Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

Dat fiind faptul ca nu exista un astfel de topic pt o motocicleta atat de laudata, am luat initiativa.

Ce parere aveti despre acest model de la Honda? Mai ales dupa VFR-ul 800 dupa '98, cu injectie controlata electronic, VTEC.

Care a avut sau s-a dat cu asfel de motoare, sa bage o parere despre cum se prezinta motocicleta in realitate. Si mai misto ar fi o comparatie intre modelul VFR750 pana in '98 si modelul dupa '98 VFR800. Sa nu mai vorbim de ala din 2002, cu ABS.

In schimb, ce e groaznic la modelele VFR: PRETUL! si noi si SH sunt ff. scumpe.

In rest, numai cuvinte de lauda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motoreta este superba. Inca nu am, dar stau cu creierul la ea si as vrea sa achizitionez una in iarna. Probabil va fi un vfr750 deoarece, intr-adevar, pretul este ridicat chiar si la sh. In rest am auzit ca motoarele sunt foarte fiabile.

Numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aoleoooo fratilor suntetiiii de ai mei eu vreu sa imi cumpar unul de la un prieten (vfr750)

 

cuvinte de LAUDA ce mai poti zice de un astfel de motor ca e aproape perfect

te duce si de aduce oricat de lung ar fi drumul si sa nu mai vorbim ca daca tragi de el il eau draci de la ture foarte mici pe cuvant cu treapta a 6 la 50 km/h si tragi de acceleratie si placa glont spunetimi voi ce motor de acceasi generatie mai e asa ?

 

 

diferente intre 750 si 800 e ca 750 are transmisea pe pinioane si 800 pe lant dar in rest nu sunt mari diferente

 

dai si voi cu parerea de acest motor

post-7966-1135126887_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu treapta a 6 la 50 km/h si tragi de acceleratie si placa glont spunetimi voi ce motor de acceasi generatie mai e asa ?

dai si voi cu parerea de acest motor

 

 

VFR este aproape de motocicleta "ideala" pt. "calea de mijloc". Proverbiala este fiabilitatea motorului, 150.000 km FARA reparatii sint ceva obisnuit, evident daca-l respecti! Nu pleaca glont intr-a 6-a de la 50km/h, pt. ca n-are cilindree suficienta si nici cuplu motor mare la turatii joase. Daca vrei sa te tina mult motorul nici nu te-as sfatui sa faci asa ceva ! Noul model cu tehnologie VTEC inceraca oarecum sa suplineasca aceasta problema, dar din rahat nu faci bici, cilindreea ramine baza! Eu am trecut la 1000cc tocmai din acest motiv, dar cind va apare un VFR de 1000cc, sint deja abonat :friends: Nu cred ca exista un concept tehnic mai fiabil decit acest V4 ! VFR-ul meu l-am vandut cu 93.000 km la bord, si n-am avut nici o reparatie la motor! Este clar ca ma voi reintoarce la el .

:friends: :baldy: :baldy:

 

Bafta "tutulor " :friends:

Editat de FZS1000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"diferente intre 750 si 800 e ca 750 are transmisea pe pinioane si 800 pe lant dar in rest nu sunt mari diferente" :friends: m-ai pierdut!!!

Transmisia finala e pe lant la amandoua.

 

Vis-a-vis de cilindree eu n-as spune ca e mica iar VTEC-ul suplineste exact unde-i problema la cilindreea mica: la regimuri de turatie joase. Iar cand deschide a 2-a axa valvele incepe veselia.

Intamplarea face ca in noul nr. MotoLife baietii de acolo(FELICITARI! :friends: ) vorbesc de VFR-ul 800 din 2006, care cica e mai al draq ca toate modelele anterioare!

Din ce zic ei pe acolo, se pare ca varianta initiala de 800 era violent cand se deschidea al2-lea rand de supape si putea surprinde pilotul, pe la vreo 6800 de ture. Mai ales daca era pe vreo curba, inclinat, putea rupe aderenta. La asta din 2006 au rezolvat problema, scazand turantia la care se deschid supepele si din managementul injectiei.

Modelul 800, fata de 750, am vazut ca a mai slabit: de la vreo 235kile la gol a cazut pe la vreo 213kile la gol. Ala vechi era destul de greu de manevrat pe loc, din cauza greutatii.

Parerea mea e ca cilindreea de 800 e numai buna la un touring sportiv, cu 106CP si un cuplu disponibil de foarte jos. Consum mai mic, greutate mai mica, configuratie in V, VTEC, pozitie de condus super. Eu cred ca vor sa mentina VTEC-ul la modelul asta si daca ar urca mai sus cilindreea ar avea probleme cand ar intra la joaca toate supapele, probabil ca ar fi mai greu de controlat. In plus, viteza maxima de 235km/h parca, mi se pare ca la un touring e prea buna. Alea-s varfuri pe care le prinzi doar in anumite conditii, in rest nu prea folosesti toata viteza pe care o poate dezvolta motorisca. Vrei viteza mai mult timp, te orientezi catre alta motorisca.

@FZS1000: da si tu mai multe detalii despre cum se conducea VFR-ul 750: cum era in oras, la viteza mare, la drum lung, consum oras/afara, etc. Poate intra si cineva care are VFR-ul de 800 si asa ne formam o parere.

Insa inca nu-mi vine sa cred pretul unui VFR 800 cu ABS nou din 2005: parca vreo 10mii si ceva de euroi CIP, mi se pare ca pe acolo e si CBR-ul de 1000!!!

 

Craciun Fericit tuturor!!! Sa ne vedem cu bine la anul si fara evenimente! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

"diferente intre 750 si 800 e ca 750 are transmisea pe pinioane si 800 pe lant dar in rest nu sunt mari diferente" :friends: m-ai pierdut!!!

Transmisia finala e pe lant la amandoua.

 

VTEC-ul suplineste exact unde-i problema la cilindreea mica: la regimuri de turatie joase. Iar cand deschide a 2-a axa valvele incepe veselia.

 

 

 

@RMG, baiatul se referea la lantul de distributie, nu la cel de transmisie, si are dreptate !

 

VTEC-ul NU suplineste lipsa de cilindree, crede-ma, l-am testat.

 

In rest, numai cuvinte de lauda la toate capitolele.

Editat de FZS1000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@RMG, baiatul se referea la lantul de distributie, nu la cel de transmisie, si are dreptate !

 

VTEC-ul NU suplineste lipsa de cilindree, crede-ma, l-am testat.

 

In rest, numai cuvinte de lauda la toate capitolele.

 

Salutare si iertare de poate, off topic

 

Da' XX ul ce are frate ? cbr 1100 XX superblackbird?

 

Ca tot ati amintit de el mai sus

 

Daca ar avea ABS ar papa vfr ul ?

 

Din ce "stiu" vfr ul e plin de tehnologie, l am vauzut la 200 cu 2 persoane si n avea nici o jena .

 

Iar XX ..n are abs :friends:

 

 

Mulutmesc

 

alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VTEC-ul suplineste exact unde-i problema la cilindreea mica: la regimuri de turatie joase. Iar cand deschide a 2-a axa valvele incepe veselia.

 

1. Ambele axe se invart tot timpul. Sistemul care permite deschiderea preferentiala a supapelor este hidraulic. Motorul nu are culbutori, cama apasand pe o "galetusa" (en. bucket type lifters) care acopera varful supapei. In galetusa exista un mic distantier actiunat hidraulic. Cand nu exista presiune, distantierul este impins lateral de un arc, si apasarea camei nu se trimite valvei. In turatii, presiunea uleiului impinge distantierul la locul lui si apasarea camei se transmite valvei.

Sistemele fara culbutori controlate hidraulic nu sunt noi. BMW-ul foloseste "galetuse" hidraulice din '91 (incepand cu motorul M42 de pe E30 a.k.a. ursuletul 318is) pentru a elimina reglajul valvelor.

Cateva detalii pentru VFR 800 din 2002 aici.

 

2. Versiunea de VTEC montata pe VFR are ca scop declarat cuplu mai bun la turatii joase. Dar multi spun ca motorul e mai slab ca cel fara VTEC, si ca scopul real a fost consumul si reducerea noxelor.

 

3. Nu am avut VFR, dar am un prieten francez care a avut multe motoare inclusiv VFR. Nu mai stiu ce model exact (avea VTEC), dar nu a fost multumit deloc. Zicea ca rupe la turatii mari, dar ca nu era deloc flexibila pe drumuri serpuite sau la munte. Omu' are peste 40 de ani si e pasionat de touring, si se plangea ca la drumuri de cateva sute de km il omora la spate. Acum are un FJR si e super incantat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@bruce: nu te credem daca nu dai mai multe detalii!! ce modele ai avut, cum se comportau pe sosea/oras, consumuri, pozitie condus, cum e cu vantul la viteze mari, etc! :D

poti sa crezi ce spune omul,si eu am la activ 3bucati vfr,modele rc 36,primul era din 90,al doilea din 93,modelul din anul asta e din 95.Sunt super multumit de vfr.Daca ai ambitii sportive atunci ia-ti motor mai usor si mai nervos dar,nu cred ca exista model mai fiabil si mai comod la clasa 750 decat vfr .Vit. maxima aprox.235-240,consum 4-6litri.probleme(o data am schimbat un releu de incarcare,in rest....Nimic)Am avut motoare mai tari(Xx,gsx-r,cbr,r6,r1),dar vfr-ul ramane pt mine prima iubire :peace: :ok:

post-2960-1136840985_thumb.jpg

post-2960-1136841227_thumb.jpg

post-2960-1136841313.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dai seama ca glumesc, normal ca-l cred! Daca ar fi singurul care ar spune asta, poate m-as mai gandi, dar asa.... Incercam sa-l trag intr-o discutie sa aflu cat mai multe impresii.

Consumul in afara e de numai 6%? Cam la ce viteze?

Cum se simte motocicleta la viteze de 180-200? Trebuie sa te intinzi de tot pe rezervor?

Care e viteza la care sa ai o pozitie putin ridicata si sa nu simti curentii de aer? Ai idee daca modelul dupa 1998 e mai bun la vant ca ala vechi?

La genunchi cum e cu vantul? Reuseste sa acopere picioarele carena sau cam iei curentul in genunchi?

Ala din '95 cum se simte cand intra si al 2-lea rand de came? E asa nasol daca te prinde culcat pe curba?

Ma opresc aici, am o gramada de intrebari, as fi tare recunoscator daca mi-ar raspunde cineva la ele, punctual.

Ma gandesc ca cine a avut modelul asta, si nu unul si mai multe, poate da o gramada de detalii despre impreasia facuta. Si vreau sa stiu, comparativ cu o vitezana (cbr, gsxr, yzf) daca sunt diferente majore de pozitie, mai ales la viteze ridicate, comoditate pe sa, pasager, etc. Ma intereseaza mai putin sa fie puternica sau sa "bage" viteza, mai mult pt touring si ceva oras.

Pot obtine detaliile si pe un email daca sunt nesemnificative detaliile care le cer pt un forum, insa cred ca mai sunt si altii interesati de ele. Astept cu interes...

Numai bine la toti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci,pozitia in care conduci e foarte buna,si pt 2 persoane,frane suspensii bune,carena te apara bine,consum cam 4,5 daca nu te dai mai tare de100-110,acceleratia depinde de raportul cai-greutate deci nu te astepta ca sa accelerezi ca un Xx,gsxr,r etc..,dar motorul asta le bate pe toate in capitol fiabilitate.numai modelul nou de 800 are sistem v-tec(dar nu are deja distributia pe pinioane),se simte diferenta cand trece din regim de 2 supape pe 4,dar nu te astepta la prea mult de la 108 cai,care sunt insa destule.E motor pt oameni seriosi,care vor sa faca touring,cu bagaje,eventual cu 2 persoane,sa calatoreasca rapid si comod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea asta este dependenta de statura omului. Eu stau in capul oaselor pe moto mare, si inca n-am gasit una sa ma tina culcat.

Deh, daca m-am lungit atit ...

Pentru tine, nu stiu ce sa zic. De ce nu o incerci? Sa-ti pun o pila la Matei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, la inaltimea ta se preteaza un moto mai mare pt ca atingi usor cu picioarele jos la orice moto.

La astia cu picioare mai scurte, e mai greu. Nu-mi place sa ma urc pe moto si abia sa ajung cu varfurile jos, nu stii cand te prinde pe picior gresit si cand incerci sa pui toata talpa jos, sa fie atat de inclinata incat sa n-o mai poti tine si s-o dai de gard! Si sunt ofticos din fire! Sa scapi frumusete de moto si sa-i zgarii carenele ca blegu'!

Asa, daca ajung macar cu un picior cu toata talpa jos si, bazat si pe ceva forta, mai pot s-o tin! Si nici atunci nu-i sigur! Depinde dupa ce te uiti la semafor! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

 

Ai dreptate, motocicleta merita numai cuvinte de lauda... singura ei problema fiind uneori lipsa unui motor de 1000, dar asta numai dupa 220 km/h.

 

In ceea ce priveste design-ul, cel mai mult ma incalzeste modelul 94-98, asta pentru ca are multe elemente vizuale asemanatoare cu NR 750 (pun o poza cu nr si una cu a mea ca sa-ti clatesti ochii:).

...

post-5135-1137137394.jpg

post-5135-1137137458.jpg

Marea diferenta intre modelele vechi si chele noi, e sportivitatea. cele pana in 98 au o suspensie mai moale si trag putin mai greu (dar oricum suficient). Totusi pt un motor de 750 respectiv 780 trage f bine!

 

modelul VTEC (pana in 2006) a fost aspru criticat pentru faptul ca intra brusc la 7000 de ture. Asta combinat cu iesirea din curba a dus la multe tavaleli.

 

Lucrur care spune ca e cel mai reusit sport tourer (singura lipsa fiind cilindreea, dar cei de la honda parca ne pregatesc o surpriza VFiveR de 1200) este chiar pretul. e mai scump decat blackbirdul

 

 

Totusi, cea mai tare chestie la motocicleta asta e... sunetul. VFR_D_D.mp3

 

 

 

ps, uite un forum tare numai despre VFR http://www.vfrdiscussion.com

 

 

numai bine!

 

PS: daca ai mai multe intrbari la subiect, aduna-le intr-un post si-ti raspund - daca vrei normal :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca ai chef si timp, arunca si tu un ochi pe intrebarile care le-am pus mai sus si da-ti o parere.

Daca moto nu-i buna la viteza de 220 inseamna ca nu ai ales moto care trebuie. Pt astfel de viteze bagi o vitezana. Eu ma gandesc la viteze de touring, cu o pozitie buna pe sa, fara sa trebuiasca ca la o viteza mai ridicata sa stai lipit de rezervor, etc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

in sfarsiiit!!! fratilor :lol:

 

am asteptat de mult sa apara niste"VFRisti" :ok:

 

si eu am vfr de 750 de un an, e un motor fara moarte. nu e nou, deloc! are 70.000 km dar in afara de un reglaj de supape, nu am avut nici o problema! numa benzina ii trebe :lol: si nici nu consuma mult.

cineva a mai zis aici ca are cuplu bun, pai...intradevar oamenti buni, nu e un GSXR de 1100, dar merge ca glontul si daca vrei sa depasesti, nu tre' sa te chinui acolo cu schimbatorul... :welcome: ii dai un pic din incheietura si 160-180 fara sa se gandeasca.

al meu fuge aproape 240, dar oricum nu avem noi drumuri pt viteza din asta :)

 

oricum, ma bucur ca ne adunam incet-incet.

apropo! eu sunt din oradea

 

bafta la toata lumea si sa ne vedem odata la o intrunire VFR :moto:

 

salut rmg! :ok:

 

am mai citit ce intrebari ai.

pai, motorul intradevar nu e un Y2K :lol:) dar e un model super!!!

e fiabil nu consuma mai mult de 7,5 litri nic daca vrei.

al meu merge cam 235-240, cum ti-a scris si inca cineva. dar motorul meu dupa cum am observat, la 150 se comporta super frumos, dar daca e cazul, fara nici o problema sare la viteza maxima. eu zic ca mai mult de 200 nu trebe mers cu ea (vorbesc de modelul 750 RC24)

al meu dupa talon e din 1990, dar e model din 1989.

iar aparare de vant mai perfect ai la modelul din 1998-2001, dare pe plexi are o mica "taietura" din jos care iti asigura o tulburenta mai scazuta.

eu vreau s-o vand pe al meu, da NU vreu alt motr, tot VFR i-mi cumpar, modelul rc46, din '99-'00...vad cum scot banii :lol:

 

numai bine la toata lumea

post-4838-1138002960_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve, bh99mes!

Exact la modelul ala ma gandeam si eu, din '99 incolo! Mi se pare ca arata cel mai bine dintre modele, la ala dupa 2002 nu-mi plac farurile verticale deloc.

Acum nu stiu la modelele pana in 98-99 daca nu se poate schimba geamul, sa fie in genul celor mai noi pt ca nu cred ca merita diferenta de bani doar pt geam. E adevarat, ai injectie, ai VTEC, e mai usor.

Ca viteza, nu stiu daca am mers pe 2-3 drumuri pe care intr-adevar sa pot spune ca ar fi mers sa merg cu 200-220 si nu am avut cu ce. Daca poti merge cu 120-130 cu varfuri pe anumite portiuni de 140-160 fara sa simti vantul in genunchi si in cascheta si fara sa dormi pe rezervor, in maini pot declara motocicleta aia perfecta pt mine. Daca mai arata si bine, consuma destul de putin, nu e foarte grea si se misca bine pe sosea, atunci e super.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto: porneste viata vfristilor :welcome:

 

chiar, am uitat sa-ti zic, l a genunchi eu nu simt vant nici in pantaloni scurti :ok: (o data am mers)

dar din pacate deocamdata nu am experienta cu modelul nou, doar cu al meu. da' ma gandesc ca ceeace a fost bun si nimerit, nu s-a schimbat nici la modelul mai nou.

geamul se poate schimba, am citit despre asta. sunt 3 feluri. este una care e mare si indoita in sus, alai in special pt touring. este una care normala, plat si una care mai are modelul ala "V" car o face sa fie asa mai atragator :)

 

sa-mi spui cand ai reusit sa-ti cumperi vfr-ul! :ok:

 

eu mai vad cum scot banni, ca nu-s chiar milionar :lol:

 

t

Editat de bh99mes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...