mircea_simson Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Am releul din imagine de ceva IJ. Pot adapta releul de alternator la dinam?Bornele sunt cea din dreapta merge la acumulator stanga sus la masa plusul de la dinam duc la una din cele trei de jos nu stiu daca cea din stanga de la mijloc duce la bobina de premagnetizare s-au la un bec in bord(bornele nu stiu daca le-am nimerit n-am schema ). Nu stiu ce va face la tensiunile mari care sunt generate de dinam.Rog cei care cunosc sa ma lumineze. personal nu sunt convins ca va functiona. Cu multumiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Din imagine,in care se vad diode,pare a fi un redresor.Poate ca pe partea cealalta o fi si regulatorul.Daca e asa,curentul trifazic alternativ de la alternator este transformat de puntea de diode in curent monofazic continuu.Deci tu trebuie s eviti diodele si sa aplici curent direct la regulator. Pe de alta parte presupun ca ansamblul respectiv a fost conceput pentru o instalatie la 12 volti,asa ca nu stiu daca o sa lucreze ceva la 6 volti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Am releul din imagine de ceva IJ. Pot adapta releul .....Cu multumiri imaginea, arata o punte redresoare de alternator. Fa-i o poza si pe partea cealalta si mai v-bim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 din cate tin minte(da nush sigur)....pare a fi releul de incarcare,cu puntea de diode...gresesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Am releul din imagine de ceva IJ. Pot adapta releul de alternator la dinam?Bornele sunt cea din dreapta merge la acumulator stanga sus la masa plusul de la dinam duc la una din cele trei de jos nu stiu daca cea din stanga de la mijloc duce la bobina de premagnetizare s-au la un bec in bord(bornele nu stiu daca le-am nimerit n-am schema ). Nu stiu ce va face la tensiunile mari care sunt generate de dinam.Rog cei care cunosc sa ma lumineze. personal nu sunt convins ca va functiona. Cu multumiri est rel-reg de planeta 5 si lucreaza in 14v. la 10a. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 30, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 30, 2008 imaginea, arata o punte redresoare de alternator. Fa-i o poza si pe partea cealalta si mai v-bim! Pe partea cealalta are partea electronica este u releu electronic nu stiu ce va face cu dinam de 12 V est rel-reg de planeta 5 si lucreaza in 14v. la 10a. Iesirea x3 a doua de sus din partea stanga este pentru excitatie s-au pentru bord? S-au x8 cel cu surub? Numai bine Din imagine,in care se vad diode,pare a fi un redresor.Poate ca pe partea cealalta o fi si regulatorul.Daca e asa,curentul trifazic alternativ de la alternator este transformat de puntea de diode in curent monofazic continuu.Deci tu trebuie s eviti diodele si sa aplici curent direct la regulator.Pe de alta parte presupun ca ansamblul respectiv a fost conceput pentru o instalatie la 12 volti,asa ca nu stiu daca o sa lucreze ceva la 6 volti. Si curentul continuu trece prin punte nu-i problema nu cunosc exact legaturile Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 (editat) Am releul din ......va functiona.Cu multumiri mai departe dupa ce pui poza... Editat Noiembrie 30, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Nu merge , decat cu multe modificari. In primul rand in cazul dinamurilor exista 2 tipuri de relee in cutia generic denumita "regulator" si anume releul disjunctor si releul regulator. Releul disjunctor are rolul de a separa dinamul de baterie atunci cand tensiunea bateriei este mai mare decat tensiunea generata de dinam, situatia apare la turatii mici iar separarea se face pt ca bateria sa nu se descarce in dinam. In locul disjunctorului se poate folosi o dioda de putere inseriata intre baterie si dinam dar se vor pierde apoximativ 0.7V pe dioada asta. Releul regulator are rolul de a regla tensiunea generata de dinam prin limitarea curentului de excitatie (cel din infasurarea statorica). Limitarea asta se face prin inserierea unor rezistente in circuitul statoric(in cazul releelor electromecanice). Partea de regulator e la fel si la alternatoare dar cum presupun ca dinamul de care vorbesti e pe 6V regulatorul de IJ pe 12V nu va functiona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 au principii de functionare total diferite (blocul regulator pt dinam si cel pt alternator. nu merge sa le incrucisezi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 1, 2008 Autor Share Postat Decembrie 1, 2008 Nu merge , decat cu multe modificari.In primul rand in cazul dinamurilor exista 2 tipuri de relee in cutia generic denumita "regulator" si anume releul disjunctor si releul regulator. Releul disjunctor are rolul de a separa dinamul de baterie atunci cand tensiunea bateriei este mai mare decat tensiunea generata de dinam, situatia apare la turatii mici iar separarea se face pt ca bateria sa nu se descarce in dinam. In locul disjunctorului se poate folosi o dioda de putere inseriata intre baterie si dinam dar se vor pierde apoximativ 0.7V pe dioada asta. Releul regulator are rolul de a regla tensiunea generata de dinam prin limitarea curentului de excitatie (cel din infasurarea statorica). Limitarea asta se face prin inserierea unor rezistente in circuitul statoric(in cazul releelor electromecanice). Partea de regulator e la fel si la alternatoare dar cum presupun ca dinamul de care vorbesti e pe 6V regulatorul de IJ pe 12V nu va functiona. Multumesc de raspuns. Dioda am folosit multi ani in loc de disjunctor, dinamul meu este de 12 V m-ar interesa daca releul regleaza curentul de excitatie si daca nu se distruge la tensiunile mari generate de dinam Numai bine mai departe dupa ce pui poza... Borna din dreapta este practic radiatorul a doua tranzistoare s- au tiristoare.Pe cutia alba scrie 14-10 8A 14B, Ty 16-729 102-77 in rest ce scrie este in ruseste Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Daca dinamul e pe 12V atunci s-ar putea sa functioneze releul ala, dar ar trebui sa stii/masori valoare maxima a curentului de excitatie al dinamului sa nu fie mai mare decat poate duce releul ala. La IJ-ul cu alternator curentul de excitatie e pana in 1.5A La cum trebuie conectate bornele nu pot sa te ajut ca n-am avut niciodata releu deala dar in principiu are 3 borne + - si excitatie (unele mai au o borna de plus care se conecteaza dupa contact) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Din cite am observat eu, releul de incarcare (electromecanic sau electronic) este practic un chopper. Daca dinamul este de 12V, teoretic va merge, practic trebuie modificat (tot teoretic, merge si pus pe 6V, dar trebuie sa modifici aproape tot), pentru ca regulatorul este facut sa functioneze pe un anumit tip de generator. Daca pui dinam in locul alternatorului, tensiunea generata va fi alta decit "se asteapta" regulatorul, ramine doar sa ai noroc sa se situeze cumva in plaja de functionare a releului. Poti insa, sa experimentezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 1, 2008 Autor Share Postat Decembrie 1, 2008 est rel-reg de planeta 5 si lucreaza in 14v. la 10a. Domnule Pedos eu am un dinam de la ceva moto rusesc mi s-a spus ca este de Ij nu stiti care IJ are dinam de 12 V ca cer de la Dany releul respectiv.Am umblat 3 ani cu acest dinam fara releu cu o dioda in loc de conjunctor cu acumulator de masina si rezistenta de la excitatie am testat una sa nu se incalzeasca dinamul prea tare si a fost OK. Cu multumiri. Din cite am observat eu, releul de incarcare (electromecanic sau electronic) este practic un chopper. Daca dinamul este de 12V, teoretic va merge, practic trebuie modificat (tot teoretic, merge si pus pe 6V, dar trebuie sa modifici aproape tot), pentru ca regulatorul este facut sa functioneze pe un anumit tip de generator. Daca pui dinam in locul alternatorului, tensiunea generata va fi alta decit "se asteapta" regulatorul, ramine doar sa ai noroc sa se situeze cumva in plaja de functionare a releului. Poti insa, sa experimentezi De experimentat si incercat nu se pune problema de modificat nici vorba este mai usor de facut unul nou numai bine Daca dinamul e pe 12V atunci s-ar putea sa functioneze releul ala, dar ar trebui sa stii/masori valoare maxima a curentului de excitatie al dinamului sa nu fie mai mare decat poate duce releul ala. La IJ-ul cu alternator curentul de excitatie e pana in 1.5ALa cum trebuie conectate bornele nu pot sa te ajut ca n-am avut niciodata releu deala dar in principiu are 3 borne + - si excitatie (unele mai au o borna de plus care se conecteaza dupa contact) Mi-a spus Dany ca a pus releul respectiv la dinam si merge bine dar a uitat legaturile, pacat de stricat releul cu incercari Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Domnule Pedos eu am un dinam de la ceva moto rusesc mi s-a spus ca este de Ij nu stiti care IJ are dinam de 12 V ca cer de la Dany releul respectiv.Am umblat 3 ani cu acest dinam fara releu cu o dioda in loc de conjunctor cu acumulator de masina si rezistenta de la excitatie am testat una sa nu se incalzeasca dinamul prea tare si a fost OK.Cu multumiri. De experimentat si incercat nu se pune problema de modificat nici vorba este mai usor de facut unul nou numai bine Existind o gramada de 'sfatuitori' pe topicul tau ,mi-am vazut de treaba, dar hai sa recapitulam:......toate ijurile vechi pina in 1974, au fost pe dinamuri de 6 Volti,ca ori ce dinam el debiteaza curent continu, nefiind nevoie de punte redresoare, aveau decit rel conj-dinj.Dupa 74 rusu a venit cu [jup3], altelnator,ce scotea 18 V ,pe 3 faze[trifazat]. si ia-u pus releu si punte in aceeasi cutie, pe oaprte e puntea si pe dos rel tensiune, pune o poza cu generatorul depe ijul tau si o sa-l recunosc, daca vrei detalii scheme etc spune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Domnule Pedos eu am un dinam... ...mircea, dinamul nu are nevoie de diode, produce curent continuu. Alternatorul, in schimb are nevoie si numele-i spune acest lucru! Existind o gramada de 'sfatuitori' ...daca vrei detalii scheme etc spune. pedros are dreptate, spune tu ce ai si ce vrei defapt! apoi noi incercam sa te ajutam atat cat cunostiintele ne permit! OK? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 pai a zis ca are alternator?sau dinam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 pai a zis ca are alternator?sau dinam? pai.....citeste tot topicul si pe urma afli ce are.....altern sau dinam ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 5, 2008 Autor Share Postat Decembrie 5, 2008 pai.....citeste tot topicul si pe urma afli ce are.....altern sau dinam ? Banuiesc ca nu ajuta poza la nimic nu are ce sa se vada doar ca ies 2 fire placa cu periutele nu am avut-o si am construit alta. Releul stiu ca este de alternator am scris la inceput. De stiut stiu multe dar ( de exemplu cat de usor se transforma un dinam in alternator) nu-mi ajuta la nimic daca nu cunosc bornele de la releu. Daca stiu care unde merge fac montajul pe masa alimentez de la o sursa reglabila si vad daca corespunde pentru incarcarea acumulatorului( adica are 14,4 V ce amperaj trece prin bobina de excitatie, cat de tare se incalzeste etc). Curentul continuu nu se redreseaza dar nu pateste nimic daca trece printr-o punte de diode ( cei care nu cred sa incerce).Daca nu se poate cupla la dinam nu este nici o problema trimit inapoi la Dany si trimite un releu pt dinam( dar zicea ca a pus releul la dinam si merge grozav dar nu mai stie legaturile) Cu multumiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 pai.....citeste tot topicul si pe urma afli ce are.....altern sau dinam ? deci are dinam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 5, 2008 Autor Share Postat Decembrie 5, 2008 deci are dinam Am scris de la inceput ca este dinam . deci are dinam Am scris de la inceput ca este dinam . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 (editat) Am si eu un releu din asta (aproape identic) si vreau sa stiu exact cum il leg. Cele trei faze vin la x5 x4 x7, asta e clar. Plusul si minusul vin clar de pe puntea de diode, dar care e care? E vorba de x8 si de acel contact pe colt. Mai ramane excitatia, care e probabil X8 si contactul din dreapta, care probabil vine la masa. Poate cineva sa imi confirme astea si sa imi spuna care e + si care e - dintre X8 si contactul din colt? Mesaj completat Am uitat sa mentionez ca am si alternator de IJ aferent. Mesaj completat Am si eu un releu din asta (aproape identic) si vreau sa stiu exact cum il leg. Cele trei faze vin la x5 x4 x7, asta e clar. Plusul si minusul vin clar de pe puntea de diode, dar care e care? E vorba de x8 si de acel contact pe colt. Mai ramane excitatia, care e probabil X8 si contactul din dreapta, care probabil vine la masa. Poate cineva sa imi confirme astea si sa imi spuna care e + si care e - dintre X8 si contactul din colt?Mesaj completat Am uitat sa mentionez ca am si alternator de IJ aferent. Sa inteleg ca nimeni nu stie cum se leaga un de releu de IJ? Editat Ianuarie 20, 2010 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 (editat) http://www.moto-planeta.ru/motoizh/elektrikaizh/ Mesaj completat ...si cu putina rabdare se poate gasi cam orice despre IJ, Ural , Nipru, Minsk...forumul este intretinut , si curatzat, si este pastrata doar informatia.. Aici , la noi pe Arca lui Noe muciclism punct ro , spanacul si telenovelele cresc groase ca in precambrian , sau devonian ( nu mai stiu exact...) Editat Ianuarie 21, 2010 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Decembrie 18, 2010 Share Postat Decembrie 18, 2010 (editat) Editat Decembrie 18, 2010 de SgcTm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.