Sari la conținut

Michelin Pilot Sport


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Cu toate ca am motorul de peste jumatate de an, abia acum am fost curios sa ma uit ce pneuri are. Mai exact Michelin Pilot Sport. Am cautat ceva reviewuri pe net si spre surprinderea mea am gasit niste pareri asemanatoare cu ale mele. Fiind incepator nu am vreun termen de referinta, dar am totusi senzatia ca pierd aderenta pe spate mult, mult prea usor. Cu vreo 2 luni in urma am cazut intr-o curba la modul foarte sec, am pierdut aderenta intr-o fractiune de secunda. Acum vreo 2 saptamini am simtit cum fuge spatele iar intr-o curba relativ strinsa (fara sa cad), asfaltul fiind foarte bun in locul respectiv. Pe drumul spre Fagaras (portiunile unde e in reparatii) unde era mai nasol asfaltul simteam din nou ca-s la limita cu aderenta. Etc. Ideea e ca simt motocicleta instabila de multe ori si senzatia mea e ca treaba vine de la pneuri. Presiunea e ok, pneurile erau noi noute cind am cumparat-o si acum nu sint uzate aproape deloc.

Pareri despre tipul asta de cauciuc?

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut Pilot Sport pe spate cu Pilot Power pe fatza si a fost un vis frumos.

 

1. Dimensiunea 150 sau 160?

2. Sigur iti ungi lantu corect fara sa dai cu sprayu de slanina si pe marginea gumei?

3. Sigur nu ai joc la roata, bascula, rulmenti muci?

4. Pretensionarea amortizorului spate este setata pe pozitia...?

 

Toate acestea pt ca Pilot Sport mi se pare super-guma si trebuie sa te chinui ceva sa pierzi aderenta.

Editat de Emppu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut eu...cand erau reci, sau pe vreme rece da aveai ceva probleme, in rest cand intrau in temperatura....erau ok.....nu fugea nici fata nici spatele.....

dar acum am trecut pe dunlop sportmax d208RR si motorul e altul..nu mai vb de aderenta..si la rece si la cald :unsure:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. 160

2. Nu dau cu spray pe gume.

3. Nu am joc la bascula/roata, am verificat cind am schimbat lantul.

4. A doua incepind de la cea mai de jos (tensionare minima).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. 160

2. Nu dau cu spray pe gume.

3. Nu am joc la bascula/roata, am verificat cind am schimbat lantul.

4. A doua incepind de la cea mai de jos (tensionare minima).

 

1. Foarte bine

2. idem

3. ok

4. La B6, mai ales Kult, nu ai ce cauta cu setarea pretensionarii altundeva decat pe maxim hard (pozitia 7). Motoreta e complet subamortizata (corabie) din momentul cand iese din fabrica de noua iar cu trecerea anilor amortizorul se mucifica si mai mult. Eu pe curbe, cu pretensionarea la maxim, am dat cu galeriile de asfalt. Nu faci treaba pe curbe asa.

 

Mai e si varianta in care ai treas prea tare de el fara sa-l incalzesti in prealabil.

Editat de Emppu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iaca azi ii dau pretensionarea la maxim sa vad ce se intimpla.

 

Se intampla o tinuta de drum mai buna, mai ales pe curbe si un transfer al puterii la roata mai ferm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pilot Power 2CT pe fatza si Hi Sport (luat la mana a 3 a :angry: ) si fabricat in 2001 pe spate. E bunicu lui Pilot Power dar face o treaba de minune cand e cald. TOP TOP de pe o parte pe alta. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut eu...cand erau reci, sau pe vreme rece da aveai ceva probleme, in rest cand intrau in temperatura....erau ok.....nu fugea nici fata nici spatele.....

dar acum am trecut pe dunlop sportmax d208RR si motorul e altul..nu mai vb de aderenta..si la rece si la cald :bounce:

corect imi place cum gandesti si nu mai practic vorbind

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Reinvii topicul. Acuma citeva zile stateam la o cioaca linga motor cu un prieten (ne-motociclist) caruia i-a trecut intimplator prin cap sa compare cu unghia duritatea cauciucurilor mele cu cea a cauciucurilor unei masini parcate linga, si asa am constatat ca Pilot Sport astea is destul de tari. E drept ca e o comparatie mult prea dupa ureche, dar totusi... asta mi-a trezit din nou indoieli legat de ele, mai ales ca am inceput si eu sa ma aplec oleaca in curbe :bounce: Nu mi s-a intimplat sa simt vreodata ca pierd aderenta, dar nici n-am fortat.

 

Emppu: imediat dupa ultimul reply al meu aici am dat pretensionarea la maxim si pina acum asa am mers. N-am simtit vreo diferenta, dar cum ziceam mai sus, nici n-am ajuns macar aproape de limite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers eu cu pilot sport pe vremea cand aveam sc33 (fireblade din 99). nu am avut nicodata probleme cu ele, odata incalzite, isi fac treaba de minune. recomand.

acum folosesc pilot power si voi ramane ori la ele, ori le voi schimba cu pirelli. dar iarasi nu am avut probleme de aderenta. de cazut am cazut cu bt015, de la bridgestone, am intrat in viraj prea tare fara sa le incalzesc. practic era prima curba la 13 grade afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca 'n' (unde n > 2) oameni iti spun ca Michelin Power Sport is bune, tre' sa mergi sa te culci. Sau era altfel? :bounce:

Acum serios, observ ca e cam unanimitate pro-Michelin Power Sport, deci e clar ca n-am facut eu ceva bine cind mi-a fugit spatele.

Daca e sa descriu cit se poate de exact ce am patit, a fost asa: stateam pe-o stradute laterala si dedeam prioritate. Masinile veneau girla si dupa 1 min de asteptat m-am hotarit sa ma bag cu tupeu, urmind sa virez imediat stinga. Din cauza ca veneau neni cu conservele destul de repede a trebuit sa accelerez destul de serios simultan aplecindu-ma progresiv. La un moment dat am simtit clar cum spatele se duce spre exterior, dar n-am cazut, si-a recapatat aderenta. A fost prima si singura data cind am patit sa pierd aderenta in curba (daca nu numaram cazatura seaca de acuma 2-3 luni) si singurul lucru pe care l-am facut deosebit a fost ca am accelerat destul de serios in curba. Dar totusi nu aveam senzatia ca duc motorul la limita, adica reactia spatelui m-a surprins tarisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca spui ca ai inceput sa pierzi aderenta cu ele , inseamna ori ca datorita varstei cauciucului acesta si-a pierdut din proprietati ori pur si simplu mergi mai tare decat permite cauciucul . Daca gumele tale au peste 2 ani , deja trebuie schimbate . Am mers si eu pe Pilot Sport ... erau destul de ok sa zicem cand isi intrau in temperatura dar nici asa nu puteam sa ies cu gazul prea mult deschis din curbe , iar cand erau reci ... mai mult imi invartea spatele in gol iar fata o aveam degeaba pe franare . Incearca sa-ti pui Pilot Power ( simplu sau 2CT ) , o sa vezi o schimbare clara . Dupa destui km pe 2CT am trecut la Bridgestone BT002 ( un fel de Pilot Race la Michelin) care este clar next level , se aproprie foarte mult de slickuri ( se incalzesc mai greu , dar odata intrate in temperatura se lipesc pe asfalt) . De retinut ca un cauciuc bun nu este numai pentru viraje , plecari in forta fara sa-ti patineze spatele si alte "baietisme" , ci ajuta foarte foarte mult la franare . Apropo , o sa vezi o diferenta la "consumul" gumei in functie de performantele acestuia . Cu cat este mai bun, mai aderent cu atat se consuma mai mult (chiar si cele dual compound adica 2CT )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt lucru observat: blochez spatele cu f putin efort, cu toate ca Banditul are frine de (cuvant urat) (chiar imi dau seama de asta).

Faza cu cauciucurile imbatrinite e perfect plauzibila. Motorul meu a stat multisor pe bara inainte de a fi vindut, sint convins de asta (rugina serioasa in unele locuri). Cauciucurile erau 100% noi cind l-am luat, se cunosteau si mustatile de pe mijlocul partii de rulare cind l-am vazut prima data. Deci e posibil.

Nu mai tin minte daca am mai scris mai sus (si mi-e lene sa ma uit), dar pe drumuri cu asfalt mai de (cuvant urat) am senzatia ca merg ca pe gheata, bicicleta e instabila. La un moment dat era sa zbor pe contrasens, mergind in linie dreapta, viteza in jur de 100. :-??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rind sunt inbatrinite,pe urma setarile suspensiei,presiunea si stilul de condus!Toate aceste lucruri trebuiesc luate in calcul pentru a nu scapa in decor!Vrei sa mergi tare,alege presiunea si setarile pentru asa ceva,coreleaza stilul cu suprafata de rulare.

Pe drumurile publice nu o sa ai niciodata cum sa faci asta perfect,pentru ca se schimba constant.Acum este tare si abraziv ,acum este lucios sau cu nisip este inevitabil ca la un mers sustinut sa-ti fuga fata sau spatele,indiferent de ce gume ai,poate sa fie si gumele lui Rossi de la calificari

In concluzie se poate inbunatati tinuta de drum prin alegera unor gume corespunzatoare,setari de suspensii si presiune si de ce nu din stilul de condus care de cele mai multe ori nu este cel corect!(ma refer la pozitia in sa ,cum se abordeaja virajul,unde se frineaza si cit,si ce "greutate" pui pe minerul de acceleratie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si eu ca varianta "Sport" n'ar fi tocmai cea mai fericita alegere dar personal nu cred ca in conditii de strada sa fie asa de dezastruos... mai degraba o fi vechi, chiar daca nerulat e posibil sa se deprecieze in timp mai mult decat altele.

 

 

Dupa mai multe incercari, avand in vedere ca merg 100% pe strada, eu am ales o solutie de compromis pret/performanta/longevitate : Michelin Pilot ROAD (180/55/17) pe spate si Michelin Pilot POWER (120/70/17) pe fatza.

 

Pilot ROAD'ul este o varianta foarte buna pentru roata tractoare, forma sa mai putin bombata conferind o amprenta mai lata si respectiv o mai buna aderenta la acceleratii puternice. Datorita tehnologiei "double compound" (ca la 2CT), portiunile laterale sunt mai moi decat centrul astfel ca se comporta mai mult decat satisfacator si pe curbe. In conditii de mers "normale" tine cu mult peste 10.000km uneori fiind inlocuit mai degraba datorita imbatranirii decat uzurii propriu-zise (de aceea nu recomand S/H, chiar daca arata "ca noi").

 

Pilot POWER e oarecum varianta de top (strada) si l'am ales pentru fatza, forma sa bombata conferind o amprenta lunga si respectiv un foarte bun control al directiei (mai ales pe curbe stranse), iar datorita compozitiei relativ moi pe toata suprafata "feedback'ul" este excelent pe perioada de franare.

 

 

Cu aceasta combinatie batranul meu FZR n'a avut nici cel mai mic complex printre motoare sport de ultima generatie incaltate cu gume mult mai performante (scumpe). In general pana acum schimbam cam 2 gume de spate la 1 de fata, in noua varianta le vine termenul cam in acelasi timp...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reinvii topicul. Acuma citeva zile stateam la o cioaca linga motor cu un prieten (ne-motociclist) caruia i-a trecut intimplator prin cap sa compare cu unghia duritatea cauciucurilor mele cu cea a cauciucurilor unei masini parcate linga, si asa am constatat ca Pilot Sport astea is destul de tari. E drept ca e o comparatie mult prea dupa ureche, dar totusi... asta mi-a trezit din nou indoieli legat de ele, mai ales ca am inceput si eu sa ma aplec oleaca in curbe :bounce: Nu mi s-a intimplat sa simt vreodata ca pierd aderenta, dar nici n-am fortat.

 

Eu nu inteleg de ce ti s-a parut tie relecanta comparatia cu o masina. Cauciucurile se mai "inmoaie" daca mai lasi din presiune. Si presiunea e una cand cauciucul e rece si alta cand cauciucul e cald.

 

 

Daca 'n' (unde n > 2) oameni iti spun ca Michelin Power Sport is bune, tre' sa mergi sa te culci. Sau era altfel? :laugh:

Acum serios, observ ca e cam unanimitate pro-Michelin Power Sport, deci e clar ca n-am facut eu ceva bine cind mi-a fugit spatele.

Daca e sa descriu cit se poate de exact ce am patit, a fost asa: stateam pe-o stradute laterala si dedeam prioritate. Masinile veneau girla si dupa 1 min de asteptat m-am hotarit sa ma bag cu tupeu, urmind sa virez imediat stinga.

 

Spatele s-ar putea sa-ti mai fuga daca te inclini prea mult intr-o curba in care ai intrat incet.

 

 

Faza cu cauciucurile imbatrinite e perfect plauzibila. Motorul meu a stat multisor pe bara inainte de a fi vindut, sint convins de asta (rugina serioasa in unele locuri). Cauciucurile erau 100% noi cind l-am luat, se cunosteau si mustatile de pe mijlocul partii de rulare cind l-am vazut prima data. Deci e posibil.

 

S-ar putea sa scrie pe ele din ce an sunt. Daca sunt mai vechi de 2 ani, ar fi bine sa le schimbi, chiar daca nu-s uzate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce ti s-a parut tie relecanta comparatia cu o masina. Cauciucurile se mai "inmoaie" daca mai lasi din presiune. Si presiunea e una cand cauciucul e rece si alta cand cauciucul e cald.

Nu ma refeream la duritatea anvelopei ca ansamblu, "duritate" data de presiune, ci la duritatea cauciucului propriu-zis, a materialului. Nu am testat izbind cu piciorul ci palpind cu unghia superficial.

 

S-ar putea sa scrie pe ele din ce an sunt. Daca sunt mai vechi de 2 ani, ar fi bine sa le schimbi, chiar daca nu-s uzate.

Thanks for the tip, o sa ma uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu am cumparat VFR-ul cu Pilot Sport fata-spate, in motor am bagat in jur de 8000 km in 3 luni. Parerea mea: guma este aproape perfecta cand e calda, eu n-am pierdut aderenta nici pentru o fractiune de secunda (si i-am dat tare, mai ales pe serpentine), DAR pe ploaie sau drum umed trebuie condus cu grija mare, are tendinta de a derapa. In rest, cred ca raman la acest tip de guma, oricum trebuie schimbate curand..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...