Sari la conținut

mz rt 125 din'61


tr88bcd
 Share

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

revenind asupra subiectului! am cumparat mz-ul!

si cu el am luat si cateva probleme pe cap!

1)

am vazut aici postate cateva poze cu un mz rt care are semnalizari!

saptamana viitoare trebuie sa ajung la RAR pentru identificare, trebuie sa ii montez semnalizari?

mi-a zis un prieten ca el a vazut mobra inscrisa care avea semnalizari montate, si ziceau cum ca pe respectivul il obligasera sa isi puna!

daca motocicleta nu a avut din fabrica, poate fi un motiv pentru care sa ma amane?

 

2)

in carte scrie clar an de fabricatie 1952, pe talon deasemenea, pe motor 1961! inca nu imi este clar daca e in regula!

1952 reprezinta omologarea de tip? sau ceva de genul asta mi-a zis un amic de aici de pe forum?

de ce nu scrie in carte 1961?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)

am vazut aici postate cateva poze cu un mz rt care are semnalizari!

saptamana viitoare trebuie sa ajung la RAR pentru identificare, trebuie sa ii montez semnalizari?

mi-a zis un prieten ca el a vazut mobra inscrisa care avea semnalizari montate, si ziceau cum ca pe respectivul il obligasera sa isi puna!

daca motocicleta nu a avut din fabrica, poate fi un motiv pentru care sa ma amane?

 

te uiti in cartea tehnica/de utilizator a RT-ului, o sa vezi daca original avea sau nu avea semnalizari. Probabil ca nu. Asa s-a omologat pt circulatie in RO la vremea aia.

 

Daca RAR te forteaza sa ai semnalizari, intreaba-i in scris, si sa iti raspunda in scris in termen de 30 de zile, de la ce model de motocicleta au omologat ei semnalizarea pentru a fi transferabila pe RT, de ti-o cer. Teoretic nu poti pune semnalizare de Suzuki pe MZ fiindca semnalizarea de Suzuki nu e certificata RAR pt MZ. Si nici far de Mercedes sau neoane albastre, asa ca sa fortez artificial nota :-) Bineinteles ca daca ii pui semnalizare nu comenteaza nimeni, dar inteleg ca vrei sa o restaurezi. Deci RAR-ul nu iti poate cere nimic mai mult decat la data omologarii, si ce au omologat ei este ce ai in manual - sunt specificate si modificarile pentru export, cateodata. Nici semnalizari, nici airbaguri, nici euro4. Vezi ca la sectiunea oldtimers ai un pdf cu ce inseamna vehicul de epoca, poate te mai ajuti de acolo.

 

Eu pe RT-ul pe care il mai vad din cand in cand, inmatriculat, nu am vazut nici semnalizari, nici oglinzi.

 

Bafta la RAR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revenind asupra subiectului! am cumparat mz-ul!

si cu el am luat si cateva probleme pe cap!

1)

am vazut aici postate cateva poze cu un mz rt care are semnalizari!

saptamana viitoare trebuie sa ajung la RAR pentru identificare, trebuie sa ii montez semnalizari?

mi-a zis un prieten ca el a vazut mobra inscrisa care avea semnalizari montate, si ziceau cum ca pe respectivul il obligasera sa isi puna!

daca motocicleta nu a avut din fabrica, poate fi un motiv pentru care sa ma amane?

 

2)

in carte scrie clar an de fabricatie 1952, pe talon deasemenea, pe motor 1961! inca nu imi este clar daca e in regula!

1952 reprezinta omologarea de tip? sau ceva de genul asta mi-a zis un amic de aici de pe forum?

de ce nu scrie in carte 1961?

 

 

ar fii culmea ca seriile de pe acte sa nu corespunda cu cele de pe motor/cadru :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremea aia nu exista nici o omologare.La noi evidenta autovehiculelor din judet era tinuta intr-un registru(caiet studentesc liniat).

La ora actuala exista niste cerinte pentru omologare,cum ar fi si semnalizatoarele.

Prezenta acestora nu poate afecta calitatea de vehicul istoric(nu mai retin exact ce prevede regimul acestor vehicule) dar daca o face semnalizatoarele pot fi montate in asa fel incat sa poata fi demontate usor si problema e rezolvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si cu el am luat si cateva probleme pe cap...

Astea nu-s probleme, atata timp ce-s trecute in acte!

Piesele de motor se potrivesc si de la K-125 dar si acestea sunt lafel de rare.

Prima data a fost dkw-125, apoi ifa-125 apoi k-125(copiata de rusi cu oarece modificari la suspensii) si mz-125, toate fiind pe 3 viteze. Din '59 sau '60 mz-125 s-a fabricat cu 4 viteze, deasemeni si k-ul. De asta am scris ca-i cea mai copiata motocicleta. S-o stapanesti sanatos, sa ai grija de ea, e superba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea nu-s probleme, atata timp ce-s trecute in acte!

Piesele de motor se potrivesc si de la K-125 dar si acestea sunt lafel de rare.

Prima data a fost dkw-125, apoi ifa-125 apoi k-125(copiata de rusi cu oarece modificari la suspensii) si mz-125, toate fiind pe 3 viteze. Din '59 sau '60 mz-125 s-a fabricat cu 4 viteze, deasemeni si k-ul. De asta am scris ca-i cea mai copiata motocicleta. S-o stapanesti sanatos, sa ai grija de ea, e superba!

Intai completez ce a scris Cristi.Tot copii ale acestui model sunt si Csepel 125 (Ungaria) si...cine credeti...Yamaha (A1 parca).

Iar referitor la piese compatibile intreb:piesele de motor de la TS 125 nu merg?

Rectific Yamaha YA 1

post-14453-1231533691_thumb.jpg

Editat de bachus_21
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RAR nu ai nevoie de semnalizari. Modelul prezentat la RAR trebuie sa aiba toate caracteristicile fabricantului. Din moment ce acest model a fost fabricat fara semnalizari RAR-ul nu poate pretinde decat semnalizari artizanale cea ce contravine principiilor RAR. Iti garantez ca nu vei avea nici o problema daca te duci fara semnalizari.

deci lasa motocicleta asa cum a facut-o neamtul si nu vei avea probleme. Ai grija la cauciucuri sa fie cele specificate in CIV.

 

Succes la restaurari si sa ne arati si noua rezultatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RAR nu ai nevoie de semnalizari. Modelul prezentat la RAR trebuie sa aiba toate caracteristicile fabricantului. Din moment ce acest model a fost fabricat fara semnalizari RAR-ul nu poate pretinde decat semnalizari artizanale cea ce contravine principiilor RAR. Iti garantez ca nu vei avea nici o problema daca te duci fara semnalizari.

deci lasa motocicleta asa cum a facut-o neamtul si nu vei avea probleme. Ai grija la cauciucuri sa fie cele specificate in CIV.

 

Succes la restaurari si sa ne arati si noua rezultatul.

 

de inceput, o sa incep curand, in vacanta dintre sesiuni, de terminat e greu de spus, pentru ca eu locuiesc in bucuresti, iar motocicleta o tin undeva in provincie, intrucat in bucuresti nu am unde sa o depozitez! dar nici nu ma grabesc, asa cum spun toti, vreau sa iasa perfect pana la cel mai mic detaliu! cat o sa imi reuseasca ramane de vazut! asta depinde de fiecare!

de moment sunt ingrijorat sa iau rar si sa o trec pe numele meu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... moment sunt ingrijorat sa iau rar si sa o trec pe numele meu!

Problema ta, dar macar fa un act la notariat, macar o procura prin care propietarul te delega sa poti face orice tranzactie in numele lui(in legatura cu motocicleta), iar daca-i inmatriculata apoi nu mai conteaza(legal tu vei fii propietarul), poti sta linistit chiar daca el moare(vine vorba)...

 

...copii ale acestui model sunt si Csepel 125 (Ungaria) si...cine credeti...Yamaha (A1 parca)...

...asa-i Yamaha YA 1 fabricata in '49 cred, dar Danuvia Csepel 125 s-a fabricat incepand cu '50-'51 insa nu-i copie a DKW-ului, posibil sa se fii ispirat doar, aduce mai mult cu jawa-cz fabricate in acele timpuri. Pe vremuri se copiau unii dupa altii fara probleme. Voi revenii cu niste foto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema ta, dar macar fa un act la notariat, macar o procura prin care propietarul te delega sa poti face orice tranzactie in numele lui(in legatura cu motocicleta), iar daca-i inmatriculata apoi nu mai conteaza(legal tu vei fii propietarul), poti sta linistit chiar daca el moare(vine vorba)...

 

pai am facut act de vanzare cumpare, eu trebuie sa fac certificat de autenticitate la rar, si apoi sa merg la inmatriculari, sa imi dea nr de TR, si sa le dau cartea si talonul sa ma scrie pe mine! eu de acum inainte nu mai am treaba cu proprietarul! impozitul deja il platesc eu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

revin cu o nelamurire!

 

ce indica cei doi martori de pe far la acest model de mz?

 

am vazut mai multe interpretari, la diferite motociclete! cum ca ar indica, daca incarca dinamul, daca este bagata in viteza, daca este pus contactul, daca este aprinsa lumina... concret, la mine ce indica?

post-43670-1241815125_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin cu o nelamurire!

 

ce indica cei doi martori de pe far la acest model de mz?

 

am vazut mai multe interpretari, la diferite motociclete! cum ca ar indica, daca incarca dinamul, daca este bagata in viteza, daca este pus contactul, daca este aprinsa lumina... concret, la mine ce indica?

Din ce stiu eu.., cel verde este neutralul si cel rosu arata daca merge incarcarea, adica dupa ce pornesti motorul trebuie sa se stinga pt a fi ok.Asa e la mine, si chiar functioneaza amandoua, in sfarsit. :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand motocicleta nu este in viteza, se aprinde un martor in bord. Acest martor este alimentat continuu cu +(plus) iar intreruperea curentului se face pe firul de -(minus). In cutia de viteze este intrerupatorul care ma intereseaza. Este un pinten acolo care se misca atunci cand schimbi viteza si are numai o pozitie in care face contact cu piesa de deasupra lui.

 

asta reprezinta neutralul? el indica, daca este, sau nu cuplata o viteza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum am priceput si utilitatea lui!

cand e aprins cel verde, pot sa iau linistit mana de pe ambreiaj!

 

acum sa vad ce am eu prin cutie, daca o mai exista contactul respectiv!

 

oricum, va multumesc pentru lamuriri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...acum sa vad ce am eu prin cutie, daca o mai exista contactul respectiv!...

Demontezi capacul din dreapta(cel care acopera lantul si dinamul), in spatele pinionului de la lant este o piesa rotunda din ebonita, acoperita cu un capac de mtal, prinsa in 2 suruburi M4, demontezi si aceasta piesa. Ve-i vedea in gaura ramasa(cand CV este pe "0"), o piesa(lamela) care este prinsa pe selectorul treptelor de viteza.Daca n-o vezi inseamna ca-i rupta.

Aceasta lamela pune la masa plotul din piesa din ebonita. Reglajul se face prin rotirea acestei piese si strangerea suruburilor dupa pozitionarea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

de curand am desfcut motorul si am observat ca am acest contact, se pare ca e vorba doar de un fir intrerupt!

 

am intalnit insa urmatoarea problema:

 

cand se incalzea motorul in timpul mersului, am observat ca se auzea un sunet anormal, un tacanit! am desfacut si am vazut ca ambielajul(bucsa-cea de la partea superioara unde se prinde boltul) are un grad de uzura ridicat; atat bucsa respectiva cat si boltul, are facut datorita frecarii un "sant" destul de accentuat!

 

ceea ce as vrea sa aflu de la voi:

 

1.unde se poate bucsa ambielajul

2.ca sa bucsez ambielajul, acesta trebuie scos de pe motor, neaaparat?

3.daca trebuie scos de pe motor, trebuie sa desfac cutia de viteze, sau e suficient sa desfac partea cu dinamul?

4.vreau si eu niste valori aproximative, pentru jocul abielajului (cam cat este tolerabil) cotele pentru pistoane!

 

acel tacanit presupun ca din cauza jocului respectiv este, dar ar mai putea fi si altceva?

Mesaj completat

in cele din urma am aflat pe alte cai ceea ce ma interesa, mi-ai dat seama ca eram destul de putin informat in ceea ce priveste intrebarile adresate, si cred ca de aceea nici nu le-am formulat prea bine!

 

de curnd insa am luat un alt mz, mie fiindu-mi necesare cateva maruntisuri, asadar daca mai sunt amatori de piese de mz, mai am cate ceva in plus!

 

incercati-va norocul!

post-43670-1248781375_thumb.jpg

post-43670-1248781410_thumb.jpg

post-43670-1248781449_thumb.jpg

post-43670-1248781484_thumb.jpg

post-43670-1248781516_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
de curand am desfcut motorul si am observat ca am acest contact, se pare ca e vorba doar de un fir intrerupt!

 

am intalnit insa urmatoarea problema:

 

cand se incalzea motorul in timpul mersului, am observat ca se auzea un sunet anormal, un tacanit! am desfacut si am vazut ca ambielajul(bucsa-cea de la partea superioara unde se prinde boltul) are un grad de uzura ridicat; atat bucsa respectiva cat si boltul, are facut datorita frecarii un "sant" destul de accentuat!

 

ceea ce as vrea sa aflu de la voi:

 

1.unde se poate bucsa ambielajul

2.ca sa bucsez ambielajul, acesta trebuie scos de pe motor, neaaparat?

3.daca trebuie scos de pe motor, trebuie sa desfac cutia de viteze, sau e suficient sa desfac partea cu dinamul?

4.vreau si eu niste valori aproximative, pentru jocul abielajului (cam cat este tolerabil) cotele pentru pistoane!

 

acel tacanit presupun ca din cauza jocului respectiv este, dar ar mai putea fi si altceva?

Mesaj completat

in cele din urma am aflat pe alte cai ceea ce ma interesa, mi-ai dat seama ca eram destul de putin informat in ceea ce priveste intrebarile adresate, si cred ca de aceea nici nu le-am formulat prea bine!

 

de curnd insa am luat un alt mz, mie fiindu-mi necesare cateva maruntisuri, asadar daca mai sunt amatori de piese de mz, mai am cate ceva in plus!

 

incercati-va norocul!

salut

am nevoie suprt ax spate partea stanga cu e in poza.

fa un pret te rog pe PM

post-36287-1249071995_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

1.unde se poate bucsa ambielajul

2.ca sa bucsez ambielajul, acesta trebuie scos de pe motor, neaaparat?

3.daca trebuie scos de pe motor, trebuie sa desfac cutia de viteze, sau e suficient sa desfac partea cu dinamul?

4.vreau si eu niste valori aproximative, pentru jocul abielajului (cam cat este tolerabil) cotele pentru pistoane!

...

Bucsa se poate face din bronz, la un strungar, daca-i duci bucsa veche si un bolt nou. Insa trebe presa pt a scoate bucsa veche si a monta pe cea noua. Daca nu ai mai facut asa ceva, este bine sa apelezi la o cunostinta cu ceva experienta...

In principiu poti actiona si fara a demonta motorul, e suficent sa demontezi carburatorul, chiulasa si cilindrul. Dupa ce introduci bucsa noua trebe neaparat date gaurile de ungere, prin biela(altfel, bucsa ta v-a avea aceiasi soarta)cu un spiral, operatie simpla cand ambielajul este demontat(mai anevoios altminteri). Apoi este bine ca bucsa ta sa aive pe interior un canal de ungere de cca 2mm latime. Demontarea ambielajului implica demontarea integrala a motorului, deci si cutia!

Nu inteleg la ce jocuri te referi? Biela poate avea joc axial dar nu radial. Daca tot desfaci motorul, atunci nu exista "joc tolerabil", inlocuiesti tot ce-i nevoie. Rulmentii ambielajului sunt cu role sau cu bile, cei cu role practic nu se strica niciodata. Cota nominala "0" este (parca) 42mm, intre reparatii este o diferenta de 50 de sutimi. Fabrica da doar 3 cote(inafara de "0"), in realitate pe vremea mea se faceau 8 cote(turnandu-se pistoane). Pistoanele sunt conice, jocul intre piston si cilindru este max 0,06(masurat la fusta), dar poate fii si mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...