Sari la conținut

Amestec La Mobra Hoinar


CharlieKing
 Share

Postări Recomandate

1. Ulei XCEL folosesc si eu de ceva timp si itzi pot spune ca protejeaza bine, desi ceva calamina tot o sa faci si fum o sa scoata.

2. Eu folosesc 35 ml la litru si merge bine, iar despre chestia cu fumul nu-i da importanta si nu te lua dupa chestii de genu "baga mai putin ulei ca nu scoate atata fum". Cat timp iese fum pe teava de esapament stii ca ungerea decurge cum trebuie. In rest nu itzi pasa de fum ca doar nu tu il inspiri...(decat la stopuri si la porniri :P )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pun la Mobra mea de obicei L150 cam 50 ml la litru. Toti cei mai in varsta care au avut motoreta mi-au spus ca e mai bine sa fie mai mult decat mai putin; scoate mai mult fum dar nu conteaza. cineva mi-a spus odata ca "uleiul de amestec este <<viata motorului>>".

 

De curand am pus AROL 2T de la Mol (50ml/litru) si parca scoate mai putin fum si e un pic mai nezgomotoasa (daca se poate spune asa ceva de Mobra). :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

bagati oameni buni 40 la litru! uleiul in plus strica la fel ca si cel in minus! daca la carte scrie 40, bagati 40! mosii spun ca e mai bine mai mult ca era uleiu' mai post pe atunci! dar daca stati sa va ganditi putin daca ii bagi mai mult ulei incalzesti motorul mai tare! de ce ? simplu pt. ca saracesti amestecul! mai putina benzina trece prin jiclor, uleiul nu arde (ma rog, nu ca benzina, la putin ulei tot arde acolo)! mai putina benzina = mai mult aer = temperatura mai mare = detonatii!

 

pe langa detonatii creste si consumul (in ciuda faptului ca pistonul aluneca mai usor) pt. ca daca are mai putina benzina in camera de ardere ai si mai putina putere si ca sa ajungi la aceeasi viteza tragi mai tare de acceleratie si intra mai multa benzina dar aceasta benzina nu e doar cu cat iti trebuie mai mult ca sa mearga la fel motoru', e mult mai multa! si iese pe toba nearsa!

 

alt dezavantaj (mai ales la motoarele mici) e calamina care se depune pe capul pistonului si pe camera de ardere! mai ales daca nu desfaceti motorul ca sa-i curatati camera si capul pistonului periodic la un moment dat exista riscul sa se depuna asa de multa calamina incat sa se loveasca pistonul de camera! va dati seama ca se sparge pistonul imediat, nu? mai ales la mobra care are 8000 de ture parca (nu mai tin minte, am avut demult tare :banana: )

 

inca un dezavantaj (la fel, mai ales daca nu desfaceti motorul periodic pt. curatare) este ca (,) calamina se depune si in spatele segmentilor si ii impinge in afara si asta duce la griparea motorului la un moment dat!

 

inca un dezavantaj(la fel, mai accentuat daca motorul nu este curatat periodic): inainte sa se depuna atat de multa calamina incat sa se loveasca pistonul apare pericolul intrarii in regim de autoaprindere! adica merge ca un motor diesel! are putere mare dar distruge motorul aproape instantaneu! cauza? din cauza calaminei depuse racirea nu mai este eficienta (chiar daca mobra are turbina), calamina avand proprietatea de izolator termic! daca motorul intra in acest regim de funtionare singurul mod de a-l opri este de a-i astupa admisia de aer, motorul functionand pe autoaprindere bujia nu mai are nici un rost, oprirea din contact nu mai functioneaza!

 

p.s. autoaprinderea mai poate apare si in rodaj, din cauza frecarilor mari care apar in motor deci mare atentie! frecare mare = temperatura mai mare decat este proiectat sistemul de racire sa disipe = autoaprindere! efect mult mai accentuat la motoarele cu racire pe aer!

 

p.s. 2 bagati aditiv pt. ulei la uleiul de amestec! in oras 10% si afara 20%! un exemplu este ABRO (un aditiv ieftin, la 80.000) pe care scrie ca se amesteca cu uleiul de amestec in raport de 10%! adica la 40 de ml adaugati 4 ml de aditiv! atentie! nu mai mult in oras si de preferinta 5% in zilele calduroase! afara puteti pune 20% adica la 40 ml adaugati 8 ml de aditiv! la drum lung se raceste motorul mai bine si daca mergeti constant se si curata de unele depuneri! de fapt cred ca v-ati dat seama ca motorul merge mult mai rotund dupa un drum de ~200 de km! aditivul asta previne arderea uleiului si asigura o ungere mai buna! :P atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thank you Master Stress_L&P !

 

Recunosc ca nu stiam despre toate lucrurile astea ci doar aveam idei vagi. Cand am desfacut motorul la mobra ultima oara am observat ca avea "o tona" de calamina in capul pistonului si pe chiulasa. Dar pe vremea aia foloseam L150 de la "Prista OIL", de ala de 35000. Si puneam cam mult, sa fiu sigur ca are destul. Acum am inceput sa pun AROL 2T si ma astept sa nu se mai depuna asa multa "calamina - bat-o vina".

 

Si aditiv de ala ABRO de unde se cumpara??

 

Si alta intrebare. Voi cum masurati EXACT cat ulei puneti? Ca eu umblu cu bidonashu gradat dupa mine, dar e gradat din 100 in 100 (ml) si la benzinarie nu pot sa stau tot timpu' sa masor la mililitru. Si nu am bani sa fac plinu' mereu. Pun si eu cam 2L, 3L, in functie de disponibilitati. (Fumez mult) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

:P si eu fumez mult si din cauza asta mi-am luat de la farmacie 2 biberoane gradate din 5 in 5 ml :banana: unul de 125 de ml si unul de 250! ala de 250 e cam 30-40.000 lei vechi :banana:

 

a! si abro de pe la benzinarii sau de la popescu din gl(parca ziceai ca de loc esti din gl) cumperi dar sunt si mai rasarite! :crack: merge cam orice aditiv dar zic eu ca cele mai bune sunt alea pe care este si o motocicleta sau scrie pe ele ca merg si la motociclete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si alta intrebare. Voi cum masurati EXACT cat ulei puneti?

 

Eu, par exampl, folosesc o sticlutza de 200 ml de vodca Scandik - pe care am :P . Asta inseamna ca la Peco pot sa pun 5 l de gaz (la 40 ml ulei/l gaz), nu?

Asa ca fooooarte elegant :banana: , scot stecluta din rucsac, o torn in rezervor si dupa aia pun cei 5 l de benzina.

Editat de TomCat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesante informatiile astea, multumesc pentru ele. Acuma alta problema: nu prea ma pricep eu sa desfac motorul si sa il curat de calamina si alte reziduri. De aceea (si nu numai) am nevoie de un mecanic bun in Timisoara. Daca stiti pe cineva si puteti sa mi-l recomandati astept mesajele voastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Interesante informatiile astea, multumesc pentru ele. Acuma alta problema: nu prea ma pricep eu sa desfac motorul si sa il curat de calamina si alte reziduri. De aceea (si nu numai) am nevoie de un mecanic bun in Timisoara. Daca stiti pe cineva si puteti sa mi-l recomandati astept mesajele voastre.

 

:P pai daca nu-l desfaci nu o sa inveti niciodata sa-l repari! in fine... ca sa cureti capu' pistonului si chiuloasa nu ai decat 4 piulite de desfacut la chiuloasa + nu mai stiu cate suruburi are panarama aia de carcasa de la motor! in fine, e simplu! :banana:

 

Multumim StressL&P cred ca ai mai spus undeva pe forum de chestia cu aditivul de am citit si am incercat si eu. De atunci folosesc asa ceva si sa stii ca se cunoaste...

Salutari cu faru'

 

da, am mai spus-o si o s-o mai spun de cate ori este nevoie :banana:

 

a! si de multumiri nu e nevoie, si eu am invatat de la altii mai "batrani" ca mine :crack: tot ce va rog e sa transmiteti si voi in continuare informatiile utile ca sa se bucure si sa invete si alti incepatori :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesante informatiile astea, multumesc pentru ele. Acuma alta problema: nu prea ma pricep eu sa desfac motorul si sa il curat de calamina si alte reziduri. De aceea (si nu numai) am nevoie de un mecanic bun in Timisoara. Daca stiti pe cineva si puteti sa mi-l recomandati astept mesajele voastre.

 

Indicat (ca sa inveti) este sa-l desfaca altcineva si tu sa te uiti (Sa-i furi meseria cum s-ar spune)

 

De desfacut e simplu, de pus la loc e mai greu. :lol: trebuie sa ai grija cum asezi segmentii, etc. Sunt cateva smecherii pe care numai meseriasii le stiu. Si acum depinde si de "simtul tau practic", daca iti place sa surubaresti sau nu.

 

N-am fost niciodata la Timisoara, si chiar nu stiu unde sa te indrum :ok: , dar, cauta sa te intalnesti cu alti motociclisti (la locurile de adunare - in fiecare oras mare sunt) (si sa nu-mi spui ca toti sau nascut direct pe japoneza, tre sa fie si care au avut Mobra sau Hoinar) si intreaba-i : "bai tu unde repari/reparai...., nu stii pe cineva care........." etc.

 

Sper sa te descurci. Dar, daca vrei sa inveti, stai langa mecanic cand umbla la ea, nu o lasa pe cine stie unde sa-ti fure aia toate piesele care mai sunt bune...! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Cu ulei bun Mobra poate functiona destul de bine si cu 2.5% ulei (25 ml la litru sau 250 ml la 10 litri de benzina, 100 ml la 4 litri si asa mai departe) deoarece are rulment cu role la bolt.

Ca sa cureti de calamina nu trebuie sa desfaci decat cele patru suruburi de 13 (cred) care tin chiuloasa. Cum Hoinarul n-are capace laterale asta e tot. Dai chiuloasa jos, scoti bujia si o iei la curatat. Invarti incet motorul (poti s-o faci daca bagi in viteza si rotesti roata din spate) pana vine pistonul sus si trebuie sa fie ras cu cilindrul asa ca poti curata si capul pistonului fara sa tragi cilindru afara. Atentie mare sa nu zgariati suprafetele pentru ca se vor crea puncte in care se acumuleaza calamina mult mai repede.

La pusul la loc starngeti piulitele cu mana pana nu mai merg, apoi se strang in cruce cu cheia tubulara. Nu strangeti foarte tare ca poate scoateti prezoanele din carter. Asa cum a zis si Stress ceva aditiv pentru curatarea calaminei se poate adauga in benzina, sau, de la farmacie, puteti cumpara camfor si puneti 5 gr la litru in benzina. Amestecati bine sa se dizolve si o sa va curete din calamina cand mergeti (fum negru la toba).

De mare importanta e sa aveti toba curata. O toba murdara, infundata, supraincalzeste motorul, ii scade durata de viata si scade puterea, care si asa nu e prea mare la Mobra/Hoinar.

Inca ceva: daca gasiti luati segmenti cromati ca tin mai mult si uzeaza cilindrul mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...