asklepios Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 io stiu asa, amestec sarac, rateuri in colectorul de admisie (carburator)amestec bogat, rateuri in evacuare iar la motoarele cu uzura mare la segmenti/camasi, rateuri in baia de ulei ceea ce este grav. o intrebare pentru initiator: mestere, ai incercat sa dai jos filtrul de aer?.....de tot si sa incerci sa-l pornesti asa. l-am dat.dar era tarziu.poate daca incercam la inceput nu dupa ce am descarcat bateria.vad ca nu pomeneste nimeni nimic de aprindere.asta e de bine.inseamna ca treaba e 100 din carburatie.ma voi uita in amanunt prin ele ca nu le-am dat jos niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 l-am dat.dar era tarziu.poate daca incercam la inceput nu dupa ce am descarcat bateria.vad ca nu pomeneste nimeni nimic de aprindere.asta e de bine.inseamna ca treaba e 100 din carburatie.ma voi uita in amanunt prin ele ca nu le-am dat jos niciodata. Treaba nu e niciodata 100% de undeva mai ales la datul cu parerea pe forum. Oricum ma gandesc ca e putin probabil sa fie ceva la aprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 mai e cineva care crede ca l-a innecat? se poate si asta.dar din cauza ca nu pornea,oricum preferam pornirea fara soc din aceasta cauza:cablul de soc are un joc cam mare iar filtrul care banuiesc alimenteaza cu aer cand e tras socul e o improvizatie din vata si tifon( unu mic si patrat),socul actioneaza abia cand manerul ajunge la 75% din actiune. AM DESFACUT BUJIILE SUNT NEGRU ADICA AFUMATE.POZELE NU POT SA LE FAC MAI CLARE DE ASA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Adik a fost inecat. Chiar daca preferai sa il pornesti fara soc, chiar daca afara sunt 30 de grade, amestecul la pornire este prea sarac sa il pornesti fara soc deloc, iar daca il lasi tras de tot dupa ce a pornit devine prea bogat, datorita celor 30 de grade de afara. Din cauza asta te`am rugat sa il reduci dupa ce pornesti motorul. Il reduci atat cat este necesar pentru a sta relantiul. Sa nu cumva sa pui peria de sarma pe bujii,cum fac multi mecanici tineri si batrani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 se poate si asta.dar din cauza ca nu pornea,oricum preferam pornirea fara soc din aceasta cauza:cablul de soc are un joc cam mare iar filtrul care banuiesc alimenteaza cu aer cand e tras socul e o improvizatie din vata si tifon( unu mic si patrat),socul actioneaza abia cand manerul ajunge la 75% din actiune. AM DESFACUT BUJIILE SUNT NEGRU ADICA AFUMATE.POZELE NU POT SA LE FAC MAI CLARE DE ASA. Pana la urma ceramica este alba sau afumata? din poze imi pare afumata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) Pana la urma ceramica este alba sau afumata? din poze imi pare afumata. Mda.... 1-0 pentru mine Astept explicatii cum ca amestecul e sarac si bujiile arata asa doar ca a fost innecat odata! Editat Septembrie 1, 2008 de ITS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) Mda.... 1-0 pentru mine Astept explicatii cum ca amestecul e sarac si bujiile arata asa doar ca a fost innecat odata! Ti-am mai zis, nu are importanta cine are dreptate, important e sa-si rezolve omul problema. Editat Septembrie 1, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Mda.... 1-0 pentru mine Astept explicatii cum ca amestecul e sarac si bujiile arata asa doar ca a fost innecat odata! Eram sigur ca pentru tine mai importanta e disputa in sine in loc de rezolvarea problemei... oricum, bujiile alea intr'adevar "deconspira" un amestec bogat, desi nu putem fi siguri de zona rpm unde au lucrat inainte sa se fi oprit motorul... Nu avem insa de unde sa stim cauza exacta si respectiv remediul, deoarece carburatoarele nu par sa fie in stare buna... citez "cablul de soc are un joc cam mare iar filtrul care banuiesc alimenteaza cu aer cand e tras socul e o improvizatie din vata si tifon( unu mic si patrat),socul actioneaza abia cand manerul ajunge la 75% din actiune". Am mai spus'o si o repet, primul pas este aducerea carburatoarelor in stare "normala" (fara improvizatii), cu reglajele recomandate de fabricant (nivel benzina, cuie, suruburi pilot) si abia apoi, daca mai e cazul mici ajustari. Altfel, vorbim vorbe si discutam discutii. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Eram sigur ca pentru tine mai importanta e disputa in sine in loc de rezolvarea problemei... oricum, bujiile alea intr'adevar "deconspira" un amestec bogat, desi nu putem fi siguri de zona rpm unde au lucrat inainte sa se fi oprit motorul... Nu avem insa de unde sa stim cauza exacta si respectiv remediul, deoarece carburatoarele nu par sa fie in stare buna... citez "cablul de soc are un joc cam mare iar filtrul care banuiesc alimenteaza cu aer cand e tras socul e o improvizatie din vata si tifon( unu mic si patrat),socul actioneaza abia cand manerul ajunge la 75% din actiune". Am mai spus'o si o repet, primul pas este aducerea carburatoarelor in stare "normala" (fara improvizatii), cu reglajele recomandate de fabricant (nivel benzina, cuie, suruburi pilot) si abia apoi, daca mai e cazul mici ajustari. Altfel, vorbim vorbe si discutam discutii. Ride Safe! 1. Cablu de la soc intepenit pe camasa, nu mai revine complet. - explica bujiile, nu explica cum de merge bine cand moto e cald. 2. Plutitor ,nivel , cui pontou ceva pe acolo in mare neregula. - la fel 3. Filtru de aer imbacsit - desi a zis ca s-a uitat la el - 4. Distributie dereglata . - confirma pocniturile pe toba , si bujiile afumate, nu explica cum merge moto bine cand e cald Pt mine e clar ca una din datele initiale ale problemei e gresita, de aici si diagnosticul dificil. De asta exista mecanici "adevarati" la care poti sa te duci nu consultatii pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Pana la urma putem concluziona ca trebuie sa-si puna la punct carburatoarele (date jos si curatate/controlate), pus filtru original (nu vata cu tifon), reconditionat/schimbat cablul de soc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 2, 2008 Autor Share Postat Septembrie 2, 2008 Pana la urma ceramica este alba sau afumata? din poze imi pare afumata. alb imaculat Pana la urma putem concluziona ca trebuie sa-si puna la punct carburatoarele (date jos si curatate/controlate), pus filtru original (nu vata cu tifon), reconditionat/schimbat cablul de soc. am dat ieri carburatoarele jos si am gasit cateva nereguli care cred ca explica multe.mecanicul ce a umblat in el cand l-am dus sa imi verifice carburatoarele nu mi-a strans colierele de la conductele de aer.dupa o peioada oarecare de timp si de la trepidatii s-au distantat de cutia de aer ramanand un spatiu prin care primeau aer direct din afara.urechea unei diafragme ce inchide camera socului era crepata.sub diafragme erau resturi din filtrul cel mic de burete(care l-am inlocuit eu cu tifon)sina cablului de soc aluneca greu ,la fel si pistonasele socului.mai departe nu am umblat deoarece nu am gasit inca ceva de curatat carburatoare si nici nu am o-ringuri de schimb.vreau sa imi recomandati ceva de curatat.cartea recomanda imersie 30 min in solutie pe baza de petrol a pieselor metalice apoi suflate cu aer.se poate folosi motorina? sau spray de curatat lantul? pot sa spal chiar tot ce e de metal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) alb imaculat am dat ieri carburatoarele jos si am gasit cateva nereguli care cred ca explica multe.mecanicul ce a umblat in el cand l-am dus sa imi verifice carburatoarele nu mi-a strans colierele de la conductele de aer.dupa o peioada oarecare de timp si de la trepidatii s-au distantat de cutia de aer ramanand un spatiu prin care primeau aer direct din afara.urechea unei diafragme ce inchide camera socului era crepata.sub diafragme erau resturi din filtrul cel mic de burete(care l-am inlocuit eu cu tifon)sina cablului de soc aluneca greu ,la fel si pistonasele socului.mai departe nu am umblat deoarece nu am gasit inca ceva de curatat carburatoare si nici nu am o-ringuri de schimb.vreau sa imi recomandati ceva de curatat.cartea recomanda imersie 30 min in solutie pe baza de petrol a pieselor metalice apoi suflate cu aer.se poate folosi motorina? sau spray de curatat lantul? pot sa spal chiar tot ce e de metal? Te duci la un magazin cu piese de "Dacie" si ceri Decarbusolv. Nu stiu de ce te-ai mai dus la acel mecanic caci vad ca te duce capul... Editat Septembrie 2, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 2, 2008 Autor Share Postat Septembrie 2, 2008 Te duci la un magazin cu piese de "Dacie" si ceri Decarbusolv. mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Ai perfecta dreptate, dar din moment ce la cald merge rotund, problema e din amestec cand e motorul rece, cred eu. Sau mai poate fi o supapa de evacuare care atunci cand este rece nu inchide perfect pe scaunul ei, o parte a amestecului carburant scapand in evacuare inainte de producerea exploziei.Culoare bujiei nu poate fi luata in considerare in acest caz pentru ca motorul nu a functionat la temperatura optima de functionare, numai la acea temperatura intervine auto-curatarea bujiei. Cat despre cauzele rateurilor sunt multe de discutat. In orice caz un amestec sarac nu prea are cum sa dea rateuri din simplu motiv ca nu prea are ce sa arda in camera de combusite a cilindrului dar sa o mai ia si pe evacuare. Pun pariu ca i`a dat rateuri cand era socul la maxim, adica amestecul finnd foarte bogat a continuat explozia si dupa deschiderea supapei de evacuare. Cat despre rateurile din admisie ( carburatore ) ele sunt date ori din cauza aprinderii care da scanteia cu avans un pic marit, ori din cauza distributiei care este avansata, ori din cauza unei sau a mai multor supape de admisie care nu inchid perfect pe scaune iar in momentul in care pistonul urca la compresie amestecul intra inapoi in admisie. Prin analogie se poate intampla si in evacuare cand supapa care nu inchide este cea de evacuare. Exista cazuri in care supapa nu inchide perfect doar cand este rece, la atingerea temperaturii normale de functionare a motorului jocul dintre supapa si scaunul sau disparand. In restul cazurilor rateurile apar indiferent daca motorul este rece sau cald. daca-mi permiti sa ma bag putin........ 1. daca o supapa de evacuare nu inchide cum trebuie, se aud rateuri ritmice in toba; 2. acelasi lucru de la 1. si pentru supapele de admisie, iar rateurile sunt, de aceasta data in carburatoare; 3. cifra termica a unei bujii reprezinta timpul, in secunde, de la pornirea motorului si pana cand aceasta ajunge la temperatura de autocuratare. la panaramele astea japoneze, se folosesc bujii de 240-280, in general. ceea ce inseamna ca in aproximativ 4-5 minute de functionare ar cam ajunge la temperatura de autocuratare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 daca-mi permiti sa ma bag putin........1. daca o supapa de evacuare nu inchide cum trebuie, se aud rateuri ritmice in toba; 2. acelasi lucru de la 1. si pentru supapele de admisie, iar rateurile sunt, de aceasta data in carburatoare; 3. cifra termica a unei bujii reprezinta timpul, in secunde, de la pornirea motorului si pana cand aceasta ajunge la temperatura de autocuratare. la panaramele astea japoneze, se folosesc bujii de 240-280, in general. ceea ce inseamna ca in aproximativ 4-5 minute de functionare ar cam ajunge la temperatura de autocuratare. Sunt perfect de acird cu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 daca l bagi in decarbusolv asigura te ca nu are nici o garnitura din cauciuc pt ca le ataca . cea mai ok solutie este spray ul de curatat carburatoare de la 2+2 GUM CUTTER prca i spune subscriu, ala e bestial sau si mai bun, este ceva similar de la liqui molly. cu spray-ul ala de la liqui molly pentru curatat carburatorul am curatat eu injectoarele la supernova si la un golf 4 diesel. lacrima le-a facut......nu de alta, dar de vrajelile ultrasonice la injectoare sunt cam satul..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 e buna ultrasoneala, bah, nu te baga la ce nu stii. Problema e ca nu ai acces la asa ceva oricand. Pe cand un spray de-ala, e mai simplu de gasit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 e buna ultrasoneala, bah, nu te baga la ce nu stii. Problema e ca nu ai acces la asa ceva oricand. Pe cand un spray de-ala, e mai simplu de gasit tu crezi ca aia de se lauda chiar fac ultrasoneala, ba? service-urile de cacao, ba, fac pe dracu' sa-i ia de puturosi..... mai rau iti strica decat iti fac..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) tu crezi ca aia de se lauda chiar fac ultrasoneala, ba?service-urile de cacao, ba, fac pe dracu' sa-i ia de puturosi..... mai rau iti strica decat iti fac..... True multi dintre ei merg pe premiza "nu e al meu ce conteaza, important e sa plece de aici mergand si ... atat" si "timpu trece leafa merge, noi cu drag muncim" Editat Septembrie 2, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Pana la urma putem concluziona ca trebuie sa-si puna la punct carburatoarele (date jos si curatate/controlate), pus filtru original (nu vata cu tifon), reconditionat/schimbat cablul de soc. am desfacut ieri carburatoarele si erau destul de curate prin interior.jigloarele erau curate,plutitoarele la nivel,cuiele ca noi.era ceva depunere intr-una din camere.cuiele de la soc erau murdare si culisau greu.una dintre diafragme avea urechea care tre sa etanseizeze cammera socului crepata.ramane sa comand unele noi,precum si garniturile ce etanseizeaza camerele.filtrul ala original ce mi-l recomanzi e o bucata de burete de 5cm pe 4cm care nici nu stiu daca il gasesc pe undeva.(sub air filter) nu e vorba de filtrul mare care e nou si original.cablul de soc trebuie schimbat sau cel putin uns si intins. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 am desfacut ieri carburatoarele si erau destul de curate prin interior.jigloarele erau curate,plutitoarele la nivel,cuiele ca noi.era ceva depunere intr-una din camere.cuiele de la soc erau murdare si culisau greu.una dintre diafragme avea urechea care tre sa etanseizeze cammera socului crepata.ramane sa comand unele noi,precum si garniturile ce etanseizeaza camerele.filtrul ala original ce mi-l recomanzi e o bucata de burete de 5cm pe 4cm care nici nu stiu daca il gasesc pe undeva.(sub air filter) nu e vorba de filtrul mare care e nou si original.cablul de soc trebuie schimbat sau cel putin uns si intins. Pai zici ca mergeau greu cuiele de la soc...pune totul la punct si trebuie sa mearga. Dupa cum vezi ai gasit niste nereguli in el, inlatura fiecare problema dupa care trebuie sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Adik a fost inecat. Chiar daca preferai sa il pornesti fara soc, chiar daca afara sunt 30 de grade, amestecul la pornire este prea sarac sa il pornesti fara soc deloc, iar daca il lasi tras de tot dupa ce a pornit devine prea bogat, datorita celor 30 de grade de afara. Din cauza asta te`am rugat sa il reduci dupa ce pornesti motorul. Il reduci atat cat este necesar pentru a sta relantiul. Sa nu cumva sa pui peria de sarma pe bujii,cum fac multi mecanici tineri si batrani. cu ce se curata bujiile daca nu cu peria de sarma? carburatoarele se pun asa uscate pe motor sau trebuie alimentate cu o cantitate de benzina inainte de ai da cheie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 cu ce se curata bujiile daca nu cu peria de sarma? carburatoarele se pun asa uscate pe motor sau trebuie alimentate cu o cantitate de benzina inainte de ai da cheie? Bujiile se curata cu o carpa, cu peria de sarma le fu.ti Le pui uscate carburatoarele, o sa isi traga ele benzina ulterior. (pornire cu soc maxim si dai la automat ceva mai mult pana isi trag benzina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Bujiile se curata cu o carpa, cu peria de sarma le fu.ti Le pui uscate carburatoarele, o sa isi traga ele benzina ulterior. (pornire cu soc maxim si dai la automat ceva mai mult pana isi trag benzina) cel mai bine ar fi sablate. sincer, nu am stricast nici o bujie curatand-o cu peria de sarma dupa ce am incalzit-o putin pe aragaz. e bine daca ar putea sa umple cumva carburatoarele in prealabil, mai ales daca are acea supapa de siguranta actionata de vacuumul din motor. daca sunt uscate complet, pana reusesti sa le umpli, dai la automat pana descarci bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.