iuliuscaesar Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 Incercand sa pun la loc busonul de scurgere al uleiului am obsrvat ca dau in gol de la o anumita putere (destul de mica). S-a dus filetul baii de ulei, filet pe care se insurubeaza busonul de scurgere. Motivul pentru care s-a dus este probabil o strangere excesiva la un schimb anterior (mai putin important). Solutii de rezolvare: 1. Utilizarea unui adeziv rezistent la temperaturi de pana la 200 grade C si rezistent la diferente de presiune importante (o solutie mai putin eleganta si probabil temporara). Problema in acest caz reprezinta gasirea unui astfel de adeziv. 2. Largirea gaurii, realizarea unui nou filet pe o metrica mai mare si confectionarea unui buson corespunzator. Aici ar fi greu de gasit un service corspunzator sau a sculelor necesare. 3. Utilizarea principiului de diblu (la fel de putin eleganta). Mi s-a sugerat lemn de fag, Ce material ar putea fi folosit pentru temperaturi ridicate si presiune mare? Orice varianta as alege, operatia ar trbui facuta pe motor (busonul de scurgere se afla sub motor), deoarece datul baii jos presupune multe alte operatii. Daca mai aveti alte solutii le citesc cu interes. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 (editat) Incercand sa pun la loc busonul de scurgere al uleiului am obsrvat ca dau in gol de la o anumita putere (destul de mica). S-a dus filetul baii de ulei, filet pe care se insurubeaza busonul de scurgere. Motivul pentru care s-a dus este probabil o strangere excesiva la un schimb anterior (mai putin important).Solutii de rezolvare: 1. Utilizarea unui adeziv rezistent la temperaturi de pana la 200 grade C si rezistent la diferente de presiune importante (o solutie mai putin eleganta si probabil temporara). Problema in acest caz reprezinta gasirea unui astfel de adeziv. 2. Largirea gaurii, realizarea unui nou filet pe o metrica mai mare si confectionarea unui buson corespunzator. Aici ar fi greu de gasit un service corspunzator sau a sculelor necesare. 3. Utilizarea principiului de diblu (la fel de putin eleganta). Mi s-a sugerat lemn de fag, Ce material ar putea fi folosit pentru temperaturi ridicate si presiune mare? Orice varianta as alege, operatia ar trbui facuta pe motor (busonul de scurgere se afla sub motor), deoarece datul baii jos presupune multe alte operatii. Daca mai aveti alte solutii le citesc cu interes. Multumesc ....Nu exista nu stiu ce presiune in baia de ulei... O reductie conica la exterior cu un pas similar cu ce ai avut in bloc, sau daca nu a mai ramas nici macar o spira ok in bloc , atunci , faci reductia cu un pas mai marunt....si o insurubezi cu fortza si adeziv. Genul acesta de reductii se folosesc la asamblarile hidraulice si in instalatiile de gaz....etanseaza beton datorita conicitatii... Adica trebuie sa te caciulesti la ceva strungar..... Trebuie facuta in asa fel conica , incat sa o poti insuruba usor vreo 5mm, pana incepe sa stranga...pe interior un filet de 8-10 ce ti-e mai convenabil...solutia asta am folosit-o de vreo cateva ori pana acum si a mers(plus ca nu se mai duce filetul ....) Lemnul de fag , de soc , de carpen , de dud , e bun la alte chestii.... Editat August 26, 2008 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 (editat) 3. Utilizarea principiului de diblu (la fel de putin eleganta). Mi s-a sugerat lemn de fag, Ce material ar putea fi folosit pentru temperaturi ridicate si presiune mare?Multumesc Trebuie dat alt filet, este singura solutie decenta. Editat August 26, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 orice ai face da jos capacu ala ca altfel lasi span in motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 ....Nu exista nu stiu ce presiune in baia de ulei...O reductie conica la exterior cu un pas similar cu ce ai avut in bloc, sau daca nu a mai ramas nici macar o spira ok in bloc , atunci , faci reductia cu un pas mai marunt....si o insurubezi cu fortza si adeziv. Genul acesta de reductii se folosesc la asamblarile hidraulice si in instalatiile de gaz....etanseaza beton datorita conicitatii... Adica trebuie sa te caciulesti la ceva strungar..... Trebuie facuta in asa fel conica , incat sa o poti insuruba usor vreo 5mm, pana incepe sa stranga...pe interior un filet de 8-10 ce ti-e mai convenabil...solutia asta am folosit-o de vreo cateva ori pana acum si a mers(plus ca nu se mai duce filetul ....) Lemnul de fag , de soc , de carpen , de dud , e bun la alte chestii.... orice ai face da jos capacu ala ca altfel lasi span in motor si asta e un sfat bun si demn de luat in considerare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghostrider18 Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 se poate rezolva problema facandu-i alt filet la baie aceasi problema am avut-o si eu si ma facut alt filet si nu mai am probleme bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 (editat) ....Nu exista nu stiu ce presiune in baia de ulei...O reductie conica la exterior cu un pas similar cu ce ai avut in bloc, sau daca nu a mai ramas nici macar o spira ok in bloc , atunci , faci reductia cu un pas mai marunt....si o insurubezi cu fortza si adeziv. Genul acesta de reductii se folosesc la asamblarile hidraulice si in instalatiile de gaz....etanseaza beton datorita conicitatii... Adica trebuie sa te caciulesti la ceva strungar..... Trebuie facuta in asa fel conica , incat sa o poti insuruba usor vreo 5mm, pana incepe sa stranga...pe interior un filet de 8-10 ce ti-e mai convenabil...solutia asta am folosit-o de vreo cateva ori pana acum si a mers(plus ca nu se mai duce filetul ....) Ca fost strungar si pt ca nu vrei sa dai baia jos,cred ca asta ar fi singura solutie,problema este ca gaura de scurgere va fi mai mica dar nu cred ca te deranjeaza. Se mai practica pe vremuri (cand vroiai sa faci filet si sa nu ramana span in baie)sa dai tarodul cu vaselina si ramanea spanul lipit,dar e riscant.ai putea sa bagi pe gaura dupa ce rectifici o sarma in forma de L invelita in tifon si prin rotire in baie sa aduni vreo aschie ramasa de pe tarodul cu vaselina Editat August 27, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Reductie conica, dar gandita in asa fel incat sa iti ramana si la exterior un hexagon, ceva, pe care sa poti pune o tubulara ca sa o strangi cum trebuie in baie. De asemenea, strangerea aia pe con trebuie facuta totusi cu grija, altfel risti sa fisurezi baia, conul ala va produce forte radiale mult mai mari decat filetul cilindric normal. As sugera un unghi cat mai mic - la varf sa pleci cu un diametru cu 1mm mai mic decat diametrul actual si la exterior cu 1mm mai mare, pe o lungime de 20mm a reductiei. Treuie gandit bine inainte insa si hexagonul de care ziceam precum si noul dop - sa nu coboare sub nivelul la care e busonul acum. De ce s-a distrus filetul - nu cred ca de la strangere excesiva - de la aia ori se fisureaza baia, ori se rupe capul surubului. Mult mai probabil as zice ca a fost insurubat inclinat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexRap Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Si eu am avut aceiasi problema , pe louis se gasesc suruburi pt baia de ulei de mai multe marimi , miam luat tarot si am marit gaura, dupaia am spalat motoru cu un ulei de proasta calitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Orice ai face, sa nu te gandesti sa umpli gaura cu aluminiu (sudura) si da dai noua gaura si filet... cel mai probabil nu va tine... Indiferent care dintre solutiile expuse de ceilalti (reductia sau refiletarea la mai mare) o folosesti... cel mai bine e sa cumperi surub special pentru evacuare ulei (este gol pe dinauntru, asta e ceea ce e special la el). In felul asta chiar daca il strangi aiurea pe viitor nu va rupe filetul din baie. Iar daca se rupe capul surubului apoi il poti scoate invartind ramasita cu degetul (deci foarte usor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 De helicoil nu zice nimeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 (editat) Incercand sa pun la loc busonul de scurgere al uleiului am obsrvat ca dau in gol de la o anumita putere (destul de mica). S-a dus filetul baii de ulei, filet pe care se insurubeaza busonul de scurgere. Motivul pentru care s-a dus este probabil o strangere excesiva la un schimb anterior (mai putin important).Solutii de rezolvare: 1. Utilizarea unui adeziv rezistent la temperaturi de pana la 200 grade C si rezistent la diferente de presiune importante (o solutie mai putin eleganta si probabil temporara). Problema in acest caz reprezinta gasirea unui astfel de adeziv. 2. Largirea gaurii, realizarea unui nou filet pe o metrica mai mare si confectionarea unui buson corespunzator. Aici ar fi greu de gasit un service corspunzator sau a sculelor necesare. 3. Utilizarea principiului de diblu (la fel de putin eleganta). Mi s-a sugerat lemn de fag, Ce material ar putea fi folosit pentru temperaturi ridicate si presiune mare? Orice varianta as alege, operatia ar trbui facuta pe motor (busonul de scurgere se afla sub motor), deoarece datul baii jos presupune multe alte operatii. Daca mai aveti alte solutii le citesc cu interes. Multumesc offf ... exact asta am facut eu azinoapte unui amic la un GSX600F ... a stricat filetul si m-a chemat pe mine sa ii prind busonul ...am dat tobele, radiatorul de ulei, apoi baia, tarod nu avea ... omu nu avea nimic asa ca m-am chinuit cu un surub, l-am polizat de l-am facut conic, i-am facut santuri ca sa lucreze ca un tarod, apoi pune si da-i filet ... dupa asta alt surub retazat la lungime, facut o saiba de aluminiu pentru etansare(la ora aia nu mai aveam de unde sa cumpar asa ceva), apoi sters si spalat baia de span, pus silicon de garnituri rezistent la temperaturi, prinsa baia la loc, radiatorul de ulei ... pus ulei verificata etansarea, apoi montate toate la loc si cam asta a fost toata operatia ... chiar crezi ca e necesar un service pentru asa ceva ??? Editat August 27, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuliuscaesar Postat Septembrie 8, 2008 Autor Share Postat Septembrie 8, 2008 Si eu am avut aceiasi problema , pe louis se gasesc suruburi pt baia de ulei de mai multe marimi , miam luat tarot si am marit gaura, dupaia am spalat motoru cu un ulei de proasta calitate Dupa ce a fost dat jos surubul cu foarte multa greutate, la strangerea lui a cedat in momentul in care incepuse sa prinda, nu l-am strans aproape deloc pana sa cedeze, iar directia lui era buna. offf ... exact asta am facut eu azinoapte unui amic la un GSX600F ... a stricat filetul si m-a chemat pe mine sa ii prind busonul ...am dat tobele, radiatorul de ulei, apoi baia, tarod nu avea ... omu nu avea nimic asa ca m-am chinuit cu un surub, l-am polizat de l-am facut conic, i-am facut santuri ca sa lucreze ca un tarod, apoi pune si da-i filet ... dupa asta alt surub retazat la lungime, facut o saiba de aluminiu pentru etansare(la ora aia nu mai aveam de unde sa cumpar asa ceva), apoi sters si spalat baia de span, pus silicon de garnituri rezistent la temperaturi, prinsa baia la loc, radiatorul de ulei ... pus ulei verificata etansarea, apoi montate toate la loc si cam asta a fost toata operatia ... chiar crezi ca e necesar un service pentru asa ceva ??? DA, cred ca nu am toate sculele necesare, in plus din cate stiu mai sunt necesare si niste garnituri care se schimba la datul baii jos, garnituri pe care nu le am. In concluzie, am gasit pe cineva care sa imi confectioneze un buson de 16 cu pas 1.5, din pacate nu am gasit un tarod cu acelasi pas (1.25). Problema fiind relativ urgenta (maine cel tarziu tre' sa fie gata), nu se gasesc prea usor busoane la dimensiunea respectiva (16 diametru, pas de 1.5 - sa zicem - si lungime 10). In continuare imi pun problema ramasitelor din baie, am citit ce mi-a sugerat A-L-E-X, daca mai aveti si alte idei le citesc cu interes. Uleiul nu este filtrat de filtrul de ulei inainte sa intre in motor? Va tin la curent cu solutia finala aleasa. Revin cu solutia aleasa: Am refiletat baia de ulei. Busonul vechi avea dimensiunea de 14, am dat o gaura de 14.5, dimensiunea finala fiind de 16. Din pacate din cauza lipsei sculelor necesare nu s-a putut utiliza pasul initial al busonului de 1.25, varianta finala avand 1.5. Multumesc pentru idei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.