Manuel Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 (editat) Jupiteristi din toata tara unitziva! satul de reglat,schimbat,smirgheluit,cumparat,blestemat...etc,etc....am hot sa ajut omu',in primu rind k ma freca toata ziua k sa dereglat,k sa impuscat,k sa mai nu stiu ce mamadorului s-a intimplat.....vara nu are nik da cum vine frigu gata...ca in reclama aia cu dacia service...."cum face masina?"..."pai:pic,pic,pic,,,poc.". hai sa vedem ce am facut.... se cumpara una buc jupiter 6 ,se merge aprox 4500 km dupa care crapa mot...se sparge un pist indoita biela,,,se schimba TOT,...AMBIELEJE,RULMENTI,SIMERINGURI,CILINDRI,PIST CU SEGM SI BOLTURI.Q-LASE...TOT...se transforma jucaria in jupi 5 ..fara racirea aia de cacao pe apa. comutatoru cu senzoru HALL.... SE CONSTRUIESTE UNA BUCATA PLATOU PS SUSTINEREA SENZORULUI... SE PRINDE IN LOCU PLATINILOR.... Pesa care vine prinsa pe cama,cu serubu de la cama,asa zisu "ruptor" care trece prin fanta senzorului Hall... se "arunca" toate in motor si..pedala HPIM0285.mpg Editat Decembrie 19, 2005 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 de unde ai luat senzorul ala si comutatorul ? ca am si eu nevoie.. multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 mda, si io vreau! da' racirea aia pe apa de ce e de cacao? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 19, 2005 Autor Share Postat Decembrie 19, 2005 (editat) mmda,parka ziceati k nu se poate...? are un singur senzor,da scinteie amindoua bujiile in acelesi timp..asa am gindit si ..na k a mers.. si ink cum... acu mosului nu ii mai tine ambreiaju cind baga mina in gaz si ii mai patneaza rau in curbe... deci kre k ia crescut mult randamentul motorului... racirea e nasoala pt k tot asa se incinge mot si e foarte urita si mai si intra apa in mot pe la pompa aia lipita k nuca-n-perete pe capacu ambreiajului... aceeasi aprindere am adaptat-o si pe nipra cu rez f f bune...m11.pdf Editat Decembrie 19, 2005 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 hai bre, da' chiar nu zici de unde ai piesele alea? sau macar cum ii zice senzorului? PS pdf-ul ala nu prea merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 19, 2005 Autor Share Postat Decembrie 19, 2005 comutator si senzor se gasesc la dezmembrari...de cite ori am mai zis??.v-am batut la cap de m-am saturat io!!...magneti marelli,telefunken,siemens,bosch tot felu de firme....luate de pe golf1,2,...audi,lada,oltcit,renault,citroen,....uuuff! cele din poze sunt rusesti (noi) trimise de un prieten de la Kisinau.. pt cine vrea comutator 100 ron senzor 30 ron plus toate fitingurile voi doar sa le montati si sa reglati...totul 200ron+taxe postale fara negocieri!! vrei sa scapi de nervi?batai de cap?minimizarea uzurii motorului?consum mai mic? randament mai bun?...etc etc?....cre k te lasa inima la banii astia. hai bre, da' chiar nu zici de unde ai piesele alea? sau macar cum ii zice senzorului? PS pdf-ul ala nu prea merge... pdf-u ala nu mere la tine...zi asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 daca faci fitting pt. jawa ai un client Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 (editat) Ce luati voi de la dezmembrari de la stiu eu ce harb de masina nu o sa functioneze niciodata bine pe o comunista, pentru simplul fapt ca nu e proiectata comanda aprindeii in parametrii motorului de pe motocicleta si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi. Bafta! Editat Decembrie 19, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 pdf-u ala nu mere la tine...zi asa. nu merge deloc, nu se deschide adobe-le da' l-am pacalit pana la urma, schema de conectare a modulului bosch ai mai postat-o in niste topicuri mai vechi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 @czu: iju' n-are centrifugal! in plus cdi-ul asta nu are centrifugal! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 da' "kommutator" ala rusesc e chiar CDI ? sau e doar un simplu circuit de comutare? ca de ex si trabi are aprindere cu senzor magnetic, dar nu e nici pe departe CDI... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 Zi-mi si mie daca pot sa pun pe Mobra asa ceva si daca se merita... Toate bune, Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 (editat) @czu: iju' n-are centrifugal! in plus cdi-ul asta nu are centrifugal! daca nu are centrifugal nu inseamna ca nu merge mai bine si fara probleme daca ii pui un sistem inteligent de comanda al scanteii, bazat pe analizarea turatia motorului, timplul estimat de ardere, capacitatea de inmagazinarea a energiei in bobina in timpul efectiv disponibil (pentru a avea o energie suficienta pentru producerea unei scantei puternice). si sa-ti mai spun ceva, eu prefer o aprindere electronica cu PWM (Pulse Width Modulation) de comanda adaptat pe situatie ce imi incarca diferit bobina cand se prinde ca am pornire fata de atunci cand am 1000 de ture sau 5000 de ture. O scanteie tapana si lunga eu cred ca face o treaba excelenta, nu ai nevoie de 4...150 scantei pe secunda. Important sa dai in bujie energia care trebui la momentul care trebuie pentru randament maxim. eu am pe masina o astfel de aprindere cu traf. ridicator nu ca amarata de aprindere rosie GOTRONIC pe care o am primit-o odata cu Nipra si pe care o sa o inlocuiesc. O aprindere electronica performanta se face doar cu traf. si poti mari distanta dintre electrozii bujiei pana la 1,2mm. Sa vezi acolo scanteia trasnet. Am mai vazut la unii ca vor sa puna doua bujii, la ce bun ca vor avea scanteie doar pe una din ele si va fi la fel de mica. Bafta! Editat Decembrie 19, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 19, 2005 Share Postat Decembrie 19, 2005 1 - ala din poza nu e cdi, e comutator electonic. Daca vreti echivalentul aprinderii aleia de tg mures dar forlseste cititor electronic in loc de platina 2 mergea mai simplu sa adaptezi o aprindere electronica de trabant. Muult mai simplu. si se poate pune si pe jawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Decembrie 20, 2005 Autor Share Postat Decembrie 20, 2005 (editat) 1 - ala din poza nu e cdi, e comutator electonic. Daca vreti echivalentul aprinderii aleia de tg mures dar forlseste cititor electronic in loc de platina 2 mergea mai simplu sa adaptezi o aprindere electronica de trabant. Muult mai simplu. si se poate pune si pe jawa ala din poza e tot CDI numa k rusii asa ii zic...asta e ,ei sunt mai patrioti decit noi ,tin la limba lor nuuu k noi care imprumutam imediat orice bazaconie(OK,MANAGER,MARKETING,.....) SMEKERE! dak tot te dai tare aia de trabi e aceeasi treba numa k e printre primele idei ,e mult mai voluminoasa,are acelasi senzoa hall ,numa k are alta forma,etc etc... axact cum anticipam ...au aparut toti desteptii care nu fac nimic pe nici un mot dar in schimb le place sa se dea mari mecanici(multi stiu sa repare ..putini sa,sa zic asa,"upgradeze")si in primu rind sa zica k nu e bine...da de ce sa nu fie bine,de ce nu ziceti k e bine?? odata ce mosu e f multumit ii trge mult mai bine de la oturatie mult mai joasa ,nu mai tre sa o traga de ureki k dreaq,urk-n ture k nubuna numa dak atingi accc,ambreiaju cit la reglat tot patineaza si are totu nou...deci mot e mult mai puternic si ce frumos mere acu amindoua bat exact la fel nuuu k cu platinilee alea unu pacanea altu basea,unu scotea mai mult fum decit altu.....nu mai zic de consummm care s-a redus considerabil. Ce luati voi de la dezmembrari de la stiu eu ce harb de masina nu o sa functioneze niciodata bine pe o comunista, pentru simplul fapt ca nu e proiectata comanda aprindeii in parametrii motorului de pe motocicleta si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi. Bafta! frate ,mor de ris kit de sceptici sunteti...k sa nu zic inapoiati....aia e sunt DUR de aia am si nr mot CT 69 DUR! IEI APRINDERA SI O MONTEZI PE NIPRA DE EX....DAR AVANSU CENTRIFUGAL TOT ALA RAMINE ,BRE!!!!K SUNTETI K NISTE MOSNEGI.... POA SA FIE APRINDERE DE ,,,NAVA SPATIALA ' ODATA CE TU II DAI AVANSU CARE IL CERE MOT EL O SA MEARGA......K DE AIA AVANSU ESTE REGLABIL. MAI SPART CU PROIECTAREA COMENZII APRINDERII IN PAREMETRII MOT....DESPRE ASTA POTI VORBI LA UN JAPAN SAU LA ALT MOT DE GENERATIE MAI NOUA CARE ARE AVANS ELECTRONIC SI SENZORU E PRINS FIX PE BLOC. ..."si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi."- PAI DAK E AVANSU MOT ,PROIECTAT SA LUCREZE PT EL,TIE ITI TRE "CEVA "CARE SA DEA SCINTEIE,AVANSU ISI FACE TREABA LINISTIT...EX:NIPRA. nu merge deloc, nu se deschide adobe-le da' l-am pacalit pana la urma, schema de conectare a modulului bosch ai mai postat-o in niste topicuri mai vechi... PAI AIA E SCHEMA DUPA CARE AM MONTAT JUCARIA ,,,NUMA DUPA ASTA ITI POTI DA SEAMA K SI ASTA RUSEASK E TOT CDI.... ..".E COMUTATOR ,NU E CDI.."....SA MOR DE RIS NU ALTA.. @czu: iju' n-are centrifugal! in plus cdi-ul asta nu are centrifugal! ASA E NU ARE IJU AVANS CENTRIFUGAL,DAR TOTUSI CRED K AR MERE UNU PUS ASA DE EXPERIMENT,SI SUNT SI CURIOS CUM AR MERE,CRED K AR FI MULT MAI FLEXIBIL MOT PE O PLAJA DE TURATII UN PIC MAI MARE S-AR INTINDE,SI MAI CRED K NU S-AR MAI INCINGE ASA... Zi-mi si mie daca pot sa pun pe Mobra asa ceva si daca se merita... Toate bune, Salutari cu faru' IN PRIMU RIND ITI TRE O TENS SI UN CURENT CONTINUU STABILIZAT SAU SA VARIEZE INTRE 6V-18V...DAK REZOLVI PROBLEMA ASTA LA TINE GINDIM UN SISTEM DE PRINDERE SUB VOLANTA AIA,,, AM VAZUT LA UNII PUS PE MOBRA APRINDERI TOT DINASTEA CU SENZOR LUAT DE LA SCUTERELE ASTA MICI DE 50CC.. daca nu are centrifugal nu inseamna ca nu merge mai bine si fara probleme daca ii pui un sistem inteligent de comanda al scanteii, bazat pe analizarea turatia motorului, timplul estimat de ardere, capacitatea de inmagazinarea a energiei in bobina in timpul efectiv disponibil (pentru a avea o energie suficienta pentru producerea unei scantei puternice). si sa-ti mai spun ceva, eu prefer o aprindere electronica cu PWM (Pulse Width Modulation) de comanda adaptat pe situatie ce imi incarca diferit bobina cand se prinde ca am pornire fata de atunci cand am 1000 de ture sau 5000 de ture. O scanteie tapana si lunga eu cred ca face o treaba excelenta, nu ai nevoie de 4...150 scantei pe secunda. Important sa dai in bujie energia care trebui la momentul care trebuie pentru randament maxim. eu am pe masina o astfel de aprindere cu traf. ridicator nu ca amarata de aprindere rosie GOTRONIC pe care o am primit-o odata cu Nipra si pe care o sa o inlocuiesc. O aprindere electronica performanta se face doar cu traf. si poti mari distanta dintre electrozii bujiei pana la 1,2mm. Sa vezi acolo scanteia trasnet. Am mai vazut la unii ca vor sa puna doua bujii, la ce bun ca vor avea scanteie doar pe una din ele si va fi la fel de mica. Bafta! M-ATI SPART CIT ANALIZATI P-ACI BRE! DA MAI PUNETI MINA SI MAI SI FACETI CITE CEVA PE LA MOTOARE ,CE-O SA SE-NTIMPLE DACA MONTEZI O APRINDERE,CREZI K O SA BUBUIE MOTORU.... IN CEL MAI RAU CAZ NU O SA MEARGA...IN PRIMU SI IN PRIMU RIND O SA CISTIGATI NISTE EXPERIENTA SI SIGUR VETI FI MAI BUNI LA MOT DECIT SUNTETI ACU LA VORBE! FAPTE NU VORBE,KIAR NU SUNTETI SATUI? SINCER SA FIU NU O SA MAI POSTEZ NIMIC,NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE... Editat Decembrie 20, 2005 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 Manuel,stai linistit nu te aprinde precum CDI-ul!E normal sa fii sceptic..asa s-a zis si de carbelitoarele de japa,ca fac ca dreg..eu am k68 si iti garantez ca salta-n ture de numa numa,asa ca stati linistiti cu miturile astea.Am mai spus-o daca tot faceti din comunista japoneza de ce dreacu nu va luati direct japana?Aia cu experienta iar e vax...experienta pe cale empirica..discutabila treaba,eu zic ca experienta acumulezi cand o faci sa mearga cu piesele originale,lucru de care cam fuge toata lumea.Toata lumea viseaza ca daca pune carbelitoare de japa si cdi nu mai trebuie frate sa regleze nimic,deci unde-i experienta de care povestesti?In plus simt un iz de reclama ca altfel daca e vorba de impartit experienta de ce atata secret frate?Ce e asa greu de spus cum,ce si de unde se pot face minunatele astea de imbunatatiri?Misterul asta cred ca e inca un factor ce trezeste suspiciuni.Tu ce ai vrea acum?Sa dau 2 bulioane si sa constat ca "cel mult nu merge"? PS.Nu stiu de ce am senzatia ca posesorii de comuniste originale se bucura mai mult de ele decat cei cu adaptari d'astea strategice de nu sti cand se predau.Poate ma insel eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 (editat) SINCER SA FIU NU O SA MAI POSTEZ NIMIC,NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE... Tu crezi ca daca umbli pe la fiare vechi si aduni piese de pe acolo, le pui pe motor si dupa aia astepti sa vezi daca merge, iar daca nu merge o arunci si cauti alta vechitura poate dai lovitura si vii aici pe forum si-ti umflii muchii esti deasupra tuturor. Afla ca mai sunt si altii pe aici care au facut treburi si chiar foarte interesante. Eu sunt intradevar sceptic atunci cand pun orice vechitura pe motor si apoi ma risc pe el. Cat despre sistemul de comanda al aprinderii facut de mine (nu adunat de la lucruri aruncate) chiar are ceva munca si ore de studiu bagate in el, doar prin simplul fapt ca am scris peste 2500 de linii de cod la softul microprocesorului ca sa-l fac sa analizeze semnalele culese de la motor si sa dea comanda atunci cand trebuie. Ce nu ai inteles mai Manule este ca eu am psibilitatea sa reglez momentul aprinderii dupa un grafic la care eu pot sa-i modific toti parametrii, lucru pe care tu nu o sa-l faci niciodata cu o vechitrura la care nu ai nici un sistem de control (poate doar suruburile de prindere). Respect pentru experienta acumulata de tine din incercarile facute de-a lungul timpului dar cred ca ti s-a urcat la cap, iar daca tot te bagi in seama aici pe forum lasa textele de genul "NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE" si mai bine da o mana de ajutor. Fiecare are dreptu sa fie sceptic, sa se teama de ce nu stie, sau pur si simplu sa nu fie genul care incearca chiar cu riscul de a strica, tu nu esti judecatorul lor cel mult poti sa-i sprijini pentru ca sunt convins ca nici tu nu le stii pe toate. Bafta! Editat Decembrie 20, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 (editat) DA MAI PUNETI MINA SI MAI SI FACETI CITE CEVA PE LA MOTOARE ,CE-O SA SE-NTIMPLE DACA MONTEZI O APRINDERE,CREZI K O SA BUBUIE MOTORU.... IN CEL MAI RAU CAZ NU O SA MEARGA...IN PRIMU SI IN PRIMU RIND O SA CISTIGATI NISTE EXPERIENTA SI SIGUR VETI FI MAI BUNI LA MOT DECIT SUNTETI ACU LA VORBE! Si inca o treaba putin off topic: motorul IZH-ului racit cu lichid e mai putin fiabil decat cel clasic? De ce? E subdimensionat sistemul de racire? Editat Decembrie 20, 2005 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 Intrebare: Nu te incurca la Jupiter scanteia aia pierduta la PMI, nu se aprinde din cand in cand aiurea amesatecul cu rateuri ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 20, 2005 Share Postat Decembrie 20, 2005 ala din poza e tot CDI numa k rusii asa ii zic...asta e ,ei sunt mai patrioti decit noi ,tin la limba lor nuuu k noi care imprumutam imediat orice bazaconie(OK,MANAGER,MARKETING,.....)SMEKERE! dak tot te dai tare aia de trabi e aceeasi treba numa k e printre primele idei ,e mult mai voluminoasa,are acelasi senzoa hall ,numa k are alta forma,etc etc... axact cum anticipam ...au aparut toti desteptii care nu fac nimic pe nici un mot dar in schimb le place sa se dea mari mecanici(multi stiu sa repare ..putini sa,sa zic asa,"upgradeze")si in primu rind sa zica k nu e bine...da de ce sa nu fie bine,de ce nu ziceti k e bine?? Manuel, nici macar nu meriti sa fii bagat in seama. Nu poti sa faci diferenta intre denumire comerciala si tehnica. CDI nu e denumire dictata de marketing, e vorba de un cu totul alt mecanism de producere a scanteii fata de aprinderea clasica cu platina sau cu comutator electronic asa cum e asta pe care o ai tu. SMEKERE ciocanar daca era asa simplu si bine de ce or fi pus rusii 2 platine cand era mai simplu sa foloseasca numai una si sa mearga cu scanteie pierduta ca la nepra. Si de ce au mers 30 de ani cu greseala asta?UPs, si nemtii au facu aceeasi graseala la trabantul cu 2 platine sau le-a facut plaere sa se complice. Vezi poate raspunzi la intrebarea lui axa. Off topic acu: La cdi tensiunea inalta se produce prin descarcarea unui condensator(a nu se confunda cu ala de 22micro din instalatia clasica) in primarul unei bobine de inductie cu inductivitate mica(miez magnetic mic) ce actioneaza ca transformator de inalta tensiune si atat. LA aprinderea clasica cu platina sau comutator electronic(adica senzor si modul ca la trabant sau ca aia ruseasca, sau platina si aprindere tg mures) trensiunea inalta se produce datorita taierii bruste a unui curent insemnat in primarul unei bobine de inductie cu inductivitate mare, cu miez baban, lucru care duce la aparitia unei tensiuni inalte in secundar. Cu atat mai mare cu cat curentul din primar este mai mare si este taiat ma brusc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Zidule sa nu fi si tu unu' dintre aia care i-a intalnit Manuel pe drum reparand la comunista,ca pe mine cica m-a vazut surubarind in drum....dar n-ar nimic asa-mi trebe daca nu mi-am pus CDI pe nipra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Apropo de apriderea cu scinteie pierduta, TOATE japonezele cu 4 cilindri au 2 bobine duble care dau scinteie la cite 2 cilindri odata. O scinteie se pierde pe evacuare, fara absolut nici un efect asupra mersului motorului. Valabil si la 2 timpi. Rusii mergeau pe principiul "totul mecanic", sa nu-si bata capul mujicul cu electronica. Nu dati neaparat cu pietre, ca nici motoarele rusesti din prezent nu mai au platini, ci sisteme electronice de aprindere. Doar ca nu mai ajung la noi, am ramas cu motoarele importate in anii '90 - '94. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Cristi,japele moderne,in marea lor majoritate au alte regimuri de turatie la care lucreaza fata de comuniste,fie ele si noi ca doar tot pe principii din 1900 si un pic functioneaza.Sigur ca la o turatie ridicata platina nu face fata nici macar protejata electronic.Ideea e daca merita sa investesti intr-un asemenea sistem pt. o ragalie.O astfel de aprindere prezinta pe langa avantaje si o serie de dezavantaje care nu are rost sa le reamintesc(am mai discutat treaba asta!).Gandeste-te numai la ce vibratii au motoarele astea.Daca smecheria nu-i facuta cum trebuie si se slabesc niscaiva prinderi pe acolo hales bules senzor si altea alea pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 21, 2005 Share Postat Decembrie 21, 2005 Investitia de bani e mica, munca e ceva mai multa. Trebuie in primul rand prins un magnet pe rotorul original (cama). Apoi trebuie scoasa platina si pe acelasi platou pus un senzor magnetic (bobina in esenta, eventual un cap de citire de casetofon). Bobina de inductie ramane la locul ei. Firele de la senzor merg la modulul de gestionare digitala a avansului (care costa in jur de 100.000 de lei) si care mai contine si etajul de "atacare" a bobinei de inductie, adica un banal tranzistor pnp, comandat de modulul digital si inseriat pe circuitul plus-bobina-masa. In felul asta se obtine un modul de aprindere cu avans digital variabil si cu senzor magnetic, cu producerea scanteii inductiv, clasic (nu descarcare capacitiva, complica inutil schema si apare limitare la turatii mari). Dupa ce reusesc sa traduc programul de avans variabil, o sa pun aici toata "tehnologia" de la un capat la altul. Am de gand sa montez treaba asta pe simson, ca asta are platoul cu avansul centrifugal mai ciudat, plumbii nu sunt tinuti de arcuri normale, ci de niste sarme elastice care lucreaza prin incovoiere si cam greu de refacut. O sa ii leg plumbii intr-o pozitie fixa, o sa adaug un magnet pe zona frezata a camei si un cap de citire de casetofon pe platoul platinii (care zboara din schema, nu cred ca mai ramane loc pentru ea). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.