mariusspuneceva Postat Iunie 28, 2009 Share Postat Iunie 28, 2009 Cred ca nu protejezi simeringurile, ci aparatorile de praf. Simeringurile sunt in interior, nu sunt la vedere. stiu foarte bine ce cum si unde sunt simeringurile omule , chiar trebuie sa dai peste nas tuturor ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 28, 2009 Share Postat Iunie 28, 2009 indirect protejez tot simeringurile, si chiar stiu ce-s alea, pe astea chiar eu le-am schimbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iunie 29, 2009 Share Postat Iunie 29, 2009 stiu foarte bine ce cum si unde sunt simeringurile omule , chiar trebuie sa dai peste nas tuturor ??? Nu intentionez, daca stii cu ce se mananca de ce zici ca au facut aparatoare pentru simeringuri si nu spui din prima la ce foloseste? Poate citeste cineva care habar nu are cu ce se mananca si o sa creada ca aia de la Honda sunt niste idioti ca nu protejeaza simeringurile si exista o metoda prin care se poate rezolva problema cand problema nu prea exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iunie 29, 2009 Share Postat Iunie 29, 2009 Am vazut in carte, ca uleiul se masoara cu tija neinsurubata. Asa sa fie oare ? Ciudat. Pana acum o insurubam, ca sa-i iau nivelul. Care e adevarul ? Nu mi se pare normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaRM Postat Iunie 29, 2009 Share Postat Iunie 29, 2009 indirect protejez tot simeringurile, si chiar stiu ce-s alea, pe astea chiar eu le-am schimbat grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea? Si toba ce a patzit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 29, 2009 Share Postat Iunie 29, 2009 (editat) grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea? Si toba ce a patzit? ...... Editat Iunie 29, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 29, 2009 Share Postat Iunie 29, 2009 grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea? Si toba ce a patzit? urmeaza sa vad daca vor prelungi intradevar viata simeringurilor, teoretic ar trebui deoarece in lipsa lor mizeria si insectele uscate de pe supafata telescoapelor vor uza mai mult protectiile din cauciuc existente si implicit si simeringurile Am vazut in carte, ca uleiul se masoara cu tija neinsurubata. Asa sa fie oare ? Ciudat. Pana acum o insurubam, ca sa-i iau nivelul. Care e adevarul ? Nu mi se pare normal. motorul pe cricul central cu joja neinsurubata ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Pe cricul central,suprafata plana, ii luam nivelul, dar nu stiam ca neinsurubata. In cazul asta intra mai mult ulei, nivelul este mai sus. Si nu te supara chiar asa este, ii da un aspect tobei foarte neplacut. Dar daca tu esti multumit ce mai conteaza... Se schimba pistoanele si garniturile la etrier la o perioada de...X km? Daca nu ai scurgeri de ulei si mai consuma un pic de ulei ce inseamna, ca trebuie segmentat? O compresie ar duce la o concluzie? Daca merge bine, trebuie facuta sincronizarea neaparat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Pistoanele de la etrier nu se schimbă decât dacă se blochează și nu mai pot fi folosite. Garniturile se schimbă dacă începe să curgă lichid de frână (deci când este nevoie, nu la un nr de kilometri). Dacă nu pierde ulei, dar consumă ulei înseamnă că ai uzură la motor, în niște limite e perfect normal. Cât ulei consumă la 1000 km? Dacă e sub 100 ml în nici un caz nu are rost să umbli la motor. Măsoară compresia, dacă e sub 6 trebui să faci motorul, probabil doar segmenți nu e suficient, dar un kit de reparație capitală e 300 EUR cu TVA inclus, deci nu foarte mult. Dacă ai compresie peste 8 nu merită să te agiți, dacă ai între 6 și 8 e alegerea ta. Ca să afli dacă ai probleme cu segmenții, faci următorul test: măsori compresia, apoi torni ulei în capul pistoanelor (pe la bujii) și măsori din nou. Dacă ai diferență de peste 1 atm e de la segmenți. Sincronizarea nu trebuie făcută neapărat, dacă merge bine și rotund (fără vibrații prea mari) nu e necesară. Vibrațiile sunt normale la un motor cu 2 pistoane, așa că vibrații mari e ceva relativ și foarte subiectiv. Dacă ție îți place cum merge e OK, dar carburația desincronizată în timp face cilindrii să se ovalizeze - asta am aflat de la service când am făst să verific compresia la a mea, nu e descoperire proprie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 cum sa se ovalizeze ??? nu bag mana in foc ca nu este as dar imi este greu sa cred asa ceva , poate sunt mecanici din aia care au chef de glume sincronizarea se face periodic , la fiecare schimb de ulei , adica la 12000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 (editat) Pe cricul central,suprafata plana, ii luam nivelul, dar nu stiam ca neinsurubata. In cazul asta intra mai mult ulei, nivelul este mai sus. Si nu te supara chiar asa este, ii da un aspect tobei foarte neplacut. Dar daca tu esti multumit ce mai conteaza... Se schimba pistoanele si garniturile la etrier la o perioada de...X km? Daca nu ai scurgeri de ulei si mai consuma un pic de ulei ce inseamna, ca trebuie segmentat? O compresie ar duce la o concluzie? Daca merge bine, trebuie facuta sincronizarea neaparat ? mie nu imi place cum arata motorul stok, asa ca il personalizez, il fac pe placul meu, daca aveam mijloacele necesare poate ca imi faceam un motor cap coada asa cum vreau eu , dar pana atunci sunt innebunit dupa imaginea pe care o are CB-ul meu acum personal nu imi plac tobele lucioase , simple sau cele din carbon, imi plac motoarele personalizate Editat Iunie 30, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Multumesc AdrianB1. Nu pierde foarte mult ulei, cred ca e in limite normale si sunt multumit de cum trage. Problema e, ca nu am mers pe alte CB-uri sa pot face o comparatie. Vibratii cred ca sunt normale, parca un pic mai tari cand e rece motorul. Cumva poti spune si din ce e compus acel kit de ziceai si de unde se poate cumpara, eventual numar repere. In curand schimb uleiul de regula il schimb cam la 6000- 7000 km. O sa fac si o compresie si sincronizarea. Am 12500 km cu ea si nu i-am facut niciodata aceste operatii. Nu stiu cand s-au facut ultima oara de catre vechiul proprietar. De aceea vreau sa le fac eu acum. Nu se vede bine nivelul la lichidul de frana, gemuletul acela e ingalbenit. Unul nou fara TVA este 195 euro. Vreau sa o pastrez inca o vreme si fac eforturi sa fie in conditii bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 cum sa se ovalizeze ??? nu bag mana in foc ca nu este as dar imi este greu sa cred asa ceva , poate sunt mecanici din aia care au chef de glumesincronizarea se face periodic , la fiecare schimb de ulei , adica la 12000 km Cilindrii chiar se ovalizează în timp, bielele crează forțe laterale din cauza masei inerțiale mari la turații ridicate. Eu am discutat cu Mihai, inginerul de la Honda (nu cu unul din mecanici) despre asta și am și confirmarea de la un văr care e mecanic profesionist (cu studii de specialitate periodice) de vreo 20 de ani. În manualul original al motocicletei (Owner's manual) sincronizarea se verifică la 12.000 km și se ajustează dacă este necesar. Tot asta scrie și despre cablul de accelerație și nu înseamnă că se schimbă la 12.000 km ci se verifică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 fast_arrow, kitul de reparație capitală a motorului îl găsești doar la Honda. Nu mai știu ce conține în afară de segmenți și pistoane la alte cote, eu am întrebat la service când am fost cu a mea și mi-a povestit atunci, dar am uitat câteva detalii. Oricum nu e un kit propriu-zis cu un anume cod ci un set de piese separate, cu garnituri și ce mai trebuie schimbat când umbli la motor. Geamul de la nivelul lichidului de frână nu se îngălbenește, poate se murdărește un pic dar lichidul e gălbui. Poți să desfaci capacul și să verifici, eventual schimbi și lichidul dacă tot umbli acolo: cu o seringă tragi afară tot ce e în vas, cureți vasul, pui lichid nou și aerisești. Teoretic e bine să faci asta la fiecare 2 ani, practic măcar la 5 ani și tot e bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian_k83 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 (editat) Apropos de sincronizat... Ce inseamna si cum se realizeaza! Poti face singur sau mergi pe undeva? Eu am facut vreo 2 schimburi de ulei, si nu am facut lucrul asta niciodata, nici macar n-am auzit de asa ceva. Lamuriri. Editat Iulie 1, 2009 de cristian_k83 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Il poti face singur cu uneltele potrivite Definitia este: Carburettor syncronization is simply the process of adjusting the carburettors so they pass the same amount of fuel/air mixture to each cylinder. This is done by measuring the vacuum produced in each cylinder. Carburettors that are out of sync will result in decreased fuel mileage, increased engine temperature, less than ideal throttle response and higher vibration levels. Pe scurt, la multe masini ai un singur carburator comun care da cantitati egale de amestec in fiecare cilindru, daca ai carburatoare separate per cilindru trebuie sa ai grija sa dea cantitati egale de amestec altfel un cilindru "trage" mai tare si unul mai incet. Ai nevoie de un set de manometre (cu 2 circuite ca sunt 2 cilindri) si se regleaza un surub intre carburatoare. Incalzesti motorul, apoi il opresti, dai jos rezervorul, cuplezi manometrele si pornesti motorul. La relanti trebuie sa ai valori egale pe manometre, altfel invarti surubul de reglaj pana obtii valori egale. Daca ai manometre e simplu de tot, daca nu le ai sau nu sunt precise mergi la un service moto bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amacara1 Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Ce cauciucuri folositi pe CB500? Mi-a venit randul sa le schimb (semne de imbatranire dupa 3 ani) si oscilez intre Bridgestone BT45, Michelin PilotActiv si Metzeler Lasertec. Folosesc motorul in oras pt a merge la serviciu si in weekend pt ture pe Cheia - zic eu destul de agresiv Multumesc, Cristian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Daca vrei sa mergi agresiv pe Cheia (pe pielea ta, treaba ta) atunci iti trebuie cauciucuri sport, BT45 sunt touring. Din pacate selectorul Bridgestone dupa dimensiuni nu imi merge, cel dupa tipul motocicletei ofera doar BT45 iar Michelin nu are selector si nu vad pe nicaieri cauciucuri de 130-140 spate sau 110 fata, dar au 120/70 R17 sport pentru fata. Cauta si ceva pentru spate gen 140/70R17 si cam asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian_k83 Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 Tocmai cauciucuri caut si eu de ceva timp. Mi s-a oferit un VeeRuber cu dimensiunile 130/70/17 pentru spate. Pe fata am unu de 120 Metzeler. De VeeRuber a auzit cineva? Am cautat pe net si nu prea vad nimic interesant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 9, 2009 Share Postat Iulie 9, 2009 130/70R17 nu e bun pentru CB, are diametrul mai mic - o sa coboare spatele si o sa mearga mai incet. 140/70R17 suna mai bine Nu am auzit de acel fabricant, dar chinezarii se pot face cu miile, nu e o problema sa le pui un nume care sa sune ciudat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amacara1 Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Merci AdrianB1! Stiu ca BT45 e touring, cred ca nu exista sport pe dimensiunile 'oficiale' de CB500. Peste tot am citit ca 140 pe spate face motocicleta mai putin manevrabila - lucru pe care incerc sa-l evit. Intrebarea mea se refera la posesorii de CB500 dotati cu diferite brand-uri/tipuri de cauciucuri. Cum va plac? Si mi-am dat 'profilul' pt a evita raspunsuri de genul: depinde ce faci cu motorul... PS: Agresiv/tare e un atribut subiectiv, prosteste in schimb e ceva de care incerc activ sa ma feresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Cauciucuri sport pentru CB500 nu prea se mai gasesc - acum 2-3 ani mai erau unele Bridgestone dar probabil au renuntat sa mai fabrice serie mica. Pe fata aproape toate motocicletele actuale au 120/70R17 - aceasta dimensiune se potriveste si la CB500, diferenta mi se pare mie e ca pe loc se roteste ghidonul mai greu, in mers deja nu prea se mai simte. Pe spate nu am incercat 140/70R17 pe CB, dar pe CBF am 160/60R17 (parca) si mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, dar e in regula. Daca tii sa cauciucuri sport si gasesti doar de 140 eu zic ca merita incercate, nu iti face rotile patrate in nici un caz. Chiar si 150 ar merge la limita, dar nu stiu pe nimeni care sa le fi folosit - erau folosite in campionatul Honda Cup. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iulie 10, 2009 Share Postat Iulie 10, 2009 Cauciucuri sport pentru CB500 nu prea se mai gasesc - acum 2-3 ani mai erau unele Bridgestone dar probabil au renuntat sa mai fabrice serie mica. Pe fata aproape toate motocicletele actuale au 120/70R17 - aceasta dimensiune se potriveste si la CB500, diferenta mi se pare mie e ca pe loc se roteste ghidonul mai greu, in mers deja nu prea se mai simte. Pe spate nu am incercat 140/70R17 pe CB, dar pe CBF am 160/60R17 (parca) si mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, dar e in regula. Daca tii sa cauciucuri sport si gasesti doar de 140 eu zic ca merita incercate, nu iti face rotile patrate in nici un caz. Chiar si 150 ar merge la limita, dar nu stiu pe nimeni care sa le fi folosit - erau folosite in campionatul Honda Cup. adica 130/70 nu merge pe spate, in schimb dupa parerea ta 150 pe spate ar fi aproape ok... se poate merge lejer pe 130/70 pe spate, diferenta nu e decat una teoretica (dar pe care unii au observat-o), eu am avut pirelli sport demon de aceasta dimensiune la cb, si este un cauciuc care te lasa sa te inclini pana dai cu scaritele jos(cel putin, eu numai atat am putut). inca ceva, fiind mai subtire da un aspect mai fain rotii spate. gs-ul care e din aceeasi clasa foloseste 130 70 pe spate. am uitat sa spun ca aderenta vine numai din cauciuc moale, ceea ce inseamna ca se uzeaza mai repede, lucru foarte adevarat la sport demon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian_k83 Postat Iulie 11, 2009 Share Postat Iulie 11, 2009 Imi cer scuze pentru postarea anerioara. Cauciucul meu de spate este de 130/80/17, nu 70! In ceea ce priveste pe fata, am unul 120/80/17. Diferenta fata de cel 110 este urmatoarea: in mers motocicleta este mult mai manevrabila. Cel de 110 imi parea ca era prea greu de ghidat ghidonul Cu asta de 120 ma simt foarte bine. In schimb vreau unul de 130 maxim 140 pe spate. Parerea mea ca fiecare motor, are niste limite pentru cauciucuri. Nu poti pune un cauciuc de moutain bike pe o semicursiera, chiar daca ti-ar permite janta. Parerea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amacara1 Postat Iulie 12, 2009 Share Postat Iulie 12, 2009 Un articol interesant, destul de 'la obiect' despre cauciucuri aproape de cele de pe certificatele de inmatriculare ale CB500: http://www.ninjette.org/forums/showthread.php?t=9780 Eu mi-am gasit raspunsul la intrebare in acest articol: Bridgestone BT45 sau Michelin Pilot Activ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.