Sari la conținut

reparatie ambielaj


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Va salut! Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep, unde in tara asta, se mai pot repara BINE ambielaje? Am nevoie de o reparartie buna, corecta, fiindca este deja a doua oara cand desfac motorul din cauza ambielajului. Primul ambielaj a tinut 5-6 mii de km, al doilea a tinut maxim 2 mii de km. Este mult prea putin in conditiile in care am protejat motorul cat am putut si am mers cu un amestec corect (2T). Motorul este in 2 timpi si inteleg ca nu are ungere ca un 4 T dar ambielajele originale de MZ ES tineau in jur de 50.000 de km (mers frumos). De cunoscut, cunosc 3 surse care pot repara ambielaje dar cu 2 din ele am incercat deja si calitatea reparaiei o puteti vedea mai sus...As incerca in continuare sa vad cat de bine imi repara altcineva ambielajul dar e pierdere de bani, de timp si tare mi-e ca desfac iar motorul dupa cateva mii de km.

 

Multi zic ca la un motor modern in 2 timpi, ambielajul tine in jur de 20.000 de km. Probabil asa este, in conditiile in care motoarele noi au un raport de comprimare de ~ 10:1 si cei care le folosesc nu le menajeaza mai deloc fiindca oricum urmeaza sa le vanda mai departe si sa-si ia "ceva mai mare".

 

La MZ ES raportul de comprimare este de aproximativ 6:1 si nu vad din ce cauza un ambielaj reparat CORECT, cu un rulment calitativ, nu ar tine minim 30-40.000 de km, ca sa nu zic ca ar trebui sa tina mai mult decat unul de fabrica, facut in '60, luand in calcul faptul ca acum sunt uleiuri mai bune, care miscsoreaza frecarea.

 

Personal, nu am vazut niciodata un ambielaj de ES depresat dar am inteles ca in inelul de jos al bielei, este presata o camasa de rulment care reprezinta calea exterioara de rulare a rolelor.

 

Sa presupunem ca gasesc de cumparat un rulment pe role, SKF la cotele de care am eu nevoie.

 

1: De unde stiu ca rulmentul are duritatea necesara solicitarilor ce apar in ambielaj?

2: Meseriasul va trebui sa faca un nou bolt cu cementare la exterior (duritate cat mai mare adica 61-62 unitati)

3: Tot meseriasul va trebui sa aiba o presa hidraulica, pentru asamblarea finala a ambielajului, la nevoie centrarea ambielajului.

4: Unde in tara, pot repara bine un ambielaj, care sa tina aproape ca unul de fabrica?

 

Cea mai importanta intrebarea este: Ce cauzeaza uzarea prematura a unui ambielaj reparat cu un rulment nou?

 

este lipsa duritatii rolelor?

este lipsa duritatii boltului?

este neluarea in calcul a unor deformari ce apar la asamblare?

este altceva de vina?

 

Multumesc!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep, unde in tara asta, se mai pot repara BINE ambielaje? Am nevoie de o reparartie buna, corecta, fiindca este deja a doua oara cand desfac motorul din cauza ambielajului. Primul ambielaj a tinut 5-6 mii de km, al doilea a tinut maxim 2 mii de km. Este mult prea putin in conditiile in care am protejat motorul cat am putut si am mers cu un amestec corect (2T). Motorul este in 2 timpi si inteleg ca nu are ungere ca un 4 T dar ambielajele originale de MZ ES tineau in jur de 50.000 de km (mers frumos). De cunoscut, cunosc 3 surse care pot repara ambielaje dar cu 2 din ele am incercat deja si calitatea reparaiei o puteti vedea mai sus...As incerca in continuare sa vad cat de bine imi repara altcineva ambielajul dar e pierdere de bani, de timp si tare mi-e ca desfac iar motorul dupa cateva mii de km.

 

Multi zic ca la un motor modern in 2 timpi, ambielajul tine in jur de 20.000 de km. Probabil asa este, in conditiile in care motoarele noi au un raport de comprimare de ~ 10:1 si cei care le folosesc nu le menajeaza mai deloc fiindca oricum urmeaza sa le vanda mai departe si sa-si ia "ceva mai mare".

 

La MZ ES raportul de comprimare este de aproximativ 6:1 si nu vad din ce cauza un ambielaj reparat CORECT, cu un rulment calitativ, nu ar tine minim 30-40.000 de km, ca sa nu zic ca ar trebui sa tina mai mult decat unul de fabrica, facut in '60, luand in calcul faptul ca acum sunt uleiuri mai bune, care miscsoreaza frecarea.

 

Personal, nu am vazut niciodata un ambielaj de ES depresat dar am inteles ca in inelul de jos al bielei, este presata o camasa de rulment care reprezinta calea exterioara de rulare a rolelor.

 

Sa presupunem ca gasesc de cumparat un rulment pe role, SKF la cotele de care am eu nevoie.

 

1: De unde stiu ca rulmentul are duritatea necesara solicitarilor ce apar in ambielaj?

2: Meseriasul va trebui sa faca un nou bolt cu cementare la exterior (duritate cat mai mare adica 61-62 unitati)

3: Tot meseriasul va trebui sa aiba o presa hidraulica, pentru asamblarea finala a ambielajului, la nevoie centrarea ambielajului.

4: Unde in tara, pot repara bine un ambielaj, care sa tina aproape ca unul de fabrica?

 

Cea mai importanta intrebarea este: Ce cauzeaza uzarea prematura a unui ambielaj reparat cu un rulment nou?

 

este lipsa duritatii rolelor?

este lipsa duritatii boltului?

este neluarea in calcul a unor deformari ce apar la asamblare?

este altceva de vina?

 

Multumesc!

 

 

salut!!man........

exista in craiova un tip(cu o colosala experienta!!cica ar fii cel mai bun la asta,"kuferman" i se zice...problema este ca nu prea mai face asa ceva de ceva vreme.....nu stiu exact cat)

iute cum am facut eu la jupiterul meu(la mz nu a fost nevoie,penca si deoarece este bun ambielajul):

m-am dus la celule bailesti,am depresat boltul,si am observat ceva...nu se uzeaza numai ulmentul sa stii!

se uzeaza si interiorul bielei dar si exteriorul boltului.....

eu am schimbat doar rulmentu,....deci jocul nu a disparut.

uzura mare se datoreaza in special cresterii cotei motorului(de la 0,cota originala la 1,2,3...)

 

...nu am inspiratie....trebe sa :yikes: oleaca.......revin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ce cauzeaza uzarea prematura a unui ambielaj reparat cu un rulment nou..

Sal.. ce anume s-a uzat la ambielajul tau? poate faci si niste foto, de aproape, vreau detalii! Ce avans ai? ..ce ulei de amestec folosesti si in ce proportie? Pistonul l-ai montat corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal.. ce anume s-a uzat la ambielajul tau? poate faci si niste foto, de aproape, vreau detalii! Ce avans ai? ..ce ulei de amestec folosesti si in ce proportie? Pistonul l-ai montat corect?

 

eu ca fost trabantist iti recomand un atelier pe langa spitalul colentina din bucuresti. mai bine spus vis-a-vis pe o straduta. nu stiu daca mai este atelierul ala acolo dar cel mai bine daca vezi un trabantist pe langa tine intreaba-l pe el ca sigur stie un raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Vreau sa ii intreb pe cei care se pricep, unde in tara asta, se mai pot repara BINE ambielaje? Am nevoie de o reparartie buna, corecta, fiindca este deja a doua oara cand desfac motorul din cauza ambielajului. Primul ambielaj a tinut 5-6 mii de km, al doilea a tinut maxim 2 mii de km. Este mult prea putin in conditiile in care am protejat motorul cat am putut si am mers cu un amestec corect (2T). Motorul este in 2 timpi si inteleg ca nu are ungere ca un 4 T dar ambielajele originale de MZ ES tineau in jur de 50.000 de km (mers frumos). De cunoscut, cunosc 3 surse care pot repara ambielaje dar cu 2 din ele am incercat deja si calitatea reparaiei o puteti vedea mai sus...As incerca in continuare sa vad cat de bine imi repara altcineva ambielajul dar e pierdere de bani, de timp si tare mi-e ca desfac iar motorul dupa cateva mii de km.

 

Multi zic ca la un motor modern in 2 timpi, ambielajul tine in jur de 20.000 de km. Probabil asa este, in conditiile in care motoarele noi au un raport de comprimare de ~ 10:1 si cei care le folosesc nu le menajeaza mai deloc fiindca oricum urmeaza sa le vanda mai departe si sa-si ia "ceva mai mare".

 

La MZ ES raportul de comprimare este de aproximativ 6:1 si nu vad din ce cauza un ambielaj reparat CORECT, cu un rulment calitativ, nu ar tine minim 30-40.000 de km, ca sa nu zic ca ar trebui sa tina mai mult decat unul de fabrica, facut in '60, luand in calcul faptul ca acum sunt uleiuri mai bune, care miscsoreaza frecarea.

 

Personal, nu am vazut niciodata un ambielaj de ES depresat dar am inteles ca in inelul de jos al bielei, este presata o camasa de rulment care reprezinta calea exterioara de rulare a rolelor.

 

Sa presupunem ca gasesc de cumparat un rulment pe role, SKF la cotele de care am eu nevoie.

 

1: De unde stiu ca rulmentul are duritatea necesara solicitarilor ce apar in ambielaj?

2: Meseriasul va trebui sa faca un nou bolt cu cementare la exterior (duritate cat mai mare adica 61-62 unitati)

3: Tot meseriasul va trebui sa aiba o presa hidraulica, pentru asamblarea finala a ambielajului, la nevoie centrarea ambielajului.

4: Unde in tara, pot repara bine un ambielaj, care sa tina aproape ca unul de fabrica?

 

Cea mai importanta intrebarea este: Ce cauzeaza uzarea prematura a unui ambielaj reparat cu un rulment nou?

 

este lipsa duritatii rolelor?

este lipsa duritatii boltului?

este neluarea in calcul a unor deformari ce apar la asamblare?

este altceva de vina?

 

Multumesc!

Salut.Presupunand ca este ulei in parametri,exploatare corecta (adica are tot ce trebuie) ambielajul tot nu va tine.Eu iti recomand urmatorii pasi.

1.Depreseaza ambielajul(e simplu,trebuiesc doua profile de fier si un ciocan de 2 kg) si masoara ovalitatea si conicitatea gaurilor din volante.Din ce

spui cred ca acolo deja sunt probleme.Rectifica egal in ambele parti(daca poti egal).

2.Daca ai posibilitatea sa pui un rulment cu role pare si carcasa groasa din tabla nu ezita.Inelele si rolele unui ambielaj trebuie sa fie de aceeasi duri-

tate,deci e rezolvata problema.Americanii folosesc chiar rulmenti conici,dar asta e alta poveste.Intre inele si role se lasa 1,5-2 sutimi.Nu uita ca am-

bele inele trebuiesc blocate impotriva deplasarii.Daca e nevoie de gauri le dai numai prin erozimare.Duritatea manetonului nu mai este asa importanta

(50-55 de unitati)Intre maneton si volanta se lasa 2-2,5 sutimi.

3.Daca nu se poate pune rulment inseamna ca numai un meserias foarte bun va putea face acest ambielaj.Eu nu cunosc nici unul.

4.Dupa 2. sau 3. urmeaza presarea.Se foloseste presa manuala cu roata.Presezi cate putin si masori mereu cu sublerul sa fie egal peste tot.Intrucat

manetonul are unghi de intrare de 5-7 grade(uitasem sa-ti spun) el nu va musca niciodata din volanta.Eu am o lampa cu care incalzesc volanta.

5.Centrarea se face cu doua comparatoare concomitent.2-5 sutimi e foarte bun.Pe zero nu poate fi scos niciodata in ambele parti.

6.Dupa centrare nu trebuie scapat jos sau lovit.Manetonul se trage in motor la presa sau la surub.

De exemplu,eu cumpar un rulment si il dau cuiva sa-mi masoare duriratea(intr-o fabrica sau la un magazin de rulmenti).Dupa ce aflu rezultatul ma

duc la alt magazin(sau alta fabrica)si ii fac din nou duritatea.Rezultatele trebuie sa fie foarte apropiate(eu nu pun daca nu obtin 61-63 unitati)Multi

nu cred ca exista asemenea rulmenti.De obicei ambielajele nu tin datorita faptului ca nu au duritatea necesara si nu au fost centrate bine.Mai sunt

multe de spus.Daca era de simson ma bagam.Pe curand.Iarna e pe sfarsite,oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ca fost trabantist iti recomand....

Este vorba de fratii Teodoresti... unul a murit, altul este prea batan, nu cred ca se mai poate lipii cineva... ce vremuri d-le de mult apuse, erau cei mai buni meseriasi, acum 30-40 de ani i-am cunoscut si am facut multe reparatii la ei, eram un pusti si aveam un mz-125, bun motor... acum am inbatranit si eu :yikes: , viata mere inainte..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru kta_bmxpunk: multumesc frumos dar vreau sa-l repar pe acesta pe care il am ca sa fiu sigur pe el, nu vreau sa risc cu alt ambielaj bun, fiindca mai devreme sau mai tarziu ii va veni vremea si lui. Nu ma grabesc sa-l repar, vreau sa-l fac bine.

 

pentru cristi_57: o sa fac o poza zilele astea (nu am ambielajul aici). Ambielajul fusese reparat cu rola langa rola. Inainte de montare am verificat si dupa ce strangeam toate rolele, intre prima si ultima ramanea o distanta de 1/2 mm. Mica? Mare? In ultima vreme ambielajul se descentrase, se putea vedea capacul lateral cum se misca putin in mers, din cauza varfului axului ambielajului. Descentrarea nu a fost mare, probabil mai mult nu i-a permis motorul. Uleiul a fost in proportie de 20:1, ceva de la MOL la 65.000 jumatatea de litru, avansul a fost bun, iar pistonul sigur a fost montat corect. Chiar daca ar fi fost ceva prost reglat la mine, multi se plang de reparatia ambielajului. Eu cred ca in majoritatea cazurilor, de vina este o reparatie proasta dar stau si ma intreb ce anume gresesc meseriasii la o reparatie?

 

pentru regele_simson: Am o intrebare: cu cat duritatea este mai mare, cu atat rulmentul va tine mai mult. O duritate prea mare, poate fi periculoasa (casanta cand este supusa la fortele din ambielaj?). La MZ ES, boltul este calea interioara de rulare a rolelor.

 

pentru pachemon: stiu de la un prieten ca in Bucuresti este un service care primeste ambielaje uzate de trabant, le trimite in Ungaria si de acolo primeste alte ambielaje reparate. Toata treaba asta (demontare, drum dus-intors, ambielaj bun) costa vreo 4 milioane. Mai mult nu a stiut sa-mi spuna. Ai auzit cumva de asta? M-ar ajuta un numar de telefon.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru kta_bmxpunk: multumesc frumos dar vreau sa-l repar pe acesta pe care il am ca sa fiu sigur pe el, nu vreau sa risc cu alt ambielaj bun, fiindca mai devreme sau mai tarziu ii va veni vremea si lui. Nu ma grabesc sa-l repar, vreau sa-l fac bine.

 

pentru cristi_57: o sa fac o poza zilele astea (nu am ambielajul aici). Ambielajul fusese reparat cu rola langa rola. Inainte de montare am verificat si dupa ce strangeam toate rolele, intre prima si ultima ramanea o distanta de 1/2 mm. Mica? Mare? In ultima vreme ambielajul se descentrase, se putea vedea capacul lateral cum se misca putin in mers, din cauza varfului axului ambielajului. Descentrarea nu a fost mare, probabil mai mult nu i-a permis motorul. Uleiul a fost in proportie de 20:1, ceva de la MOL la 65.000 jumatatea de litru, avansul a fost bun, iar pistonul sigur a fost montat corect. Chiar daca ar fi fost ceva prost reglat la mine, multi se plang de reparatia ambielajului. Eu cred ca in majoritatea cazurilor, de vina este o reparatie proasta dar stau si ma intreb ce anume gresesc meseriasii la o reparatie?

 

pentru regele_simson: Am o intrebare: cu cat duritatea este mai mare, cu atat rulmentul va tine mai mult. O duritate prea mare, poate fi periculoasa (casanta cand este supusa la fortele din ambielaj?). La MZ ES, boltul este calea interioara de rulare a rolelor.

 

pentru pachemon: stiu de la un prieten ca in Bucuresti este un service care primeste ambielaje uzate de trabant, le trimite in Ungaria si de acolo primeste alte ambielaje reparate. Toata treaba asta (demontare, drum dus-intors, ambielaj bun) costa vreo 4 milioane. Mai mult nu a stiut sa-mi spuna. Ai auzit cumva de asta? M-ar ajuta un numar de telefon.

Salut.Ambielajul rola langa rola nu va tine.O rola se va invarti de 3-5 ori pe maneton.Daca motorul are 5000 de ture(aproape 7000 de ture la simson sport)

inseamna ca rola va atinge 15000-25000 de rotatii cel putin.Asta plus frecarea permanenta dintre ele le va nenoroci.Daca pui un rulment facut de fabrica la

61-63 de unitati el nu va crapa nicioda.Da daca nea Spirica va incerca sa atinga aceasta duritate ambielajul va crapa.In primul rand nu cred ca materialul ii va

permite aceasta duritate.Ar trebui sa verifici duritatea inelului 1 si a manetonului.Daca au sub 59 spune-i lui nea Spirica sa mai incerce o data.Daca obtine un

60-61 fa o incercare.Pe curand.Oricum,iarna e pe sfarsite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea intr-un ambielaj se vor gata intai rolele. Asta principal din cauza faptului ca in tara se gaseau preponderent role de Brasov care nu au fost cele mai dure. Dupa aia se gata manetonul si in ultima instanta ochiul bielei. In cazul tau probabil numai rolele s-au uzat. Unde cementez eu, se atinge o duritate de 57 ceea ce ar fi de ajuns pt maneton. Rola langa rola cu distanta cumulata intre ele de 0.5mm nu e bine. Acele role pot sa se orienteze altfel decat paralel cu manetonul si il pot uza prematur. Asta pe langa faptul ca ele se ating intre ele si se uzeaza si astfel. Colivia nu s- inventat degeaba. Sfatul meu e sa deprezezi tu undeva si sa vezi cu ochii tai ce e acolo. Rolele trebie sa aiba diametrul nominal - 2 sutimi. Masoara si trage concluziile. Succes!

P.S. Daca ambielajul se descentreaza asa usor, atunci treuie maneton la cota mai mare sau sa cauti un ambielaj cu gaurile sanatoase in sunci.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , vad ca toata lumea vorbeste si da sfaturi pertinente, de altfel, dar duritatea materialelor, calitatea executiei si calitatea amestecului 2T sunt DOAR 1 PARTE a ecuatiei............

Cealalta parte a ecuatiei este REGIMUL de exploatare a motorului, care este valabil atat la 4T cat si la 2T. Ma refer incalzirea corecta dupa pornirea la rece dar mai ales la tinerea in ture a motorului ( minim 2500-3000rpm) atat la mersul lansat dar mai ales la urcatul rampelor.......cat si evitarea mersului in frana de motor pe distante mari din cauza lipsei ungerii corespunzatoare.

Din proprie experienta si bineinteles sfaturile altora am vazut ca ambielajul la 2T poate incepe sa ,,bata" dupa doar cateva mii de km..............asa ca, Andrei_D, spune-ne care e stilul tau de condus........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga poze, asa cum s-a mai zis, si vezi desfa-l si daca e colivia cu role(rulmentu') de se tot duce, cauta una mai de calitate pe aceeasi marime.La mine in cutia de viteze de la simsoneta am reusit sa potrivesc de minune niste role dintro cutie de viteze de la un camion Iveco :yikes:

 

Spor la treaba, si vino cu poze...

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu un ambielaj de MOBRA 15.000 Km , dupa care am desfacut motorul si l-am schimbat ca am zis ca e de ajuns cat mersese . Am scos ambielajul inca bun !? Batusem cu el Transfagarasanul de 3 ori , Litoralul de 3 ori , fusesem in Bulgaria de 3 ori , mereu cu bagaje si dama , si alte drumuri ( sunt fotografiat si la Babele , si cu sotia ) si nu eram mici si slabi .... Mergeam cu motorul turat si schimbam imediat ce turatia scadea la o panta de urcat ; era cotul mereu albastru . Puneam 40g ulei/litru , numai ulei de PECO , amestec . Auzisem ca ar fi cineva in Brasov care repara ambielaje . Am sa ma interesez si eu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Serjuro: de incalzit incalzesc mereu motorul. Cu toate ca la 2T frana de motor este aproape inexistenta cand am de coborat mult nu uit sa trag ambreiajul si sa turez in gol. Ar fi fost bun un punct liber intre a 3-a si a 4-a, cum e la Nipru. Acum, in legatura cu tinerea in ture a motorului. Cand sunt la drum intins mi s-a intamplat sa am portiuni de 100 - 150 de km pe care le-am parcurs cu 2000 de ture (aveam ce vedea) sau daca e drumul plictisitor 3000 - 3500 de ture. Panatele nu le urc din turatie mica, mereu schimb in inferioara si turez (altfel nu prea vrea). Nu pot decat sa presupun ce inseamna mersul "lansat" si nu obisnuiesc sa merg asa. M-am invatat cu motorul si il aud cand nu are suficienta turatie sau are prea multa.

 

o intrebare: ce rau poate face mersul pe drum drept in 2000 de ture, neluand in seama ungerea (stiu ca cu cat e turatia mai mare cu atat se unge mai bine)

 

 

O sa incerc sa ma duc la cineva zilele astea sa-mi depreseze cele doua ambielaje uzate pe care le am, o sa fac si o comparatie intre role, biele, bolturi, etc, apoi ma apuc sa caut 2 rulmenti foarte buni, sa vad cine poate sa-mi masoare duritatea lor (poate chiar la magazin cum zicea cineva mai devreme), apoi urmeaza rectificarea gaurilor din sunci. Cand ma voi apuca sa le rectific revin aici cu intrebari despre cum se face treaba asta. Marea problema cred ca va fi un bolt (?maneton?) care sa aiba o cementare calitativa dar asta mai tarziu.

 

Numai bine si multumesc pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK Andrei, vad ca stii sa cum se merge cu un 2T, eu am facut referire la ceea ce fac unii cu motoarele lor.............si dupa aia se mira ca le ,,bate" ambielajul...........

 

Cand ma refer ma ,,mersul lansat" ma refer la mersul intr-o treapta superioara ( a 4-a sau a 5a, dupa caz), pe un rampa sau o panta mica si tinand motorul la turatia de cuplu maxim, in functie de specificatiile producatorului respectiv. Dupa parerea mea , mersul ,,lansat" este cel mai bun cadou pe care poti sa il faci motorului tau..............vorbind pe termen lung, normal.

Mersul cu o turatie prea mica pentru traseul respectiv duce arderea incompleta a amestecului, la calamina si alte reziduri dar si la uzura prematura a ambielajului intrucat producatorul motorului respectiv a facut o echilibrare dinamica a maselor in miscare (ambielaj -piston) calculata din cate stiu eu la turatia de cuplu maxim data in cartea tehnica.

De aceea, chiar daca pt unii turatia de cuplu maxim este aparent prea mare si ei cred ca obtin economie de benzina mergand subturat, acest regim este cel mai economic atat privind consumul/100km cat si mai ales privind costurile de reparatie care o sa vina repejor...........heheheheh.

Mersul cu turatie prea mare pentru traseul respectiv si de fapt vorbind si in general aduce cu el un consum exagerat si in plus de asta iar iesi din regimul de echilibrare dinamica specific motorului.

Vorbind la modul general, totusi cred ca e de preferat pt sanatatea motorului pe termen lung sa mergi un pic supraturat, asa incat excesul de benzina consumat va fi mai mult ca sigur trecut cu vederea datorita excesului de adrenalina generat............ :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dar stau si ma intreb ce anume gresesc meseriasii la o reparatie?....

:yikes: ...pe vremuri ma utam la nea titi(fratii teodoresti) in timp ce-mi reparau ambilajul. Operatie relativ simpla: presare manuala cu o presa cu roata apoi centrare si echilibrare, unde acordau o atentie deosebita. centrarea o faceau pe strunmg iar echilibrarea dinamic pe doua cale.

Daca ai fi scris de la inceput ca ai gasit ambielajul descentrat nu-ti mai puneam atatea intrebari :yikes: , acum discutam de role si rulmenti degeaba... toti i-si dau cu parerea inutil! Atentie cand mai postezi, la ce scri, altfel ve-i avea raspunsuri in doi peri si nu vrei asta, nu?

 

...este REGIMUL de exploatare a motorului, care este valabil atat la 4T cat si la 2T...

asa este!

Am mers cu un ambielaj de MOBRA 15.000 Km....Puneam 40g ulei/litru , numai ulei de PECO , amestec

..si eu la 15000 le duceam la facut ambielajele, nu ca trebuia dar reparatia era mai usoarasi mai eficienta." fratii T" apreciau asta... eu tot 4% am pus mereu.

...le-am parcurs cu 2000 de ture (aveam ce vedea) sau daca e drumul plictisitor 3000 - 3500 de ture...

...turatia nu strica motoarele ci sarcina mare la turatie mica, asta nu insemna sa mergi la blana... si inca ceva motorul2T nu prea are fana de motor!

OK Andrei....Vorbind la modul general, totusi cred ca e de preferat pt sanatatea motorului pe termen lung sa mergi un pic supraturat....

Aici ai punctat bine... in tot ce ai scris :kiss:

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Serjuro: de incalzit incalzesc mereu motorul. Cu toate ca la 2T frana de motor este aproape inexistenta cand am de coborat mult nu uit sa trag ambreiajul si sa turez in gol. Ar fi fost bun un punct liber intre a 3-a si a 4-a, cum e la Nipru. Acum, in legatura cu tinerea in ture a motorului. Cand sunt la drum intins mi s-a intamplat sa am portiuni de 100 - 150 de km pe care le-am parcurs cu 2000 de ture (aveam ce vedea) sau daca e drumul plictisitor 3000 - 3500 de ture. Panatele nu le urc din turatie mica, mereu schimb in inferioara si turez (altfel nu prea vrea). Nu pot decat sa presupun ce inseamna mersul "lansat" si nu obisnuiesc sa merg asa. M-am invatat cu motorul si il aud cand nu are suficienta turatie sau are prea multa.

 

o intrebare: ce rau poate face mersul pe drum drept in 2000 de ture, neluand in seama ungerea (stiu ca cu cat e turatia mai mare cu atat se unge mai bine)

 

 

O sa incerc sa ma duc la cineva zilele astea sa-mi depreseze cele doua ambielaje uzate pe care le am, o sa fac si o comparatie intre role, biele, bolturi, etc, apoi ma apuc sa caut 2 rulmenti foarte buni, sa vad cine poate sa-mi masoare duritatea lor (poate chiar la magazin cum zicea cineva mai devreme), apoi urmeaza rectificarea gaurilor din sunci. Cand ma voi apuca sa le rectific revin aici cu intrebari despre cum se face treaba asta. Marea problema cred ca va fi un bolt (?maneton?) care sa aiba o cementare calitativa dar asta mai tarziu.

 

Numai bine si multumesc pentru raspunsuri!

 

 

salut!

andrei,manetonul este de fapt mecanismul de echilibrare(cel in care intra boltul bielei),unii ii mai zic sonci( :yikes: )

un motor in 2T trebe sa mearga la o viteza agreabila,pentru a-si putea realiza ungerea(care este mai buna la turatie mare)si pentru RACIRE!

mersul subturat sau supraturat dauneaza grav........

inchipuieti cum ar fi sa te pun eu pe tine sa mergi cu o bicicleta (normala,pegas)cu 0,5Km/h? ar fi greu?da,trebuie sa iti tii echlibrul,sa dai din pedale....si nu prea poti face toate astea la o viteza asa mica...cam asa e si cu motorul cand mergi subturat(suprasarcina)

ca firma de rulmenti....eu recomand SKF....au niste preturi de ...aoleu....(45 lei/buc rulment ambielaj de jupter 4)da TIIINNEEEEEEEE.....dai moto la fier vehi si nu shimbi rulmentul!

au cam orice rulment posibil de fabricat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monocilindru in 2 timpi cu racire pe aer?

Mers la turatii mai mici si viteze mari, pt racire mai buna.Oricum astea merg si forjate, deci e dubioasa treaba cu cedarea ambielajului asa repede.Se poate sa fie in alta parte buba.

De curiozitate, cum sta biela aia in piston?

 

PS: oricum la viteza mare ajunge in turatii mari, asa ca...se simte motoru bine :yikes:

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am scris ca s-a descentrat deoarece nu asta ma intereseaza in mod special. Probabil descentrarea a cauzat jocul dar la mine este un caz relativ izolat, unde probabil ambielajul nu a fost centrat bine de la bun inceput sau gaurile nu au fost adecvate boltului, etc. Asta nu se va mai intampla la reparatia ce urmeaza.

 

Problema mea este calitatea rulmentului, un bolt bun si o asamblare corecta a ambielajului. Cine imi poate face un bolt sanatos + o asamblare corecta? Mai este vreun atelier/service specializat? Este cineva la care te poti duce cu incredere? Eu degeaba invat acum felul in care se repara un ambielaj fiindca oricum nu am masinile si sculele necesare, de-asta spun ca am nevoie sa ma trimiteti la cineva care intr-adevar se pricepe, are experienta si lucreaza cu materiale bune.

 

Acum: m-am uitat atent la biela si se pare ca rolele merg direct pe inelul cementat al bielei (calea de rulare exterioara).

Pun niste poze.

 

Ca o paranteza pentru detinatorii de MZ ES: cand montati motorul asigurati-va ca ambielajul are puse cele patru dopuri de plastic (teflon) ce vin in gaurile care se vad in poze. Am observat ca daca dopurile lipsesc, motorul este mai galagios.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am scris ca s-a descentrat deoarece nu asta ma intereseaza in mod special. Probabil descentrarea a cauzat jocul dar la mine este un caz relativ izolat, unde probabil ambielajul nu a fost centrat bine de la bun inceput sau gaurile nu au fost adecvate boltului, etc. Asta nu se va mai intampla la reparatia ce urmeaza.

 

Problema mea este calitatea rulmentului, un bolt bun si o asamblare corecta a ambielajului. Cine imi poate face un bolt sanatos + o asamblare corecta? Mai este vreun atelier/service specializat? Este cineva la care te poti duce cu incredere? Eu degeaba invat acum felul in care se repara un ambielaj fiindca oricum nu am masinile si sculele necesare, de-asta spun ca am nevoie sa ma trimiteti la cineva care intr-adevar se pricepe, are experienta si lucreaza cu materiale bune.

 

Acum: m-am uitat atent la biela si se pare ca rolele merg direct pe inelul cementat al bielei (calea de rulare exterioara).

Pun niste poze.

 

Ca o paranteza pentru detinatorii de MZ ES: cand montati motorul asigurati-va ca ambielajul are puse cele patru dopuri de plastic (teflon) ce vin in gaurile care se vad in poze. Am observat ca daca dopurile lipsesc, motorul este mai galagios.

 

 

mai este cineva in craiova..(in afara de kuferman)am fost si am vorbit cu el.....dar mai trebe sa ma mai interesez(ce mai zice lumea despre el....)omu' are fostele strunguri si utilaje d'astea de la fosta fabrica de masini OLCIT(el a lucrat la olcit pe fiarele ale,cand s-a desfintat fabrica le-a luat la pret de fier vechi,asa ca are experienta pe ele,si am obsevat ca are si masina rectificat plan paralel....ceea ce este cam rar in craiova)am mai vb cu un prete,care si-a facut arbore de raba la el si zice ca a fost super incantat!

daca esti interesat o sa mai revin cu detalii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Tot in Craiova am reparat si eu ambielajul la Voshod (cred ca e vorba de atelierul de pe Alexandru cel bun).La mine a iesit naspa rau mi-a mers foarte putzin biela freca inrt-o parte si se incingea f repede motorul.Omul a folosit drept rulment o pastila de la o cruce cardanica de RABA. Motorul nu e pornit din 2003, iar acum cand l-am desfacut am constatat, ca ambielajul era aproape gripat, se invarte greu biela, rolele au fost montate fara colivie si acom par sa nu fie paralele cu boltzul, par un pic inclinate.

 

Tot in Craiova am reparat si eu ambielajul la Voshod (cred ca e vorba de atelierul de pe Alexandru cel bun).La mine a iesit naspa rau mi-a mers foarte putzin biela freca inrt-o parte si se incingea f repede motorul.Omul a folosit drept rulment o pastila de la o cruce cardanica de RABA. Motorul nu e pornit din 2003, iar acum cand l-am desfacut am constatat, ca ambielajul era aproape gripat, se invarte greu biela, rolele au fost montate fara colivie si acom par sa nu fie paralele cu boltzul, par un pic inclinate.

Scuze e prima data cand postez si am incurcat pozele

post-46488-1239398322_thumb.jpg

post-46488-1239398360_thumb.jpg

post-46488-1239398470_thumb.jpg

post-46488-1239398492_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot in Craiova am reparat si eu ambielajul la Voshod (cred ca e vorba de atelierul de pe Alexandru cel bun).La mine a iesit naspa rau mi-a mers foarte putzin biela freca inrt-o parte si se incingea f repede motorul.Omul a folosit drept rulment o pastila de la o cruce cardanica de RABA. Motorul nu e pornit din 2003, iar acum cand l-am desfacut am constatat, ca ambielajul era aproape gripat, se invarte greu biela, rolele au fost montate fara colivie si acom par sa nu fie paralele cu boltzul, par un pic inclinate.

 

 

Scuze e prima data cand postez si am incurcat pozele

Eu inteleg ca e necesar sa reparam ambielaj de MZ, de Simson si de alte vechituri pt care nu se mai prea gasesc ambielaje noi. Dar de Voshod? Nu e mult mai simplu ce cumparat unul nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg ca e necesar sa reparam ambielaj de MZ, de Simson si de alte vechituri pt care nu se mai prea gasesc ambielaje noi. Dar de Voshod? Nu e mult mai simplu ce cumparat unul nou?

Mi-as dori din tot sufletul sa gasesc de cumparat in Craiova un set nou, dar eu am fost plecat din tara din 2003 si acum "rusii" nu mai aduc piese de moto la piatza. Sper sa conving pe unul din ei sa-mi aduca ceva piese la comanda(ambielaj, piston si segmentzi la cota la care o sa alezez cilindrul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...