pentru ca acestea depasesc valoarea motocicletei. As vrea sa stiu daca stie cineva un catalog oficial aprobat de lege dupa care se stabileste gradul de uzura al unei motociclete. Este vorba despre o Honda CBR 600 F din anul 1998 iar despagubirile in caz de dauna totala sunt de 960 euro conform standardelor asiguratorului. As vrea sa stiu daca cineva s-a mai confruntat cu asfel de probleme si care ar fi solutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost implicat recent intr-un accident...am fost lovit de o masina care nu s-a asigurat si motocicleta a suferit anumite avarii. Problema este ca asiguratorul pretinde ca avariile nu pot fi platite pentru ca acestea depasesc valoarea motocicletei. As vrea sa stiu daca stie cineva un catalog oficial aprobat de lege dupa care se stabileste gradul de uzura al unei motociclete. Este vorba despre o Honda CBR 600 F din anul 1998 iar despagubirile in caz de dauna totala sunt de 960 euro conform standardelor asiguratorului. As vrea sa stiu daca cineva s-a mai confruntat cu asfel de probleme si care ar fi solutia.

da-te si tu la ei... cauta o pila, e adevarat ca catalogul ala e de cacao, dar nu cred ca mobra ta valoreaza sub 1000 de euro in acel tabel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda CBR 600 F din anul 1998 iar despagubirile in caz de dauna totala sunt de 960 euro conform standardelor asiguratorului.

Nu cred ca e vorba de dauna totala ci de suma maxima pe care o pot ei despagubi indiferent de avariile suferite.

Varianta oficiala este ca sa accepti suma de la asigurari iar pentru fiecare din reparatiile suplimentare sa aduni facturile detaliate, iar diferenta o obtii de la vinovat dupa ani de judecata in baza procesului verbal, asigurarii si a facturilor.

Varianta scurta este sa obtii regie proprie si sa te descurci cu cei 980€.

Am fost accidentat acum cativa ani de un taxi asigurat la ASTRA, eu fiind calare pe un CBR F3 din 96' si am primit aprox 1ooo€ in ciuda devizului de lucrari care insuma aproximativ 3ooo€.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Totul e conform celor spuse mai sus, daca ai timp, nervi si bani consulta un avocat. Cataloagele sunt de afara si nu reflecta realitatea din piata romaneasca in privinta preturilor la motociclete.

In ceea ce priveste legea asigurarilor aceasta spune clar: despagubirea nu poate depasi valoarea de piata a bunului.

Dupa parerea mea singura solutie este sa contesti catalogul dupa care se "ghideaza" ei futu-le muma-n c.u.r de hoti nenorociti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost implicat recent intr-un accident...am fost lovit de o masina care nu s-a asigurat si motocicleta a suferit anumite avarii. Problema este ca asiguratorul pretinde ca avariile nu pot fi platite pentru ca acestea depasesc valoarea motocicletei. As vrea sa stiu daca stie cineva un catalog oficial aprobat de lege dupa care se stabileste gradul de uzura al unei motociclete. Este vorba despre o Honda CBR 600 F din anul 1998 iar despagubirile in caz de dauna totala sunt de 960 euro conform standardelor asiguratorului. As vrea sa stiu daca cineva s-a mai confruntat cu asfel de probleme si care ar fi solutia.

 

Rahatu de catalog dupa care-si fac calculele nenorocitii de la asigurari se cheama Swache. 960 e foarte putin. Eu mi-am luat 1700 de euro dauna totala pt un Hornet din 1998. (paguba era de 2500 euro). In functie de gradul de uzura al motocicletei asigurarile iti pot da 75% din 37% din valoarea de nou a motocicletei, adica valoarea din acel catalog nenorocit. Tu ar trebui sa primesti cel putin cat am primit si eu. Vezi exact dupa ce formula de calcul iti face ca sigur ceva e putred. Mai ales ca-s amandoua din acelasi an iar CBR-ul era mai scump sigur la vremea respectiva decat Hornetul. Apoi inca o chestie ce-am gasit-o in lege dar nu o respecta nimeni.

 

Art. 54. - Prin valoarea de nou a autovehiculelor avariate se intelege:

a ) pretul de comercializare practicat de unitatile de specialitate din Romania la data producerii accidentului

b ) pentru autovehiculele care nu se comercializeaza in Romania, pretul corespunzator din cataloagele de specialitate, echivalat in lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data producerii accidentului;

c ) pentru tipurile de autovehicule la care nu exista preturi stabilite sau pentru tipuri ori modele care nu se mai fabrica, valoarea stabilita prin asimilare cu pretul de vanzare, practicat la data producerii accidentului, al unor autovehicule care au aspect si caracteristici tehnice similare, din productia interna sau externa. In lipsa acestor preturi se pot avea in vedere preturile corespunzatoare din cataloagele de specialitate.

 

Mult succes!

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost implicat recent intr-un accident...am fost lovit de o masina care nu s-a asigurat si motocicleta a suferit anumite avarii. Problema este ca asiguratorul pretinde ca avariile nu pot fi platite pentru ca acestea depasesc valoarea motocicletei. As vrea sa stiu daca stie cineva un catalog oficial aprobat de lege dupa care se stabileste gradul de uzura al unei motociclete. Este vorba despre o Honda CBR 600 F din anul 1998 iar despagubirile in caz de dauna totala sunt de 960 euro conform standardelor asiguratorului. As vrea sa stiu daca cineva s-a mai confruntat cu asfel de probleme si care ar fi solutia.

smekeria este la cum stabileste inspectorul starea motocicletei........conform legii....satisfacatoare...medie...buna

 

diferenta o face .....inspectorul........si este mare

clar ca o baga la satisfacatoare.....unde valoarea este minima

citeste si tu legea asigurarilor si vezi tabelul din anexa conform caruia se stabileste valoarea daunei

doar ca trebuie sa aflii valoarea de nou a mobrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati postat aici: majoritatea vorbiti IN NECUNOSTINTA DE CAUZA !!! Voi ati luat de bun ce v-au spus cei de la asigurari !!!

Catalogul este foarte bun si are valori cat de cat normale. Legea este gandita foarte bine si, cred eu, ajuta foarte mult pe cel care a suferit daune.

 

Intrebarea mea este urmatoarea: stiti vreunul ce si cum cu valorile de catalog si cu modalitatea de calcul a daunelor si cu stabilirea valorii de dauna totala ?!! Cu siguranta ca nu din moment ce ati scris fiecare ce a scris...

 

P.S. Cel cu F3/98... suna-ma la 0763.77.55.35.

 

 

 

09.07.2008

Pentru Honda CBR 600 F, vechime peste 10 ani (aici intra si F3-98 si F2-92) sunt urmatoarele sume de dauna totala:

 

Stare de intretinere buna: 2291.3175 E (3055.09 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere medie: 1551.5625 E (2068.75 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere satisfacatoare: 1103.4663 E (1471.2874 E cu epava la asigurator)

 

NOTA:

1. Se considera stare de intretinere medie la un numar de 10.000 km parcursi intr-un an. Daca sunt mai multi km parcursi se corecteaza starea de intretinere procentual catre stare buna sau satisfacatoare in functie de cat de multi sau putini km s-au parcurs fata de 10.000 pe an.

 

2. Suma in lei se calculeaza la cursul BNR leu/euro din ziua producerii accidentului.

 

3. Valoarea de nou data de catalogul SCHWAKE este de 8257 E pentru o motocicleta Honda CBR 600 F

 

Numai bine celor doi cu F3 si F2.

Editat de michidutza_intzeleptul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EU am fost lovit de unu care avea rca la unita ,a mea e din 99 si mi-au platit 1400 despagubiri...NU ar trebui sa ai probleme ,daca fac figuri fa scandal si du-te la comisia pt asigurari,vei rezolva instant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati postat aici: majoritatea vorbiti IN NECUNOSTINTA DE CAUZA !!! Voi ati luat de bun ce v-au spus cei de la asigurari !!!

Catalogul este foarte bun si are valori cat de cat normale. Legea este gandita foarte bine si, cred eu, ajuta foarte mult pe cel care a suferit daune.

 

Intrebarea mea este urmatoarea: stiti vreunul ce si cum cu valorile de catalog si cu modalitatea de calcul a daunelor si cu stabilirea valorii de dauna totala ?!! Cu siguranta ca nu din moment ce ati scris fiecare ce a scris...

 

P.S. Cel cu F3/98... suna-ma la 0763.77.55.35.

 

 

 

09.07.2008

Pentru Honda CBR 600 F, vechime peste 10 ani (aici intra si F3-98 si F2-92) sunt urmatoarele sume de dauna totala:

 

Stare de intretinere buna: 2291.3175 E (3055.09 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere medie: 1551.5625 E (2068.75 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere satisfacatoare: 1103.4663 E (1471.2874 E cu epava la asigurator)

 

NOTA:

1. Se considera stare de intretinere medie la un numar de 10.000 km parcursi intr-un an. Daca sunt mai multi km parcursi se corecteaza starea de intretinere procentual catre stare buna sau satisfacatoare in functie de cat de multi sau putini km s-au parcurs fata de 10.000 pe an.

 

2. Suma in lei se calculeaza la cursul BNR leu/euro din ziua producerii accidentului.

 

3. Valoarea de nou data de catalogul SCHWAKE este de 8257 E pentru o motocicleta Honda CBR 600 F

 

Numai bine celor doi cu F3 si F2.

bravo mikiduta......ai uitat sai spui sa manance inainte tupeu......cu nervi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei pot sa-ti dea mai mult, dar inainte de asta incearca sa-ti dea o teapa, sa vada daca o inghiti. Userul Metal_Heart de aci de pe forum a primit o mie si un pic de euro pentru un Fazer din '99, dar inainte de asta au incercat sa-i dea vreo 650, sa vada daca musca. Oricum, valoarea maxima a despagubirii la CBR-ul tau ar trebui sa fie cel putin 1.500-1.700 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toti cei care ati postat aici: majoritatea vorbiti IN NECUNOSTINTA DE CAUZA !!! Voi ati luat de bun ce v-au spus cei de la asigurari !!!

Catalogul este foarte bun si are valori cat de cat normale. Legea este gandita foarte bine si, cred eu, ajuta foarte mult pe cel care a suferit daune.

 

Intrebarea mea este urmatoarea: stiti vreunul ce si cum cu valorile de catalog si cu modalitatea de calcul a daunelor si cu stabilirea valorii de dauna totala ?!! Cu siguranta ca nu din moment ce ati scris fiecare ce a scris...

 

P.S. Cel cu F3/98... suna-ma la 0763.77.55.35.

 

 

 

09.07.2008

Pentru Honda CBR 600 F, vechime peste 10 ani (aici intra si F3-98 si F2-92) sunt urmatoarele sume de dauna totala:

 

Stare de intretinere buna: 2291.3175 E (3055.09 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere medie: 1551.5625 E (2068.75 E cu epava la asigurator)

Stare de intretinere satisfacatoare: 1103.4663 E (1471.2874 E cu epava la asigurator)

 

NOTA:

1. Se considera stare de intretinere medie la un numar de 10.000 km parcursi intr-un an. Daca sunt mai multi km parcursi se corecteaza starea de intretinere procentual catre stare buna sau satisfacatoare in functie de cat de multi sau putini km s-au parcurs fata de 10.000 pe an.

 

2. Suma in lei se calculeaza la cursul BNR leu/euro din ziua producerii accidentului.

 

3. Valoarea de nou data de catalogul SCHWAKE este de 8257 E pentru o motocicleta Honda CBR 600 F

 

Numai bine celor doi cu F3 si F2.

 

 

iar te-ai grabit vezi noul ordin primit. au crescut la 15000 km/an

 

Criterii pentru stabilirea uzurii în cazul pagubelor produse la vehicule

ART. 58

(1) Pentru stabilirea valorii vehiculelor la data producerii evenimentului asigurat, din valoarea de nou a acestora se scade uzura valorică. Prin uzură valorică se înțelege acea parte din valoarea vehiculului ce se pierde prin vechime, întrebuințare sau stare de întreținere.

(2) Uzura valorică se calculează prin aplicarea unui coeficient de uzură asupra valorii de nou a vehiculului la data producerii evenimentului asigurat.

(3) Coeficientul de uzură se stabileÂşte în funcție de gradul de întrebuințare, kilometri parcurÂşi cu vehiculul, precum Âşi de vechimea în exploatare, exprimată în unități de timp: ani, diferențiată pe categorii de vehicule, potrivit tabelelor coeficienților de uzură nr. 1 Âşi 2, prevăzute în anexa nr. 3.

(4) Pentru stabilirea coeficientului de uzură a unui vehicul sunt necesare:

a) data introducerii în exploatare de nou a vehiculului respectiv, menționată în documentele de identificare a acestuia: carte de identitate, certificat de înmatriculare etc. sau, în lipsă, anul de fabricație de pe placa de origine a vehiculului;

cool.gif parcursul în kilometri realizat de vehiculul respectiv de la data introducerii lui în exploatare de nou Âşi până la data producerii evenimentului asigurat.

 

 

 

ART. 59

(1) În cazul vehiculelor la care se cunosc datele menționate la art. 58 alin. (4), pentru stabilirea coeficientului de uzură a vehiculului avariat se caută în tabelul coeficienților de uzură linia corespunzătoare vechimii în exploatare, în ani, Âşi coloana corespunzătoare stării de întreținere medie, la intersecția cărora se va găsi coeficientul de uzură respectiv. Coeficienții de uzură sunt determinați pentru un parcurs mediu anual de:

- 15.000 km pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 t Âşi pentru cele al căror număr de locuri pe scaune nu este mai mare de 9;

- 20.000 km pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 t Âşi pentru cele al căror număr de locuri pe scaune este mai mare de 9.

(2) În cazul în care există diferențe între parcursul real Âşi cel rezultat utilizându-se media anuală, coeficientul corespunzător stării de întreținere medie se va corecta cu 0,5% pentru fiecare 1.000 km, fără a se putea depăÂşi coeficienții corespunzători stărilor de întreținere bună sau satisfăcătoare.

(3) Corecția se face prin adunare, dacă parcursul real este mai mare decât parcursurile medii menționate la alin. (1) ori prin scădere, dacă parcursul real este mai mic.

 

 

uzurile valorice de care se poate preleva omul nostru de aici sunt buna 63% medie75% satifacatoare85%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NOTA:

1. Se considera stare de intretinere medie la un numar de 10.000 km parcursi intr-un an. Daca sunt mai multi km parcursi se corecteaza starea de intretinere procentual catre stare buna sau satisfacatoare in functie de cat de multi sau putini km s-au parcurs fata de 10.000 pe an.

 

michiduta, ia mai uite-te odata pe legea aia, si vezi daca-s 10.000 km sau 12.000 km medie pe an.

 

 

uite aici un topic recent despre how to asigurari.

/index.php?showtopic=237148

 

si mai gasesti informatii interesante aici, la postul #102

/index.php?...=608&st=100

 

si da, cum a spus si Kriminal, au incercat prima data sa ma arda, a doua oara au mai pulsat ceva. nu am mai insistat, desi puteam sa iau mai multi bani; mi-au ajuns exact cat sa-mi fac motorul.

 

 

@pachemon

cred ca scriam amandoi in acelasi timp.... a crescut media la 15.000 km/an??? pai si cum se calculeaza daca am accident acum, la 15.000 sau la 12.000?

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si da, cum a spus si Kriminal, au incercat prima data sa ma arda, a doua oara au mai pulsat ceva. nu am mai insistat, desi puteam sa iau mai multi bani; mi-au ajuns exact cat sa-mi fac motorul.

 

 

@pachemon

cred ca scriam amandoi in acelasi timp.... a crescut media la 15.000 km/an??? pai si cum se calculeaza daca am accident acum, la 15.000 sau la 12.000?

 

 

da de la 03.07.08 :P tu stiii de ce io stiu :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt toti care se grabesc sa-mi atraga atentia asupra dezinformarii: va rog sa ma scuzati ca, pe data de 09.07 nu cunosc ce s-a publicat in Mon Oficial pe data de 03.07 !!! In fond si la urma urmei nu cred ca modificarile sunt atat de esentiale incat eu sa dezinformez.

Oricum, am inteles ca nu fac bine ceea ce fac si o sa procedez in consecinta... adica nu o sa mai calculez nici o valoare de dauna totala si nu o sa mai dau nici o valoare de catalog. Mergeti la asigurari si va descurcati cu ei cei care aveti nevoie...

 

P.S. Ce am calculat eu pana acum (si nu stiu daca am calculat pentru cineva dupa 03.07) nu a fost cu nimic gresit pentru ca e in avantajul nostru modificarea in ceea ce priveste km/an parcursi referitor la stabilirea starii de intretinere !! Specific noua, romanilor sa scoatem ochii celorlalti.

 

Bafta tuturor in razboiul cu asigurarile ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...