Sari la conținut

Interzicerea Tobelor Sport?


stulewa
 Share

Postări Recomandate

salut,

nici unul dintre noi presupun ca nu vrea sa isi puna la loc toba de serie pt a avea o motocicleta mai silentioasa dar cred ca ar trebui sa facem ceva pt a nu-i deranja pe ceilalti.

exista o discutie foarte interesanta la coltul enduristilor: /index.php?showtopic=278745

in care s-a ajuns la concluzia ca uneori unii dintre noi sunt deranjanti.

voi ce credeti???

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum m-a scapat de nenumarate ori de accident-nu voi renunta la toba sport sub nici macar o forma.Am un sistem full sport si se aude bine la mers normal in oras in in treapta 2 sau 3 si urla doar in ture mari la drum.Stiu ca sunt oameni care sufera ca o toba sport este prea scumpa,dar nu inteleg ca poate de o toba depinde si viata lor.Sper ca atunci cand vor intelege sa nu fie prea tarziu.Va intreb acum-cum ar suna un FERRARi f 430 cu tobe de serie silentioase?Poate ca un Logan 1,4 benzina.Care ar mai fii sensul lui?Sa il conducem pe circuit sau pe luna?Este masina de serie pt strada in cazul in care nu stiati!Care aveti ceva impotriva tobelor bagati-va dopuri in urechi si vata in nas!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu fie nici toba goala ca atunci suna ca o oala sparta... dar daca suna ok nu are nimeni treaba... asta daca un e tzaran ala si o arde la miezu noptii in zona rosie a turometrului.Cred ca tine de motociclist nu de toba.Daca vrei mergi silentios cu una sport .. daca stii cum :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum m-a scapat de nenumarate ori de accident-nu voi renunta la toba sport sub nici macar o forma.Am un sistem full sport si se aude bine la mers normal in oras in in treapta 2 sau 3 si urla doar in ture mari la drum.Stiu ca sunt oameni care sufera ca o toba sport este prea scumpa,dar nu inteleg ca poate de o toba depinde si viata lor.Sper ca atunci cand vor intelege sa nu fie prea tarziu.Va intreb acum-cum ar suna un FERRARi f 430 cu tobe de serie silentioase?Poate ca un Logan 1,4 benzina.Care ar mai fii sensul lui?Sa il conducem pe circuit sau pe luna?Este masina de serie pt strada in cazul in care nu stiati!Care aveti ceva impotriva tobelor bagati-va dopuri in urechi si vata in nas!

 

 

Esti extrem de subiectiv si superficial in argumentatie!

 

Sunt curios daca posesorii de F430 "au inteles" ca tobele lor sunt relativ zgomotoase pentru a le proteja vietile in trafic ... Am spus "relativ" pentru ca am mai auzit si eu cateva Ferrari, Lamborghini sau alte supermasini si zau, nu sunau nici pe departe ca unele dintre giumbele de motoare cu tobe sparte pe care le auzi noapte de noapte aproape in orice oras.

 

In cei peste 15 ani de cand merg cu motorul cred ca am aflat ca NU tobele galagioase te feresc de accidente ci alte cateva "amanunte" precum: prevederea, moderatia, maturitatea, experienta... etc., si nu in ultimul rand - politetea.

 

Pentru cultura ta generala, exista SI tobe aftermarket "de strada", de multe ori chiar mai scumpe decat cele "sport". Iar daca si astea ti se par prea "linistite" iti poti tu scoate dopul din qur... sa faci mai mult zgomot!

 

Ride Safe!

 

P.S. ON TOPIC: toble sport n'au fost niciodata permise ca sa se puna problema interzicerii lor acum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am tobe aftermarket dar seara cand e liniste in oras incerc sa merg cat mai decent pentru a nu deranja pe nimeni si pana acum nu am avut nici o reclamatie din partea vecinilor sau chestii de genul asta.Intradevar cu tobe schimbate esti mult mai bine vazut in trafic asta e testat de mine si am vazut diferenta de la primu motor un cbr f2 cu toba stock si motoru care il am acum insa daca toti cu tobe aftermarket ar incerca sa merga cat mai decent noaptea fara sa tureze motoru aiurea sau sa schimbe viteza la turatii mari cred ca o mare parte din problema sar rezolva parerea mea.Bafta!

 

Intradevar nu tobele schimbate iti salveaza viata dar dupa parerea mea este un plus ptr noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod cert cu o toba sport esti mult mai "vazut" in trafic. Ideea e ca si cu o toba stoc orice motocicleta face scandal mare in ture inalte, iar varsta a 3-a care nu are somn noaptea pune imediat mana pe telefon si suna la 112 sa faca reclamatie. Desigur mai sunt si ceilalte 10% dintre motociclisti care isi gauresc ei artizanal tobele si care se aud oribil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod cert cu o toba sport esti mult mai "vazut" in trafic. Ideea e ca si cu o toba stoc orice motocicleta face scandal mare in ture inalte, iar varsta a 3-a care nu are somn noaptea pune imediat mana pe telefon si suna la 112 sa faca reclamatie. Desigur mai sunt si ceilalte 10% dintre motociclisti care isi gauresc ei artizanal tobele si care se aud oribil...

:disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Save The Sport! Ride Stealth!

se pare ca doar voi cei care scrieti pe aceasta sectiune din forum aveti ceva de spus in aceasta prrivinta...

am pus acelas mesaj pe aproape taote sectiunile din "TOTUL DESPRE MOTOCICLRTE" si doar aici mai exista... doar noua ne pasa??? doar noi ne gandim la treba asta???

multi confunda pista de circuit cu bulevardele oraselor, uneori zgomotul produs de noi deranjaza si treaba asta o sa ne aduca probleme mai devreme sau mai tarziu.

cred ca ar fi bine daca am incerca sa le spunem celor care, nu din rea intentie, poate din entziasm, tureaza motoreta aiurea si ne pun pe toti intr-o postura proasta.

 

Sa-mi bag pl, ce viteza ai

cred ca faster then you... vrei sa incerci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Esti extrem de subiectiv si superficial in argumentatie!

 

Sunt curios daca posesorii de F430 "au inteles" ca tobele lor sunt relativ zgomotoase pentru a le proteja vietile in trafic ... Am spus "relativ" pentru ca am mai auzit si eu cateva Ferrari, Lamborghini sau alte supermasini si zau, nu sunau nici pe departe ca unele dintre giumbele de motoare cu tobe sparte pe care le auzi noapte de noapte aproape in orice oras.

 

In cei peste 15 ani de cand merg cu motorul cred ca am aflat ca NU tobele galagioase te feresc de accidente ci alte cateva "amanunte" precum: prevederea, moderatia, maturitatea, experienta... etc., si nu in ultimul rand - politetea.

 

Pentru cultura ta generala, exista SI tobe aftermarket "de strada", de multe ori chiar mai scumpe decat cele "sport". Iar daca si astea ti se par prea "linistite" iti poti tu scoate dopul din qur... sa faci mai mult zgomot!

 

Ride Safe!

 

P.S. ON TOPIC: toble sport n'au fost niciodata permise ca sa se puna problema interzicerii lor acum!

Stiu ca exista tobe aftermarket de strada,dar sisteme full cu serpisori si finala nu cred sa existe.Si cred ca stii ca Yoshimura nici macar nu este omologata pt Europa oricat ar fii ea de omologata pt strada dincolo de ocean.Soundul de Yoshimura este in schimb un sound placut-full sistemul are rolul doar de a ajuta un pic motorul sa respire mai lejer.Mobra mea suna doar in ture multe si nu sunt nebun sa merg cu 10000ture in oras in treapta 1-a ca sa ma fac auzit.In plus la turele acelea as avea cam 130-135 de km per h si nu este o viteza la care sa nu iti faci griji in oras.Imi mentin parerea,dar sunt impotriva modificarii tobelor de serie si tuningului de garaj.Apreciez o toba aftermarket sau sport cu un sound placut.Sunt impotriva Racefit pe strada.Daca ar fii fost dupa mine mi-as fii pus doar tobe final,dar am avut mura in gura tot sistemul si nu imi permiteam sa fac figuri.Motorul imi respira mai bine cu evacuarea rapida,kn il ajuta si computerul isi face bine treaba.De un an nu am mai avut nici o reclamatie la politie sau telefon la 112.De ce am impresia ca ai citit atat de mult incat ne privesti de undeva de sus cu ochi critici pe noi toti care suntem mai mici si mai nestiutori?Ar fii mai bine sa ne dai sfaturi,nu?Eu sunt dispus sa primesc.Esti dispus sa dai sfaturi?Ce ai face tu daca ai avea o busa cu evacuare full?Ai cumpara una de serie cu finale de serie si ai renunta la cea rapida doar ca sa nu deranjezi?Chiar sunt curios ce ai face. emilio100ro-la acest id putem discuta mai mult

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca exista tobe aftermarket de strada,dar sisteme full cu serpisori si finala nu cred sa existe.Si cred ca stii ca Yoshimura nici macar nu este omologata pt Europa oricat ar fii ea de omologata pt strada dincolo de ocean.Soundul de Yoshimura este in schimb un sound placut-full sistemul are rolul doar de a ajuta un pic motorul sa respire mai lejer.Mobra mea suna doar in ture multe si nu sunt nebun sa merg cu 10000ture in oras in treapta 1-a ca sa ma fac auzit.In plus la turele acelea as avea cam 130-135 de km per h si nu este o viteza la care sa nu iti faci griji in oras.Imi mentin parerea,dar sunt impotriva modificarii tobelor de serie si tuningului de garaj.Apreciez o toba aftermarket sau sport cu un sound placut.Sunt impotriva Racefit pe strada.Daca ar fii fost dupa mine mi-as fii pus doar tobe final,dar am avut mura in gura tot sistemul si nu imi permiteam sa fac figuri.Motorul imi respira mai bine cu evacuarea rapida,kn il ajuta si computerul isi face bine treaba.De un an nu am mai avut nici o reclamatie la politie sau telefon la 112.De ce am impresia ca ai citit atat de mult incat ne privesti de undeva de sus cu ochi critici pe noi toti care suntem mai mici si mai nestiutori?Ar fii mai bine sa ne dai sfaturi,nu?Eu sunt dispus sa primesc.Esti dispus sa dai sfaturi?Ce ai face tu daca ai avea o busa cu evacuare full?Ai cumpara una de serie cu finale de serie si ai renunta la cea rapida doar ca sa nu deranjezi?Chiar sunt curios ce ai face. emilio100ro-la acest id putem discuta mai mult

 

 

Problema nu e daca EU sunt dispus sa VA dau sfaturi ci daca TU esti cu adevarat dispus sa le primesti...

 

Apreciez discutiile chiar si contradictorii atata timp cat sunt purtate bilateral, "intrebarile" tale insa sunt mai mult retorice, cu evidente tendinte spre monolog.

 

Problema pe care tu o ridici in cazul inlocuirii intreg sistemului de evacuare este insa gresit pusa, nu intreg sistemul in sine influenteaza zgomotul produs de un motor ci doar portiunea finala (surdina). Inlocuirea surdinei cu alta de tip sport sau mai rau, golirea "sitelor" celor de serie este in general justificata prin obtinerea unei evacuari mai rapide. In realitate insa nu este vorba decat de o oarecare doza de ipocrizie, adevaratul motiv fiind de fapt dorinta obtinerii unui zgomot cat mai puternic (de multe ori asociat cu "cresterea sigurantei"). Acest fapt in sine nu constituie o tragedie, la urma urmelor conteaza mai mult comportamentul si educatia fiecaruia, cu bun simtz poti sa nu deranjezi (prea mult) si cu o surdina sport cum la fel de bine "manelist" poate trezi un cartier intreg cu alta de serie. Din punct de vedere strict tehnic insa s'a observat ca doar golirea surdinelor nu numai ca nu imbunateste performatele unui motor ci de cele mai multe ori chiar le amelioreaza.

 

Pentru a resimti cu adevarat un aport de putere ar fi necesara inlocuirea intreg sistemului de evacuare cu ajustarile de rigoare la carburatie... D A R, nu trebuie sa uitam faptul ca liniaritatea graficului de putere va fi afectata. Conform principiului universal valabil ca "totul se plateste", sporul de putere (maxima) vine cu un pretz si anume scaderea cuplului si a puterii la turatii mici/medii. Sistemele de evacuare "full" (sport) vin cu alte tevi primare si colector de gaze al caror "tuning", impreuna cu o surdina mult mai permisiva urmareste doar puterea maxima pe cand cele de serie incearca sa ofere un compromis cat mai "perfect" uzului cotidian, de strada. La Hayabusa probabil ca nici nu conteaza, cuplul si puterea chiar si la ture mici/medii fiind oricum demolatoare insa principiul ramane valabil - castigi sus pierzi jos si viceversa.

 

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ideea.Ai mare dreptate in ceea ce spui.Si sunt dispus sa primesc sfaturi pt ca esti foarte documentat,pot spune ca esti o enciclopedie tehnica.Asa cum spui exista pierderi de putere in turatii medii.Crede-ma insa ca nu este chiar atat de puternica Hayabusa sau obisnuinta este de vina.Dupa fiecare plimbare mai lunga simt nevoia de mai mult si incep sa-i inteleg mai multpe cei care au nevoie de mai mult si pe cei care si-au pus turbo kit stage 1 .Surdina schimba total soundul,dar cu serpisori zgomotul este infernal in ture inalte.

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere strict tehnic insa s'a observat ca doar golirea surdinelor nu numai ca nu imbunateste performatele unui motor ci de cele mai multe ori chiar le amelioreaza.

 

Cu scuze si fara a fi malitios, explicatia e ok, dar e un pic antitetica fraza....

 

AMELIORĂ, ameliorez, vb. I. 1. Tranz. Âşi refl. A (se) îmbunătăți, a (se) îndrepta, a (se) perfecționa

 

Pentru ca interlocutorul tau sa nu creada ca imbunatateste performantele motoretei scotand sitele....

Repet nu fac pe nebunul...e vorba de sens...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evacuarile sport-fara dbkiller ..sunt si neomologate in CE ...din care vrem nu vrem facem parte.

ideea e sa dam dovada de bun simt de la o anumita ora in sus si sa nu mergem printre blocuri "sus in ture", ca sa aratam cat suntem de grozavi, ci mai bine sa dam dovada ca ne pasa si de cei care dorm ca au muncit o zi intreaga, respect ptr o mama care'si culca pruncul sau mai stiu eu.

 

daca seara-noaptea mergi la 3-4mii ture intr'o treapta superioara pana si o toba sport e silentioasa si nu deranjeaza.

daca vrem sa nu ne punem lumea in cap (mai mult decat este deja), tre sa ne comportam ca atare, cu bun simt

de multe ori seara imi pun db killerul de la stadion pana acasa..

cam asta e parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merg pe o motoreta cu tobe sport de patru sezoane, nu mai suport, visez clipa cand voi calari o motoreta cu tobe de fabrica, silentioase!Cand o pornesc, imi fug doapele din urechi unde vad cu ochii! :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evacuarile sport-fara dbkiller ..sunt si neomologate in CE ...din care vrem nu vrem facem parte.

ideea e sa dam dovada de bun simt de la o anumita ora in sus si sa nu mergem printre blocuri "sus in ture", ca sa aratam cat suntem de grozavi, ci mai bine sa dam dovada ca ne pasa si de cei care dorm ca au muncit o zi intreaga, respect ptr o mama care'si culca pruncul sau mai stiu eu.

 

daca seara-noaptea mergi la 3-4mii ture intr'o treapta superioara pana si o toba sport e silentioasa si nu deranjeaza.

daca vrem sa nu ne punem lumea in cap (mai mult decat este deja), tre sa ne comportam ca atare, cu bun simt

de multe ori seara imi pun db killerul de la stadion pana acasa..

cam asta e parerea mea

 

true that!!!!.....eu am pus o toba sport(nu zic marca sa nu fac reclama..:lol:).....si suna draceste cand se infoaca.dar vorba ta,in ture mici si in treapta superioara nu deranjeaza pe nimeni.oriunde,nu numai intre blocuri,tre sa avem un pic de respect pt toti cei care nu au nevoie de urletul tobelor noastre dupa anumite ore.....bunul simt si omenia conteaza....nu toba sport!.......

 

ps:apropo.....nu stiti cum fac si eu rost de un db killer pt toba mea?..acuma tre sa ii dau numele....leo vince sbk L carbon....:disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu scuze si fara a fi malitios, explicatia e ok, dar e un pic antitetica fraza....

 

AMELIORĂ, ameliorez, vb. I. 1. Tranz. Âşi refl. A (se) îmbunătăți, a (se) îndrepta, a (se) perfecționa

 

Pentru ca interlocutorul tau sa nu creada ca imbunatateste performantele motoretei scotand sitele....

Repet nu fac pe nebunul...e vorba de sens...

 

 

He he he... greseala mea provine probabil din faptul ca sotia mea se numeste "Amelia" si... de obicei imi "amlioreaza" tendintele "razboinice". Ai dreptate, performantele nu vor fi "ameliorate" ci "diminuate". Multumesc de corectie, sunt placut surprins ca exista cineva care chiar incearca sa inteleaga ceea ce mazgalesc eu p'aici...

 

Ride Safe!

 

Am inteles ideea.Ai mare dreptate in ceea ce spui.Si sunt dispus sa primesc sfaturi pt ca esti foarte documentat,pot spune ca esti o enciclopedie tehnica.Asa cum spui exista pierderi de putere in turatii medii.Crede-ma insa ca nu este chiar atat de puternica Hayabusa sau obisnuinta este de vina.Dupa fiecare plimbare mai lunga simt nevoia de mai mult si incep sa-i inteleg mai multpe cei care au nevoie de mai mult si pe cei care si-au pus turbo kit stage 1 .Surdina schimba total soundul,dar cu serpisori zgomotul este infernal in ture inalte.

 

 

Stiam ca vei intelege "ideea", tocmai de aceea mi'am permis sa te contrazic.

 

In alta ordine de idei, niciodata nu e "destul"... intr'adevar, obisnuinta isi spune cuvantul. La un moment dat, exact ca si in cazul unui cal naravas, vine o vreme cand "animalul" se lasa dominat de vointa si tanacitatea "omului" si nu numai ca incepe sa'i asculte comenzile dar chiar o face cu placere...

 

Busa e o bestie (in sensul bun al cuvantului) prin definitie si numai cei ce au trecut anumite praguri vor dori "mai mult". Nimic anormal, stiu si inteleg perfect senzatia, probabil tocmai acest "dracusor" interior te'a facut sa schimbi nota de la Fireblade - o noua provocare!

 

Fara nici o legatura cu subiectul initial, busa e o "capodopera" (ma rog, a fost) in ceea ce priveste cuplul si puterea (viteza maxima)... chiar nu esti nostalgic dupa Fireblade?... curbe, manevrabilitate...etc?

 

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca era cu votare, era interesanta opinia majoritatii motociclistilor.....macar a celor de pe forumul asta; asa nu-si prea au sensul discutiile astea mai mult subiective......

Oricum trebuie de stiut ca, o toba sport trebuie sa fie compatibila cu motorul respectiv, si sa fie si "ajutata" de un filtru sport.....altfel inafara de sound-ul pe care-l doresti si inca 1-2% in plus de putere pe la 9-10k ture s-ar putea si sa te alegi cu consum de 10 in loc de 8 in medie :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...