Cesar Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 (editat) Nu are nici o legatura cu furca utilizarea unui jack-up kit sau lowering kit, adevarat ca modifici incarcarea pe axe si poi trebuie sa setezi suspensiile corespunzator Eram curios ce inseamna setare corespunzatoare la o motocicleta fara reglaje pe suspensia fata. Ii schimbi arcurile Cu ce fel de arcuri? Tu ce fel de arcuri ai pus cand le-ai schimbat? daca te deranjeaza si ai reglaj la amortizoru de pe spate, care trebuie sa-l intaresti sa nu-ti fie instabil spatele pe curbe Z750 vine cu furca moale si arc spate tare. Ce-ai intarit la amortizorul spate? Compresia sau revenirea? Sau preloadul arcului? Din ce cauza era instabil spatele? Editat Noiembrie 25, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Daca ai z 750 si esti interesat, trimite te rog o cerere de oferta pe PM si sunt sigur ca iti va raspunde unul din colegii mei sau chiar eu, in cel mai scurt timp posibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Am un amortizor de Z750 si ma gandesc sa-l fac mai bun. Cel mai tare upgrade la Z este sa schimbi amortizorul original cu unul de 636 si nu mai ai nevoie nici de kit de inaltare, e amortizorul mai inalt. Am facut asta la motoreta, am mers cu ea si este o cu totul alta jucarie, mult mai agresiva prin schimbarea pozitiei de pilotaj. Aceasta informatie este gratis si nu trebuie contactata casieria Arcurile pe fata, le-am schimbat, la acelasi model de zet (primul 2003-2006), cu arcuri liniare de 0.9 pentru pilot de 92 de kile care merge ocazional cu pasager. Uleiul ramane acelasi 10W. Daca pot sa va mai ajut si cu alte detalii, cu cea mai mare placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 (editat) Si ii mai atinge lantu toba? Banuiesc ca de Marius zici. Cand m-am intalnit cu el am remarcat ca ii atinge, probabil cu pasager era si mai nasol. Faine evacuari are. Editat Noiembrie 25, 2011 de DeusEx1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Nu-i mai atinge. Trebuia sa vada cand si-a cumparat-o. Acum a vandut-o si are 636. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 N-avea cum, a vazut-o in fata blocului din cate am inteles de la el. Ce sa-i mai faca atunci? La el modificarea era o necesitate, la restul este un moft, de confort sau de look. La mine de exemplu, n-am simtit nevoia sa schimb arcurile cu unele liniare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Eram curios ce inseamna setare corespunzatoare la o motocicleta fara reglaje pe suspensia fata. Pentru motocicletele fara reglaje la suspensia fata, "preload-ul" se poate ajusta cu ajutorul unor bucse/distantiere si/sau, dupa caz, alte arcuri cu alta rata de compresie iar "dampening-ul" cu ajutorul emulatoarelor aftermarket (engl. - "fork cartridge emulator"). Acestea din urma se aleg functie de specificatiile telescoapelor si/sau tipul de motor respectiv. Despre cum lucreaza ele dar si alte informatii despre suspensii in general poti gasi la : http://racetech.com/html_files/DampingRodForks.HTML Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramon29 Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Salutare! Interesant topic si cred ca m-a lamurit in mare parte. Am un CBR 600RR '08 cu care nu am avut nici o problema pana ieri, si sper sa gasesc restul de lamuriri de la unii mai experimentati decat mine. Linie dreapta, accelarat puternic pana in ~160km/h cand a inceput sa vobleze violent. Ghidonul se misca aproximativ 3/4 din cursa si s-a transmis si la motocicleta, simteam cum lovesc genunchii de carene. Nu am simtit sa derapeze si spatele. Eu am facut scoala de soferi pentru motocicleta in afara tarii si cei de acolo m-au invatat ca pentru "speed wobble" se reduce foarte usor din gaz si nu se incordeaza pe comenzi pana iese din voblaj. Ceea ce am si facut, si a iesit relativ repede. Suprafata era o cale de rulaj pentru o pista, din dale de beton. Pe partea tehnica nu cred ca am probleme pentru ca: - e prima data cand face asa ceva, pot sa iau mainile de pe ghidon si nu vobleaza; - motocicleta are decat 10.000km; - cauciucurile au ~700km, rotile au fost echilibrate; - roata nu are nici un joc. Din cate am citit nu exista un "remediu" complet pentru voblaj. Sa fi pierdut aderenta pe fata din cauza dalelor de beton si accelerat puternic? Cat de mult ajuta amortizorul de ghidon pe care il am(stock)? Sa merg totusi la un service sa ii verifice suspensiile, rulmentii si amortizorul de ghidon? Deocamdata nu pot decat sa ma bucur ca nu am dat cu ea de Terra... Multam mult!!! Ride safe!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Si mie mi s-a intamplat la fel cum spui tu, doar ca, pe R6 2005 si ghidonul se ducea la maxim stanga-dreapta. La mine cred ca este rulmentul, deoarece cu cateva zile inainte sa mi se intample, am mers pe un drum prost mai repede si de pe acolo s-a cam dus (cred), ramane sa ma duc sapt. viitoare la un service in domeniu. Amortizor de ghidon nu am, dar intentionez sa-i pun unul Hyperpro sau Ohlins. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Si mie mi s-a intamplat la fel cum spui tu, doar ca, pe R6 2005 si ghidonul se ducea la maxim stanga-dreapta. La mine cred ca este rulmentul, deoarece cu cateva zile inainte sa mi se intample, am mers pe un drum prost mai repede si de pe acolo s-a cam dus (cred), ramane sa ma duc sapt. viitoare la un service in domeniu. Amortizor de ghidon nu am, dar intentionez sa-i pun unul Hyperpro sau Ohlins. Stai calm ca nu e spart rulmentul ... Si eu am fost lovit de un voblaj ... lung ... pe la 150 ... nu doar o zgaltaiala ... Trebe amortizor ghidon .. Salutare! Interesant topic si cred ca m-a lamurit in mare parte. Am un CBR 600RR '08 cu care nu am avut nici o problema pana ieri, si sper sa gasesc restul de lamuriri de la unii mai experimentati decat mine. Linie dreapta, accelarat puternic pana in ~160km/h cand a inceput sa vobleze violent. Ghidonul se misca aproximativ 3/4 din cursa si s-a transmis si la motocicleta, simteam cum lovesc genunchii de carene. Nu am simtit sa derapeze si spatele. Eu am facut scoala de soferi pentru motocicleta in afara tarii si cei de acolo m-au invatat ca pentru "speed wobble" se reduce foarte usor din gaz si nu se incordeaza pe comenzi pana iese din voblaj. Ceea ce am si facut, si a iesit relativ repede. Suprafata era o cale de rulaj pentru o pista, din dale de beton. Pe partea tehnica nu cred ca am probleme pentru ca: - e prima data cand face asa ceva, pot sa iau mainile de pe ghidon si nu vobleaza; - motocicleta are decat 10.000km; - cauciucurile au ~700km, rotile au fost echilibrate; - roata nu are nici un joc. Din cate am citit nu exista un "remediu" complet pentru voblaj. Sa fi pierdut aderenta pe fata din cauza dalelor de beton si accelerat puternic? Cat de mult ajuta amortizorul de ghidon pe care il am(stock)? Sa merg totusi la un service sa ii verifice suspensiile, rulmentii si amortizorul de ghidon? Deocamdata nu pot decat sa ma bucur ca nu am dat cu ea de Terra... Multam mult!!! Ride safe!!! Si pe mine m-a lovit voblajul pe un DN unde erau urme ... relativ pronuntate de la camioane ... am prins poate acele "valuri". Dapoi la dale de cement. Oare daca montezi vreo 3 amortizoare de ghidon ... in diferite pozitii .. radiale/axiale ... scapi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 (editat) Si eu am fost lovit de un voblaj ... lung ... pe la 150 ... nu doar o zgaltaiala ... Trebe amortizor ghidon .. Pai daca trag de el tare spre mine, cand stau pe loc, se simte un joc in ghidon. Am mai intalnit pe cineva care la fel i s-a intamplat si a schimbat caseta aceea de la jug. Ramane sa ma duc la un service in domeniu sa vedem ce spun si ei. Si nu a fost o zgaltaiala, m-a tinut cam 60-70m ducandu-se ghidonul maxim stanga-dreapta. M-am cam speriat putin, dar.. trecem peste. Am sa-i pun amortizor, reglez suspensia si schimb acel rulment/caseta daca este spart si sper sa rezolv cat de cat. Editat Iulie 11, 2012 de Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Salutare! Interesant topic si cred ca m-a lamurit in mare parte. Am un CBR 600RR '08 cu care nu am avut nici o problema pana ieri, si sper sa gasesc restul de lamuriri de la unii mai experimentati decat mine. Linie dreapta, accelarat puternic pana in ~160km/h cand a inceput sa vobleze violent. Ghidonul se misca aproximativ 3/4 din cursa si s-a transmis si la motocicleta, simteam cum lovesc genunchii de carene. Nu am simtit sa derapeze si spatele. Eu am facut scoala de soferi pentru motocicleta in afara tarii si cei de acolo m-au invatat ca pentru "speed wobble" se reduce foarte usor din gaz si nu se incordeaza pe comenzi pana iese din voblaj. Ceea ce am si facut, si a iesit relativ repede. Suprafata era o cale de rulaj pentru o pista, din dale de beton. Pe partea tehnica nu cred ca am probleme pentru ca: - e prima data cand face asa ceva, pot sa iau mainile de pe ghidon si nu vobleaza; - motocicleta are decat 10.000km; - cauciucurile au ~700km, rotile au fost echilibrate; - roata nu are nici un joc. Din cate am citit nu exista un "remediu" complet pentru voblaj. Sa fi pierdut aderenta pe fata din cauza dalelor de beton si accelerat puternic? Cat de mult ajuta amortizorul de ghidon pe care il am(stock)? Sa merg totusi la un service sa ii verifice suspensiile, rulmentii si amortizorul de ghidon? Deocamdata nu pot decat sa ma bucur ca nu am dat cu ea de Terra... Multam mult!!! Ride safe!!! Vad ca zici ca ai amortizor de ghidon. In general e bine sa verifici moto sa n-ai alte treburi, asta e valabila oricind. Daca ai roata din fata incarcata prea tare(de obicei moto coborita in telescoape), e mai "agitata". In plus ar mai putea fi vreo 3 chestii: Poti incerca cu amortizorul setat poate un pic mai tare, verifica si cauciuc/presiune si chestia cea mai importanta: Incearca sa-ti aduci aminte daca tu erai agatat/ te sprijineai in ghidon. Daca nu te tineai in spate, ci te tineai in ghidon, e f posibil sa fi avut si o contributie personala importanta la "innodat" ghidonul si asta se repara cel mai greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Rolul amortizorului de ghidon este sa te scoata din cacao. Mie mi se pare ca cel de pe R6-ul lui ramon29 si-a facut treaba Ca se putea si mai bine, evident, inlocuind amortizorul stock cu un aftermarket gen Scott's ... Voblajele se intampla si fara probleme tehnice, de asta toate motoarele sport din ultima vreme vin cu unul. In general de la o groapa/denivelare(cazul meu, 240km/h pe autostrada spre Varna)/sleau + viteza. Daca era o problema tehnica, povestea se repeta sau se putea diagnostica altfel. Pe FZ6 aveam rulmetul inferior al jugului dus si, la viteza, cu ghidonul liber, prezenta un mic joc stanga-dreapta. Afaik, amortizorul stock nu are reglaje dar se poate pune in el un ulei mai gros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramon29 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Vad ca zici ca ai amortizor de ghidon. In general e bine sa verifici moto sa n-ai alte treburi, asta e valabila oricind. Daca ai roata din fata incarcata prea tare(de obicei moto coborita in telescoape), e mai "agitata". In plus ar mai putea fi vreo 3 chestii: Poti incerca cu amortizorul setat poate un pic mai tare, verifica si cauciuc/presiune si chestia cea mai importanta: Incearca sa-ti aduci aminte daca tu erai agatat/ te sprijineai in ghidon. Daca nu te tineai in spate, ci te tineai in ghidon, e f posibil sa fi avut si o contributie personala importanta la "innodat" ghidonul si asta se repara cel mai greu Moto nu e coborata din telescoape. E reglata putin suspensia si cam atat. Am verificat cauciuc/presiune acum vreo doua saptamani. Si nu am mai scos-o din "curtea" unde lucrez pentru ca am avut permisul suspendat. Nu pot sa spun daca ma agatasem de ghidon. Nu obisnuiesc sa ma sprijin decat la viteze mici <50 sa imi mai intind spatele si cam atat. E posibil sa ma fi agatat putin de ghidon pentru ca abia schimbasem treapta de viteza. Nu cred ca e problema tehnica, dar oricum o sa o duc la o verificare. Cred ca am gresit eu, dar nu stiu cu ce... Rolul amortizorului de ghidon este sa te scoata din cacao. Mie mi se pare ca cel de pe R6-ul lui ramon29 si-a facut treaba Ca se putea si mai bine, evident, inlocuind amortizorul stock cu un aftermarket gen Scott's ... Voblajele se intampla si fara probleme tehnice, de asta toate motoarele sport din ultima vreme vin cu unul. In general de la o groapa/denivelare(cazul meu, 240km/h pe autostrada spre Varna)/sleau + viteza. Daca era o problema tehnica, povestea se repeta sau se putea diagnostica altfel. Pe FZ6 aveam rulmetul inferior al jugului dus si, la viteza, cu ghidonul liber, prezenta un mic joc stanga-dreapta. Afaik, amortizorul stock nu are reglaje dar se poate pune in el un ulei mai gros. Amortizorul stock pe care il am e bagat undeva sub carcasa de plastic de la rezervor. Ai idee daca unul aftermarket ar incapea acolo? BTW... E CBR, nu R6... Ride safe!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Rebound prea tare face roata fata sa nu urmareasca drumul la denivelari. Am patit-o si eu dupa o depasire in scurt pe un drum denivelat. Cand am vrut sa revin pe banda mea a inceput sa vobleze urat. Initial am accelerat mai tare. Proasta idee, facea si mai rau! Am lasat acceleratia si ghidonul si si-a revenit. A durat vreo 4-5 secunde. Aveam cam 70-80km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 (editat) Amortizorul stock pe care il am e bagat undeva sub carcasa de plastic de la rezervor. Ai idee daca unul aftermarket ar incapea acolo? BTW... E CBR, nu R6... Ride safe!!! Singura Honda cu care am treaba e masina, in rest vad exclusiv Yamaha In privinta montajului, nu cred. Scott's in nici un caz. Pe R1-ul meu, Ohlins se poate monta intre semighidoane sau lateral, prins de cadru dar nu in locul celui stock. Oricum, presupunand ca motocicleta e 100% ok dpdv tehnic iar voblajul a avut strict cauze externe, un steering damper aftermarket te ajuta in sensul ca scurteaza perioada de voblaj dar in nici un caz nu o elimina. Deci oricum faci pe tine Editat Iulie 12, 2012 de Zircon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ramon29 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Singura Honda cu care am treaba e masina, in rest vad exclusiv Yamaha In privinta montajului, nu cred. Scott's in nici un caz. Pe R1-ul meu, Ohlins se poate monta intre semighidoane sau lateral, prins de cadru dar nu in locul celui stock. Oricum, presupunand ca motocicleta e 100% ok dpdv tehnic iar voblajul a avut strict cauze externe, un steering damper aftermarket te ajuta in sensul ca scurteaza perioada de voblaj dar in nici un caz nu o elimina. Deci oricum faci pe tine Oricum am facut pe mine. )) Cu matura cred ca mai puteam fi adunat la viteza aia. Si oricum tind sa cred ca amortizorul a ajutat mult pentru ca a iesit relativ repede din voblaj... Mi-era sa nu am probleme cu amortizorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Daca rulmentul e spart se simte ... din mai multe "unghiuri" (situatii). Uite o parere despre voblaje .... sa strangi rezervorul cu genunchii ? Si un voblaj .... http://www.youtube.com/watch?v=RbgYRJMMS9M&feature=related Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albert's Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 WOW !Exact ca clipul de mai sus am patit si eu..e rau de tot..2 ani nu m-am urcat pe motor din cauza asta..am mers while si la 130 km/h mi-a intrat in voblaj exact ca cel de sus...am incercat sa franez dar degeaba..am sarit de pe ea..m-am dus pe sosea 40-50 m..fara casca ..eream doar in bermude..am stat 3 sapt.bandajat 70% ..vara..caldura... Consider ca amortizorul de ghidon face totul..+ca trebuie sa mai ai si ceva "experienta" ... Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 Amortizorul de ghidon un accesoriu extrem de folositor, in special pentru situatiile "speciale" dar si la abordarea virajelor in forta. DAR... din ce am observat eu, va scoate totodata in evidenta mai micile sau marile probleme de ciclistica ale unui motor. Fara amortizor motorul meu (FZR1000EXUP'95) era stabil ca un tren marfar, indiferent de viteza de rulaj. Dupa ce am montat un OHLINS cu prindere laterala, am observat cu stupoare ca de la 200km/h in sus motorul are tendinta unui voblaj destul de redus ca amplitudine si frecventa, insa destul de suparator... daca nu ingrijorator. Am procedat asadar la verificarea alinierii rotilor in axul longitudinal si, nedescoperind nimic anormal am continuat cercetarile... Am observat asadar ca, in urma unui eveniment "nefericit" mai vechi (am scapat motorul pe o parte de pe cric), una dintre bridele de sustinere laterala a parbrizului este o idee mai ridicata decat cealalta ceea ce a rezultat intr'o mica descentrare a parbrizului fata de planul longitudinal. Parbrizul fiind aftermarket (MRA "race"), are o umflatura in zona centrala care, cel putin teoretic, pare ca se comporta ca o carma aeriana si, cand viteza atinge o anumita limita tinde sa afecteze pozitia motocicletei in plan vertical. In acest moment probabil amortizorul face ce trebuie si se opune acestei tendinte, de aici rezultand aparitia oscilatiilor. Fenomenul apare doar la viteze de peste 200km/h si este mai pronuntat cand vantul este puternic si bate din directia de rulare. Este doar o teorie insa nu cred ca prea departe de realitate. Urmeaza sa corectez alinierea parbrizului in plan longitudinal si, daca fenomenul de voblaj dispare, voi reveni. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) nu vad prin ce mecanism ar putea un amortizor sa cauzeze voblaj. din felul in care descrii problema, "evidentia" = "cauza". adica inainte nu era, acum e. voblajul e o oscilatie excitata de ceva, de denivelarile drumului, de vibratiile motorului etc. de asta apare la anumite viteze. daca nu exista mecanismul care produce oscilatia, poti s-o exciti in toate felurile posibile, ca n-o sa apara. gindeste-te la motoarele naked. nu numai ca sint aerodinamice ca o caramida (cu toate ca mai mult conteaza spatele motocicletei decit fata), dar, neavind parbriz, insasi inaltimea si, mai general, constitutia motociclistului ar avea o influenta mare. comportamentul motorului meu ar trebui sa se schimbe radical la viteze mari functie de cum ma aplec sau nu pe rezervor, si uite ca nu se schimba. ar trebui ca motoarele naked sa fie dezastruoase ca stabilitate. si uite ca nu sint. voblajul poate avea multe cauze si e un comportament aproape inerent al unei motociclete, e atenuat dar nu prea ai cum sa-i elimini cauzele. chiar si cablurile si furtunurile care pleaca de la ghidon joaca un rol in amortizarea acestei oscilatii. un rol foarte important il au si cauciucurile. nu sint povesti de pe forumuri, ci lucruri studiate. am observat ca stringerea piulitei de la jug cu citeva grade influenteaza drastic voblajul. la motorul meu, manualul de reparatii explica procedura de stringere a rulmentilor, care consta in suspendarea rotii fata cu motocicleta la verticala si reglarea piulitei pina in punctul in care la capatul ghidonului se masoara o anumita forta necesara miscarii acestuia. pina nu am facut treaba ca la manual, adica masurat acea forta, nu mi-a disparut voblajul. Editat Iulie 13, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 CalinD .. despre ce mobra e vorba ? M-am uitat si eu in manualul de utilizare ... la mobra mea .. dar nu explica asa ceva. O sa incerc in unul de reparatie. Ca o sa desfac acea piulita sa montez un amortizor ... Nu credeam ca e asa filozofie. Bun post ai bagat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) nu stiu cit de bun e, reproduc niste lucruri citite din surse in care am incredere (adica nu folclor de spargatori de seminte la colt de bloc) si oleaca de experienta personala, putina cita am. motorul e Bandit de 600 din '98. acuma vreo doi ani m-am trezit cu un voblaj destul de puternic pe la 60-80 la ora pe frina de motor. era suficient cit sa ma sperie, mai ales ca inainte nici vorba de asa ceva. la alte viteze nici vorba. in manual, la procedura de ajustare a rulmentilor de jug, zice asa: pui motorul pe cricul central (sau vezi tu cum faci), ai grija sa fie perfect vertical si suspenzi roata fata. prinzi de capatul ghidonului un cintar cu arc (cum au prin piete) si trebuie sa obtii o forta la miscarea ghidonului de 200-500g (asa-mi aduc aminte). in cazul meu voblajul a disparut complet la capatul superior al intervalului, pe la 500g. da, poate e greu de crezut, dar am reglat, mers la o tura, reglat iar, verificat, pina a disparut. acum simt "la mina" care e punctul in care trebuie sa ma opresc cu stringerea piulitei, e doar o idee peste strins la mina. nu stiu daca la alte motoare e valabila aceeasi forta, mai ales ca distanta dintre capetele ghidonului probabil variaza si implicit si forta respectiva. trebuie sa consulti manualul motorului tau. vezi doar sa nu cazi intr-o capcana in care am cazut eu: ca sa desfac piulita de deasupra jugului superior, dadeam ghidonul spre singa maxim, logic. dupa care roteam ghidonul intr-o pozitie in care sa-mi fie usor sa umblu la piulita castelata de ajustare, moment in care piulita statea pe loc si axul ghidonului se desfileta in ea. o fi o treaba evidenta, dar mai ales daca faci asta cind roata fata e suspendata, presiunea pe rulmentul superior fiind mai mare, sigur o sa se intimple. drept pentru care o sa ai senzatia ca strigi degeaba. presiunea prea mare poate sa duca la uzura de tip Brinell (http://en.wikipedia.org/wiki/Brinelling) sau falsa uzura de tip Brinell (http://en.wikipedia.org/wiki/False_brinelling). daca stringi doar o idee peste strins la mina, parerea mea e ca o sa fie ok. m-am consultat cu niste oameni care repara motociclete de 30 de ani si mi-au spus ca nu se va intimpla asa ceva, cu conditia sa nu stringi ciobaneste. e posibil ca unii sa nu fie de-acord, nici nu pot sa jur 1000% pentru chestia asta. revenind. parerea mea e ca voblajul e periculos mai ales daca frinezi puternic la viteza unde se intimpla, poate trage motorul de pe trasa si nu e mare lucru sa cazi. mi-a confirmat un prieten care-a mers pe el ca se comporta ciudat la frinare pe la 60-80. dupa ajustare a fost ok. legat de influenta cauciucurilor, e de citit asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Relaxation_length inca ceva: a nu se confunda voblajul cu tangajul ("weave"). sint lucruri diferite, mecanisme diferite, efecte diferite. am patit si tangaj, dar aia a fost exclusiv prostia riderului, motorul n-a avut nici o vina (plecat de pe loc cu ambreiaj lasat aproape brusc la ~5000 de ture, prins marcaj stradal lunecos, roata se invirte-n gol, prins din nou asfalt -> tangaj de toata frumusetea). Editat Iulie 13, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 M-am uitat de curiozitate in manualul de f4i. Scrie clar ca se strange la 25Nm piulita si se verifica daca ghidonul se misca liber fara sa agate, deci nu trebuie sa opuna rezistenta. La mine nu opune nicio rezistenta si nu are tendinte de vibratii sau voblaj din cauza vitezei, cel putin pana la 250 cat am mers eu. O singura data a intrat in voblaj si a fost foarte urat. Mi se pare ciudat sa strangi un rulment pana opune rezistenta cand il rotesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 Calin, poate nu m'am exprimat suficient de explicit, la mine nu e vorba de lipsa aerodinamicii ci de faptul ca noul parbriz MRA racing are o umflatura in centru, cam ca o catare si, datorita nealinierii sale in axul longitudinal (bridele de sustinere laterale sunt descentrate in urma unei cazaturi de pe loc, cand am scapat'o de pe cric) la viteze mari cred ca se comporta ca o carma aeriana si tinde sa schimbe directia. Spun asta deoarece am observat ca fenomenul este mai evident cand vantul este puternic si bate frontal, din directia de rulare. Oricum, dupa ce o sa corectez alinierea parbrizului o sa stiu daca teoria se verifica sau cauzele sunt altele. Ride SAfe! P.S.... marinarul din mine nu se poate abtine, poate vrei sa zici "ruliu"... tangajul este oscilatia navei in jurul axului trasversal... he, he, he. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.