rp34ics Postat Ianuarie 20, 2009 Share Postat Ianuarie 20, 2009 de curand mi-am mai achizitionat inca un cb de 500 si i-am facut un "mic" upgrade, acum are roti de cbr, furca de DR, bord si fatza de DUKE...asa ca mi-au ramas piese de vanzare...cum ar fi: roata fatza cu disc si frana brembo si cauciuc brigesone putin uzat roata spate cu disc si cauciuc nou (aproape nou) brigestone carena spate aparatoare lant ventelatoru de la radiator ataratoarea spate de sub sha, cu suportu de numar suportu lateral pt bagaje, si maneru de spate cam atat piesele sunt de pe un cb din 99 daca sunteti interesati imi lasati un PM Salut! Am inteles ca ai cateva piese de CB 500. S-ar putea sa ma intereseze pe mine unele lucruri. In cazul in care ai timp si doresti sa vorbim, da-mi un bip la nr. 0732999913 si te sun eu. Multumesc, Robert Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smakalan Postat Ianuarie 20, 2009 Share Postat Ianuarie 20, 2009 aham, deci de simtit e clar ca o sa ma simt bine pe ea pen ca nam motocicleta inca dar citisem mai pe la inceput si citez "arat ca fram pe bicicleta" si nu vreau lucrul asta. daca e posibil rog un posesor de cb 500 care se incadreaza in marimile mele de fotomodel sa puna o poza pe motocicleta sau langa ea. multumesc anticipat salut. eu am 1,84 si 80 si ceva de kile. poze mai clare ca astea nu am gasit prin arhiva, dar iti poti face o parere. mie mi se pare ok inaltimea pentru aceasta motocicleta, cu toate ca uneori, la drum lung e obositor, simt nevoia de ceva mai mare (mai ales cand merg pe drumuri proaste). pentru oras cb-ul e grozav indiferent de inaltime (in limitele normalului). pur si simplu te joci cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 multumesc mult! m-au ajutat pozele. imi place asa estetic cum se prezinta. acum sa gasesc banuti! numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chatuiesc Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 salutare...am o interebare pt cei care au cb: pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 salutare...am o interebare pt cei care au cb: pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ? in mare parte nu ar trebui sa aibe mare efect ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
noro Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 (editat) salutare...am o interebare pt cei care au cb: pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ? eu am trecut prima oara de la 110 fata cu 130 spate la 110 fata cu 150 spate, acum am 120 fata cu 180 spate, deci se poate orice Editat Ianuarie 27, 2009 de noro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 Se poate, dar are ca efect îngreunarea manevrării, mai ales la viteze mici. Altfel vedeam deja 150 de față la motocicletele mai grele. Dacă pui 120x80R17 o să mai ai probleme și cu vitezometrul, va arăta mai puțin decât viteza reală și se va ridica fața un pic pentru că e balonul mai mare. Mai degrabă încearcă 120x70R17, e dimensiunea de la CBF (urmașul CB-ului). La fel și pe spate, dacă treci pe 150 sau 160 mergi pe 70 sau chiar 60. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosV Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 eu am trecut prima oara de la 110 fata cu 130 spate la 110 fata cu 150 spate, acum am 120 fata cu 180 spate, deci se poate orice 180 pe spate, cu ce jante ?? Daca tot ai trecut prin atatea etape, sunt si eu curios care sunt efectele, ce dimensiuni ai folosit atat la latime cat si talon ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chatuiesc Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 ....am inteles.....cel ma bine...cel mai bine e sa incerci...si vezi cum se comporta....vreau sa il schimb numai pe fata...cu 120...daca ar fi, pe spate am 140/80 in loc de 130/80 si e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chatuiesc Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 (editat) ...schimb...doar fata daca e, din motiv ca e vechi ala care e acum, si pe 110 am gasit numai noi....sh mai putin, si sunt in dubii, sau iau nou unu mai slab sau iau sh unu mai bine "cotat", apropo ce gume sunt mai moi, asa ca moale e cuvantu de ordine,ca asta de acum imediat patineaza. Editat Ianuarie 27, 2009 de chatuiesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Ianuarie 27, 2009 Share Postat Ianuarie 27, 2009 140/70R17 e chiar omologat de Honda, dar 140/80 nu. E și 150/60R17 omologat, dar nu e recomandat de nimeni. Gume moi găsești sport, cele touring sunt mai dure. Diferența e la aderență și uzură, alea moi se duc mai repede. Cauciucuri sh nu recomand, nici chiloți sh, nu știi cât de vechi sunt anvelopele (și coapte, chiar dacă nu vizibil) sau de cine au fost purtați. E 100 EUR un cauciuc pentru o mobră care costă de 15 ori atât și nu iei cauciucuri lunar, le iei o dată la 2-3 ani sau chiar mai rar. Nu îți permiți 30 de euro pe an? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
noro Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 180 pe spate, cu ce jante ?? Daca tot ai trecut prin atatea etape, sunt si eu curios care sunt efectele, ce dimensiuni ai folosit atat la latime cat si talon ? in talon nimic schimbat, jantele cu totu altele(cu spite) o sa dau detalii mai multe in martie 140/70R17 e chiar omologat de Honda, dar 140/80 nu. E și 150/60R17 omologat, dar nu e recomandat de nimeni. Gume moi găsești sport, cele touring sunt mai dure. Diferența e la aderență și uzură, alea moi se duc mai repede. Cauciucuri sh nu recomand, nici chiloți sh, nu știi cât de vechi sunt anvelopele (și coapte, chiar dacă nu vizibil) sau de cine au fost purtați. E 100 EUR un cauciuc pentru o mobră care costă de 15 ori atât și nu iei cauciucuri lunar, le iei o dată la 2-3 ani sau chiar mai rar. Nu îți permiți 30 de euro pe an? Adrian, din cate am vazut in posturile tale asta e valabil la absolut toate piesele o sa iasa o suma frumusica(pe an) oricum, eu personal sunt recunoscator pt sfaturile tale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 salutare...am o interebare pt cei care au cb: pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ? am citit tot felul de pareri si cred ,sau poate ma insel , ca unii oameni nu stiu chiar ce inseamna cifrele alea .......... la cb sunt omologate in talonul de inmatriculare urmatoarele marimi de cauciucuri: - pe fata 110/80 - 17 - pe spate 130/80 - 17 pe langa aceste cifre ele mai au si niste indici care reprezinta greutatea suportata, viteza maxima , si aderenta : - pe fata M/C 57H si pe spate - M/C 65 H - daca iti alegi spre xemplu un cauciuc de 120/80/17 inseamna ca acesta va fi mai lat cu 10 mm , adica un cm, lucru care nu iti influenteaza vitezometrul in nici un fel ,singura diferenta este ca acest cauciuc este mai lat si mai greu si poate manevrabilitatea motocicletei va fi un pic mai slaba ; - daca vei alege un cauciuc cu balon mai mic cum ar fi 110/70/17 atunci vitezometrul iti va arata viteza mai mare decat in realitate deoarece acest cauciuc are balonul mai mic si implicit si diametrul exterior al rotii va fi mai mic ; - daca vei alege un cauciuc cu balon mai mare cum ar fi 110/90/17 atunci vitezometrul iti va arata viteza mai mica decat in realitate deoarece acest cauciuc are balonul mai mare si implicit si diametrul exterior al rotii va fi mai mare; - daca vei alege un cauciuc 110/80/18 atunci nu il vei putea monta pe janta motocicletei decat daca aceasta este de 18 inch; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chatuiesc Postat Ianuarie 28, 2009 Share Postat Ianuarie 28, 2009 ...multumesc tuturor...raman mai bine pe ce a fost pana acum, adica 110 80. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristos Postat Ianuarie 29, 2009 Share Postat Ianuarie 29, 2009 Corectare: 80 nu e grosimea ci e "aspect ratio". Pentru 110 grosimea e 80% din 110mm adica 88mm. Alt exemplu unde diferenta e sesizabila: pentru 205/55R16 grosimea ar fi 55% din 205, 112.75mm, nu 55mm. (sursa: Dimensiunile anvelopelor & Indicii de viteza). corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Ianuarie 29, 2009 Share Postat Ianuarie 29, 2009 am citit tot felul de pareri si cred ,sau poate ma insel , ca unii oameni nu stiu chiar ce inseamna cifrele alea .......... Deci, nici tu Un cauciuc 130/80R17 nu are același diametru ca unul 140/80R17, având același raport cel de 140 are balonul mai mare. Cu balon mai mare mergi mai mult la o rotație, deci la aceeași turație mergi mai repede. Vitezometrul e pe roata față, dacă schimbi ceva pe spate nu are nici o influență, dar dacă schimbi fața la 120/80R17 o să mergi mai tare decât îți indică pe bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Ianuarie 29, 2009 Share Postat Ianuarie 29, 2009 Deci, nici tu Un cauciuc 130/80R17 nu are același diametru ca unul 140/80R17, având același raport cel de 140 are balonul mai mare. Cu balon mai mare mergi mai mult la o rotație, deci la aceeași turație mergi mai repede. Vitezometrul e pe roata față, dacă schimbi ceva pe spate nu are nici o influență, dar dacă schimbi fața la 120/80R17 o să mergi mai tare decât îți indică pe bord. de-aia mai bine pui un 120/70 si ramai cam tot pe acolo cu diametrul. avand in vedere ca o mare varietate de moto folosesc acest cauciuc pe fata, nu cred ca ar dauna la cb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 Nu e chiar asa. Da, diametrul ramane tot pe acolo (mai mic cu 2x4=8mm) dar designul motocicletei implica si dimensiunea rotilor. Imagineaza-ti stabilitatea unui dreptunghi si apoi a unui trapez. Latind roata s-ar putea ca motorul sa se comporte diferit pe curbe, altfel decat a fost proiectat. Eu nu mi-as schimba roata la motor pentru motive estetice. Da, la masina bagi niste anvelpe cu "aspect ratio" (AR) mare iarna si cu AR mic (sau janta diferita) vara pe niste genti de aliaj dar auto are 4 roti si nu te inclini (in mod normal) cu el pe curbe. If it's not broken, don't fix it... evident ca se modifica ceva la manevrabilitate, spun doar ca nu cred ca ar fi asa de rau. va opune un pic mai multa rezistanta la inclinare, dar nu cred ca va fi semnificativ. cine face experimentul? aici nu e ideea ca repari ceva ce nu e stricat, e vorba de faptul ca pe 120/70-17 gasesti o gramada de cauciucuri sh. adrianb1, se stie parerea ta, nu e nevoie sa imi dai reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rp34ics Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 Clar ca din clicketu ala nu se reduce lungimea telescopului ci modul in care lucreaza el . Parerea mea e ca ar trebui redus numarul de spire din arc , sau un mod de-al scurta ( desi nu-mi dau seama cum). Buna, Si eu sunt cam mic de inaltime si... as fi preferat sa fie macar cu 2 - 3 cm mai joasa dar m-am acomodat cu ea. Reglajul amortizoarelor spate pe una din cele 5 pozitii nu modifica inaltimea. E recomandat cand esti singur pe motor sa fie pe treapta a II-a cel putin. Daca tensiunea in arc e prea mica si ataci virajele cu viteza si apleci motocicleta, risti sa intri usor in derapaj; mai precis, pierde aderenta. Suspensia fata am impresia ca se poate regla; exista un arc interior a carui intensitate - dar nu stiu foarte sigur- se regleaza dupa ce demontezi roata, se pare ca are un surub un lungul furcii. reglajul cred ca se face cu o cheie imbus. Am sa ma interesez calumea, mai precis am sa citesc manualul si revin cu dedtalii. Reglajul motorului pe inaltime NU SE FACE DOAR COBORAND-O DIN FURCA FATA!!!! Daca o cobori doar de fata ii schimbi trail-ul; mai precis ii inchizi ungiul cu cateva grade si risti sa cazi cu ea in curbe datorita deraparii sau, la franare, mai ales la frana de urgenta se comporta ca si cum ai bloca roata fata cu ghidonul indoit. Ciclistica fiecarui motor si comportamentul acestuia la manevre este calculat de proiectanti cu multa minutiozitate. Spune cineva ca are probleme cu motorul la franare, ca-l pune jos chiar si la viteze foarte mici cu ghidonul dret... si ca motorul il impinge intr-o parte. Trebuie sa verifice daca nu cumva a lasat motorul mai jos doar de la furca si daca a tensionat suficient si in mod egal arcurile din furci. Daca a facut modificari, atunci trebuie sa aduca motorul la setarile normale si nu-i mai cade prietena. ) . Inca o chestie: cand cobori motorul, ii cobori si garda; daca esti nevoit sa ataci o curba la viteza mai mare cu genunchiul jos, s-ar putea sa atinga asfaltul cu scaritele ,sasiul sau cu teava de esapament si derapeaza ca pe You Tube cand , de fapt, daca era setata ca din fabrica putea s-o aplece inimaginabil si suficient incat sa iiasa din curba nesifonat. Daca totusi vrei sa cobori motorul, atunci trebuie sa masori inaltimea care o are acesta cu tine asezat pe ea atat la furca cat si la un punct din spate inainte sa-i faci orice modificare. Dupa aceea, cobori inaltimea motorului de la furca prin slabirea suruburilor de prindere a furcii de cadru ( 4 la numar) suficient incat sa devina comoda pt tine si masori din nou inaltimea motorului la furca cu tine asezat in sa. Apoi trebuie coborat si spate cu aceiasi diferenta !!!! nu mai mult, nu mai putin caci altfel se modifica ciclistica si fie cazi in curbe, fie te tranteste la franare, fie iei curbele cu multa dificultate functie de marirea sau micsorarea unghiului furcii. Exista niste " oase" niste dispozitive de fier care se monteaza la articulatia furcii spate si care micsoreaza cursa acesteia. Pentru motoare cu doua amortizoare pe spate n-am gasit. Am vazut pentru motoare cu monoamortizor pe spate si doar pentru anumite marci. Cea mai simpla si sigura metoda este sa porti bocanci cu talpa groasa ) te avantajeaza si pe motor si cand te dai jos de pe el. E si cea mai ieftina, crede-ma. Motoare cu saua joasa nu sunt decat choper-ele. Motoarele naked si cele sport touring au inaltimea seii de la 770 mm in sus. Crede-ma ca si eu am cautat... Eu m-am invatat cu CB si chiar nu ma deranjeaza ca sunt la limita. Ideea e ca la oprire sa te inveti, daca nu ajungi cu ambele picioare ( cu varfurile dar destul de bine), atunci trebuie sa te inveti ca la oprire sa te sprijini pe piciorul drept; ca o semidescalecare. La plecare, apesi ambreiajul, piciorul stang banuiesc ca ajunge la schimbatorul de viteze... ) bagi in viteza si te urci pe ea cupland si motorul. Greu de explicat dar ai sa vezi ca e destul de usor. CB-ul are saua de 775 mm dar am vazut baieti care conduc motoare cu saua de 815 mm si se descurca foarte bine; ba n-au cazut niciodata. Deci, bocanci cu talpa gorasa; atentie la sireturi sa faci vreo bucurie si la oprire descalecat pe dreapta. E ieftin si cel putin stai linistit ca nu-ti face motorul surprize pe drum. Bafta si tot raul e spre bine; poate facem clubul piticilor cu CB-uri PS Primim si fete ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosV Postat Ianuarie 30, 2009 Share Postat Ianuarie 30, 2009 Suspensia fata la Cb500 nu este reglabila pe intaltime. Ai putea incerca sa ii modifici duritatea punand un ulei mai gros sau mai subtire in furca (5w-10w) dar inaltimea va ramane aceeasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Corectare: 80 nu e grosimea ci e "aspect ratio". Pentru 110 grosimea e 80% din 110mm adica 88mm. Alt exemplu unde diferenta e sesizabila: pentru 205/55R16 grosimea ar fi 55% din 205, 112.75mm, nu 55mm. (sursa: Dimensiunile anvelopelor & Indicii de viteza). foarte corect , m-am grabit cand am scris, referitor la 120/70 e diferenta de 8mm si credeti-ma ca acea diferenta conteaza destul ............... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rp34ics Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Suspensia fata la Cb500 nu este reglabila pe intaltime. Ai putea incerca sa ii modifici duritatea punand un ulei mai gros sau mai subtire in furca (5w-10w) dar inaltimea va ramane aceeasi. O poate regla pe inaltime dar intr-un mod neortodox din sistemul de prindere de sasiu - prinderea amortizorului de furca; sunt patru suruburi si coborarea se face cu vreo 3-4 cm. Dar i-am atras atentia ca daca o face doar de acolo risca sa-i schimbe ciclistica; am vazut destule motoare coborate de fata iar cei care le folosesc mi-au zis ca au avut surprize privind comportamentul la manevre. Obligatoriu trebuie coborat si spatele cu aceiasi distanta insa nici eu si, din cate am discutat, nici alti prieteni care sunt mecanici nu stiu cum sa coboare spatele. Amortizorul fata se intareste din reglarea arcului interior. Daca doresti da-mi o adresa de e-mail si-ti trimit manualul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smakalan Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 noro, pune te rog o poza cu cauciucul de 180 daca vrei. ma omoara curiozitatea asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
noro Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 noro, pune te rog o poza cu cauciucul de 180 daca vrei. ma omoara curiozitatea asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rp34ics Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 foarte corect , m-am grabit cand am scris, referitor la 120/70 e diferenta de 8mm si credeti-ma ca acea diferenta conteaza destul ............... Buna Marius, diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring. salutare...am o interebare pt cei care au cb: pe fata merge pus cauciuc de 120 80 17 in loc de 110 80 17 ?, si daca da are vreun efect nedorit ? Buna diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.