Sari la conținut

Probleme R.A.R.


Postări Recomandate

Am un Kawasaki zx6 din 2000, abia achizitionat din Marea Britanie. Motorul este impecabil si pentru ca stiam ca nu am nici o buba-n cap am intrat cu fruntea sus in hala R.A.R.-ului. Am plecat in cateva minute cu coada intre picioare. Am fost refuzat pe motiv ca: roata fata este prea mare, in loc de 120/65 zr17 56W (atat cat prevede tabelul lui pe care nu l-am gasit niciunde) am 120/70 zr17 58W, iar asta nu era singura problema. Mi-a mai spus ca farurile sunt construite pentru circulatia pe stanga (pentru M.B.). Am incercat sa reglez farurile dar ma tem ca are din ce in ce mai multa dreptate... trebuie sa le schimb. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o adresa daca nu chiar cu un cauciuc si un far? :scratch:

Editat de Adizanebono
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu, trebuie doar sa schimbi becul pentru circulatia pe sensul celalalt. Cat despre guma fata, nu prea am auzit de 120/65, dar vezi poate gasesti vreun magazin si cumpara-ti :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu farul asa e, nu ai ce sa-i faci, daca vrei sa fii ok trebuie sa-l schimbi. Despre roata nu stiu ce sa-ti spun, in primul rand uita-te in actele de anglia si vezi cum e trecuta acolo. La mine de ex la RAR , la masina adusa din germ, aveam roti mai mari, altele decat cele originale, si mi le-au trecut in carte la modificari.

Unde ai facut RAR-ul , cumva in Bucuresti?

Daca incerci in alt oras, mai mic s-ar putea sa rezolvi mult mai simplu cu moto asa cum e si fara spaga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu, trebuie doar sa schimbi becul pentru circulatia pe sensul celalalt. Cat despre guma fata, nu prea am auzit de 120/65, dar vezi poate gasesti vreun magazin si cumpara-ti :scratch:

 

Cauciuc am gasit numai nou si nici asa nu am gasit pe stoc ci la comanda. Cauciucul de pe motor este foarte bun, din cauza asta m-ar tenta sa cumpar unu la mana a doua pentru R.A.R.. Iar la faruri problema nu este la intensitate ci la directia in care bat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu farul asa e, nu ai ce sa-i faci, daca vrei sa fii ok trebuie sa-l schimbi. Despre roata nu stiu ce sa-ti spun, in primul rand uita-te in actele de anglia si vezi cum e trecuta acolo. La mine de ex la RAR , la masina adusa din germ, aveam roti mai mari, altele decat cele originale, si mi le-au trecut in carte la modificari.

Unde ai facut RAR-ul , cumva in Bucuresti?

Daca incerci in alt oras, mai mic s-ar putea sa rezolvi mult mai simplu cu moto asa cum e si fara spaga.

 

In actele din Anglia nu scrie nici un fel de dimensiune a cauciucului. M-am uitat pe alte acte ale unor motoare aduse din Germania si Italia si am facut aceeasi constatare... nu este scrisa marimea cauciucurilor.

R.A.R.-ul l-am facut in bucuresti, am platit taxa de aprox 200 ron si apoi am aflat rezultatul. Acum daca ma duc oriunde sa fac R.A.R.-ul nu trebuie sa prezint foile cu care am fost prima data pentru a nu plati din nou taxa?

 

Problema cu farul trebuie rezolvata oricum macar din bun simt si respect pentru participantii la trafic. Dar dimensiunea cauciucului chiar nu mi se pare o asa mare problema(cu toate ca Ing. Dinicutu de la R.A.R. mi-a spus ca modifica parametrii de franare dar nu in avantajul meu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu spun sa ignori sfaturile infantile ca cel de deasupra si sa alegi ceea ce este bine pentru tine in primul rand,ca si pentru ceilalti.

Daca partea cu guma se mai poate ignora(desi Dinicutu stie ce spune..),partea cu farul trebuie rezolvata neaparat.

Oglinzile focalizeaza lumina invers si nu vei mai vedea nimic pe drum,pe linga faptul ca o sa-ti iei numai flashuri de la colegii de trafic din sens opus!

Nu amintesc importanta luminilor la o motocicleta,mai ales in Romania.

Cauta-ti un far sh,sunt destui care aduc piese din Europa si rezolvi problema.

Bafta multa.

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un Kawasaki zx6 din 2000, abia achizitionat din Marea Britanie. Motorul este impecabil si pentru ca stiam ca nu am nici o buba-n cap am intrat cu fruntea sus in hala R.A.R.-ului. Am plecat in cateva minute cu coada intre picioare. Am fost refuzat pe motiv ca: roata fata este prea mare, in loc de 120/65 zr17 56W (atat cat prevede tabelul lui pe care nu l-am gasit niciunde) am 120/70 zr17 58W, iar asta nu era singura problema. Mi-a mai spus ca farurile sunt construite pentru circulatia pe stanga (pentru M.B.). Am incercat sa reglez farurile dar ma tem ca are din ce in ce mai multa dreptate... trebuie sa le schimb. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o adresa daca nu chiar cu un cauciuc si un far? :scratch:

pana faci rost de far (sticla de far) cauta un proprietar binevoitor sa iti imprumute roata fata pentru o zi (la RAR). Masinile care ies din Anglia sunt obligate sa poarte colante speciale pe far in caz contrar pierd asigurarea. Nu cred ca e o solutie in cazul tau. Poti imbratisa vreo vaca nesemnalizata si care traverseaza neregulamentar ca, cainii de la ProTV

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un Kawasaki zx6 din 2000, abia achizitionat din Marea Britanie. Motorul este impecabil si pentru ca stiam ca nu am nici o buba-n cap am intrat cu fruntea sus in hala R.A.R.-ului. Am plecat in cateva minute cu coada intre picioare. Am fost refuzat pe motiv ca: roata fata este prea mare, in loc de 120/65 zr17 56W (atat cat prevede tabelul lui pe care nu l-am gasit niciunde) am 120/70 zr17 58W, iar asta nu era singura problema. Mi-a mai spus ca farurile sunt construite pentru circulatia pe stanga (pentru M.B.). Am incercat sa reglez farurile dar ma tem ca are din ce in ce mai multa dreptate... trebuie sa le schimb. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o adresa daca nu chiar cu un cauciuc si un far? :scratch:

da cand pornesti farul nu ti se aprind amandoua becurile? ca la yamaha r6 sau r1?

 

 

un prieten si-a luat r6 din anglia vara trecuta si nu a avut probleme la RAR nici farul(sau farurile) nu bat aiurea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cand pornesti farul nu ti se aprind amandoua becurile? ca la yamaha r6 sau r1?

 

 

un prieten si-a luat r6 din anglia vara trecuta si nu a avut probleme la RAR nici farul(sau farurile) nu bat aiurea

 

Ba da, se aprind amandoua si in faza scurta si in faza lunga. Iar apropo de trecut R.A.R. fara probleme depinde foarte mult de cine iti face verificarea si ion ce toane este. Spun asta pentru ca un prieten a trecut R.A.R.-ul fara sa porneasca motorul, fara sa semnalizeze, fara sa aprinda vreun far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, se aprind amandoua si in faza scurta si in faza lunga. Iar apropo de trecut R.A.R. fara probleme depinde foarte mult de cine iti face verificarea si ion ce toane este. Spun asta pentru ca un prieten a trecut R.A.R.-ul fara sa porneasca motorul, fara sa semnalizeze, fara sa aprinda vreun far.

 

 

Asta pentru ca prietenul tau s-a dus la RAR sa faca identificare,omologare;astea se fac la RAR,obligatoriu;pentru asta nu trebuie nici macar sa porneasca motorul,care poate fi si nefunctional.Nu e obligatoriu sa-ti faci si verificarea tehnica la RAR.

Nu intelege gresit,nu incurajez trecutul de verificarea tehnica,cu spaga,asta pentru ca iesi in trafic si pui in pericol pe ceilalti participanti la trafic!!!!

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca,la RAR te duci cu autovehicolul/motocicleta,sau ce mai e,obligatoriu pentru identificare si omologare.Nu e obligatoriu sa faci si verificare tehnica la ei,o poti face mai tarziu la orice ITP autorizat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta pentru ca prietenul tau s-a dus la RAR sa faca identificare,omologare;astea se fac la RAR,obligatoriu;pentru asta nu trebuie nici macar sa porneasca motorul,care poate fi si nefunctional.Nu e obligatoriu sa-ti faci si verificarea tehnica la RAR.

Nu intelege gresit,nu incurajez trecutul de verificarea tehnica,cu spaga,asta pentru ca iesi in trafic si pui in pericol pe ceilalti participanti la trafic!!!!

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca,la RAR te duci cu autovehicolul/motocicleta,sau ce mai e,obligatoriu pentru identificare si omologare.Nu e obligatoriu sa faci si verificare tehnica la ei,o poti face mai tarziu la orice ITP autorizat.

 

Suna logic si frumos ceea ce spui tu dar Cartea Tehnica a Vehicolului cine o elibereaza? Prin asta nu vreau sa te contrazic ci pur si simplu ma intereseaza foarte tare subiectul si incerc sa aflu niste detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic RAR-ul are intotdeauna dreptate. De aia in talonul meu la modelul motocicletei este scris FZ6 Fazer, desi ea este FZS 600 Fazer. Nu m-am mai chinuit sa-i explic ca FZ6 a inceput sa se fabrice din 2004. Am lasat-o asa. Cat despre dimensiunile cauciucurilor, la fel, s-ar putea sa aibe dreptate. cauta si tu pe net datele tehnice ale modelului de motocicleta corespunzator anului de fabricatie si siguri o sa gasesti dimensiunile corecte. Daca nu vrei sa schimbi cauciucul cu unul nou si corespunzator (desi nu este foarte scump) roaga pe cineva sa-ti imprumute roata fata doar pentru RAR. Cat despre far, nu esti singurul, au mai fost pe aici patiti cu far de Anglia. Si eu am pe a mea far de Anglia si da, chiar e naspa, cei de pe contrasens sunt orbiti nopatea de faza scurta. Am incercat reglaje si parareglaje si tot nu a iesit treaba cum trebuie. Sper sa nu intampin si eu probleme cand o fi sa-mi fac ITPul in toamna. Cum au mai spus si altii, la RAR fa-ti doar identificarea iar ITP-ul fa-l in alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un Kawasaki zx6 din 2000, abia achizitionat din Marea Britanie. Motorul este impecabil si pentru ca stiam ca nu am nici o buba-n cap am intrat cu fruntea sus in hala R.A.R.-ului. Am plecat in cateva minute cu coada intre picioare. Am fost refuzat pe motiv ca: roata fata este prea mare, in loc de 120/65 zr17 56W (atat cat prevede tabelul lui pe care nu l-am gasit niciunde) am 120/70 zr17 58W, iar asta nu era singura problema. Mi-a mai spus ca farurile sunt construite pentru circulatia pe stanga (pentru M.B.). Am incercat sa reglez farurile dar ma tem ca are din ce in ce mai multa dreptate... trebuie sa le schimb. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o adresa daca nu chiar cu un cauciuc si un far? :scratch:

salut .............problema cu farul l-a costat pe cumnatul meu vreo 300 E pt a monta unele acceptate de RAR ( asta e una noua sau mai rar intanlita pt ca nu prea se aduc din UK ) iar cea cu dimensiunile cauciucului e ceva normal pt romania ..........cred ca toti motociclistii din romania au trecut prin asta .

nu am cu ce sa te ajut imi pare rau .....iti doresc succes !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, se aprind amandoua si in faza scurta si in faza lunga. Iar apropo de trecut R.A.R. fara probleme depinde foarte mult de cine iti face verificarea si ion ce toane este. Spun asta pentru ca un prieten a trecut R.A.R.-ul fara sa porneasca motorul, fara sa semnalizeze, fara sa aprinda vreun far.

atuunci nu ai probleme numa i so trezit lui... ca farurile tale nu bat ca la masina unu mai jos si unu mai sus.bat amandoua la acelasi nivel.

 

Teoretic RAR-ul are intotdeauna dreptate. De aia in talonul meu la modelul motocicletei este scris FZ6 Fazer, desi ea este FZS 600 Fazer. Nu m-am mai chinuit sa-i explic ca FZ6 a inceput sa se fabrice din 2004. Am lasat-o asa. Cat despre dimensiunile cauciucurilor, la fel, s-ar putea sa aibe dreptate. cauta si tu pe net datele tehnice ale modelului de motocicleta corespunzator anului de fabricatie si siguri o sa gasesti dimensiunile corecte. Daca nu vrei sa schimbi cauciucul cu unul nou si corespunzator (desi nu este foarte scump) roaga pe cineva sa-ti imprumute roata fata doar pentru RAR. Cat despre far, nu esti singurul, au mai fost pe aici patiti cu far de Anglia. Si eu am pe a mea far de Anglia si da, chiar e naspa, cei de pe contrasens sunt orbiti nopatea de faza scurta. Am incercat reglaje si parareglaje si tot nu a iesit treaba cum trebuie. Sper sa nu intampin si eu probleme cand o fi sa-mi fac ITPul in toamna. Cum au mai spus si altii, la RAR fa-ti doar identificarea iar ITP-ul fa-l in alta parte.

si atunci Sradul meu de 600 are 274 de kg?is niste fraieri aia.si are numa 100 de cai?si trebuia sa aiba 110.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna logic si frumos ceea ce spui tu dar Cartea Tehnica a Vehicolului cine o elibereaza? Prin asta nu vreau sa te contrazic ci pur si simplu ma intereseaza foarte tare subiectul si incerc sa aflu niste detalii.

 

Deci:Cartea de Idetitate a vehicolului ti-o elibereaza RAR-ul;in ea se trec datele,adica serie cadru,tip,an fabricatie,etc=IDENTIFICARE.

Talonul il primesti de la Politia Rutiera,la el se ataseaza verificarea tehnica,necesara pentru punerea in circulatie a vehicolului pe drumurile publice.Daca tu vrei sa faci doar identificare la RAR,nu te obliga nimeni sa faci si verificare tehnica.Nu tine de competenta RAR-ului sa verifice daca ai sau nu verificare tehnica,nu esti in trafic!

Sunt doua chestii diferite;RAR-ul face verificari tehnice,doar pentru ca e autorizat,la fel ca orice statie ITP.

Dar,logic,daca te duci la RAR cu o motocicleta care nu porneste,nu e nici o problema,tu faci identificare,adica,trebuie sa corespunda datele din acte cu vehicolul! Starea tehnica,doar cand esti in trafic!Sper ca am fost explicit.

Succes!

 

Suna logic si frumos ceea ce spui tu dar Cartea Tehnica a Vehicolului cine o elibereaza? Prin asta nu vreau sa te contrazic ci pur si simplu ma intereseaza foarte tare subiectul si incerc sa aflu niste detalii.

 

Deci:Cartea de Idetitate a vehicolului ti-o elibereaza RAR-ul;in ea se trec datele,adica serie cadru,tip,an fabricatie,etc=IDENTIFICARE.

Talonul il primesti de la Politia Rutiera,la el se ataseaza verificarea tehnica,necesara pentru punerea in circulatie a vehicolului pe drumurile publice.Daca tu vrei sa faci doar identificare la RAR,nu te obliga nimeni sa faci si verificare tehnica.Nu tine de competenta RAR-ului sa verifice daca ai sau nu verificare tehnica,nu esti in trafic!

Sunt doua chestii diferite;RAR-ul face verificari tehnice,doar pentru ca e autorizat,la fel ca orice statie ITP.

Dar,logic,daca te duci la RAR cu o motocicleta care nu porneste,nu e nici o problema,tu faci identificare,adica,trebuie sa corespunda datele din acte cu vehicolul! Starea tehnica,doar cand esti in trafic!Sper ca am fost explicit.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te-as sfatui sa ii ceri marelui Dinicutu sa iti testeze cum bat farurile inainte sa le schimbi. Iti garantez ca nu are cu ce sa le testeze. Spune-i sa le testeze si sa iti dea o hartie prin care sa certifice ca in urma testelor farurile tale bat aiurea. Nimeni in tara asta nu are aparatura necesara pentru a testa franarea, noxele si elementele de suspensie/directie la o motocicleta de faruri nici nu mai vorbesc. Nu stiu sigur daca pe dinotest se poate verifica franarea dar nu cred.

Pentru treaba cu cauciucul e mai simplu ca imprumuti o roata de la cineva cat te prezinti la rar.

Succes ca pe mine au inceput sa ma calce rau de tot pe sireturi aia de la rar. Cand nu au de sa se ia se iau de cauciucuri si de faruri. In schimb daca te duci cu lantul, etrierele, furca, amortizorul spate si alte elemente schimbate si care te pun cu adevarat in pericol ei nici nu isi dau seama.

Ori fac treaba ca lumea ori anuleaza RAR-ul pentru motociclete. Habar nu au cum arata o motocicleta dar au gasit de ce sa se ia de cauciucuri. Asta e cerut spaga pe fata si chestia asta se intampla numai in buc. In alte judete te lasa in pace constienti ca nu au cum sa verifice cum trebuie o motocicleta. In Buc. inventeaza probleme ca sa isi justifice salariul maestrul Dinicutu.

Sper sa avem timp vara asta sa le facem o vizita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te-as sfatui sa ii ceri marelui Dinicutu sa iti testeze cum bat farurile inainte sa le schimbi. Iti garantez ca nu are cu ce sa le testeze. Spune-i sa le testeze si sa iti dea o hartie prin care sa certifice ca in urma testelor farurile tale bat aiurea. Nimeni in tara asta nu are aparatura necesara pentru a testa franarea, noxele si elementele de suspensie/directie la o motocicleta de faruri nici nu mai vorbesc. Nu stiu sigur daca pe dinotest se poate verifica franarea dar nu cred.

Pentru treaba cu cauciucul e mai simplu ca imprumuti o roata de la cineva cat te prezinti la rar.

Succes ca pe mine au inceput sa ma calce rau de tot pe sireturi aia de la rar. Cand nu au de sa se ia se iau de cauciucuri si de faruri. In schimb daca te duci cu lantul, etrierele, furca, amortizorul spate si alte elemente schimbate si care te pun cu adevarat in pericol ei nici nu isi dau seama.

Ori fac treaba ca lumea ori anuleaza RAR-ul pentru motociclete. Habar nu au cum arata o motocicleta dar au gasit de ce sa se ia de cauciucuri. Asta e cerut spaga pe fata si chestia asta se intampla numai in buc. In alte judete te lasa in pace constienti ca nu au cum sa verifice cum trebuie o motocicleta. In Buc. inventeaza probleme ca sa isi justifice salariul maestrul Dinicutu.

Sper sa avem timp vara asta sa le facem o vizita.

eu din proprie experienta iti spun ca nu au nimic farurile lui bat regulamentar...un prieten si-a adus r6 din anglia si sistemu de faruri ii cam acelasi si nu are probleme nici pe mine nu ma deranjeaza daca sunt in fata lui etc...

pur si simplu la prins intr-o zi mai proasta pa ala destept care zice da sau nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau pur si simplu mergi din nou si zici ca ai schimbat farul, daca intr-adevar nu are cum verifica te va crede pe cuvant, iar daca e asa cum zice cineva mai sus si bat ok, si are cum verifica, tot tu castigi.

Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:Cartea de Idetitate a vehicolului ti-o elibereaza RAR-ul;in ea se trec datele,adica serie cadru,tip,an fabricatie,etc=IDENTIFICARE.

Talonul il primesti de la Politia Rutiera,la el se ataseaza verificarea tehnica,necesara pentru punerea in circulatie a vehicolului pe drumurile publice.Daca tu vrei sa faci doar identificare la RAR,nu te obliga nimeni sa faci si verificare tehnica.Nu tine de competenta RAR-ului sa verifice daca ai sau nu verificare tehnica,nu esti in trafic!

Sunt doua chestii diferite;RAR-ul face verificari tehnice,doar pentru ca e autorizat,la fel ca orice statie ITP.

Dar,logic,daca te duci la RAR cu o motocicleta care nu porneste,nu e nici o problema,tu faci identificare,adica,trebuie sa corespunda datele din acte cu vehicolul! Starea tehnica,doar cand esti in trafic!Sper ca am fost explicit.

Succes!

Deci ca sa faci ITP-ul la orice alta statie de itp iti trebuie cartea de identitate romaneasca, si cum nu o ai primul itp il faci obligatoriu la RAR.

Ca sa faci identificare trebuie obligatoriu sa ai ITP valabil, si motorul/masina trebuie sa indeplineasca cerintele necesare circularii pe drumuri publice.

Eu am vazut de 2 ori la RAR cum au fost respinse masini pe motive tehnice, masini care venisera doar pt identificare (aveau itp valabil) . Una era in acte trecuta cu injectie si omu ii pusese carburator, iar alta era trecuta 4x4 cand defapt nu mai era decat 2x4 (cred ca-i schimbase cutia). Dpdv al seriilor masinile nu aveau probleme. Desi proprietarii au facut scandal pe tema asta ing sef de acolo, dupa ce s-a consultat la tel cu cineva a motivat ca Identificarea se elibereaza in vederea inmatricularii automobilului pt circulatia pe drumuri publice si automobilele respective nu corespund dpdv tehnic.

 

 

sau pur si simplu mergi din nou si zici ca ai schimbat farul, daca intr-adevar nu are cum verifica te va crede pe cuvant, iar daca e asa cum zice cineva mai sus si bat ok, si are cum verifica, tot tu castigi.

Are cum verifica si e chiar f simplu, e suficient sa aprinda farul si sa-l indrepte spre un perete, sau chiar sa puna o foaie de hartie in fata si se va vedea imediat daca farul e construit pt circulatie pe dreapta sau pe stanga. Pentru circulatia pe dreapta farul lumineaza mai mult pe partea dreapta decat pe stanga.(ca in poza atasata)

Nu sunt sigur dar presupun ca e acoperit de lege sa te respinga pe motivul asta chiar daca nu are vreun aparat specializat.

post-334-1234213278_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar farul bate usor stanga, deci este pentru circulatia pe stanga. Testul facut de Dinicutu la R.A.R. a fost facut cu o foaie de hartie. In privinta farului are prefecta dreptate dar incerc sa aleg din aproape in aproape cea mai buna varianta si totodata cea mai ieftina... schimb becurile intre ele, schimb lupele si poate se mai poate face ceva pana la a da 300 euro pe un far nou.

Va multumesc pentru sugestii si colaborare!

Editat de Adizanebono
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ca sa faci ITP-ul la orice alta statie de itp iti trebuie cartea de identitate romaneasca, si cum nu o ai primul itp il faci obligatoriu la RAR.

Ca sa faci identificare trebuie obligatoriu sa ai ITP valabil, si motorul/masina trebuie sa indeplineasca cerintele necesare circularii pe drumuri publice.

Eu am vazut de 2 ori la RAR cum au fost respinse masini pe motive tehnice, masini care venisera doar pt identificare (aveau itp valabil) . Una era in acte trecuta cu injectie si omu ii pusese carburator, iar alta era trecuta 4x4 cand defapt nu mai era decat 2x4 (cred ca-i schimbase cutia). Dpdv al seriilor masinile nu aveau probleme. Desi proprietarii au facut scandal pe tema asta ing sef de acolo, dupa ce s-a consultat la tel cu cineva a motivat ca Identificarea se elibereaza in vederea inmatricularii automobilului pt circulatia pe drumuri publice si automobilele respective nu corespund dpdv tehnic.

 

 

 

Nu stiu ce sa spun,cand eu am facut,anul trecut,in Bucuresti,cursul de inspector autorizat ITP,asa era legea.S-o fi schimbat intre timp,nu intru in polemici,dar de atunci,am mai dus vreo 4-5 motociclete la RAR,pe platforma,care nu erau in stare functionare si au primit Carte de Identitate.Stau si ma intreb,insa,cand vii cu masina/moto,de afara,pe platforma,radiata din circulatie,cu acte straine,cum iti face RAR verificare tehnica fara sa faca prima si prima data identificare?Cum adica sa faca prima data ITP?Poate e o masina furata,nu trebuie sa o identifice intai?Iar ceea ce ai vazut tu la RAR si ai exemplificat mai sus,necesita OMOLOGARE,nu IDENTIFICARE,si este cu totul si cu totul altceva!!!!

Si,ca sa faci ITP-ul la orice alta statie,iti trebuie CI a vehicolului,eliberata de RAR,in urma IDENTIFICARII,adica vehicolul trebuie sa corespunda datelor trecute in BRIEF sau cum s-o chema cartea in limba tarii de unde ai adus-o:serie cadru,motor,cap. cilindrica,dimensiune-lungime,latime-,dotari,etc!!!Verificare tehnica inseamna ca vehicolul trebuie sa corespunda circulatiei pe drumurile publice,conform legislatiei in vigoare.Poti sa faci CI azi si ITP peste doi ani,cand esti sigur ca auto/moto e in stare tehnica satisfacatoare din punct de vedere legal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu masina la RAR(adusa din germ, nu inmatriculata aici) sapt trecuta si ordinea operatiunilor a fost exact asa cum am spus , adica intai a verificat-o tehnic si apoi s-au uitat si au pozat seriile. Ordinea asta nu stiu daca e specificata pe undeva prin lege, probabil ca o fac cum le vine lor mai usor.

Totusi daca te duci la RAR ca sa-ti obtii certificatul de autenticitate ( necesar la prima inmatriculare sau la schimbarea proprietarului) iti va cere itp-ul ca altfel nu-ti face identificarea.

Nu am confundat notiunea de omologare cu cea de identificare, masinile de care ziceam venisera pt identificare, avand itp-ul valabil nu au stat sa le verifice amanuntit dar cand au ridicat capota pt a citi seriile au observat imediat neconcordantele.

Nu spun ca nu se poate trece de itp sau identificare RAR cu un motor nefunctional , ca doar traim in Romania....., stiu eu personal statie ITP care nici macar seriile nu le verifica cand te duci sa-ti faci itp-ul la motor......, da nu e in Bucuresti :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...