Sari la conținut

Cum Face Nipru Daca Se Incinge Prea Tare?


eugenbiscuitulhipiot
 Share

Postări Recomandate

intreb pt ca al meu azi s-a oprit in timp ce mergeam... e adevarat ca era aprins becu de presiune ulei. dupa ce s-a oprit n-am mai reusit sa o pornesc de nici o culoare. nici macar nu avea intentia de a porni (ca atunci cand nu are scanteie) asa ca am lasat-o acolo in strada si am plecat (suparat). dupa un timp m-am intors la ea (se racise deci) si a pornit f usor. apoi am ajuns cu ea acasa, am mai lasat-o sa mearga un pic si s-a oprit din nou. si iarasi nu am mai reusit sa o pornesc. deloc. chiar si dupa ce s-a mai racit un pic (nu chiar de tot).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intreb pt ca al meu azi s-a oprit in timp ce mergeam... e adevarat ca era aprins becu de presiune ulei. dupa ce s-a oprit n-am mai reusit sa o pornesc de nici o culoare. nici macar nu avea intentia de a porni (ca atunci cand nu are scanteie) asa ca am lasat-o acolo in strada si am plecat (suparat). dupa un timp m-am intors la ea (se racise deci) si a pornit f usor. apoi am ajuns cu ea acasa, am mai lasat-o sa mearga un pic si s-a oprit din nou. si iarasi nu am mai reusit sa o pornesc. deloc. chiar si dupa ce s-a mai racit un pic (nu chiar de tot).

nu mai merge si tu cu becu aprins ca-ti faci motorul franjuri

s-a calat(bine ca nu de tot),si apoi s-a racit si a pornit dar vezi ca faza asta nu merge de multe ori

de ce s-a aprins becul de presiune?

cuzineti basitzi?

ulei bashit?

putin ulei?

forja la greu?

fa ce e de facut sa ai presiune pt ca altfel iti iei set

am vazut un dement la o intalnire care facea burn out cu nipra pana cala,dupa aia astepta sa se raceasca si o lua de la capat

nu stiu de cate ori a facut pana a crapat motorul,dar pana la urma asta s-a intamplat

incearca sa-l faci giugiuc iarna asta si o sa ai numai satisfactii la anul

sa stii ca e genul de motor care chiar merge daca il ingrijesti si nu esti chitra la piese,dar poate deveni enervant daca doar mergi cu el si nu-i faci nimic(ca doar nu e intruder

:P )

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoru e in rodaj si d-aia (cred ca) se aprinde becu. mersesem relativ putin cu el pana sa se aprinda becu, iar dupa ce s-a aprins am luat-o spre casa... doar ca n-am reusit sa ajung.

 

chestia e ca dupa ce s-a oprit mergea sa dau la pedala. credeam ca atunci cand se caleaza se blocheaza pistoanele in cilindrii (sau macar unu) si nu merge sau merge mai greu sa dau la pedala.

 

in rest... am ulei destul si forja nu i-am dat (schimbam chiar mai devreme decat arata pe kilometraj - din ce am dedus io).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu cred ca de aia se aprinde becul (ca e in rodaj...)

din contra, cred ca in perioada rodajului nu ar trebui sa se aprinda..

ar trebui sa verifici daca nu cumva a intrat ceva mizerie in pompa de ulei, mai precis ceva care sa tina deschisa supapa de refulare a pompei (bila cu arc)

se mai intampla asa ceva cand umbli la motor, din cauza neatentiei...

parerea mea....care este (nu dati prea tare :P )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cind ai montat setu ai masurat distanta intre piston si cilindru? distanta de la capetele segmentilor?....

La motoarele rusesti cotele stantate se potrivesc cam rar cu cotele masurate ...

Asa am patit eu la Planeta, distanta piston-cilindru fff mica si la cea mai mica forja se cala , partea buna e consumul fff mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu mai schimba treptele inainte de ce arata pe kilometraj!!! schimba-le si tu mai tarziu un pic, tureaza motoru' o idee mai sus, incearca sa mergi cat mai constant si ATENTIE cu i viteza mai ridicata, 60-70 ca sa sa raceasca motoru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

setul nu l-am montat eu, l-a montat fostul proprietar... avea cam 200km facuti cu el cand l-am luat eu. asa ca nu stiu ce si daca a masurat. o sa il intreb eventual.

 

cu distanta de 60-70 nu prea aveam cum sa merg constant ca eram in oras si imediat ajungeam la un semafor ceva.

 

oricum s-a oprit dupa ce mersesem relativ putin (sub 10km). si nu neaparat incet ca era sambata si era relativ gol.

 

exista vreun service ceva prin bucuresti pt motociclete d'astea? nu e vorba ca nu vreau sa invatz sa o repar la o adica da' vreau mai intai sa mearga... sa pot sa ma plimb si io.

Editat de eugenbiscuitulhipiot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-am povestit ca si cazacul ( calajul) meu clipea din bec la inceut: sa-ti spuna Lupu. Asa e in rodaj, dup-aia nu a mai clipit din bec in schimb s-a calat de mai multe ori...

Mutive: stat la cozi, mers subturat in urcare, set cam prost, propria lipsa de experienta.

La drum e bine sa mergi cu 60-70 noaptea cum iti zice stressu acu cat esti in rodaj.

Tre sa intelegi alt lucru pe care mi l-a explicat alveola: Niprului trebuie sa-i dai o turatie suficienta, nu prea mica ca nu mai are debit destul pompa de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles o sa merg mai turat.

 

da' nu s-ar putea ca problema mea sa fie de la bobina de inductie? care se incinge prea tare si nu mai da scanteie?

 

ca nu mi s-a parut ca s-ar fi calat motoru (io prin asta inteleg un fel de blocare a cel putin unuia din pistoane in cilindru)... comportamentul cand incercam sa o pornesc era ca si cand nu aveam scanteie.

 

recunosc ca nu m-am uitat dc am scanteie sau nu ca eram prea ofticat atunci... si am plecat acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles o sa merg mai turat.

 

da' nu s-ar putea ca problema mea sa fie de la bobina de inductie? care se incinge prea tare si nu mai da scanteie?

 

ca nu mi s-a parut ca s-ar fi calat motoru (io prin asta inteleg un fel de blocare a cel putin unuia din pistoane in cilindru)... comportamentul cand incercam sa o pornesc era ca si cand nu aveam scanteie.

 

recunosc ca nu m-am uitat dc am scanteie sau nu ca eram prea ofticat atunci... si am plecat acasa.

 

 

la faza cu motorul incins ai putea sa t consulti cu "florinmotoare" are o vasta experienta in domeniu :banana:

bafta :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

:banana: si dak am modificat pompa de ulei si am facut-o sa bage DEBIT DUBLU de ulei? :banana: tot tre sa merg cu motoru' turat? sa vad ce parere aveti voi de asta:)

 

 

BAFTA!

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e cum ai zis tu o sa cureti rapid o parte din simeringuri si garnituri si motorul tau o sa fie o strecuratoare. Si asa un Nipru pierde mai mult ulei decat un Ural tocma din cauza presiunii.

Si in definitiv in motorul tau si presiunea de ulei a fost un parametru de proiectare al ambielajului si setului.

O modificare fara paguba dovedita este marirea capacitatii baii de ulei.

=> ulei mai rece, siguranta in cazul scaderii nivelului sub joja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci Niprul cand era in rodaj, in primii 200 de km se mai aprindea becul rosu de la ulei! Dar ATENTIE! dupa ce i s-a schimbat uleiul OMV 20W50 cu un Lukoil de catre Aleko, nu a mai facut asa! E adevarat ca operatiunea a coincis cu "implinirea" a vreo 600 de km dar cred ca mai mult din cauza uleiului era ceva.

Bobina de inductie la Nipru e PROST pozitionata, pentru temperaturile din Romania! In mama Siberie nu ajunge sa se incalzeasca tare niciodata, dar la noi... Dumnezeu cu mila! Si pe mine m-a batut gandul sa o scot pe-aia de-acolo si sa ii pun doua bobine de Dacie sub sea...

Bafta si sa auzim de bine! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

??????????? ALEKO , DA' TU ESTI PUS PE GLUME :D CUM SA AJUNGA MOTORU' MEU STRECURATOARE? :D a fost PORNIT de n shpe mii de ori..... mers cu el prin garaj :) vreo 8metri inainte , 7 inapoi (ca sa nu sparg ceva prin jur... ) si n-a sarit nici un semering :banana: ca si alea-s noi....si am mai si stricat vreo 3 randuri ..ce deh me destept , me tarzan,me....STUPID pana la urma... l-am chemat pe unu care se mai pricepea sa a montat el tooate semeringurile :blink: (si la nipru e VIBROCHEN, NU AMBIELAJ :D ) URALISTULE :P SI AM SI BAIE DE ULEI PUTIN MARITA SI DIN DURALUMINIU(+ARIPIOARE DE RACIRE)

 

BAFTA!:D :crack:

 

:banana: :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ha! am terminat shi eu modoficarea la pompa de ulei, acum are shi a mea pinioanele duble!

care-i treaba: am nevoie de debit dublu fiindca inainte de pompa(intre pompa shi sorb) o sa introduc un circuit suplimentar de ulei pe care va fi: filtrul de ulei extern, radiator de ulei , apoi intrarea care unge&raceshte turbina shi apoi intoarcearea in pompa. ca sa se poata face toate astea in conditzii bune am marit diametrul la intrarea in pompa la 10mm, dar la ieshire(adika intrarea in vibrochen) nu am umblat, ca sa faca presiune un pic mai mare.

intr-adevar la turatzii mici, daca era motorul incins, mi se aprindea becul de ulei, shi palpaia, asha ca nu cred ca e de rau sa aiba presiune de ulei mai mare. o baie de ulei din aluminiu, cu arpioare de racire , de unde cumpar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles o sa merg mai turat.

 

da' nu s-ar putea ca problema mea sa fie de la bobina de inductie? care se incinge prea tare si nu mai da scanteie?

 

ca nu mi s-a parut ca s-ar fi calat motoru (io prin asta inteleg un fel de blocare a cel putin unuia din pistoane in cilindru)... comportamentul cand incercam sa o pornesc era ca si cand nu aveam scanteie.

 

recunosc ca nu m-am uitat dc am scanteie sau nu ca eram prea ofticat atunci... si am plecat acasa.

E foarte posibil. Daca ramai fara scanteie la temperatura mare e de la bobina in pioneze.

Treaba cu mersul in plaja optimade turatie e valabila la orice motor. Exemplu la oltcit- varamers sub 3000 de ture la temperatura mare = futut motorul foarte rapid

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, ontopic, Niprul cand se incinge prea tare face ca un batran care se sufoca: horrr si cand ii dai gaz mai brusc da sa "dea in bot" si nu prea mai tine relanti-ul, ce sa mai discutam... simptome clare de sufocare/inecare! Mai rau de atat poate ajunge la un infarct al pistoanelor, dar asta doar daca uleiul se fluidizeaza prea tare si/sau pompa nu-si mai face treaba, deci mare atentie la becul rosu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...