Hadess Postat Decembrie 9, 2003 Share Postat Decembrie 9, 2003 am auzit la speed nu se foloseste ambreiajul pt schimbarea vitezelor. e adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaniac1 Postat Decembrie 9, 2003 Share Postat Decembrie 9, 2003 Unele motoare speed pot avea sisteme electronice de imbunatatire a reprizelor prin eliminarea timpului necesar folosirii ambreiajului. Campionul Pascota din CNM avea asa ceva pe R6 lui de curse. Stiu doar ca nu e ieftin si necesita o oarecare acomodare. La motoarele de serie se poate schimba fara ambreiaj dar nu e sanatos pt motor... Poate ma insel si ma corecteaza colegii motoristi de pe-aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Decembrie 10, 2003 Share Postat Decembrie 10, 2003 Unele motoare speed pot avea sisteme electronice de imbunatatire a reprizelor prin eliminarea timpului necesar folosirii ambreiajului. Campionul Pascota din CNM avea asa ceva pe R6 lui de curse. Stiu doar ca nu e ieftin si necesita o oarecare acomodare. La motoarele de serie se poate schimba fara ambreiaj dar nu e sanatos pt motor... Poate ma insel si ma corecteaza colegii motoristi de pe-aici... Ai perfecta dreptate se poate da nu se simte bine cand o faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MauS Postat Decembrie 10, 2003 Share Postat Decembrie 10, 2003 Io am schimbat shi la simson...totul e in functie de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fox Postat Decembrie 11, 2003 Share Postat Decembrie 11, 2003 io la enduro folosesc numa' la pornire din loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto_fan Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 in sus: fara ambreiaj in jos: numai cu ambreiaj. risc de avarii majore in cutie si motor ceva practica si schimbarea fara ambreiaj merge mai uns decat cu ambreiaj in principiu nu cred ca este un procedeu rezervat motocicletelor de viteza, ba chiar motocicletelor, intr-o vreme schimbam si la dacie fara ambreiaj. s-a discutat "vis-a-vis" pe forum acest subiect, destul de intens Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 cutiile sincronizate, sint facute ca la o anumita turatie, sa poata fi schimbate dintr-o viteza in alta fara ambreiaj. (n mii de ture dai a x-a). in general mere la masinile de curse, dar motocicletele probabil au toate cutii de genu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bob Postat Decembrie 14, 2003 Share Postat Decembrie 14, 2003 la orice masina am incercat merge treaba asta. este o anumita turatie la care pinioanele se "pupa" bine intre ele si nu mai este nevoie de ambreiaj. am observat ca si la motor e la fel, dar nu la turatii prea mari. la al meu merge pe la 3000 de ture. daca nu sunt acolo, nu pot schimba...e blocat schimbatorul. daca nu stii sa faci asta, mai bine nu o faci fiindca este periculos pentru cutie, si daca o faci la viteze mari poti sa blochezi roata spate ceea ce nu e bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ttx Postat Decembrie 15, 2003 Share Postat Decembrie 15, 2003 Daca se monteaza pe motor un quick shifter sau un power shifter se pot schimba vitezele fara ambreiaj , dar smecheriile astea costa.....si nu putin!!! Cel mai sanatos pt. cutie e sa folosesti ambreiajul ca e Sfant . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan0418 Postat Ianuarie 16, 2004 Share Postat Ianuarie 16, 2004 Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!! A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata ! Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Ianuarie 16, 2004 Share Postat Ianuarie 16, 2004 Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!! A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata ! Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme! Nu ti se pare prea multa concentrare si zgomot mult pentru nimic? Va e greu sa trageti de ambreaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan0418 Postat Ianuarie 17, 2004 Share Postat Ianuarie 17, 2004 Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!! A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata ! Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme! Nu ti se pare prea multa concentrare si zgomot mult pentru nimic? Va e greu sa trageti de ambreaj? Domnule Andrei daca va deranjaza discutia noastra, puteati sa ocoliti aceasta tema. Dar nu, dvs ati intrat aici si nici macar nu stiti cum se numeste acel "ambreaj". Vreau sa va fac cunoscut faptul ca se numeste ambreiaj, iar la actionarea acelei manete au loc o serie intreaga de procese. "Ambreiajul cu un disc", spre exemplu, care este si cel mai raspandit la motoare in general se compune din urmatoarele : volantul motorului, fixat pe arborele cotit, discul (fixat pe butucul cu caneluri), prevazut cu garnituri confectionate din materiale de frictiune(tesatura de asbest impregnata cu un liant); arborele primar( cu caneluri) al cutiei de viteze pe care se deplaseaza discul si placa de presiune, pe care preseaza in continuu o serie de arcuri (pentru a tine presat permanent pe volant discul cu garnituri, realizandu-se "ambreierea"). Un sistem de leviere, actionate de pedala sau maneta prin intermediul rulmentului de presiune comprima arcurile pentru a lasa liber discul cu garnituri, realizandu-se astfel "debreierea". Arborele primar se sprijina pe volant prin intermediul rulmentului cu bile. Ori ce piesa in miscare are un "Timp Mediu de Buna Functionare" care se traduce prin conceptul de Fiabilitate si reprezinta raportul dintre timpul total de functionare a unui numar de produse si numarul total de defectari inregistrat in timpul prescris. Asadar cu cat dvs actionati de mai multe ori abreiajul in mod inutil ii reduceti din durata de viata ! In speranta ca dvs cunoasteti toate acestea si ca veti stii cand sa actionati ambreiajul si cand nu! Va doresc cati mai multi kilometri cu piesa de care dispuneti! Va mai doresc sa nu ajungeti niciodata pe mana unui mecanic care face reparatiile dupa ureche! In speranta ca lectia de mecanica a fost fructuasa pentru toti ce interesati ca doresc :sosea uscata!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Ianuarie 18, 2004 Share Postat Ianuarie 18, 2004 mama, ce v-ati incins. ca idee, din cite stiu eu, schimbarea vitezelor fara ambreiaj se realizeaza atunci cind vrei sa cistigi timp, nicidecum ca sa protejezi ambreiaju. si mi se pare foarte cul so, discutia e interesanta. punct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 19, 2006 Share Postat Iunie 19, 2006 cutiile sincronizate, sint facute ca la o anumita turatie, sa poata fi schimbate dintr-o viteza in alta fara ambreiaj. (n mii de ture dai a x-a). in general mere la masinile de curse, dar motocicletele probabil au toate cutii de genu asta. la marea majoritate a motocicletelor, cutiile NU sunt sincronizate........nu stiu cum e la cele de viteza, dar, cele mai vechi nu prea au sincroane in cutie!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto+ Postat Iunie 19, 2006 Share Postat Iunie 19, 2006 Ori ce piesa in miscare are un "Timp Mediu de Buna Functionare" care se traduce prin conceptul de Fiabilitate si reprezinta raportul dintre timpul total de functionare a unui numar de produse si numarul total de defectari inregistrat in timpul prescris. Asadar cu cat dvs actionati de mai multe ori abreiajul in mod inutil ii reduceti din durata de viata ! Topicul a mai fost. In dorinta de a-si menaja motoarele, multi evita aceasta tehnica. Eu (am mai spus asta, dec n-am evoluat de-atunci) o folosesc numai in sus, si numai de la a trea in sus. Merge si de la a doua la a treia, dar mi-e tarsha... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comos Postat Iunie 19, 2006 Share Postat Iunie 19, 2006 oricum cred ca trebuie sa te pricepi oleak , adica daca esti incepator mai bine folosesti ambreiajul ..... am auzit si eu treaba asta pe la tete prin univers moto da nu prea stiam cu ce se mananca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat Iunie 19, 2006 Share Postat Iunie 19, 2006 eu skimb fara nici cea mai mica problema astfel: in sus nu-i dau timp motorului sa se relaxeze, comit toate cele 3 miscari in acelasi timp (eliberez putin acceleratia, trag ambreiaj si ridic levierul skimbatorului). conditia e clara: nu las motorul sa-si revina, sa scada in ture si nu apuca sa aibe o viteza de rotatie mai mica decat a cutiei (antrenata de roata spate). in jos la fel sau cu sprit (daca am apucat sa trag ambreiajul si motorul a ajuns la relanti, dau un sprit si apas pedala, apoi las ambreiajul treptat) dupa un timp devine reflex si toate merg snur. de multe ori am auzit cloncanit de cutii de viteze la baietii care trag de ele prin oras si care dau vina pe producatorul idiot care au pus o cutie proasta pe un motor atat de bun ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rmg Postat Iunie 20, 2006 Share Postat Iunie 20, 2006 Nu va faceti probleme ca schimbati in sus fara ambreiaj (in afara de prima treapta), atata timp cat va pricepeti s-o faceti. In jos, intotdeauna cu ambreiaj + sprit din acceleratie. Poti si in jos sa bagi fara, insa trebuie ori sa fie turatia foarte mica, ori sa-i dai un sprit foarte scurt dar risti sa te zdruncine daca n-o nimeresti! In sus totul e de sincronizare acceleratie cu schimbat treapta. In acelasi stil e gandit si quick shifter-ul! Taie alimentarea pt o fractiune de secunda la actionarea schimbatorului. Oricum ai da-o, sa schimbi fara ambreiaj pe acceleratie e mult mai rapid decat cu actionarea ambreiajului, mai comod si nu cred ca risti nimic! Mai ales ca n-ai sincroane pe trepte (parca doar 1 are). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OLY Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 quick shifter sau sinucide ce face? de ce sa strangi ambreiaju mai bine faci k mine si in 3 luni dai sute de euro pe cutie sau ......mai rau sanataTE.....levieru ala nu e cu scop decorativ p mea FOLOSITI-L !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jardi Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 1,2,3-a cu ambreiaj (la primele trepte daca nu esti la turatia optima ,agata) ,4,5,6 fara ambreiaj ,doar cu relaxarea acceleratiei pt scurt timp. Trecere din treptele superioare in inferioare,asta pana la a 3-a,frane de motor,merge si fara ambreiaj ,dar cel mai indicat si mai sanatos pt motor folosesc ambreiaj. Cel putin la ce conduc eu,si fara sa omor motorul sau sa se auda ceva sunete suspecte in cutie. de multe ori am auzit cloncanit de cutii de viteze la baietii care trag de ele prin oras si care dau vina pe producatorul idiot care au pus o cutie proasta pe un motor atat de bun ! Cred ca nu te referi la sunetul care se aude cand bagi 1-a dupa ce ai rulat cu ea si ai fost oprit (fara sa opresti motorul),bineinteles ca ai fost pe neutru, si vrei sa continui drumul (ex: semafor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haptz_si_eu Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 da e adevarat ,de la 1 la 6 dar invers se foloseste si inca mult insotit si de un spritz din inferioara in superioara DA doar daca iei o idee mina din gaz din superioara in inferioara nu numai ca stringi ambreajul dar mai inaintemai dai si un spritz depinde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator alexman Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 Ce? La semafor tu o lasi la punctul mort? Din superior in inferior, din punct de vedere tehnic, e indicat si la masini trecerea sa o faci cu dubla debra(e)iere. Cam asta e procedeul pe care colegii de forum incearca sa il explice spunand ca din superior in inferior baga cu spritz cand apasa putin ambreiajul. 1,2,3-a cu ambreiaj (la primele trepte daca nu esti la turatia optima ,agata) ,4,5,6 fara ambreiaj ,doar cu relaxarea acceleratiei pt scurt timp. Trecere din treptele superioare in inferioare,asta pana la a 3-a,frane de motor,merge si fara ambreiaj ,dar cel mai indicat si mai sanatos pt motor folosesc ambreiaj. Cel putin la ce conduc eu,si fara sa omor motorul sau sa se auda ceva sunete suspecte in cutie. Cred ca nu te referi la sunetul care se aude cand bagi 1-a dupa ce ai rulat cu ea si ai fost oprit (fara sa opresti motorul),bineinteles ca ai fost pe neutru, si vrei sa continui drumul (ex: semafor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 (editat) Ce? La semafor tu o lasi la punctul mort? Din superior in inferior, din punct de vedere tehnic, e indicat si la masini trecerea sa o faci cu dubla debra(e)iere. Cam asta e procedeul pe care colegii de forum incearca sa il explice spunand ca din superior in inferior baga cu spritz cand apasa putin ambreiajul. Scuze ca ma bag, dar dubla debraiere se foloseste la camioane, si se face asa: Apesi Ambreiaj ScosPeLiber Lasi ambreiaj In cazul in care schimbi in inferioara, dai spritz scurt Apesi Ambreiaj Bagi urmatoarea viteza. In cazul motoarelor, doar de la 1 la 2 sau invers poti face asa ceva, pt. ca 3-6 nu trec direct prin neutru. Eu am auzit de treaba asta cu schimbatul fara ambreiaj aici, pe forum, intr-o discutie anterioara pe tema asta. Am incercat toate variantele posibile pe Mimi din poza si acum folosesc asa: N->1->2 NUMAI CU ambreiaj ! 2->3 in functie de demaraj, daca e in forta si trec de 7-8000 de ture, ambreiaj, daca nu, fara (2->3 fara ambreiaj la turatii mari smuceste de pleaca motoru de sub tine, iar 1>2 in conditiile astea chiar te lasa pe jos) 3->6 FARA, prin metoda pauza sau reducere f scurta gaz 6->1 NUMAI CU AMBREIAJ, se poate si fara, mi-a iesit de cateva ori, la turatii f mici (<3500) dar daca nu-ti iasa sau incerci la >4000 fara sa stii ce faci ==> o sa ai niste pinioane in cutie ca batranii de 80 de ani, care nu au pensia destul de mare ca sa mearga la laboratorul dentar... Editat August 18, 2006 de WildPuppy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strut Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 pentru incepatori...ca sa stapaniti tehnicile astea de schimbare fara ambreiaj,recomand, pt. inceput apasarea ambreiajului la trei sferturi, dupa aia juma` si tot asa.Pe parcurs o sa va prindeti.Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WildPuppy Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 pentru incepatori...ca sa stapaniti tehnicile astea de schimbare fara ambreiaj,recomand, pt. inceput apasarea ambreiajului la trei sferturi, dupa aia juma` si tot asa.Pe parcurs o sa va prindeti.Bafta. O idee foarte buna ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.