Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Off, forumul asta nu sustine viata monogama conjugala si nici libertatea de expresie a femeii.

 

E discriminant cu femeile care vor să dea lectii de mecanica.

 

E vulgar cu motociclistele batjocorite de mecanicii porci.

 

Eh, asta e... Ce sa -i faci... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 645
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

motoreta are 8000 km , e practic noua. gumele arata bine . sunt dunlop sportmax , echipare din fabrica.

iar senzatia pe asfalt razuit e ca dracu. fuge in toate partile. incerc sa evit cat pot sa merg pe asa ceva. tare neplacut.

 

la 8000 km sincer nu cred sa fie dusi rulmentii. De dat in gropi nu am dat. O sa echilibrez totusi roata fata sa vad daca apar imbunatatiri.

http://sigemo.ro/info_citim.php

daca data fabricatie nu e prea veche , iar anvelopele nu au fost abuzate printr-un stil de condus sportiv, atunci 8000km nu e prea mult, dar un cauciuc "copt" se uzeaza mai repede si adera mai greu, plus ca Dunlop nu este Michelin daca ma intelegi ce vreau sa zic...

de 2 ori mi-am rezolvat problema prin inlocuirea anvelopei spate , daca sunt noi nu vobleaza pe razuit, cel putin Mitas e08 si Dunlop Trailmax ...

Mai verifica si intinderea lantului ... roata sa fie axial orientata cu cadrul ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de 2 ori mi-am rezolvat problema prin inlocuirea anvelopei spate , daca sunt noi nu vobleaza pe razuit, cel putin Mitas e08 si Dunlop Trailmax ...

Omu' are Dunlop Sportmax... total diferit, nu se poate compara, e normal sa faca nasol pe razuit ce are el, la fel cum e normal ce ai tu sa nu faca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-am montat topcase si de-a lungul primei ture cu el am constat niste oscilatii care apar in ghidon, se misca stinga-dreapta citiva milimetri cu o frecventa de sa zicem citiva hertzi. fenomenul l-am simtit pe frina de motor la viteze sub 100 km/h. la viteze constante pare sa nu fie prezent, n-am simtit motocicleta sa se comporte diferit nici peste 160 km/h. am repetat testul pe asfalt cu diferite texturi, ud sau uscat si persista. pe principiul "cauta problema acolo unde ai umblat ultima data", azi am scos topcase-ul si n-am mai perceput fenomenul.

e posibil sa fie chiar topcase-ul de vina?

 

Ce masa totala au topcase si suportul de prindere si cat de in spate sunt montate? La ce incarcare oscileaza motoreta? Banuiesc ca nu mergi cu topcase-ul gol ci il incarci. Distributia de mase schimba comportamentul motocicletei. Desigur si aerodinamic se influenteaza motocicleta dar distributia de mase in faza initiala este hotaratoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce masa totala au topcase si suportul de prindere si cat de in spate sunt montate? La ce incarcare oscileaza motoreta? Banuiesc ca nu mergi cu topcase-ul gol ci il incarci. Distributia de mase schimba comportamentul motocicletei. Desigur si aerodinamic se influenteaza motocicleta dar distributia de mase in faza initiala este hotaratoare.

 

Sau poti incerca sa redistribui din greutate punand si un tankbag...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

valeu da' ce cearta ati realizat ;)

voblajul e cu incarcare cam 13-14 kg cu tot cu suport.

 

Incearca si variantele propuse de-a lungul topicului: suspensia modificata atat pe spate cat si pe fata, mers cu pasager si fara, pus un tankbag pe rezervor si vezi ce se petrece! Incearca sa distribui greutatea in case cat mai spre fata lui ( pasager) si cat mai aplatizate toate. In caz ca se cara diverse care incep sa balangane la curbe sau la franare si asta poate duce la diverse senzatii ciudate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o dai mai usor pe-o roata acum? ;)

 

....intradevar pare destul de in spate... sincer nu mi se pare de mirare ca ai probleme.

eu si cand am putina benzina in rezervor simt cum se "usureaza" ghidonul, daca mai pui si atatea kilograme in spate....

 

solutia cu tankbagul pare cea mai practica... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o dai mai usor pe-o roata acum? ;)

 

....intradevar pare destul de in spate... sincer nu mi se pare de mirare ca ai probleme.

eu si cand am putina benzina in rezervor simt cum se "usureaza" ghidonul, daca mai pui si atatea kilograme in spate....

 

solutia cu tankbagul pare cea mai practica... :)

 

A da..si incearca sa ii faci plinul sau macar sa ai 10 litrii in rezervor, se echilibreaza mult mult mai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

valeu da' ce cearta ati realizat ;)

voblajul e cu incarcare cam 13-14 kg cu tot cu suport.

 

Ok, multumesc pentru foto, este edificatoare.

Problema ta imi aduce aminte de accidentul unui motociclist cu o Harley Softail. Gentile laterale au o inscripitie - maximum 7 kg. Omu le-a incarcat mai mult si a pierdut controlul pe viraje. Motocicleta ta e cam la jumate la numar de kilograme fata de harley-ul ala.

Pentru mine e clar ca distributia de mase face ghidusia. Ar mai ramane niste intrebari - cand ti-ai servisat ultima oara furca? Mai exact cat de vechi este uleiul din ea. Ma tem ca la incarcarea furcii pe frana de motor suspensia nu-ti lucreaza corect si amortizarea gresita se transmite la directie. Posibil sa ai un joc si in rulmentii de la jug. Nu mare. Daca era mare nu aveai voblaj de cativa milimetri, se facea tankslapper :) Rulmentii de jug sunt aia originali sau au fost vreodata schimbati?

 

Mesaj completat

Nu e o solutie sa iti mai incarci motocicleta si pe fata. Dar este o solutie sa pui in furca niste arcuri mai tari, pentru greutatea ta si eventual sa schimbi uleiul cu unul cu 2,5 maxim 5 puncte de vascozitate mai mare decat ce zice cartea tehnica.

Eu inclin sa cred ca nu ai furca servisata si uleiul in ea foarte vechi. Dar pot foarte bine sa ma insel :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- furca servisata anul trecut - Motul 10W cu air gap-ul masurat ca-n manual (97 mm parca); ce ar trebui sa mai verific poate e daca nu cumva a facut bula cind l-am turnat atunci si poate in realitate e mai putin

- joc nu am la rulmentii de la jug, verific de asta; naiba stie cind au fost schimbati, cu ei am luat motorul; e drept ca cel inferior avea vreo citeva role ruginite cind l-am vazut in iarna

- am arcuri progresive care sint mai tari decit cele originale

 

ce mai e non-stock la mobra: amortizor spate de GSXR, care e mai tare decit cel stock si in plus ridica spatele cu aproape 10 cm. pre-tensionarea e data spre tare (nu e cu stopuri, ci cu sistem piulita-contrapiulita) iar compresia si reboundul aproximativ pe la mijloc.

 

ma gindeam si eu sa pun ceva ulei mai tare pe fata dar din ce am citit is total confuz cu viscozitatile. am gasit un tabel cu viscozitarile reale, masurate in cSt la 20 (parca) si 100 de grade pentru multe uleiuri si unele care-s vindute ca SAE15 sint de fapt mai subtiri ca altele vindute ca 10W asa ca am lasat asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- furca servisata anul trecut - Motul 10W cu air gap-ul masurat ca-n manual (97 mm parca); ce ar trebui sa mai verific poate e daca nu cumva a facut bula cind l-am turnat atunci si poate in realitate e mai putin

Daca s-a servisat corect, dupa ce se toarna uleiul si se misca tija in amortizor si se lasa 10 minute, ies toate bulele. masori cu sublerul nivelul si gata.

 

Mesaj completat

- joc nu am la rulmentii de la jug, verific de asta; naiba stie cind au fost schimbati, cu ei am luat motorul; e drept ca cel inferior avea vreo citeva role ruginite cind l-am vazut in iarna

 

Schimba-i, nu costa mult.

 

Mesaj completat

ce mai e non-stock la mobra: amortizor spate de GSXR, care e mai tare decit cel stock si in plus ridica spatele cu aproape 10 cm. pre-tensionarea e data spre tare (nu e cu stopuri, ci cu sistem piulita-contrapiulita) iar compresia si reboundul aproximativ pe la mijloc.

Aici s-ar putea sa fie un "catch" dar nu stiu ce si cum. Nu ma hazardez. Gsxr e mai usoara (parca), sa nu fie arcul mai moale.

Mesaj completat

ma gindeam si eu sa pun ceva ulei mai tare pe fata dar din ce am citit is total confuz cu viscozitatile. am gasit un tabel cu viscozitarile reale, masurate in cSt la 20 (parca) si 100 de grade pentru multe uleiuri si unele care-s vindute ca SAE15 sint de fapt mai subtiri ca altele vindute ca 10W asa ca am lasat asa.

 

Uleiul de furca nu lucreaza la temperatura inalta. W vine de la "winter". Vascozitatea e data la rece. Ma rog, e lunga teoria si specificatiile dar daca iei bidon cu 15W e clar ca e mai gros decat 10W.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

update.

de citeva zile tot simteam ca parca nu merge cum trebuie mobra, parca e instabila fatza pe drum prost si in special la frinare. am tot meditat la problema si m-am gindit daca n-o fi din cauza ca ultima data cind am verificat presiunea la roti (acum circa 4 saptamini) era foarte cald afara (peste 30 de grade) iar in ultima saptamina au fost si 13 grade. adica poate am presiunea mult mai mica in roti.

azi, in drum spre OMV, unde au acele pompe cu manometru, pe un drum cu asfalt perfect am zis ia sa iau miinile de pe ghidon la ~90 km/h sa vad cum se comporta. mentionez ca nu aveam topcase-ul. m-am cacao pe mine, cind a inceput sa intre frina de motor ghidonul imi facea stinga-dreapta citiva centimetri buni, asta deja nu mai era mic voblaj, era ditai zgiltiiala. ajuns la OMV, verificat presiunea: cam 1,6 pe fata (normal 2,2) si 1,8 spate (normal 2,5). bun, facut presiunea. sincer nu mi-am dat seama imediat daca comportamentul s-a imbunatatit, parea putin mai bine dar putea sa fie impresie.

la intoarcere refac testul. acelasi comportament: voblajul era acolo, deloc diminuat.

acum... incep sa ma intreb si mai serios ce se intimpla.

adica incep sa ma intreb daca faptul ca am constatat problema de cind am pus topcase-ul nu e doar coincidenta. pe de alta parte am mers oleaca cu motorul asta si-l stiu ce poate deci mi se pare imposibil sa fi fost acolo de foarte multa vreme.

acum, sa enumar modificarile care ar putea avea legatura, in ordine cronologica inversa:

- pus amortizorul de GSXR in locul celui stock; initial am simtit voblajul cu reboundul si compresia pe la mijloc; azi am avut compresia data la o tura (din 4) inapoi dupa soft si reboundul la o tura inapoi de la hard;

- schimbat cauciucul fata: spate Michelin Power Sport, DOT 2007 daca nu ma-nsel, fata Conti Sport Attack, DOT 2010 (o sa verific miine); fata a fost si echilibrata; spatele nu e uzat semnificativ (~16000 km), fatza e nouta (3000-4000 km);

- pus arcuri progresive pe fata;

- umblat la rulmentii de la jug, curatat, uns, strins, verificat jocul ca la carte: ridicat roata fata in aer si miscat fata/spate sus/jos de furca; cum am mai zis, unul din ei avea citeva role ruginite dar probabil nu sint asa de ieri-alaltaieri;

- schimbat uleiul la furca; asta deja a fost anul trecut in primavara deci deja ne-am departat mult ca timp, atunci problema nu exista cu siguranta;

 

mai mentionez ca am verificat de citeva ori in acest interval jocurile la tot ce inseamna rulmenti care pot avea legatura: bascula, roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema o am si eu, dar la mine e din cauza cauciucului care are in o zona o tesitura (presupun ca pe zona aia a stat foarte mult timp in timpul unei ierni sau ceva asemanator), adica daca pui roata pe masina de echilibrat suprafata cauciucului nu pastreaza o linie constanta. Din cauza asta mie imi face probleme, ce e drept minore, si fara topcase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, nu ma speriati inainte de marea plecare!!!

Tre' sa-mi iau un topcase Monolock de 47 de litri. Sa-mi fac griji?

 

La camila ta cu ghidon de un metru nu se pune problema. :hurt:

 

Eh, uite că s-a pus problema, dar numai pe minunata noastră autostradă București-Pitești. Din cauza combinației asfalt de rahat+vânt+încărcat excesiv (de nevoie), de îndată ce depășeam 120 km/h începeam să dansez.

Afară din țară nu s-a pus problema: mers și cu 140 km/h fără nicio greață.

 

Oricum, fabricantul recomandă maxim 120 km/h și o greutate de maxim 5 kg în cazul cutiilor mele laterale de 21 de litri fiecare (am pus câte 6 kg) și, culmea, doar 3 kg în cazul topcase-ului de 47 de litri (în care am îndesat vreo 10 kile, constând în țoale, sac de dormit și o saltea).

Probabil că limitarea producătorului se datorează și sistemului de prindere Monolock, considerat mai fragil/nesigur (în cazul Monokey, un topcase de 46 l poate căra maxim 10 kg), dar totuși... Cu ce naiba să umpli un topcase de 47 de litri astfel încât să nu depășești 3 kile (în afară eventual de două căști)? Cu puf?

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Profit de topicul omului ca sa nu deschid altul. Aproximativ ceva de genul mi se intampla si mie cand trec peste liniile de demarcatie dintre sensuri la depasiri. Fenomenul e cu atat mai accentuat cu cat viteza e mai mare si se manifesta sub forma unor "mini-voblaje" pe roata fata. In mod normal nu e foarte suparator insa in situatii mai critice (la o depasire mai din scurt, viteza mai mare, sosea uda etc) poate deveni periculos. Ce se poate face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Profit de topicul omului ca sa nu deschid altul. Aproximativ ceva de genul mi se intampla si mie cand trec peste liniile de demarcatie dintre sensuri la depasiri. Fenomenul e cu atat mai accentuat cu cat viteza e mai mare si se manifesta sub forma unor "mini-voblaje" pe roata fata. In mod normal nu e foarte suparator insa in situatii mai critice (la o depasire mai din scurt, viteza mai mare, sosea uda etc) poate deveni periculos. Ce se poate face?

 

Sa nu mai treci la viteze mari peste liniile de demarcatie? :hurt:

S-a discutat mult despre compozitia vopselelor cu care se traseaza acele linii ( unele au praf de sticla..), aceasta compozitie facandu-le sa fie cam derapante atat pentru moto cat si pentru masini. Nu cred ca ai practic ce face, decat sa te pregatesti din timp pentru ce va urma, cand vrei sa faci o astfel de manevra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calin,

De obicei micile "zgaltaieli" ale directiei sunt cauzate de PARTEA DIN SPATE A MOTOCICLETEI! Sunt aproape sigur ca asta e cazul tau, mai ales ca ai furca servisata recent si rulmentii ok, chiar daca nu noi-nouti. Miscarile pe care le observi in ghidon sunt incercarile trenului fata de a compensa impulsul gresit ce vine de la roata spate! Poate fi amortizorul setat necorespunzator. Poate fi cauciucul spate uzat neuniform, poate fi roata spate nealiniata perfect, vezi ca uneori semnele alea de pe bascula pot da indicatii eronate.

Orice ar fi, e de la partea din spate a motocicletei! Cauta acolo. Si nu e de la topcase, desi poate cu el incarcat amplifica miscarile ghidonului, facandu-le mai sesizabile.

 

Am probat si eu si n-am nici o miscare in ghidon la mersul cu topcase incarcat. Am insa amortizor standard pe ea.

 

Bafta maxima iti doresc si te astept sa ne spui ca ai rezolvat! :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calin,

De obicei micile "zgaltaieli" ale directiei sunt cauzate de PARTEA DIN SPATE A MOTOCICLETEI! Sunt aproape sigur ca asta e cazul tau, mai ales ca ai furca servisata recent si rulmentii ok, chiar daca nu noi-nouti. Miscarile pe care le observi in ghidon sunt incercarile trenului fata de a compensa impulsul gresit ce vine de la roata spate! Poate fi amortizorul setat necorespunzator. Poate fi cauciucul spate uzat neuniform, poate fi roata spate nealiniata perfect, vezi ca uneori semnele alea de pe bascula pot da indicatii eronate.

Orice ar fi, e de la partea din spate a motocicletei! Cauta acolo. Si nu e de la topcase, desi poate cu el incarcat amplifica miscarile ghidonului, facandu-le mai sesizabile.

 

Am probat si eu si n-am nici o miscare in ghidon la mersul cu topcase incarcat. Am insa amortizor standard pe ea.

 

Bafta maxima iti doresc si te astept sa ne spui ca ai rezolvat! :hurt:

o sa-mi cumpar un kit de coborire. oricum motorul e prea inalt pentru mine acum si am probleme la manevrarea din picioare pe loc abrupt sau denivelat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

La fel ca si Kinzo, profit de acest topic, cu scuzele de rigoare initiatorului, fiind vorba tot de voblaj.

Dar, interesant, se manifesta doar intre 60 si 80 km/h. Incepe la 60, se accentueaza si devine puternic la 70, dupa care se diminueaza si dispare la 80 km/h.

Precizare: voblajul il simt doar cand ridic o mana de pe ghidon (ca amandoua n-am avut curajul).

Cauzele voblajului sunt multe, stiu, dar ma gandesc ca poate cineva a avut de-a face cu acest tip particular de voblaj si poate sa-mi dea indicatii mai precise asupra cauzei.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...