bogdan_harea Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 (editat) Sa nu uitam ca multe din dezavantajele cardanului fata de lant, pierderea aderentei, infundarea in nisip la plecare si transmiterea puterii la roata sacadat, sunt specifice angrenajelor conice folosite de majoritatea producatorilor inclusiv BMW. Yamaha a facut un pas inainte si foloseste angrenaje hipoide care sunt caracterizate prin plasarea rotilor dintate in planuri paralele, decalate, rezultand o angrenare simultana a trei dinti, nu a unuia singur ca la conice. Cuplul se transfera la roata mult mai lin, fara micro pauze datorita jocurilor tehnologice ale angrenarii si fara efectul de infundare in teren moale. Angrenajele hipoide generic au o uzura a dintilor mai mare datorita frecarii ce apare pe pata de contact, secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea. Personal la trecerea de la lant la cardan nu am simtit nici o diferenta in comportamentul transmisiei, diferente notabile sesizand doar cand am testat GS-ul. Sunt lucruri de finete care mai rar se discuta pe forum, dar care fac diferenta . Concluzia, desi tratam diferit lant vs cardan, nici cardanele nu sunt toate la fel, si nu putem sa le bagam pe toate in aceeasi oala. Editat Decembrie 11, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 BMW […] Yamaha […] Yamaha […] GS blah, blah, blah. e clar cardanu' de la unii rocks si mere si pe cross. de la aialati pute, nu mere nici la touring secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea. mindblowing! plm… pe initiator nu cred ca-l mai intereseaza si pt cine vrea sa priceapa e clar… in rest vad ca lumea duce lipsa de argumente dar nu de pasiuni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 Diferentele sunt mult mai subtile. Imi pare rau ca sunt nevoit sa pomenesc mai mereu de cele doua marci, dar doar pt ca-mi sunt mie cunoscute, celelate mai ales din clasa enduro-turing mare fie sunt prea noi, fie prea rare la noi, ca sa ma fi intalnit si eventual testat cu ele. blah, blah, blah. e clar cardanu' de la unii rocks si mere si pe cross. de la aialati pute, nu mere nici la touring mindblowing! plm… pe initiator nu cred ca-l mai intereseaza si pt cine vrea sa priceapa e clar… in rest vad ca lumea duce lipsa de argumente dar nu de pasiuni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 Prin prisma faptului ca de te lasa un cardan ai multa treaba si nevoie de o platforma, iar un lant se mermeleste pana inapoi la civilizatie cu o za de legatura si un nit improvizat cu cateva scule din teasca poti fi subiectiv. Vazand invers treaba cardanul bine constuit si verificat la intervale (enorm de) mari nu te lasa-n cacao ever. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 Asta-mi place si mie la lant, schimbi chitul si rulmentii rotii spate si totul este din nou stok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Sa nu uitam ca multe din dezavantajele cardanului fata de lant, pierderea aderentei, infundarea in nisip la plecare si transmiterea puterii la roata sacadat, sunt specifice angrenajelor conice folosite de majoritatea producatorilor inclusiv BMW. Yamaha a facut un pas inainte si foloseste angrenaje hipoide care sunt caracterizate prin plasarea rotilor dintate in planuri paralele, decalate, rezultand o angrenare simultana a trei dinti, nu a unuia singur ca la conice. Cuplul se transfera la roata mult mai lin, fara micro pauze datorita jocurilor tehnologice ale angrenarii si fara efectul de infundare in teren moale. Angrenajele hipoide generic au o uzura a dintilor mai mare datorita frecarii ce apare pe pata de contact, secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea. Personal la trecerea de la lant la cardan nu am simtit nici o diferenta in comportamentul transmisiei, diferente notabile sesizand doar cand am testat GS-ul. Sunt lucruri de finete care mai rar se discuta pe forum, dar care fac diferenta . Concluzia, desi tratam diferit lant vs cardan, nici cardanele nu sunt toate la fel, si nu putem sa le bagam pe toate in aceeasi oala. De la Aristotel incoace, cartile din carti se face. In domeniul asta al angrenajelor nu cred ca Yamaha a descoperit gaura la covrig in timp ce BMW and others folosesc asa ceva.Check BMW and others si ai sa vezi ca tonti folosesc angrenajele aste melcate surub si drac lac ca am uitat de 10 ani de cand am facut organe de masini http://www.globalspec.com/learnmore/motion_controls/power_transmission/gears/hypoid_gears Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 (editat) Yamaha nu a inventat nimic. Angrenajul hipoid se foloseste din anii 30 la masinile americane, pe atunci toate cu tractiunea pe spate,in incercarea de a cobora axul cardanic si de a micsora tunelul care traversa masina la podea si incomoda locurile de pe mijloc, atat in fata cat si in spate. S-a constata ca desi corespundea functional si lucra mai silentios, angrenajul respectiv se uza mult mai repede. De atunci s-a tot incercat corijare formei danturii pt a pastra avantajele si a diminua frecarea, respective uzura si dezvoltarea unor uleiuri dedicate a caror pelicula sa nu fie strivita in pata de contact datorita suprapuneri fortelor de apasare si alunecarii. In orice poza, sau sectiune de cardan se observa ca BMW foloseste angrenajul conic, iar Yamaha pe cel hipoid. Editat Decembrie 12, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Ceva imi zice ca difera fct. de model/an. au si una si alta cei de la BMW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 (editat) Din pacate nu. Sunt la fel dpdv angrenaj de la facerea lumii la toate modelele. Angrenajele care au axele in acelasi plan sunt conice, cele cu axele in plane paralele sunt hipoide. Sunt usor de recunoscut privind si carcasa exterioara, decalajul este evident. Oarece confuzie vine de la recomandare BMW de a folosi ulei pt angrenaje hipode la nusiuce model, parca K care a explodat la teste dupa cateva zeci de mii de km. Schimband uleiul cu unul specific angrenajelor hipoide au sperat sa dreaga busuiocul, dar daca nu gresesc au scos din fabricatie modelul respectiv inlocuindu-l cu altul si mai si. Spun din amintire si poate gresesc. O alta sursa a confuziei poate fi faptul ca angrenajele conice folosite au dintii inclinati si la o privire superficiala seamana cu cei hipoizi. Editat Decembrie 12, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi N Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Ma ia durerea de cap. Si angrenajele cu dantura hipoida au tot roti conice. Cele mai utilizate sunt cu dantura inclinata. Motivul pentru care dantura hipoida se foloseste destul de rar este pretul de productie sensibil mai mare. Posibil ca cei de la Yamaha sa fi reusit sa scada pretul, dar din punct de vedere al utilizatorului nu e nici o diferenta. Mersul sacadat sau alte probleme pot avea legatura si cu restul elementelor din transmisie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Singura diferenta sunt trei dinti angrenati simultam, fata de unul singur. Si da, am uitat sa precizez, Yamaha are si un cuplaj elastic pe spate. Dpdv al utilizatorului toate diferentele constructive se simt, din fericire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Singura diferenta sunt trei dinti angrenati simultam, fata de unul singur. Si da, am uitat sa precizez, Yamaha are si un cuplaj elastic pe spate. Dpdv al utilizatorului toate diferentele constructive se simt, din fericire. Probabil nu se simte acel "clanc" in transmisie ca la BMW. Chiar prin august sau septembrie am facut vreo 15-20 km cu un K1600 si am remarcat treaba asta. Si nu e primul BMW pe care l-am condus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi N Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Cei trei dinti sunt de fapt perechi de dinti si se numesc factor de acoperire. In principiu trebuie sa fie >= 1. Cu cat e mai mare, cu atat mai bine dpdv al randamentului mecanic. Daca e 1,1 sau 100 nu mai conteaza pentru utilizator. Asta tot incerc sa spun. Daca gradul asta de acoperire ar fi subunitar intr-adevar ai simti o discontinuitate in functionare. Totusi ma indoiesc ca exista la un angrenaj conic un grad de acoperire de 3. In general e pe undeva intre 1 si 2. In fine, plictisim oamenii cu detalii off-topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) bagati bagati, e interesant. Editat Decembrie 13, 2013 de arcgotic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Dantura conica inclinata nu poate angrena decat un singur dinte. Inclinarea dintilor face ca intrarea si iesirea din "sarcina" a fiecarui dinte sa se faca treptat, jocul dintre dinti ramane insa si se simte intradevar ca un clanc la viteze mici, plecarea de pe loc.La hipoid angrenarea este continuua, iar transferul de putere de pe un pinion pe celalalt, deasemenea. Nu se simte nici un clanc indiferent de regimul de deplasare, similar comportamentului pe lant. Nu are rost sa mai insistam pe subiect pt ca sunt intradevar lucruri de detaliu, utilizatorul obisnuit, de obicei ignorant, nu sesizeaza sau percepe diferenta, fiind mai atent la slogane de marketing, sau imaginea de marca, obisnuindu-se cu micile inconveniente, sau luandu-le ca atare. Editat Decembrie 13, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 de ce clanc vorbiti?eu simt un clank cand bag in viteza, aia fiind normal ... in rest nu simt nika. trage cursiv cat timp sunt in turele care trebuie. daca ma incapatanez sa nu schimb si incerc sa urc cu a 5-a cinstie ce panta la 1500 de ture... incepe sa cloncane serios. insa cat turele-s "sus" ... nu e bai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 de ce clanc vorbiti? utilizatorul obisnuit, de obicei ignorant, nu sesizeaza sau percepe diferenta te-a "rezolvat" harea anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 de ce clanc vorbiti? Clar, esti o victima a marketingului. Din '96, dar tot marketing era. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Clar, esti o victima a marketingului. Din '96, dar tot marketing era. wtf? care marketing? la mine cloncane motorul... ca e cruiser... de la transmisie daca o duc cum trebuie nu cloncane nika... dar deh... aici sunt suporteri lant mai multi... iarasi majoritatea? sa nu cumva sa iesim din tipare. lantu-i lant si restul... sucks... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 wtf? care marketing? la mine cloncane motorul... ca e cruiser... de la transmisie daca o duc cum trebuie nu cloncane nika... dar deh... aici sunt suporteri lant mai multi... iarasi majoritatea? sa nu cumva sa iesim din tipare. lantu-i lant si restul... sucks... Ba baiatule!!!! N-ai inteles nimic. Aici nu se vorbeste despre lant vs cardan vs curea cum ai putea fi indus in eroare de titlul topicului; aici se vb despre mobra lui Harea care este cea mai tare, in fapt este unica si singura. Iar angrenajul hipoid l-a inventat el pe balcon si in marinimia lui nemasurata, l-a dezvaluit amarastenilor de la Yamaha ca sa poata sa faca si si o mobra calumea, cum am zis, unica. Noi oricum suntem toti niste talambi care n-am inteles nimic din viata si doar punem botul la marketing, desi el saracu' se chinuie sa ne bage in cap angrenajul hipoid noutate absoluta. Nu conteaza ca ii poti arata ca la angrenajele BMW fabricantul recomanda ulei pt angrenaje hipoide, este doar o conspiratie si evident marketing. Si acum ca te-am lamurit, stai jos si scoate carnetelul de notite, ca vine Harea sa ne mai explice cum e cu marketingul hipoidal. Si ca sa nu fiu total offtopic parerea mea este clara: De departe cel mai tare este cardanul pt ca poti folosi legitim expresia : -Ba ia faceti liniste ca va iau pe cardan!!!!! Ideea nu-mi apartine dar orsicat' . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 wtf? care marketing? Dude, era o gluma visavis de ce zicea B Harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ERU ai 10 beri de la mine, sa nu uiti de ele daca ne vom intalni vreodata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 8, 2014 Share Postat Ianuarie 8, 2014 Dau si eu 10, ERU e bestial Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 8, 2014 Share Postat Ianuarie 8, 2014 Cardanul nu e bun de nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 (editat) Au spus-o altii mai smecheri...Yamaha a eliminat reactia de cardan mergand pe varianta corecta,simpla si fiabila,nerecurgand la denumiri fancy gen carc,paralever,tetralever,etc.Vedeti review-uri BMW vs Yamaha.Ori daca si aia sunt,in viziunea unora,prosti atunci nu mai e nimic de spus....Si da,ERU....Poti sa ne iei de cardan! Editat Ianuarie 9, 2014 de transilvania72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.