Jump to content
Sign in to follow this  
ovisopa

Cati Dintre Voi Ati Avut Primul Motor In 2 Timpi ?

Primul motor a fost in 2 timpi sau 4 timpi ?  

120 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ieri am fost pana in valcea sa vad niste motoare, si dupa ce am stat de vorba cu tipu care le vindea, cred ca o sa-mi iau primul motor in 4 timpi ..

 

Sunt curios cati dintre voi ati inceput cu 2 timpi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponderea celor cu 4 timpi va fi, evident mai mare decat a celor cu 2 timpi doar pentru simplul motiv ca sunt mai larg rapandite cele de 4 timpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta pentru ca majoritatea au auzit de moto si s-au apucat de ele abia in ultimii ani...

Acum 15-20 de ani nu prea aveai de ales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipu' zicea ca pt un incepator e mai greu de stapanit puterea exploziva unui motor in 2 timpi... probabil pana nu o sa ma dau eu pe unul nu imi pot da seama daca e o mare problema pt mine unu in 2 timpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tipu' zicea ca pt un incepator e mai greu de stapanit puterea exploziva unui motor in 2 timpi... probabil pana nu o sa ma dau eu pe unul nu imi pot da seama daca e o mare problema pt mine unu in 2 timpi.

 

Primele motoare pe care am mers au fost Mobra S50, Mz RT 125 si o Jawa 350, toate in 2 timpi. La comuniste nu prea poti vorbi de forta exploziva la motoarele lor, poate un pic la Jawa. Eu cred ca deseori se exagereaza cand se vb. pe tema asta. E adevarat ca nu au o acceleratie prea uniforma dar e doar o chestiune de obisnuinta, in scurt timp iti inveti motorul si il vei putea controla fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca prima data 2T sau 4t si o sa-ti dai seama imediat care te atrage. Brutalitate si raspuns promt la gaz au amandoua tipuri de motoare. Cere de la cineva si date putin cu fiecare pe acelasi traseu si apoi alege...

Parerile sunt impartite, cred ca mult depinde de pilot.

Bafta la gasit..

Edited by aplesa

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am inceput pe ktm sx 250 56 cp 2 timpi!in fine prima data cand l-am luat eram cam speriat de el ca il vedeam pe fostul proprietar ce face cu el!nici nu l-am probat!sus in masina si hai acasa!ajuns acsa am incercat asa usurel cu el pana am vazut io cum sta treaba cu aceleratia cu gazul si in 2 ore mergeam cu el de ziceai k il am de mult timp!acum depinde cum te inveti!la 2 t sare de sub tine in ture e viata lui in rest daca lasi gazu in panta acolo ai ramas iar daca dai tare ai sanse sa ramai pe jos!acum depinde de pilot!stiu ca la incepatori nu e indicat 2 timpi pentru ca nu pot progresa!la mine a fost altfel am mers de mic si m-am descurcat si acum!acum depinde de fiecare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe vremea mea nu existau foarte multe optiuni ... la vremea aia imi placea foarte mult Simson, dar nu aveam bani pentru asa ceva, asa ca ........... Mobra 50 Super ... rosie ! :rusinica: Cu asta am inceput eu si a urmat o serie foarte, foarte, foarte lunga de comuniste in 2 timpi (se pot vedea in profilul meu), pana la primul 4 timpi ... HONDA NX650 Dominator. Aici a inceput ,,era 4t" pentru mine !

Sper ca pe langa LC8-ul ce il detin sa mai achizitionez ,,o capritza" in 2t, in persoana lui EXC 200 ! :D

 

:blink:

Edited by petrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am inceput asa:

 

1 . husqvarna wr250 98

2 . ktm 300 exc 06

3 . ktm 300 exc sixdays 09

 

sincer, nu cred ca voi avea 4t pt hard enduro. nu-i vad rostul. asta e parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut dilema 4t sau 2t. Eu zic sa le probezi pe amandoua, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei; orice fan 4t o sa laude 4timpi-ul si invers.

Cum vad eu treaba cu 4T sau 2T :

 

4T - are cuplu si in ture joase, si trage mai constant ,nu lucrezi asa mult din acceleratie;

- la coborari te poti baza pe frana de motor

- imi place cum suna motorul;

 

2T - mai usoare

- mai multa putere cand urca in ture

- altora le place cum suna motorul;

 

cum ziceam ii o parere personala, urcate pe ele si testeaza-le si iti dai imediat seama care ii pt tine.

 

Numa bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai bine ai 2 ca mine.......... si 4 t si 2 t si asa depinde de drum daca faci hard enduro si nu ai ce cauta cu 4 t pe drmuri fff acidentate si ai nevoie de ceva usor atunci iau 2t -ul iar daca am traseu sa pot merge cu 4 t iau 4 t-ul.2t-ul il folosesc mai mult pe drmuri ff acidentate. am bagat 4t-ul de alti nu au fost in stare sa iasa cu kx-ul pe acolo(125 2t)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers cu un 300 2T pe un traseu care il facusem de mai multe ori cu 4t. Am sesizat o mare diferenta de manevrabilitate iar ca exemplu, la trecerile prin bolovani a fost mult mai usor cu 2t. In schimb, nefiind obisnuit cu acceleratia fulminanta fata de 4t, la urcarile in zig-zag a fost mai dificil. Grosso-modo 2T imi place mai mult.

Intrebare: La 2T ambreiajul trebuie folosit mai des( pentru a mai atenua din puterea motorului) ca la 4t?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea este in 4 timpi (honda xlr 125) :disappointed:. am incercat si un dominator de 650, deci tot 4t. nu ma vad deocamdata trecand la 2t, in pimul rand din cauza acceleratiei si posibilitatea de a ma pune in cap. deci, ca sa zic asa, deocamdata mi-e frica. oricum, sunt la stadiul de soft enduro. cand o sa ma fac mai mare si o sa mai progresez la capitolul enduro, o sa-mi iau si un 2t :lol:. am vazut in week-end un nene care participa la competitii cu un kawa in 2 timpi. avea omu' peste 40 de ani. era o placere sa-l vezi cum se dadea si cum sarea :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
2T imi place mai mult.

Intrebare: La 2T ambreiajul trebuie folosit mai des( pentru a mai atenua din puterea motorului) ca la 4t?

ideal e sa urci panta cu a 2-a sau a 3-a

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am mers cu un 300 2T pe un traseu care il facusem de mai multe ori cu 4t. Am sesizat o mare diferenta de manevrabilitate iar ca exemplu, la trecerile prin bolovani a fost mult mai usor cu 2t. In schimb, nefiind obisnuit cu acceleratia fulminanta fata de 4t, la urcarile in zig-zag a fost mai dificil. Grosso-modo 2T imi place mai mult.

Intrebare: La 2T ambreiajul trebuie folosit mai des( pentru a mai atenua din puterea motorului) ca la 4t?

depinde de cilindree si de portiunea de traseu. cu 250-ul folosesc destul de rar ambreiajul pt. ca are putere destula si subturat, dar nu indeajuns pe unele portiuni mai abrupte si in zig-zag..si atunci trebuie sa mai pun mana pe ambreiaj, dar mult mai rar decat un 125 sau 200 care are aceeasi putere doar in ture(viteza), iar daca traseul nu-ti permite, trebuie sa te joci cu ambreiajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre, uite cum sta treaba: eu am inceput pe 2t<yamaha dt 200r> am trecut la 4t<toate ktm-620sc, exc520,exc525>unde am crezut ca e treaba socotita pana cand am incercat iar 2t-ul si surpriza e al draqului de misto pt ce fac io...

depinde de tine ce fel de trasee vrei sa abordezi si cat de bine vei stapani motoreta.

un 4t e mai prmisiv si mai iertator la greseli fata de un 2t DAR, UN MARE DAR, daca o iei de la inceput cu 2t poti ajunge la un nivel ridicat intr-un timp mult mai scurt.

 

 

depinde doar de tine si de ce vrei sa faci cu mobra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum aproape 20 de ani motocicletele in 4 t erau muuult mai rare.O gramada de Mobre....Jawa,Cz,etz erau elita.Si ma cuprinde un soi de nostalgie cand ma gandesc la prima mea mobra..un Hoinar nou-nout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de enduro am avut si 2T (Cagiva elephant 125 ) si 4T (suzuki de 650), pot spune ca 2 t era mai manevrabil, cu toate ca nu prea avea putere, iar DR-ul era greoi in rest rupea..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 timpi este competitional , necesita servisare mai multa ca 4t. este mult mai sensibil , trebuie mers turat lucru oarecum riscant ptr un incepator, nu poti sa iesi la plimbari cu el... eu zic sa-l lasati in pace.

ca incepator merge clar un 4t mai moale si mai fiabil, gen drz400...dupaia poti trece la ce vrei..4t mai de competitie sau 2t...depinde ce vrei sa faci cu el

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut 2 timp prima mea motocicleta... jawa 125 model 553 model californian... apoi tot 2 timp mz 250... apoi... am trecut la 4 timpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu inca nu am moto dar vreau sa cumpar inainte sa vina primavara .. am cerut sfaturi de la cei avansati ce sami iau , unii au zis ca sami iau motocicleta in 2T uni ca sami iau in 4T , am intrebat de ce?

 

-am inteles ca motocicletele 2T sunt mai usor de reparat iar daca ceva se strica nu costa mult sa-l schimbi .. dar dezavantajul motocicletelor in 2T (din cate am inteles) e ca consuma mai mult mai ales daca are power value .

- la motocicletele 4T am inteles ca consuma mai putin dar daca trebuie sa faci reparatii la el sau sa schimbi o piesa te costa mult .

 

mai astept sfaturi, recomandati de la voi :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
eu inca nu am moto dar vreau sa cumpar inainte sa vina primavara .. am cerut sfaturi de la cei avansati ce sami iau , unii au zis ca sami iau motocicleta in 2T uni ca sami iau in 4T , am intrebat de ce?

 

-am inteles ca motocicletele 2T sunt mai usor de reparat iar daca ceva se strica nu costa mult sa-l schimbi .. dar dezavantajul motocicletelor in 2T (din cate am inteles) e ca consuma mai mult mai ales daca are power value .

 

Sunt mai usor de reparat datorita simplitatii lor dar este nevoie de service mult mai des ca la un 4T; costul nu are nici o legaturca cu ciclul de functionare al motorului (2T sau 4T) - daca e motocicleta relativ noua sau foarte vehe sau ceva rar poate costa mult; consumul e intr-adevar mai mare raportat la cilindree deoarece randamentul este mai prost decat al motorului 4T - cartea de fizica de clasa a 10-a/a 11-a

 

- la motocicletele 4T am inteles ca consuma mai putin dar daca trebuie sa faci reparatii la el sau sa schimbi o piesa te costa mult .

 

La fel, complexitatea motorului 4T implica durata mai mare a reparatiei iar costurile sunt influentate de tipul si numarul pieselor implicate, din nou neavand legatura cu ciclul de functionare al motorului; totusi sansele sa se strice sunt mai mici iar durata de functionare intre service-uri este mult mai mare ca la 2T; consumul este intr-adevar mai mic raportat la capacitate cilindrica / putere datorita randamentului mai bun.

 

mai astept sfaturi, recomandati de la voi :o

 

poti sa iti iei orice atata timp cat stii exact pentru ce ai nevoie sa il folosesti! nu conteaza 2T/4T daca stii cat mai exact ce ai de gand cu el

Edited by Lupu

Share this post


Link to post
Share on other sites

al meu in 10 timpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru explicatia detaliata Lupu , vreau deocamdata sa invat cu el, dupa sa practic enduro , supercross :D dupa explicatiile tale as prefera un 4T :banana: , faza ala cu cartea de fizica, sunt in cls 11 dar nu invatam fizica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...