bogdan.marinescu Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Mda. Titul spune totul. Un accident in care singurul vinovat am fost eu. Nu tu soferi nebuni, nu tu taximetristi psihopati, nici macar gropi parsive. Doar eu. M-am intors de la servici (cu masina) si am luat-o pe Lilith la obisnuita plimbare zilnica. Vreme excelenta, eu cat se poate de odihnit. Fac cateva opriri utilitare si plec cu ea prin oras. O duc pana la servici (de la Favorit pana pe Luterana) si inapoi, fac bucla de pe Dr. Taberei, viteza medie cam 65-70 km/h; totul a mers perfect, nu am avut parte de nici un fel de incident si m-am simtit excelent. Inainte de a o baga inapoi in garaj ma decid sa fac o ultima incercare: un U-turn relativ strans (din punctul meu de vedere) intr-o intersectie, manevra care imi iesise perfect data trecuta, dar pe care voiam sa o repet, pentru ca nu sunt prea sigur pe ea. Ajung la semafor (eram primul), se face verde, indrept privirea spre locul in care voiam sa ajung si pornesc. Eram la intersectia semaforizata de dupa Orizont (care e dupa Favorit mergand spre Razoare, pentru cei ce nu cunosc zona). In urmatoarele aproximativ doua secunde eram pe jos. Cauze posibile: 1. am alunecat pe ceva 2 (cea mai probabila). am pornit prea tare (ghidonul era bracat la maxim), Lilith a protestat, m-am speriat ca un bou, am accelerat mai tare si dupa aia am franat Desigur, virajele cu viteza redusa si franele nu se pupa prea bine. Mda, jos cu ea. Ma ridic rapid (eram in mijlocul intersectiei), imi aduc aminte ca primul lucru pe care trebuie sa-l fac e sa tai contactul, dupa care incerc sa o ridic. Deoarece nu-mi reusea figura, ma ajuta taximetristul care era in spatele meu (caruia ii multumesc). O duc pana la trotuar, taximetristul pleaca (avea client), iar eu, in culmea adrenalinei, o mai trantesc o data incercand sa o intorc, de data asta pe partea cealalta Pe cand incercam din nou sa o ridic de jos, opreste cineva cu o masina. Acel cineva s-a dovedit a fi Mihai (are un CBR), un tip solid pe care il vazusem la Arc data trecuta, caruia vreau sa-i multumesc din sulfet si pe aceasta cale. S-a interesat daca eram OK (cred ca s-a speriat cand m-a vazut fara casca, pe care mi-o scosesem intre timp), dupa aia prima miscare a fost sa ma intrebe daca am cazut din vina taximetristului ... probabil era in stare sa-l ia la bataie daca i-as fi spus ca da Dupa aia m-a ajutat sa ridic motorul si mi-a dat un numar de telefon ca sa-mi spuna unde il pot repara. Multe multumiri, Mihai. Pagube: eu : o zgarietura absolut banala pe genunchiul stang + o durere vaga la acelasi picior. Lilith a cam cazut peste mine (nu stiu exact cat de mult), din fericire aveam echipament complet (costum cordura cu protectii + casca Shoei + manusi IXS racing + cizme touring cu protectii). Daca nu aveam echipament complet cred ca aveam cel putin un gips acum. Ori la picior, ori la deste. Inca nu m-am decis. Sau macar eram ingropat in gheata. Ma felicit acum ca unul din criteriile de alegere a motorului a fost greutatea relativ redusa. Oricum, sunt mult mai intreg decat merit. Stiu ca suna a tampenie colosala ce spun, dar asta simt acum. Si asta se intampla dupa 3(trei) beri de calmare ea: mult mai nasol ca mine. Nu mai porneste Schimbator rupt, maneta de la ambreiaj rupta in doua locuri, zgarieturile de rigoare pe carena. Cel mai probabil probleme de la electromotor. M-a imprins cineva, dar nu a vrut s-o ia din loc. Spre rusinea mea, recunosc ca habar n-am daca porneste sau nu impinsa. Are carburatoare (nu e pe injectie), ma gandesc ca ar trebui sa porneasca. Dar n-a vrut. Am dus-o incet-incet pana la garajul de la Favorit, impins de acelasi cineva, unde se odihneste acum. Zilele astea o sa incerc sa o duc la un atelier moto. Inca nu stiu exact cum. Adio intalnirea de la Arc de maine. Nici nu stiti ce rau imi pare pentru ea Sau poate stiti. Concluzii: - stiu teorie, dar in practica mai am multe de invatat - ca sa aplici ce stii in momente de criza e nevoie de experienta, sangele rece nu e de ajuns - am spus/crezut intotdeauna ca echipamentul merita banii si trebuie purtat, iar acum m-am convins pe propria piele de asta - solidaritatea motociclistilor nu e deloc un mit. Daca eram cu masina, sunt convins ca nu oprea nici dracu sa ma intrebe de sanatate. - sunt un bou Cea mai nasoala parte e ca inca nu stiu exact unde am gresit. M-am zgait minute bune pe asfalt, dar n-am vazut nimic pe care as fi putut aluneca. Oare am plecat prea rapid cu ghidonul bracat? Ii multumesc si baiatului cu un Ducati (cred, putea fi foarte bine si o Honda la cat eram eu de ofticat) cu nr. de leasing, care a oprit langa mine si Mihai si ne-a intrebat de sanatate. NU faceti ca mine. Va las acum, ma duc sa continui operatiunea de demolare a peretilor casei cu capul proprietate personala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaicbr Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Citandu-l pe memorabilul Forest Gump : " - Shit happends ". Bine ca ai avut echipament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 bine ca eshti ok. echipamentul e de baza in hobby-ul asta . cum spunea cineva tot pe forum. acest ceva tot se va rasturna o data (pt ca nu are acel al treilea picior de sprijin ) dar important e ca noi sa scapam teferi, nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Imi pare rau pentru tine... Uneori trebuie sa inveti mai greu, din greseli... si platindu-le... se pare ca e si cazul tau. Ai ceva asigurare? Nu-ti fa multe griji, bine ca esti intreg, motorul se face, mai repede sau mai greu. Noi sa fim sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luc_zxr Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Imi pare rau sa aud . Important e ca esti ok si sper ca nici Lilith nu are pagube mari si va fi pe roti in cel mai scurt timp . Important e sa te urci cit mai repede in sa, ca mai e mult din sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrisLuca Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Nasol moment (cel prin care ai trecut), dar uite ca am aflat si un lucru important, taximetristul te-a ajutat primul nu? Deci nu sunt acei diavoli cu ochi rosii care ne omoara unu si unu, mai avea si client. In al 2 lea rand niciodata sa nu te insulti singur, nu a fost vina ta, chiar era o banana acolo (chiar daca tu in sinea ta sti ca a fost vina ta) , nu trebuie sa arati nici o slabiciune in ziua de azi ca altii se vor folosi de ea. In al 3 lea rand si eu stau tot in Dr. Taberei, cand imi iau motor ne vedem sa mai imi arati si mie una alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Lasa ca te faci tu mare si ai sa reusesti U-turn-ul ala Serios acum, ma bucur ca e totusi ceva simplu, ma speriasem cand am vazut topicul asta Parere personala: daca nu era nimic pe jos, cel mai probabil ca ai tras de acceleratie prea tare cand era ghidonul bracat la maxim si .... nu te-a iertat. Bafta si bine c-ai avut echipamentul Fierul se repara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 1 - u-turn sau curbe la viteza foarte mica = pui piciorul de pe interior pe jos ca nu e rusine 2 - curata bujiile, probabil e inecata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 naspa moment. .............sunt sigur ca iti plangi motorul .........cunosc senzatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Multumesc tuturor pentru ganduri si urari. Da, probabil aveti dreptate cu U-turn-ul. E exact acelasi U-turn pe care data trecuta l-am facut frumos, cu plecare de pe loc, fara sa pun piciorul pe jos, de asta ma oftic asa rau. Nu cred ca e innecata, e mai mult decat atat. Pur si simplu nu da nici cea mai vaga urma ca ar vrea sa incerce sa plece cand dau la buton. Nu face absolut nimic. Ma asteptam sa aud macar electromotorul incercand sa impinga motorul, dar degeaba. Da, din fericire am asigurare. O sa vad azi cum fac sa rezolv problema. Piciorul ma mai doare inca. Nu-i nimic, asa-mi trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Imi pare rau sa aud dar am o intrebare buna: de cat timp conduci? E primul tau motor? Nu de alta dar e greu sa cazi in conditiile astea. E mai usor cu ajutorul taxiurilor PS: si eu am cazut in benzinarie cu 'onda cand mi s-a tras cricul. Dar am scos arcul de la cric si .. PS2: nu trebuie sa iti fie frica de motor. U-turnul se face imediat daca vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristiUrsu Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Electromotorul nu are cum sa ti se strice de la o cazatura, verifica-i eventual legaturile, e un contact slab pe undeva. pe de alta parte imi pare rau ca ai "sifonat-o" da' las' ca se face, data viitoare o sa fii mai atent si o sa inveti si U-turnul cat despre echipament, felicitari! ar fi fost cam nashpa sa exersezi in tricou asa cum i-am vazut pe muulti facand. Numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat August 17, 2005 Admin Share Postat August 17, 2005 nasol ... probabil ti s-a "innodat" fata din cauza vitezei prea mari si ghidonului prea bracat cu motorul n-are ce sa fie de la cazatura, o fi putin innecat sau ai ramas fara benzina. vezi daca scanteieste, benzineste, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Imi pare rau sa aud dar am o intrebare buna: de cat timp conduci? E primul tau motor? 2 saptamani. Da Nu de alta dar e greu sa cazi in conditiile astea. E mai usor cu ajutorul taxiurilor :bounce: PS2: nu trebuie sa iti fie frica de motor. U-turnul se face imediat daca vrei. Tocmai, ca nu imi (mai) era frica. La inceput mi-era frica de manevra asta, dupa ce mi-a reusit de cateva ori m-am linistit, dar inca o mai exersez. Ce s-o fi intamplat de fapt ... nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grubb Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 darkore, bine ca esti tu sanatos Ma bucur ca ai fost full-echipat si ca nu ai patit nimic, fierul se face. P.S. Din curiozitate, unde e zgariat echipamentul(adica cum ai cazut,in maini,in cap,s-au zgariat ghetele??)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Mda, e un motor nervos pentru un incepator. Era bine daca incepeai cu ceva mai mic. Dar daca o iei incetisor te obisnuiesti cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Sa stii ca nu e atat de nervoasa. E cam fiara daca ii dai gaz, e drept, dar altfel e cat se poate de linistita si manevrabila cat cuprinde. Despre echipament ... stiu sigur ca s-a zgariat in zona genunchiului stang (cam pe acolo unde are si genunchiul o mica zgarietura), de asemenea cizmele s-au sifonat nitel in zona gleznelor. La casca si manusi nici macar nu m-am uitat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan kawa Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Frate..."ma bucur". Vad ca nu sunt singurul prost; macar tu te-ai dat ceva, ....cat ?! Eu sunt mai prost ca tine , m-am dat cu motocicleta cateva ore ?!; si mai era sa si mor! "Sfatu' " meu: 1. - sa mercem cu motocicleta ca cu bicicleta, ....o perioada de timp; 2.- cauta unu meserias sa te invete; 3. - lasa figurile pentru mai incolo, dupa ce faci 30.000km pe motor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Mda, m-am dat ceva, am apucat sa fac vreo 300km si un pic numai prin oras. Halal Cat despre "figuri" ... asta nu a fost o "figura". Mi se pare vital sa stii sa iei un U-turn asa cum trebuie. Figuri nu fac. Dupa ce o repar, cel mai probabil o sa ma duc sa urmez cursul lui Razvan (Trancanici). Oricum aveam de gand sa fac figura asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Lasa, bine ca n-o fost mai rau... Cam totzi pe care ii cunosc eu or sfeclit-o pe la inceputurile lor in ale motociclismului... Se mai intampla.. bine ca tu n-ai patzit nimik, iar motoru', mai ales ca ai asigurare, se va rezolva... Shi io zic ca ai tras putzin prea tare de acceleratzie, da' macar ai invatzat ceva... Io cand eram pe la inceputuri am sfeclit-o shi mai nashpah decat tine.. am facut un U-turn cu ghidonu' de la motor (pe atunci aveam o Jawa 350) blocat... shi sa vezi ce m-am intins cat am fost de lung (shi de lat ) pe shosea.... Shit happens... Bafta la reparatzii... PS.: vezi ca s-ar putea sa nu-tzi dea nici un semn de pornire shi din cauza protectziilor "anti-prost" ce le are... de ex. io la Honda mea am 1 switch la ambreiaj, iar daca motoru' ii in viteza nu imi invarte electromotoru' decat daca trag ambreiaju'.. la fel am shi la cricu' lateral... nu porneste daca ii in viteza (chiar cu ambreiajul tras), decat daca cricu' lateral ii ridicat.. eventual verifica shi switchurile alea.. mai ales ca ziceai ca schimbatoru' tzi-i indoit shi maneta de ambreiaj la fel.... Bafta inca odata! DDC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CristiUrsu Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 @darkore @bogdan_kawa m-a invatat si pe mine cineva mai de mult: Atata vreme cat ai frica de motor, se poarta frumos cu tine, cand nu-ti mai e frica atunci te da pe jos. pe pielea mea: TRUE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Niciodata nu mi-a fost frica de ea ... daca imi era frica n-o mai cumparam. O respect insa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 Inteleg ca nu mai misca deloc la electromotor. Dar lumini de bord, far, ceva, este ? Daca nici astea nu sunt inseamna ca ti s-a rupt vreo borna de la baterie, de la cazatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 Lumini am, claxon am, becuri la bord am. Nu e de la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan kawa Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 "- aplica principiul "easy does it". Ia-l intr-o parcare si joaca-te nitel cu el. Sau prin fata blocului daca n-ai parcare. Al meu e mai putin puternic decat al tau, dar tot m-a umplut de fericire in primele zile. Nu puteam sa pricep de ce mi-am luat eu o asemenea bestie, tinand cont ca nu am mers decat cu Minsk la scoala de soferi, si asta cu multi ani in urma. Dar dupa prima saptamana ma simteam deja binisor in trafic, si dupa inca vreo cateva zile ma rugam de mine sa nu mai fac slalom printre masini " Mincinos mic: - "slalom printe masini " nu's figuri! Dar eu sunt mai tampir ca tine. Pana sa cad am facut si eu 200-300Km, in afara orasului si dupa primi 30 Km am depasit un microbuz cara avea 110 cred cu 160...c-am tampit! Parerea mea: - trebuia sa cad sa ma linistesc! - sincer ma bucur ca am cazut. Motoru' meu e la reparat de o saptamana si daca e totul o.k. saptamana care vine miercuri /joi il am! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.