Sari la conținut

Sa Scriu, Sa Nu Scriu...?


Hai-Hui
 Share

Postări Recomandate

E topicul pe care-l evit de ceva vreme si pe care nu as fi vrut sa scriu vreodata. Ma bucur totusi ca am apucat sa scriu eu despre mine si nu altii.

Initial nici nu am vrut sa scriu pt ca in general nu-mi palce sa vorbesc despre mine, dar apoi m-am gandit ca poate totusi unii vor trage niste concluzii utile.

Asadar ma intorceam sambata de la Bucuresti inspre Cluj. Drum frumos, mai putin Valea Prahovei unde a inceput sa ploua si a trebuit sa opresc sa-mi pun echipamentul de ploaie. In rest asfalt uscat, vreme tocmai buna de mers, nici prea cald nici prea frig, trafic lejer. In Sighisoara opresc la OMV sa alimentez, ocazie cu care de obicei mananc si eu ceva, dar atunci am zis ca sunt prea infofolit si prea stropit din cap pana-n picioare ca sa ma mai asez undeva. Si inca 2 ore n-oi muri pana acasa unde ma asteapta o masa adevarata. Asa ca am plecat mai departe. Era 9 fara ceva, seara. Trec de Hetiur si ma avant cu sarg pe serpentinele Dealului Nadesului, o zona superba, cu viraje pe toate gusturile si cu asfalt perfect. Si cum mergeam eu linistit, cam cu 90-100 km/h si simteam cum mi se lungea ranjetul pe fata dupa fiecare viraj, la un moment dat intr-o curba destul de larga, la stanga si in usoara urcare, mi se schimba brusc peisajul. In locul dealurilor si copacilor vad brusc un close-up la asfalt si in loc de uruitul dulce al motorului aud harsaitul castii mele pe asfalt. N-am apucat sa schitez macar vreun gest de frana sau evitare. Ce sa evit si de ce sa franez...? Ca de vazut nu am vazut nimic deosebit.

In fine, dupa ce mi-am terminat eu evolutia in aer si la sol, m-am pomenit ca ma opresc exact in pozitia "mama iedului". Imi fac rapid o autoevaluare si vad ca ies bine la inventar, chiar cu un plus de nisip in gura. Asa ca ma ridic si ma reped la motor sa vad in ce stare e. Inca mergea motorul asa ca-l opresc rapid. Apoi imi dau seama ca am o jena la genunchiu stang asa ca ma asez pe parapet sa vad daca nu e ceva grav. Intre timp vad ca oprisera 2 masini mai jos pe contrasens iar un tip alerga inspre mine. M-a intrebat daca sunt ok si daca e cazul sa sune la salvare. I-am zis ca nu, dar sa ma ajute sa ridic motorul ca eram si incarcat cu bagaje. Apropo, daca vreodata aveti de legat bagaje pe motor, sunt expert. Cei 2 rucsaci nici macar nu s-au clintit de la locul lor.

Buuun, dupa ce am ridicat motorul si am vazut ca inafara de cateva zgraieturi, polizari si semnalele stanga sparte nu are mare lucru m-am mai linistit si am incercat sa-mi dau seama de ce mama dracului am cazut. Gropi nu erau, eram pe mijlocul benzii deci nu era nici nisip nici vopseau de marcaj in jur. Nici macar vreun cocalar in audi sau loganar nu erau in zona ca sa ma descarc pe ei. Si cand ma uit eu mai etent la asfalt vad o urma ce parea la prima vederea a fi de la un cauciuc de camion sau geva de genul asta. Cand ma apropii si pun piciorul pe ea, era sa cad din nou...atat imi mai lipsea. Asa ca ma luminez si ma crucesc in acelasi timp, realizand ca nimerisem pe ditai dara de ulei, relativ proaspata. :D :P :D

 

post-7965-1218552224_thumb.jpgpost-7965-1218552251_thumb.jpg

 

Nu vreti sa stiti ce a fost la gura mea...cred ca 10 de minute am injurat contiunuu, cu o dictie de prezentator de stiri si fara sa ma repet. Noroc cu prietena lui Nicu, unul din soferii de pe contrasens care a oprit si apoi a si intors (caruia ii multumesc si pe aceasta cale) si care a alunecat si el pe dara respectiva de era sa intre in parapet. Deci repet noroc cu prietena/sotia lui care imi tot baga sub nas o sticla de sprite gandind probabil ca mi s-o fi uscat gura de atata injurat. Asa ca m-am oprit din injurat si am scuipat cu naduf...si de nervi dar si ca aveam nisip in gura, ocazie cu care mi-am dat seama ca inca nu imi dadusem casca jos... :P

Am sunat la 112 sa le spun sa trimita pe cineva sa curete drumul, stiind ca zona e des frecventata de reisarii din zona. Apoi m-am intors in Sighisoara la politie unde a urmat binecunoscutul dans al declaratiilor si constatarilor. Faza tare aici, dupa ce am depus declaratia imi zice tipul "bine luati declaratia si scrieti ce avarii aveti la motocicleta dupa aceea veniti din nou". Noroc ca a avut treaba la masina lor de politie ca altfel nici nu vedea motorul. Oricum puteam sa scriu acolo ca i-a mai crescut o roata ca tot nu cred ca verifica. In fine...

Tin sa-i multumesc lui Levi (aka NightShadow) din Sighisoara (care m-a mai ajutat si in alte ocazii) si prietenei lui (spre rusinea mea am uitat cum o cheama) care au avut rabdare sa vina cu mine la politie si sa-mi tina si companie acolo. Ca am stat vreo 2 ore, daca nu mai mult, desi nu era nimeni la coada...dar pur si simplu era plecat "colegu' de la circulatie".

Avarii:

- motor: zgarieturi, polizari multiple pe partea stanga, toba stanga infundata in 2 locuri. Costuri estimative de reparatie1000-1200 E... Traiasca CASCO. Sper sa nu comenteze ceva. Motorul in rest pare ok...dupa ce am scapat de la politie m-am intors la Cluj inca 150 km fara probleme. Am mai oprit odata la locul accidentului sa vad daca isi facusera treaba cei de la drumuri si intr-adevar pata nu mai era acolo...doar ramasitele de la semnalele mele... :)

- echipament: costum de ploaie ferfenita (si nu era din ala ieftin de pe Louis), casca zgariata rau pe partea stanga, atat viziera cat si casca in sine; pantaloni moto cu protectii hard rupti destul de tare in genunchi, manusi julite exact la nivelul carboanelor (stiu ei ce stiu), cizma stanga julita. Pe sub costumul de ploaie aveam o geaca de piele Vanucci care si-a facut excelent treaba si care are doar o zgarietura mica pe spate. Pe sub geaca aveam o carapace IXS care si ea s-a zgariat putin in partea de jos. Costuri estimative de inlocuire 2000-2500 RON. Nu cred ca pot da pe nimeni in judecata sa mi-i recuperez, asa ca se trec la "collateral damage"

Atasez cateva poze cu echipamentul iar cine are ochi sa vada si cine are ceva intre urechi sa inteleaga. Cine nu...Dumnezeu cu mila.

 

post-7965-1218552079_thumb.jpgpost-7965-1218553217_thumb.jpgpost-7965-1218552059_thumb.jpgpost-7965-1218552018_thumb.jpgpost-7965-1218552099_thumb.jpg

 

In rest ce sa zic...bine ca nu a fost mai rau. Putea sa fie curba spre dreapta si atunci nu ma opream in parapet ci Domane fereste intr-un tir de pe contrasens, sau putea sa fie cineva in spatele meu care sa nu poata opri la timp sau chiar sa alunece si el pe pata. Despre echipament nu mai zic...ca daca nu-l aveam acum eram oale si ulcele. Dar asa, inafara unei dureri suportabile la genunchiul stang si la degetul mare de la mana dreapta nu am patit nimic. Iar azi parca si durerile alea au mai trecut.

Sunt mai mult afectat psihic, pt ca stau si ma gandesc ce as fi putut face pt a evita cazatura. Sau cu ce am gresit? :D

Sa fi mers mai incet, desi 90-100 la ora nu mi se pare mult iar cei care cunosc zona poate imi dau dreptate. Ok, hai sa zicem ca era totusi prea mult, dar cu cat ar fi trebuit sa merg? 40-50 la ora... ca sa nu trebuiasca sa inclin deloc motorul in curba si atunci poate as fi trecut peste pata fara sa alunec? Sa fim seriosi, nici cu scuterul nu mergi asa incet...

Nu stiu, va provoc pe voi, poate aveti voi alte idei. Ce poti face in cazul unei pete ca asta de ulei in curba (a nu se intelege cativa stropi)?

 

Toate cele bune si asfalt...mai bine ud decat cu ulei.

 

Singura sansa era sa nu treci peste pata de ulei... Adica sa o vezi si sa o eviti. Ceea ce e putin probabil avand in vedere ca se cam facea noapte...

 

Bine ca esti bine! :P

 

Bafta!

 

PS: La ce firma de asigurari ti-ai facut casco?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cate vad, nu-i pata de ulei, ci de motorina. Diferenta e ca uleiul este, de obicei, balta, nu dara. Ca aluneci la fel de bine pe amandoua, negresit, insa cu putin noroc, o pata de motorina se poate mirosi. De altfel, se si vede in multe conditii. Tind sa cred ca erai atat de absorbit in curbele alea incat ai uitat sa verifici si asfaltul. Evitabil era, presupun, chiar si la viteza aia, dar nu-mi pot da cu parerea deoarece n-am fost acolo.

 

Altfel, ai scapat extrem de ieftin. La fel si mobra. In definitiv, asta conteaza. Si experienta pe care acum o ai castigata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum mergeam eu linistit, cam cu 90-100 km/h si simteam cum mi se lungea ranjetul pe fata dupa fiecare viraj, la un moment dat intr-o curba destul de larga, la stanga si in usoara urcare, mi se schimba brusc peisajul. In locul dealurilor si copacilor vad brusc un close-up la asfalt si in loc de uruitul dulce al motorului aud harsaitul castii mele pe asfalt. N-am apucat sa schitez macar vreun gest de frana sau evitare. Ce sa evit si de ce sa franez...? Ca de vazut nu am vazut nimic deosebit.

nu te supara, ce cautai pe contrasens? pata e pe sensul de coborare.

 

p.s.: hjc e o casca de exceptie. am rupt un gard de fier forjat cu capul la o viteza pe care nu vreau sa o comentez si si-a facut treaba. aparent chiar e intreaga, dar structura interna e compromisa cu siguranta. iti recomand s-o schimbi imediat, chiar daca pare in regula.

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre Caline, tot raul spre bine: nu-mi mai schimb casca, in ciuda "muzicii"!! :P Bine ca esti intreg, bafta la recuperari (motor/sanatate/echipament/altele), si 'ai sa bem o N/A!! :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu cu o parere cu toate ca am permis A doar de cateva saptamani si doar 200km facuti prin oras cu 30-40km/h.

Asadar ceea ce zic nu vine din experienta mea pe 2 roti ci vine dintr-o observatie ce-si are baza de sustinere in zona intuitiva a bunului simt.

Urmaresc rubrica asta de accidente tocmai pt a verifica aceasta "teorie" din categoria "iarna nu-i ca vara" in cazu nostru "pe motor nu e ca pe conserva".

Asadar viteza de 90-100km/h pt zona aia e probabil legala, totusi nu vi se pare voua ca un motor nu are cum sa fie condus in acelasi conditii de siguranta ca si o conserva la aceeasi viteza. E o chestie absolut logica, chestie de echilibru, capacitate de franare atat a vehiculului cat si a pilotului.

Pe motor nu poti opri la fel de lejer ca o conserva la aceeasi viteza. Pur si simplu pe motor ai mai multe chestii de facut ca sa poti opri in siguranta comparativ cu conserva. Si atunci intreb retoric nu cumva ar trebui ca pe motor sa avem viteza mai mica pt a putea avea mai multe sanse de evitare a pericolelor intempestive?

Repet ce zic aici vine din exerienta mea de peste 15 ani la volan si cea de cateva saptamani pe 2 roti, nu am pretentia sa dau lectii cuiva totusi inca nu am gasit aici pe cineva sa muste o trinta sau sa dea coltu la 50km/h desi admit ca acest lucru e perfect posibil insa intr-o proportie obscen de mica.

E mare pacat ca vitezanii nu au circuite unde sa-si poata potoli setea de senzatia pe care ti-o ofera viteza pe 2 roti si sint nevoit sa experieze aceste senzatii in trafic. Dupa parerea mea vitezanele ar trebui sa nu fie accesibile publicului larg asa dupa cum masinile de curse sint accesibile doar unui public restrans si cat de cat specializat.

Editat de llucianf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad, nu-i pata de ulei, ci de motorina. Diferenta e ca uleiul este, de obicei, balta, nu dara. Ca aluneci la fel de bine pe amandoua, negresit, insa cu putin noroc, o pata de motorina se poate mirosi. De altfel, se si vede in multe conditii. Tind sa cred ca erai atat de absorbit in curbele alea incat ai uitat sa verifici si asfaltul

 

hai-hui data viitoare sa ai in ghiozdan un caine dresat care sa latre puternic cand miroase o pata de ulei, pardon de motorina :D

 

vad ca unii sunt si chimisti pe aici , sherlock, cum ti-ai dat seama ca e motorina? in fine...nu asta conteaza...chestia e ca se emit tot felul de teorii de tip matrix cum s-ar fi putut evita accidentul la fel cum s-au emis si pe topicul cu tipul care a fost omorat de un bmw care l-a lovit din spate (cineva zicea ca ar fi putut evita daca ar fi accelerat inainte ca masina sa intre in el) , acum vad ca pata/dara ar fi putut fi mirosita... :P si se si precizeaza de ce natura este dara dupa o poza care este cam stearsa...

 

imprejurarile au dus la acest accident, daca ar fi vazut dara cu siguranta ar fi incercat s-o evite, nu e logic? ce rost au intrebarile de tip: "dar n-ai vazut dara?"

 

my 2 cents...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu cu o parere cu toate ca am permis A doar de cateva saptamani si doar 200km facuti prin oras cu 30-40km/h.

Asadar ceea ce zic nu vine din experienta mea pe 2 roti ci vine dintr-o observatie ce-si are baza de sustinere in zona intuitiva a bunului simt.

Urmaresc rubrica asta de accidente tocmai pt a verifica aceasta "teorie" din categoria "iarna nu-i ca vara" in cazu nostru "pe motor nu e ca pe conserva".

Asadar viteza de 90-100km/h pt zona aia e probabil legala, totusi nu vi se pare voua ca un motor nu are cum sa fie condus in acelasi conditii de siguranta ca si o conserva la aceeasi viteza. E o chestie absolut logica, chestie de echilibru, capacitate de franare atat a vehiculului cat si a pilotului.

Pe motor nu poti opri la fel de lejer ca o conserva la aceeasi viteza. Pur si simplu pe motor ai mai multe chestii de facut ca sa poti opri in siguranta comparativ cu conserva. Si atunci intreb retoric nu cumva ar trebui ca pe motor sa avem viteza mai mica pt a putea avea mai multe sanse de evitare a pericolelor intempestive?

Repet ce zic aici vine din exerienta mea de peste 15 ani la volan si cea de cateva saptamani pe 2 roti, nu am pretentia sa dau lectii cuiva totusi inca nu am gasit aici pe cineva sa muste o trinta sau sa dea coltu la 50km/h desi admit ca acest lucru e perfect posibil insa intr-o proportie obscen de mica.

E mare pacat ca vitezanii nu au circuite unde sa-si poata potoli setea de senzatia pe care ti-o ofera viteza pe 2 roti si sint nevoit sa experieze aceste senzatii in trafic. Dupa parerea mea vitezanele ar trebui sa nu fie accesibile publicului larg asa dupa cum masinile de curse sint accesibile doar unui public restrans si cat de cat specializat.

ai dreptate in felul tau...dar atunci ce rost are sa ne mai cumparam motoare? eu am cazut la 40 la ora,mai bine zis un bou cu o duba nu mi-a dat prioritate si am intrat in el...urmarea...mana rupta,operata de 2 ori si un sezon compromis.. :cheers: nu asta e ideea,daca nici afara din localitate nu mergi cat de cat..atunci nu stiu..mai bine ne cumparam biciclete ;)) oricum,cunosc zona fiind din tg. mures si crede-ma,baiatul asta a mers cuminte fata de cum se circula cu motoarele pe acolo. ai sa vezi si tu,dupa ce prinzi mai multa experienta,nu vei mai circula cu 50 la ora garantez!! oricum bafta multa si asfalt uscat!!!

Editat de cypress134
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calin, ma doare in cot ca a fost pata de motorina, de Floriol...de ce-o fi fost! Ma bucur ca esti bine, sanatos si ca o sa ne mai dam cu motorul impreuna! :cheers:

Apropos de floriol...pe acest superb traseu mures - brasov, asta primavara, pe la Maierus , in urma ciocnirii a doua tiruri (unul cu porumb altul cu Floiol), am bagat conserva usor in parapet. Mai misto a fost cand a venit garda la constatare... aproape ca pierdusera si ei controlul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E topicul pe care-l evit de ceva vreme si pe care nu as fi vrut sa scriu vreodata. Ma bucur totusi ca am apucat sa scriu eu despre mine si nu altii.

Initial nici nu am vrut sa scriu pt ca in general nu-mi palce sa vorbesc despre mine, dar apoi m-am gandit ca poate totusi unii vor trage niste concluzii utile.

Asadar ma intorceam sambata de la Bucuresti inspre Cluj. Drum frumos, mai putin Valea Prahovei unde a inceput sa ploua si a trebuit sa opresc sa-mi pun echipamentul de ploaie. In rest asfalt uscat, vreme tocmai buna de mers, nici prea cald nici prea frig, trafic lejer. In Sighisoara opresc la OMV sa alimentez, ocazie cu care de obicei mananc si eu ceva, dar atunci am zis ca sunt prea infofolit si prea stropit din cap pana-n picioare ca sa ma mai asez undeva. Si inca 2 ore n-oi muri pana acasa unde ma asteapta o masa adevarata. Asa ca am plecat mai departe. Era 9 fara ceva, seara. Trec de Hetiur si ma avant cu sarg pe serpentinele Dealului Nadesului, o zona superba, cu viraje pe toate gusturile si cu asfalt perfect. Si cum mergeam eu linistit, cam cu 90-100 km/h si simteam cum mi se lungea ranjetul pe fata dupa fiecare viraj, la un moment dat intr-o curba destul de larga, la stanga si in usoara urcare, mi se schimba brusc peisajul. In locul dealurilor si copacilor vad brusc un close-up la asfalt si in loc de uruitul dulce al motorului aud harsaitul castii mele pe asfalt. N-am apucat sa schitez macar vreun gest de frana sau evitare. Ce sa evit si de ce sa franez...? Ca de vazut nu am vazut nimic deosebit.

In fine, dupa ce mi-am terminat eu evolutia in aer si la sol, m-am pomenit ca ma opresc exact in pozitia "mama iedului". Imi fac rapid o autoevaluare si vad ca ies bine la inventar, chiar cu un plus de nisip in gura. Asa ca ma ridic si ma reped la motor sa vad in ce stare e. Inca mergea motorul asa ca-l opresc rapid. Apoi imi dau seama ca am o jena la genunchiu stang asa ca ma asez pe parapet sa vad daca nu e ceva grav. Intre timp vad ca oprisera 2 masini mai jos pe contrasens iar un tip alerga inspre mine. M-a intrebat daca sunt ok si daca e cazul sa sune la salvare. I-am zis ca nu, dar sa ma ajute sa ridic motorul ca eram si incarcat cu bagaje. Apropo, daca vreodata aveti de legat bagaje pe motor, sunt expert. Cei 2 rucsaci nici macar nu s-au clintit de la locul lor.

Buuun, dupa ce am ridicat motorul si am vazut ca inafara de cateva zgraieturi, polizari si semnalele stanga sparte nu are mare lucru m-am mai linistit si am incercat sa-mi dau seama de ce mama dracului am cazut. Gropi nu erau, eram pe mijlocul benzii deci nu era nici nisip nici vopseau de marcaj in jur. Nici macar vreun cocalar in audi sau loganar nu erau in zona ca sa ma descarc pe ei. Si cand ma uit eu mai etent la asfalt vad o urma ce parea la prima vederea a fi de la un cauciuc de camion sau geva de genul asta. Cand ma apropii si pun piciorul pe ea, era sa cad din nou...atat imi mai lipsea. Asa ca ma luminez si ma crucesc in acelasi timp, realizand ca nimerisem pe ditai dara de ulei, relativ proaspata. :cheers: ;) :)

 

post-7965-1218552224_thumb.jpgpost-7965-1218552251_thumb.jpg

 

Nu vreti sa stiti ce a fost la gura mea...cred ca 10 de minute am injurat contiunuu, cu o dictie de prezentator de stiri si fara sa ma repet. Noroc cu prietena lui Nicu, unul din soferii de pe contrasens care a oprit si apoi a si intors (caruia ii multumesc si pe aceasta cale) si care a alunecat si el pe dara respectiva de era sa intre in parapet. Deci repet noroc cu prietena/sotia lui care imi tot baga sub nas o sticla de sprite gandind probabil ca mi s-o fi uscat gura de atata injurat. Asa ca m-am oprit din injurat si am scuipat cu naduf...si de nervi dar si ca aveam nisip in gura, ocazie cu care mi-am dat seama ca inca nu imi dadusem casca jos... :D

Am sunat la 112 sa le spun sa trimita pe cineva sa curete drumul, stiind ca zona e des frecventata de reisarii din zona. Apoi m-am intors in Sighisoara la politie unde a urmat binecunoscutul dans al declaratiilor si constatarilor. Faza tare aici, dupa ce am depus declaratia imi zice tipul "bine luati declaratia si scrieti ce avarii aveti la motocicleta dupa aceea veniti din nou". Noroc ca a avut treaba la masina lor de politie ca altfel nici nu vedea motorul. Oricum puteam sa scriu acolo ca i-a mai crescut o roata ca tot nu cred ca verifica. In fine...

Tin sa-i multumesc lui Levi (aka NightShadow) din Sighisoara (care m-a mai ajutat si in alte ocazii) si prietenei lui (spre rusinea mea am uitat cum o cheama) care au avut rabdare sa vina cu mine la politie si sa-mi tina si companie acolo. Ca am stat vreo 2 ore, daca nu mai mult, desi nu era nimeni la coada...dar pur si simplu era plecat "colegu' de la circulatie".

Avarii:

- motor: zgarieturi, polizari multiple pe partea stanga, toba stanga infundata in 2 locuri. Costuri estimative de reparatie1000-1200 E... Traiasca CASCO. Sper sa nu comenteze ceva. Motorul in rest pare ok...dupa ce am scapat de la politie m-am intors la Cluj inca 150 km fara probleme. Am mai oprit odata la locul accidentului sa vad daca isi facusera treaba cei de la drumuri si intr-adevar pata nu mai era acolo...doar ramasitele de la semnalele mele... :burnout:

- echipament: costum de ploaie ferfenita (si nu era din ala ieftin de pe Louis), casca zgariata rau pe partea stanga, atat viziera cat si casca in sine; pantaloni moto cu protectii hard rupti destul de tare in genunchi, manusi julite exact la nivelul carboanelor (stiu ei ce stiu), cizma stanga julita. Pe sub costumul de ploaie aveam o geaca de piele Vanucci care si-a facut excelent treaba si care are doar o zgarietura mica pe spate. Pe sub geaca aveam o carapace IXS care si ea s-a zgariat putin in partea de jos. Costuri estimative de inlocuire 2000-2500 RON. Nu cred ca pot da pe nimeni in judecata sa mi-i recuperez, asa ca se trec la "collateral damage"

Atasez cateva poze cu echipamentul iar cine are ochi sa vada si cine are ceva intre urechi sa inteleaga. Cine nu...Dumnezeu cu mila.

 

post-7965-1218552079_thumb.jpgpost-7965-1218553217_thumb.jpgpost-7965-1218552059_thumb.jpgpost-7965-1218552018_thumb.jpgpost-7965-1218552099_thumb.jpg

 

In rest ce sa zic...bine ca nu a fost mai rau. Putea sa fie curba spre dreapta si atunci nu ma opream in parapet ci Domane fereste intr-un tir de pe contrasens, sau putea sa fie cineva in spatele meu care sa nu poata opri la timp sau chiar sa alunece si el pe pata. Despre echipament nu mai zic...ca daca nu-l aveam acum eram oale si ulcele. Dar asa, inafara unei dureri suportabile la genunchiul stang si la degetul mare de la mana dreapta nu am patit nimic. Iar azi parca si durerile alea au mai trecut.

Sunt mai mult afectat psihic, pt ca stau si ma gandesc ce as fi putut face pt a evita cazatura. Sau cu ce am gresit? :burnout:

Sa fi mers mai incet, desi 90-100 la ora nu mi se pare mult iar cei care cunosc zona poate imi dau dreptate. Ok, hai sa zicem ca era totusi prea mult, dar cu cat ar fi trebuit sa merg? 40-50 la ora... ca sa nu trebuiasca sa inclin deloc motorul in curba si atunci poate as fi trecut peste pata fara sa alunec? Sa fim seriosi, nici cu scuterul nu mergi asa incet...

Nu stiu, va provoc pe voi, poate aveti voi alte idei. Ce poti face in cazul unei pete ca asta de ulei in curba (a nu se intelege cativa stropi)?

 

Toate cele bune si asfalt...mai bine ud decat cu ulei.

 

 

 

 

cu ocazia asta sper ca ti achizitionezi si tu o casca......bafta la reparat :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai scapat doar cu atat. Nici nu vreau sa-mi inchipui cate lucruri pot merge prost cand e vorba de o cazatura la 90 km/h.

Cel mai important e ca nu ai patit nimic grav.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate in felul tau...dar atunci ce rost are sa ne mai cumparam motoare? eu am cazut la 40 la ora,mai bine zis un bou cu o duba nu mi-a dat prioritate si am intrat in el...urmarea...mana rupta,operata de 2 ori si un sezon compromis.. :cheers: nu asta e ideea,daca nici afara din localitate nu mergi cat de cat..atunci nu stiu..mai bine ne cumparam biciclete ;)) oricum,cunosc zona fiind din tg. mures si crede-ma,baiatul asta a mers cuminte fata de cum se circula cu motoarele pe acolo. ai sa vezi si tu,dupa ce prinzi mai multa experienta,nu vei mai circula cu 50 la ora garantez!! oricum bafta multa si asfalt uscat!!!

 

Pai ne luam motoare pt senzatia de libertate pe care o ofera in plus fata de navigarea inauntrul unei conserve, insa eu nu asociez aceasta senzatie cu viteza.

Eu sint inca foarte sceptic in ceea ce priveste previziunile tale cum ca voi abandona curand baliza celor 50km/h pt a ma avanta in larg pe teritoriile adrenalinei.

Zic asta pentru ca in 15 ani la volan f rar am mers cu 120km/h cu masina mai mult decat cateva sute de metri necesari unei depasiri. Iar 120km/h pt o conserva reprezinta cam aceleasi riscuri ca un 50-60 pe motor.

In orice caz mie acest 50-60km/h pe motor imi pare mai mult decat satisfacator iar mare parte din deliciul acesta rezida in senzatia de siguranta pe care inca o simti aproape de tine, inca disponibila la aceasta viteza.

Viteza e cool nu zic nu, altfel nu ar ceda atatia in fata ispitelor ei, insa franarea de urgenta pe motor e o loterie la viteze mari asa ca totul depinde de balansul acesta firav pe care-l distilam fiecare in intimitatea noastra in fiece clipa cand sintem pe motor.

Editat de llucianf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai-hui data viitoare sa ai in ghiozdan un caine dresat care sa latre puternic cand miroase o pata de ulei, pardon de motorina :cheers:

 

vad ca unii sunt si chimisti pe aici , sherlock, cum ti-ai dat seama ca e motorina? in fine...nu asta conteaza...chestia e ca se emit tot felul de teorii de tip matrix cum s-ar fi putut evita accidentul la fel cum s-au emis si pe topicul cu tipul care a fost omorat de un bmw care l-a lovit din spate (cineva zicea ca ar fi putut evita daca ar fi accelerat inainte ca masina sa intre in el) , acum vad ca pata/dara ar fi putut fi mirosita... :) si se si precizeaza de ce natura este dara dupa o poza care este cam stearsa...

 

imprejurarile au dus la acest accident, daca ar fi vazut dara cu siguranta ar fi incercat s-o evite, nu e logic? ce rost au intrebarile de tip: "dar n-ai vazut dara?"

 

my 2 cents...

 

sa plimbe un caine pe ghidon dresat sa miroase combustibil pe asfalt. dar sa fie unul care musca in cazul in care un conservar ii taie calea, sa sara cainele la el direct pe geam si sa-l muste de gat...sau de oo ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai-hui data viitoare sa ai in ghiozdan un caine dresat care sa latre puternic cand miroase o pata de ulei, pardon de motorina :cheers:

 

vad ca unii sunt si chimisti pe aici , sherlock, cum ti-ai dat seama ca e motorina? in fine...nu asta conteaza...chestia e ca se emit tot felul de teorii de tip matrix cum s-ar fi putut evita accidentul la fel cum s-au emis si pe topicul cu tipul care a fost omorat de un bmw care l-a lovit din spate (cineva zicea ca ar fi putut evita daca ar fi accelerat inainte ca masina sa intre in el) , acum vad ca pata/dara ar fi putut fi mirosita... ;) si se si precizeaza de ce natura este dara dupa o poza care este cam stearsa...

 

imprejurarile au dus la acest accident, daca ar fi vazut dara cu siguranta ar fi incercat s-o evite, nu e logic? ce rost au intrebarile de tip: "dar n-ai vazut dara?"

 

my 2 cents...

Nu vreau sa ma cert in vreun fel cu tine sau cu niciunul de pe aici, dar nu vorbesc din auzite/citite. Am evitat 2-3 balti si dare de motorina deoarece se simtea iz specific dinainte de a vedea, am redus viteza si am ciulit... ochii. Pe singura pata de ulei pe care am intalnit-o pana acum am cazut. Parerea mea e ca atat timp cat nu te-a omorat un meteorit, orice accident se poate evita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ma cert in vreun fel cu tine sau cu niciunul de pe aici, dar nu vorbesc din auzite/citite. Am evitat 2-3 balti si dare de motorina deoarece se simtea iz specific dinainte de a vedea, am redus viteza si am ciulit... ochii. Pe singura pata de ulei pe care am intalnit-o pana acum am cazut. Parerea mea e ca atat timp cat nu te-a omorat un meteorit, orice accident se poate evita.

 

nu e chiar asa...uneori nu se poate evita orice accident. poate doar daca stai in pat si te uiti la tv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai-hui,eu zic ca nu prea aveai ce face,chiar daca ai fi observat pata si cu 50m mai repede.Am prins pata de ulei(cred ca era ulei) pe langa Baile Tusnad,la cca 110-115 pe linie dreapta si am vazut :D cum pandea din sant sa ma sfarm tot :burnout: Eu ce am reusit sa NU fac:frana de motor NU,frana NU,accelerare NU,bruscarea motorului in orice fel NU,pt ca oricare din manevrele astea m-ar fi trantit ca-n filme :cheers: Asa ca,la fel ca tine,m-am bucurat si am multumit celui de Sus ca am scapat doar cu un exces de adrenalina si o mica "Lambada" pe sosea(nu e si cazul tau ca tu ai tras chiar un brake-dance ;) )

Bafta si sanatate maxima :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai-hui,eu zic ca nu prea aveai ce face,chiar daca ai fi observat pata si cu 50m mai repede.Am prins pata de ulei(cred ca era ulei) pe langa Baile Tusnad,la cca 110-115 pe linie dreapta si am vazut :D cum pandea din sant sa ma sfarm tot :burnout: Eu ce am reusit sa NU fac:frana de motor NU,frana NU,accelerare NU,bruscarea motorului in orice fel NU,pt ca oricare din manevrele astea m-ar fi trantit ca-n filme :cheers: Asa ca,la fel ca tine,m-am bucurat si am multumit celui de Sus ca am scapat doar cu un exces de adrenalina si o mica "Lambada" pe sosea(nu e si cazul tau ca tu ai tras chiar un brake-dance ;) )

Bafta si sanatate maxima :)

 

nu era brake-dance. era INVARTITA din Apuseni... :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

circula niste camioane la noi ca te intrebi cum de nu tremura suruburile din ele. (cuvant urat) mea, astea ar trebui interzise, rahaturi comuniste.

 

 

Asa e ar trebui sa dea la fier vechi curge uleiul din ele de cred ca consuma mai mult ulei de cat motorina si scot o fumaraie de te sinucizi in incercarea disperata sa treci in fata lor si sa tragi o gura de oxigen.

 

In sf. am uitat esentialu bine ca ai scapat cu bine!

Asta e viata, soselele din romania sunt f periculoase si la ce tranta ai luat fara echipament era nasol rau.

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E topicul pe care-l evit de ceva vreme si pe care nu as fi vrut sa scriu vreodata. Ma bucur totusi ca am apucat sa scriu eu despre mine si nu altii.

Initial nici nu am vrut sa scriu pt ca in general nu-mi palce sa vorbesc despre mine, dar apoi m-am gandit ca poate totusi unii vor trage niste concluzii utile.

Asadar ma intorceam sambata de la Bucuresti inspre Cluj. Drum frumos, mai putin Valea Prahovei unde a inceput sa ploua si a trebuit sa opresc sa-mi pun echipamentul de ploaie. In rest asfalt uscat, vreme tocmai buna de mers, nici prea cald nici prea frig, trafic lejer. In Sighisoara opresc la OMV sa alimentez, ocazie cu care de obicei mananc si eu ceva, dar atunci am zis ca sunt prea infofolit si prea stropit din cap pana-n picioare ca sa ma mai asez undeva. Si inca 2 ore n-oi muri pana acasa unde ma asteapta o masa adevarata. Asa ca am plecat mai departe. Era 9 fara ceva, seara. Trec de Hetiur si ma avant cu sarg pe serpentinele Dealului Nadesului, o zona superba, cu viraje pe toate gusturile si cu asfalt perfect. Si cum mergeam eu linistit, cam cu 90-100 km/h si simteam cum mi se lungea ranjetul pe fata dupa fiecare viraj, la un moment dat intr-o curba destul de larga, la stanga si in usoara urcare, mi se schimba brusc peisajul. In locul dealurilor si copacilor vad brusc un close-up la asfalt si in loc de uruitul dulce al motorului aud harsaitul castii mele pe asfalt. N-am apucat sa schitez macar vreun gest de frana sau evitare. Ce sa evit si de ce sa franez...? Ca de vazut nu am vazut nimic deosebit.

In fine, dupa ce mi-am terminat eu evolutia in aer si la sol, m-am pomenit ca ma opresc exact in pozitia "mama iedului". Imi fac rapid o autoevaluare si vad ca ies bine la inventar, chiar cu un plus de nisip in gura. Asa ca ma ridic si ma reped la motor sa vad in ce stare e. Inca mergea motorul asa ca-l opresc rapid. Apoi imi dau seama ca am o jena la genunchiu stang asa ca ma asez pe parapet sa vad daca nu e ceva grav. Intre timp vad ca oprisera 2 masini mai jos pe contrasens iar un tip alerga inspre mine. M-a intrebat daca sunt ok si daca e cazul sa sune la salvare. I-am zis ca nu, dar sa ma ajute sa ridic motorul ca eram si incarcat cu bagaje. Apropo, daca vreodata aveti de legat bagaje pe motor, sunt expert. Cei 2 rucsaci nici macar nu s-au clintit de la locul lor.

Buuun, dupa ce am ridicat motorul si am vazut ca inafara de cateva zgraieturi, polizari si semnalele stanga sparte nu are mare lucru m-am mai linistit si am incercat sa-mi dau seama de ce mama dracului am cazut. Gropi nu erau, eram pe mijlocul benzii deci nu era nici nisip nici vopseau de marcaj in jur. Nici macar vreun cocalar in audi sau loganar nu erau in zona ca sa ma descarc pe ei. Si cand ma uit eu mai etent la asfalt vad o urma ce parea la prima vederea a fi de la un cauciuc de camion sau geva de genul asta. Cand ma apropii si pun piciorul pe ea, era sa cad din nou...atat imi mai lipsea. Asa ca ma luminez si ma crucesc in acelasi timp, realizand ca nimerisem pe ditai dara de ulei, relativ proaspata. :cheers: ;) :)

 

post-7965-1218552224_thumb.jpgpost-7965-1218552251_thumb.jpg

 

Nu vreti sa stiti ce a fost la gura mea...cred ca 10 de minute am injurat contiunuu, cu o dictie de prezentator de stiri si fara sa ma repet. Noroc cu prietena lui Nicu, unul din soferii de pe contrasens care a oprit si apoi a si intors (caruia ii multumesc si pe aceasta cale) si care a alunecat si el pe dara respectiva de era sa intre in parapet. Deci repet noroc cu prietena/sotia lui care imi tot baga sub nas o sticla de sprite gandind probabil ca mi s-o fi uscat gura de atata injurat. Asa ca m-am oprit din injurat si am scuipat cu naduf...si de nervi dar si ca aveam nisip in gura, ocazie cu care mi-am dat seama ca inca nu imi dadusem casca jos... :D

Am sunat la 112 sa le spun sa trimita pe cineva sa curete drumul, stiind ca zona e des frecventata de reisarii din zona. Apoi m-am intors in Sighisoara la politie unde a urmat binecunoscutul dans al declaratiilor si constatarilor. Faza tare aici, dupa ce am depus declaratia imi zice tipul "bine luati declaratia si scrieti ce avarii aveti la motocicleta dupa aceea veniti din nou". Noroc ca a avut treaba la masina lor de politie ca altfel nici nu vedea motorul. Oricum puteam sa scriu acolo ca i-a mai crescut o roata ca tot nu cred ca verifica. In fine...

Tin sa-i multumesc lui Levi (aka NightShadow) din Sighisoara (care m-a mai ajutat si in alte ocazii) si prietenei lui (spre rusinea mea am uitat cum o cheama) care au avut rabdare sa vina cu mine la politie si sa-mi tina si companie acolo. Ca am stat vreo 2 ore, daca nu mai mult, desi nu era nimeni la coada...dar pur si simplu era plecat "colegu' de la circulatie".

Avarii:

- motor: zgarieturi, polizari multiple pe partea stanga, toba stanga infundata in 2 locuri. Costuri estimative de reparatie1000-1200 E... Traiasca CASCO. Sper sa nu comenteze ceva. Motorul in rest pare ok...dupa ce am scapat de la politie m-am intors la Cluj inca 150 km fara probleme. Am mai oprit odata la locul accidentului sa vad daca isi facusera treaba cei de la drumuri si intr-adevar pata nu mai era acolo...doar ramasitele de la semnalele mele... :burnout:

- echipament: costum de ploaie ferfenita (si nu era din ala ieftin de pe Louis), casca zgariata rau pe partea stanga, atat viziera cat si casca in sine; pantaloni moto cu protectii hard rupti destul de tare in genunchi, manusi julite exact la nivelul carboanelor (stiu ei ce stiu), cizma stanga julita. Pe sub costumul de ploaie aveam o geaca de piele Vanucci care si-a facut excelent treaba si care are doar o zgarietura mica pe spate. Pe sub geaca aveam o carapace IXS care si ea s-a zgariat putin in partea de jos. Costuri estimative de inlocuire 2000-2500 RON. Nu cred ca pot da pe nimeni in judecata sa mi-i recuperez, asa ca se trec la "collateral damage"

Atasez cateva poze cu echipamentul iar cine are ochi sa vada si cine are ceva intre urechi sa inteleaga. Cine nu...Dumnezeu cu mila.

 

post-7965-1218552079_thumb.jpgpost-7965-1218553217_thumb.jpgpost-7965-1218552059_thumb.jpgpost-7965-1218552018_thumb.jpgpost-7965-1218552099_thumb.jpg

 

In rest ce sa zic...bine ca nu a fost mai rau. Putea sa fie curba spre dreapta si atunci nu ma opream in parapet ci Domane fereste intr-un tir de pe contrasens, sau putea sa fie cineva in spatele meu care sa nu poata opri la timp sau chiar sa alunece si el pe pata. Despre echipament nu mai zic...ca daca nu-l aveam acum eram oale si ulcele. Dar asa, inafara unei dureri suportabile la genunchiul stang si la degetul mare de la mana dreapta nu am patit nimic. Iar azi parca si durerile alea au mai trecut.

Sunt mai mult afectat psihic, pt ca stau si ma gandesc ce as fi putut face pt a evita cazatura. Sau cu ce am gresit? :burnout:

Sa fi mers mai incet, desi 90-100 la ora nu mi se pare mult iar cei care cunosc zona poate imi dau dreptate. Ok, hai sa zicem ca era totusi prea mult, dar cu cat ar fi trebuit sa merg? 40-50 la ora... ca sa nu trebuiasca sa inclin deloc motorul in curba si atunci poate as fi trecut peste pata fara sa alunec? Sa fim seriosi, nici cu scuterul nu mergi asa incet...

Nu stiu, va provoc pe voi, poate aveti voi alte idei. Ce poti face in cazul unei pete ca asta de ulei in curba (a nu se intelege cativa stropi)?

 

Toate cele bune si asfalt...mai bine ud decat cu ulei.

 

 

N-ai ce-mi multumi ca n-am facut mare lucru doar ti-am tinut companie vreo 2 ore la Politie. Mare noroc cu echipamentul ca altfel se complicau lucrurile. I-mi pare rau pentru ce ai patit dar ma bucur ca ai scapat doar cu atat. Mai multa bafta pe viitor. Chiar am fost placut surprins cand ai spus ca autoritatile au curatat pata acea de ulei pe care s-ar fi putut accidenta si alti motociclisti si nu numai. Apropo pe prietena mea o cheama Bianca. :burnout:

 

nu te supara, ce cautai pe contrasens? pata e pe sensul de coborare.

 

p.s.: hjc e o casca de exceptie. am rupt un gard de fier forjat cu capul la o viteza pe care nu vreau sa o comentez si si-a facut treaba. aparent chiar e intreaga, dar structura interna e compromisa cu siguranta. iti recomand s-o schimbi imediat, chiar daca pare in regula.

CONTRASENS?! Domnu Zahei tin sa precizez ca accidentul s-a intamplat in Roamania nu in Anglia. Probabil ca a-ti interpretat gresit poza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ne luam motoare pt senzatia de libertate pe care o ofera in plus fata de navigarea inauntrul unei conserve, insa eu nu asociez aceasta senzatie cu viteza.

Eu sint inca foarte sceptic in ceea ce priveste previziunile tale cum ca voi abandona curand baliza celor 50km/h pt a ma avanta in larg pe teritoriile adrenalinei.

Zic asta pentru ca in 15 ani la volan f rar am mers cu 120km/h cu masina mai mult decat cateva sute de metri necesari unei depasiri. Iar 120km/h pt o conserva reprezinta cam aceleasi riscuri ca un 50-60 pe motor.

In orice caz mie acest 50-60km/h pe motor imi pare mai mult decat satisfacator iar mare parte din deliciul acesta rezida in senzatia de siguranta pe care inca o simti aproape de tine, inca disponibila la aceasta viteza.

Viteza e cool nu zic nu, altfel nu ar ceda atatia in fata ispitelor ei, insa franarea de urgenta pe motor e o loterie la viteze mari asa ca totul depinde de balansul acesta firav pe care-l distilam fiecare in intimitatea noastra in fiece clipa cand sintem pe motor.

si eu tot incepator sunt, ca si tine. in primele 2-3 saptamani, poate o luna, la fel, nu depaseam 50km/h. apoi nu depaseam 60.. acum nu depasesc 100 ca sa nu-mi ia permisul. dar numai in segmente de drum mici, unde chiar nu poate sa-mi apara vreun dobitoc de undeva. chestia cu viteza e destul de relativa.. la inceput, 50 mi se pareau 200. dupa un timp.. o sa vezi.. 130 pe autostrada or sa ti se para 30-40 prin oras. si mai e si senzatia pe care o ai pe serpentine.. nu e vorba de viteza, de adrenalina unei viteze inconstiente, e vorba de faptul ca apleci motorul pe curba. ai putea merge cu o viteza mica linistit sau l-ai putea forja. eu mereu il forjez pe serpentine. si eu am experienta de 10 ani pe conserva si si eu merg cu 40-50 la ora pe unde traficul este infect (si nu ma refer la aglomeratie), cum ar fi pe calea grivitei sau sos. chitilei. acolo cu cat e mai liber, cu atat devine mai periculos sa mergi cu viteza mare.

 

hai-hui.. aiurea si idioata intamplare... ce sa zic.. daca te intrebi care-i vina sau greseala ta.. stai linistit, nu a depins de tine si nu puteai face nimic. in linie dreapta ar fi fost mai simplu, dar in curba e naspa de tot. singura chestie ar fi fost sa mergi mai aproape de axul drumului, pentru ca urma aia este aproape de centrul sensului, adica intre roti. dar tot eu imi raspund si imi spun ca asa merg si eu in curbe, mai pe centru, din cauza dobitocilor care taie curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...