Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

Voi va stresati prea tare cu acel ulei, pe bune. VFR cred ca merge cu orice ulei moto, 10W40 sa fie.

Eu am folosit motorex, motul si repsol. N-am simtit absolut nici o diferenta niciodata. Acum de exemplu am in motor un cocktail asa: 1.8L repsol, 1L valvoline si vreo 400ml de motul. (ramase de la alte schimburi, eu cumpar mereu bidoane de 4 sau 5L)

Toarce ca o bormasina, uleiul e la nivel curat si frumos dupa aproape 1500km. Schimba perfect.

Eu incep sa cred cat mai serios ca unii oameni pur si simplu au gargauni la cap cu uleiurile.

 

Vedeam mai sus pe cineva care zicea ca se duce la service in ungaria (pff), e ingrijorat de nu-s ce ulei sa puna, dar el merge cu 250la ora cu o za gripata la lant. ( pff) Interesante sunt prioritatile unora.

 

Un cocktail la baiatu te rog! :crack: (glumesc :D)

 

Ai si tu partea ta de dreptate, dar n-as dormi noaptea gandindu-ma ca am trei uleiuri diferite in motor. El iti functioneaza ok...dar pana cand? Defectiunea apare o singura data si nu da semne inainte. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Un cocktail la baiatu te rog! :crack: (glumesc :D)

 

Ai si tu partea ta de dreptate, dar n-as dormi noaptea gandindu-ma ca am trei uleiuri diferite in motor. El iti functioneaza ok...dar pana cand? Defectiunea apare o singura data si nu da semne inainte.

 

Pai ce faci cand vezi ca ai prin garaj ulei de toate neamurile ramas pe ici pe colo prin bidoane? Faci un cocktail si-l bagi un motor, doar n-oi fi nebun sa-l arunci.

Am zis de fiecare data ca mai completez... da' de unde, VFR-ica nu papa nici n gram intre schimburi, nu stiu cum reuseste ca-i dau destula forja. :what:

 

Legat de amestecul de ulei, sa fim seriosi, de cand am citit documentatia standardelor API nu mai am nici o greata in a amesteca uleiuri (nici n-am avut vreodata). E o cerinta de standard ca uleiurile de acelasi grad sa fie miscibile. Nu respecti standardele - nu produci si nu vinzi ulei.

 

Gandeste-te cat ulei ramane in motor (de obicei diferenta apare data in manualul de service - cantitatea de ulei necesara pt a umple un motor dupa reparatie generala e mai mare decat cantitatea necesara la un schimb obisnuit) la fiecare schimb, cand cumperi o motocicleta fara istoric stii ce ulei a avut inainte? Nu.

Pai cam 400ml de ulei raman in motor de la un schimb la altul - e efectiv uleiul uns peste tot prin motor.

 

Dorm foarte linistit, crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut ieri testul de compresie la mobra si a reiesit 12 la 3 dintre pistoane si 10 la unul.

poate sa fie o supapa ce nu inchide bine sau pastilele ce comanda supapa.

mesterul mi a cerut 100 de euro manopera si cca 2 saptamani in care mobra sa stea pe dreapta pana ii comanda pastilele.

o alta solutie ce mi a recomandat o altul a fost sa pun Metabond in ulei.

voi ce ma sfatuiti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o mica problema.

Garnitura de la pompa de ambreiaj este ciupita si-mi curge lichid de frana pe acolo, am stricat putin si vopseaua din cauza asta.

Intrebarea mea ar fi daca as gasi doar acea garnitura de cumparat, pe unde m-am uitat eu am gasit tot kitul de reparatie dar n-am nevoie de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ba da, ai nevoie de tot.

Ceea ce vezi tu garnitura ciupita e cea de la exterior si e garnitura de praf. Aia nu are rol de etansare ci doar de protectie.

Tie iti trebuie o-ringurile (garniturile) de la pistonasul pompei, pe langa alea e singurul loc pe unde poate curge lichidul.

Din pacate n-o sa le gasesti oricum nicaieri separat, asa ca daca vrei sa repari cumpara tot setul de garnituri si schimba-le pe toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ba da, ai nevoie de tot.

Ceea ce vezi tu garnitura ciupita e cea de la exterior si e garnitura de praf. Aia nu are rol de etansare ci doar de protectie.

Tie iti trebuie o-ringurile (garniturile) de la pistonasul pompei, pe langa alea e singurul loc pe unde poate curge lichidul.

Din pacate n-o sa le gasesti oricum nicaieri separat, asa ca daca vrei sa repari cumpara tot setul de garnituri si schimba-le pe toate.

Am inteles.

Multumesc pt raspuns si lamurire. O sa cumpar tot kitul.

 

Da Gomez acela este. Am inteles ca trebuie sa-l cumpar pe tot. Este complicat de schimbat?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu, ca eu l-am cumparat anul trecut de pe DavidSilver, si sta prin casa degeaba :)

asa ca daca vrei ti-l dau tie cu pretul de pe David, fara transport.

 

Cred ca trebuie schimbat si lichiul de frana, am sa ma uit in manual, sa vad ce presupune schimbarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e greu de schimbat. Vad ca setul include si pistonasul si arcul si siguranta pe langa garnituri. Am cautat si eu pe net si toate sunt asa.

Cea care curge la tine e cea in forma de inel, usor conica.

 

Daca ai putina abilitate mecanica si ai mai mesterit chestii la viata ta te descurci.

Trebuie scos lichidul complet din rezervor si din sistem, scoti maneta. Scoti prima garnitura, efectiv o tragi afara - apoi sub ea o sa vezi acea siguranta care tine pistonasul sa nu sara afara. Asta o sa fie dificil, sa scoti acea siguranta pentru ca este ingropata. Iti trebuie un cleste special - e ca un mini-patent cu varfurile ascutite special pt astfel de sigurante, sau daca nu ai de-ala poti folosi 2 surubelnite ascutie - gen de mecanica fina sau pt suruburi ff mici.

Dupa ce scoti siguranta, pistonasul sare afara si-o sa vezi garnitura montata pe el. Schimbi garnitura de pe pistonas, ungi putin cu vaselina apoi pui arcul si pistonasul la loc in ordinea in care erau.

Nu stiu daca pistonasul din set e mai bun decat cel original.. eu unul l-as pastra pe cel original. Si cu arcul la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e greu de schimbat. Vad ca setul include si pistonasul si arcul si siguranta pe langa garnituri. Am cautat si eu pe net si toate sunt asa.

Cea care curge la tine e cea in forma de inel, usor conica.

 

Daca ai putina abilitate mecanica si ai mai mesterit chestii la viata ta te descurci.

Trebuie scos lichidul complet din rezervor si din sistem, scoti maneta. Scoti prima garnitura, efectiv o tragi afara - apoi sub ea o sa vezi acea siguranta care tine pistonasul sa nu sara afara. Asta o sa fie dificil, sa scoti acea siguranta pentru ca este ingropata. Iti trebuie un cleste special - e ca un mini-patent cu varfurile ascutite special pt astfel de sigurante, sau daca nu ai de-ala poti folosi 2 surubelnite ascutie - gen de mecanica fina sau pt suruburi ff mici.

Dupa ce scoti siguranta, pistonasul sare afara si-o sa vezi garnitura montata pe el. Schimbi garnitura de pe pistonas, ungi putin cu vaselina apoi pui arcul si pistonasul la loc in ordinea in care erau.

Nu stiu daca pistonasul din set e mai bun decat cel original.. eu unul l-as pastra pe cel original. Si cu arcul la fel.

Multumesc pt raspunsuri.

Insa o sa schimb pompele de frana si ambreiaj cu totul.

Am gasit la userul ciprinakos ambele pompe cu manete reglabile la 250 lei.

Kitul de reparatie costa 160 lei si tot vroiam si manete scurte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am eu e in poza de jos

E kit Honda Genuine

 

MasterClutchKit.jpg


Ciprinakos le are pe alea vechi ale lui, de VFR Vtec

vezi sa se potriveasca

Editat de GoMeZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare am devenit posesor al unei bijuterii din 2001 nu m-am dat 2 zile ca mi-a picat TPS,nu dozeaza aceeasi cantitate de benzina la ture si in relanti balbaie , am reglat TPS la max de la 5000 max de ture se duce undeva la 8000 nu sare de 8000 parca ar fii limitata , am mare nevoie de un TPS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e operatiunea aia cu lera... problema e ca tre sa ai 2 scule importante si anume lere(cat mai multe cat mai dese) si micrometru, asta neluand in calcul sculele necesare ca sa ajungi pana in punctul in care trebuie sa masori jocul si pastilele. Pe asta o recomand de facut la mecanic, trebuiesc date axele cu came jos, distributia trebuie repusa la punct, nu e chiar joaca de copii si nici ceva care poti sa zici ca o faci de 4 ori gresit si a 5-a ai nimerit-o si toate sunt bune. Nu iti contest skill-urile dar nu e o chestie tocmai simpla, culmea nici foarte complicata in schimb e destul de complexa. De masurat jocul e floare la ureche, sa dai jos axe si distributie sa ajungi la pastile, sa le masori, sa calculezi ce pastila iti trebuie, apoi sa montezi; sa pui totul la loc si distributia la punct, luand in calcul faptul ca pana la a ajunge la motor in sine mai ai de desfacut si ulterior de pus la loc rezervor, airbox, cativa senzori, unul din radiatoare daca nu chiar amundoua(cred, nu stiu exact cumvine la 800), etc. E destul de complicat.

 

Am gasit un articol cu reglajul de supape: http://members.home.nl/jfknippels/valve_overview.html

Am vazut ca tipul (conform manualului), da axele cu came jos, scoate valvele si cu elementele componente (arcuri..etc), le masoara pe toate, apoi le pune la loc. Pune si axele cu came si apoi verifica cu lera. Dupa operatiunea aia nu inteleg ce poti sa faci ca sa reglezi distanta respectiva masurata cu lera; strangi sau eliberezi din suruburile de deasupra, sau cum? Valvele le scoti si le masori doar ca sa vezi daca sunt la mm aproape de marimea standard?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si bine v-am gasit.Am o intrebare la voi cei care au sau stie chestia asta este vorba despre pompa de benzina la un vfr rc 24.Deci ma dispera asa de tare baraie e normal la voi baraie tare cand trage benzina?Si chestia e ca baraie foarte des chiar si cand am jumate de rezervor.Am pus un filtru mai micut,are vreo legatura sau pompa este defecta?Mentionez faptul ca motorul nu trage intotdeana bine,cateodata trage si cateodata parca franeaza ceva.Si la rece trebe sa tin socul destul de mult.Chiar daca il pun pe rezerva tot asa face.Ce ziceti se poate repara pompa sau aerisi sau sa o schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un articol cu reglajul de supape: http://members.home.nl/jfknippels/valve_overview.html

Am vazut ca tipul (conform manualului), da axele cu came jos, scoate valvele si cu elementele componente (arcuri..etc), le masoara pe toate, apoi le pune la loc. Pune si axele cu came si apoi verifica cu lera. Dupa operatiunea aia nu inteleg ce poti sa faci ca sa reglezi distanta respectiva masurata cu lera; strangi sau eliberezi din suruburile de deasupra, sau cum? Valvele le scoti si le masori doar ca sa vezi daca sunt la mm aproape de marimea standard?

Nu am citit articolul, dar din ce zici tu nu ai de ce sa desfaci valvele, ca sa le dai jos trebuie sa dai chiuloasele jos lucru care implica schimbare garniturii. Probabil omul verifica si face si etanseitatea supapelor. Ca sa faci jocul trebuie sa masori jocul cu lera apoi dai jos axele si masori pastilele de sub pahar(shim)shim_and_lifters.jpg

Apoi scazi sau adaugi la grosime pastilei cat sa ai distanta din manual. Asa obtii dimensiunea pastilei care iti trebuie. Sunt cazuri in care poti face permutari intre pastile dar tot o sa trebuiasca sa cumperi cateva. Apoi montezi tot la loc si gata.

 

am facut ieri testul de compresie la mobra si a reiesit 12 la 3 dintre pistoane si 10 la unul.

poate sa fie o supapa ce nu inchide bine sau pastilele ce comanda supapa.

mesterul mi a cerut 100 de euro manopera si cca 2 saptamani in care mobra sa stea pe dreapta pana ii comanda pastilele.

o alta solutie ce mi a recomandat o altul a fost sa pun Metabond in ulei.

voi ce ma sfatuiti?

12 e compresie f ok pentru motorul ala dar intradevar diferenta de la 12 la 10 e prea mare si sigur ai ceva pe cilindrul ala

In loc sa astepti 2 saptamani pastilele dupa ce ti-o desface si masoara, poti sa mergi sa le rectifici si in loc de 2 saptamani pt pastile dureaza numai 1 zi dar sa fii sigur ca ti le rectifica bine.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thunderbyte, da, masori jocurile cu lerele si apoi desfaci axele cu came si masori pastilutele cu micrometru DACA gasesti abateri de la valorile normale.

Stiu ca e logic dar din cum intreaba iama cred ca ar trebui explicat si treaba asta. Daca toate valorile masurate cu lera sunt OK nu ai de ce sa mai desfaci.



12 e compresie f ok pentru motorul ala dar intradevar diferenta de la 12 la 10 e prea mare si sigur ai ceva pe cilindrul ala

In loc sa astepti 2 saptamani pastilele dupa ce ti-o desface si masoara, poti sa mergi sa le rectifici si in loc de 2 saptamani pt pastile dureaza numai 1 zi dar sa fii sigur ca ti le rectifica bine.

 

Eu in loc sa astept 2 saptamani sau mai stiu eu ce, in primul si-n primul rand as verifica jocurile la supape pe cilindrul cu compresie mica, ca sa stiu sigur ca acolo e problema.

Poate jocurile sunt in parametri normali.. si-atunci? Atunci probabil lipsa de compresie e de la segmenti sau supape murdare care nu inchid 100% din cauza de jeg, nu din cauza de pastile. Dar macar afli cum sta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thunderbyte, da, masori jocurile cu lerele si apoi desfaci axele cu came si masori pastilutele cu micrometru DACA gasesti abateri de la valorile normale.

Stiu ca e logic dar din cum intreaba iama cred ca ar trebui explicat si treaba asta. Daca toate valorile masurate cu lera sunt OK nu ai de ce sa mai desfaci.

 

Da, buna precizare/completare. Doar la supapa unde lera indica grosime suspecta, verifici pastilele/valvele/etc?

 

Nu intelegeam cum sta treaba cu "reglatul" supapelor. De fapt, denumirea "reglatul supapelor" observ ca practic este "inlocuirea pastilelor (shims)", pentru ca la cele existente, nu poti regla nimic; daca nu au grosimea cuprinsa in limitele mentionate in manual, se inlocuiesc. Ma asteptam ca "reglarea" sa presupuna...un reglaj :wacko: . Adica un surub sau ceva similar cu care sa reglezi distanta. Acum am inteles: se regleaza prin inlocuire.

De obicei, se mai schimba vreo componenta in afara de pastila? Paharul (valve lifter) sau altceva....?

Editat de iama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai inteles bine. La motoarele cu supapele actionate direct de came "reglajul" se face numai inlocuind pastilele. N-ai ce sa reglezi efectiv. Si daca de exemplu ai (cum e la VFR) 4 supape pe un ax cu came sau la motoarele cu 4 cilindri in linie unde ai 8 supape pe un ax cu came, chiar daca ai numai o supapa care nu are jocul corect trebuie sa demontezi complet acel ax cu came ca sa poti inlocui pastila de la supapa respectiva.

 

Exista si motoare la care exista culbutori (culbutorii sunt ca niste "caluti" care se balanseaza pe un ax propriu care se interpun intre came si coada supapelor), alea nu au supape ci un surub de reglaj in capul fiecarei supape. De ex, asa e la Transalp, DR, Africa Twin, si sunt si 4in linie mai vechi.

La alea e simplu, deblochezi surubul, il rotesti pana obtii distanta masurata cu lera corecta, il strangi la loc si cu asta basta. De la alea provine termenul "reglaj" unde efectiv reglezi ceva.

 

De obicei la motoarele de rotatie mare se folosesc axe cu came la care camele calca direct pe coada supapelor - si intre supape si came ai paharelul si pastila - pentru ca in modul asta se elimina din frecari si din zgomot.

La motoarele care nu necesita cine stie ce turatie mare se folosesc culbutori. La cele cu culbutori se face si economie.. un singur ax cu came poate deschide simultan si supapele de admisie si cele de evacuare pe cand la cele fara culbutori trebuie sa fie cate un ax cu came pentru evacuare si pentru admisie.

De ex la Honda Transalp, asta are 2 cilindri, pe fiecare cilindru sunt 3 supape, 2 de admisie si una de evacuare. Pe fiecare cilindru exista un singur ax cu came pe mijloc care are 3 came, iar sub axul cu came sunt 3 culbutori, 2 de admisie si unul de evacuare. Fiecare culbutor are in capatul care apasa pe coada supapei un surubel cu care reglezi jocul.



p.s. - nu, in mod normal paharele (valve lifters) nu se schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai inteles bine. La motoarele cu supapele actionate direct de came "reglajul" se face numai inlocuind pastilele. N-ai ce sa reglezi efectiv. Si daca de exemplu ai (cum e la VFR) 4 supape pe un ax cu came sau la motoarele cu 4 cilindri in linie unde ai 8 supape pe un ax cu came, chiar daca ai numai o supapa care nu are jocul corect trebuie sa demontezi complet acel ax cu came ca sa poti inlocui pastila de la supapa respectiva.

 

Exista si motoare la care exista culbutori (culbutorii sunt ca niste "caluti" care se balanseaza pe un ax propriu care se interpun intre came si coada supapelor), alea nu au supape ci un surub de reglaj in capul fiecarei supape. De ex, asa e la Transalp, DR, Africa Twin, si sunt si 4in linie mai vechi.

La alea e simplu, deblochezi surubul, il rotesti pana obtii distanta masurata cu lera corecta, il strangi la loc si cu asta basta. De la alea provine termenul "reglaj" unde efectiv reglezi ceva.

 

De obicei la motoarele de rotatie mare se folosesc axe cu came la care camele calca direct pe coada supapelor - si intre supape si came ai paharelul si pastila - pentru ca in modul asta se elimina din frecari si din zgomot.

La motoarele care nu necesita cine stie ce turatie mare se folosesc culbutori. La cele cu culbutori se face si economie.. un singur ax cu came poate deschide simultan si supapele de admisie si cele de evacuare pe cand la cele fara culbutori trebuie sa fie cate un ax cu came pentru evacuare si pentru admisie.

De ex la Honda Transalp, asta are 2 cilindri, pe fiecare cilindru sunt 3 supape, 2 de admisie si una de evacuare. Pe fiecare cilindru exista un singur ax cu came pe mijloc care are 3 came, iar sub axul cu came sunt 3 culbutori, 2 de admisie si unul de evacuare. Fiecare culbutor are in capatul care apasa pe coada supapei un surubel cu care reglezi jocul.

 

p.s. - nu, in mod normal paharele (valve lifters) nu se schimba.

 

 

Multe multumiri pentru explicatie. M-am cam lamurit acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi veferica mea are pompe ambreiaj si frana de vtec si manere reglabile.

Cu ocazia asta am schimbat si lichidul de la ambreiaj ca nu-l schimbasem si pare ca schimba mult mai fin, sau poate am eu pitici.

Ciprinakos este un tip super de treaba, a trecut prin Bucuresti si ne-am intalnit la 8 dimineata sa-mi dea pompele, pe langa am primit bonus ;) si un set de mansoane originale.

Am scapat de scurgeri iar cu noile manete se comporta foarte bine. Am facut azi vreo 200 km cu ele reglate pt 2 degete si sunt foarte placute in mers.

Urmeaza un Topcase ca daca mai plec cu rucsacul plin si-l mai pun in spatele sotiei cred ca nu mai mananc mancare gatita o perioada. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...