Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Eu am cumparat capete de ghidon 10005300, se potrivesc. Gasesti in Autovit la Kronaumoto.

Sigur se potrivesc? Ca eu am desfacut unu cum am mai zis si nu ara ta ca alea trimise de tine. Am intratpe louis, ca de acolo e codul, si le-am vazut. Din ce an e cb tau. Are vreo importanta?

 

Am incercat, dar nu merge... sau nu ma descurc eu ...Doresc cartea in original, sau o copie valabila. Astept oferte sau suport. Am o intrebare. Toba mea e nichelata, dar a inceput sa cam o ia rugina. Unde as putea sa-i dau o noua fata? Imi place cum se aude, nu as dori sa ma despart de ea inca.

Iti dau eu cartea de reparatii pentru honda cb. Format electronic, cristian_k83, pt mess. Cu toba o rezolvi rapid cu niste pasta ce se gaseste in comert. Dai cu unguent, freci cu carpa si se duce. Crema aia o gasesti pe louis, care e cea mai buna, sau in comert cum ti-am mai zis, multumitoare. Eu am frecat scaritele si sunt foarte multumit de ea. Vreau si eu toba nichelataaaaaaa! :laugh:

Editat de cristian_k83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sall...all, am gasit in sfarsit manual de service, in engleza, il aveti mai jos uploadat pe filebox,pentru cei care il cauta:

 

 

 

Manual de service: aici

 

 

L-am gasit pe site asta: aici

 

 

 

 

Are cumva cineva un manual de reparații pt. o Honda CB500, PC26E ? Mersi frumos!

 

 

Aveti mai sus linkuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
stiu foarte bine ce cum si unde sunt simeringurile omule , chiar trebuie sa dai peste nas tuturor ???

Nu intentionez, daca stii cu ce se mananca de ce zici ca au facut aparatoare pentru simeringuri si nu spui din prima la ce foloseste? Poate citeste cineva care habar nu are cu ce se mananca si o sa creada ca aia de la Honda sunt niste idioti ca nu protejeaza simeringurile si exista o metoda prin care se poate rezolva problema cand problema nu prea exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indirect protejez tot simeringurile, si chiar stiu ce-s alea, pe astea chiar eu le-am schimbat

 

grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. :disappointed:

Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea?

Si toba ce a patzit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. :disappointed:

Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea?

Si toba ce a patzit?

 

......

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grrrr, saracutza de Honda, pare suparata in poze. :disappointed:

Strica foarte mult din aspect aparatorile alea, si nu stiu cat de mult te ajuta. De ce trebuie sa le protejezi chiar in halu asta? Faci ture off-road cu ea?

Si toba ce a patzit?

 

urmeaza sa vad daca vor prelungi intradevar viata simeringurilor, teoretic ar trebui deoarece in lipsa lor mizeria si insectele uscate de pe supafata telescoapelor vor uza mai mult protectiile din cauciuc existente si implicit si simeringurile

 

Am vazut in carte, ca uleiul se masoara cu tija neinsurubata. Asa sa fie oare ? Ciudat. Pana acum o insurubam, ca sa-i iau nivelul. Care e adevarul ? Nu mi se pare normal.

 

motorul pe cricul central cu joja neinsurubata !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cricul central,suprafata plana, ii luam nivelul, dar nu stiam ca neinsurubata. In cazul asta intra mai mult ulei, nivelul este mai sus. Si nu te supara chiar asa este, ii da un aspect tobei foarte neplacut. Dar daca tu esti multumit ce mai conteaza...

 

Se schimba pistoanele si garniturile la etrier la o perioada de...X km? Daca nu ai scurgeri de ulei si mai consuma un pic de ulei ce inseamna, ca trebuie segmentat? O compresie ar duce la o concluzie? Daca merge bine, trebuie facuta sincronizarea neaparat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Pistoanele de la etrier nu se schimbă decât dacă se blochează și nu mai pot fi folosite. Garniturile se schimbă dacă începe să curgă lichid de frână (deci când este nevoie, nu la un nr de kilometri).

 

Dacă nu pierde ulei, dar consumă ulei înseamnă că ai uzură la motor, în niște limite e perfect normal. Cât ulei consumă la 1000 km? Dacă e sub 100 ml în nici un caz nu are rost să umbli la motor. Măsoară compresia, dacă e sub 6 trebui să faci motorul, probabil doar segmenți nu e suficient, dar un kit de reparație capitală e 300 EUR cu TVA inclus, deci nu foarte mult. Dacă ai compresie peste 8 nu merită să te agiți, dacă ai între 6 și 8 e alegerea ta.

 

Ca să afli dacă ai probleme cu segmenții, faci următorul test: măsori compresia, apoi torni ulei în capul pistoanelor (pe la bujii) și măsori din nou. Dacă ai diferență de peste 1 atm e de la segmenți.

 

Sincronizarea nu trebuie făcută neapărat, dacă merge bine și rotund (fără vibrații prea mari) nu e necesară. Vibrațiile sunt normale la un motor cu 2 pistoane, așa că vibrații mari e ceva relativ și foarte subiectiv. Dacă ție îți place cum merge e OK, dar carburația desincronizată în timp face cilindrii să se ovalizeze - asta am aflat de la service când am făst să verific compresia la a mea, nu e descoperire proprie :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa se ovalizeze ??? nu bag mana in foc ca nu este as dar imi este greu sa cred asa ceva , poate sunt mecanici din aia care au chef de glume

sincronizarea se face periodic , la fiecare schimb de ulei , adica la 12000 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cricul central,suprafata plana, ii luam nivelul, dar nu stiam ca neinsurubata. In cazul asta intra mai mult ulei, nivelul este mai sus. Si nu te supara chiar asa este, ii da un aspect tobei foarte neplacut. Dar daca tu esti multumit ce mai conteaza...

 

Se schimba pistoanele si garniturile la etrier la o perioada de...X km? Daca nu ai scurgeri de ulei si mai consuma un pic de ulei ce inseamna, ca trebuie segmentat? O compresie ar duce la o concluzie? Daca merge bine, trebuie facuta sincronizarea neaparat ?

 

mie nu imi place cum arata motorul stok, asa ca il personalizez, il fac pe placul meu, daca aveam mijloacele necesare poate ca imi faceam un motor cap coada asa cum vreau eu , dar pana atunci sunt innebunit dupa imaginea pe care o are CB-ul meu acum

personal nu imi plac tobele lucioase , simple sau cele din carbon, imi plac motoarele personalizate

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc AdrianB1. Nu pierde foarte mult ulei, cred ca e in limite normale si sunt multumit de cum trage. Problema e, ca nu am mers pe alte CB-uri sa pot face o comparatie. Vibratii cred ca sunt normale, parca un pic mai tari cand e rece motorul. Cumva poti spune si din ce e compus acel kit de ziceai si de unde se poate cumpara, eventual numar repere. In curand schimb uleiul de regula il schimb cam la 6000- 7000 km. O sa fac si o compresie si sincronizarea. Am 12500 km cu ea si nu i-am facut niciodata aceste operatii. Nu stiu cand s-au facut ultima oara de catre vechiul proprietar. De aceea vreau sa le fac eu acum. Nu se vede bine nivelul la lichidul de frana, gemuletul acela e ingalbenit. Unul nou fara TVA este 195 euro. Vreau sa o pastrez inca o vreme si fac eforturi sa fie in conditii bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
cum sa se ovalizeze ??? nu bag mana in foc ca nu este as dar imi este greu sa cred asa ceva , poate sunt mecanici din aia care au chef de glume

sincronizarea se face periodic , la fiecare schimb de ulei , adica la 12000 km

Cilindrii chiar se ovalizează în timp, bielele crează forțe laterale din cauza masei inerțiale mari la turații ridicate. Eu am discutat cu Mihai, inginerul de la Honda (nu cu unul din mecanici) despre asta și am și confirmarea de la un văr care e mecanic profesionist (cu studii de specialitate periodice) de vreo 20 de ani.

 

În manualul original al motocicletei (Owner's manual) sincronizarea se verifică la 12.000 km și se ajustează dacă este necesar. Tot asta scrie și despre cablul de accelerație și nu înseamnă că se schimbă la 12.000 km ci se verifică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

fast_arrow, kitul de reparație capitală a motorului îl găsești doar la Honda. Nu mai știu ce conține în afară de segmenți și pistoane la alte cote, eu am întrebat la service când am fost cu a mea și mi-a povestit atunci, dar am uitat câteva detalii. Oricum nu e un kit propriu-zis cu un anume cod ci un set de piese separate, cu garnituri și ce mai trebuie schimbat când umbli la motor.

 

Geamul de la nivelul lichidului de frână nu se îngălbenește, poate se murdărește un pic dar lichidul e gălbui. Poți să desfaci capacul și să verifici, eventual schimbi și lichidul dacă tot umbli acolo: cu o seringă tragi afară tot ce e în vas, cureți vasul, pui lichid nou și aerisești. Teoretic e bine să faci asta la fiecare 2 ani, practic măcar la 5 ani și tot e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de sincronizat... Ce inseamna si cum se realizeaza! Poti face singur sau mergi pe undeva? Eu am facut vreo 2 schimburi de ulei, si nu am facut lucrul asta niciodata, nici macar n-am auzit de asa ceva. Lamuriri.

Editat de cristian_k83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Il poti face singur cu uneltele potrivite :D Definitia este:

 

Carburettor syncronization is simply the process of adjusting the carburettors so they pass the same amount of fuel/air mixture to each cylinder. This is done by measuring the vacuum produced in each cylinder. Carburettors that are out of sync will result in decreased fuel mileage, increased engine temperature, less than ideal throttle response and higher vibration levels.

 

Pe scurt, la multe masini ai un singur carburator comun care da cantitati egale de amestec in fiecare cilindru, daca ai carburatoare separate per cilindru trebuie sa ai grija sa dea cantitati egale de amestec altfel un cilindru "trage" mai tare si unul mai incet. Ai nevoie de un set de manometre (cu 2 circuite ca sunt 2 cilindri) si se regleaza un surub intre carburatoare. Incalzesti motorul, apoi il opresti, dai jos rezervorul, cuplezi manometrele si pornesti motorul. La relanti trebuie sa ai valori egale pe manometre, altfel invarti surubul de reglaj pana obtii valori egale.

 

Daca ai manometre e simplu de tot, daca nu le ai sau nu sunt precise mergi la un service moto bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cauciucuri folositi pe CB500? Mi-a venit randul sa le schimb (semne de imbatranire dupa 3 ani) si oscilez intre Bridgestone BT45, Michelin PilotActiv si Metzeler Lasertec.

Folosesc motorul in oras pt a merge la serviciu si in weekend pt ture pe Cheia - zic eu destul de agresiv :)

 

Multumesc,

Cristian.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...