bogdan_harea Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 (editat) Acel "clank" se intalneste pentru ca BMW foloseste imbinarea din poza. Ma gandesc ca si una din problemele pe care le au GS, RT etc la transmisa finala sunt datorate imbinarii axului din doua piese, care solicita transmisia. de exemplu la honda crosstourer, moto guzzi stelvio nu fac acel clank, pentru ca axul e dintr-o singura piesa. Cu scuzele de rigoare si fara a intentiona declansarea altor discutii contradictorii. Clancul din cardanul de BMW se datoreaza jocului mare ( constructiv) din angrenarea finala care este conica cu dinti inclinati. Se angreneaza dinte cu dinte, iar jocul dintre dinti se traduce prin clanc in anumite conditii, plecare de pe loc, frana de motor, deplasare cu viteza mica. Nu afecteaza transmisia sau fiabilitatea, doar necesita obisnuinta. Alte cardane au angrenaj hipoid la care jocul este mai mic si angrenati 3 dinti simultan, transferul sarcinii de pe un dinte pe urmatorul fiind continuua, fara pauze generatoare de clanc. Jocul mare din cardanul BMW era necesar tocmai pt ca este articulat, articulatie care creiaza o variatie a jocului functie de pozitie si atunci s-a adoptat jocul cel mai mare pt pozitia cea mai dezavantajoasa dpdv al angrenarii. Jocul respectiv este absolut necesar pt ca lipsa lui duce la uzura rapida a respectivelor pinioane. Jocul mai mare in anumite pozitii ale cardanului, creiaza clanc, dar nu afecteaza deloc fiabilitatea, uzura rotilor dintate implicate.» Post actualizat in 28 Sep 2014 05:26 Din punct de vedere fizic , mecanic , pentru a angrena un pinion si o foaie in acelasi plan , transmisia cu lant ( curea ) este ideala . Simplu , ieftin si bun . Cardanul e scump , complicat si greu . Si face fix acelasi lucru , insa cu multe complicatii . Perfect adevarat, dar castigi la intretinere, murdarie si in general la fiabilitate. Editat Septembrie 28, 2014 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fane fane Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 (editat) citesc si iar citesc tot felul de pareri dar inca nu stiu ce sa.mi cumpar,cardan,curea sau lant...........cred ca voi opta pentru cardan(avand in vedere ca.s incepator si mi.se pare mai usor de intretinut) s.apoi voi vedea eu ce am facut..... Editat Septembrie 28, 2014 de fane fane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Ma bag si eu in seama: imi puteti spune si mie ce motoare mai au cardan, in afara de BMW-uri (de care clar nu ma pot atinge la 1.60m); motoare gen Honda Deauville? Intretinerea la cardan cum se face? Parca la 50.000km se schimba uleiul (daca am retinut bine), dar in afara de ulei, ce se mai schimba si la cati km? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fane fane Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 (editat) 1. BMWa. BMW R1200 GS/GSA, RSb. in general BMW-urile R type2. FN3. Harley XA4. Hondaa. 650 Nighthawkb. Crosstourer V4c. CB900C / CB1000Cd. CX 500e. GL 500/650/1000/1100/1200/1500/1800f. GL1500C (F6C) Valkyrieg. NTV 650h. NTV700 Deauvillei. PC800 Pacific Coastj. ST1300 Pan Europeank. V45 Magnal. VF700Sm. VT 500 / VT 500 FT Ascotn. VTX 1300/1800o. XLV750R5. Indiana. 841 military6. Kawasakia. GTR 1400/1600b. VN1500 / Drifter / MeanStreak7. Moto Guzzi8. MZ BK 3509. Nipru 65010. Simson AWO touren si sport11. Sunbeama. S7 / S812. Suzukia. GS 850Gb. GSX1100G,c. Intruder VS 800/VS 600/VS 400d. Intruder VL 1500 LC/ M1800e. VX800, (upgrade posibil cu rotile/furca de GSX1100 G)13. Triumph Tiger Explorer14. Ural 650/75015. Zundapp16. Yamahaa. BT1100 Bulldogb. Diversion 900c. Dragstar 650d. FJR 1300e. PW50Hf. QT 50g. Royal Starh. Seca 750i. Super Tenere 1200j. Virago xv 500/535/750/1100,k. V-Maxl. XJ700N Maximm. XJ 900 (Diversion)n. XS 750/850o. XZ 550 Nu stiu daca esti si fan chopper dar poate ajuta cu ceva... Editat Septembrie 28, 2014 de fane fane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 clar trebuie mers pe cardan..... in manualul service este specificata intretinerea.....o poti face in fiecare an, 1 l de ulei pt. transmisie nu costa mai mult de 100 de lei si nu intra mai mult de 1 l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 de ce la masina cardanul nu face zgomot la bagarea in viteza???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 de ce la masina cardanul nu face zgomot la bagarea in viteza???? La bmw face(eu am un E36).Probabil nu auzi tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 in ce viteza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Doar cand bag in treapta 1.Una peste alta,ce rost are discutia despre masini in topicul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 pai cardanul nu stie pe ce este montat sa explic de ce????? o cutie de viteze de masina este sincronizata o cutie moto nu. sa explic ar dura toata noaptea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Olaru Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 (editat) Peste 75% din vehiculele de pe glob au cardan. In Franta pana si bicicletele electrice de inchiriat sunt cu cardan. Practic ar fi trebuit sa fie Italia Editat Octombrie 3, 2014 de Dan Olaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Care a fost primul: lantul sau cardanul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Prima cred ca a fost cureaua Apoi lantul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Prin urmare, sa consideram cardanul ca un pas inainte, o evolutie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Daca tot se discuta desper reparatiile lant vs cardan. cat costa un kit de lant? 150 euro? cat duce un kit de lant? 25000 -30000 km? O reparatie ( vb de BMW ) la cardan ( schimbat rulmentul mare de ROATA si rulemtul mic+ semeringul) 150 euro daca punem DOAR piese originale( asa ca sa fim snobi BMW pana la capat). Si cat merge? In jur de 100.000 km sau mai mult. Adica cardan in 100.000 km - 150 euro vs lant 100.000 km 450 euro lant si pinioane after market. Care e mai rentabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 (editat) Pai atunci e clar. De maine nu se mai fac mobre cu lant. De fapt nu se mai fac mobre, se fac doar BMW-uri! Nici un stiu de ce s-au mai chinuit pana acum... PS: Nu am nimic cu bmw-urile pe cardan, chiar o sa imi iau si eu unul candva... Editat Octombrie 3, 2014 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Pai atunci e clar. De maine nu se mai fac mobre cu lant. De fapt nu se mai fac mobre, se fac doar BMW-uri! Nici un stiu de ce s-au mai chinuit pana acum... PS: Nu am nimic cu bmw-urile pe cardan, chiar o sa imi iau si eu unul candva... am vb despre BMW -uri ca acolo cunosc preturile. Poate la o japoneza ar fi cu ceva mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 3, 2014 Share Postat Octombrie 3, 2014 Am aruncat si eu o 'galusca' sa vedem reactia Da, si eu sunt de parere ca e superior cardanul (din multe puncte de vedere), cel putin pt. touring. Preturile ar fi decente, manopera (adica faptul ca as prefera sa faca altcineva operatiunea) ar face un pic diferenta pt. ca un lant il schimbi lejer acasa. Problema intervine in cazul unei defectiuni (vezi cazul lui bigfoot, unde nu mai stiu ce ii cedase la 33k km reali), unde costurile e posibil sa depaseasca o reparatie simpla in cazul unui lant deteriorat (excluzand cazurile in care se rupe si se infasoara si cioca-boca cu asfaltul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.