Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

eu cred ca mai intai tre sa te obisnuiesti cu vantul , la inceput si eu aveam impresia ca ma poate darama o rafala de vant si nu aveam decat 80 km/h, iar acum chiar si cu 190km/h nu ma tem decat de eventuale gropi, animale sau obstacole pe sosea,etc dar in nici un caz vantul, de la 130km/h eu ma las obligatoriu pe ea , lipit de rezervor. ZGOMOT??! eu nu aud decat vantul la viteze de peste 80 - 100 km/hsi ceva vag de la motor , desi am toba sport .nu inteleg de ce eveti nevoie de dopuri in urechi.. Faptul ca cb-urile voastre nu ating mai mult de 170 - 180 km / h cred ca se poate datora unei lipse a reglajului la carburatare ( reglaj pe care eu vreau sa il fac , desi nu am probleme momentan) fie fie ca nu stiti cum sa sofati etc nu vreau sa supar pe nimeni iar daca se intampla asta imi cer scuze, dar imi tot vorbeau motociclistii mai varstnici ca mine, de prin zona mea ca in italia se fac campionate cu cb-uri ca ale noastre si tipii ajung la viteze de 260 km/h, am vazut si pe net cateva filmulete in care chiar ajung la asemenea viteze,. in plus eu am cateva filmulete cu CB-uri care sar si fac tot felul de scheme ,mers intr-o roata la fel ca vitezanele , pana sa vad acele filme erau multi care imi garantau sa cb-ul nu se ridica intr-o roata ca e slab ca nu are forta ( desi nu m-a interesat si nici nu ma intereseaza sa ii dau intr-o roata sau sa fac burn out uri cu el sau sa bat vreun record de viteza ) etc , eu am alta parere ......si cred ca performantele unei motociclete depind foarte mult de cel care o calareste ........... parerea mea este ca daca nu esti vitezoman, si nu vrei sa fii apreciat dupa caii putere ai motorului pe care il detii, cb -ul est perfect din toate punctele de vedere si daca te stradui un pic , nu or sa te mai astepte vitezanele , nu le poti intrece dar cu un cb poti tine pasul , trebuie numai sa stii cum , viteza mai mare inseamna oricum sanse mai mari sa patesti ceva . Sunt multi care nu realizeaza ce se poate intampla , trebuie sa te gandesti inainte de toate ca chiar si tu de-ai conduce o conserva nu ai cum sa observi kamicaze care fac slalom printre masini cu viteze de formula 1 , gandindu-se ca orice s-ar intampla nu va fi din vina lui . ASA CA DACA VREI SA TE BUCURI DE ADEVARATA PLACERE A PLIBARILOR CU MOTORUL, SI NU TE INTERESEAZA SA IMPRESIONEZI CU IMAGINEA TA, CALARIND O VITEZANA DE DRAGUL DE A IESI IN EVIDENTA ( adica sa te spargi in figuri ) ..................RAMAI LA CB .........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

eu cred ca mai intai tre sa te obisnuiesti cu vantul , la inceput si eu aveam impresia ca ma poate darama o rafala de vant si nu aveam decat 80 km/h, iar acum chiar si cu 190km/h nu ma tem decat de eventuale gropi, animale sau obstacole pe sosea,etc dar in nici un caz vantul, de la 130km/h eu ma las obligatoriu pe ea , lipit de rezervor. ZGOMOT??! eu nu aud decat vantul la viteze de peste 80 - 100 km/hsi ceva vag de la motor , desi am toba sport .nu inteleg de ce eveti nevoie de dopuri in urechi.. Faptul ca cb-urile voastre nu ating mai mult de 170 - 180 km / h cred ca se poate datora unei lipse a reglajului la carburatare ( reglaj pe care eu vreau sa il fac , desi nu am probleme momentan) fie fie ca nu stiti cum sa sofati etc nu vreau sa supar pe nimeni iar daca se intampla asta imi cer scuze, dar imi tot vorbeau motociclistii mai varstnici ca mine, de prin zona mea ca in italia se fac campionate cu cb-uri ca ale noastre si tipii ajung la viteze de 260 km/h, am vazut si pe net cateva filmulete in care chiar ajung la asemenea viteze,. in plus eu am cateva filmulete cu CB-uri care sar si fac tot felul de scheme ,mers intr-o roata la fel ca vitezanele , pana sa vad acele filme erau multi care imi garantau sa cb-ul nu se ridica intr-o roata ca e slab ca nu are forta ( desi nu m-a interesat si nici nu ma intereseaza sa ii dau intr-o roata sau sa fac burn out uri cu el sau sa bat vreun record de viteza ) etc , eu am alta parere ......si cred ca performantele unei motociclete depind foarte mult de cel care o calareste ........... parerea mea este ca daca nu esti vitezoman, si nu vrei sa fii apreciat dupa caii putere ai motorului pe care il detii, cb -ul est perfect din toate punctele de vedere si daca te stradui un pic , nu or sa te mai astepte vitezanele , nu le poti intrece dar cu un cb poti tine pasul , trebuie numai sa stii cum , viteza mai mare inseamna oricum sanse mai mari sa patesti ceva . Sunt multi care nu realizeaza ce se poate intampla , trebuie sa te gandesti inainte de toate ca chiar si tu de-ai conduce o conserva nu ai cum sa observi kamicaze care fac slalom printre masini cu viteze de formula 1 , gandindu-se ca orice s-ar intampla nu va fi din vina lui . ASA CA DACA VREI SA TE BUCURI DE ADEVARATA PLACERE A PLIBARILOR CU MOTORUL, SI NU TE INTERESEAZA SA IMPRESIONEZI CU IMAGINEA TA, CALARIND O VITEZANA DE DRAGUL DE A IESI IN EVIDENTA ( adica sa te spargi in figuri ) ..................RAMAI LA CB .........

 

ce sa zic, tre sa fii si mare expert ca sa tragi de gaz si sa te culci pe rezorvor...daca ai drum drept si bun, top speed-ul nu are nimic de a face cu abilitatile de sofer. si sa fim seriosi, , cum poti sa zici ca ca nu mai trebuie sa te astepte vitezanele? sau intrebarea e , tu cati km poti merge cu cb-ul la viteza de 180 ?

 

si sa stii ca mi-ar place sa am un f4 nu pentru imagine, ci pentru protectia care ti-o ofera la vant, pentru stabilitatea la viteza mare si pentru ca la 170 te simti pe el ca pe cb la 110. in oras si pe curbe, cb-ul rules, dar sa nu-l idolatrizam totusi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa iti iei RR nu trebuie sa iti fie rusine s-o zici :burnout:

NU stiu ce e aia RR, ideea e ca vreau motor care sa arate bine, dar sa nu fuga tare, daca ma intelegi, eu nu pot sa ma stapanesc si chestii d-astea. De ex la Counter Strike eu nu pot sa trag cu o automata pt ca nu ma opresc pana nu golesc incarcatorul sau il omor pe ala si in timpul asta se duce dreaq acuratetea asa ca joc cu ceva care nu e automat adica pistol. Si nici bani nu am bani prea multi, am cam 2000 de coco!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU stiu ce e aia RR, ideea e ca vreau motor care sa arate bine, dar sa nu fuga tare, daca ma intelegi, eu nu pot sa ma stapanesc si chestii d-astea. De ex la Counter Strike eu nu pot sa trag cu o automata pt ca nu ma opresc pana nu golesc incarcatorul sau il omor pe ala si in timpul asta se duce dreaq acuratetea asa ca joc cu ceva care nu e automat adica pistol. Si nici bani nu am bani prea multi, am cam 2000 de coco!

ma refeream la cbr 600 rr, si eras o gluma. ca o recomandare, uita-te dupa gs 500 f. are cam ce vrei tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa stii cand si cum sa schimbi vitezele alea ca altfel soferiii nu isi mai aveau rostul in concursurile de viteza , si daca mergi la plimbare cu toata vitezana pe care o ai nu te" plimbi " cu 200 ( ca doar mergi sa te plimbi nu sa te sinucizi), baietii cu vitezanele merg in jur de 160km/h cand pleaca in plimbari , sunt si destui kamicaze care urca vitezometrul si uita sa se mai opreasca , dar sunt si multi oameni cu capul pe umeri , nu va mai plangeti atata ca cb-ul nu e, ca n-are , ca nu poate , spuneti pe sleau ca nu va place ca arata invechit , ca n-are carene dupa care se topesc toti, in special necunoscatorii(oarele) care si exclama : mama ce motor ai .......cred ca prinde 500 km/h , si ca lumea stie din pacate ca are doar 58 cai ...... ha ha ha mie tocmai astea imi plac la CB , vreau sa zic ca deviati mult de la placerea de a te da cu motorul , pasiunea numita MOTOCICLISM. parca ati fi tiganii cu scutere care viseaza sa-si cumpere un motor care sa aiba carene, 1000 cm 3, sa fie zgomotoasa sa se auda de la 20 km distanta si sa aiba 300 cai putere si sa si scrie pe ea "300 cai" daca se poate ca sa le moara dusmanii de ciuda,,,,, fiti seriosi ...........

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am fost ieri sa vad un cb 500 din '97 cu 24000 km(cam putini?) pe care vanzatorul vrea 1600.

Motorul este adus din it si are un aspect general ireprosabil. Singurele chestii care trebuie schimbate imediat ar fi gumele.

Toate bune si frumoase pana dam s-o pornim.

Nu porneste decat greu (lucru cred ca normal tinand cont ca a stat in magazinul omului ceva luni), si cand porneste merge numai in 1. Demontam rezervorul si verificam bujiile, una nu face scanteie. Rezolvam problema si dam sa o pornim din nou. Porneste tot greu, dar porneste in 2. Dar nu sta pornita decat cu socul la maxim. Dupa ce se ia socul, musai sa i se dea gaz, altfel moare. Vanzatorul zice ca trebuie sa-i curete carburatoarele, ca s-ar fi depus reziduri (parafina) din benzina cum a stat luni de zile nepornita.

Si acum intrebarea:

Sunt argumente bune sau texte? Adica, daca face curatirea carburatoarelor si merge ok motorul, poate sa ascunda si alte hibe?

Imi cer scuze pentru postul lung si mersi anticipat de raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am fost ieri sa vad un cb 500 din '97 cu 24000 km(cam putini?) pe care vanzatorul vrea 1600.

Motorul este adus din it si are un aspect general ireprosabil. Singurele chestii care trebuie schimbate imediat ar fi gumele.

Toate bune si frumoase pana dam s-o pornim.

Nu porneste decat greu (lucru cred ca normal tinand cont ca a stat in magazinul omului ceva luni), si cand porneste merge numai in 1. Demontam rezervorul si verificam bujiile, una nu face scanteie. Rezolvam problema si dam sa o pornim din nou. Porneste tot greu, dar porneste in 2. Dar nu sta pornita decat cu socul la maxim. Dupa ce se ia socul, musai sa i se dea gaz, altfel moare. Vanzatorul zice ca trebuie sa-i curete carburatoarele, ca s-ar fi depus reziduri (parafina) din benzina cum a stat luni de zile nepornita.

Si acum intrebarea:

Sunt argumente bune sau texte? Adica, daca face curatirea carburatoarelor si merge ok motorul, poate sa ascunda si alte hibe?

Imi cer scuze pentru postul lung si mersi anticipat de raspunsuri.

cred ca trebuie schimbata benzina , trebuie sa ii pui benzina proaspata pentru ca aceasta in timp isi modifica cifra octanica, , bujiile sa fie reglate ca in manual, adica 0.8 - 0.9 mmsi relanti-ul deasemmenea reglat , dar este posibil sa fie din cauza benzinei , .iar daca nu se vede pic de fum cand o pornesti , nu tre sa aibe nik grav, cu mizeria din carburi se rezolva usor , le faci si o sincronizare si nu este nici o problema ... .. Sincer si mie mi se par dubioase anunturile cu motoare vechi de 10 sau 15 ani care saracele nu au decat vreo 20 000 km , de parca cei ce le-au avut le-au tinut bibelouri in vitrina ... dar ma rog......... cat despre bani este bine tare la pret, parerea mea eu am una tot din 97 tot din italia adusa

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am fost ieri sa vad un cb 500 din '97 cu 24000 km(cam putini?) pe care vanzatorul vrea 1600.

Motorul este adus din it si are un aspect general ireprosabil. Singurele chestii care trebuie schimbate imediat ar fi gumele.

Toate bune si frumoase pana dam s-o pornim.

Nu porneste decat greu (lucru cred ca normal tinand cont ca a stat in magazinul omului ceva luni), si cand porneste merge numai in 1. Demontam rezervorul si verificam bujiile, una nu face scanteie. Rezolvam problema si dam sa o pornim din nou. Porneste tot greu, dar porneste in 2. Dar nu sta pornita decat cu socul la maxim. Dupa ce se ia socul, musai sa i se dea gaz, altfel moare. Vanzatorul zice ca trebuie sa-i curete carburatoarele, ca s-ar fi depus reziduri (parafina) din benzina cum a stat luni de zile nepornita.

Si acum intrebarea:

Sunt argumente bune sau texte? Adica, daca face curatirea carburatoarelor si merge ok motorul, poate sa ascunda si alte hibe?

Imi cer scuze pentru postul lung si mersi anticipat de raspunsuri.

nu neaparat putzini. Al meu e din 96 si avea 12000 km reali dupa cum mi-au confirmat mai multzi. A stat mult timp in garaj :angryfire:

daca omul ala chiar era interesat sa o vanda o mai pornea din cand in cand...asa parca se saboteaza singur. S-ar putea sa aiba probleme mai grave, eu asa am patzit cu un bandit de 400, arata f fain, dar probleme la pornire. Din cz asta, am decis sa chem pe cineva care se pricepe, si s-a priceput atat de bine incat mi-a explicat ca are probleme grave, la distributzie si alte chestii nasole care un incepator nu vrea sa le auda. Mergi cu cineva care se pricepe, daca nu cunosti, da anuntz pe forum poate se ofera cineva, si atentzie !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca un motor care are km reali pana in 30000 chiar si 50000 are cum sa aiba probleme cu distributia , tre sa-si fi batur joc cineva de el ca sa se strice asa de la putini km distributia....e cam dubioasa treaba... eu am un prieten tot cu un Cb 500 nu are el rabdare sa il incalzeasca etc ......motoru lui are 64000 km ......si merge perfect desi baiatu asta nu ii cauta prea mult ca nu e cald ca nu are ai , cealalta etc ...bine nici burnout uri nu ii da dar nici pe puf nu il tine ... anyway HONDA este HONDA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca un motor care are km reali pana in 30000 chiar si 50000 are cum sa aiba probleme cu distributia , tre sa-si fi batur joc cineva de el ca sa se strice asa de la putini km distributia....e cam dubioasa treaba... eu am un prieten tot cu un Cb 500 nu are el rabdare sa il incalzeasca etc ......motoru lui are 64000 km ......si merge perfect desi baiatu asta nu ii cauta prea mult ca nu e cald ca nu are ai , cealalta etc ...bine nici burnout uri nu ii da dar nici pe puf nu il tine ... anyway HONDA este HONDA

 

CB-ul meu merge f bine, eu vb de un bandit 400 pe care era sa-l cumpar inainte. Avea pe bord 33 000 km, si modelul acela are distributzie variabila un mecanism mai complicat si mult mai multe chestii ce se pot strica (la o anumita turatzie intra in functiune un alt arbore ce are came avand un alt profil, mai alungit pt a face fatza admisiei si evacuarii mult reduse ca timp din cz turatziei mari)

anyway, era doar un exemplu cum te potzi tzapi la cumpararea unui motor...

Editat de DeepSky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seriile cb-ului pe care-l am in vizor sunt: SASIU- PC262002711 si MOTOR- PC26E/2003232.

Spun ceva?

 

 

Salut

Nu te grabi cu cumparatul... o sa apara altul( stiu ce inseamna sa astepti dar eu m am fript de 2 ori.. vb frumoase.. e ca noua.. strangi 2 suruburi... si gata pana in china mergi cu ea.. duo la un service sau asa ceva.. sunt banii tai, o iei te dai 2 zile si o duci in service ca sa sticat -alti bani nu mai ai.... credema stiu cum e...) eu am un gs500 dupa 1 an si trei luni a pornit la sfert deci nu prea o cred pe aia ca trebuie sa reglezi nitel pe ici pe colo..

Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa e. Oricum am sa merg maine pentru vizita finala si am sa duc pe cineva sa-i asculte motorul.

Riscul exista, dar se diminueaza prin faptul ca primesc 6 luni garantie pe cutie si motor (fara consumabile).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa e. Oricum am sa merg maine pentru vizita finala si am sa duc pe cineva sa-i asculte motorul.

Riscul exista, dar se diminueaza prin faptul ca primesc 6 luni garantie pe cutie si motor (fara consumabile).

 

Exista un avantaj ca ti da garantie.. dar nu cred ca vrei sa ai nevoie de ea, cel mai bine sa o asculte cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un CB limitat, poate cineva sa ma ajute cum sa scot limitarea? Daca se poate un pic detailat daca se poate eventual cu poze...stiu ca cer mult dar...ca intre mobristi.

 

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar imi tot vorbeau motociclistii mai varstnici ca mine, de prin zona mea ca in italia se fac campionate cu cb-uri ca ale noastre si tipii ajung la viteze de 260 km/h, am vazut si pe net cateva filmulete in care chiar ajung la asemenea viteze

CB 500 Cup a fost o competiție în UK, nu știu dacă se mai ține, dar toate motocicletele erau modificate. Jicloare, filtre, evacuare, oglinzi și semnale demontate (obligatoriu), cric demontat, scărițe modificate etc. Nu ajungeau la 260, nici un SS de 600 nu prea ajunge la viteza aia dar am văzut grafice de putere și ajungeau pe la 75 CP (față de 58) cu care poți să prinzi cam 230-240 pe bord, sub 220 real. La 75 CP te ridici mai ușor pe o roată, dar și cu un CB normal se poate. Dacă vrei cu adevărat se poate și cu scuterul, spun unii (personal nu am văzut).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CB 500 Cup a fost o competi?ie în UK, nu ?tiu dacă se mai ?ine, dar toate motocicletele erau modificate. Jicloare, filtre, evacuare, oglinzi ?i semnale demontate (obligatoriu), cric demontat, scări?e modificate etc. Nu ajungeau la 260, nici un SS de 600 nu prea ajunge la viteza aia dar am văzut grafice de putere ?i ajungeau pe la 75 CP (fa?ă de 58) cu care po?i să prinzi cam 230-240 pe bord, sub 220 real. La 75 CP te ridici mai u?or pe o roată, dar ?i cu un CB normal se poate. Dacă vrei cu adevărat se poate ?i cu scuterul, spun unii (personal nu am văzut).

 

o HONDA cbr 600 f3 din 94, ia 260 oricand desi in talon au viteza maxima constructiva 230 km/h, un prieten de-al meu i-a dat 130 km/h numai cu viteza 1 .... eu am vb cu un italian care mi-a zis ca CB chiar ajunge la 260 , si mie imi este greu sa cred , Faza cu scuteru care merge intr-o roata am vazut-o de n ori ...da !? scutere din alea de 50 cm3, sa vezi ce se ridica nu gluma

 

Am un CB limitat, poate cineva sa ma ajute cum sa scot limitarea? Daca se poate un pic detailat daca se poate eventual cu poze...stiu ca cer mult dar...ca intre mobristi.

 

 

Multumesc

http://www.tanga-moteurs.ro/service/ ai aici un site de unde poti sa iti dai jos manualul pt CB 500 , ai nevoie de el ca sa nu intampini dificultati la montarea si demontarea carburatoarelor.... in rest nu trebuie decat sa demontezi carburatoarele si sa vezi ca ai acolo la admisie niste tablite perforate , care limiteaza admisia de aer in carburatoare .. e foarte simplu , mi-a spus asta un motociclist din targoviste care a avut un CB adus din Germania, spunea ca cele din germania suntlimitate , imi zicea ca atunci cand avea limitarea aceea nu se tura decat putin peste 7000 si prindea maxim 160 , si ca dupa ce le-a scos lua cu a 2- a 120 km/h

 

CATEVA FILMULETE CU INDRAGITUL CB 500

 

http://www.youtube.com/watch?v=wZW_Y0x_Kew...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=EKRxTFujaAw&NR=1

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o HONDA cbr 600 f3 din 94, ia 260 oricand desi in talon au viteza maxima constructiva 230 km/h, un prieten de-al meu i-a dat 130 km/h numai cu viteza 1 .... eu am vb cu un italian care mi-a zis ca CB chiar ajunge la 260 , si mie imi este greu sa cred , Faza cu scuteru care merge intr-o roata am vazut-o de n ori ...da !? scutere din alea de 50 cm3, sa vezi ce se ridica nu gluma

1. Chiar dacă mergi cu 130 în treapta 1 nu înseamnă că vei ajunge la 260. Puterea necesară crește exponențial, pentru viteză dublă trebuie putere de 4 ori mai mare. Un 750 cc poate ajunge la 260, dar nu un 600.

2. 260 afișat pe bord înseamnă sub 240 real, majoritatea motocicletelor au cam 92-94 km/h real la 100 afișat pe bord.

3. CB la 260 poate cu motor rachetă. Cu modelul original la 10.000 rpm ai 220 afișat pe bord, adică sub 200 real. Dacă modifici raportul din pinioane nu cred că ai putere suficientă să ajungi nici la 180 km/h afișați :angryfire: Chiar cu motorul modificat pentru 75 CP nu te apropii de un CBR F3 ca putere (are cam 100 CP), deci nici ca viteză, mai ales că nu ai carenaj pentru asemenea viteză.

 

Per total, oricine poate să viseze că motocicleta lui de 500 cc prinde 500 km/h, puțini au văzut măcar 200 pe bord.

 

4. Motocicleta din ultimul clip are un demaraj mai bun decât un Thunderrace de 1000cc, dacă te uiti cât de repede accelerează de la 150 la 200 km/h. Cam greu de crezut, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt de acord ca pentru viteză dublă trebuie putere de 4 ori mai mare, dar nuami daca gandim logicun pic o dacea, da o dacie din aia de 1400 cm3 are 54 cai , atinge o viteza de 160km/h ai are aproape o tona , un cb are 57 virgula nu mai stiu cati cai la 9200 rpm ...nu poate cu 800 kg in minus sa castige 40 km/h in plus fata de o dacie ?, nu mai luam in calcul si rezistenta opusa de aer care este evident mult mai mica in cazul motocicletei !

puterea , ma refer la cai putere sunt identici si la motoare de turatie si la cele cu cilindree mai mare dar mai putin turate , diferenta este de cuplu si de fiabilitate in timp !

 

MATIZU are 796 cmc 48 cai la 5900 rpm, cuplu maxim 68.6 Nm la 3500 rpm,Viteza max constructiva 144 km /h, masa 850 kg , ajunge de fapt la 160 km /h fara nici un vitezomentru exagerat,

Honda cb 500 499 cmc, 58 cai la 9200 rpm, 47 Nm la 8000 rpm, viteza max constructiva 195 km/h, masa 193 kg + motociclist

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viteza maximă nu are treabă cu greutatea, cel puțin așa zice fizica de liceu. Puterea = forța x viteza medie. În cazul nostru pentru atingerea vitezei maxime (simplificat) viteza medie ține de putere și suma forțelor de frecare și rezistența la înaintare (aerodinamică). Rezistența la înaintare e iarăși viteza x secțiunea transversală x coeficientul aerodinamic. (sau, sub altă formă, puterea = viteza ^2 x secțiunea transversală x coeficientul aerodinamic, tot simplificare pentru că ignoră forța de frecare și pierderile în transmisie)

 

Secțiunea transversală a unei Dacii o fi mai mare, dar coeficientul aerodinamic e mult mai bun decât al unui naked și chiar al unui CB carenat. La CB 500 naked ai turbulențe pe toate planurile, la cel carenat ai presiune frontală exagerată (ca să protejeze pilotul de vânt și când nu stă lipit pe rezervor) și turbioane dorsale serioase pentru că numai aerodinamic nu e corpul uman călare pe o șea dreaptă.

 

Ceea ce influențează mult greutatea este accelerația, nu viteza maximă, de aceea Dacia prinde suta în 14 secunde și CB-ul doar în 4.5 sec. Forța = masa x accelerația, la putere similară și suficientă aderență vehiculul mai ușor (masa mai mică) va avea accelerația mai mare.

 

Calculele sunt în principiu corecte (doar simplificate pentru a fi înțelese mai ușor), am o oarecare experiență în aeromodelism și calcule aerodinamice pe lângă fizica de liceu :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

una peste a;lta nu cred ca o dacie iatampina mai putina forta de frecare la inaintare ca un cb , in nici un caz si poate am sa va conving vreodata ca cb -ul prinde lejer 195, pentru ca asta stiu sigur , eu am mers cu viteza asta . etc si cu asta sper sa inchei capitorlul viteza cb ului :(

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un fix, vreau motor de-asta si sa-l carenez si sa-i pun 2 tobe sub sa. Nu e niciun chip sa-i pun tobe sub sa? Tai, sudez, indoi fac ce e nevoie, numai sa-i pun domne tobe sub sa (e o obsesie de-a mea). As lua si un GS 500, dar sa-l carenez? Pai nu are racire pe aer? Stati linistiti, F nu-mi permit, asa la un CB iau azi o juma' de carena, maine 2 piulite, mai una, mai alta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:

- CB-ul se poate carena, dar nu gasesti carene la bucata ci doar set complet. Un set nou costa cel putin 600 EUR, asa ca nu il iei cu banii de țigări. Dacă 600 EUR sunt bani de țigări ia moto carenată din start, ori CB500 ori GS500F

- sub Âşea nu ai spațiu să bagi tobele, trebuie să tai Âşeaua ca să le bagi Âşi nu Âştiu cine îți face asta. Spatele la CB nu e o codiță minusculă sub care să se vadă tobe, e destul de lăsat ca să nu se potrivească estetic chiar dacă ai găsi soluția să pui tobele. Iese urât cu spume, avorton de-a dreptul.

 

Marius, am mers Âşi eu cu 200 pentru câteva sute de metri (de curiozitate), dar nu am ajuns la viteza asta lejer Âşi nu contează prea tare ce crezi, ci ceea ce se întâmplă în realitate. Nu Âştiu dacă tu crezi câți electroni se miÂşcă doar ca să îți prăjeÂşti o felie de pâine în prăjitor, nu cred că ai stat să îi numeri (doar dacă oi fi Chuck Norris), dar numărul o să ți se pară incredibil, deÂşi e adevărat. AÂşa Âşi cu Dacia, despre care nu am zis că are "forță de frecare la înaintare mai mică decât CB-ul" (cred că faci parte din procentul ăla uriaÂş de oameni care nu înțeleg ce citesc, e rezistență la înaintare nu frecare la înaintare), pentru că dacă era aÂşa Dacia la 62 de CP (54 are cea cu motor de 1300 cc) avea viteză maximă mai mare decât CB-ul la 58 CP, prindea Dacia vreo 220 cel puțin :( Dacă mai citeÂşti de vreo 2-3 (eventual 30) ori o să vezi că am zis altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:

- CB-ul se poate carena, dar nu gasesti carene la bucata ci doar set complet. Un set nou costa cel putin 600 EUR, asa ca nu il iei cu banii de țigări. Dacă 600 EUR sunt bani de țigări ia moto carenată din start, ori CB500 ori GS500F

- sub Âşea nu ai spațiu să bagi tobele, trebuie să tai Âşeaua ca să le bagi Âşi nu Âştiu cine îți face asta. Spatele la CB nu e o codiță minusculă sub care să se vadă tobe, e destul de lăsat ca să nu se potrivească estetic chiar dacă ai găsi soluția să pui tobele. Iese urât cu spume, avorton de-a dreptul.

 

Marius, am mers Âşi eu cu 200 pentru câteva sute de metri (de curiozitate), dar nu am ajuns la viteza asta lejer Âşi nu contează prea tare ce crezi, ci ceea ce se întâmplă în realitate. Nu Âştiu dacă tu crezi câți electroni se miÂşcă doar ca să îți prăjeÂşti o felie de pâine în prăjitor, nu cred că ai stat să îi numeri (doar dacă oi fi Chuck Norris), dar numărul o să ți se pară incredibil, deÂşi e adevărat. AÂşa Âşi cu Dacia, despre care nu am zis că are "forță de frecare la înaintare mai mică decât CB-ul" (cred că faci parte din procentul ăla uriaÂş de oameni care nu înțeleg ce citesc, e rezistență la înaintare nu frecare la înaintare), pentru că dacă era aÂşa Dacia la 62 de CP (54 are cea cu motor de 1300 cc) avea viteză maximă mai mare decât CB-ul la 58 CP, prindea Dacia vreo 220 cel puțin :( Dacă mai citeÂşti de vreo 2-3 (eventual 30) ori o să vezi că am zis altceva.

Chuck Norris! =)) Esti criminal! Am cazut de pe scaun cand am citit! Ms pt. raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...