toasted Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Pot sa pun un mileu pe ea? Categoric! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Metoda cea mai buna daca tineti la motoreta voastra si nu numai la baterie e sa lasati bateria la locul ei si sa faceti plinul la rezervor dupa care verificati sa nu fie apa sau condens in filtrul de benzina, verificati nivelul bateriei dupa caz comletati cu apa distilata sau inlocuiti acidul o puneti la incarcat 10 ore dupa care porniti motorul o data pe saptamana si-l lasati sa functioneze 20 minute.E cel mai bine ptr toata motocicleta. Pornirea la rece dauneaza grav motorului motocicletei. Macar, daca puteti,puneti-i un ulei mai subtire, 5w-40. Axele cu came se invirt pe uscat 2-3 sec pina urca uleiul viscos la ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Ianuarie 7, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2009 (editat) On-topic: CTX9-BS este cu gel FARA INTRETINERE, teoretic nu trebuia sa scoti capacelele pentru ca nu se umbla la ele. Nu ai ce acid sa completezi, doar tii bateria la cald iarna si din cind in cind pe redresor (sint unele mici la Louis cu rol de intretinere). Daca te-ai luat dupa sfaturile cu completat cu apa/acid, date in necunostinta de cauza sau simpla ignoranta, poti sa-ti comanzi de pe-acum alta baterie. Sau, in cel mai fericit caz, gelul n-o sa mai absoarba nimic (pentru ca e saturat deja) si doar o sa se balangane lichidul pe-acolo. Salut, Eu sper totusi sa te inseli ...va pun niste poze cu bateria... Cine mai are baterii din astea? Editat Ianuarie 7, 2009 de balaur_u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 Dupa ce mi-am bagat motorul la iernat, am zis sa ma uit si la baterie...mare mi-a fost mirarea sa vad ca e cam "uscata".As vrea sa stiu, acum, daca tot n-o voi mai folosi pana la primavara, daca e mai indicat pentru "prelungirea vietii", sa o las cu apa demineralizata sa nu se mai usuce...., sau trebuie neaparat sa-i pun acid de concentratie 1.24 - 1.26...? Nu stiu daca e cu gel sau nu...e neagra are seria CTX9-BS care ar fi din cate am citit pe net cu acid...mai are si dopuri pentru fiecare element, ceea ce ma duce cu gandul, din nou, la baterie clasica... cu acidProblema este ca am scos dopurile si dau sa scurg ceva din ea...nu a curs nimic... daca e cu acid, acidul nu era lichid?n-ar fi trebuit sa curga ceva...? De aici pot trage o concluzie, ori nu mai are pic de acid, si tre sa completez cu acid concentratie 1.26...ori e cu gel... Pe baterie scrie ca trebuie sa se completeze dacat cu lichid care e specific bateriei, dar de care nu scrie... Eu sper totusi sa te inseli ...va pun niste poze cu bateria... Tu ori esti capos, ori nu citesti chiar deloc ce-ti scrie lumea pe-aici sau CE SCRIE CLAR PE BATERIE Pe eticheta scrie asa, iti traduc in romaneste poate intelegi mai usor asa: - Fiti siguri ca tipul acidului din recipiente este identic cu bateria. Umpleti toate cele 6 celule -> adica la prima formatare sa nu pui flacoane de acid de la alte baterii (de ex. CTX12-BS) ci doar de la bateriile CTX9-BS ! - Niciodata nu adaugati apa -> distilata sau plata. Asta inseamna automat si ca NU SE DESCHID CAPACELE, dooh - Niciodata nu inlaturati capacele de siguranta pentru a incarca bateria. -> deci implicit POTI incarca bateria DAR NU DESCHIZI CAPACELE - Indicatiile de incarcare pe redresor - astea le pricepi sper. E baterie cu acid!Chiar daca nu mai are nimic, completeaza numai cu apa distilata. E ieftina! Cati vrei sa-ti mai scrie ca sa faci ce ti s-a zis pana acum? O iei logic, de la ieftin la scump: pui apa distilata, o baltacai cat poti, o bagi la incarcat 24 de ore. Nu costa nimic. Probezi. Daca dupa 24 de ore nu e in stare sa-ti porneasca motorul si sa tina curent, versi borsul din ea si cumperi electrolit. Repeti procedura, daca nu si nu o arunci. Prima data incerci cu apa distilata si 90% o sa-ti mearga. Micul StieTot nu prea stie tot, se vede. Ai dovezile mai sus, scrie pana si pe ele ca NU se face asta. Dar poate in Cehia se aplica altfel ca in restul lumii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Ianuarie 7, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2009 Salut Thomas, In sfarsit m-ai convins, chestia cu "never add water", cel mai important, mi-a scapat . Acum vad...si am inteles, scuze dar m-au confuzat altii. Urmatorul pas e sa scot apa din baterie, si sa vad daca mai fac ceva cu ea... Mersi pentru sfat, Laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 Micul StieTot nu prea stie tot, se vede. Ai dovezile mai sus, scrie pana si pe ele ca NU se face asta. Dar poate in Cehia se aplica altfel ca in restul lumii Nu am scris nimic in particular despre genul ala de baterie, sau de cele cu gel. Daca pe ea scrie clar la fel ca pe cea de mai sus, nu se completeaza cu nimic, clar. Dar a mea, de origine VARTA, este cu acid, are dopulet pe fiecare element si am completat-o de 2 ori cu apa distilata si inca functioneaza foarte bine. Eu credeam ca e vorba de o baterie care are dopulete care se scot. Dar, chiar si asa, la o baterie ca cea de mai sus, chiar daca scrie sa nu, si ea este cu acid, daca sa zicem ca nivelul a scazut la jumatate si o desigilezi si completezi pana sus cu apa distilata, sunt 99% sigur ca va functiona. Producatorii au tendinta de a face din ce in ce mai mult produse de unica folosinta. Pe tema - apa evaporata din baterie - completat cu apa - poti sa te contrazici cu mine cat vrei sau cu altcineva, nu eu am inventat chimia, pur si simplu asa e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 Nu am scris nimic in particular despre genul ala de baterie, sau de cele cu gel. Daca pe ea scrie clar la fel ca pe cea de mai sus, nu se completeaza cu nimic, clar.Dar a mea, de origine VARTA, este cu acid, are dopulet pe fiecare element si am completat-o de 2 ori cu apa distilata si inca functioneaza foarte bine. Eu credeam ca e vorba de o baterie care are dopulete care se scot. Dar, chiar si asa, la o baterie ca cea de mai sus, chiar daca scrie sa nu, si ea este cu acid, daca sa zicem ca nivelul a scazut la jumatate si o desigilezi si completezi pana sus cu apa distilata, sunt 99% sigur ca va functiona. Producatorii au tendinta de a face din ce in ce mai mult produse de unica folosinta. Pe tema - apa evaporata din baterie - completat cu apa - poti sa te contrazici cu mine cat vrei sau cu altcineva, nu eu am inventat chimia, pur si simplu asa e. Deci tu il sfatuiai IN GENERAL pe omul intrebase de ceva PARTICULAR la bateria respectiva. Tare, pe-asa n-o stiam pana acum. De asemenea partile marcate cu rosu de mai sus sunt contraziceri. Sau acel 1% e prima parte de sus de fapt ? Si NU, acum nu discutam de bateriile chioare cu acid care se mai si evapora De asemenea, iti platesc eu o baterie fara intretinere (exact ca asta in discutie acum) sa o incarci cu acid, sa o formatezi si dupa o perioada sa o tai pe din doua. Apoi sa "strangi" acidul care ar "curge" de-acolo Stiu ca noi ca romani avem o tendinta universala de a "completa cu apa flaconul de sampon gol, ca doar mai e sampon pe pereti" (va prindeti de paralela), asa e si ce zici tu. Numai ca rezultatul va fi 0 barat, sau poate mai rau. Salut P.S. Cu asta am incheiat din pct. meu de vedere aceasta "reinventare a rotii". Pe site-urile marilor producatori mondiali de acumulatori sunt tutoriale intregi despre formatare, intretinere, adaugare SAU NU de apa distilata in decursul folosirii, durata de viata, consumatori, etc. Un link l-am dat acum ceva pagini in urma, daca e cineva interesat poate sa citeasca informatiile destul de rapid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 Daca tii un motor pe loc la relanti iarna nu se incalzeste??? Tare observatia,mai ales in cazul celor racite pe aer,unde risti sa distrugi motorul daca il lasi pornit la relanti. La mine la BMW chiar este specificat in cartea tehnica sa nu fac asta nici intr-un caz! Luigi Vicol cum reusesti sa distrugi motorul mergand la relanti eu cred ca are un sistem de back up si cand apa depaseste nivelul ok se taie contactul totusi e bmw ce dracu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rove Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 cum reusesti sa distrugi motorul mergand la relantieu cred ca are un sistem de back up si cand apa depaseste nivelul ok se taie contactul totusi e bmw ce dracu Da,si la mine scrie ca nu e indicat sa mearga la relanti mai mult de 10 minute,oricum sunt suficiente si la -7grade ca sa se incalzeasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 Salutare, Dupa ce mi-am bagat motorul la iernat, am zis sa ma uit si la baterie...mare mi-a fost mirarea sa vad ca e cam "uscata". As vrea sa stiu, acum, daca tot n-o voi mai folosi pana la primavara, daca e mai indicat pentru "prelungirea vietii", sa o las cu apa demineralizata sa nu se mai usuce...., sau trebuie neaparat sa-i pun acid de concentratie 1.24 - 1.26...? Numai bine, Laurentiu Asta e primul post. Omul nu a specificat de care baterie e, deci am raspuns in mod generic. Daca tu vrei sa crezi fara sa tagaduiesti ce zic producatorii atunci bine ai venit in lumea "mass production" a obiectelor de unica folosinta. Daca intr-o baterie obisnuita (chioara) se pune acid initial apoi pe masura ce se evapora se poate adauga apa-distilata, iar la una identica din punct de vedere constructiv, la fel, se pune initial acid, apoi nu se mai adauga nimic doar pentru ca producatorul a scris mare cu rosu "nu face asta, cumpara alta noua!" e la latitudinea ta sa decizi. Principiul obtinerii de electricitate pe baza reactiilor chimice nu l-a inventat nici Varta, nici Saito, nici Yuatsa... e vechi si acelasi...ca ei descopera noi varianta CONSTRUCTIVE asta e altceva, dar principiul de baza e acelasi cu cel de pe vremea lui Volta, sau chiar mai devreme... Salut. uite aici, direct de pe site-ul producatorului: http://www.varta-automotive.com/index.php?id=86 Citeste cu atentie paragraful 3.3 si mai departe... If the oxygen cycle is working perfectly, there will be no loss of water. Such a "perfect internal oxygen cycle" cannot, however, be implemented in lead batteries, because hydrogen formation at the negative electrode cannot be completely avoided, even at the open circuit voltage of the cell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 am auzit ca atunci cand se evapora din electrolit s-ar evapora numai apa si nu acid, de aceea se completeaza cu apa. Daca ai pune acid ai mari concentratia acidului. Adevarul este ca atunci cand incepi sa pui apa, bateria nu mai duce mult. Boala lunga - moarte sigura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shin Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 O mai poate duce o vreme. Buba e ca s-ar putea sa fie nevoie s-o pui pe redresor un pic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IF-83-UCK Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 bun , bun dar daca bateria a murit de tot...de unde imi iau alta . A luat cineva de pe louis baterii? Si inca o intrebare...e mai buna aia pe gel decat cea cu acid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shin Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 (editat) Gasesti in tot Bucurestiu la orice magazin moto pe la 1.5-2 milioane. Am vazut chiar si la Kawamotors si la magazinu' ala de jos de la Cotroceni (aici chiar au avut tot ce mi-a trebuit) PS: si da un search pe googule sa vezi comparatia la bacterii. Eu zic ca-s totusi mai misto alea pe gel si fac mai putine probleme, da' si cand pica, cam pica de tot. LE: uite un exemplu : http://www.vonwentzel.net/Battery/01.Type/index.html ... Alea pe gel is mai safe din ce vaz eu. Editat Ianuarie 8, 2009 de shin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rove Postat Ianuarie 8, 2009 Share Postat Ianuarie 8, 2009 Eu mi-am luat de aici http://www.fortec.ro/site/?id=1&sid=2 ,foarte bun pretul si seriosi oamenii,recomand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 bun , bun dar daca bateria a murit de tot...de unde imi iau alta . A luat cineva de pe louis baterii? Si inca o intrebare...e mai buna aia pe gel decat cea cu acid? dupa ce a murit de tot o pui in sacosa si te duci la Real la market ca sa nu mai platesti taxa de reciclare. Primesti 6 flacoane cu acid cu care formezi bateria noua(garantie!), Victor, parca 160lei la8ah. A mea are un an si ceva si e a 2-a iarma de cand sta in garaj neincalzit iar sambata trecuta a pornit la sfert, la -3 grade, iar motoreta are 17ani. Daca cumperi una scumpa oricum risti sa o prajeasca releul de incarcare, care costa de vreo 3 ori cat bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 Sautare! Nu am mai citit toate cele 7 pagini pt ca eu am o baterie cu gel, maintenance free...Yuasa YTX&L-BS. Cum trebuie sa incarc o astfel de baterie? Cu incarcator normal? Ce inseamna: "STD:0.6Ax5 - 10 h or QUICK: 3.0A x 1.0 h" cred ca is instructiunile de incarcare. Dar ce inseamna? Sa o incarc la 0,6 Amperi x 5 ce? timp de 10 ore.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 0,6 Amperi - intre 5 si 10 ore 3 Amperi - 1 ora (incarcare rapida) Cel mai indicat este sa il lasi la incarcare mica, de lunga durata. (prima varianta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 x (5 -10) ore - o incarci cu 0,6 A timp de 5-10 ore sau repede la 3A timp de 1 ora Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 Salut, Eu sper totusi sa te inseli ...va pun niste poze cu bateria... Cine mai are baterii din astea? eu am baterie d-asta.dac ai bagat ceva in ea cred ca poti sa o arunci.de fapt scrie pe ea-nu adauga apa niciodata-nu deschide capacele.incarca doar la....ce vrei mai mult. e o tehnologie speciala avand elementii anume facuti sa absoarba electrolitul in totalitate,dupa formatare,e garantata cam 10 ani. nu trebuie sa o dai jos decat daca nu poti porni motorul sau daca iti arata tens sub 12V pt a o incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Ianuarie 18, 2009 Share Postat Ianuarie 18, 2009 0,6 Amperi - intre 5 si 10 ore3 Amperi - 1 ora (incarcare rapida) Cel mai indicat este sa il lasi la incarcare mica, de lunga durata. (prima varianta) Am gasit un incarcator care incarca cu 12 V la 1 amper si ceva....as putea oare sa las bateria la incarcat 4-5 ore cu amperajul asta? Sau e strict 0,6 amperi incarcare lunga si 3 amperi incarcare scurta? Merci de sfaturi si pana acuma! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 18, 2009 Share Postat Ianuarie 18, 2009 (editat) Nu sunt valori stricte ale curentului de incarcare debitat de redresor.Nici nu are cum.Acesta variaza in timp in functie de gradul de descarcare al acumulatorului:curentul de incarcare scade odata cu incarcarea acumulatorului.Eu am un redresor cu ampermetru care indica acest lucru:scade de la 6 A in primele minute de la cuplarea redresorului la acumulator la ~1 A dupa 2-3 ore de incarcat(functie de cat de descarcat a fost acumulatorul initial).Dupa 4 ore am la bornele acumulatorului 13.7 V. Am observat, ca acum pe timp de iarna, avand acumulatorul decuplat si la caldura, tensiunea scade cu 1 V in timp de doua saptamani.Asa ca la doua-trei saptamani, il pun max. 2-3 ore la incarcat, cat sa nu scada tensiunea la borne sub 12,4 V. Ca exemplu:La sfarsitului sezonului, cand am decuplat acumulatorul si am masurat tensiunea la borne aveam 12,1 V.A durat 6 ore prima incarcare pentru a ajunge undeva la 13,5 V.Iar dupa o saptamana a scazut la 12,4.Urmatoarele incarcari s-au realizat mai rapid(max. 3 ore) si a durat mai mult ca timp pana cand acumulatorul a pierdut din tensiune(pana la 12,5 V). Concluzia mea:acumulatorul meu e ok, insa nu se incarca suficient pe motor(ramane sa studiez problema...).Probabil ar trebui pus la incarcat si pe timpul sezonului de cateva ori. Editat Ianuarie 18, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 19, 2009 Share Postat Ianuarie 19, 2009 Am gasit un incarcator care incarca cu 12 V la 1 amper si ceva....as putea oare sa las bateria la incarcat 4-5 ore cu amperajul asta? Sau e strict 0,6 amperi incarcare lunga si 3 amperi incarcare scurta?Merci de sfaturi si pana acuma! Nu e strict. De la 0,6 A la 1 A nu e mare diferenta, oricum sursa nu se va duce in maxim decat daca bateria e descarcata complet, tot cu 0,6 - 0,9 va incarca. O incarci vreo 12-24 ore. Daca ai avea o sursa de 10A, ar trebui sa aiba limitator de curent reglabil, sa poata incarca daca vrei cu 10A sau cu 0,6 sau cu cat vrei tu. Lucrurile nu sunt asa stricte in electronica cum cred unii, exista toleante mari cam in toate aplicatiile de la cele analogice pana la cele digitale, darami-te la incarcatul unei baterii. Inchipuie-ti ca umpli un butoi cu apa, la 0,6V ar fi sa torni cu lingurita, la 10A cu furtunul... analogia e perfecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 19, 2009 Share Postat Ianuarie 19, 2009 Am gasit un incarcator care incarca cu 12 V la 1 amper si ceva....as putea oare sa las bateria la incarcat 4-5 ore cu amperajul asta? Sau e strict 0,6 amperi incarcare lunga si 3 amperi incarcare scurta?Merci de sfaturi si pana acuma! Depinde ce incarcator ai gasit, e incarcator de baterie sau e vreun alimentator pt vreun aparat? Daca e un alimentator si mai e si stabilizat nu va incarca bateria suficient, pt ca ai nevoie de o tensiune mai mare de 12V. PS. O solutie mult mai ieftina si la fel de eficienta ca redresorul de la LOUIS cu functie de mentinere peste iarna a bateriei sunt sursele de alimentare cu backup folosite in sistemele de securitate. O astfel de sursa de1.5A clasica e vreo 50-60 lei iar una in comutatie vreo 75-100 lei. La o astfel de sursa puteti tine acumulatorul conectat tot timpul cat nu e pe motor si se va incarca atat cat trebuie, nu e nevoie de supraveghere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Ianuarie 19, 2009 Share Postat Ianuarie 19, 2009 Incarcatorul e unul mare de tip foarte vechi, dar indica voltajul si amperajul. E incarcator special pt incarcat baterii de masina, nu e facatura sau altceva (totusi e destul de vechi). Imi indica ca bateria mea are putin sub 12V, ceea ce ar fi semnal de alarma, dar cred ca nu indica bine, pt ca ieri am pus bateria pe motor, si l-am pornit vreo 5 min si farul s-a aprins f tare, claxonul a sunat f tare si motorul a pornit din prima dupa o luna jumate de stat...in fine Ar trebui sa cumpar un redresor nou si bun pt ca bateria e cu gel (la 70 de euro) si e doar de anu asta si ar fi pacat sa o stric... Am inteles ca ar trebui sa tina ani buni...10 poate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.