Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Buna Iollele'

 

Am adus-o si nici n-ai habar ce emotii am... Am si botezat-o " Pansy" de la panseluta. Cred ca i se potriveste la combinatia asta de culoare, . Mi-a adus-o un prieten ( eu inca n-am permis) si i-a placut si lui insa mi-a spus ca dupa cum ma cunoaste s-ar putea sa mi se para lenta dupa cateva mii de kilometri. Pe el il cred; are un CBR600 si e normal s-o simta asa. Pana in Bucureti a mers in urma mea cu 100-120 km/ora si mi s-a parut destul de nervoasa; cand demaram in tromba recupera distanta destul de repede. In oras in schimb... l-am ajuns acasa dupa 30 de minute.

Tu ce motor ai? CBF 500? Daca da, te invidiez. Foarte reusit modelul. Ma tenteaza sa-i fac unele imbunatatiri estetice care s-o apropie de modelul asta dar cred ca s-ar dubla pretul. Furca fata vopsita sau cromata in negru, discurile de frana la fel, aripa spate mult mai supla si agresiv ridicata, stopul spate inhide bine linia, esapamentul mai scurt, ce mai, l-au gandit bine.

 

Cred ca ar fi bine sa-i fac si eu asigurare casco caci nu se stie niciodata. Cat despre loterie, ei bine, si cei care au vazut-o au spus acelasi lucru, Am castigat la loto! :scratch:

 

Dar mai intai sa ne luam permisul!

 

Seara placuta Iollele si " asfalt uscat"!

 

 

Ma bucur ca esti entuziasmat

 

S-o satapanesti sanatos si fara incidente

 

 

Da eu am CBF 500 si sunt foarte multumita...si in plus este ieftina 5400 noua, este destul de nervoasa...dar este CBF si deja de la 120 km/h nu prea mai este placut...

 

Multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

12.000 km in 9 ani suna a poveste cu zane, mai nou toate motocicletele au fost ale unor babe nemtoaice care le tineau in garaj incalzit, le dadeau cu ceara saptamanal si sunt ca noi. Iar orice studenta din ASE e virgina, dar asta e ceva arhicunoscut.

 

Pretul nu e nici bun nici rau, daca are toate consumabilele noi e bine dar ma indoiesc ca la 12.000 km are cauciucuri sau kit de lant nou pentru ca cele originale teoretic sunt inca bune. Daca nu a crapat cauciucul de la stat degeaba si nu a ruginit lantul :scratch:

 

Si eu am mers cu a mea la revizie la Honda acum 2 ani si era "ca noua". Avea 47.000 km si de atunci nu am mai mers prea mult, dar am facut reparatii de peste 1000 EUR - lant de distributie, oala de ambreiaj si discuri, ambele cauciucuri, kit de lant etc. Asta ca idee despre cat de minutioasa e revizia: ce nu pare stricat nu se repara, o oala de ambreiaj (vreo 1300 RON) nu o vezi ca e praf decat cand demontezi ambreiajul, la revizie nu o descoperi. Lantul de distributie cand incepe sa bata mai ai maxim 2000 de kilometri pana spargi motorul. Etc.

cum iti dai seama ca trebuie schimbat lantul de distributie?sau tre sa ma duc la reprezentantza sa imi zica ei ce trebuie schimbat.ca nu ma duc nici mort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut eu in motor odata asa ceva, nu am constatat nimic in neregula. daca il tii numai vreo 5000 de km eu zic ce e imposibil sa-i faci un rau, ma ales ca la cb scrie in carte ca uleiul se schimba la 12000km. si pretul chiar nu e acelasi cu motul semisintetic(am luat eu ieri motul si a costat 95 de lei 4 litri) adica la procycle iesi cu 30 de lei mai ieftin. luand in calcul ca mai ttrbuie sa mai platesti si transport, plus faima motulului, as zice sa iei totusi motul, si sa nu te zgarcesti la 25 de lei (asa cum am facut eu)

 

 

Eu ma gandesc ca nu o sa mai fac mai mult de 3000 km sezonu asta si cum, dupa pauza de iarna, la primavara, o sa schimb obligatoriu uleiul ce a stat peste iarna, Procycle-ul asta ar fi ok. Am mai luat in calcul ca nu platesc transport (cel care il aduce de la Louis.de sta aproape de mine), si chiar am nevoie de 4 litri, nu de 3, deoarece schimb si filtrul, iar manualul recomanda 3,2 sau 3,3 litri de ulei, deci o sa il incerc pe asta. (acum am Mobil 1 10W40 semisintetic, si are aprox. 6500 km).

 

Inca o intrebare. Am observat recent ca la pornire, cand e rece motorul, zgomotul pe care il face e ok, cel putin asa m-i se pare, doar ca se aude altcumva daca in timp ce il las sa se incalzeasca trag ambreaju. Se aude mai "curat". E posibil sa am probleme cu lantul de distributie, daca sunetul produs cu ambreiajul tras e diferit putin de cel normal?

 

Alta problema o am la ambreiaj, cateodata prin oras cand ajung la semafor, trebuie s-o opresc ca sa o pot scoate in neutru, deoarece ambreiajul nu inchide de tot(zic eu). Am mai tensionat cablul de la maneta de ambreiaj (cu ajutorul surubului de reglaj de la maneta), dar nu am obtinut o diferenta semnificativa.Ar trebui sa reglez si in partea de jos a cablului? sau cum a-s putea rezolva problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune atunci uleiul ăsta dar nu schimba filtrul, schimbă-l la primăvară când pui uleiui nou.

 

Dacă zgomotul dispare când tragi ambreiajul nu pare a fi lanțul de distribuție, lanțul de distribuție face zgomot mai puternic la accelerări bruște (mai ales în gol).

 

Pentru scos din viteză încearcă ceva: când nu o poți scoate schimbătorul pare blocat sau merge în gol? Încearcă să înaintezi 20-30 cm și vezi dacă merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc ca nu o sa mai fac mai mult de 3000 km sezonu asta si cum, dupa pauza de iarna, la primavara, o sa schimb obligatoriu uleiul ce a stat peste iarna, Procycle-ul asta ar fi ok. Am mai luat in calcul ca nu platesc transport (cel care il aduce de la Louis.de sta aproape de mine), si chiar am nevoie de 4 litri, nu de 3, deoarece schimb si filtrul, iar manualul recomanda 3,2 sau 3,3 litri de ulei, deci o sa il incerc pe asta. (acum am Mobil 1 10W40 semisintetic, si are aprox. 6500 km).

Daca se schimba la 12.000 Km, tu de ce-l schimbi la 6.500 Km, si aproape de final de sezon? Daca nu pierde/mananca ulei, nu afuma, nu o forjezi rece, nu vad de ce sa il schimbi asa devreme. Daca tocmai ai luat-o si nu l-ai schimbat niciodata, atunci da, 100% de acord, primul lucru care-l faci cand iei un motor SH e sa schimbi uleiul. Pretul e prea mic sa merite sa mergi pe increderea vanzatorului (care poate e un intermediar si habar nu are ca uleiul e de acum 2 ani).

 

Alta problema o am la ambreiaj, cateodata prin oras cand ajung la semafor, trebuie s-o opresc ca sa o pot scoate in neutru, deoarece ambreiajul nu inchide de tot(zic eu). Am mai tensionat cablul de la maneta de ambreiaj (cu ajutorul surubului de reglaj de la maneta), dar nu am obtinut o diferenta semnificativa.Ar trebui sa reglez si in partea de jos a cablului? sau cum a-s putea rezolva problema?

Foarte rar mi se intampla si mie asta, cand franez foarte brusc de la viteza mare (cu frana fata + spate), stau cu ea pe loc dar nu o pot scoate din viteza (> a-III-a). Dau drumul putin la ambreaj, o misc cativa centimetri si revine. La service mi-a zis ca-i ceva uzual si sa nu-mi fac griji.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ambreiaj, am ajuns la concluzia ca e posibil sa fie normal asa ceva, deoarece la vechea motocicleta tot asa facea (un Minsk), si remediul era ori unaintat o jumate de metru, ori oprit motorul si scos la liber. Ma gandeam doar ca japonezele nu au problema asta :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1). As vrea sa ma lamuresc si eu daca un lant DID este mai bun decat unul Regina. Primul inteleg ca este cu X ring, al doilea cu O ring. Care spuneti ca ar fi mai bun si de ce ? 2). Vreau sa cumpar un redresor din catalog Louis, cel mai scump de acolo, merita? Ce face in plus fata de celelalte ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua diferente intre cele doua lanturi: tipul de garnitura (O ring versus X ring) si fabricantul diferit. In primul caz X ring e mai bun decat O ring, in al doilea caz calitatea pinioanelor si a lantului e diferita, nu stiu care o fi mai bun insa. Eu am kit DID de vreo 12-14.000 km (nu mai stiu exact cati km aveam cand l-am schimbat) si inca merge bine, lantul nu a ajuns la limita de schimbare, pinionul din spate e chiar OK, cel din fata e cam uzat dar nu cat sa imi faca probleme. Asta in conditiile in care am mers destul de mult offroad (cam 1000 km, cred) si zilnic merg pe o bucata neasfaltata si plina de praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum iti dai seama ca trebuie schimbat lantul de distributie?sau tre sa ma duc la reprezentantza sa imi zica ei ce trebuie schimbat.ca nu ma duc nici mort.

 

Am facut rost de manual de reparatii si am verificat atent lantul. L-am si curatat ca de, nu stiu cum sa-i mai dau roata si s-o rasfat. Iata cum am verificat: am pus-o pe cricul central, pozitia schimbatorului pe treapta intai. In dreptul lantului, ma refer la partea de jos a lui, am pus o rigla in pozitie verticala. Roata de spate data putin inapoi asa incat partea de sus a lantului sa fie intinsa. Acum, la partea de jos a lantului te uiti in dreptul carei gradatii a riglei vine lantul. De la acea pozitie, ridici la maxim de partea de jos a lantului in sus, pe langa rigla si masori din nou. Abaterea acceptata in cartea tehnica este intre 30 si 40 mm.

Exemplu: Daca pui rigla langa lant cu motorul in viteza, asezat pe cricul central parte de sus a lantului intinsa si vezi ca partea de jos este la 14o mm ( sa zicem), ridic de el in sus nu foarte tare sa dai motorul jos de pe cric, dar ferm. Daca partea de jos a lantului, prin ridicare, atinge o gradatie a riglei intre 170 mm sau 180 mm inseamna ca lantul e intins. Daca Rigla iti arata 150- 160 mm inseamna ca e prea strans ceea ce duce la uzura prematura a lui si a piniomului. Daca masori peste 180 mm inseamna ca trebuie sa-l intinzi.

Aici mai apare o problema. Pe furca din spate, in dreptul axului rotii pe partea stanga a motocicletei exista o gradatie. Daca axul rotii din spate nu a ajung la marginea gradatiei de pe furca, inseamna ca mai poate fi intins. Daca axul este la limita extrema a gradatiei de pe furca iseamna ca trebuie sa cumperi un kit de lant nou.

 

Daca esti norocos si trebuie doar reglat, atunci ai urmatorii pasi de facut:

1. Slabesti piulita axului rotii de spate, nu foarte mult; cat sa fie axul lejer. In spatele furcii ai un surub cu piulita si contra-piulita, este intinzatorul de lant; este asezatin prelungirea frcii de spate, cele doua piulite si axul sunt practic chiar in capat. Folosesti doua chei si o slabesti mai intai pe cea din exterior. Cheia de pe piulta din interior ramane pe loc, cheia de pe piulita din exterior o apesi cu podul palmei in jos usor dar ferm pentru a nu distruge hexagonul. Foloseste in prealabil un spay degripant. Nu de alta dar cea mai urata chestie atunci cand cineva repara un lucru este sa lase urme pe suruburi, sa distruga hexagoanele piulitelor sau sa-i ramana piese. Un spray degripant e foarte ieftin, il folosesti si in alte ocazii si nici tu nu techinui.

 

2. Dupa ce desurubezi piulita din exterior ( contrapiulita) doua-trei filete, infiletezi surubul interior al intinzatorului cu cheia daca e prea lasat lantul, prin ridicarea cheii in sus, sau, dupa caz, il desfiletezi daca lantul e prea strans. Daca defiletezi, ai grija ca intre intinzator si axul rotii de spate sa nu fie o toleranta de cativa milimetri un joc care sa te minta si reglajul tau sa nu fie cel care apare pe rigla. Lucrul asta il eviti daca impingi putin intre cauciucul din spate si furca cu mana stanga, iar cu mana dreapata mai desurubezi putin si apoi, tot cu mana dreapta :bounce:) pui rigla vertical langa lant si ridici lantul. Vezi cand creezi tensiunea intre cauciuc si furca sa nu dai roata in fata si sa slabesti partea de sus a lantului. Ideea e sa te incadrezi in acel interval de 30- 40 mm.

 

3. Cand ai obtinut reglajul, pastrezi tensiunea intrecauciuc si furca si, tot cu mana dreapta folosesti cheia cu care ai slabit piulita axului rotii de spate si o strangi suficient ca la detensionarea rotii sa nu ti se abata axul. Ufff, gata!! Eliberezi mana stanga si srangi bine surubul axului rotii. apoi prima piulita a intinzatorului, ata cat iti permite; nu insista prea mult pantru ca ar insemna ca tragi inapoi axul rotii si degeaba ai muncit. Pe urma, strangi bine contra-piulita cu cele doua chei; prima o tii fixa in timp ce cu cea de la contrapiulita o ridici cu podul palmei in sus. Poate crezi ca te iau in ras dar multi tin cheile ca pe topor si strica hexagoanele, de asta iti zic. Cand ai terminat de strans contrapiulita, mai verifici inca odata lantul daca e corect intins si, ina odata, piulita axului rotii ca.... sa te fereasca Dumnezeu sa o uiti doar usor stransa...

 

4. Iei un spray pentru curatat lantul; eu iti recomand sprayul de spalat carburatoarele, cine vrea poate sa incerce si o sa vada diferenta: e ca scos din cutie. Dupa ce-l foloseste poata sa citeasca si marca lantului daca e lant original, spala si fulia de toate depunerile si apoi, folosid un spray de ungere, il ungi. Unii fac operatiile acestea cu motorul pornit in treapta intai. Eu te sfatuiesc sa NU!!!!. Schimbatorul in pozitia neutru, un prosop furat din casa care sa nu lase scame si putina rabdare. Diferenta e de cateva minute. Iei putina vaselina si ungi intinzatorul si axul, apoi le stergi cu carpa ca ar fi pacat din nepasare sa apara rugina, in cazul in care vezi ca s-a mai umblat pe acolo si nu s-a gresat, da-le jos tu, greseaza-le si pe urma fa reglajul. Cand faci reparatii mai ample sa ungi inainte de montaj intotdeauna piulitele si suruburile ca doar de, tii la lucrul tau si-ti place treaba bine facuta. Verificarea si curatarea lantului sa o faci la fiecare 1000 de km.

 

5. Ultima etapa, te asezi in poponeata pe bordura si bei satisfacut un suc, fumezi o tigara ca ai muncit destul dupa care o testezi. Fac pariu ca merge mai bine. Uneori o stergem de praf si ni se pare ca merge altfel!

 

PS Inainte de etapa 5 care e obligatorie sa te speli, frate, pe maini ca-i jale mare! Bafta

 

 

Am facut rost de manual de reparatii si am verificat atent lantul. L-am si curatat ca de, nu stiu cum sa-i mai dau roata si s-o rasfat. Iata cum am verificat: am pus-o pe cricul central, pozitia schimbatorului pe treapta intai. In dreptul lantului, ma refer la partea de jos a lui, am pus o rigla in pozitie verticala. Roata de spate data putin inapoi asa incat partea de sus a lantului sa fie intinsa. Acum, la partea de jos a lantului te uiti in dreptul carei gradatii a riglei vine lantul. De la acea pozitie, ridici la maxim de partea de jos a lantului in sus, pe langa rigla si masori din nou. Abaterea acceptata in cartea tehnica este intre 30 si 40 mm.

Exemplu: Daca pui rigla langa lant cu motorul in viteza, asezat pe cricul central parte de sus a lantului intinsa si vezi ca partea de jos este la 14o mm ( sa zicem), ridic de el in sus nu foarte tare sa dai motorul jos de pe cric, dar ferm. Daca partea de jos a lantului, prin ridicare, atinge o gradatie a riglei intre 170 mm sau 180 mm inseamna ca lantul e intins. Daca Rigla iti arata 150- 160 mm inseamna ca e prea strans ceea ce duce la uzura prematura a lui si a piniomului. Daca masori peste 180 mm inseamna ca trebuie sa-l intinzi.

Aici mai apare o problema. Pe furca din spate, in dreptul axului rotii pe partea stanga a motocicletei exista o gradatie. Daca axul rotii din spate nu a ajung la marginea gradatiei de pe furca, inseamna ca mai poate fi intins. Daca axul este la limita extrema a gradatiei de pe furca iseamna ca trebuie sa cumperi un kit de lant nou.

 

Daca esti norocos si trebuie doar reglat, atunci ai urmatorii pasi de facut:

1. Slabesti piulita axului rotii de spate, nu foarte mult; cat sa fie axul lejer. In spatele furcii ai un surub cu piulita si contra-piulita, este intinzatorul de lant; este asezatin prelungirea frcii de spate, cele doua piulite si axul sunt practic chiar in capat. Folosesti doua chei si o slabesti mai intai pe cea din exterior. Cheia de pe piulta din interior ramane pe loc, cheia de pe piulita din exterior o apesi cu podul palmei in jos usor dar ferm pentru a nu distruge hexagonul. Foloseste in prealabil un spay degripant. Nu de alta dar cea mai urata chestie atunci cand cineva repara un lucru este sa lase urme pe suruburi, sa distruga hexagoanele piulitelor sau sa-i ramana piese. Un spray degripant e foarte ieftin, il folosesti si in alte ocazii si nici tu nu techinui.

 

2. Dupa ce desurubezi piulita din exterior ( contrapiulita) doua-trei filete, infiletezi surubul interior al intinzatorului cu cheia daca e prea lasat lantul, prin ridicarea cheii in sus, sau, dupa caz, il desfiletezi daca lantul e prea strans. Daca defiletezi, ai grija ca intre intinzator si axul rotii de spate sa nu fie o toleranta de cativa milimetri un joc care sa te minta si reglajul tau sa nu fie cel care apare pe rigla. Lucrul asta il eviti daca impingi putin intre cauciucul din spate si furca cu mana stanga, iar cu mana dreapata mai desurubezi putin si apoi, tot cu mana dreapta :laugh:) pui rigla vertical langa lant si ridici lantul. Vezi cand creezi tensiunea intre cauciuc si furca sa nu dai roata in fata si sa slabesti partea de sus a lantului. Ideea e sa te incadrezi in acel interval de 30- 40 mm.

 

3. Cand ai obtinut reglajul, pastrezi tensiunea intrecauciuc si furca si, tot cu mana dreapta folosesti cheia cu care ai slabit piulita axului rotii de spate si o strangi suficient ca la detensionarea rotii sa nu ti se abata axul. Ufff, gata!! Eliberezi mana stanga si srangi bine surubul axului rotii. apoi prima piulita a intinzatorului, ata cat iti permite; nu insista prea mult pantru ca ar insemna ca tragi inapoi axul rotii si degeaba ai muncit. Pe urma, strangi bine contra-piulita cu cele doua chei; prima o tii fixa in timp ce cu cea de la contrapiulita o ridici cu podul palmei in sus. Poate crezi ca te iau in ras dar multi tin cheile ca pe topor si strica hexagoanele, de asta iti zic. Cand ai terminat de strans contrapiulita, mai verifici inca odata lantul daca e corect intins si, ina odata, piulita axului rotii ca.... sa te fereasca Dumnezeu sa o uiti doar usor stransa...

 

4. Iei un spray pentru curatat lantul; eu iti recomand sprayul de spalat carburatoarele, cine vrea poate sa incerce si o sa vada diferenta: e ca scos din cutie. Dupa ce-l foloseste poata sa citeasca si marca lantului daca e lant original, spala si fulia de toate depunerile si apoi, folosid un spray de ungere, il ungi. Unii fac operatiile acestea cu motorul pornit in treapta intai. Eu te sfatuiesc sa NU!!!!. Schimbatorul in pozitia neutru, un prosop furat din casa care sa nu lase scame si putina rabdare. Diferenta e de cateva minute. Iei putina vaselina si ungi intinzatorul si axul, apoi le stergi cu carpa ca ar fi pacat din nepasare sa apara rugina, in cazul in care vezi ca s-a mai umblat pe acolo si nu s-a gresat, da-le jos tu, greseaza-le si pe urma fa reglajul. Cand faci reparatii mai ample sa ungi inainte de montaj intotdeauna piulitele si suruburile ca doar de, tii la lucrul tau si-ti place treaba bine facuta. Verificarea si curatarea lantului sa o faci la fiecare 1000 de km.

 

5. Ultima etapa, te asezi in poponeata pe bordura si bei satisfacut un suc, fumezi o tigara ca ai muncit destul dupa care o testezi. Fac pariu ca merge mai bine. Uneori o stergem de praf si ni se pare ca merge altfel!

 

PS Inainte de etapa 5 care e obligatorie sa te speli, frate, pe maini ca-i jale mare! Bafta

 

Hai ca-i tare! Acum am citit mai atent. Tu intrebai de lantul de distributie si nu de lantul de transmisie. Si ti-am mai scris si o intrega poezie... Pentru lantul de distributie sau cureaua de distributie nu ma pricep decat la masini... principiul e relativ acelasi dar pana nu invat de la un mecanic de motociclete nu ma bag. Ai grija daca totusi vrei sa risti, ai pe partea stanga a motorului, in dreptul carterului, la 10 centimetri mai sus un surub. Dupa ce-l demontezi vei vedea in interior se vede marginea nu stiu carei piese. Pe ea e pansonat un semn. Cand semnul este in dreptul orificiului, axele cu came sunt in punctul mort al pistonului, daca nu, rotesti cu un imbus mi se pare axul de pe capacul carterului pana semnul din orificiu se vede iar semnele pansonate pe rotile dintate ale axelor cu came sunt indreptate in sus. Asta presupune sa dai motorul jos, sa demontezi capacul motorului; la auto culbutor se numeste. Care e riscul la auto si s-ar putea sa fie acelasi lucru si la motor? Daca nu montezi la semn axele cu came cu semnul de volanta ( sper ca asa ii spune sau este; imi cer scuze dar ti-am zis ca la moto trebuie sa pun mana serios pe carte) risti ca pistonul sa lovesca supapa cand ajunge in punctul mort si... fie spargi pistonul, fie spargi supapa fie indoi coada supapei.

N-as vrea sa faci praf motorul facand experiente, crede-ma ca daca nu studiezi atent un manual si pentru prima oara cand desfaci un motor sansele sunt de 90% sau sa nu pui sincronizat punctul mort al pistonului cu cadenta supapelor si munca-i in zadar... Ar fi pacat sa te duci pe urma la un mecanic si sa te coste asa de mult incat lasi motorul uitat in garaj...

Eu am un manual de service in lb. engleza si la ora asta il citesc cu multa atentie desi n-am probleme cu mototrul. Daca doresti, ti-l trimit cu multa placere, dar ti-o zic ca unui prieten cunoscut... du-te la un individ care se ricepe bine, nu neaparat la reprezentanta. Atentie, sa aiba scule profesionale totusi; lera, subler, manometru etc. caci, altfel nu e mecanic... e carpaci si-ti va face motorul de te intrece si un scuter... Crede-ma ca ma pricep la mecanica, nu lucrez si nu ma bag decat daca cunosc foarte bine parametrii unui motor si am scule pentru verificari temeinice. Alminteri, daca m-as baga insemna ca fie sunt tampit, fie am vrut sa-mi bat joc de tine. Inca o chestie. Daca schimbi lantul de distributie, trebuie sa verifici si cei 4 cuzineti ai axelor cu came. Nu de alta dar sa nu cumva dupa ce te chinui fie si singur, dupa alti 1000 de km sa vezi ca acestia trebuiau schimbati. Pe cat posibil sa nu modifici pozitia supapelor pentru ca si-au facut un " pas" o pozitie in care calca etans pe scaun si etanseaza. Pe urma ai sa pierzi compresia si dai in alte cheltuieli.

Cel mai bine, itit trimit manualul, il citesti, vezi ce-ti trebuie, iti cumperi piesele si, dupa ce stii clar ce ai de facut, CARE E ORDINEA OPERATIILOR , platesti un mecanic si-l faceti impreuna. Pe urma, stiind teorie si aplicand-o si in practica cu el, vei fi in stare sa faci nu unul ci zeci de motoare. In general, tipii care repara motoare daca vad ca esti istet si stii cate ceva teorie, te vor invata, crede-ma!

Multa bafta!

 

Legat de ambreiaj, am ajuns la concluzia ca e posibil sa fie normal asa ceva, deoarece la vechea motocicleta tot asa facea (un Minsk), si remediul era ori unaintat o jumate de metru, ori oprit motorul si scos la liber. Ma gandeam doar ca japonezele nu au problema asta :P

 

Buna Jarod,

Am vazut ca ai scris cateva " probleme" pe care banuiesti ca le-ar avea motorul tau. In primul rand ambreiajul. Sunetul de care vorbesti e absolut normal sa se auda in momentul in care ambreiajul nu este cuplat. In momentul in care-l tensionezi, discurile din interior se strang si fac un bloc comun. Din acest motiv nu se mai aude zgomotul. In momentul in care detensionezi ambreiajul, intre dicurile ambreiajului se formeaza un mic joc, care e o toleranta normala. Ambreiajul este multidisc in ulei. Ei si acum e acum: fiind cu ambreiaj in ulei, inseamna ca uleiul care face ungerea cutiei de viteze , a pistonului, a tuturor componentelor motorului.

Ai spus ca pui ulei 10w40 de la Mobil 1. Jarod draga, daca uleiul are continut ridicat de molibden, acest ulei iti va distruge discul de ambreiaj. Motorul lui CB 500 este twin, adica se foloseste ulei special care asigura si ungerea discurilor de ambreiaj. Exista si motoare cu ambreiaj multidisc uscat. Atunci nu mai e problema sa verifici continutul de molibden.

Mobil 1 are doua tipuri de ulei pentru motociclete twin:

1. Mobil 1 Racing 10w-40

2. Mobil 1 V twin 20w-50. Ambele sunt bune dar eu as prefera Motul. O firma care se respecta iti prezinta toti parametrii.

 

Iti ropun sa incerci si Motul 300V 4T Factory Line 10W40. Vis'a'vis de schimbul de ulei la 6500, e intr-adevar o cheltuiala dar, daca ai de gand sa pastrezi motorul asta mult timp, inseamna ca ai un motor super. Are compresie, uzura mica a segmentilor, camasilor, a cuzinetilor, a trenului mobil si a trenului fix din cutia de viteze. Si eu la fel am sa procedez. Iti dau un exemplu: Am Tucson. L-am cumparat la 120 km in luna ianuarie. A vazut saracul in 9 luni.... 57000 de km facuti mare parte pe ruta Bucuresti- Constanta cu 160, 180 km/h chiar daca in cartea tehnica viteza maxima e de 177 km/h. I-am facut schimbul de ulei la fiecare 7500 km si la fiecare schimb i-am pus fie Metabond fie DuraLube. La 52500 mi-au pus motorul pe tester si... surpriza: diferenta de compresie intre pistoane este de 0,01 bari. Adica motorul e ca si nou. Crede-ma ca nu mi-a venit a crede, ba mint stiam dar eram curios daca ceea ce stiam si facusem avea si efect. Asa ca, schimbul de ulei mai des e binevenit, chiar daca costa, crede-ma ce-ti spun. Dar atentie ce ulei ii pui... Daca ai pus ulei auto, SCHIMBA-l IMEDIAT si neaparat schimba-i si filtrul, de asta s-ar putea sa nu-ti poti regla ambreiajul, si daca mai insisti vei cheltui cu inlocuirea o groaza de bani.

 

Daca ii pui ulei de moto 4T dar racing si o mai si alergi, atentie, nu inseamna ca acel ulei e mai bun, are punctul de ardere mai ridicat dar vascozitatea se pierde mai repede decat la uleiurile normale, iar pour point este mic de genul 5w40 sau chiar 0w40 ceea ce insemna ca la temperaturi scazute are fuiditatea aproape nula, adica e consistent ca mierea incat pompa de ulei nici macar nu ti-l poate impinge... e ca un gel.

Asa sunt concepute aceste uleiuri, asigura randament motorului pe termen mai scurt dar proprietatile protectoare in momentul in care motorul este forjat se pierd mai repede.

Uleiurile de moto sunt mai scumpe decat cele auto pentru ca primele trebuie sa contina anumite elemente care sa pastreze proprietatile de ungere, vascozitate, flash pointul etc. facand fata atat solicitarilor termice si mecanice ale pistoanelor, solicitarile mecanice ale cutiei de viteze cat si ale ambreiajului. La auto ai ulei de transmisie care are proprietati diferite de cele folosite in motor. Uleiul de transmisie se foloseste doar la cutia de viteze si cateodata la grup ( daca nu se pune valvolina).

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti norocos si trebuie doar reglat, atunci ai urmatorii pasi de facut:

1. Slabesti piulita axului rotii de spate, nu foarte mult; cat sa fie axul lejer. In spatele furcii ai un surub cu piulita si contra-piulita, este intinzatorul de lant; este asezatin prelungirea frcii de spate, cele doua piulite si axul sunt practic chiar in capat. Folosesti doua chei si o slabesti mai intai pe cea din exterior. Cheia de pe piulta din interior ramane pe loc, cheia de pe piulita din exterior o apesi cu podul palmei in jos usor dar ferm pentru a nu distruge hexagonul. Foloseste in prealabil un spay degripant. Nu de alta dar cea mai urata chestie atunci cand cineva repara un lucru este sa lase urme pe suruburi, sa distruga hexagoanele piulitelor sau sa-i ramana piese. Un spray degripant e foarte ieftin, il folosesti si in alte ocazii si nici tu nu techinui.

...........................................................................

 

4. Iei un spray pentru curatat lantul; eu iti recomand sprayul de spalat carburatoarele, cine vrea poate sa incerce si o sa vada diferenta: e ca scos din cutie. Dupa ce-l foloseste poata sa citeasca si marca lantului daca e lant original, spala si fulia de toate depunerile si apoi, folosid un spray de ungere, il ungi. Unii fac operatiile acestea cu motorul pornit in treapta intai. Eu te sfatuiesc sa NU!!!!. Schimbatorul in pozitia neutru, un prosop furat din casa care sa nu lase scame si putina rabdare. Diferenta e de cateva minute. Iei putina vaselina si ungi intinzatorul si axul, apoi le stergi cu carpa ca ar fi pacat din nepasare sa apara rugina, in cazul in care vezi ca s-a mai umblat pe acolo si nu s-a gresat, da-le jos tu, greseaza-le si pe urma fa reglajul. Cand faci reparatii mai ample sa ungi inainte de montaj intotdeauna piulitele si suruburile ca doar de, tii la lucrul tau si-ti place treaba bine facuta. Verificarea si curatarea lantului sa o faci la fiecare 1000 de km.

 

 

lantul trebuie sa aiba "freeplay-ul" masurat cand lantul este intins in jos si apoi in sus, adica masori incepand prin a-l apasa in jos si apoi ridicat in sus ,aceea este distanta de 30 - 40 mm .......daca asta ai vrut sa spui imi cer scuze nu m-am uitat foarte atent peste textul scris de tine, dar asa la prima vedere am observat ca nu ai spus ca trebuie apasat si in jos ...........cat despre spray de curatat carburatorul nu este bun deoarece ataca O sau X ringurile .cel putin asa este in tabelul asta facut de un tip care a experimentat toate substantele de acolo asupra O ringurilor ................

post-38816-1221503615_thumb.jpg

post-38816-1221503743_thumb.jpg

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Rp34ics pt raspunsul detailat. :bounce: Uleiul mobil ce l-am folosit este special pt motociclete.Nu l-am schimbat inca, dar i-am verificat nivelul si consistenta, si are umpic de miros de ars as zice. Ce am observat cand l-am pus in primavara, e ca s-a colorat cam dupa 1000 km, poate si mai repede, deja avea o culoare mai inchisa decat cel ramas in cutie.Am inteles ca e normal lucrul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul trebuie sa aiba "freeplay-ul" masurat cand lantul este intins in jos si apoi in sus, adica masori incepand prin a-l apasa in jos si apoi ridicat in sus ,aceea este distanta de 30 - 40 mm .......daca asta ai vrut sa spui imi cer scuze nu m-am uitat foarte atent peste textul scris de tine, dar asa la prima vedere am observat ca nu ai spus ca trebuie apasat si in jos ...........cat despre spray de curatat carburatorul nu este bun deoarece ataca O sau X ringurile .cel putin asa este in tabelul asta facut de un tip care a experimentat toate substantele de acolo asupra O ringurilor ................

 

Buna Marius,

Nici eu n-am mai verificat acum ce i-am scris lui Jarod dar orice explicatie chiar repetata sau completata este binevenita. Dar din cate am retinut, el vorbea de lantul de distributie? Pentru ca acela este cu totul altceva si la el facea referire am observat si eu dupa ce deja ii scrisesem. Referitor la curatarea lantului de transmisie cu spray pentru curatat carburatoare... da, intr-adevar, benzina ataca metalul, si mai ales cea care are continut ridicat de sulf, cum si uleiurile care au TNB-ul scazut, nu protejeaza metalul de actiunea acizilor formati de carburantii bogati in sulf. Pentru ca, in prezenta umezelii produce acizi care clar ataca metalul... si inca in ce hal.

Am citit cu atentie acel tabel si nu te contrazic, dar sprayul acela nu contine benzina in primul rand si actiunea substantei este de aproximativ 5-8 secunde ( este extrem de volatil) si nu de 24 de ore cum sper ca am citit bine in tabel in al doilea rand. Daca ne gandim la actiunea lui coroziva care o are in acele cateva secunde, gandeste-te ca e folosit la curatarea carburatoarelor, acestea contin multe piese din aluminiu si din bronz cat si membrane si garnituri la fel de sensibile. L-am folosit ani de zile la curatarea carburatoarelor, a pieselor din culbutor si nu s-au produs niciodata decalibrari ale cuiului ponton, ale jiglerelor sau a garniturilor.

Concluzia mea, sprayul de curatat carburatoare nu distruge lantul de transmisie, are actiune de cateva secunde, degresandu-l complet si nu corodandu-l, dupa care se face ungerea cu uleiul special pentru ungerea lantului de motocicleta ( i-am spus ca am cumparat doua sprayuri unul de curatare si unul de ungerea si nemultumit am fost doar de cel de curatare) asa cum i-am scris si lui Jarod si nu cu un altfel de ulei sau produs petrolier.

Uleiul pentru ungerea lantului de transmisie are mai multe proprietati ( si nu trebuie inlocuit sub nici o forma) una dintre ele in afara de cea de ungere a O sau X ringurilor este de a retine in exteriorul acestora a particulelor dure, acesta este si motivul pentru care dupa un timp observam foarte multe depuneri in exteriorul lantului si nu in interior.

Uleiul pt lantul de transmisie isi face treaba dar, dupa 1000 de km depunerile de particule de pe interior si exterior sunt foarte multe si duc la uzura lantului a fuliei si a pinionului de aceea se cere mai intai curatarea completa a lui si apoi ungerea.

Cam asta este, oricum daca mai ai si alte opinii le ascult cu mult interes!

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se pune problema corodarii metalului, ci a garniturilor de cauciuc (O=ring). Singurul combustibil uzual care nu ataca cauciucul e motorina, din cata stiu.

 

corect , eu ma refeream la o ringuri si x ringurile din cauciuc ......foto cu tabelul am luat-o tot de pe un post de al meu unde se punea problema benzinei , de aceea am mentionat acolo cu rosu despre benzina, in tabelul ala spune ca spray ul pentru carburatoare (gumout carb cleaner )mareste foarte mult volumul cauciucului folosit la oringuri ................

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect , eu ma refeream la o ringuri si x ringurile din cauciuc ......foto cu tabelul am luat-o tot de pe un post de al meu unde se punea problema benzinei , de aceea am mentionat acolo cu rosu despre benzina, in tabelul ala spune ca spray ul pentru carburatoare (gumout carb cleaner )mareste foarte mult volumul cauciucului folosit la oringuri ................

 

Nu mai insist pe subiectul asta pentru ca intotdeauna ne scapa detaliile sau vrem sa ne scape si intram intr-o polemica fara sfarsit. Eu vorbesc de expunere timp de 10 secunde, tu-mi vorbesti de experimente de 24 de ore...; da, dupa 24 de ore si dogarii iti repara butoaiele, cepurile de trestie iti tin barca uscata... si orice produs petrolier, inclusiv motorina ataca orice produs din cauciuc.Eu vorbesc de degresare si nu de ungere macar si pentru 6 ore. 24 de ore inseamna 86400 secunde, timp in care acea substanta sa fie prezenta permanent... Cauciucurile difera ca si compozitie de la un producator la altul precum si de la o destinatie la alta. In concluzie, nu dati cu spray de curatat carburatoarele pe lanturi ca a doua zi de dimineata va veti trezi cu lanturi de ancorat nave la roata motorului; sprayul folosit de mine probabil a fost expirat...

Si inca o problema, una este decarburolul pe care-l cumperi ambalat la litru si in care nu trebuie sa tii piesele mai mult de 30 de minute pentru ca apar coroziuni si alta e sprayul pe care nu-l poti folosi mai mult de 3-5 minute si e gol. Dar ma repet, citim printre randuri pentru concluzii cu valoare de axioma.

 

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O noua buba! Constat ca in mers la viteza mica, se aude undeva pe spate un zgomot o troncaneala, pe asfalt bun nu cu gropi. Ce ar putea sa fie? Amortizoarele nu e cazul. Parca ceva freaca, loveste ceva la anumite intervale. De curand am fost la service la honda mi-a intins lantul acolo si mecanicul respectiv mi-0a spus ca ar trebui sa-l schimb in curand. Mi s-a parut ca l-a intins cam tare, dar acum cand ma uit parca s-a mai lasat si ar fi bine. Nu am mers prea mult de atunci si nu vad de ce sa se fi intins asa repede(nu mult dar...?) Ma ingrijoreaza zgomotele alea se simte de parca ceva ar lovi undeva. Pe spate frana e pe tambur si vad ca tine nu sunt probleme. Ce naiba ar putea sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, ajung acasa si o verific. Un mecanic bun in Bucuresti, in afara de Honda service ? Om priceput la acest model, sa faca treaba cu simt de raspundere, nu la plesneala. Exista asa ceva ? Daca da, un tel. de contact v-as ruga.

 

Merci, ajung acasa si o verific. Un mecanic bun in Bucuresti, in afara de Honda service ? Om priceput la acest model, sa faca treaba cu simt de raspundere, nu la plesneala. Exista asa ceva ? Daca da, un tel. de contact v-as ruga. P.S. am gasit kit de lant DID la Mymoto tunning pe sos Cotroceni nr 19 azi, la pret de 520 ron. Daca schimb kitul de lant, ar trebui sa mai schimb totodata si altceva ? Ar fi indicat sa mai schimb ceva cu ocazia asta prin zonele adiacente?

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă schimbi kitul de lanț nu e nevoie automat să mai umbli la altceva. E x-ring sau O-ring? Am impresia că DID acum le face X-ring, O-ring sunt stocuri vechi, dar nu sunt 100% sigur de asta.

 

Om priceput și ieftin nu există, dacă se pricepe să facă treabă face și bani. Prost și scump în schimb găsești ușor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă schimbi kitul de lanț nu e nevoie automat să mai umbli la altceva. E x-ring sau O-ring? Am impresia că DID acum le face X-ring, O-ring sunt stocuri vechi, dar nu sunt 100% sigur de asta.

 

Om priceput și ieftin nu există, dacă se pricepe să facă treabă face și bani. Prost și scump în schimb găsești ușor.

Am zis eu ceva de ieftin ? important e sa faca treaba buna nu la plesneala la nimereala ca sa-mi rup gatul dupa aia sau mai rau, sa strice si altceva. Lantul s-a intins foarte mult unde era foarte strans, acum s-a labartat si are mare joc sus-jos. Ce s-o fi intamplat oare ? Piulita de la axul rotii e stransa, oare cum s-o fi facut jocul ala la lant? Bine ca am ajuns cu ea acasa, dar se aud zgomotele alea si ma seaca la suflet ,mai ales ca nu stiu cat de nasol este. Trebuie sa gasesc un doctor, sa o vada la domiciliu. Nu o mai scot pana nu rezolv. Maine ma duc sa cumpar kitul de lant si om mai vedea... oricum vroiam sa-l iau in primavara, dar o sa-l iau acum. X ring Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...