Sari la conținut

DREPTUL LA REPLIC�


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

:crack:

Măi, dragii moÂşului!

(mă adresez în special celor puțini cărora ML le datorează foarte mult)...

Ați denumit "țigănie românească" o problemă de principiu: dacă se face sau nu să critici (ceva sau pe cineva în presă). Este atât de greu de înțeles că nu persoana mă interesează sau o revistă anume, ci faptul că personajul în cauză a pus într-o lumină nefavorabilă întreaga delegație a României ?

Fotografia Âşi comentariile sunt exacte (cu excepția expresiei "nu se ridică pe o roată". Mi-a atras cineva atenția că exprimarea autentică a fost "nu se ridică într-o roată"...). În fine, astea sunt "amănunte" pentru "stiliÂşti"...

Să revenim la "subiect".

În revista "Univers Moto" a apărut un articol din care aflăm tot ceea ce s-a întâmplat la evenimentul denumit "Yamaha Summer Festival", cu bune Âşi rele. AÂşa este corect. În schimb, ML ne serveÂşte o supă călduță în care a căzut o muscă: "50 de ani de Yamaha"... După cum Âştim, firma Yamaha există de 118 ani!... O jumătate de secol a împlinit Yamaha Motor Co, ceea ce este cu totul altceva... Dacă vă place sau nu, asta este realitatea.

La fel cum, din dorința de a fi exacți (pentru că nu jucăm pe maidan), este corect să se fluiere "offside" atunci când jucătorul "stă la pomană"... pentru că indiferent de party-prix-uri, adevărul este unul singur.

Mi-am exprimat dezamăgirea că am fost singurul (ATENĂIE!) ziarist-motociclist Âşi nu singurul ziarist-moto... Observați diferența ?!... dacă nu, citiți altceva Âşi nu o s-o observați niciodată ...

Mi-am exprimat dezamăgirea că (deÂşi era pe gratis, ba chiar era obligatoriu pentru un pasionat, Âşi cei prezenți acolo, inclusiv delegația României - au testat două zile "la greu" modelele Yamaha) "motociclistul" pieton în cauză a testat... ce reiese Âşi din revista lui...

Nu este nici pe departe vorba despre lipsa de cavalerism a unui neica nimeni care se Âşi repede să-ți facă o poză, când tu eÂşti în intimitatea toaletei tale... Este vorba despre obligația unui jurnalist care te prinde cu pantalonii în vine când tocmai îți faci "nevoile" în public, pe un drum pe care trece toată lumea. Inclusiv prietenii tăi...

Dacă greÂşelile făcute nu îți sunt aduse niciodată la cunoÂştință, le poți repeta la infinit. Din această cauză jurnalistul trebuie să spună adevărul (oricât de neplăcut sau traumatizant ar fi el pentru anumiți... partizani).

Revenind la "amănunte": faptul că încercați să polemizați cu mine pe tema "a fi sau a nu fi", escamotând esența problemei Âşi dând la o parte adevărul nu vă face nici mai motocicliÂşti Âşi nici mai celebri... Trebuie să vă reamintesc faptul (fără falsă modestie) că jucăm, oricum, într-o altă ligă... Cei 37 de ani de motociclism, cele 3 titluri de campion, cei peste 30 de ani de jurnalism Âşi cei peste 1.000.000 de km pe motociclete de tot felul mă îndreptățesc să am siguranța opiniiilor mele (pe care cei care nu mă cunosc o interpretează ca aroganță). ÂŞi a propos de cei care nu mă cunosc: pot găsi oriunde în țara asta motocicliÂşti, pe care i-am ajutat într-un fel sau altul. Pentru echilibru, rog pe oricare dintre voi să-mi amintească cine m-a ajutat vreodată pe mine...

Zburdați cu mare spor pe site-uri, dar un aport, cât de mic, pentru revistele moto... mai subțire! Oare de ce?!

Sunt multe alte adevăruri pe care le ignorați din rea voință sau necunoaÂştere. Sper ca timpul să se scurgă în favoarea voastră Âşi să deveniți "nume" de referință în motociclismul românesc. Cu perseverență, talent Âşi ani de experiență, sigur veți reuÂşi!

Când toți cei care au plecat de la ML (inclusiv un redactor Âşef) vă spun cum se "fabrică" testele Âşi materialele la această revistă, vă faceți că nu înțelegeți mesajul sau deturnați discuția...

Când UM vă oferă tone de informații, majoritatea de ultimă oră, faceți nazuri că sunt... traduse! Când accesați site-urile moto în engleză sau cand citiți reviste străine, nu le traduceți ?... Când redactorii Âşi campionii de motociclism din România testeaza în UM pentru voi tăceți ca peÂştii... Oare de ce?

Probabil pentru că în subconÂştient sunteti dezamăgiți de faptul că ați pariat mai dinainte pe un cal Âşchiop Âşi trăiți cu speranța că poate odată se va face bine...

AÂşa să fie! Dar oblojiți-i rănile, oricât de dureros ar fi Âşi arătați-i unde greÂşeÂşte!

 

În incheiere (în special pentru Bobocel de la ML, pe care anul trecut la Baia Mare l-am scos la propriu din noroi), vreau să vă mai spun că dreptul la replică se acordă în aceste condiții: 1.Când cele prezentate în media sunt neadevărate Âşi 2. Când acest drept este solicitat Âşefului departamentului editorial.

Cum nici una dintre aceste condiții nu sunt întrunite, ML nu are drept la replică în revista UM. Cel puțin nu încă. Simplu Âşi "cristal clear"!

Pe de altă parte, deoarece consider că este de interes general să aflăm ce alte "adevăruri" pot fi mixate peste realitate, "domnul cu zbârca" primeÂşte de la mine acest drept. Nu înainte de a-l informa că vor avea apoi "drept la replică " Âşi alți motocicliÂşti prezenți la Brno Âşi de a căror "urecheală" a "beneficiat" chiar la fața locului, în holul hotelului Continental...

Să auzim numai de bine!

 

P.S.

AÂşteptăm de la voi participarea în număr cât mai mare la concursurile cu premii, subiecte interesante cu teme moto sau opiniile voastre pe adresa redacției "Univers Moto".

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare domnu' Dan!

 

Deci daca nu apare nici un drept la replica al ML in Univers Moto in urmatoarele doua luni dati-mi voie sa-mi cer scuze userilor ca am "pus botul" la cele 3 surse jurnalistice obisnuite! Se intampla si la case mai mari.

Dar daca totusi apare, imi dati o bere?

 

O zi buna.

p.s. oricum, am sa fac tot posibilul anul acesta sa ma feresc de noroi!

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema este, domnule Dan Nastase (sau mai, dragul mosului, daca genul asta de apelari va place mai mult) ca nu sunteti in pozitia sa faceti astfel de critici. Daca nu ati fi redactorul sef al revistei concurente, atunci da, ati putea arata cu degetul cat vreti.

Frumusetea unei piete libere este ca face singura trierea (atata timp cat nu este scurtcircuitata de diverse "manevre de culise"). Problema discutata nu se refera la calitatea revistelor ML sau UM, ci la atitudinea dumneavoastra lipsita de fair-play. Pe care vreti sa o puneti in spatele paravanului "datoria jurnalistului". Dar sub paravanul asta se poate critica orice, se poate arunca cu noroi oricat. Va credeti impecabil si in pozitia de a emite judecati de valoare? Lasati piata sa decida.

Cat despre criticile gen "cal schiop" si alte asemnea, va asigur ca putin realism nu v-ar strica. Sunteti atat de sigur ca la UM totul este perfect?

Doar un exemplu: admir mult faptul ca ati reusit sa aduceti Motorrad in Romania. Apreciez si articole tehnice scrise de dvs. Dar consider absolut ridicole majoritatea editorialelor scrise de dvs. Cred ca sunteti un jurnalist foarte slab in momentul in care iesiti din perimetrul tehnic. Scrieri pline de muschetari, cavaleri, armasari care scuipa foc, pasiuni de elita si tot felul de infantilisme de acest gen. Articolele similare din ML, scrise chiar de cel pe care il criticati atat de dur, sunt mult mai bune, sau macar mai pline de bun simt fata de inteligenta cititorilor. Iata, in aceasta "confruntare" directa, Cristian Stanescu este mai bun.

Ce ar fi daca ML, in numele datoriei jurnalistului, ar infiinta o rubrica in care sa ia peste picior fiecare editorial al dvs.?

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis Ursule si digitallysane.

Ne bucuram foarte mult ca avem in Romania 2 reviste moto bune, ne place sa existe o mica concurenta intre ele, oricum e loc berechet de amandoua.

Dar am vrea sa fie ultimul numar in care apare un astfel atac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este atât de greu de înțeles că nu persoana mă interesează sau o revistă anume, ci faptul că personajul în cauză a pus într-o lumină nefavorabilă întreaga delegație a României ?

 

Este evident ca articolul este un atac la persoana.Lasati vrajelile!

 

 

Dacă greÂşelile făcute nu îți sunt aduse niciodată la cunoÂştință, le poți repeta la infinit. Din această cauză jurnalistul trebuie să spună adevărul (oricât de neplăcut sau traumatizant ar fi el pentru anumiți... partizani).

 

E clara grija pentru cresterea nivelului concurentei :crack:

 

Trebuie să vă reamintesc faptul (fără falsă modestie) că jucăm, oricum, într-o altă ligă...Cei 37 de ani de motociclism, cele 3 titluri de campion, cei peste 30 de ani de jurnalism Âşi cei peste 1.000.000 de km pe motociclete de tot felul mă îndreptățesc să am siguranța opiniiilor mele (pe care cei care nu mă cunosc o interpretează ca aroganță).

 

Siguranta opiniilor este un lucru bun.Aroganta cu care sunt exprimate opiniile astea sigure e un lucru rau.

 

Pentru echilibru, rog pe oricare dintre voi să-mi amintească cine m-a ajutat vreodată pe mine...

 

Pentru indreptarea situatiei fac eu primul pas : nu exista parti-prix, va refereati la mini-prix sau la parti-pris ? Banuiesc totusi ca la ultimul...

 

Zburdați cu mare spor pe site-uri, dar un aport, cât de mic, pentru revistele moto... mai subțire! Oare de ce?!

 

Da, si eu am visat o viata la o renta din asta...Sa munceasca altii pt mine si eu sa bag banu' in buzunar.

 

Va salut cu Larousse-ul,

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prieteni,

Vă mulțumesc pentru apreciere Âşi întelegere.

Îmi recunosc imensa eroare: am "batut" x in loc de s...

Nu pot să nu remarc faptul că (spre binele vostru) sesizați tot atât de prompt greÂşelile care apar în revista care vă reprezintă cu mare succes.

Eu imi iau... "premiul" lăsându-vă în grija pietonului superpasionat de moto Âşi apropitar de conservă.

Vă salut cu accent grav Âşi circumflex.

A bientot !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

100000:37ani=27027km/an:10luni=2700km/luna,la un consum de5% ne da 135litri/luna,iar pe timpu lu ceasca,nu aveai voie sa cumperi atata benzina,da bani de atata de unde aveati atunci?????

-asta cu milionu macane rau de tot!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu se supere nimeni dar aceasta discutie imi aduce aminte de ce zicea Bruce Lee despre el:"Sunt arogant dar pot sa-ti arat de ce! " (era Bruce Lee)

 

Ride Safe!!

 

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100000:37ani=27027km/an:10luni=2700km/luna,la un consum de5% ne da 135litri/luna,iar pe timpu lu ceasca,nu aveai voie sa cumperi atata benzina,da bani de atata de unde aveati atunci?????

-asta cu milionu macane rau de tot!!!!

226894[/snapback]

 

 

135*9lei(ceausisti}=1215lei!!!!

226897[/snapback]

 

Tu esti genul ala care se zgarie pe ochi? Hop ai venit si tu pe forum si te-ai gandit: "Ce sa fac eu acum? Simplu! Ii numar litrii de benzina lui Nastase!" Cati avea, cati a avut, cati o sa aiba in continuare, de unde, cine i-a dat, de ce i-a dat si mai ales: oare a facut politie politica?

 

 

Succes mai departe in ocupatia de zgarmator in rahatul forumului, uite, daca vrei iti mai recomand eu un topic DA CLICK AICI!!!

unde cred ca parerea ta de expert in socoteli aritmetice de suprafata, masa si volum va fi extrem de apreciata! :rusinica:

 

Ry.

 

Later edit: in socoteala ta ai uitat un zero... dar cum ai fost invatat la scoala ca zero oricum nu are valoare ce mai conteaza pus acolo, in coada la 100000 ca sa dea 1000000? Nu conteaza! Tu sa fii sanatos si sa apuci sa faci 100000 de km!

100000:37ani=27027km/an

 

R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa mai improsti cu rahat macar intereseaza-te despre persoana spre care arunci rahatul respectiv: eu personal am reusit sa ajung la cifra de 18000 de km pe moto intr-un sezon numai mergand zilnic prin oras si facand drumuri cel mult pana la Brasov. Ia mai gandeste-te tu un pic: un motociclist care merge nu doar la drumuri scurte si prin oras ci si la drumuri lungi, sa zicem Bucuresti-Brno si retur sau Bucuresti-Budapesta si retur sau Bucuresti-RDG si retur, pentru ca pe acolo era voie sa circuli si pe vremea lui ceasca, ba mai mult, aia aveau si benzina de vanzare, cam cati kilometri ai putea face pe an? Ai putea ajunge sa faci 30.000? Lejer!

Si apropo, ce ai facut tu este o medie. Nu zice nimeni ca el a facut FIX 27.000 de km in FIECARE an, poate a mai si stat, poate a mai si ajuns prin America pe unde a mers pe moto de pe Coasta de Est pe cea de Vest (scrie intr-un UM) si sunt ceva mii de km si acolo, sa stii.

In alta ordine de idei: Benzina a inceput sa fie rationalizata de prin 1980, pana atunci puteai sa cumperi oricata. Si chiar si asa, din 1980, daca aveai prieteni care nu prea mergeau cu masina sau daca lucrai pe la vreun atelier mecanic sau ceva similar, nu aveai absolut nici o problema sa iti procuri benzina!

 

Mai documenteaza-te!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da am batut cu un zero mai putin,am gresit-recunosc

-nu inteleg de ce te enervezi,pe dan nastase l-am cunoscut personal,omul e ok,n-am inteles de ce se tot ia de aia de la ML,iar cu milionu vad ca bate campii in continuare,d-aia am calculat ,din curiozitate,cred ca ii place sa se umfle,ca e cel mai tare din parcare-concluzia mea:e increzut!!!'vreau fapte nu vorbe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei: Benzina a inceput sa fie rationalizata de prin 1980, pana atunci puteai sa cumperi oricata. Si chiar si asa, din 1980, daca aveai prieteni care nu prea mergeau cu masina sau daca lucrai pe la vreun atelier mecanic sau ceva similar, nu aveai absolut nici o problema sa iti procuri benzina!

Ry.

226945[/snapback]

 

in plus, alta sursa sigura shi fara nici o limita era la shoferii care erau pe cisternele care transportau benzina pentru diferite societatzi comerciale!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-eu personal am facut 32000km cu motorul in primul an,deci se poate,dar acum imi permit sa cheltui 6-7mil. pe luna,pe cand inainte de 89,sa dai 800-900lei/luna pe gaz,nu cred ca isi permitea oricine,in plus omul mai trebuia sa si munceasca,deci timp de unde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E chestie de pasiune, se poate face daca vrei. Poate o sa ajungi si tu la 50+ de ani si o sa numeri un pic in urma si o sa iti iasa la socoteala vreun milion de kilometri, plus sau minus o suta de mii. Si cand o sa spui asta o sa vina unu' si o sa zica: "Stai nene, pai tu nu mai faceai altceva? NU SE POATE, minti, ai umflat cu pompa! N-ai cum sa ai atat, uite, eu am calculat si nu se poate, nu iese, da cu virgula!"

 

Pana la urma fiecare e liber sa aiba ce parere vrea... si sa spuna ce vrea. Unii o sa il creada si o sa il admire, altii o sa fie invidiosi, iar altii o sa faca demonstratii matematice precise ca nu se poate.

 

Numai bine!

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-am vrut doar sa demonstrez ca milionu,pe care la mai amintit si in univers moto,e umflat cu pompa rau de tot!!!!

226928[/snapback]

Sa doresti sa realizezi intotdeauna ceva deosebit !

Daca ti se pare incredibil "din start" o sa ai parte de o viata plictisitor de banala...

 

Daca nu cunosti faptele, nu te grabi sa arunci cu vorbe !

Este adevarat ca tineretea nu a facut niciodata casa buna cu intelepciunea, dar sa incerci o astfel de speculatie - fara sa cunosti viata omului respectiv... Cui foloseste ?

Sunt motociclisti "batrani" care pot confirma si alte lucruri "incredibile":

Posesor a zeci de motociclete.

Mers pe motor 200-250 km/zi numai prin Bucuresti.

Ajuns acasa mereu pe la 2 noaptea sau 4 dimineata.

Mers pana la Sinaia doar ca sa bem o cafea...

"Dat cu banul" daca sa mergem la "Cota 1400" sau la "Poiana Brasov"...

Mers pe motoare indiferent de anotimp.

Mers "la greu" cu ture prin tara si in raliuri de sute de kilometri, dintre care cele de iarna gen "Cupa 16 Februarie", chiar in luna februarie...

Nenumarate drumuri dincolo de hotarele tarii...

BMW-uri rulate 70-80.000 km.

Yamaha XJ 900, "Leoaica": 110.000 km.

"Baronul Rosu", BMW K 100 RS: 130.000 km.

etc, etc, etc... Fapte, nu vorbe !

Din pacate, in ultima vreme am lasat-o "mai moale": 8.500 km cu Moto Guzzi 1100 V11 Sport, peste 7.200 km cu Ducati Multistrada si cu actualul BMW R1200 GS doar 8.000 km... Ganditi-va ca "sunt calare" din 1968 si am totusi "o varsta", aproape 56 de ani...

Respect veteranilor !

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Distanta nu e deloc exagerata... Tocmai am fost acasa si un prieten si-a luat de 2 luni un CBR Fireblade... In 2 luni a facut 11.000 de km.... Frumos nu?

 

Inapoi la subiect, vreau sa fac doar o remarca...

Sunt perfect de acord cu punerea la punct a celor care gresesc... In public e chiar mai bine ca se invata minte...

 

Dar stilul in care s-a facut acest lucru este vai si amar de mama lui... Cand am citit articolul parca aveam alta revista in mana... Ceva gen "Atac la persoana" sau altele care aduc a "tiganie"...

 

Cu tot respectul pe care il am pentru revista d-voastra, acest articol e jenant...

Daca aduceati doar la cunostinta publicului ce s-a intamplat si cum s-a intamplat, totul frumos si elegant, a-ti fi avut muuult mai mult de castigat....

 

Ca sa inchei, aici nu cred ca vorbim de cat de motociclisti suntem, ci strict cat de jurnalisti suntem...

 

PS: Imi place "Academia Catavencu". Si ei rad de o lume intreaga.

No hard feelings.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...